Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Nézd meg, hogy F10 vagy F13 van e ráírva, akkor tuti, hogy jó. Persze leolvasni nem egyszerű, mert valószínűleg egy koszréteg alatt lesz a felirat.

A vaterán láttam de majd megkérdezem hogy milyen. És a fokozatok hogy vannak elosztva? Hosszabb az 5 ik mint a 4 esbe a 4ik vagy ugyanaz és a többi fokozat rövidebb?

Link to comment
Megosztás:

A vaterán láttam de majd megkérdezem hogy milyen. És a fokozatok hogy vannak elosztva? Hosszabb az 5 ik mint a 4 esbe a 4ik vagy ugyanaz és a többi fokozat rövidebb?

Pff, jó kérdés. Nincs tapasztalatom, még csak 5 fokozatú váltós Corsám volt, de szerintem el van osztva arányosan, de mégis hosszabb a vége.

Ha értesz a számokból, akkor össze tudod hasonlítani: 4 fokozatú / 5 fokozatú. Nekem csak az mond valamit, hogy: "kettesben nyócvan, hármasban százhúsz..." :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pff, jó kérdés. Nincs tapasztalatom, még csak 5 fokozatú váltós Corsám volt, de szerintem el van osztva arányosan, de mégis hosszabb a vége.

Ha értesz a számokból, akkor össze tudod hasonlítani: 4 fokozatú / 5 fokozatú. Nekem csak az mond valamit, hogy: "kettesben nyócvan, hármasban százhúsz..." :lol:

Ahha. Nekem a 4 es váltóval 2 esbe 90, 3 asba 130 :lol:. Nem tudom érdemes lenne e belerakni, bár lehet hogy azt a 15 ropit megéri

Link to comment
Megosztás:

Ahha. Nekem a 4 es váltóval 2 esbe 90, 3 asba 130 :lol:. Nem tudom érdemes lenne e belerakni, bár lehet hogy azt a 15 ropit megéri

A motor simán elbírja. Nekünk volt egy 1.0 egyszer, abban is 5 sebességes volt. Hosszabb úton, folyamatos normál tempójú haladásnál jó, mert nem pörög annyira a motor és emiatt kevesebbet is fogyaszt, meg az élettartamának is jó.

Link to comment
Megosztás:

A motor simán elbírja. Nekünk volt egy 1.0 egyszer, abban is 5 sebességes volt. Hosszabb úton, folyamatos normál tempójú haladásnál jó, mert nem pörög annyira a motor és emiatt kevesebbet is fogyaszt, meg az élettartamának is jó.

Na pontosan ezért akarom én is :lol:

Link to comment
Megosztás:

...3 asba 130 :lol:.

:lol:

Baccus.

Még negyedikben sem mentem vele annyit soha. Pedig az autóm ugyanúgy C12NZ 4-es váltóval mint a tied.

Juteszembe tudja valaki hogy hogyan kell kiszedni az új műszerfalas verzió világításkapcsolóját? Nagyon nem akartam feszegetni, de kéne benne égőt cserélnem mert este nem látszanak a szimbólumok.

Link to comment
Megosztás:

:lol:

Baccus.

Még negyedikben sem mentem vele annyit soha. Pedig az autóm ugyanúgy C12NZ 4-es váltóval mint a tied.

Juteszembe tudja valaki hogy hogyan kell kiszedni az új műszerfalas verzió világításkapcsolóját? Nagyon nem akartam feszegetni, de kéne benne égőt cserélnem mert este nem látszanak a szimbólumok.

Én GPS-el mértem szal tuti pontosak az adatok 4-ikbe nem néztem mennyit megy mert már 3 ikba is féltem 130-nál :lol:. Viszont az enyémbe még csak 120000 km van:P

A világításkapcsoló szétszedésére még én sem jöttem rá pedig próbáltam mert én pirosítani akartam az egész belső világítást, de most csináltam meg a műszerfalat fehér számlaposra. Sztem állat lett. :lol: Már csak a mutatókat kéne átszinezni mert a fehéren a törtfehér nem olyan jó...

Link to comment
Megosztás:

...

Juteszembe tudja valaki hogy hogyan kell kiszedni az új műszerfalas verzió világításkapcsolóját? Nagyon nem akartam feszegetni, de kéne benne égőt cserélnem mert este nem látszanak a szimbólumok.

Ahogy a sünit pároznak: NAGYON óóvatosan! Két oldalt van bepattintva, szóval a két széléről kell alányúlni, de nagyon könnyen el lehet törni azt az alaplapját, amin a felirat is van. Sajnos tapasztalat :lol: Viszont a Kadetté is jó bele :lol:

26252018.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ahogy a sünit pároznak: NAGYON óóvatosan! Két oldalt van bepattintva, szóval a két széléről kell alányúlni, de nagyon könnyen el lehet törni azt az alaplapját, amin a felirat is van. Sajnos tapasztalat :lol: Viszont a Kadetté is jó bele :lol:

Köszi!

Újabb kérdés: azt a szerelési könyvet amiből a scannelt oldal származik, nem lehet valahol teljes egészében elérhetővé tenni? (úgyértem így elektronikus formában, pölö feltölteni valahová?) Gyakorlatilag amióta megvan a Corsa, azóta keresek hozzá ilyesféle doksit, de mindeddig nem jártam sikerrel.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Újabb kérdés: azt a szerelési könyvet amiből a scannelt oldal származik, nem lehet valahol teljes egészében elérhetővé tenni? (úgyértem így elektronikus formában, pölö feltölteni valahová?) Gyakorlatilag amióta megvan a Corsa, azóta keresek hozzá ilyesféle doksit, de mindeddig nem jártam sikerrel.

A képtár oldalamon fent van és még egy jópár, amiket találtam a neten és ide gyűjtögettem :lol:

Csak annyi, hogy oldalanként tudod csak leszedni, mert képfájlokként van fent.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.jövőhónap környékén, ha öszejön a pénzem, akkor szeretnék venni egy corsa A-t csak nem tudom hogy milyet vegyek, 1.4i-n és 1.5td-n gondolkozom, ti mejket ajánlanátok?elég sokat mennék vele, mert szeretek kocsikázni, és gyorsulgatni is,és hát a későbiekben a tuningolása sem maradna el.

az 1.5td-n gondolkozom nagyon, mivel elég keveset fogyaszt, és ugye a gsi utána legerősebb,intercooler,kipufrendszercsere, és mégerősebb,de a szervizelésénél viszont zsebbemászós lenne a éma gondolom, főleg ha MG-re lenne szükség, az esetleges széthajtása miatt.

köszi előre a segítséget,közben átolvasom a topicot,hogy tisztábban lássak mindent:DD

üdv

Link to comment
Megosztás:

vegyek, 1.4i-n mert szeretek kocsikázni, és gyorsulgatni

Én ezt javasolnám, mert legálisan át lehet alakítani C14SE-re, azzal ill. egy F13CR váltóval már elég haladós a kisautó, valamint esetleges közúti ellenőrzéskor sem kell attól féli, hogy leszedik a rendszámtáblát, és feljelentenek egyedi azonosítójel meghamisításáért, adócsalásért, meg még mittoménmiért......

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.jövőhónap környékén, ha öszejön a pénzem, akkor szeretnék venni egy corsa A-t csak nem tudom hogy milyet vegyek, 1.4i-n és 1.5td-n gondolkozom, ti mejket ajánlanátok?...

Mindenképpen a benzinest válaszd azok alapján, amit írtál, hogy használni akarod. A TD is jó, ha kis fogyasztású autót akarsz, de nem fejleszthető olyan "könnyen", mint a benzines. A C14NZ, vagyis a központi injektoros 1.4i sem eszik olyan sokat egyébként. A legrosszabb esetlben is 8 liter, de akkor télen mész hidegen, városban.

Ahogy Losi is írta, első körben hengerfej cserével lehet összeszedni jópár plusz lovat (persze a féket is erősen ajánlott lesz lecserélni előtte egy nagyobb első tárcsára).

Kalappal az "új" autóhoz és majd kérünk képeket, ha megvan! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kalappal az "új" autóhoz és majd kérünk képeket, ha megvan! :lol:

még szép hogy lesz kép, csak előtte az autó legyen meg :lol:) astra 1.4se-t akartam, csak ahoz még vagy 3-4 hónapot kéne güriznem suli mellet,és már igyis kivagyok kicsit :lol: szóval megelégszem egy Acorsa-val :D

még egy kérdés,kb menyibe fáj majd a hengerenkénti befecsi megcsinálása? vagy 100-200 ropi??

nem lenne egyszerűbb ha vennék egy 1.4se astra motort?és motorcsere? tipusazonos motortként nem kéne átiratni nem??

köszi a választ

üdv!

Link to comment
Megosztás:

Kalappal az "új" autóhoz és majd kérünk képeket, ha megvan! :lol:

még szép hogy lesz kép, csak előtte az autó legyen meg :lol:) astra 1.4se-t akartam, csak ahoz még vagy 3-4 hónapot kéne güriznem suli mellet,és már igyis kivagyok kicsit :lol: szóval megelégszem egy Acorsa-val :D

még egy kérdés,kb menyibe fáj majd a hengerenkénti befecsi megcsinálása? vagy 100-200 ropi??

nem lenne egyszerűbb ha vennék egy 1.4se astra motort?és motorcsere? tipusazonos motortként nem kéne átiratni nem??

köszi a választ

üdv!

Mind a kettőnek van előnye és hátránya is.

Ha benzines, akkor vagy vegyél egyből C14SE-t, vagy esetleg egy síma C14NZ-t. Azzal azomban tisztában kell lenned, hogy, hogy benzines motorok esetében elég zsebbenyúlós a motortuning.

A TD-ben több lehetőség van, ha nem akarsz motort cserélni. Az se két fillér, de viszonylag "olcsón" tuningolható.

Kell egy kicsit izmosabb turbó, intercooler, el kell vinni valami profi adagólómágushoz és pikk-pakk 110-120 lóerős lesz a vas.

Ennyi elérhető egy 1.4-el is, de egészen mások a költségek. És még akkor is feleakkora lesz a nyomatékod.

Nem akarlak semmire rábeszélni, de azzal legyél tisztában, hogy a szívó benzines motorok fejlesztése elég zsebbenyúlós. A feltöltött motorok esetében ez azért sokkal költséghatékonyabb, legyen az akár benzines, vagy dízel.

Azt ajánlom, hogy próbálj ki egy 1.4-est és egy TD-t is és amelyik jobban tetszik, azt válaszd! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.