Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Újabb segítségre lenne szükségem. Nem működik a kicsikémben a tolatólámpa. Az izzót már ellenőriztem, világít.

A biztosítékok jók.

Kérlek segítsetek, hol lehet még probléma a rendszerben.

Előre is köszönöm!

Üdv: Peti

A váltóban a kapcsoló ment tönkre akkor.

Elküldve
A váltóban a kapcsoló ment tönkre akkor.

Köszönöm a választ.

És hogyan tudnám orvosolni a problémát?

Drága dolog lesz ez nekem, esetleg én is meg tudom csinálni?

Köszi, Peti

Elküldve
Köszönöm a választ.

És hogyan tudnám orvosolni a problémát?

Drága dolog lesz ez nekem, esetleg én is meg tudom csinálni?

Köszi, Peti

Veszel egy kapcsolót, asszem az összes Opel-váltóban ugyanolyan van.

A csere meg max két perc alatt megoldható, ha van pár szerszámod otthon.

Elküldve
Veszel egy kapcsolót, asszem az összes Opel-váltóban ugyanolyan van.

A csere meg max két perc alatt megoldható, ha van pár szerszámod otthon.

Nagyon szuper. És hogyan kellene hozzákezdenem?

Utastérből, vagy alá kell feküdnöm?

Köszi

Elküldve
Nagyon szuper. És hogyan kellene hozzákezdenem?

Utastérből, vagy alá kell feküdnöm?

Köszi

Úgy, hogy kinyitod a motorháztetőt. :lol: :lol:

Na jó, komolyan. Tehát a kapcsoló ott van a váltón a kuplungkar alatt és egy kétszálas kábel megy rá.

Más nincs ott, tehát össze se lehet keverni mással. :lol:

Elküldve
Úgy, hogy kinyitod a motorháztetőt. :lol: :lol:

Na jó, komolyan. Tehát a kapcsoló ott van a váltón a kuplungkar alatt és egy kétszálas kábel megy rá.

Más nincs ott, tehát össze se lehet keverni mással. :D

Na ez a dolog engem is érdekel, mert ugyanebben a cipőben járok. :lol:

A hátsó ablakmosóproblémát meg megoldottam, eccerűen csak meg volt tőrve a cső, amiben a folyadék megy. Ki kellett nyesni egy másfél centis darabot, és láss csodát...! Visszaaplikáltam, és kész Niagara!!! :D

Elküldve
Link? :D :lol:

Itt vannak a Youtube-os videóim. :lol:

Egyébként arra gondoltam, hogy lehetne nyitni egy Corsa bigblock topicot is, ahol lehetne az épp aktuális projekteket bemutatni, illetve infókat gyűjteni. :lol:

Vagy eleve lehetne egy projektek című témát létrehozni, ahol mindenki külön Topicban bemutathatja az autóját és az aktuális változtatásokat.

Elküldve
Volt egy említés Corsa A vs Porsche... kiváncsi volnék a videóra.. :lol:

Én is úgy tudom, hogy nem készült video, pedig lassan már nem is szabadna elindulni nélküle :lol:

Elküldve

A múltkor találtam egy Irmscher Classics katalógust, ráérő időmben nekiálltam beszkennelni. A típusra vonatkozó oldalakat berakom ide, hátha érdekel valakit (sorry a minőségért, ezekből a fényes lapokból ennyit tud kihozni a scannerem):

20573932639.jpg

20574112756.jpg

20574316044.jpg

20573767957.jpg

Elküldve
Itt vannak a Youtube-os videóim. :lol:

Egyébként arra gondoltam, hogy lehetne nyitni egy Corsa bigblock topicot is, ahol lehetne az épp aktuális projekteket bemutatni, illetve infókat gyűjteni. :lol:

Vagy eleve lehetne egy projektek című témát létrehozni, ahol mindenki külön Topicban bemutathatja az autóját és az aktuális változtatásokat.

Miért nem használod a "Webnapló" szolgáltatást?

Elküldve

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni egy elég érdekes probléma megoldásában! Nem vagyok egy műszaki zseni, de most pontosan tudom, hogy mi a gond, csak a műszaki kifejezésekkel vannak problémáim, ezért előre is elnézéseteket kérem!

Nos a probléma a következő!

Kis Corsám egy kicsit betegeskedik. (93-as 3 ajtós, az utolsó kocka széria 1.2-es) Nyáron volt vele egy kis probléma (főtengelyszimering csere) :lol: . Elvittem a szerelőmhöz, aki annak rendje, és módja szerint böcsülettel meg is csinálta. Viszont (nem szándékosan) elkövetett egy hibát. A váltó leszedése közben elfelejtette (és most jönnek elő a hiányosságaim a műszaki cuccok terén) lelazítani azt a "kötést" ami magát a váltót, és a váltó kart fogja össze. Nem vette észre, lekapta a váltót, és ebben a félgömb alakú kötésben(végül is úgy kell elképzelni, mintha mondjuk a jobb kezeddel marokra fognád a bal öklödet (kicsit képzavar tudom) ) egy műanyag persely eltörött, és kihullott. Miután kicserélte a szimeringet, visszarakta a váltót, szólt, hogy kész. El is mentem a kocsiért, el is indúltam vele hazafelé, és kb 20 kilóméterrel később megszünt a kapcsolat a váltó, és a váltókar között. Hármasban maradt a gép. Így kellett visszamennem a szombati kupiban hozzá, hogy nézze meg. Nagynehezen vissza is értem. Persze ilyenkor már bontó nem volt nyitva, és egy hibrid megoldással de megoldotta a problémát. A Ladának kb ugyanilyen a megoldása, és volt is neki elfekvőben egy ilyen alkatrésze, ami ugyan nem volt kompatibilis, de fel lehetett aplikálni a váltóból kijövő csonkra, és a váltórúd alfelére. Igaz, hogy két vastag kábelkötegelővel még meg kellett fejelni, de tényleg patentűl működött. SAJNOS EDDIG!! Mostanában rakoncátlankodik a kicsike. Amikor megállok a pirosnál, és tenném egyesbe, akkor hármasba ugrik a váltó. Vagy ha lassítok, mondjuk egy kanyar előtt, és 4-esből szeretném áttenni 2-esbe, akkor előfordúl, hogy: kuplung, váltókar megfog, jobbról balra vissza kettes, de négyesbe húzza a váltót vissza. Az az érdekes, hogy ezt minden előjel nélkül teszi, tehát semmi recsegés, vagy elakadás, egyszerüen szépen finoman beteszem ugyanabba a sebessegébe: 4-ből 4-be! :lol: . Ma reggel kinyitottama a géptetőt (mintha lett volna értelme, mert marha bölcsen tudok felette állni, de nem vágom a dolgokat), és észrevettem, hogy a rögzítéshez használt egyki kábelkötegelő el van szakadva. Ebből arra következtetek, hogy mivel a szerkezet nem kompatibilis, ezért a kapcsolat a váltó, és a váltó kar között "lazább lett", és ez okozhatja a problémát.Ezeket a problémákat csak menet közben, vagy induláskor veszem észre, amikor ráemelem a kuplungot, és érzem, hogy nem abban a sebességben van, amiben én szeretném. A jelenség ritka ugyan, de piszok zavaró! Szinte biztos vagyok benne, hogy a probléma megjelenése sűrüsödni fog, egészen addig, amig eccer majd a Hungária közepén hagy cserbe, és mondjuk 5-ösben, ja és csúcsidőben!

Szóval a kérdésem: Lehet e kapni ezt az egy alkatrészt autósboltban, vagy bontóban, vagy kezdjek el pánikolni? (nekem az a kis szerkezet kell, ami (végül is egyfajta gömbcsukló megoldással) összefogja magát a váltót a váltókarral.

Segítségeteiket, és valaszaitokat előre is nagyon köszönöm.

Maradok Tisztelettel: Mihaszna a Zulu

Elküldve

Lehet kapni új komplett váltómechanikát, asszem 40e.ft környéke.Külön javítókészlet nincs hozzá.Bontóból érdmes keresgélni.Bontós árakkal nem vagyok tisztában.Demónak asszem van ilyesmi elfekvőben.

Elküldve
Lehet kapni új komplett váltómechanikát, asszem 40e.ft környéke.Külön javítókészlet nincs hozzá.Bontóból érdmes keresgélni.Bontós árakkal nem vagyok tisztában.Demónak asszem van ilyesmi elfekvőben.

Ha lenne, akkor nekem se lógna annyira a váltóm, hogy nem lehessen úgy belőni, hogy vegye az 1-2-t és az 5-öt is. :lol:

Én a télen csinálok magamnak GE-szemes megoldást. Az se lesz épp olcsó, de legalább holtjátékmentes lesz.

Elküldve

Köszönöm szépen! Már ráállítottam a szerelőmet a témára, és a kocsi is ma jól működött, szóval nincs őánik, de meg lesz csináltatva, mert ez előbb utóbb elszállhat a legrosszabb pillanatban! :lol: .

Elküldve

Üdv All!

Lenne egy olyan kérdésem hogy egy 95 ös 1.4 B corsa 5 ös váltóját be tudom e tenni a 93-as 1.2 A corsám 4 es váltója helyett

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.