Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Jó eséllyel F13........sztem.Amúgy a váltó tetején lehet megnézni!A váltó véáttétet pedig a váltónak a bal oldali kerék felöli oldalán.Látni fogsz ott egy kisebb fajta deklit, azon van rajta.Ha le nem kopott még............mer' van olyan ish!

Köszi, megnézem. Nem is tudom miért nem láttam, lehet, hogy le kéne róla tisztítani a sok dzsuvát? :)

Elküldve
Jó eséllyel F13........sztem.Amúgy a váltó tetején lehet megnézni!A váltó véáttétet pedig a váltónak a bal oldali kerék felöli oldalán.Látni fogsz ott egy kisebb fajta deklit, azon van rajta.Ha le nem kopott még............mer' van olyan ish!

C14NZ-t Corsa A-ban háromféle váltóval szerelték http://www.opel-infos.de/ portál szerint:

F10/4

F10/5

F13WR.

Ezek közül az első négysebességes, tehát az kiesett, a másik kettő közül bármi lehet.

Infok még F10-hez:

f10-f13_01.jpg

f10-f13_02.jpg

Jelmagyarázat az alsó képhez:

1., A gyár neve (A=Aspern, ha nincs betű akkor meg Bochum)

2., Az év hányadik napján készült a váltó

3., Az évszám utolsó számjegye

4., Műszak jele(?) (1=nappali, 2=éjszakai műszak)

6., Áttétel jele (C=rövid áttétel, W=hosszú áttétel)

7., Végáttétel a tengelyhajtásra (pl. a képen 372=3.72)

8., Szériaszám

F10/5 váltó áttételei sebességfokozatonként:

1. 3,545

2. 1,957

3. 1,303

4. 0,892

5. 0,707

R 3,308 / 3,182*

Infok F13-hoz:

f10-f13_01.jpg

f10-f13_02.jpg

Itt a jelmagyarázat ugyanaz mint feljebb

Újabb fajta F13:

f17.jpg

Jelmagyarázat:

1., A gyár neve (A=Aspern, ha nincs betű akkor meg Bochum)

2., Az év hányadik napján készült a váltó

3., Az évszám utolsó számjegye

4., Műszak jele(?) (1=nappali, 2=éjszakai műszak)

5., Váltó típusa

6., Áttétel jele (C=rövid áttétel, W=hosszú áttétel)

7., Végáttétel a tengelyhajtásra (pl. a képen 394=3.94)

F13 váltó áttételeit nem írom le, mert volt belőle 10(!) féle, ebből 3 rövid váltó (CR) a maradék 7 meg hosszú (WR). Az áttételek amúgy a gyártási időponttól függően változtak, úgyhogy ha megvan a váltó oldalán az a szám amit a legalsó kép mutat, akkor már kideríthető.

Elküldve
Azt hol tudom megnézni, hogy milyen váltó van az autómban, rá van írva valahol? 1991-es C14NZ motor 5 sebességes, az F-hanyas?

Nekem a C14NZ-n F10 van.

Elküldve
Nekem a C14NZ-n F10 van.

Neked mióta van C14NZ-d? Kellett vinni vizsgázni? :omg: :)

Na, de viccet félretéve köszi az infókat. Ez az oldal még hiányzott az Opeles oldal gyűjteményemből B)

Tegnap nem tudtam megnézni, de ma este kiderítem mindenképp :)

Elküldve
Gyárilag C14NZ volt a Corsámban. Azt a motort meg nem fogom eladni.

Tudom, csak viccelni próbáltam. Ha jól emlékszem még az 1.4i feliratot is fent hagytad :)

Elküldve

A Corsa-A és a Corsa-B mennyire kompatibilis egymással? Úgy tudom, hogy pl. a rugók csontra passzolnak.

Azért kérdezem, mert Corsa-A -t már egyre kevésbé látok bontóban B-t viszont láttam egy csomót és mit lehetne átmenteni?

Jelenleg a fékek érdekelnének, mert nemrég vezettem egy haverom 1.0 -ás 12 szelepesét és nagyságrendekkel hatékonyabb a fék rajta,

mint az enyémen, pedig gyengébb egy picivel a motorja (jó, lehet, hogy a kor miatt is),de megnéztem és úgy tűnt tényleg erősebb is (ha jól láttam olyasmi volt, mint amit az EPC-ben láttam a C14SE-hez).

Ha bontóban találok ilyesmit azt át tudom legózni, vagy ez szintén nem az a kategória, amit csak úgy hipp-hopp meg lehet oldani?

Köszi és bocsi, hogy megint ilyesmivel traktállak titeket!

Elküldve
A Corsa-A és a Corsa-B mennyire kompatibilis egymással? Úgy tudom, hogy pl. a rugók csontra passzolnak.

Azért kérdezem, mert Corsa-A -t már egyre kevésbé látok bontóban B-t viszont láttam egy csomót és mit lehetne átmenteni?

Jelenleg a fékek érdekelnének, mert nemrég vezettem egy haverom 1.0 -ás 12 szelepesét és nagyságrendekkel hatékonyabb a fék rajta,

mint az enyémen, pedig gyengébb egy picivel a motorja (jó, lehet, hogy a kor miatt is),de megnéztem és úgy tűnt tényleg erősebb is (ha jól láttam olyasmi volt, mint amit az EPC-ben láttam a C14SE-hez).

Ha bontóban találok ilyesmit azt át tudom legózni, vagy ez szintén nem az a kategória, amit csak úgy hipp-hopp meg lehet oldani?

Köszi és bocsi, hogy megint ilyesmivel traktállak titeket!

Hello

szerintem inkább ate 256-os fékben gondolkoz nagyságrendekkel jobb és olcsón hozzá lehet jutni.

egy nagyobb szervodobbal pedig négyzetesen jobb :)

szerintem

Elküldve

Így van, inkább 256. Mindenképp sokkal jobb.

De akkor is hatalmas a különbség, ha gyári rásegítö és föfékhenger után kipróbálsz egyet nagy rásegítövel (Cali, Vectra 2000, Astra GSI, Kadett 16V) és 22-es föfékhengerrel (ABS nélkül csak a Kadett 16V-ben létezett, de ritkán).

Kérdezd csak Corsawolfot, ö már vezetett 256-os féket kis rásegítövel és föfékhengerrel, de már kipróbálta az enyémet is.

Az enyémnél nagyobbat nem lehet berakni A Corsába, mert nem férne el. :)

Elküldve

Köszi az ötleteket. A futómű bírni fogja, nem fog továbbmenni a kasztni, amikor megállok? B) :)

A 13" -os téli kerékgarnitúrát meg el is felejthetem?

Elküldve
Köszi az ötleteket. A futómű bírni fogja, nem fog továbbmenni a kasztni, amikor megállok? :) :)

A 13" -os téli kerékgarnitúrát meg el is felejthetem?

Valamint a 185/60-14 bőven elég is lesz alá.......... B)

Elküldve
Valamint a 185/60-14 bőven elég is lesz alá.......... :omg:

Nekem volt már ekkora rajta B) Amikor a felniket vettem ekkora Firestone gumik voltak rajta és még azt a nyarat kibírta a minta.

Mostmár Verdestein 165/60-14 -esek vannak rajta. A 185-ösök elhúzták kicsit amikor olyan úton mentem vele. Volt, hogy azt hittem defektem van, megálltam, aztán rájöttem, hogy csak az út nagyon nyomvájús. Persze az pótolhatatlan volt, hogy tapadt a kanyarokban, mint a nyavaja :) , de ezért is választottam a 165-öseket, mert ezt még gyárilag is ajánlja és viszonylag széles is még. A gumis először le akart beszélni róla, aztán megnézte a katalógusban és már nyugodtabban rakta fel.

Szívesen raknék én is fel jó széles tapadósat az utak állapota ellenére, de nem akarom idő előtt leamortizálni a futóművet ilyen miatt. Persze, ha egy erősebb cucc lenne... :)

Elküldve

Hy Corsások! Tudna nekem valaki elektronikus formában küldeni egy Corsa A szerelési meg egy sima kézikönyvet?

Fontos lenne köszi előre is

Elküldve
Erről mi a véleményetek?

Tök felesleges, talán még árt is, vagy tényleg jobban bírja?

A Corsámban ez volt berakva.Elég korekt volt a gyártó, gyorsan megvoltak, és postai utánvéttel jött a cucc.De sztem csak futóművel együtt érdemes berakni.Mert úgy natúr, én nem látom sok értelmét.........

Elküldve
A Corsámban ez volt berakva.Elég korekt volt a gyártó, gyorsan megvoltak, és postai utánvéttel jött a cucc.De sztem csak futóművel együtt érdemes berakni.Mert úgy natúr, én nem látom sok értelmét.........

Oké, köszi! Gondoltam a magyar utakra jobb lenne egy kicsit erősebb, hátha tovább bírja mint a gyári.

Elküldve
A Corsámban ez volt berakva.Elég korekt volt a gyártó, gyorsan megvoltak, és postai utánvéttel jött a cucc.De sztem csak futóművel együtt érdemes berakni.Mert úgy natúr, én nem látom sok értelmét.........

Nagyságrendileg milyen ára volt a garnitúrának? Csak mert nekem se ártana az ültetéshez, de lehet hogy előbb szponzort kéne keresnem hozzá...

Elküldve
Nagyságrendileg milyen ára volt a garnitúrának? Csak mert nekem se ártana az ültetéshez, de lehet hogy előbb szponzort kéne keresnem hozzá...

22e. ft volt a 6db a Corsához anno.Tápiószecsőnek pedig 30e. az Astrához a nemtudommennyi darab! :unsure:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.