Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Egyébként, azt hiszem, nemrég te kerestél műanyagost kasztni elemekhez. Ha budapesti vagy, akkor szerintem itt keresd Need For Speed-et! Neki valami hajóépítő, vagy mifene építette a mantája üvegszálas elemeit, és írdatlan jól sikerült. Ráadásul azt mondogatta Ricsi (Need), hogy nem is volt túl drága. Igaz, ez már több éve történt, de gondolom, az a srác még mindíg foglalkozik ilyesmivel.

Ha már erről a témáról írok, akkor megmutatom az én álom A Corsámat: íme. Majd egyszer ilyenem lesz (ha lesz), belül pedig Demó mester technikája. :)

Fú, köszi az infót, azt hiszem érdeklődés szinten privizek vele majd. Elég bíztatónak tűnik a Manta alapján.

Tetszik a belső átalakításod. Milyen kagylóülések vannak benne? LCD lesz benne?

Link to comment
Megosztás:

Nekem belső átalakítás? :) Valamit elnézhettél! :) Az nem az én Mantám, hanem Ricsié volt. Már eladta egy hírtelenlelkes gyereknek. Az meg kidobált belőle minden földi jót, fúrt, faragott mindent, aztán árulta az autót, majd teljesen eltűnt innen. Sajnálom azt a Mantát. B)

Egyébként az ülések gyári Manta Recaro ülések. Nekem is olyanok vannak benne, csak már lelakva. De abba beleülve úgy érzed, hogy bele születtél. Nagyon kényelmes és kiváló az oldaltartása.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy ha parázol a kötsög rendőröktől, akkor tényleg célszerű csak 14SE-re alakítani, F13CR váltóval, és elég csak az első fékeket cserézni 256mm-re.Ég és föld lesz a különbség a régi 236-hoz képest, főleg, ha tömör tárcsa van fent.

De utóbbi sem olcsó dolog.Egy ilyen 14SE motort álltalában kompletten szokták adni, és olyan 70e.ft szokott lenni.Az F13CR pedig 30-40e.ft......A fékek pedig nyergestől olyan 40e.ebből 10e. max. a 256-os féknyereg, és olyan 30e. a tárcsa+betét.De ilyenkor célszerű már a fékcsöveket is cserézni........

Azt hiszem az első egy ilyen futómű/fék tuning lesz, ha majd odajutok. Az hülyeség, ha a meglévő első tárcsafékeket hátrarakni, és előre meg a 256-ost felpattintani? Egy kicsit optikai jelentőssége is lenne, hogy hátul is tárcsafék lenne, mert szerintem az alufelni mögött jobban néz ki. A komplett 14SE-ből át lehet vajon rakosgatni a cuccokat úgy, hogy ne változzon a motorszám, vagyis megmaradhat az eredeti motorblokk (bár szerintem egy ilyen átírása lehet, hogy egyszerűbb, mert tulajdonképpen típusazonos :) )?

Link to comment
Megosztás:

Ismerjük az okmányirodát... Nem egyszerűbb... Lehet, hogy háromszor, négyszer vissza kell menned, mert most ez hiányzik, most az. A cuccok átpakolása meg két-három haverral megvan egy nap alatt, és az ára pár köszönöm, és jópár üveg sör...

Végül is, ha a blokk bírja, akkor tényleg egyszerűbb.

Link to comment
Megosztás:

Nekem belső átalakítás? :) Valamit elnézhettél! :)

Ja, jó nem átalakítás, csak némi módosítás. A sportkormányra, kagylóülsére gondoltam, meg a kiszerelt műszerfal is sejtet valami kis változtatást B)

A Mantáért meg tényleg kár, dehát Ricsi tudja... vagy nem tudja :omg:

Link to comment
Megosztás:

Hátra csak olyan tárcsaféket lehet tenni, ami hátra is való. Nem müködik az, hogy elölröl hátra rakom, azt kész.

Corsára fel lehet rakni a Kadett, Astra, Vectra fékeit, ha át lesz alakítva a híd (Calibra, Vectra 2000 és Omega nem müködik). A C Corsa GSI tárcsái csont nélkül passzolnak, csak nem dobálják utánad minden bontóban és elég borsos ára van. Mondjuk ott is van böven mit átépíteni, pl. kézifék, meg a sárvédöívek az oldalanként asszem 12mm-el szélesebb nyomtáv miatt.

A kisblokkos turbó meg tulajdonképpen "hülyeség", mert abból a pénzböl 3 XE-t lehet vanni és még akkor is lassab lesz a turbó, mint az XE.

Van egy 1.4-es turbó A Corsa és csak szívnak vele, meg olyan jól nem is megy. Arról meg nem is beszélek inkább, hogy csak a motorelektronika több, mint 300e, ami még mindig nem tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Ja, jó nem átalakítás, csak némi módosítás. A sportkormányra, kagylóülsére gondoltam, meg a kiszerelt műszerfal is sejtet valami kis változtatást B)

:) Te tudsz valamit, amit én nem. :) Május óta nem láttam az autóm, szóval még akármi is lehet azóta vele. :omg: Amúgy a sportkormányom egy GTE Manta kormány, tavaly került bele a Blitz Weekenden, az ülés pedig gyári Manta Recaro, tavaly tavasszal lett aplikálva. De a műszerfalam még nem volt szétszedve. Egyedül a szívató bowdene lett belőle kihúzva, amikor injektoros motort kapott...

Lehet, hogy valakinek az autójával kevered az enyémet. Nekem egy ®okkersárga Mantám van, jelenleg nagyon lelakott állapotban, ami Fehérváron áll. (megmég jópár Opel, de az összes közül ez a legműködőképesebb)

Link to comment
Megosztás:

:) Te tudsz valamit, amit én nem. :omg: Május óta nem láttam az autóm, szóval még akármi is lehet azóta vele. :o Amúgy a sportkormányom egy GTE Manta kormány, tavaly került bele a Blitz Weekenden, az ülés pedig gyári Manta Recaro, tavaly tavasszal lett aplikálva. De a műszerfalam még nem volt szétszedve. Egyedül a szívató bowdene lett belőle kihúzva, amikor injektoros motort kapott...

Lehet, hogy valakinek az autójával kevered az enyémet. Nekem egy ®okkersárga Mantám van, jelenleg nagyon lelakott állapotban, ami Fehérváron áll. (megmég jópár Opel, de az összes közül ez a legműködőképesebb)

Akkor ezt tényleg benéztem :) a röhej, hogy azóta sem találom, hogy hol láttam azt a linket.

Lehet, hogy álmodtam? B)

Link to comment
Megosztás:

Arról mit tudtok, hogy a Calibra műszerfala jó a Corsa-A -ba?

A youtube-on láttam egy srác Corsájában, először azt hittem Corsa-B -ből való, megkérdeztem tőle és azt válaszolta, hogy Calibrából van. <a href="http://www.youtube.com/watch?v=if6xKWzR5wI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=if6xKWzR5wI</a>

A jelek szerint bele lehet rakni, csak nem illeszkedik pontosan.De sztem ebbe az új műszerfalba a digit jobban mutat! :)

Link to comment
Megosztás:

A jelek szerint bele lehet rakni, csak nem illeszkedik pontosan.De sztem ebbe az új műszerfalba a digit jobban mutat! :)

Nekem is jobban tetszik a digit, csak csodálkoztam, hogy ilyet is bele lehet rakni.

Van is otthon egy digitem, "csak" a fehér csatlakozós kábel hiányzik, meg szét kéne szednem, mert a napi km számláló nullázója nem működik.

Link to comment
Megosztás:

Az 1 ablaktörlősre átalakítást nem tudjátok, hogyan lehet megoldani, és úgy, hogy mondjuk középen álljon alapból. Van egy leírásom róla, de nem egészen tiszta, hogy ez házilag megoldható, vagy mindenképp kell hozzá venni átalakítantyút?

Wolf! Nézegettem a kép.tár-on a képeidet (még régebben is, amikor Corsás képeket keresgéltem), szép az az Astra. Az angel eyes is a tiedben van? Egyébként láttam Astrához egy digit kijelző tuningot (ami az órát, meg a hőfokot mutatja), egy programozható IC-vel rávették, hogy a fordulatszámot kiírja, meg pl. akármilyen szöveget rá lehetett programozni előzőleg számítógéppel. Ehhez mondjuk nem árt, ha valaki elektronikai szaki, de szerintem megoldható. Nem tudom, hogy Astrás topikban volt e már erről szó, mindjárt megnézem, ha nem, akkor felrakom oda is a linket.

Link to comment
Megosztás:

Wolf! Nézegettem a kép.tár-on a képeidet (még régebben is, amikor Corsás képeket keresgéltem), szép az az Astra.

(ami az órát, meg a hőfokot mutatja), egy programozható IC-vel rávették, hogy a fordulatszámot kiírja, meg pl. akármilyen szöveget rá lehetett programozni előzőleg számítógéppel. Ehhez mondjuk nem árt, ha valaki elektronikai szaki, de szerintem megoldható. Nem tudom, hogy Astrás topikban volt e már erről szó, mindjárt megnézem, ha nem, akkor felrakom oda is a linket.

Thx.Sajnos már nem úgy áll a dolog.

Amúgy a TID-re van más megoldás, méghozzá Opel16V BC-je.Tuti kis kütyü.Ha érdekel, akkor vedd fel vele a kapcsot.

Nekem is volt az Astrában.......

Link to comment
Megosztás:

Wolf! Nézegettem a kép.tár-on a képeidet (még régebben is, amikor Corsás képeket keresgéltem), szép az az Astra. Az angel eyes is a tiedben van? Egyébként láttam Astrához egy digit kijelző tuningot (ami az órát, meg a hőfokot mutatja), egy programozható IC-vel rávették, hogy a fordulatszámot kiírja, meg pl. akármilyen szöveget rá lehetett programozni előzőleg számítógéppel. Ehhez mondjuk nem árt, ha valaki elektronikai szaki, de szerintem megoldható. Nem tudom, hogy Astrás topikban volt e már erről szó, mindjárt megnézem, ha nem, akkor felrakom oda is a linket.

Futó Mester nagy szaki ebben, ő gyártja őket: http://www.bcweb.hu/miez.htm

Link to comment
Megosztás:

Mantababy Mantáján egykaros ablaktörlő van. Igaz ő már úgy vette, de hátha szerelte már, vagy látta már, hogy milyen megoldással működik... Esetleg keresd PÜ-ben.

Köszi. Asszem előbb megnézem, ha hazaértem, hogy hogyan is néz ki mozgás közben, mert valahogy nem áll rá az agyam így rajzok és képek alapján. Egyébként még anno egy file megosztóval töltöttem le egy hogyan csináljunk módosításokat kéziköny-szerűséget Corsa-A -hoz, ebben ez is benne van (http://kep.tar.hu/istf/50276262#2), de valahogy a lépések nincsenek meg, ami lehet azért is van, mert még nem szedtem szét soha az ablaktörlő részt.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként raktam még fel ide, ha esetleg valaki tudja használni: http://kep.tar.hu/istf/50264960#2

Leginkább Corsa cuccok (a kisautómhoz töltöttem mindent, ami kellhet :) ). Ami kulcsos, az azért olyan, mert azt m.o.-n vettem és nem akarok problémát a szerzői jogokkal, de piriviben megbeszélhetjük B) ,bár gondolom nektek "öreg rókáknak" ezek már nem újdonságok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.