Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Szép gép,de az a 80-as éveket idéző rally sárfogó nem kéne rá!Na meg ha már szörthasogatunk,lehetne rajta egy fokkal szebb felni is!De a szine nagyon ott van!

Más felni volt rajta de túl sok volt az ET 13.

Ezért lett cserélve.

Szerintem tökéletes így neki munkábajáráshoz a 2,5-ös Commodore helyett.

Link to comment
Megosztás:

Ma délután nagyon ráértem, és felújítottam a Corsa hátsó fékét, és egyúttal cseréztem a kerékcsapágyakat is.

Bár sokat javult a léghűtésessé alakítás, Corsa B nyergekkel, Brembo tárcsákkal és Ferodo betétekkel, v.hogy mégis úgy éreztem, hogy csak elöl fogott a fék.Igaz ott úgy, hogy beleálltam orral az aszfaltba.De hátul semmi.

Korábban csak naívan hátul a betétket cseréltem, de mivel már túl volt szabályozva a dob, így adtam a sz@rnak egy pofont vele.Se normális lábfékem, sem pedig normális, használható kézifékem nem volt a kicsikocsin.

Na most van.Csak ajánlani tudom mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Amint kerül rá kedvem, én a következő fogom tenni:

Ascona szervodob és munkahenger

Elől Corsa B féknyereg, tárcsák betétek.

Hátul Corsa Combo dobfék.

De még nem jött el a kedvem:)

Ahhoz a rásegítőhöz nem kell hackelni kisit??Mert én a Corsa B fékrásegítőjét néztem, hogy lehet, hogy felrakható.A munkahenger kb. megegyezik.Kb.
Link to comment
Megosztás:

Biztos hackelni kell. Lehet, hogy ha nem megy majd jön corsájé.

Inkább Astra rásegítőt rakjál bele, mert akkor tudok segíteni. :huh: Az enyémbe egy olyant már beleszereltem.

Négy 30mm-es távtartót kell esztergáltatni hozzá, amiket a tőcsavarokra kell tekerni. A kart, ami a pedálra van rögzítve, azt pedig 50 mm-el rövidíteni kell. Akkor pontosan passzolnia kellene, de ha mégsem, akkor még a menettel be lehet állítani. A főfékhenger nálam marad a gyári, ami a Corsában volt, mert az is ugyanolyan 25-ös, mint az Astráé, csak arra rá lehet csavarni a hátsó fékerőszabályzót.

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kellene!Ősöm A Corsája (91-es,C 12 NZ,1.2 i motoros)tegnap a köv. hibát produkálta.Marha nehezen indul be:csak tövig nyomott gázpedállal ,akkor is kínkeservesen,hosszú idő után.Mikor beindul akkor felpörög,visszaáll alapjáratra és ,ha gázt nyomok rögtön lefullad.Motor kontroll lámpa világít,csak még nem tudtam kivillogtatni(meg a csatit sem találtam.).Mire gyanakodjak?

Link to comment
Megosztás:

Inkább Astra rásegítőt rakjál bele, mert akkor tudok segíteni. :huh: Az enyémbe egy olyant már beleszereltem.

Négy 30mm-es távtartót kell esztergáltatni hozzá, amiket a tőcsavarokra kell tekerni. A kart, ami a pedálra van rögzítve, azt pedig 50 mm-el rövidíteni kell. Akkor pontosan passzolnia kellene, de ha mégsem, akkor még a menettel be lehet állítani. A főfékhenger nálam marad a gyári, ami a Corsában volt, mert az is ugyanolyan 25-ös, mint az Astráé, csak arra rá lehet csavarni a hátsó fékerőszabályzót.

Köszi a segítséget.

Tehát azt mondod, hogy igazából csak a szervodobbal van "gond" a féknyergeken kivül, amiért kritikán aluli a gyári fék?

Tehát Corsa főfékhengere elég lehet, mert megegyezik az Astrájéval és így nem kell kerékfékhengereket cserélni sem?

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kellene!Ősöm A Corsája (91-es,C 12 NZ,1.2 i motoros)tegnap a köv. hibát produkálta.Marha nehezen indul be:csak tövig nyomott gázpedállal ,akkor is kínkeservesen,hosszú idő után.Mikor beindul akkor felpörög,visszaáll alapjáratra és ,ha gázt nyomok rögtön lefullad.Motor kontroll lámpa világít,csak még nem tudtam kivillogtatni(meg a csatit sem találtam.).Mire gyanakodjak?

Van már ezekben ilyen diagnosztikai csati?Help plíz!

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ehhez a C14NZ problemhez nem tudok érdemileg hozzászólni, de sztem az F Astra topicban "némi" olvasgatás után lehet, rálelnél a válaszra.

Viszont én meg ma letekertem a futóművem elöl, és bekerültek az 1cm-es nyomtávszélesítő esztergált féktárcsák is.Így már nincs olyan OFF road jellege a dolognak.Meg hát ugye kanyarban sem tolja az orrát a kis masina!De egyenlőre maradnak a 14'-es felnik, és a 185/60-14-es gumák.Ha majd kész a 20NE projekt, akkor mehet a szélesítés+Smoor felnik.

Addig meg gyüjtögetés van.Szigorúan.

Link to comment
Megosztás:

Naggyon jót lehet autókázni lendületből ezzel az E12GV motorral! :D levittem gyerkőcöt anyuékhoz, aztán visszafelé mikor már egyedül jöttem, volt ereszd el a hajam.Ahol csak lehetett, végig 130km/h-val.Korekt volt.Főleg, hogy most már a futómű is partner ebben! :DTessett.CSak akkor voltam bajban, mikor vissza kellett lassítani, mert utána a kigyorsítás.............hát hogyismondjam! :lol: Na de utána.......... :huh: :)

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kellene!Ősöm A Corsája (91-es,C 12 NZ,1.2 i motoros)tegnap a köv. hibát produkálta.Marha nehezen indul be:csak tövig nyomott gázpedállal ,akkor is kínkeservesen,hosszú idő után.Mikor beindul akkor felpörög,visszaáll alapjáratra és ,ha gázt nyomok rögtön lefullad.Motor kontroll lámpa világít,csak még nem tudtam kivillogtatni(meg a csatit sem találtam.).Mire gyanakodjak?

Na már kész is lett a kisótó! :huh:

Találtunk itt kis városkánkban egy idősebb autószerelőt,aki ilyen öreg szakinak számít,én nem is javasoltam apámnak,hogy hozzávigyük,mert ő még (szerintem)csak a karburátoros régebbi és keleti autókhoz ért,de mivel a többinél rengeteg autó volt és még megnézni is csak napok múlva akarták,ezért mentünk hozzá,erre fel legnagyobb meglepetésemre mikor bementünk rögtön otthagyta a kuplungcserés Vito-t és vitte a Corsát.Elkérte a telcsiszámot és mondta,hogy szól ha kész.Hazajöttünk és kb 3 óra mulva mikor apuék előtt kocsikáztam el látom,hogy már benn áll az udvaron a kocsi.Mivel nem értem rá bemenni felhívtam,hogy talán menthetetlen az autó,hogy már itthon van?Nem-mondja már kész van,2000 ft-ért csinálta meg.Gyorsan kivillogtatta a hibakódot kicserélt valami érzékelőt(csak a fater nem tudta pontosan mit és hogy hívják)és már vitte is az ótókát! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na már kész is lett a kisótó! :huh:

Találtunk itt kis városkánkban egy idősebb autószerelőt,aki ilyen öreg szakinak számít,én nem is javasoltam apámnak,hogy hozzávigyük,mert ő még (szerintem)csak a karburátoros régebbi és keleti autókhoz ért,de mivel a többinél rengeteg autó volt és még megnézni is csak napok múlva akarták,ezért mentünk hozzá,erre fel legnagyobb meglepetésemre mikor bementünk rögtön otthagyta a kuplungcserés Vito-t és vitte a Corsát.Elkérte a telcsiszámot és mondta,hogy szól ha kész.Hazajöttünk és kb 3 óra mulva mikor apuék előtt kocsikáztam el látom,hogy már benn áll az udvaron a kocsi.Mivel nem értem rá bemenni felhívtam,hogy talán menthetetlen az autó,hogy már itthon van?Nem-mondja már kész van,2000 ft-ért csinálta meg.Gyorsan kivillogtatta a hibakódot kicserélt valami érzékelőt(csak a fater nem tudta pontosan mit és hogy hívják)és már vitte is az ótókát! :lol:

Bocs, hogy nem írtam eddig, de egy tippem volt nekem is :

- MAP szenzor (szívócsö nyomás) az alapjárat szabályzás van főszerepe.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget.

Tehát azt mondod, hogy igazából csak a szervodobbal van "gond" a féknyergeken kivül, amiért kritikán aluli a gyári fék?

Tehát Corsa főfékhengere elég lehet, mert megegyezik az Astrájéval és így nem kell kerékfékhengereket cserélni sem?

Igen, a főfékhenger ugyanolyan, mint egy Astrában, azzal a különbséggel, hogy a Corsáén nagy menet van, a hátsó fékerőszabályzónak. Még nem tudom megmondani, hogy ettől jobb lesz-e, mert még nem próbáltam ki. Nekem mondjuk 256-os Brembo- Ferodo rendszer lesz elöl és annak elvileg elég jónak kell lennie. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Igen, a főfékhenger ugyanolyan, mint egy Astrában, azzal a különbséggel, hogy a Corsáén nagy menet van, a hátsó fékerőszabályzónak. Még nem tudom megmondani, hogy ettől jobb lesz-e, mert még nem próbáltam ki. Nekem mondjuk 256-os Brembo- Ferodo rendszer lesz elöl és annak elvileg elég jónak kell lennie. :)

Majd jóól orraesel vele! :lol:

Ma kicsit teszteltem a Corsa futóművét, hogy mit is tud igazi kanyarban.Tiszta terep, belátható szakasz, aztán a hátam nekifszítettem az ülésnek, és had szóljon.Háát döbbentem nemkicsit! :huh: B) Egy nyikk nélkül úgy bekanyarodtam, mint a huzat. :) Egy pizzéria elé, ahol korábban rendeltem, csak visszaszaladtam érte.A teraszon ülő vagányok közül sokan felhúzott szemöldökkel kezdték el vizslatni a kis gépsast!

Hiába, ha az OHV felüvölt, és felhörög benne zakatolva az a talán még életben lévő 42.5db lovacska!! :D :D :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, a főfékhenger ugyanolyan, mint egy Astrában, azzal a különbséggel, hogy a Corsáén nagy menet van, a hátsó fékerőszabályzónak. Még nem tudom megmondani, hogy ettől jobb lesz-e, mert még nem próbáltam ki. Nekem mondjuk 256-os Brembo- Ferodo rendszer lesz elöl és annak elvileg elég jónak kell lennie. :huh:

No, mivel nekem most nem "sürgős", ha kész a tied, akkor jól megsasintom majd:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.