Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Sajnos nincs, de ha lesz ígérem szólok.

Találtam bontóban ajtót nem a legjobbak üresen 8 000 ért adnák oda darabját megér annyit? ( kettő kell nekem )

Mielőtt véletlenül lehúznának

16-ért a kettő.. Annyiért nagyon jóknak kell lenniük, nem illenék hogy még javítgatni is kelljen. Sajnos ezzel az autóval kapcsolatban, sokszor a türelem, a kitartó keresgélés segít, máskülönben rákölti az ember a gatyáját is. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Én meg majd törlöm a hsz-okat egyből. Tilos a fórumon illegális terméket megosztani.

Köszönöm a tájékoztatást

A szabályzattal tisztában vagyok és fel sem merült hogy bármi illegálisat tennék itt közzé.

Ha végre sikerülne valahonan szereznem egy könyvet azzal én is előrébb lennék de az antikváriumban csak igérgetnek ...

Módosítva : Torzi
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tájékoztatást

A szabályzattal tisztában vagyok és fel sem merült hogy bármi illegálisat tennék itt közzé.

Ha végre sikerülne valahonan szereznem egy könyvet azzal én is előrébb lennék de az antikváriumban csak igérgetnek ...

ebay-ről tudsz lőni, ha van egy kis angol érzéked, abból tudsz szerelni is

Nem olcsó.

Sziasztok!

1985-ös a Corsa A ( 4 sebességes ) mekkora sebességel lehet hosszab uton autózni?

Jelen helyzetben autópálya +200 km.

Én a kis 10S mocisommal 90-100 tempót választanám ilyen távra, pályán is.

Arra számítani kell ilyenkor, hogy a kamionok mégis utolérnek, és villognak nagyon.

Célszerű a pihenőkbe kihúzni előlük. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1985-ös a Corsa A ( 4 sebességes ) mekkora sebességel lehet hosszab uton autózni?

Jelen helyzetben autópálya +200 km.

Szia!

Nekem egy 85-ös, 1,2-es benzines Corsám van, ami jelenleg még 4 sebességes. 12ST motorkóddal. Bár én pályán nem használom, de szerintem ha bírod a hangját, akkor simán tolhatod neki 100-110 körül, ha a tiéd is ugyanilyen.

Üdv,

Lacaa

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem egy 85-ös, 1,2-es benzines Corsám van, ami jelenleg még 4 sebességes. 12ST motorkóddal. Bár én pályán nem használom, de szerintem ha bírod a hangját, akkor simán tolhatod neki 100-110 körül, ha a tiéd is ugyanilyen.

Üdv,

Lacaa

Szia Lacca!

Szerintem igen, ugyanaz az évjárat és típus mind a kettő.

1985-ös, Corsa A, 12ST motor, 1.2 benzines, 4 fokozatú váltóval, 3 ajtós kivitelben az én példányom

Országúton a 90-95 km/h-val tudok vele haladni de a 4 sebbegéshez nagy fordulatszám társul

50-100km távolságokat meg tettem már vele ilyen maximális sebességgel de a pályát lehet nem kockáztatom meg, már csak a kamionok miatt sem mert letolnak ha 100-110 el haladok

Másik téma:

Nagy dilemmám van, decemberig van műszakija és a negyedik karosszériás is elküldött hogy ezzel nem éri meg foglalkozni

Sajnos két ajtóm oda van, helyettük még nem találtam

Valakinek valami ötlete?

Választási lehetőségként előttem a bontóba adni (nem szeretném), eladni vagy valahogy olyan elfogadható költségekkel le vizsgáztatni hogy ne 100 ezerbe kerüljön mert a kocsi műszakival ér 100 ezret talán

Várom az építő jellegű javaslatokat, ötleteket.

Ha igénylitek csinálok róla képeket is akár az ajtókról vagy az egészről

Ha valaki tud esetleg karosszéria elemeket szívesen meghallgatok minden ajánlatot.

Üdv Torzi!

Link to comment
Megosztás:

Szia Lacca!

Szerintem igen, ugyanaz az évjárat és típus mind a kettő.

1985-ös, Corsa A, 12ST motor, 1.2 benzines, 4 fokozatú váltóval, 3 ajtós kivitelben az én példányom

Országúton a 90-95 km/h-val tudok vele haladni de a 4 sebbegéshez nagy fordulatszám társul

50-100km távolságokat meg tettem már vele ilyen maximális sebességgel de a pályát lehet nem kockáztatom meg, már csak a kamionok miatt sem mert letolnak ha 100-110 el haladok

Másik téma:

Nagy dilemmám van, decemberig van műszakija és a negyedik karosszériás is elküldött hogy ezzel nem éri meg foglalkozni

Sajnos két ajtóm oda van, helyettük még nem találtam

Valakinek valami ötlete?

Választási lehetőségként előttem a bontóba adni (nem szeretném), eladni vagy valahogy olyan elfogadható költségekkel le vizsgáztatni hogy ne 100 ezerbe kerüljön mert a kocsi műszakival ér 100 ezret talán

Várom az építő jellegű javaslatokat, ötleteket.

Ha igénylitek csinálok róla képeket is akár az ajtókról vagy az egészről

Ha valaki tud esetleg karosszéria elemeket szívesen meghallgatok minden ajánlatot.

Üdv Torzi!

Szia!

Hát ez elég nehéz dió, ugyanis az ilyen korú autóval általában abba a dilemmába kerül az ember, hogy mennyit ér még meg. Az én fejemben is megfordult már, hogy lehet hogy el kellene adni, hiszen amennyit ráköltök, meg amennyi még az eladásból összejönne, abból lehet hogy vennék egy fiatalabb, jobb állapotút. Persze ez is lutri. Nos, a legtöbbet sajnos csak úgy spórolhatsz, ha magad csinálsz szinte mindent. Én magam lakatoltam, (kb 1 hétig vágtam hegesztettem :) ) magam fényeztem és szerelni is én szerelem. Így a vizsgákon még mindig csont nélkül átment. :) A minap kacsintgattam az OT vizsa irányába, de elég macerásnak tűnik, és nem is olcsó. Viszont ha jól tájékozódtam, akkor ha minden igaz, kevésbé szigorúan veszik a vizsgát, nem kell teljesítményadót fizetni, és csak öt évente kell vizsgáztatni. Jó lenne ha valaki írna erről konkrét tapasztalatokat, mert szeretem ezt a járgányt, és jó lenne ha könnyebben lehetne megtartani.

Üdv,

Lacaa

Link to comment
Megosztás:

OT macerás.

Kell hozá minősítés, amit nem minden sarkon csinálnak.

Utána azzal X időn belül elmenni egy arra alkalmas vizsgabázisra.

Ott megkapod a vizsgát 5 évre.

Persze OT-nak vannak némi megkötései tudtommal km/év ügyben.

Igaz, cserébe köthetsz rá normális biztosítást is, ami rendesen fizet, ha törik.

Én is gondolkoztam, de lebeszéltem magam.

Ha komolyabban érdekel, az MVOK-ból keresd meg Horváth "Monza" Attilát, hátha tud adni infót. Itt a fórumon is megtalálod. ;)

Link to comment
Megosztás:

Szia Lacca!

Annyi bajom van ezzel, hogy nem vagyok valami jó a lakatos munkákban valakit keresnem kellene aki válalkozó szellemü és megcsinálná nekem emberi áron. Esetleg te nem foglakozol ilyen munkákkal? Küldök képet az ajtókról ha igényled

Másik: Ha már eladom akkor kis pénzből kis autó miből tudnék választani mert nem véletlenül van Corsa A-m

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

OT macerás.

Kell hozá minősítés, amit nem minden sarkon csinálnak.

Utána azzal X időn belül elmenni egy arra alkalmas vizsgabázisra.

Ott megkapod a vizsgát 5 évre.

Persze OT-nak vannak némi megkötései tudtommal km/év ügyben.

Igaz, cserébe köthetsz rá normális biztosítást is, ami rendesen fizet, ha törik.

Én is gondolkoztam, de lebeszéltem magam.

Ha komolyabban érdekel, az MVOK-ból keresd meg Horváth "Monza" Attilát, hátha tud adni infót. Itt a fórumon is megtalálod. ;)

Kösz az infókat! Alapjában véve én is gondoltam hogy kissé macerás a dolog, sőt, az az érzésem, hogy valószínűleg költséges is, hiszen új rendszámot is kellene venni. Persze az öt éves vizsgaintervallum, csábító, csak kérdés, hogy megéri-e a macerát. Egyébként ha jól kutakodtam, harminc éves kortól lehet OT. Ami elvileg már megvan, hiszen 85-ben készült. :icon1: Viszont most megszületett benne az 5-ös váltó, ami már lehet hogy hátrány. :wacko: Egyébként teljesen gyári, csupán az ajtókárpitban van két hangszóró.

Szóval köszi, szétnézek még egy kicsit, de szerintem én sem fogok annyira ráhajtani.

Link to comment
Megosztás:

Szia Lacca!

Annyi bajom van ezzel, hogy nem vagyok valami jó a lakatos munkákban valakit keresnem kellene aki válalkozó szellemü és megcsinálná nekem emberi áron. Esetleg te nem foglakozol ilyen munkákkal? Küldök képet az ajtókról ha igényled

Másik: Ha már eladom akkor kis pénzből kis autó miből tudnék választani mert nem véletlenül van Corsa A-m

Ááá, annyira én sem vagyok jó lakatos. :icon1: Egy hétig nem csináltam mást, csak vágtam meg hegesztettem, persze nekem az ajtókkal volt a legkevesebb bajom, kivéve a hátsót, a sok időt a sárvédők, meg a fenéklemez vitte el. Szeretem a kihívásokat, de másnak azért nem merném elvállalni. Sajnos ez az autó is csak úgy olcsó, ha az ember maga tartja rendben. Sőt, még úgysem mindig, mert ha alkatrész kell, az lehet zsebbenyúlós is.

Link to comment
Megosztás:

Ááá, annyira én sem vagyok jó lakatos. :icon1: Egy hétig nem csináltam mást, csak vágtam meg hegesztettem, persze nekem az ajtókkal volt a legkevesebb bajom, kivéve a hátsót, a sok időt a sárvédők, meg a fenéklemez vitte el. Szeretem a kihívásokat, de másnak azért nem merném elvállalni. Sajnos ez az autó is csak úgy olcsó, ha az ember maga tartja rendben. Sőt, még úgysem mindig, mert ha alkatrész kell, az lehet zsebbenyúlós is.

Rendben, gondoltam megkérdezem.

Lehet megy a bontóba szegény.

Ha bárkinek lenne ötlete hol lehet ajtót szerezni kérem jelezze.

Lacca, hegeszteni nem tudok sajnos :(

Link to comment
Megosztás:

Leírom röviden az 1985-ös 1.2-es benznes 12ST motorkódú 4 sebességes Corsám sebességváltójának, kicsit kalandos, 5 sebességesre cserélését hátha valaki majd okul a hibáimból.

Szóval egy évig keresgéltem a neten, egy F10-es 5 sebességes váltót. A bontósok zsiványok, olyan árakat kérnek, hogy már nem éri meg hozzákezdeni. (20-25eft) Amiket hirdetésekben találtam, azok vagy 4 sebességesek voltak, vagy kicsit drágák, vagy épp a végáttétele nem egyezett az enyémmel. Végül 10-ér vettem egy Corsa B váltót, annyi szépséghibával, hogy a végáttétele 3,94 helyett, 3,74. Gondoltam nem baj, végáttétel csere. Neki is álltam, kezdtem a megvett váltó végáttétel fogaskerekének levételével. Maradék váltóolajat leengedtem, váltó tornyot levettem, csapágypajzsot lecsavaroztam és kihúztam a váltót. Nos, ekkor jött az ötlet, hogy nem veszem ki az egész váltót az autóból, csak a belsejét cserélem. :confused: Hiszen akkor megspórolom a felfüggesztés szétszedését, a váltó kivételét, no és a difin lévő nagy végáttétel fogaskerék cseréjét. Sőt, mivel az olajat fecskendővel kiszívtam a házból, még az olajteknő levételét is megspóroltam. (nem beszélve a megspórolt tömítésről. :icon1: ) Szóval levettem a zégert a váltó tengelyéről, majd csapágylehúzóval lehúztam a fogaskereket. Eddig minden rendben ment, mentem az autó alá. Levettem a váltó felőli kereket, felemeltem és alábakoltam a bal elejét. Erről is levettem a váltó tornyot, majd fecskenő/műanyag cső segítségével kiszívtam az olajat. Aztán leragasztottam ragasztószalaggal a nyílást, hogy ne hulljon kosz a váltóba. Majd nekiálltam kivenni a csapágypajzs csavarjait, amivel rögtön problémába ütköztem, ugyanis a felső csavarokhoz nem fértem hozzá a sárvédőtől. :unsure: Váltó alá emelő, első három csavart kicsavartam a váltótartó konzolból. Majd a váltót, az emelő segítségével, szépen lassan lejjebb engedtem, amíg a kerék felfüggesztés engedte. Így már kijöttek a csavarok, sőt, az emelő akkor is jól jött, amikor a váltó belsejét kivettem és betettem, mert másként az sem jött volna ki. Végáttétel fogaskereket megint lehúztam. A fogaskereket hőlégfúvóval jól fölmelegítettem, majd rátoltam a megvett váltó tengelyére. Eddig minden Ok, gondoltam, ha így megy, még ma végzek. :icon1: Nem így lett, ugyanis nem figyeltem. Föltettem a tömítést, be a váltót, de nem ment a helyére. :cry: 15mm-rel kijjebb megállt, hiába igazgattam hogy hátha csak elakadt valamiben. Visszavettem, vittem a műhelybe. És amikor a másik mellé tettem, akkor már láttam, hogy a két nyelestengely motor felőli vége, nem egyforma vastag. Az egyik 14mm, a másik 12mm átmétőjű. Kis kutakodás után megtudtam, hogy a nyelestengely, kuplung cserénél kihúzható. Csapágypajzs le, tengely külső végéből zéger ki, trox fejű csavart ki, majd egy műanyag kalapáccsal kiütöttem a nyelestengelyt a motor felől. Persze ezzel sehova sem jutottam, mert arra nem jön ki, csak becsúszik a fogaskerekek tengelyébe. De hamar rájöttem, hogy a másik oldalra is kitolható. Kitoltam mindkettőt, és megcseréltem. Ismét összeraktam, dekli föl, be a váltóházba. megint elakadt. Már kezdtem feladni, mert ráadásul közben figyelni kell, hogy a csapágypajzsban lévő mágnes, és az egyik tengelyen lévő alátét, ne essen ki/le a helyéről. Ismét kihúztam, de semmit nem találtam ami miatt elakadt volna. Aztán egy elegáns mozdulattal ismét visszatettem, és akkor elsőre a helyére ment. Csavarokat visszatettem, betöltöttem az olajat, majd föltettem a váltó tornyot. Aztán jött a következő meglepi. Az eredeti váltótornyot aminek a tetején ott díszelgett az öt sebességfokozat, szép váltási ábrával illusztrálva, szépen lepucoltam, szimmeringet kicseréltem és föltettem. Próba. 1-es, 2-es, 3-mas 4-es rendben, ötödik nincs. :confused: Torony le. megint a figyelmetlenség. Felületes ránézésre egyforma a belsejük, csakhogy mégsem az. A 4 sebességesben egy rúgó van, ami a váltó villástengelyét alaphelyzetbe nyomja, míg az 5 sebességesnél van egy másik rúgó is, ami felülről ellentart, így a 3, 4, fokozatnál tartja alaphelyzetben a villát, de a felső rúgó miatt, kifordítható az 5. fokozathoz. Sajnos szimmeringem csak az egy már beszerelt volt, de szerencsére óvatosan sikerült kivenni és felhasználni. Megtakarítottam a másik tornyot is :D és összeraktam, fölszereltem. villástengellyel kipróbáltam, minden fokozat rendben. Most jött a váltókar "befaragása", mivel az eredetit nem lehet eléggé kitolni ahhoz, hogy ötödikbe menjen. Kissé radikális megoldáshoz folyamodtam, fémfűrésszel levágtam az oldalra kiálló ütközőjéből, kb. 13mm-tert. Az új probléma, hogy karal még mindig nem lehet ötödikbe rakni, pedig az már a fém háznak ütközik. Rájöttem, hogy a villástengelynél van egy elég szép kottyanás, ami a kopásból ered. Szerencsére, eszembe jutott, hogy a csuklóban lévő csapot, megpróbálom kicserélni az új váltóval kapottal. És jó lett.

Nos, röviden ennyi. Talán más okul a melléfogásaimból.

A váltó csúcs finom lett, az autó jól, no és sokkal csendesebben megy. Az eredeti hangjához szokva, igencsak figyelni kell a kilométerórát, mert nem figyelek és már 100-110-zel megyek. :icon1:

Végülis szerintem megérte.

Módosítva : Lacaa
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kösz az infókat! Alapjában véve én is gondoltam hogy kissé macerás a dolog, sőt, az az érzésem, hogy valószínűleg költséges is, hiszen új rendszámot is kellene venni. Persze az öt éves vizsgaintervallum, csábító, csak kérdés, hogy megéri-e a macerát. Egyébként ha jól kutakodtam, harminc éves kortól lehet OT. Ami elvileg már megvan, hiszen 85-ben készült. :icon1: Viszont most megszületett benne az 5-ös váltó, ami már lehet hogy hátrány. :wacko: Egyébként teljesen gyári, csupán az ajtókárpitban van két hangszóró.

Szóval köszi, szétnézek még egy kicsit, de szerintem én sem fogok annyira ráhajtani.

...vagy old-timer helyett MNHJR minősített veterán :) http://www.kedvezmenyesbiztositas.hu/

Link to comment
Megosztás:

Segíteni tudok 1985-ös A Corsákban, karbis Corsa jöhet

SZia!Nekem esetleg tudnmál-e segiteni? Tegnap vettem egy ki A Corsat,1.2 benzin alkalmi vétel volt nagyon jó állapotban van amugy full gyári---A lényeg az hogy kb 5 kilométerenként 80-90-es temponál berángat majd fullad.Megállok,elinditom 1 perc után,minden gond nélkül pöcc-röff aztán jön a következö 5-6 km,s kezdi megint.. mi lahet az oka? ANdrás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az előbb emlìtett hiba engem is érdekelne...

Annyiban màs az én esetem, hogy nekem 30 km megtètele utàn csinàlja ugyanezt. Nagyon èrdekes, mivel egyszer màr jártam vele Budapesten is (Nyìregyhàzàról indulva januàrban), de jó egy hónapja vettem észre egy hosszabb táv utàn ugyanezeket a jeleket.. ràngat, azután ha kicsit pihen újra semmi baja..

Elkezdtem figyelni, hogy hosszabb tàvon mikor kezdi el csinàlni.., nekem 30 km utàn, azutàn ha pihen, akkor 5-6 km utàn megint.

Én azon gondolkodtam.. , hogy nem e a benzintartályból szìv koszos üzemanyagot ennyi idő elteltèvel, pihenès után leülelepszik, azutàn kezdi az egèszet előről..

de örülnèk èn is a tippeknek, hogy vajon mi okozhatja ezt..?? Kicsit kìnos szitu is volt màr ebből!! :)

Link to comment
Megosztás:

SZia!Nekem esetleg tudnmál-e segiteni? Tegnap vettem egy ki A Corsat,1.2 benzin alkalmi vétel volt nagyon jó állapotban van amugy full gyári---A lényeg az hogy kb 5 kilométerenként 80-90-es temponál berángat majd fullad.Megállok,elinditom 1 perc után,minden gond nélkül pöcc-röff aztán jön a következö 5-6 km,s kezdi megint.. mi lahet az oka? ANdrás

Szia!

Nem biztos hogy ugyanaz a gond, de nekem minden estere bevált, amikor hasonlót csinált a Corsa. Tulajdonképpen egy rendes karburátor tisztítás kellene neki, de az enyém beérte annyival, hogy levettem a légszűrőt, légszűrő házat és kompresszorral kifúvattam a járatait. Jól pofán is lőtt benzinnel :D . Azóta nálam nem jelentkezett ez a hiba. Véleményem szerint az az oka, hogy nem igazán zár jól a légszűrőház a karburátorra, és kosz jut át alatta, ami szerintem eldugítja a kisebb járatokat. Persze lehet más a hiba, mert okozhatja egy felakadt úszó, eltömődött benzinszűrő és hibás benzinpumpa is, de a legegyszerűbb előbb megnézni hogy mennyire koszos a karburátor beömlője.

Lacaa

Módosítva : Lacaa
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.