Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Az aksim is új. Mégis mióta bejött a minusz reggel nem indul el. Kb. 15 perc szenvedést él át, próbálkozik szegény, de nem elég erővel, így szépen le is szívja addigra az aksit.

Ha 15 percig teker ,és nem indul ,ott valami alapvető probléma van.

Szépen sorjában, izzítás : biztos hogy izzít? Mert az hogy a kontroll lámpa jelez az még nem jelenti azt hogy minden hengerben van izzítás.

Amikor indítod mit tapasztalasz?

A motor ép hogy be nem indul, kapkodja ,és kékes szürkés füst jön a kipuffból?

Azt írod felújították a motort , de ez miből állt?

Az adagoló nem elektronikusan van vezérelve, ezeken az opelokon sima normál adagoló van. De van az adagolon 1 vákum vezérelt hideg indító berendezés ami elvesz az előtöltésből és a holtpont felé nyomja a befecskendezést ez lehet hibás , de ettől még indulni kéne neki.

Ha a motor jó, aksi és az önindító rendben van akkor csak az izzítás körül kéne keresgélni.

De ez csak tipp én innen indulnák el. Természetesen a szűrök ugye cserélve voltak?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

....új hengerfejet, turbót; ősszel 4 új gyertyát, az önindító is épp csak egy hetes. Az aksim is új. Mégis mióta bejött a minusz reggel nem indul el. Kb. 15 perc szenvedést él át, próbálkozik szegény, de nem elég erővel, így szépen le is szívja addigra az aksit. Annyi tippet kaptam még, hogy nézessem meg a porlasztó csúcsokat, de erre meg azért nem gyanakszom, mert nem okádja a füstöt, teljesen normális. Egy tippem maradt még, az adagoló....

Köszi előre is a segítséget!

Koxa

Én az izzítógyertyáknál kezdeném. Egy 12v-os izzo (néhány wattos elég)

Két vezeték, az egyik az akku negatívra, a másik a gyertyákra kötött drótra, azután izzzás. A lámpának világitania kell, (érdemes megmérni menyi ideig világit, mert a müszerfalon lévő visszajelzö csak az elsö 10 mp-ben világít). Ha nem történik semmi akkor meg kell nézni a bizosítékot, ez valahol a motortérben van és szép, nagy, zöld színü, 60 A-es. Ha ez is jo és még mindíg nem izzít, akkor a bizti közelében van egy relé, ami kapcsolja az áramot ez lehet a lúdas. De ha minden rendben, és így sem indul akkor komressziómérés, mert előfordulhat hogy a hengerfelytömitésnél kifúj. Így hirtelen ennyi. 8)

Link to comment
Megosztás:

Ilyet??????

Tömítés készlettel, Méretek: A=92řC , Motorkód: 17D

BEHR-THOMS ----- 5159 Ft

Ez kell bele?

Szerintetek másfajta van benne? Nemtudom miért tettek volna bele másfajtát. Nektek télen pont a 90 C van a vizetek?????

Nyáron például nekem talán egyszer kapcsolt be a venti 102 C nál mondjuk nem vagyoksűrűn dugóban de akkor is cak egyszer kapcsolt be. Nektek? Ja szerintem a venti 1kapcsolója sem jó mert valahol irták hogy az 98 C nál kapcsol be a 2-es pedig 102 C nál.

Na mindegy kicserélem. :lol: vagy tetem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Neked már bekapcsolt? tök jó. Nekem még nem sikerült frgásra bírni, igaz nem is melegedett a motorom a kék mező fölé soha. Az első dolgom volt leellenőrizni a ventilátort, és a hőkapcsolót, de jónak bizonyultak. Lehet a termosz a bibi? Bár a fűtésem jó hamar meleget fuj. Ezek után 'hidegen' hagy a ventillátor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi a sok kérdést, meg tanácsot, igyexem mindenkinek válaszolni.

Opeltds: Csak hidegen nem indul be a motor, illetve hidegen is indult eddig elég jól, kivéve mikor 0 fok alá ment a higany. :lol: Ha reggel beindul, és állok vele napközben 8 órát, utána is bepöccen másodikra. Egyébként nem kormol, ha elkapja utána megy simán.

mörfi: igen, a 15 perc indítózás közben mindig hajszál híja, hogy elkapja, ha sikerül, pár másodpercig szürke füst, utána megszűnik. Kérdezted a felújítások mik voltak. Elég sok minden, próbálom leírni, bocs ha nem vagyok túl szakszerű. Szóval ez egy motorhibás kocsi volt, megvételkor nagyon sok csere volt: hengerfej gyári szelepekkel, szelepvezetőkkel, szimeringekkel és előkamrával szerelten, hengerfejtömítés, vezérműszíj, ékszíj, szűrők, karter tömítés, dugattyúgyűrű garnitura, később turbo. Az aksi egy éves, izzítógyertyák 2 hetesek, önindító fogaskerekek kicserélve, egy hetes. Szóval mégis valahol van hiba. :evil:

vbandit: én szereltettem már a kocsit, szóval bizonyítottan cserések a cuccok benne.

áfonya: tolmácsolom a tipped egy ismimnek, hogy próbálja ki a javaslatod, mert bocsi, de én ehhez nem nyúlnék önállóan, valahogy ez nem női munka :lol:

Bocsi, ha hosszú voltam, ciao!

Link to comment
Megosztás:

A leírtak alabján szinte biztos hogy az izzitással van valani gond. Próbáld ki azt hogy ráteszed a gyujtást, vársz 1/2 percet, és ezt megismétled még1x, ha müködik akkor ez a motor még egy darabig ilyen lesz.( a gyűrűknek be kel kopniuk a hengerbe, ha nem volt furva) Egy motorfurás segitene rajta, de az említett javitás után nem hiszem hogy hiányozná kb. 150e kiadás. :?

Link to comment
Megosztás:

Megmondom a tutit kedves 17DTL! Ne vegyél behr-thomsont mert nagyon drága! a QH gyártmányú (minden BÁRDI képviseletnél) 2234,-FT, cikkszáma:QTH203K!! Az hogy nem kapcsol be még nyáron sem a venti az így van jól, hála istennek alaposan túlméretezték az opel dieselek hűtését! Egyrészt rengeteg víz van a hűtéskörben másrészt elég későn kapcsol a ventillátorkapcsoló! Azért néha érdemes ellenőrizni nehogy akkor menjen tönkre a kapcsoló mikor a dugóban állsz és már késő!

Link to comment
Megosztás:

Csak lesek, mint a moziban, egyesek hogyan vágják az autószerelés részleteit!

Áfonya, Povi, Mörfi, ez a szakmátok?

Erre mit szóltok: motorgenerál előtt a DTL autóm füstölt, kormolt, ette az olajat, a vizet viszont nem. Felújítás után továbbra is füstöl, kormol, ám leszokott az olajevésről, viszont rákapott a vízfogyasztásra. 100 km-en 2-3 dl vizet kell utántöltenem.

A hűtőventiről: az enyémet is csak párszor hallom pörögni évente. Volt egy CitrBX-em, na az normál üzemben 10 percenként beindult.

Link to comment
Megosztás:

Jó volna tudni mi is volt az a generál, de biztos nem az adagolót újították föl. Ha az adagolóhoz nem nyúltak attól füstölhat ,kormolhat is! Már az is fél siker hogy az olajat nem eszi! A vízfogyasztást mindenképp alaposan végig kéne nézni nem-e csak szivárog valahol, nehéz észrevenni pl a vízpumpánál. Ha biztos hogy megeszi akkor ennyit már a kipufogónál is látnál fehér gőz formájában! Ha igy van lehet hogy nem síkolták meg a hengerfejet és újra átégett a tömítés egy vízjáratnál!

Link to comment
Megosztás:

Adagolón tömítéseket cseréltek, beállították. Ezt nevezik felújításnak? Hallottam, hogy az adagoló beállítás eredménye nem garantált a rendszer bonyolultsága miatt, igaz ez?

Szinte teljes csere volt a motorban, síkolás is. Attól még átéghet a tomítés? Vízpumpa is új. Gőzt nem látok a kipufogónál.

Tulajdonképpen nem zavar, utánatöltögetek, de a rendszert nem amortizálja?

Link to comment
Megosztás:

Csak lesek, mint a moziban, egyesek hogyan vágják az autószerelés részleteit!

Áfonya, Povi, Mörfi, ez a szakmátok?

Erre mit szóltok: motorgenerál előtt a DTL autóm füstölt, kormolt, ette az olajat, a vizet viszont nem. Felújítás után továbbra is füstöl, kormol, ám leszokott az olajevésről, viszont rákapott a vízfogyasztásra. 100 km-en 2-3 dl vizet kell utántöltenem.

A hűtőventiről: az enyémet is csak párszor hallom pörögni évente. Volt egy CitrBX-em, na az normál üzemben 10 percenként beindult.

Ezt teszi ha az emberfia Zaporozseccel kezdi az autós pályafutását. Az összes szervízből kitiltottak mielőt bementem volan. :lol: Így kénytelen voltam magam nekiesni. De nem ez a szakmám, csak a kényszer, és a pénztelenség vitt rá.

Az olajfogyasztást mondenfáleképpen a tömítetlenség okozza, már csak a helyét kel behatárolni. (tömítés, szimeringek, gyűrűk) Ha füstöl, és eszi az olajat, meg kelll nézni a kartergázvisszavezető csövet. Amennyiben sűrű kék füst jön, a gyűrűk kopottságára utal, árulkodójel még az olajszivárgás a szelepdekli tömítésénél is. (a nyomás miatt) Ha nincs kartergáz, (szinte áttetszö) valószínüleg a szelepszárszimering a hibás. A fekete füstöt még a porlasztócsúcsok is okozhatják. Ezek voltak -e ellenőrizve? Az adagoló felújítás az, szerintem, más mert az adagolódugatyúkat is ellenörzik ill. cserélik. Ezek Kb. 150-180 bar nyomást álítanak elő, itt ezred miliméteres pontossággal kel illeszteni az alkatrészeket. Ez nem azt jelenti hogy a tied rossz, viszont ha szétszedték az a minimum hogy tömitést cserélnek. A vízfogyás helyére meg előbb-utóbb rájösz, mert egy jellegzetes sárgás színü 'kriskály' rakodik ki belőle. ('vízkő') A motorba jutó víz fehéres 'füst' formályában távozik, ill. csepeg a kipu. végén. (meleg motornál is)

Huuu

Link to comment
Megosztás:

Ilyet??????

Tömítés készlettel, Méretek: A=92řC , Motorkód: 17D

BEHR-THOMS ----- 5159 Ft

Ez kell bele?

Szerintetek másfajta van benne? Nemtudom miért tettek volna bele másfajtát. Nektek télen pont a 90 C van a vizetek?????

Nyáron például nekem talán egyszer kapcsolt be a venti 102 C nál mondjuk nem vagyoksűrűn dugóban de akkor is cak egyszer kapcsolt be. Nektek? Ja szerintem a venti 1kapcsolója sem jó mert valahol irták hogy az 98 C nál kapcsol be a 2-es pedig 102 C nál.

Na mindegy kicserélem. :lol: vagy tetem :lol:

A DR és a DTL termosztát nem egyforma hőértéken dolgozik.

A motorrad termosztát csak 1500ft .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.