Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Készen vagyok ennek a motornak a hűtésétől :D

Tegnap este jöttem haza, -12 fok volt. 5-ben 70-80 körül jöttem, így forog 1750-2000-et a motor. Szép lassan felkúszott a hőfokmutató 80 fokra, nyomattam 2es fokozaton a fűtést, hozta be a forró levegőt, kis idő múlva már majdnem rövidujjú pólóban kellett üljek. :P

Itthon megnéztem a hűtőt, full hideg volt. a bal fele volt picikét meleg :D Egyáltalán minek erre a motorra hűtő? :D

nekem is így van, meg is rendeltem már a termosztátot :P 3200pínz

fűteni fűt, de a motorhőmérséklet csak akkor megy felfelé, ha zavarom. :D

...A turbo azt nem szereti, hogyha hidegen meghajtják, illetve ha túl melegen leállítják. Ez a kettő a legbiztosabb módszer a megölésésre.

pontosan :lol:

Amugy a sok alapjáraton való járatás sem a jó a motornak, ez vonatkozik ez a hideg és a meleg motorra is, mert ott meg az olajnyomás nem optimális! Persze elégséges, a lámpa ezért a lámpa nem világít....

Ahogy szokták mondani, az igazság valahol középen van :P Nagyon hidegben kb 1 perc járatás (pl amíg kinyitod-becsukod a garázsajtót) után érdemes elindulni, és kíméletesen menni, turbot nem használni amíg a motor be nem melegszik. Ha elindulsz, azzal a motorod is gyorsabban fog melegedni, ergo kevesebb ideig jár hidegen. Az isuzusok ezzel az izzítógyertyákat is kímélik, mert hidegen elindítva alapjáraton a szemét 5-10 percig adja neki az utóizzítást.

Amúgy én sem várok vele, csakhogy az utolsó jó 5 km-t mindig alapjáraton teszem meg, így nincs értelme a turbo visszahűlése miatt járatni.

van hogy én is csak annyit várok vele, amíg bezárok magam után ajtót, kaput.

de ha nagyon hideg van kicsit többet járatom.

a DTL max 2 percet izzít gyújtás után (csak szemre mondom-lámpa szerint-, pontosan nem mértem még meg, de majd 1x megteszem, legyen ilyen adatunk is)

turbóval kapcsolatban, isuzuba már modernebb, DTL-nél csak a "sima" turbó van, az nincs éppen akkora hatásnak kitéve, mint egy magasnyomású PDTDICDIKOMPRESSZOROSVALAMI :rolleyes: :P

Link to comment
Megosztás:

van hogy én is csak annyit várok vele, amíg bezárok magam után ajtót, kaput.

de ha nagyon hideg van kicsit többet járatom.

a DTL max 2 percet izzít gyújtás után (csak szemre mondom-lámpa szerint-, pontosan nem mértem még meg, de majd 1x megteszem, legyen ilyen adatunk is)

turbóval kapcsolatban, isuzuba már modernebb, DTL-nél csak a "sima" turbó van, az nincs éppen akkora hatásnak kitéve, mint egy magasnyomású PDTDICDIKOMPRESSZOROSVALAMI :rolleyes: :D

Hordós kopásról hallottál már?

Link to comment
Megosztás:

nem :rolleyes: homályosíts fel :P

közben megtaláltam :D erről beszéltél

de akkor most egyből induljunk hideg motorral? :P eddig azt mondtátok, hogy a diesel-t járatni kell előtte :lol:

most akkor mi a helyes? hogyan csináljam? :D

Ne aggódj! Egy szem xanax. Ne hagyd magad.

Link to comment
Megosztás:

nem nah, most komolyan! :D

mi a jó eljárás, az érdekelne :rolleyes:

eddig azt hittem, hogy ha járatom, bemelegítem, akkor az jó neki...

A motornak egyik szélsésőg sem tesz jót. Az sem, ha széthajtod a motort, üveghangig húzatod állandóan. De az sem, ha túl sokat járatod alapjáraton, illetve túl alacsony fordulaton. Egyik sem jó.

Alapjáraton nem optimális a kenés. Elindítod, és indulj el vele mielőbb, hogy akkor gyorsabban melegszik be a motor. Addig kíméletesen használd, ne pörgesd 2000 fölé. Szerintem ez a legjobb megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Én azért megnézném azt a termosztátot...

Szerintem nincs annak semmi baja.

Ha huzamosabb ideig olyan 2500-at pörög a motor, akkor már eléri az üzemi 85 fokot. Olyankor forró a hűtő mindkét oldala.

De nyáron is ugyanezt csinálja, nem melegszik be hamarabb, és nem megy feljebb a hőfok.

Az lenne a legjobb, ha X17DT-sek írnák le, náluk mi a helyzet.

Tudom milyen az, amikor állandóan nyitva van a termosztát. A 120-as skodámban úmost gy van, pontosabban 60-65 fok környékére van beállítva (mert állandóan forralja a vizet termosztát ki nem nyitás miatt) és most 60-65 fok afölé egyszerűen nem megy fel a víz, csak akkor ha letakarom teljesen a hűtőt, de úgy is csak jó 20 km után.

Link to comment
Megosztás:

van hogy én is csak annyit várok vele, amíg bezárok magam után ajtót, kaput.

de ha nagyon hideg van kicsit többet járatom.

a DTL max 2 percet izzít gyújtás után (csak szemre mondom-lámpa szerint-, pontosan nem mértem még meg, de majd 1x megteszem, legyen ilyen adatunk is)

turbóval kapcsolatban, isuzuba már modernebb, DTL-nél csak a "sima" turbó van, az nincs éppen akkora hatásnak kitéve, mint egy magasnyomású PDTDICDIKOMPRESSZOROSVALAMI :rolleyes: :D

Mit értesz az alatt, hogy "sima" a DTL-ben lévő turbo?

Az Isuzué sem változó geometriás.

Link to comment
Megosztás:

Nyugi mert van itt is jó vizes gazoil. Nekem van ellenszerem a Metabond Megasel személyében :rolleyes:

Ja és anno az F-em -28ban is vígan indult. :lol:

gondoltam hogy nincs nálatok normális hőmérő, :P azért nálunk ritkán van ilyen hideg :D de mégsem vigyorognak a öreg dizilzek -28ban :D

Link to comment
Megosztás:

A motornak egyik szélsésőg sem tesz jót. Az sem, ha széthajtod a motort, üveghangig húzatod állandóan. De az sem, ha túl sokat járatod alapjáraton, illetve túl alacsony fordulaton. Egyik sem jó.

Alapjáraton nem optimális a kenés. Elindítod, és indulj el vele mielőbb, hogy akkor gyorsabban melegszik be a motor. Addig kíméletesen használd, ne pörgesd 2000 fölé. Szerintem ez a legjobb megoldás.

benzinesnél tudom, hogy így van, de eddig úgy tudtam dieselnél másabb (pontosan nem tudom miért, itt írták többen is, hogy járatják előtte, nem indulnak el egyből hideg motorral) ezek szerint ma is tanultam valamit :rolleyes:

Mit értesz az alatt, hogy "sima" a DTL-ben lévő turbo?

Az Isuzué sem változó geometriás.

azt hittem az már olyan, valaki azt mondta, hogy az magasabb nyomású.

Link to comment
Megosztás:

benzinesnél tudom, hogy így van, de eddig úgy tudtam dieselnél másabb (pontosan nem tudom miért, itt írták többen is, hogy járatják előtte, nem indulnak el egyből hideg motorral) ezek szerint ma is tanultam valamit :rolleyes:

azt hittem az már olyan, valaki azt mondta, hogy az magasabb nyomású.

Nem értek a lovakhoz, de ha nem áll fel alapjáraton az előírt olajnyomás és kenés, akkor az rég rossz szerintem. Javítsatok ki ha tévedek.

Én úgy tudom, hogy dízelt illik járatni, benzinest meg szinte azonnal indítás után terhelve kell üzemi melegre használni. Egyiknél sem szabad pörgetni.

Link to comment
Megosztás:

Nem értek a lovakhoz, de ha nem áll fel alapjáraton az előírt olajnyomás és kenés, akkor az rég rossz szerintem. Javítsatok ki ha tévedek.

Volt egy cikk a decemberi 18-20 körüli nagyon hideg idő után, amikor több 100 BKV busz nem tudott reggel elindulni mert lefagyott a fékrendszerük, illetve a motorjuk is nehezen indult be. Erre kitalálta a management, hogy akkor járassák őket egész éjjel, alapjáraton. Erre egy szaki azt mondta, hogy emiatt tavaszra több 100 busz lesz majd motorcserés, mert a nem optimális kenés miatt csapágyasak lesznek.

A motort nem arra tervezték, hogy alapjáraton ketyegjen. Ennyi.

Én úgy tudom, hogy dízelt illik járatni, benzinest meg szinte azonnal indítás után terhelve kell üzemi melegre használni. Egyiknél sem szabad pörgetni.

De mi ennek az oka?

Link to comment
Megosztás:

Nem értek a lovakhoz, de ha nem áll fel alapjáraton az előírt olajnyomás és kenés, akkor az rég rossz szerintem. Javítsatok ki ha tévedek.

Én úgy tudom, hogy dízelt illik járatni, benzinest meg szinte azonnal indítás után terhelve kell üzemi melegre használni. Egyiknél sem szabad pörgetni.

ja, én is így tudtam :rolleyes:

és elvileg alapjáraton is kell legyen megfelelő kenés :P elvileg úgy van az kitalálva, hogy jó legyen :D

Link to comment
Megosztás:

Volt egy cikk a decemberi 18-20 körüli nagyon hideg idő után, amikor több 100 BKV busz nem tudott reggel elindulni mert lefagyott a fékrendszerük, illetve a motorjuk is nehezen indult be. Erre kitalálta a management, hogy akkor járassák őket egész éjjel, alapjáraton. Erre egy szaki azt mondta, hogy emiatt tavaszra több 100 busz lesz majd motorcserés, mert a nem optimális kenés miatt csapágyasak lesznek.

A motort nem arra tervezték, hogy alapjáraton ketyegjen. Ennyi.

nah azért ez dúrva :D

mi nem erről beszélünk, nekem egy év alatt nem megy annyit alapjáraton, mint egy busz 1 éjjel.

azért ne keverjük a kettőt.

de viccen kívül, így tudtam :rolleyes: hogy miért azt nem tudom, de megvan az a szlogen, hogy öreg dieselt indítás után járatni kell...

Link to comment
Megosztás:

Volt egy cikk a decemberi 18-20 körüli nagyon hideg idő után, amikor több 100 BKV busz nem tudott reggel elindulni mert lefagyott a fékrendszerük, illetve a motorjuk is nehezen indult be. Erre kitalálta a management, hogy akkor járassák őket egész éjjel, alapjáraton. Erre egy szaki azt mondta, hogy emiatt tavaszra több 100 busz lesz majd motorcserés, mert a nem optimális kenés miatt csapágyasak lesznek.

A motort nem arra tervezték, hogy alapjáraton ketyegjen. Ennyi.

De mi ennek az oka?

Mert nagyobb fordulaton a motorolaj nem képes hidegen az optimális kenésre? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

azt hittem az már olyan, valaki azt mondta, hogy az magasabb nyomású.

Az Isuzu max turbonyomása a javítási kézikönyv szerint 0,72 bar. Van F és G Astra kézikönyvem is, de ezek nem említik az X17DTL turbonyomását.

Beszéltünk korábban az utóizzításról, találtam adatokat erről is:

Kikapcsolása: 6 perc (hidegindítást követően, alapjáraton járatva), vagy 18 km-h sebességet elérve, vagy 55 fokos hűtőfolyadéknál.

Meleg motornál az indítást követően azonnal, ez már saját tapasztalat. Érezhetően "megfogja" a motort.

Link to comment
Megosztás:

ja, én is így tudtam :rolleyes:

és elvileg alapjáraton is kell legyen megfelelő kenés :P elvileg úgy van az kitalálva, hogy jó legyen :D

Alapjáraton hosszabb időt vesz igénybe a motor bemelegedése, mint ha kíméletesen terheled. Ez az egyik. A másik: siklócsapágyaknál akkor alakul ki a megfelelő kenőfilm, ami elválasztja a két fém alkatrészt egymástól, ha megfelelő az olajnyomás. Ez alapjáraton nem annyira jó, főleg a mi 200-250 ezer km-t futott motorjainknál. Annak ellenére, hogy azt a határt még eléri, ahol az olajnyomásjelző még nem világít.

A motorkopásnak az az első stádiuma, hogy alapjárton nincs meg a megfelelő olajnyomás. Később ez egyre magasabb fordulaton jelentkezik, aztán egyszer csak beüt a krach :D

Ízlések és pofonok, mindeki melegítse úgy az autóját, ahogy megszokta illetve jónak látja :P

A legjobb megoldás az állófűtés :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nincs annak semmi baja.

Ha huzamosabb ideig olyan 2500-at pörög a motor, akkor már eléri az üzemi 85 fokot. Olyankor forró a hűtő mindkét oldala.

De nyáron is ugyanezt csinálja, nem melegszik be hamarabb, és nem megy feljebb a hőfok.

Az lenne a legjobb, ha X17DT-sek írnák le, náluk mi a helyzet.

Tudom milyen az, amikor állandóan nyitva van a termosztát. A 120-as skodámban úmost gy van, pontosabban 60-65 fok környékére van beállítva (mert állandóan forralja a vizet termosztát ki nem nyitás miatt) és most 60-65 fok afölé egyszerűen nem megy fel a víz, csak akkor ha letakarom teljesen a hűtőt, de úgy is csak jó 20 km után.

Nem biztos,hogy állandóan nyitva van,nekem pl ugyanez volt,kicseréltem és most tökéletes,csak részben volt nyitva,sokkal később melgedett.

A helyes üzemi hőfok 90 fok körül van,nem 85.

Link to comment
Megosztás:

Alapjáraton hosszabb időt vesz igénybe a motor bemelegedése, mint ha kíméletesen terheled. Ez az egyik. A másik: siklócsapágyaknál akkor alakul ki a megfelelő kenőfilm, ami elválasztja a két fém alkatrészt egymástól, ha megfelelő az olajnyomás. Ez alapjáraton nem annyira jó, főleg a mi 200-250 ezer km-t futott motorjainknál. Annak ellenére, hogy azt a határt még eléri, ahol az olajnyomásjelző még nem világít.

A motorkopásnak az az első stádiuma, hogy alapjárton nincs meg a megfelelő olajnyomás. Később ez egyre magasabb fordulaton jelentkezik, aztán egyszer csak beüt a krach :rolleyes:

Láttál már olajpumpát szétszedve?

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos,hogy állandóan nyitva van,nekem pl ugyanez volt,kicseréltem és most tökéletes,csak részben volt nyitva,sokkal később melgedett.

A helyes üzemi hőfok 90 fok körül van,nem 85.

Azért az nem oylan egyszerű, mint Te gondolod :rolleyes:

Az Isuzu motornál a termosztát két szelepes:

Főszelepnyitás kezdete: 86-90°C-ig, nyitás vége 103°C

Mellékszelepnyitás kezdete: 83-87°C, nyitás vége 100°C

A B Veki benzines motorknál egyszerű termosztát van, 92°C-on nyitnak, 107°C-nél vannak teljesen niytva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.