afonya Elküldve Január20, 2009 Megoszt Elküldve Január20, 2009 Nem igazán értem ezt a fejbeverést a motorral kapcsolatban.Ha arra gondolsz hogy törve volt a kocsi akkor a válaszom nem. Amikor beindul, akkor el kellene gurulni vele egy veszteségmérésre és rögtön kiderülnek a turpisságok. Elképzelhető az is hogy csak el van állítva a vezérmű tengely fokolása. Rengeteget számít egy minimális eltérés a helyes beállítástól. Mindenesetre, a veszteségmérésből kiderül, mekkora a kompresszió, és merre szökik. Lefelé, akkor generál, felfelé, akkor lehet vez. tengely fokolás, szelep beégés, HF. tömítés, porlasztó csúcs tömítés, izzító gyertya, Persze mindezek mellet lehet a bontott adagoló is kuka. Remélem sikerült felvidítanom e szürke hétköznap. Nem-e volt "fejbeverve" a motor??? A Colléága arra célozott, hogy nem lehet hengerfejes? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mauser Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1992-es opel astrám Isuzu motoros, ami hideg indításnál az esetek többségében 3 vagy 2 hengerrel indul.Tavaly az adagolóm tönkrement, most egy bontott van benne(lehet tömítés probléma?), izzító gyertyát, porlasztó csúcsot, mágnes szelepet is cseréltem rajta ill. a tanksapka is "működik" nincs vákum vagy ilyesmi,de nem ezek voltak a hibák. Ha tud valaki valami megoldást akkor kérem írjátok le mert már az őrület határán vagyok. Köszönöm Isuzu nem hidrotőkés, itt lapkázni kell a szelepeket 50e km-enként. Nagy valószínűséggel csak ennyi a baj. Próbálj keresne egy szakit aki már csinált ilyet, nem nagy művelet, de kell hozzá a lapkakészlet. Ha biztosra akarsz menni méress kompressziót, de az Isuzunál általában többe kerül, mint egy lapkázás+szelepfedél tömítés csere. Hatvanban tudok, aki megcsinálja, de pl. Veszprémben meg hengerfejeshez akart küldeni az összes "komoly" (márka)szervíz, mert hogy hidrotőkés a motor. Lol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sanq Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Sziasztok! Köszönöm a gyors válaszokat, nagyon segítőkészek vagytok de nem igazán vidultam fel a leírtak alapján.Egyébként a hiba nem állandó, van hogy napokig nem csinálja de most a nagy hidegben két hétig tök jó volt.Hengerfejesnek szerintem nem hengerfejes mert a vizet nem eszi, nincs a vízben olaj ill. fordítva és meleg állapotban nem ereget fehér füstöt. A porlasztó csúcs+tömítés és az izzító gyertya is kilőve mert ezek teljessen újjak.Tehát marad az adagoló és a motor.Ezekkel kapcsolatban lenne pár kérdésem, mégpediglen a következők: 1, Mennyi a gyári kompressziója ennek a motornak és mik a tűrések (178900 Km-nél)? 2,Kifejtenétek bővebben ezt a lapkázás témát? 3, Budapesten vagy környékén tud valaki egy normáli árakkal dolgozó, megbízható adagolóst? Válaszaitokat előre is köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Isuzu nem hidrotőkés, itt lapkázni kell a szelepeket 50e km-enként. Nagy valószínűséggel csak ennyi a baj. Próbálj keresne egy szakit aki már csinált ilyet, nem nagy művelet, de kell hozzá a lapkakészlet. Ha biztosra akarsz menni méress kompressziót, de az Isuzunál általában többe kerül, mint egy lapkázás+szelepfedél tömítés csere. Hatvanban tudok, aki megcsinálja, de pl. Veszprémben meg hengerfejeshez akart küldeni az összes "komoly" (márka)szervíz, mert hogy hidrotőkés a motor. Lol. És ha valaki nem csináltatja meg azt a bizonyos lapkázást? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 És ha valaki nem csináltatja meg azt a bizonyos lapkázást? Gondolom a nem tökéletes zárás-nyitás miatt csökken a teljesítmény. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Gondolom a nem tökéletes zárás-nyitás miatt csökken a teljesítmény. ;) Zotya kartárs határozottan jó irányba fejlődik motordiagnosztika területén. B) A Lapka csere az egy elég egyszerű, ugyanakkor bonyolult folyamat. Szelepváltásokat kell figyelni és azon a hengeren amelyik éppen a sűrítési ütemben van ellenőrizni az előírt hézag meglétét, illetve mértékét. Ez általában nőni szokott. (A vezérműtengely és a szelepszár végére épített rugótányérban lévő lapka közötti hézagról beszélek) Egy arra alkalmas eszközzel le kell nyomni a korongot, és egy másik eszközzel kipiszkálni a korongot, majd a helyére másikat (ami természetesen méret szerint odavaló). Tehát az előírt hézag 0,2 mm, a mért 0,24, akkor a kiszerelt korong vastagságához képest 0,04 mm-el vastagabbat kell beszerelni. Előfordulhat az, hogy ez a hézag megszűnik, ami a szeleptányér "beverődéséből" adódhat. Ilyenkor a mért hézagot egy vékonyabb koronggal kell "beállítani". Én egy adagolóst ismerek itten a nagyfaluban, Ők a X. kerület Bodza utcában vannak, pontosabb elérhetőséget nem tudok most adni mert nem lelem a nagy magyar bugacon a kuka.... cetlijüket. Hirtelen ennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Zotya kartárs határozottan jó irányba fejlődik motordiagnosztika területén. B) A Lapka csere az egy elég egyszerű, ugyanakkor bonyolult folyamat. Szelepváltásokat kell figyelni és azon a hengeren amelyik éppen a sűrítési ütemben van ellenőrizni az előírt hézag meglétét, illetve mértékét. Ez általában nőni szokott. (A vezérműtengely és a szelepszár végére épített rugótányérban lévő lapka közötti hézagról beszélek) Egy arra alkalmas eszközzel le kell nyomni a korongot, és egy másik eszközzel kipiszkálni a korongot, majd a helyére másikat (ami természetesen méret szerint odavaló). Tehát az előírt hézag 0,2 mm, a mért 0,24, akkor a kiszerelt korong vastagságához képest 0,4 mm-el vastagabbat kell beszerelni. Előfordulhat az, hogy ez a hézag megszűnik, ami a szeleptányér "beverődéséből" adódhat. Ilyenkor a mért hézagot egy vékonyabb koronggal kell "beállítani". Én egy adagolóst ismerek itten a nagyfaluban, Ők a X. kerület Bodza utcában vannak, pontosabb elérhetőséget nem tudok most adni mert nem lelem a nagy magyar bugacon a kuka.... cetlijüket. Hirtelen ennyi. Köszi a mélyreható leírást. Azért is gondolkodtam el rajta, mert amióta nálam az autó, már több mint 3 éve, azóta nem csináltam ilyent. (100 ezer km) Teljesítménycsökkenést nem észleltem. Csak cserélem az olajat menetrendszerűen. Na meg a többit.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 ... Tehát az előírt hézag 0,2 mm, a mért 0,24, akkor a kiszerelt korong vastagságához képest 0,4 mm-el vastagabbat kell beszerelni. ... Ezt számold újra lécci B) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Na! az a hiányzó nulla kinek hiányzik. az úgyis semmi. Neeem? B) Valóban elírtam. Helyesen 0,04 mm-el vastagabb. köszönöm Pepe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Zotya kartárs határozottan jó irányba fejlődik motordiagnosztika területén. B) A Lapka csere az egy elég egyszerű, ugyanakkor bonyolult folyamat. Szelepváltásokat kell figyelni és azon a hengeren amelyik éppen a sűrítési ütemben van ellenőrizni az előírt hézag meglétét, illetve mértékét. Ez általában nőni szokott. (A vezérműtengely és a szelepszár végére épített rugótányérban lévő lapka közötti hézagról beszélek) Egy arra alkalmas eszközzel le kell nyomni a korongot, és egy másik eszközzel kipiszkálni a korongot, majd a helyére másikat (ami természetesen méret szerint odavaló). Tehát az előírt hézag 0,2 mm, a mért 0,24, akkor a kiszerelt korong vastagságához képest 0,04 mm-el vastagabbat kell beszerelni. Előfordulhat az, hogy ez a hézag megszűnik, ami a szeleptányér "beverődéséből" adódhat. Ilyenkor a mért hézagot egy vékonyabb koronggal kell "beállítani". Én egy adagolóst ismerek itten a nagyfaluban, Ők a X. kerület Bodza utcában vannak, pontosabb elérhetőséget nem tudok most adni mert nem lelem a nagy magyar bugacon a kuka.... cetlijüket. Hirtelen ennyi. Igyekszem. ;) Elég precíziós melónak tűnik, jó hogy nekem nincs ilyenem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mauser Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 És ha valaki nem csináltatja meg azt a bizonyos lapkázást? Nálam tavaly télen a mínusz tízben nem indult emiatt autó, de teljesítmény javulást nem éreztem a helyes beállítás után sem. Ellenben idén már a nagy hidegekben is első fordulatra indult a kocsi, pedig kint áll az utcán. Ránéztem a Haynes Opel diesel könyv szerint és rosszat írtam, a könyv szerint 30ekm-enként kell(ene) ellenőrizni a szelepeket. A lapkázás óta én is beleraktam közel 20ekm-t, így ez a 30ekm erősen túlbiztosítottnak tűnik. Sanq: A gyári kompresszió 32 bar, ez első beindítás után 30. ;) Kompresszióról: Amikor tavalyelőtt, a vétel után mértük 27-28 bar volt három hengerben és ~26 bar a negyedikben. (Ezt kellett lapkázni.) A lényeg, hogy közel egyformák legyenek az értékek, ha mind a négyre kijön 27 az például simán menni fog, mert ott nem fog "lemaradni" egy henger. Viszont, ha nem konzekvensen hidegben nem akaródzik a motornak indulnia, az nem igazán szelepállítási hibára utal. A kompressziót/veszteséget mindenesetre érdemes megméretned, legalább hamar kiderül, hogy tényleg nem ez vagy az afonya által szépen felsoroltak közül valamelyik a baj. Btw az adagoló a berakása előtt fel lett újítva és be lett állítva rendesen a motorhoz? Mert ha csak beraktátok, akkor könnyen lehet, hogy ez a baj. (Mennyi bar a jó kérdésre nem tudnék válaszolni, mert amikor kérdeztem a szakitól*, ő is csak azt mondta, hogy a saját műszere szerint 24-25 bar alatt szokott Isuzu motorokat felújításra javasolni, de ezeket kezeljem helyén, mert a műszere ugye nincs kalibrálva és 1-2 bar eltérés simán lehet.) zotya975: Mondanám, hogy amikor a hidrotőkéket cserélni kell, akkor az árak miatt elszomorodnál, de szerencsére a dieselekhez elég olcsóak azok is. B) * www.dieseltuning.hu üzemeltetője, érdemes átnézni az oldalát elég sok infó van rajta az adagolókkal/dieselséggel kapcsolatban. Amikor még én voltam nála egy kis bodegában dolgozott egy szerelővel, de azóta fejlődött ahogy nézem. Nagyon korrekt volt anno, karácsony előtt is fogadott és mivel a 16 éves Opelek tulajaira nem a pénzbőség a jellemző, a porlasztócsúcsokat cseréjét elég olcsón elvállata. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január22, 2009 Megoszt Elküldve Január22, 2009 Köszi a kimerítő leírást B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január22, 2009 Megoszt Elküldve Január22, 2009 Sanq: A gyári kompresszió 32 bar, ez első beindítás után 30. ;) Kompresszióról: ... Legyen már sűrítési végnyomás. Lécccci. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január22, 2009 Megoszt Elküldve Január22, 2009 Legyen már sűrítési végnyomás. Lécccci. B) Na jó legyen, de csak a te kedvedért! :blush: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sanq Elküldve Január22, 2009 Megoszt Elküldve Január22, 2009 Köszönöm a válaszokat volt mit olvasnom.Az adagolót sajnos nem igazán tudom hogy belőtték-e a motorhoz mert nem voltam jelen (bosch adagoló specialista szerelte be),de közel egy évig kifogástalanul működött tavaly ősszel kezdődtek a gondok és mindenki mondott mindent.Kicseréltem az üzemanyag szűrőt nem javult, az izzító gyertyákat nem javult, a porlasztó csúcsokat ami pár napos hibamentességet okozott egyszercsak újra kezdte, a mágnesszelepet ez is pár napig jó volt aztán visszatért a hiba. Garázsból indulva reggel csinálja hideg motornál de ha leállítom és este tíz körül újra indítom az utcán mondjuk -10-ben nem produkálja ezt a hibát csakis az adott nap első indításánál , persze ezt is váltakozva. Hol két három napig semmi aztán öt egymást követő napon állandóan. Nem tudják mi ez. Jövő héten elviszem a Gomboshoz a Sógimnak van egy ismerőse ,ott megnézik a kompressziót és a lapkákat is. Aztán ha nem ezek akkor tényleg csak az adagoló marad.Mégegyszer köszi a válaszokat.És majd beszámolok hogy mi történt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január22, 2009 Megoszt Elküldve Január22, 2009 Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1992-es opel astrám Isuzu motoros, ami hideg indításnál az esetek többségében 3 vagy 2 hengerrel indul.Tavaly az adagolóm tönkrement, most egy bontott van benne(lehet tömítés probléma?), izzító gyertyát, porlasztó csúcsot, mágnes szelepet is cseréltem rajta ill. a tanksapka is "működik" nincs vákum vagy ilyesmi,de nem ezek voltak a hibák. Ha tud valaki valami megoldást akkor kérem írjátok le mert már az őrület határán vagyok. Köszönöm A nagynyomású csövek lettek cserélve? A porlasztócsúcsokat beállította valaki a megfelelő nyitónyomásra? Lehet egy egyszerű vissza eresztés is, amikor az adagoló és a szűrő, vagy a szűrő, és a tank között van egy hajszálvékony rés amin keresztül le levegősödik a rendszer. Amikor csak 2-3 hengerrel jár nem szokott felpörögni magától? Mert ez tipikusan az üzemanyag hiány jele. Esetleg a Ewing olajtársaság anyagát alaposabban kellene szűrni. ;) B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január28, 2009 Megoszt Elküldve Január28, 2009 elmúltak a nagy hidegek, és mindenkinek hiba nélkül üzemel a gépe :D ( a topic meg süllyedt) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január28, 2009 Megoszt Elküldve Január28, 2009 elmúltak a nagy hidegek, és mindenkinek hiba nélkül üzemel a gépe :D ( a topic meg süllyedt) Örüjjjjéééééé. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január28, 2009 Megoszt Elküldve Január28, 2009 elmúltak a nagy hidegek, és mindenkinek hiba nélkül üzemel a gépe :D Mert mindenki kijavította/javíttatta a felmerült hibákat... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január28, 2009 Megoszt Elküldve Január28, 2009 Mert mindenki kijavította/javíttatta a felmerült hibákat... :D Ja-ja, az a jó hír, ha nincs hír! Én meg amúgy is csak érdeklődve figyelem az itteni gondokat. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január28, 2009 Megoszt Elküldve Január28, 2009 Örüjjjjéééééé. :D mármint minek ?hogy nincs hideg !vagy pedig hogy jó az autód :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január28, 2009 Megoszt Elküldve Január28, 2009 mármint minek ?hogy nincs hideg !vagy pedig hogy jó az autód :D Megjelöltem a hsz-edben, aminek örülnöd kéne. :lol: Az enyém egyébként sem dízel, és remekül üzemel. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január28, 2009 Megoszt Elküldve Január28, 2009 Megjelöltem a hsz-edben, aminek örülnöd kéne. :lol: Az enyém egyébként sem dízel, és remekül üzemel. :lol: jogos :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január29, 2009 Megoszt Elküldve Január29, 2009 Hali! Legyilkoltam 350km a zôldel és érdekes dolgot produkált. Rengeteg jelzôlámpa meg városi araszolás, hütôvíz lassan 100 fok, venti még nem kapcsolt, aztán fékezések után be-berángatott a motor.....másik: elmásztak picit a sebességeim. Minden rükinél reccsen akármit csinlálok na meg az 1,2 és 3 fokozatok nehezen mennek...mi lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január29, 2009 Megoszt Elküldve Január29, 2009 Hali! Legyilkoltam 350km a zôldel és érdekes dolgot produkált. Rengeteg jelzôlámpa meg városi araszolás, hütôvíz lassan 100 fok, venti még nem kapcsolt, aztán fékezések után be-berángatott a motor.....másik: elmásztak picit a sebességeim. Minden rükinél reccsen akármit csinlálok na meg az 1,2 és 3 fokozatok nehezen mennek...mi lehet? A ventit meg kéne nézni, műkszik-e egyáltalán. A váltónál meg a rudazat beállítás segíthet, vagy először csak ellenőrizd, helyén van-e. Tudod, váltószoknya fel, 1-2 között jelre fogni, nekinyomva az ütközőnek. A váltó tetején a gumidugót kihúz, 5-ös fúróhegy befigyel-e ütközésig. Ha nem akkor a homlokfalnál csavar kilazít, a rudazatot addíg mozgatni amíg becsusszan a fúrószár, csavar meghúz, mident vissza, elllenőriz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts