afonya Elküldve Január20, 2009 Elküldve Január20, 2009 Nem igazán értem ezt a fejbeverést a motorral kapcsolatban.Ha arra gondolsz hogy törve volt a kocsi akkor a válaszom nem. Amikor beindul, akkor el kellene gurulni vele egy veszteségmérésre és rögtön kiderülnek a turpisságok. Elképzelhető az is hogy csak el van állítva a vezérmű tengely fokolása. Rengeteget számít egy minimális eltérés a helyes beállítástól. Mindenesetre, a veszteségmérésből kiderül, mekkora a kompresszió, és merre szökik. Lefelé, akkor generál, felfelé, akkor lehet vez. tengely fokolás, szelep beégés, HF. tömítés, porlasztó csúcs tömítés, izzító gyertya, Persze mindezek mellet lehet a bontott adagoló is kuka. Remélem sikerült felvidítanom e szürke hétköznap. Nem-e volt "fejbeverve" a motor??? A Colléága arra célozott, hogy nem lehet hengerfejes?
mauser Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1992-es opel astrám Isuzu motoros, ami hideg indításnál az esetek többségében 3 vagy 2 hengerrel indul.Tavaly az adagolóm tönkrement, most egy bontott van benne(lehet tömítés probléma?), izzító gyertyát, porlasztó csúcsot, mágnes szelepet is cseréltem rajta ill. a tanksapka is "működik" nincs vákum vagy ilyesmi,de nem ezek voltak a hibák. Ha tud valaki valami megoldást akkor kérem írjátok le mert már az őrület határán vagyok. Köszönöm Isuzu nem hidrotőkés, itt lapkázni kell a szelepeket 50e km-enként. Nagy valószínűséggel csak ennyi a baj. Próbálj keresne egy szakit aki már csinált ilyet, nem nagy művelet, de kell hozzá a lapkakészlet. Ha biztosra akarsz menni méress kompressziót, de az Isuzunál általában többe kerül, mint egy lapkázás+szelepfedél tömítés csere. Hatvanban tudok, aki megcsinálja, de pl. Veszprémben meg hengerfejeshez akart küldeni az összes "komoly" (márka)szervíz, mert hogy hidrotőkés a motor. Lol.
Sanq Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 Sziasztok! Köszönöm a gyors válaszokat, nagyon segítőkészek vagytok de nem igazán vidultam fel a leírtak alapján.Egyébként a hiba nem állandó, van hogy napokig nem csinálja de most a nagy hidegben két hétig tök jó volt.Hengerfejesnek szerintem nem hengerfejes mert a vizet nem eszi, nincs a vízben olaj ill. fordítva és meleg állapotban nem ereget fehér füstöt. A porlasztó csúcs+tömítés és az izzító gyertya is kilőve mert ezek teljessen újjak.Tehát marad az adagoló és a motor.Ezekkel kapcsolatban lenne pár kérdésem, mégpediglen a következők: 1, Mennyi a gyári kompressziója ennek a motornak és mik a tűrések (178900 Km-nél)? 2,Kifejtenétek bővebben ezt a lapkázás témát? 3, Budapesten vagy környékén tud valaki egy normáli árakkal dolgozó, megbízható adagolóst? Válaszaitokat előre is köszönöm
egyhapsi Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 Isuzu nem hidrotőkés, itt lapkázni kell a szelepeket 50e km-enként. Nagy valószínűséggel csak ennyi a baj. Próbálj keresne egy szakit aki már csinált ilyet, nem nagy művelet, de kell hozzá a lapkakészlet. Ha biztosra akarsz menni méress kompressziót, de az Isuzunál általában többe kerül, mint egy lapkázás+szelepfedél tömítés csere. Hatvanban tudok, aki megcsinálja, de pl. Veszprémben meg hengerfejeshez akart küldeni az összes "komoly" (márka)szervíz, mert hogy hidrotőkés a motor. Lol. És ha valaki nem csináltatja meg azt a bizonyos lapkázást?
zotya975 Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 És ha valaki nem csináltatja meg azt a bizonyos lapkázást? Gondolom a nem tökéletes zárás-nyitás miatt csökken a teljesítmény. B)
afonya Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 Gondolom a nem tökéletes zárás-nyitás miatt csökken a teljesítmény. ;) Zotya kartárs határozottan jó irányba fejlődik motordiagnosztika területén. B) A Lapka csere az egy elég egyszerű, ugyanakkor bonyolult folyamat. Szelepváltásokat kell figyelni és azon a hengeren amelyik éppen a sűrítési ütemben van ellenőrizni az előírt hézag meglétét, illetve mértékét. Ez általában nőni szokott. (A vezérműtengely és a szelepszár végére épített rugótányérban lévő lapka közötti hézagról beszélek) Egy arra alkalmas eszközzel le kell nyomni a korongot, és egy másik eszközzel kipiszkálni a korongot, majd a helyére másikat (ami természetesen méret szerint odavaló). Tehát az előírt hézag 0,2 mm, a mért 0,24, akkor a kiszerelt korong vastagságához képest 0,04 mm-el vastagabbat kell beszerelni. Előfordulhat az, hogy ez a hézag megszűnik, ami a szeleptányér "beverődéséből" adódhat. Ilyenkor a mért hézagot egy vékonyabb koronggal kell "beállítani". Én egy adagolóst ismerek itten a nagyfaluban, Ők a X. kerület Bodza utcában vannak, pontosabb elérhetőséget nem tudok most adni mert nem lelem a nagy magyar bugacon a kuka.... cetlijüket. Hirtelen ennyi.
egyhapsi Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 Zotya kartárs határozottan jó irányba fejlődik motordiagnosztika területén. B) A Lapka csere az egy elég egyszerű, ugyanakkor bonyolult folyamat. Szelepváltásokat kell figyelni és azon a hengeren amelyik éppen a sűrítési ütemben van ellenőrizni az előírt hézag meglétét, illetve mértékét. Ez általában nőni szokott. (A vezérműtengely és a szelepszár végére épített rugótányérban lévő lapka közötti hézagról beszélek) Egy arra alkalmas eszközzel le kell nyomni a korongot, és egy másik eszközzel kipiszkálni a korongot, majd a helyére másikat (ami természetesen méret szerint odavaló). Tehát az előírt hézag 0,2 mm, a mért 0,24, akkor a kiszerelt korong vastagságához képest 0,4 mm-el vastagabbat kell beszerelni. Előfordulhat az, hogy ez a hézag megszűnik, ami a szeleptányér "beverődéséből" adódhat. Ilyenkor a mért hézagot egy vékonyabb koronggal kell "beállítani". Én egy adagolóst ismerek itten a nagyfaluban, Ők a X. kerület Bodza utcában vannak, pontosabb elérhetőséget nem tudok most adni mert nem lelem a nagy magyar bugacon a kuka.... cetlijüket. Hirtelen ennyi. Köszi a mélyreható leírást. Azért is gondolkodtam el rajta, mert amióta nálam az autó, már több mint 3 éve, azóta nem csináltam ilyent. (100 ezer km) Teljesítménycsökkenést nem észleltem. Csak cserélem az olajat menetrendszerűen. Na meg a többit..
FPepe Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 ... Tehát az előírt hézag 0,2 mm, a mért 0,24, akkor a kiszerelt korong vastagságához képest 0,4 mm-el vastagabbat kell beszerelni. ... Ezt számold újra lécci B) ;)
afonya Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 Na! az a hiányzó nulla kinek hiányzik. az úgyis semmi. Neeem? B) Valóban elírtam. Helyesen 0,04 mm-el vastagabb. köszönöm Pepe.
zotya975 Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 Zotya kartárs határozottan jó irányba fejlődik motordiagnosztika területén. B) A Lapka csere az egy elég egyszerű, ugyanakkor bonyolult folyamat. Szelepváltásokat kell figyelni és azon a hengeren amelyik éppen a sűrítési ütemben van ellenőrizni az előírt hézag meglétét, illetve mértékét. Ez általában nőni szokott. (A vezérműtengely és a szelepszár végére épített rugótányérban lévő lapka közötti hézagról beszélek) Egy arra alkalmas eszközzel le kell nyomni a korongot, és egy másik eszközzel kipiszkálni a korongot, majd a helyére másikat (ami természetesen méret szerint odavaló). Tehát az előírt hézag 0,2 mm, a mért 0,24, akkor a kiszerelt korong vastagságához képest 0,04 mm-el vastagabbat kell beszerelni. Előfordulhat az, hogy ez a hézag megszűnik, ami a szeleptányér "beverődéséből" adódhat. Ilyenkor a mért hézagot egy vékonyabb koronggal kell "beállítani". Én egy adagolóst ismerek itten a nagyfaluban, Ők a X. kerület Bodza utcában vannak, pontosabb elérhetőséget nem tudok most adni mert nem lelem a nagy magyar bugacon a kuka.... cetlijüket. Hirtelen ennyi. Igyekszem. ;) Elég precíziós melónak tűnik, jó hogy nekem nincs ilyenem.
mauser Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 És ha valaki nem csináltatja meg azt a bizonyos lapkázást? Nálam tavaly télen a mínusz tízben nem indult emiatt autó, de teljesítmény javulást nem éreztem a helyes beállítás után sem. Ellenben idén már a nagy hidegekben is első fordulatra indult a kocsi, pedig kint áll az utcán. Ránéztem a Haynes Opel diesel könyv szerint és rosszat írtam, a könyv szerint 30ekm-enként kell(ene) ellenőrizni a szelepeket. A lapkázás óta én is beleraktam közel 20ekm-t, így ez a 30ekm erősen túlbiztosítottnak tűnik. Sanq: A gyári kompresszió 32 bar, ez első beindítás után 30. ;) Kompresszióról: Amikor tavalyelőtt, a vétel után mértük 27-28 bar volt három hengerben és ~26 bar a negyedikben. (Ezt kellett lapkázni.) A lényeg, hogy közel egyformák legyenek az értékek, ha mind a négyre kijön 27 az például simán menni fog, mert ott nem fog "lemaradni" egy henger. Viszont, ha nem konzekvensen hidegben nem akaródzik a motornak indulnia, az nem igazán szelepállítási hibára utal. A kompressziót/veszteséget mindenesetre érdemes megméretned, legalább hamar kiderül, hogy tényleg nem ez vagy az afonya által szépen felsoroltak közül valamelyik a baj. Btw az adagoló a berakása előtt fel lett újítva és be lett állítva rendesen a motorhoz? Mert ha csak beraktátok, akkor könnyen lehet, hogy ez a baj. (Mennyi bar a jó kérdésre nem tudnék válaszolni, mert amikor kérdeztem a szakitól*, ő is csak azt mondta, hogy a saját műszere szerint 24-25 bar alatt szokott Isuzu motorokat felújításra javasolni, de ezeket kezeljem helyén, mert a műszere ugye nincs kalibrálva és 1-2 bar eltérés simán lehet.) zotya975: Mondanám, hogy amikor a hidrotőkéket cserélni kell, akkor az árak miatt elszomorodnál, de szerencsére a dieselekhez elég olcsóak azok is. B) * www.dieseltuning.hu üzemeltetője, érdemes átnézni az oldalát elég sok infó van rajta az adagolókkal/dieselséggel kapcsolatban. Amikor még én voltam nála egy kis bodegában dolgozott egy szerelővel, de azóta fejlődött ahogy nézem. Nagyon korrekt volt anno, karácsony előtt is fogadott és mivel a 16 éves Opelek tulajaira nem a pénzbőség a jellemző, a porlasztócsúcsokat cseréjét elég olcsón elvállata. :blush:
Tápiószecső Elküldve Január22, 2009 Elküldve Január22, 2009 Sanq: A gyári kompresszió 32 bar, ez első beindítás után 30. ;) Kompresszióról: ... Legyen már sűrítési végnyomás. Lécccci. B)
zotya975 Elküldve Január22, 2009 Elküldve Január22, 2009 Legyen már sűrítési végnyomás. Lécccci. B) Na jó legyen, de csak a te kedvedért! :blush: ;)
Sanq Elküldve Január22, 2009 Elküldve Január22, 2009 Köszönöm a válaszokat volt mit olvasnom.Az adagolót sajnos nem igazán tudom hogy belőtték-e a motorhoz mert nem voltam jelen (bosch adagoló specialista szerelte be),de közel egy évig kifogástalanul működött tavaly ősszel kezdődtek a gondok és mindenki mondott mindent.Kicseréltem az üzemanyag szűrőt nem javult, az izzító gyertyákat nem javult, a porlasztó csúcsokat ami pár napos hibamentességet okozott egyszercsak újra kezdte, a mágnesszelepet ez is pár napig jó volt aztán visszatért a hiba. Garázsból indulva reggel csinálja hideg motornál de ha leállítom és este tíz körül újra indítom az utcán mondjuk -10-ben nem produkálja ezt a hibát csakis az adott nap első indításánál , persze ezt is váltakozva. Hol két három napig semmi aztán öt egymást követő napon állandóan. Nem tudják mi ez. Jövő héten elviszem a Gomboshoz a Sógimnak van egy ismerőse ,ott megnézik a kompressziót és a lapkákat is. Aztán ha nem ezek akkor tényleg csak az adagoló marad.Mégegyszer köszi a válaszokat.És majd beszámolok hogy mi történt.
afonya Elküldve Január22, 2009 Elküldve Január22, 2009 Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1992-es opel astrám Isuzu motoros, ami hideg indításnál az esetek többségében 3 vagy 2 hengerrel indul.Tavaly az adagolóm tönkrement, most egy bontott van benne(lehet tömítés probléma?), izzító gyertyát, porlasztó csúcsot, mágnes szelepet is cseréltem rajta ill. a tanksapka is "működik" nincs vákum vagy ilyesmi,de nem ezek voltak a hibák. Ha tud valaki valami megoldást akkor kérem írjátok le mert már az őrület határán vagyok. Köszönöm A nagynyomású csövek lettek cserélve? A porlasztócsúcsokat beállította valaki a megfelelő nyitónyomásra? Lehet egy egyszerű vissza eresztés is, amikor az adagoló és a szűrő, vagy a szűrő, és a tank között van egy hajszálvékony rés amin keresztül le levegősödik a rendszer. Amikor csak 2-3 hengerrel jár nem szokott felpörögni magától? Mert ez tipikusan az üzemanyag hiány jele. Esetleg a Ewing olajtársaság anyagát alaposabban kellene szűrni. ;) B)
mörfi Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 elmúltak a nagy hidegek, és mindenkinek hiba nélkül üzemel a gépe :D ( a topic meg süllyedt)
hening Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 elmúltak a nagy hidegek, és mindenkinek hiba nélkül üzemel a gépe :D ( a topic meg süllyedt) Örüjjjjéééééé. :lol:
Guest Sanci Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 elmúltak a nagy hidegek, és mindenkinek hiba nélkül üzemel a gépe :D Mert mindenki kijavította/javíttatta a felmerült hibákat... :lol:
zotya975 Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Mert mindenki kijavította/javíttatta a felmerült hibákat... :D Ja-ja, az a jó hír, ha nincs hír! Én meg amúgy is csak érdeklődve figyelem az itteni gondokat. :lol:
mörfi Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Örüjjjjéééééé. :D mármint minek ?hogy nincs hideg !vagy pedig hogy jó az autód :lol:
hening Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 mármint minek ?hogy nincs hideg !vagy pedig hogy jó az autód :D Megjelöltem a hsz-edben, aminek örülnöd kéne. :lol: Az enyém egyébként sem dízel, és remekül üzemel. :lol:
mörfi Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Megjelöltem a hsz-edben, aminek örülnöd kéne. :lol: Az enyém egyébként sem dízel, és remekül üzemel. :lol: jogos :D
Reeckatee Elküldve Január29, 2009 Elküldve Január29, 2009 Hali! Legyilkoltam 350km a zôldel és érdekes dolgot produkált. Rengeteg jelzôlámpa meg városi araszolás, hütôvíz lassan 100 fok, venti még nem kapcsolt, aztán fékezések után be-berángatott a motor.....másik: elmásztak picit a sebességeim. Minden rükinél reccsen akármit csinlálok na meg az 1,2 és 3 fokozatok nehezen mennek...mi lehet?
zotya975 Elküldve Január29, 2009 Elküldve Január29, 2009 Hali! Legyilkoltam 350km a zôldel és érdekes dolgot produkált. Rengeteg jelzôlámpa meg városi araszolás, hütôvíz lassan 100 fok, venti még nem kapcsolt, aztán fékezések után be-berángatott a motor.....másik: elmásztak picit a sebességeim. Minden rükinél reccsen akármit csinlálok na meg az 1,2 és 3 fokozatok nehezen mennek...mi lehet? A ventit meg kéne nézni, műkszik-e egyáltalán. A váltónál meg a rudazat beállítás segíthet, vagy először csak ellenőrizd, helyén van-e. Tudod, váltószoknya fel, 1-2 között jelre fogni, nekinyomva az ütközőnek. A váltó tetején a gumidugót kihúz, 5-ös fúróhegy befigyel-e ütközésig. Ha nem akkor a homlokfalnál csavar kilazít, a rudazatot addíg mozgatni amíg becsusszan a fúrószár, csavar meghúz, mident vissza, elllenőriz.
Recommended Posts