stirlitz Elküldve Április30, 2014 Megoszt Elküldve Április30, 2014 Nekem Reinz tömítés van felül 1 ideje és most raktam alulra is, persze Reinz pasztával, nekem ez bejött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április30, 2014 Megoszt Elküldve Április30, 2014 És ezt is kipróbálom! Tömitőpasztát még nem használtam,mert szerelőm mondta hogy "álltalában" itt nem használnak! Viszont többen is ajánlották! Így ki próbálom! Meg Zotya múltkor linkelt be egy képet a különböző nyomatékokról, ott 8Nm volt megadva,majd ezzel húzom meg. Erling tömités + paszta + menetrögzítő 8Nm így lehet hogy jó lessz! :D Menetrögzítőt ne tegyél a csavarra, mert akkor a legközelebbi levételnél szívni fogsz vele. Megáll a csavar anélkül is. A pasztával egyedül annyi gond van, hogy a legközelebbi szelepfedél levételnél kínszenvedés eltávolítani a paszta darabokat, úgy, hogy az ne a motorba hulljon bele. Az a paszta, ami jól fog, ellenáll a hőnek és az olajnak, az sajnos nehezen is jön le a felületről. Szerintem itt a nyomaték sem annyira szentírás, mint a hengerfejnél. Már csak azért sem, mert alumínium a hengerfej, rozoga állapotban lévő menetet simán megszakítasz a 8 Nm-rel. Érzésre meghúzod szépen fokozatosan, csigavonalban belülről kifelé haladva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május3, 2014 Megoszt Elküldve Május3, 2014 A diesel oxidációs katalizátor kitisztítására van valakinek ötlete? Levettem az első csövet a "kati"-val együtt, és felraktam a donorét. Megtáltosodott a gép, érezhetően jobban megy, 2200-tól hallom a turbót fügyülni, ha húzom a paripa fülét. És érezhetően könnyebben pörög el 3500-400-ig, amit eddig nyögvenyelősen tett meg! A középdobra való csatlakozástól kb 15 cm-re van a katalizétor, így valamennyire belelátni, a méhsejt szerkezet korommal telített. Kompresszorral elkezdtem kifújatni, a cső átmérőjének megfelelő körben ki is tisztult valamennyire, sűrű kormot fújtam ki belőle. Van valakinek ötlete, hogy mivel lehetne kioldani belőle a ganéjt? Benzin, hígító, féktisztító? Vagy valami speciális szer? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május3, 2014 Megoszt Elküldve Május3, 2014 A diesel oxidációs katalizátor kitisztítására van valakinek ötlete? Levettem az első csövet a "kati"-val együtt, és felraktam a donorét. Megtáltosodott a gép, érezhetően jobban megy, 2200-tól hallom a turbót fügyülni, ha húzom a paripa fülét. És érezhetően könnyebben pörög el 3500-400-ig, amit eddig nyögvenyelősen tett meg! A középdobra való csatlakozástól kb 15 cm-re van a katalizétor, így valamennyire belelátni, a méhsejt szerkezet korommal telített. Kompresszorral elkezdtem kifújatni, a cső átmérőjének megfelelő körben ki is tisztult valamennyire, sűrű kormot fújtam ki belőle. Van valakinek ötlete, hogy mivel lehetne kioldani belőle a ganéjt? Benzin, hígító, féktisztító? Vagy valami speciális szer? Egy jó hosszú pajszerrel! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május3, 2014 Megoszt Elküldve Május3, 2014 kartelgáz felül van, az olajsapkát vedd le aztán ott hallgatozz Felül? Gangxta Zolee és a kartel felül van? :D Szerintem a karteR alul van és ott kell mérni nyomást, de nem értek én ehhez. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Felül? Gangxta Zolee és a kartel felül van? :D Szerintem a karteR alul van és ott kell mérni nyomást, de nem értek én ehhez. :) jójó allul van, de aztán feljön. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Egy jó hosszú pajszerrel! :) Átmegy a zöldkártya mérésen úgy? :) Közben találtam löttyöt, amibe be kell áztatni, és az kioldja belőle a kormot. A részecskeszűrők tisztítására használják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Átmegy a zöldkártya mérésen úgy? :) Közben találtam löttyöt, amibe be kell áztatni, és az kioldja belőle a kormot. A részecskeszűrők tisztítására használják. Ha kibelezed, nem fog átmenni zőőők kártyán. De nem kell hozzá pajszer elég egy véső is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Nem akarom kibelezni, mert amúgy teljesen jó állaptban van, nem zörög, semmi baja, kár lenne szétbarmolni. A méhsejt szerkezete teljesen ép, az egyik odlalról bele lehet nézni. Kifújattam kompresszorral, amennyire ki tudtam, úgy ment ki belőle a korom, mint amikor egy öreg mozdonyt elindítanak :) Holnap érdeklődöm, és beruházok ebbe a folyadékba, mert ha a részecskeszűrős katalizátorokon segít, akkor ezen az egyszerűn is fog tudni segíteni. Az ügyeskezű szervizek is ilyen folyadékban áztatják ki a részecskeszűrőket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május4, 2014 Megoszt Elküldve Május4, 2014 Átmegy a zöldkártya mérésen úgy? :) Ez ugye költői kérdés? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 Nem akarom kibelezni, mert amúgy teljesen jó állaptban van, nem zörög, semmi baja, kár lenne szétbarmolni. A méhsejt szerkezete teljesen ép, az egyik odlalról bele lehet nézni. Kifújattam kompresszorral, amennyire ki tudtam, úgy ment ki belőle a korom, mint amikor egy öreg mozdonyt elindítanak :) Holnap érdeklődöm, és beruházok ebbe a folyadékba, mert ha a részecskeszűrős katalizátorokon segít, akkor ezen az egyszerűn is fog tudni segíteni. Az ügyeskezű szervizek is ilyen folyadékban áztatják ki a részecskeszűrőket. Légyszives privátban írd meg majd mi mennyi volt! Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 Ez ugye költői kérdés? :) Nem teljesen. Dieseleknél padlógázon füstölést mérnek, azaz koromtartalmat. A katalizátor meg nem igazán a koromtartalmat csökkenti, hanem az egyéb káros gázokat alakítjá át valamiből a valamivé :) Nem biztos, hogy igazam van, aki tudja a dolgok pontos hátterét, cáfoljon meg :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 Aki látott már dízelt üzem közben, az tudja, hogy nem teljes fordulaton kormol egy dízel. Sosem engedem, hogy az előírtak szerint végezzék a mérést az öreg dízelemen... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május5, 2014 Megoszt Elküldve Május5, 2014 Akkor hogyan csináltatod? Én egyszer ott voltam, mikor csinálták, meleg volt a motor, mert hosszú útról érkeztem a műszakira, 3 szor felpörgették alig 1-2 másodpercre a motort, nem tűnt olyan vészesnek, mint amilyennek beállítják. Nem lett tőle semmi baja. Egyébként terhelés alatt kormol a legjobban, nem pedig úgy ahogyan mérik. Éppen ezért tettem fel a kérdést, hogy számít-e valamit a katalizátor, ha padlógázon üresjáratban amúgyse nagyon kormol, ha amúgy jól be van állítva. És nem-e csak egy olyan passzív eszköz, ami olyan károsanyag kibocsátást hivatott csökkenteni, amit zöldkártyán nem mérnek (mint pl az EGR). Link to comment Megosztás: More sharing options...
kokeesz Elküldve Május25, 2014 Megoszt Elküldve Május25, 2014 Sziasztok!Tudna nekem valaki segíteni?Van egy Opel Astra f Caravanom 1.7 TD Isuzu motoros 3hete vásároltam. A problémám pedig az lenne hogy forralja a vizet. Tegnap lett benne a hőgomba cserélve, 95foknál be is kapcsol meg van még pluszba egy kapcsoló amivel akár mikor be kapcsolhatom a ventit. De mikor tegnap dombnak felfele mentem simán fel ment 100fokra :s Mik lehetnek a lehetséges problémák? Mit tudnák tenni ez ügyben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május25, 2014 Megoszt Elküldve Május25, 2014 Sziasztok!Tudna nekem valaki segíteni?Van egy Opel Astra f Caravanom 1.7 TD Isuzu motoros 3hete vásároltam. A problémám pedig az lenne hogy forralja a vizet. Tegnap lett benne a hőgomba cserélve, 95foknál be is kapcsol meg van még pluszba egy kapcsoló amivel akár mikor be kapcsolhatom a ventit. De mikor tegnap dombnak felfele mentem simán fel ment 100fokra :s Mik lehetnek a lehetséges problémák? Mit tudnák tenni ez ügyben? Üdv, a termosztát is meg tud szorulni zárt vagy félig zárt állapotben így nem jut el a víz a hűtőbe hiába pörög a venti. Előfordul hogy maga a vízhűtő annyira vízköves vagy el van töműdve hogy nem tudja rendesen hűteni a vízet, elvétve van olyan is hogy a vízpumpa lapátjai sérülnek, és nincs rendes keringés. Nálam egyszer ugrott egy fokot a vezérlés akkor is nagyon melegedett a motor. Első körben szerintem vedd ki a termosztátot, ha jól tudom itt jól hozzáférni, próbáld ki anélkül, ha most jó, akkor csere. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kokeesz Elküldve Május25, 2014 Megoszt Elküldve Május25, 2014 Üdv, a termosztát is meg tud szorulni zárt vagy félig zárt állapotben így nem jut el a víz a hűtőbe hiába pörög a venti. Előfordul hogy maga a vízhűtő annyira vízköves vagy el van töműdve hogy nem tudja rendesen hűteni a vízet, elvétve van olyan is hogy a vízpumpa lapátjai sérülnek, és nincs rendes keringés. Nálam egyszer ugrott egy fokot a vezérlés akkor is nagyon melegedett a motor. Első körben szerintem vedd ki a termosztátot, ha jól tudom itt jól hozzáférni, próbáld ki anélkül, ha most jó, akkor csere. Ezer köszönet az infóért! Amint lesz időm ki is próbálom ahogy mondtad. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május25, 2014 Megoszt Elküldve Május25, 2014 Üdv, a termosztát is meg tud szorulni zárt vagy félig zárt állapotben így nem jut el a víz a hűtőbe hiába pörög a venti. Előfordul hogy maga a vízhűtő annyira vízköves vagy el van töműdve hogy nem tudja rendesen hűteni a vízet, elvétve van olyan is hogy a vízpumpa lapátjai sérülnek, és nincs rendes keringés. Nálam egyszer ugrott egy fokot a vezérlés akkor is nagyon melegedett a motor. Első körben szerintem vedd ki a termosztátot, ha jól tudom itt jól hozzáférni, próbáld ki anélkül, ha most jó, akkor csere. Ha bekapcsol a venti, az azt jelenti, hogy a hűtőben lévő víz is 95 fokos. Tehát nem termosztát probléma van! A probléma az, hogy elégtelen a hűtés, vagy rendellenesen melegszik a motor. Előbbit elkoszosodott hűtőrendszer, utóbbit pedig motor probléma okozhatja (hengerfejes, vagy mint nálad, elugrott szíj). Én első körben egy alapos hűtőrendszer tisztítást javaslok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május26, 2014 Megoszt Elküldve Május26, 2014 Ha bekapcsol a venti, az azt jelenti, hogy a hűtőben lévő víz is 95 fokos. Tehát nem termosztát probléma van! A probléma az, hogy elégtelen a hűtés, vagy rendellenesen melegszik a motor. Előbbit elkoszosodott hűtőrendszer, utóbbit pedig motor probléma okozhatja (hengerfejes, vagy mint nálad, elugrott szíj). Én első körben egy alapos hűtőrendszer tisztítást javaslok! Igaz. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június3, 2014 Megoszt Elküldve Június3, 2014 Volt korábban szó az Isuzu motor szelepfedél tömítéséről. Épp a hétvégén cseréltem, én így szoktam csinálni: A hengerfej és a tömítés közé teszek vékonyan pasztát, mert különben nem áll meg az elvetemedett szar szelepfedél. Így se bírja olyan sokáig, de azért 20-25 e km-t kibír. Egyébként az élnél meg volt repedve és ott is szivárgott az olaj. Forrasztópákával kicsit megolvasztottam, hogy eltűnjön a repedés, majd kapott pillanatragasztót is. Remélem, jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Június3, 2014 Megoszt Elküldve Június3, 2014 Milyen pasztát vettél? Pont holnap megyek tömitést venni. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Milyen pasztát vettél?Pont holnap megyek tömitést venni. :icon1:Loctite 5910 pasztát használok mindenhol a motoron, ahol szükséges. Nem akarok reklámot csinálni neki, de brutál jól tömít, bírja a hőt (250 fokig gond nélkül), az olajat. Ha a hajtógázas palackos kiszerelést veszed, abból gyakorlatilag nincs selejt, mert nem szárad be, több évig elvan. Ha sokáig nem használod, akkor a kis fúvókájába beleköt az ott lévő anyag, ami megvédi a beszáradástól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Nagyon köszönöm. Beruházom egyre! Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Június5, 2014 Megoszt Elküldve Június5, 2014 Nagyon köszönöm. Beruházom egyre! Mi Elring Dirko-t használtunk utoljára, egyenlőre bevált és nem is drága cucc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június5, 2014 Megoszt Elküldve Június5, 2014 Az jutott eszembe, vétel után, mikor zöldfülű voltam a kocsival kapcsolatban, először a sima építési szilikon pasztával nyomtam körbe a szelepfedél tömítés alatt :) Már az első 20 km-es út után újra szivárgott az olaj a szelepfedél alól :)Ugye az a szar paszta különösen szarul bírja a hőt, az olajat, meg az eféle finomságokat. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts