Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

És ezt az 55 fokos visszajelzőt hol találom ? :) Gondolom ez nem az, ami a hűtőgomba alján van, ami műszerórának és a hűtőventinek is jelez

A termosztátház alján van, a műszeregység hőfokjeladója mellett.

A hűtőventinek egy harmadik jelez, az a hűtőn van!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem akarok nagy butaságot mondani, de szerintem ez nem teljesen így van. Nekem egy 1.7 DR motor van az Astrában és az izzítás visszajelző 5 mp-ig világit, majd további 25 mp után kattan a relé. Tehát összesen 30 mp-ig van izzítás. Ezután a relé megszakítja az áramkört (pont azért van) és az izzító gyertyák felé nem megy áram. (Tehát nincs 55 C fokos jeladó, vagy ha van, akkor nem az izzítást befolyásolja, hanem hidegindító szelepet.) Persze lehet, hogy ez motorfüggő.

Ahogy Johnny is írja, másképp van az Isuzun.

A német motoron akkor mi szabályozza az utóizzítást? Mikor kapcsol ki?

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Johnny is írja, másképp van az Isuzun.

A német motoron akkor mi szabályozza az utóizzítást? Mikor kapcsol ki?

Szia!

Igen, igazatok van, most egy kicsit utána olvastam és másként működik a német motoron és másként az isuzu motoron.

Kérdésedre a válasz: a relé szabályozza. ( 5 + 25 mp izzítás) Egy opel szervizes ismerősöm szerint a relé gyakorlatilag időkapcsolóként működik.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen, igazatok van, most egy kicsit utána olvastam és másként működik a német motoron és másként az isuzu motoron.

Kérdésedre a válasz: a relé szabályozza. ( 5 + 25 mp izzítás) Egy opel szervizes ismerősöm szerint a relé gyakorlatilag időkapcsolóként működik.

Szóval akkor 25 mp-ig tart az utóizzítás? Akár meleg a motor, akár nem?

Link to comment
Megosztás:

Meleg motornál nincs utóizzítás.Az izzítórelé figyeli a motorhőmérsékletet.(x17dtl)

Akkor mégiscsak van motorhőfok függése az izzításnak.

Ugyanaz a motorhőfok jeladó adja a jelet, hogy izzítani kell vagy sem, ami a műszeregység hőfokmérőjének adja a jelet?

Link to comment
Megosztás:

Akkor mégiscsak van motorhőfok függése az izzításnak.

Ugyanaz a motorhőfok jeladó adja a jelet, hogy izzítani kell vagy sem, ami a műszeregység hőfokmérőjének adja a jelet?

Igen van.

Nem.

Mind a kettő ott van a termosztátháznál.

Az 1 sarus adja a műszernek,a csatlakozós meg az izzítórelé "T" lábának.(x17dtl)

Link to comment
Megosztás:

Igen van.

Nem.

Mind a kettő ott van a termosztátháznál.

Az 1 sarus adja a műszernek,a csatlakozós meg az izzítórelé "T" lábának.(x17dtl)

Na hát, még a végén kiderül, hogy a DTL és az Isuzu izzítás vezérlése nem is tér el olyan nagyon. Csak az izzítási időkben van különbség :)

Link to comment
Megosztás:

Az X17DTL és 17DR izzítása eltér egymástól?

A 17DR termosztátházán csak 1 jeladót látok.(csak egy 1 sarus van?)

Ha a 17DR izzítóreléjének 7 lába van akkor nem.

Ha 6 akkor igen.(mert csak időrelé)

A 17DR-nél van utóizzítás?

Link to comment
Megosztás:

A 17DR termosztátházán csak 1 jeladót látok.(csak egy 1 sarus van?)

Ha a 17DR izzítóreléjének 7 lába van akkor nem.

Ha 6 akkor igen.(mert csak időrelé)

A 17DR-nél van utóizzítás?

Ha lesz időm átnézem a köteget, amit lebontottam az X17DTL-ről.

Én a DR kötegét raktam rá és a termosztátházon van egy plusz érzékelő a DR-hez képest...

Nem foglalkoztam vele, de lehet hogy van jelentősége...

Link to comment
Megosztás:

Ha lesz időm átnézem a köteget, amit lebontottam az X17DTL-ről.

Én a DR kötegét raktam rá és a termosztátházon van egy plusz érzékelő a DR-hez képest...

Nem foglalkoztam vele, de lehet hogy van jelentősége...

A termosztátházon levő 2 vezetékes adó adja a jelet az izzítórelének.

Ha azt is bekötöd és a relé is 7 lábú akkor van hőmérséklet függő izzítás(utóizzítás).

Link to comment
Megosztás:

Na nálam most már teljes a káosz. Tegnap ránéztem a termosztátházra, szemből azt az érzékelőt találtam amit korábban is belinkeltem. Észrevettem , hogy arról levolt csúszva a vezeték, amit vissza is raktam. A jelenség amit tapasztaltam csupán annyi volt ,hogy az óracsoporton világít az üzemanyag lámpája, hogy tankolni kéne...az elmúlt 2 év alatt egyszer sem láttam világítani. De a vízhőmérsékletét nem méri, így gondolom az már cserés...

Izzításról meg annyit, hogy reggeli első inditásnál nem hallani az előizzítás során a relé kattanását, képes percekig izzítani. Miután beindítom hagyom járni egy kicsit majd leállítom és újra izzítok akkor már működik a relé. Ezután kipróbáltam azt, hogy megyek egy pár kört kb 20 percig kocsikáztam, majd rámértem járómotornál, hogy tart-e még az utóizzítás, de nagy örömömre befejezte ! Utána motor leállít, beindít és újra folytatja az utóizzítást üzemmeleg motornál, csaptam vele egy gyors kört, majd rámértem újból de akkor már nem izzított. Kicsit furának tartom, hogy egy darabig még tart az utóizzítás...

Kezdek gyanakodni valamilyen elektronikai hibára, hisz csinál olyanokat, hogy nyitott ajtónál hol van belsőtér világítás, hol nincs. Amikor ráadom a gyújtást az órán csak az olaj és az izzítás ikonja jelenik meg, de nagy ritkán a generátoré is. Esős időben a fordulatszámmérőm ugrál ( gondolom vizet kapott a generátor) Viszont csomagtér világításom az megfelőlen működik. Korábban a hűtőventilátorom gondolt egyet és egyfolytába ment kb egy hétig, holott a hűtőről hiányzik a hőmérséklet érzékelő, ami kapcsolja a ventilátort. Az óracsoporton is állandóan kiakadt a hőmréskletjelzőm, még reggeli indulásnál 2 perc után is. De amint városon kívűl mentem visszaállt rendesen 90 fokra. Majd most egy pár hónapja abszolút semmit nem mutat.

Lehetséges, hogy a feszültségszabályzóval van a gond ?

Ami az utóizzításért felelős hőfokmérő az óracsoportmérő mögött, a tűzfaloldal felől helyezkedne el ?

Link to comment
Megosztás:

Na nálam most már teljes a káosz. Tegnap ránéztem a termosztátházra, szemből azt az érzékelőt találtam amit korábban is belinkeltem. Észrevettem , hogy arról levolt csúszva a vezeték, amit vissza is raktam. A jelenség amit tapasztaltam csupán annyi volt ,hogy az óracsoporton világít az üzemanyag lámpája, hogy tankolni kéne...az elmúlt 2 év alatt egyszer sem láttam világítani. De a vízhőmérsékletét nem méri, így gondolom az már cserés...

Izzításról meg annyit, hogy reggeli első inditásnál nem hallani az előizzítás során a relé kattanását, képes percekig izzítani. Miután beindítom hagyom járni egy kicsit majd leállítom és újra izzítok akkor már működik a relé. Ezután kipróbáltam azt, hogy megyek egy pár kört kb 20 percig kocsikáztam, majd rámértem járómotornál, hogy tart-e még az utóizzítás, de nagy örömömre befejezte ! Utána motor leállít, beindít és újra folytatja az utóizzítást üzemmeleg motornál, csaptam vele egy gyors kört, majd rámértem újból de akkor már nem izzított. Kicsit furának tartom, hogy egy darabig még tart az utóizzítás...

Kezdek gyanakodni valamilyen elektronikai hibára, hisz csinál olyanokat, hogy nyitott ajtónál hol van belsőtér világítás, hol nincs. Amikor ráadom a gyújtást az órán csak az olaj és az izzítás ikonja jelenik meg, de nagy ritkán a generátoré is. Esős időben a fordulatszámmérőm ugrál ( gondolom vizet kapott a generátor) Viszont csomagtér világításom az megfelőlen működik. Korábban a hűtőventilátorom gondolt egyet és egyfolytába ment kb egy hétig, holott a hűtőről hiányzik a hőmérséklet érzékelő, ami kapcsolja a ventilátort. Az óracsoporton is állandóan kiakadt a hőmréskletjelzőm, még reggeli indulásnál 2 perc után is. De amint városon kívűl mentem visszaállt rendesen 90 fokra. Majd most egy pár hónapja abszolút semmit nem mutat.

Lehetséges, hogy a feszültségszabályzóval van a gond ?

Ami az utóizzításért felelős hőfokmérő az óracsoportmérő mögött, a tűzfaloldal felől helyezkedne el ?

Szerintem nem a fesszabályzóval van gond ha jó a töltés.

Ez inkább testelési hiba a műszerfalon (nem vetted ki mostanában a műszeregységet,vagy az előző gazda kilométeróra korrigálásra?)

Az utóizzításért felelős adónak valahol a motoron kell lennie.(az isuzusok jobban tudják hol van )

Link to comment
Megosztás:

Ami az utóizzításért felelős hőfokmérő az óracsoportmérő mögött, a tűzfaloldal felől helyezkedne el ?

Az nem hőfokmérő, hanem hőkapcsoló. 55 fok alatt szakadás, 55 fok felett rövidzár. A termosztátházon van, a motor váltó felúli oldalán. Az izzítás működését könnyen lehet ellenőrizni. Hideg motornál az izzítás hőfok érzékelője szakadást mutat a rá menő vezetéke, és a test között. HA ekkor gyújtásra teszed a kocsit, ki kell gyulladjon a visszajelző lámpa, és izzítania kell a motornak. Ezt próbalámpával és az izzítás visszajelző lámpa figyelésével lehet ellenőrizni. A visszajelző lámpa elalszik 2-3 mp után, de az izztás tovább működik. Ha nem indítod a motort, akkor újabb 3-4 mp eltelte után az izzításnak be kell fejeződnie. A motort az izzítás visszajelző lámpa elalvásakor kell indítani, hogy az izzítógyertyák még izzásban legyenek. Ha elindult a motor, akkor az izzítás tovább folytatódik, ezt úgy hívják utóizzítás. Az izzítás vezérlő elektronika onnan tudja, hogy a motor jár, hogy a töltő feszültség kb 12,7-13 V fölé emelkedett. Ha nincs töltés, mert pl a generátor beszart, akkor utóizzítás sincs! (Kivéve ha az akksi tudja tartani a 12,7-13 V-ot, mikötben rajta az izzítás. De ez csak új, jól feltöltött akkunál fordulhat elő). Ha jár a motor, és a töltő feszltség megvan, akkor az utóizzítás megy, egészen addig, amíg az izzítás hőfok kapcsolója rövidzárat nem mutat. Ez 55 fok körül szokott bekövetkezni. Meleg motornál még nem figyeltem, hogy meddig van izzítás, de ha 55 fok felett van a motor, akkor szerintem nincs izzítás. A visszajelző lámpa egy pillanatra kgyullad, majd azonnal elalszik, ha gyújtásra rakom a kocsit.

Eső körben le kéne ellenőrizni, hogy így működik-e. Mert ha nincs hiba, akkor nehéz lesz rájönni annak okára, még nehezebb lesz megoldani. :)

Utánna meg rendbe kellene tenni annak az autónak az eléektromos rendszerét. Az elejétől a végéig.

A műszeregységet ki kéne szerelni, elég egyszerű B Corsánál, és a csatlakozásokat megtisztítani. Szerintem emiatt van, hogy néha nem máködnek bizonyos funkciók, visszajelzők.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.