Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Isuzusok közül, akinek nem klímás a gépe, nem csinált olyat véletlen, hogy a generátort felrakta felülre, ahol a klíma kompresszornak van a helye? Véleményem szerint megvalósítható lenne a dolog és így nem kapná a vizet, hólét télen az amúgy is érzékeny generátor. (Vagy szimplán a szervó szivattyúval felcserélni)

B Vectráknál létezik gyárilag egy alsó burkolat a jobb oldalon, ami megvédi a víztől.

Egyébként át lehet tenni, sok akadálya nincs szerintem. Konzolt kell hozzá egyedileg legyártani. A csöveket meg kell valószínű toldani. Kérdés, hogy az olaj megfelelő mennyiségben, és nyomással eljut-e a vákuumpumpához (magasabban lesz jóval, mint a gyári hely).

Egyébként szerintem nem az a fő baj, hogy kapja a vizet, hanem szimplán szar, típushibás, alulméretezett a generátor.

Kétlem, hogy a diódasorban az egyik dióda kisülésének, vagy az állórész tekercs leégésének bármi köze van a felcsapóro vízhez.

Link to comment
Megosztás:

B Vectráknál létezik gyárilag egy alsó burkolat a jobb oldalon, ami megvédi a víztől.

Egyébként át lehet tenni, sok akadálya nincs szerintem. Konzolt kell hozzá egyedileg legyártani. A csöveket meg kell valószínű toldani. Kérdés, hogy az olaj megfelelő mennyiségben, és nyomással eljut-e a vákuumpumpához (magasabban lesz jóval, mint a gyári hely).

Egyébként szerintem nem az a fő baj, hogy kapja a vizet, hanem szimplán szar, típushibás, alulméretezett a generátor.

Kétlem, hogy a diódasorban az egyik dióda kisülésének, vagy az állórész tekercs leégésének bármi köze van a felcsapóro vízhez.

Találtam is egyet :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valaki rakott-e be isuzumotoros vectra-A ba diesel-elömelegitött mia tapasztalat vele?

Lényegében állófűtésről van szó. Ennek egyik fajtája ez, másik az üzemanyaggal működő változat.

Az előnyeit egy kalap alá vehetjük, jó és előnyös, könnyen indul a motor, szinte egyből van fűtés, a motor kevés hidegüzemmel működik.

Hátránya, mivel a fűtőradiátor körébe kell bekötni, a fűtés hatásfokát rontja normál üzem közben, van valamennyi ellenállása, amin keresztül kell keringetni a vizet a motornak, illetve egy fém tömb, ami a motortérben adja le a hőt, nagyon hidegben észrevehetően ronthatja a fűtés hatásfokát.

Ha (nem fűtött) garázsban van a kocsi, akkor csak a 230V-os elektromos verzió jöhet szóba. Ha kint a szabad ég alatt, akkor meg az üzemanyaggal működő. Nagyjából ennyi. Hogy ez megér-e nemtudom hány ezer, vagy tízezer Ft-ot azt döntsd el te. Viszont ha csak azért kell, mert nehezen indul a motor, akkor másfelé kell a megoldást keresni, szerintem...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Találtam is egyet :D

Érdekes :) Kíváncsi lennék, hogy oldotta meg a vákuumszivattyút. Mert ez nem idevaló generátor.

Amúgy ha felrakod a klímakompresszor helyére a generátort, akkor kell varázsolni dupla tárcsás szervopumpát, mert azon is meg van vezetve a klíma szíj. Úgy mint nekem:

IMG02677-20120609-1257_www.kepfeltoltes.

Nekem a klíma miatt kellett, és ez volt a legolcsóbb megoldás. Rajz van, az alapján legyártható :) Ha ugyanilyen a szervopumpád, akkor ez jó neked is. A szervopumpa tengelyében 3/8 inch-es menet van (nem M10-es, bár elsőre annak tűnik!), nekem egy ilyen csavarral van rögzítve.

IMG02673-20120608-2036_www.kepfeltoltes.

IMG02674-20120608-2037_www.kepfeltoltes.

IMG02671-20120608-2036_www.kepfeltoltes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én egy Asfra F X17DTL 1998 évj. boldog tulajdonosa vagyok. Még. Semmi gondom nem volt az autóval, mindig pöccre indult hidegen-melegen, jól ment (170 km/h gond nélkül), erős volt. Fogyasztásom 5,5-6,5 átlagban. Km 165e. Az elmúlt másfél évben 16e km-t ment az autó hiba nélkül. Nem hengerfejes, nem füstöl kéken kormolni kormol padlógázra, de az normális. Turbó érezhetően 2200 ford./p-től tölt. Olaj 500 km-rel ezelőtt cserélve, gázolajszűrővel, levegőszűrővel, nem kannázom a gázolajat, vigyázok az autóra mert létszükséglet.

Azért fordulok hozzátok, mert a szerelő nem tudott mit kezdeni vele, illetve a fórumot olvasva sem találtam rá a megoldásra.

Kb. 2 hete a következő dolgot csinálja az egyik napról a másikra. Kb. 6 másodperc izzítás után nagy nehezen indul. Itt gondolna az ember valami izzító gondra, de nem. Ha házt adok neki, akkor elindul. Itt még nincs vége a történetnek. Ha elindult és leállítom mert bezárom a kaput, na akkor nem áll le :) Jár az autó, úgy hogy be van zárva és ég a töltéslámpája. Ha újra ráadom a "gyújtást" kb. 3 másodperc múlva leáll. Újraindulás ugyanaz mint fent. Ha az autó jár már kb. 1 percet minden normális lesz, vagyis pöcc-röff. Indul leáll, ahogy kell. Utána az autó ugyanúgy megy, mint a fentebb leírtak, normálisan eszik és megy. Egy érdekes dolog viszont van nmég vele. Néha nehezebb lesz a gázpedál és olyan, mintha akadna. Ezt nem tudom semmihez sem hozzákötni, teljesen véletlenszerű a dolog.

Tippek?

Köszönöm szépen a segítséget, jó hétvégét mindenkinek!

Gergő

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én egy Asfra F X17DTL 1998 évj. boldog tulajdonosa vagyok. Még. Semmi gondom nem volt az autóval, mindig pöccre indult hidegen-melegen, jól ment (170 km/h gond nélkül), erős volt. Fogyasztásom 5,5-6,5 átlagban. Km 165e. Az elmúlt másfél évben 16e km-t ment az autó hiba nélkül. Nem hengerfejes, nem füstöl kéken kormolni kormol padlógázra, de az normális. Turbó érezhetően 2200 ford./p-től tölt. Olaj 500 km-rel ezelőtt cserélve, gázolajszűrővel, levegőszűrővel, nem kannázom a gázolajat, vigyázok az autóra mert létszükséglet.

Azért fordulok hozzátok, mert a szerelő nem tudott mit kezdeni vele, illetve a fórumot olvasva sem találtam rá a megoldásra.

Kb. 2 hete a következő dolgot csinálja az egyik napról a másikra. Kb. 6 másodperc izzítás után nagy nehezen indul. Itt gondolna az ember valami izzító gondra, de nem. Ha házt adok neki, akkor elindul. Itt még nincs vége a történetnek. Ha elindult és leállítom mert bezárom a kaput, na akkor nem áll le :) Jár az autó, úgy hogy be van zárva és ég a töltéslámpája. Ha újra ráadom a "gyújtást" kb. 3 másodperc múlva leáll. Újraindulás ugyanaz mint fent. Ha az autó jár már kb. 1 percet minden normális lesz, vagyis pöcc-röff. Indul leáll, ahogy kell. Utána az autó ugyanúgy megy, mint a fentebb leírtak, normálisan eszik és megy. Egy érdekes dolog viszont van nmég vele. Néha nehezebb lesz a gázpedál és olyan, mintha akadna. Ezt nem tudom semmihez sem hozzákötni, teljesen véletlenszerű a dolog.

Tippek?

Köszönöm szépen a segítséget, jó hétvégét mindenkinek!

Gergő

Ilyen "nem áll le" problémát okozhat az is, ha egy rosszul bekötött fogyasztó miatt a gyújtás pozítv és az állandó pozitív rövidre záródik. Bár nem említetted, hogy valami új cucc lett bekötve a kocsiba.

Lehet attól is, hogy valami miatt visszatáplál a generátor a gyújtás rendszerre. Szóval én generátor / fesszabályzó hibára tippelnék. A töltéslámpa azt jelzi értelem szerűen, hogy nincs töltés vagyis a gyújtáskapcsoló elfordításával vagy az akkut, vagy a generátort lekapcsoltad a rendszerről, viszont az egyik még visszatáplál. Ha az van, amit fent írtam, és a generátor táplál vissza, azzal vigyázni kell, mert ha nincs rajta az akku mint terhelés, akkor 14 V fölé nőhet feszültsége, ami a félvezetős fogyasztókat kinyírhatja (fejegység, műszeregység stb).

Mérj töltés ebben az állapotban. Így már kizárhatod, hogy a generátor vagy más a hibás.

Gáz nehéz, gázbowden felszálkásodása pl.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen "nem áll le" problémát okozhat az is, ha egy rosszul bekötött fogyasztó miatt a gyújtás pozítv és az állandó pozitív rövidre záródik. Bár nem említetted, hogy valami új cucc lett bekötve a kocsiba.

Lehet attól is, hogy valami miatt visszatáplál a generátor a gyújtás rendszerre. Szóval én generátor / fesszabályzó hibára tippelnék. A töltéslámpa azt jelzi értelem szerűen, hogy nincs töltés vagyis a gyújtáskapcsoló elfordításával vagy az akkut, vagy a generátort lekapcsoltad a rendszerről, viszont az egyik még visszatáplál. Ha az van, amit fent írtam, és a generátor táplál vissza, azzal vigyázni kell, mert ha nincs rajta az akku mint terhelés, akkor 14 V fölé nőhet feszültsége, ami a félvezetős fogyasztókat kinyírhatja (fejegység, műszeregység stb).

Mérj töltés ebben az állapotban. Így már kizárhatod, hogy a generátor vagy más a hibás.

Gáz nehéz, gázbowden felszálkásodása pl.

Én ezzel nem igazán értek egyet. Olyan nincs, hogy a gyújtás levétellel leválasztod a generátort az akksiról, azok fixen össze vannak kötve. Az hogy világít a töltéslámpa ilyen esetben nem nagyon jelent semmit, mert ha leveszed a gyújtást megszüntetve a gyújtásáramot a műszeregységeben simán lehet, hogy a visszajelző megfelelő lába ellentétes polaritásra kerül. Ezáltal rendellenesen a világításával pontosan a töltés meglétét jelzi vissza, de hát nem is egy normális üzemi körülmény, hogy levett gyújtással jár a motor, erre nyilván nem terveztek.

Mivel elektromos szelep állítja le a motort nem kizárt az elektromos hiba, de én semmiképpen nem a generátorra gondolnék először.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1 dolog jutott az eszembe, mert a dolog valamilyen módon össze kell, hogy függjön a gyújtással. Én az adagoló mágnes vagy szolenoid szelepére gondolnék. Mivel kb. 1 perc után elmúlik a tünet és normálisan indul és leáll az autó lehet, hogy csak szorul. Jövő héten megy villamossági szerelőhöz, remélem csak ennyi lesz. Ha nem akkor félek, hogy valami adagolós gond lesz, ami nem lesz éppen olcsó.

Link to comment
Megosztás:

Igen fellehet tölteni azon a lyukon amelyikre rá fogattátok az üzemanyag csövet.Vagy magán az üzemanyag csövön keresztül,de akkor nem látni mikor van tele(maradhat benne levegő).A dízel adagoló szivattyúja ha levegős akkor nem szívja fel az üzemanyagot.

A G astrában elektronikus vezérlésű az adagoló.Az F astrában minden mechanikus,2 elektromos szelep van rajta .Az egyik a leállító szelep ez van a tetején,a másik a hideg indítást vezérli ez van az oldalán a hűtő felőli részen.

Sziasztok!

Bocs, hogy beleszólok, de ez engem is érdekelne! Nekem is hidegindítási gondjaim vannak, pedig akkut és izzító gyettyákat már cseréltem. Nekem 1.7-es szívó dieselem van és hidegben csak úgy indul, ha indítás közben padlóig nyomom a gázpedált. Lehet, hogy akkor az általatok említett hideg indítást vezérlő elektromos szeleppel van a baj? Ha igen, akkor hogyan tudom azt ellenőrizni?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1 dolog jutott az eszembe, mert a dolog valamilyen módon össze kell, hogy függjön a gyújtással. Én az adagoló mágnes vagy szolenoid szelepére gondolnék. Mivel kb. 1 perc után elmúlik a tünet és normálisan indul és leáll az autó lehet, hogy csak szorul. Jövő héten megy villamossági szerelőhöz, remélem csak ennyi lesz. Ha nem akkor félek, hogy valami adagolós gond lesz, ami nem lesz éppen olcsó.

A gázbovden nem dörzsölte ki az izzítógyertyához menő vezetéket?Mert ha letestel izzítás alatt akkor olyan helyen is lehet áram ahol nem szokott.Az izzító vezetéken csak akkor van áram ha az autó indulásnál kéri az izzítást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocs, hogy beleszólok, de ez engem is érdekelne! Nekem is hidegindítási gondjaim vannak, pedig akkut és izzító gyettyákat már cseréltem. Nekem 1.7-es szívó dieselem van és hidegben csak úgy indul, ha indítás közben padlóig nyomom a gázpedált. Lehet, hogy akkor az általatok említett hideg indítást vezérlő elektromos szeleppel van a baj? Ha igen, akkor hogyan tudom azt ellenőrizni?

Előre is köszönöm!

A szelepről vedd le a vezetéket, adjál a szelepre +12 v-t pár másodpercre ha kattan akkor jó.

Vagy szereld ki a helyéről de óvatosan mert lehet ,hogy a belseje kiesik , tisztítsd meg ha kell.

Próba ugyan úgy mint ahogy az elején írtam.

Az astra kezelési utasítása szerint +10 fok alatt teljes gázzal kell indítani .

De mindenki úgy indít ahogy neki bevált vagy ahogy akar.

Link to comment
Megosztás:

A szelepről vedd le a vezetéket, adjál a szelepre +12 v-t pár másodpercre ha kattan akkor jó.

Vagy szereld ki a helyéről de óvatosan mert lehet ,hogy a belseje kiesik , tisztítsd meg ha kell.

Próba ugyan úgy mint ahogy az elején írtam.

Az astra kezelési utasítása szerint +10 fok alatt teljes gázzal kell indítani .

De mindenki úgy indít ahogy neki bevált vagy ahogy akar.

Köszönöm a választ!

Hát ma reggel ismételten nem akart indulni a masina (-4 C volt), csak miután meghúztuk, akkor viszont 2-3 fordult a főtengely és már pöfögött is a gépezet.

Miután haza értem megnéztem az adagolón lévő mágnesszelepeket, a relét és a biztosítékokat.

Tapasztalat:

- az adagoló felső részén lévő mágnesszelepnél van delej, ha a gyújtást ráadom. (Talán ez a leállító szelep.)

- az adagoló hűtő felőli oldalán lévő mágnesszelep esetében sem leállított állapotban, sem gyújtáson, sem járó motor mellett nincs áram (Gondolom ez a hidegindító szelep)

- a motortérben lévő 30A és 60A biztosítékok rendben vannak, az izzítás idején a 60A- es biztin keresztül folyik az áram

- a motortérben lévő relék közül a középső 30 mp után hallhatóan kattan. Addig van izzítás, kattanás után nincs. Úgy tűnik, az jó!

Kérdésem az lenne, hogy a hidegindító mágnesszelepen kell-e lennie áramnak, ha igen, akkor mikor. (Vagy az csak akkor kap áramot, ha a motor hideg?) Illetve az, hogy ez befolyásolja-e a hidegindítást, vagy csak indítás után van szerepe - kvázi automata szivatóként működik?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Hát ma reggel ismételten nem akart indulni a masina (-4 C volt), csak miután meghúztuk, akkor viszont 2-3 fordult a főtengely és már pöfögött is a gépezet.

Miután haza értem megnéztem az adagolón lévő mágnesszelepeket, a relét és a biztosítékokat.

Tapasztalat:

- az adagoló felső részén lévő mágnesszelepnél van delej, ha a gyújtást ráadom. (Talán ez a leállító szelep.)

- az adagoló hűtő felőli oldalán lévő mágnesszelep esetében sem leállított állapotban, sem gyújtáson, sem járó motor mellett nincs áram (Gondolom ez a hidegindító szelep)

- a motortérben lévő 30A és 60A biztosítékok rendben vannak, az izzítás idején a 60A- es biztin keresztül folyik az áram

- a motortérben lévő relék közül a középső 30 mp után hallhatóan kattan. Addig van izzítás, kattanás után nincs. Úgy tűnik, az jó!

Kérdésem az lenne, hogy a hidegindító mágnesszelepen kell-e lennie áramnak, ha igen, akkor mikor. (Vagy az csak akkor kap áramot, ha a motor hideg?) Illetve az, hogy ez befolyásolja-e a hidegindítást, vagy csak indítás után van szerepe - kvázi automata szivatóként működik?

Köszi!

Hallottam már ilyet, valami kontakthiba lesz valahol, és ahogy a vontatástól elmozdul a motor egy kicsit, megint érintkezik.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Hát ma reggel ismételten nem akart indulni a masina (-4 C volt), csak miután meghúztuk, akkor viszont 2-3 fordult a főtengely és már pöfögött is a gépezet.

Miután haza értem megnéztem az adagolón lévő mágnesszelepeket, a relét és a biztosítékokat.

Tapasztalat:

- az adagoló felső részén lévő mágnesszelepnél van delej, ha a gyújtást ráadom. (Talán ez a leállító szelep.)

- az adagoló hűtő felőli oldalán lévő mágnesszelep esetében sem leállított állapotban, sem gyújtáson, sem járó motor mellett nincs áram (Gondolom ez a hidegindító szelep)

- a motortérben lévő 30A és 60A biztosítékok rendben vannak, az izzítás idején a 60A- es biztin keresztül folyik az áram

- a motortérben lévő relék közül a középső 30 mp után hallhatóan kattan. Addig van izzítás, kattanás után nincs. Úgy tűnik, az jó!

Kérdésem az lenne, hogy a hidegindító mágnesszelepen kell-e lennie áramnak, ha igen, akkor mikor. (Vagy az csak akkor kap áramot, ha a motor hideg?) Illetve az, hogy ez befolyásolja-e a hidegindítást, vagy csak indítás után van szerepe - kvázi automata szivatóként működik?

Köszi!

A hidegindító szelepen a gyújtás ráadása ( közben izzítás működik) nincs áram.

A motor elindul ,még mindig nincs áram.

Egy kis gázadásra kb 14volt jelenik meg rajta. (legalábbis nálam)

Ez a szelep a befecskendezés idejét változtatja ,alapból egy az adagolóba épített rugós rendszeren keresztül a könnyebb indulás miatt a felső holtponthoz közelebb állítja a befecskendezés idejét.

Miután megjelenik az áram illetve az adagolóban felépül a rugóerő legyőzéséhez szükséges nyomás ,úgy kerül egyre korábbi időpontba (optimális tól-ig)a befecskendezés ideje.

Nálam a motortérben a biztosíték dobozban az akksi mellett van 3 relé és 2 biztosíték.Az első a lámpához közelebbi a fordulatszámot figyeli ez vezérli nálam ezt a szelepet, mellette van az izzítórelé.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hidegindító szelepen a gyújtás ráadása ( közben izzítás működik) nincs áram.

A motor elindul ,még mindig nincs áram.

Egy kis gázadásra kb 14volt jelenik meg rajta. (legalábbis nálam)

Ez a szelep a befecskendezés idejét változtatja ,alapból egy az adagolóba épített rugós rendszeren keresztül a könnyebb indulás miatt a felső holtponthoz közelebb állítja a befecskendezés idejét.

Miután megjelenik az áram illetve az adagolóban felépül a rugóerő legyőzéséhez szükséges nyomás ,úgy kerül egyre korábbi időpontba (optimális tól-ig)a befecskendezés ideje.

Nálam a motortérben a biztosíték dobozban az akksi mellett van 3 relé és 2 biztosíték.Az első a lámpához közelebbi a fordulatszámot figyeli ez vezérli nálam ezt a szelepet, mellette van az izzítórelé.

Szia!

Ez a válasz valahogy engem is csiklandoz egy kicsit. Ha jol értelmeztem akkor hideg indításnál rá kell lépni a gázra. Igaz nekem isuzus vectrám van de holnap ki fogom próbálni ezt a módszert.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ez a válasz valahogy engem is csiklandoz egy kicsit. Ha jol értelmeztem akkor hideg indításnál rá kell lépni a gázra. Igaz nekem isuzus vectrám van de holnap ki fogom próbálni ezt a módszert.

Hát isuzunál szerintem nem kell gázt nyomni. Az enyém opel motoros én sem nyomok neki , de ha úgy jobban indul akkor lehet úgy is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát isuzunál szerintem nem kell gázt nyomni. Az enyém opel motoros én sem nyomok neki , de ha úgy jobban indul akkor lehet úgy is.

Valóban nem kell neki nyomni gázt. A hidegindító mechanika húz rá egy picit, ha be van állítva rendesen. De ha nincs, az sem baj, indul az rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Hát isuzunál szerintem nem kell gázt nyomni. Az enyém opel motoros én sem nyomok neki , de ha úgy jobban indul akkor lehet úgy is.

Gáz nélkül simán indul az isuzu. Viszont a szívó kadett-ünk az istenért sem. Ha nem adok gázt le is fullad, pedig már adagoló is volt cserélve rajta. Nem azt mondom, hogy padlóig, de félig nyomom neki, indulás utána 1-2 másodperc és már nem kell. Viszont az érdekes, egyben aggaszt is, hogy miért úgy működik nála az alapjárat, hogy mikor hideg, akkor nagyon alacsony, mikor meleg, akkor meg pont jó. Nekem az isuzun pont fordítva működik.

Link to comment
Megosztás:

Gáz nélkül simán indul az isuzu. Viszont a szívó kadett-ünk az istenért sem. Ha nem adok gázt le is fullad, pedig már adagoló is volt cserélve rajta. Nem azt mondom, hogy padlóig, de félig nyomom neki, indulás utána 1-2 másodperc és már nem kell. Viszont az érdekes, egyben aggaszt is, hogy miért úgy működik nála az alapjárat, hogy mikor hideg, akkor nagyon alacsony, mikor meleg, akkor meg pont jó. Nekem az isuzun pont fordítva működik.

Az isuzunál gondolom autómatán szabályozza az alapjáratot hidegen.

Az x17dtl-nél biztosan így van ,az alapjárat hidegen(+20-c fok alatt)1200/perc

Melegen 850-950/perc között.A kadetten nincs valami mechanikus szabályozási lehetőség ?

Link to comment
Megosztás:

Az isuzunál gondolom autómatán szabályozza az alapjáratot hidegen.

Az x17dtl-nél biztosan így van ,az alapjárat hidegen(+20-c fok alatt)1200/perc

Melegen 850-950/perc között.A kadetten nincs valami mechanikus szabályozási lehetőség ?

Azon is van egy dúsító, amire megy egy vezeték, gondolom a hőfokjeladótól kellene valami infót kapnia vagy a gázolaj hőmérsékletétől függően a membránnak mozognia. Nekem Ilyen van a Kadetten, lehet csak beállítás problémám van, mert működni biztos működik, csak fordítva. A gázkarnál van egy csavar, azzal tudom állítani az alapjáratot, szerintem annak a meleg alapjáratért kellene felelnie. A másik a függőleges csavar, szerintem azzal lehet a dúsítását állítani, lehet azt kellene beljebb a felsőt pedig kijjebb állítanom. Nálam az isuzunál, úgy rémlik, hogy a dúsítóra rámegy a víz és az által szabályoz. Nálad a dtl-nél nem vákuum szabályozza?

Link to comment
Megosztás:

Az isuzunál gondolom autómatán szabályozza az alapjáratot hidegen.

Az x17dtl-nél biztosan így van ,az alapjárat hidegen(+20-c fok alatt)1200/perc

Melegen 850-950/perc között.A kadetten nincs valami mechanikus szabályozási lehetőség ?

Ahogy ISI írja, az adagolóba bele van vezetve hűtővíz, egészen pontosan az fűtéshez menő vízcső. Mikor hideg a víz, kicsit ráhúz a gázra egy állítható csavaron keresztül. Mikor a víz már kb 20-30 fokos, visszaveszi teljesen a gázt a meleg alapjáratra.

A csavarral elég finoman be lehet állítani széles tartományban hogy mennyire húzza meg a gázt. Nálam úgy van beállítva, hogy az alapjárat hidegen-melegen egyforma legyen. Ha nem lenne ez a plusz dúsítás, akkor a hideg alapjárat kevesebb lenne, mert az utóizzítás meg a hideg olaj kevergetése megfogja a motort.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok az oldalon! Elég sok mindent átolvastam a forumon. Van nekem egy astra f caravan 1.7 tds isuzu-m. Ebben kellene izzítógyertyát cserélni! Milyet vegyek bele? Elég sokat gugliztam és találtam ngk-t de 2 félét. A Bárdi-nál 6160 és 8838 cikkszámon. Mi lehet a kettő közötti különbség? (Az árán kívűl (a 8838 majd 5000.-olcsóbb) A segítségeteket előre is köszönöm!üdv

Link to comment
Megosztás:

Azon is van egy dúsító, amire megy egy vezeték, gondolom a hőfokjeladótól kellene valami infót kapnia vagy a gázolaj hőmérsékletétől függően a membránnak mozognia. Nekem Ilyen van a Kadetten, lehet csak beállítás problémám van, mert működni biztos működik, csak fordítva. A gázkarnál van egy csavar, azzal tudom állítani az alapjáratot, szerintem annak a meleg alapjáratért kellene felelnie. A másik a függőleges csavar, szerintem azzal lehet a dúsítását állítani, lehet azt kellene beljebb a felsőt pedig kijjebb állítanom. Nálam az isuzunál, úgy rémlik, hogy a dúsítóra rámegy a víz és az által szabályoz. Nálad a dtl-nél nem vákuum szabályozza?

Az alsó elektromos szelep nálam akkor kap áramot ha nyomok neki egy kis gázt.

A függőleges csavarral lehet neki állítani a meleg alapjáratot.

Ha kifelé tekered a csavart akkor (nőni) kell neki szerintem.Ez nem biztos mert régen kellett állítanom.

,https://usite.hu/x/1394 ilyen az enyém.

A dtl-nél ennek a karnak van egy szemben levő oldala is egy ugyanilyen csavarral + az aljára csatlakozik a vákumdob által szabályozott bovden,ami ha megkapja a vákumot akkor behúz.

Akkor a kar feltámaszkodik a te általad mutatott adagolón levő függőleges csavarnak.Ez a meleg állapot .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.