Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok.

Isuzu diesel-nél 1,7TD hol lehetne lekötni csak az utánízzitást?

Az utóizzítást az előizzítást ugyanaz az elektronika végzi. Ha elektronikai zseni vagy, akkor biztos, hogy ki tudod deríteni a működését, ha ez sikerült, akkor valószínű át is tudod alakítani kedvedre.

Másik út, ha egy időzítős relé segítségével, a motorhőfok jeladó felhasználásával építesz neki vezérlést, ami gyújtás ráadása után fix ideig izzít, ha a motorhőfok 55 fok alatt van, majd abbahagyja. Én más módszer nemigen látok...

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet szerintetek, hogy az üzemmeleg motor leállítás után 3-4 mp indítózás után indul csak el? Lehet, hogy nem számít soknak, és az akkum se a legjobb, de nekem ez kínkeserves köszörülésnek tűnik. És valahogy mindig az az érzésem, hogy most nem fog elindulni. De az utolsó pillanatban elkapja. Isuzu motorról van szó. Nem bakkecskézik, egyszerre indul minden henger.

A hidegindítás 2 mp-es izzítást követően pöc-röf. Egy hét állás után, ha kint rohad a kocsi -10 fokban, akkor is! És tudom, hogy a dieselnél a hidegindítás a kritikus, de azzal nincs gond. A melegindítás meg ilyen nyögvenyelős... Szerintetek? Előtöltés túl késői?

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet szerintetek, hogy az üzemmeleg motor leállítás után 3-4 mp indítózás után indul csak el? Lehet, hogy nem számít soknak, és az akkum se a legjobb, de nekem ez kínkeserves köszörülésnek tűnik. És valahogy mindig az az érzésem, hogy most nem fog elindulni. De az utolsó pillanatban elkapja. Isuzu motorról van szó. Nem bakkecskézik, egyszerre indul minden henger.

A hidegindítás 2 mp-es izzítást követően pöc-röf. Egy hét állás után, ha kint rohad a kocsi -10 fokban, akkor is! És tudom, hogy a dieselnél a hidegindítás a kritikus, de azzal nincs gond. A melegindítás meg ilyen nyögvenyelős... Szerintetek? Előtöltés túl késői?

Olyankor az önindítód szépen teker csak tovább? Vagy nyögvenyelősebb, mint hidegindításnál?

Link to comment
Megosztás:

Olyankor az önindítód szépen teker csak tovább? Vagy nyögvenyelősebb, mint hidegindításnál?

Én úgy vettem észre hogy főleg kopottabb dieseleknél nagyon nem mindegy hogy milyen az akku állapota , milyen gyorsan teker az önindító. A céges Ford Tranzitot sokszor az enyémről bikázztuk be, mert hiába forgatta de nem elég gyorsan.

Link to comment
Megosztás:

Olyankor az önindítód szépen teker csak tovább? Vagy nyögvenyelősebb, mint hidegindításnál?

Tekerni teker rendesen.Csak tovább kell tekernie, mint hidegindításnál.

Viszont az akku ha gyengélkedik, akkor is a hidegindítás lenne nehézkesebb, mert még maga az akku is hideg. MÍg meleg motornál az akksi is felmelegszik a motortérben lévő hő miatt.

Link to comment
Megosztás:

Tekerni teker rendesen.Csak tovább kell tekernie, mint hidegindításnál.

Viszont az akku ha gyengélkedik, akkor is a hidegindítás lenne nehézkesebb, mert még maga az akku is hideg. MÍg meleg motornál az akksi is felmelegszik a motortérben lévő hő miatt.

Ha ez egy diesel Omega lenne, azt mondanám, hogy adagolóhiba, ott a HDK-fej kopása okozza pontosan ezt a jelenséget, mert az adagoló felmelegszik a motor hőjétől, a benne levő gázolaj is "hígul" a melegben, így kopottan már nem képes a kellő nyomást előállítani a csúcsok számára. Hogy ez igaz lehet-e ezekre a motorokra is, azt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok .

Remélem jó helyre írok a problémámmal , és tudtok segíteni . Van egy F ASTRA 1.7TD X17DTL kódú autóból származó fűthető gázolaj szűrő házam . Ezt szeretném életre kelteni más típusban . Kérdésem az volna , hogy az opelnél hogyan van megoldva a hőmérséklet vezérlés . Honnan miről kap hideg illetve meleg hőmérséklet jelet . Esetleg egy kapcsolási rajz is sokat segítene .

Kössz mindent .

Link to comment
Megosztás:

Ha ez egy diesel Omega lenne, azt mondanám, hogy adagolóhiba, ott a HDK-fej kopása okozza pontosan ezt a jelenséget, mert az adagoló felmelegszik a motor hőjétől, a benne levő gázolaj is "hígul" a melegben, így kopottan már nem képes a kellő nyomást előállítani a csúcsok számára. Hogy ez igaz lehet-e ezekre a motorokra is, azt nem tudom.

Nyáron, mikor jöttem horvátból haza, 40 fok volt, ment a klíma, 100 fokos volt a motor, megálltam egy autópálya pihenőben. Induláskor alig indult el :)

Az a vicc, hogy azóta már egy motorcserét (adagolóstól mindenestől) is megélt a kocsi, és a jelenség ugyanaz :)

(Ez most egy 290 ezret futott motor)

Elvileg okozhatja nem megfelelő előtöltés beállítás is. Ha túl kicsi az előtöltés, akkor hidegen nem hajlandó indulni, ha meg túl nagy, akkor meg melegen :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Vettem egy Smp g2 riasztot es tegnap este be kötöttük . Nagyon frankon vezérelte a központi zárat , zárt nyitott riasztott meg minden , egészen addig, amíg nem adtunk ra gyujtast . Be lepett rablás gátlási módba es akármit nyomunk nem akar ki lepni . Valaki találkozott mar ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Vettem egy Smp g2 riasztot es tegnap este be kötöttük . Nagyon frankon vezérelte a központi zárat , zárt nyitott riasztott meg minden , egészen addig, amíg nem adtunk ra gyujtast . Be lepett rablás gátlási módba es akármit nyomunk nem akar ki lepni . Valaki találkozott mar ilyennel?

Leírás szerinti vészhatástalanítás:
a) ACC ON
b) Nyomja meg a szervizgombot egyszer. A sziréna csipog négyszer és az index lámpák is felvillannak
négyszer, ezzel jelezve, hogy a rendszer hatástalanításra került, kilépett a rablásgátlás módból.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon és egy kis segítséget szeretnék kérni.

Adott egy 1.7Td X17DTL motoros Bosch adagolós F Astra. Cseréltük rajta az adagolót (ugyanolyan Boschra), mert folyt belőle az olaj, így egyszerűbbnek tűnt a javítás.

Viszont adagoló csere után csodák csodájára nem indul a verda. A vezérműszíj meg a szíjtárcsák ugyanúgy jelen vannak, adagoló szíjtárcsáját forgatja a vezérműszíj. A vákumcsövek, meg az elektromos csati ugyanúgy lett (elviekben) visszarakva ahogy az előző adagolón volt.

Levettem a porlasztókhoz menő csöveket, de az adagoló nem nyom üzemanyagot. Megpróbáltam azt is, hogy az adagoló szívócsövét direktbe belelógattam egy dieseles kannába, hogy úgy az adagoló is tutira kap anyagot, de a porlasztókhoz menő csöveken ugyanúgy nem nyomott. Kíváncsiságból levettem a tankba visszafolyó gázolajos csövet is, hogy hátha a tankba nyomja vissza, de abból sem jön a gázolaj.

Teljesen tanácstalan vagyok, valakinek valami ötlete esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon és egy kis segítséget szeretnék kérni.

Adott egy 1.7Td X17DTL motoros Bosch adagolós F Astra. Cseréltük rajta az adagolót (ugyanolyan Boschra), mert folyt belőle az olaj, így egyszerűbbnek tűnt a javítás.

Viszont adagoló csere után csodák csodájára nem indul a verda. A vezérműszíj meg a szíjtárcsák ugyanúgy jelen vannak, adagoló szíjtárcsáját forgatja a vezérműszíj. A vákumcsövek, meg az elektromos csati ugyanúgy lett (elviekben) visszarakva ahogy az előző adagolón volt.

Levettem a porlasztókhoz menő csöveket, de az adagoló nem nyom üzemanyagot. Megpróbáltam azt is, hogy az adagoló szívócsövét direktbe belelógattam egy dieseles kannába, hogy úgy az adagoló is tutira kap anyagot, de a porlasztókhoz menő csöveken ugyanúgy nem nyomott. Kíváncsiságból levettem a tankba visszafolyó gázolajos csövet is, hogy hátha a tankba nyomja vissza, de abból sem jön a gázolaj.

Teljesen tanácstalan vagyok, valakinek valami ötlete esetleg?

Ez mágnesszelep hibának tűnik. Nézzétek át, hogy behúz e egyáltalán. Adni kell neki direktbe az akksi-ról 12v-ot. (Jól szigetelt vezeték legyen, nehogy letesteljen)

Link to comment
Megosztás:

Isuzusok közül, akinek nem klímás a gépe, nem csinált olyat véletlen, hogy a generátort felrakta felülre, ahol a klíma kompresszornak van a helye? Véleményem szerint megvalósítható lenne a dolog és így nem kapná a vizet, hólét télen az amúgy is érzékeny generátor. (Vagy szimplán a szervó szivattyúval felcserélni)

Link to comment
Megosztás:

Ez mágnesszelep hibának tűnik. Nézzétek át, hogy behúz e egyáltalán. Adni kell neki direktbe az akksi-ról 12v-ot. (Jól szigetelt vezeték legyen, nehogy letesteljen)

A mágnesszelep az, ami a 4 darab nagynyomású fémcső felett helyezkedik el, ugye?

adag1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi, megnéztem, rákötöttem direktbe. Hallani, hogy kattan, amikor rárakom a +12V-t meg mikor leveszem róla. De amikor direktbe rá volt kötve a +12V-ra akkor sem volt semmi változás, levettem a 3-as és 4-es henger porlasztóinál a fémcsöveket, de semmi, még csak egy csepp sem jelent meg. kb 15 másodpercig önindítóztam aztán 30 mp szünet,majd elölről, 3-4 szer megismételve.

Az adagoló alján is van egy elektromos kütyü, az is +12V-ra van rákötve az micsoda?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon és egy kis segítséget szeretnék kérni.

Adott egy 1.7Td X17DTL motoros Bosch adagolós F Astra. Cseréltük rajta az adagolót (ugyanolyan Boschra), mert folyt belőle az olaj, így egyszerűbbnek tűnt a javítás.

Viszont adagoló csere után csodák csodájára nem indul a verda. A vezérműszíj meg a szíjtárcsák ugyanúgy jelen vannak, adagoló szíjtárcsáját forgatja a vezérműszíj. A vákumcsövek, meg az elektromos csati ugyanúgy lett (elviekben) visszarakva ahogy az előző adagolón volt.

Levettem a porlasztókhoz menő csöveket, de az adagoló nem nyom üzemanyagot. Megpróbáltam azt is, hogy az adagoló szívócsövét direktbe belelógattam egy dieseles kannába, hogy úgy az adagoló is tutira kap anyagot, de a porlasztókhoz menő csöveken ugyanúgy nem nyomott. Kíváncsiságból levettem a tankba visszafolyó gázolajos csövet is, hogy hátha a tankba nyomja vissza, de abból sem jön a gázolaj.

Teljesen tanácstalan vagyok, valakinek valami ötlete esetleg?

A válaszom ehhez a hozzászóláshoz tartozik.

Az adagolót feltöltöttétek gázolajjal mielőtt ráraktátok az üzemanyag csövet?

Vagy esetleg a nyomástartó szelep van leragadva.

Én már cseréltem több adagolót is,mindegyik Bosch volt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

A tapasztalatotokra lenne szükségem - hideg indítás ügyben.

Egy '94-es, szívó diesel motorral szerelt astra caravanom van, aminek reggelenként gondot okozott az indulás. Gyengélkedett az akku, ezért a minap kapott új akksit (német, 74Ah-s), így már rendesen megforgatta a motort, de így is nehezen indult. Ma kapott új izzító gyertyákat (német) és a csere során vettem észre, hogy az izzító gyertyák - egy kivételével - erősen kormosak voltak. Kipróbáltam a régi izzító gyertyákat (miután kivettem őket) és melegedni melegedtek, de nem "izzottak". Kipróbáltam az újakat is (mielőtt betettem őket), azok nem csak melegedtek, hanem barnás vörösen "izzottak".

Kérdésem az lenne, hogy a régi izzító gyertyák mitől kormosak? Nem kellett volna ott a szennyeződésnek "leégnie"? Ha ez a "természetes", akkor mit lehet tenni ellene?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

A tapasztalatotokra lenne szükségem - hideg indítás ügyben.

Egy '94-es, szívó diesel motorral szerelt astra caravanom van, aminek reggelenként gondot okozott az indulás. Gyengélkedett az akku, ezért a minap kapott új akksit (német, 74Ah-s), így már rendesen megforgatta a motort, de így is nehezen indult. Ma kapott új izzító gyertyákat (német) és a csere során vettem észre, hogy az izzító gyertyák - egy kivételével - erősen kormosak voltak. Kipróbáltam a régi izzító gyertyákat (miután kivettem őket) és melegedni melegedtek, de nem "izzottak". Kipróbáltam az újakat is (mielőtt betettem őket), azok nem csak melegedtek, hanem barnás vörösen "izzottak".

Kérdésem az lenne, hogy a régi izzító gyertyák mitől kormosak? Nem kellett volna ott a szennyeződésnek "leégnie"? Ha ez a "természetes", akkor mit lehet tenni ellene?

Köszi!

Ha picit "hugyoznak" a csúcsok, akkor nincs tökéletesa égés, ettől lehet kormos.

Link to comment
Megosztás:

A válaszom ehhez a hozzászóláshoz tartozik.

Az adagolót feltöltöttétek gázolajjal mielőtt ráraktátok az üzemanyag csövet?

Vagy esetleg a nyomástartó szelep van leragadva.

Én már cseréltem több adagolót is,mindegyik Bosch volt.

Szia

Most megfogtál, nem töltöttük fel gázolajjal felrakás előtt, pedig "okleveles autószerelő" segített.... (lehet, hogy az oklevél csak szoba dekoráció volt)

Feltölthető felrakás után, nem szeretném levenni, ha nem muszáj???

Link to comment
Megosztás:

Szia

Most megfogtál, nem töltöttük fel gázolajjal felrakás előtt, pedig "okleveles autószerelő" segített.... (lehet, hogy az oklevél csak szoba dekoráció volt)

Feltölthető felrakás után, nem szeretném levenni, ha nem muszáj???

Igen, fel kell tölteni, bár ennyi indítózástól már lehet fel kellett volna kapnia. Mondjuk, ha szűrőt nem cseréltél, akkor szerintem maradt benne azért gázolaj. Az előző kérdésedre, nem tudom, hogy mi az alsó elektromos kütyü. Amúgy F Astrából való adagoló lett rátéve? Mert G astrában is volt ez a motor és annak, ha jól tudom kicsit másabb az adagolója, legalábbis az elektronika része.

Link to comment
Megosztás:

Szia

Most megfogtál, nem töltöttük fel gázolajjal felrakás előtt, pedig "okleveles autószerelő" segített.... (lehet, hogy az oklevél csak szoba dekoráció volt)

Feltölthető felrakás után, nem szeretném levenni, ha nem muszáj???

Igen fellehet tölteni azon a lyukon amelyikre rá fogattátok az üzemanyag csövet.Vagy magán az üzemanyag csövön keresztül,de akkor nem látni mikor van tele(maradhat benne levegő).A dízel adagoló szivattyúja ha levegős akkor nem szívja fel az üzemanyagot.

Link to comment
Megosztás:

Igen, fel kell tölteni, bár ennyi indítózástól már lehet fel kellett volna kapnia. Mondjuk, ha szűrőt nem cseréltél, akkor szerintem maradt benne azért gázolaj. Az előző kérdésedre, nem tudom, hogy mi az alsó elektromos kütyü. Amúgy F Astrából való adagoló lett rátéve? Mert G astrában is volt ez a motor és annak, ha jól tudom kicsit másabb az adagolója, legalábbis az elektronika része.

A G astrában elektronikus vezérlésű az adagoló.Az F astrában minden mechanikus,2 elektromos szelep van rajta .Az egyik a leállító szelep ez van a tetején,a másik a hideg indítást vezérli ez van az oldalán a hűtő felőli részen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.