FPepe Elküldve Augusztus1, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2013 Már át néztem nem találtam hibát! Azt viszont észre vettem hogy amikor (bemelegszik a kocsi)és lassan teker az önindító akkor az akku kábelek elégé melegek. Valahogy ha át melegszik az önindító akkor nagyobb a felvétele de hogy miért.... Menetzárlat miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KedvesJános Elküldve Augusztus7, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2013 Sziasztok Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 17DR em bosch adagolóval, tegnap elkezdte csinálni hogy be krampácsol menet közbe, PL: megyek 50 nel nyomok kb 2-3 centit a gázon és valami érdekes csattogó hangot lehet hallani. ha vissza engedem a gázt a 2-3 centi felét akkor ez megszünik illetve ha állando sebességgel megyek akkor se lehet hallani! Valakinek valami ötlete? Előre is köszönöm. Ilyet az enyém is csinált. Csak az enyém füstölt és erőtlen volt. Mikor gázt adtam, akkor olyan volt a hangja mintha egy kemény járású Ford lett volna.... Aztán levettem a kipufogógáz visszavezető szelepről a vákuum csövet és meggyógyult. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KedvesJános Elküldve Augusztus7, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2013 Sziasztok! Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy van egy 17DR-es Astra caravanom. Megsérült az üzemanyagtartály. Kiszedtem a szintjelzőt meg a két csövet a tartályból. De utána láttam hogy a tankban van egy műanyag doboz,amibe ez a két cső bele volt dugva. A doboz szerintem azért van benne hogy ne szívjon levegőt a rendszer. A kérdésem az lenne hogy csinált-e már valaki hasonlót...és hogy lehetne ezeket a csöveket visszarakni a helyükre. A válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus10, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2013 Sziasztok! Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy van egy 17DR-es Astra caravanom. Megsérült az üzemanyagtartály. Kiszedtem a szintjelzőt meg a két csövet a tartályból. De utána láttam hogy a tankban van egy műanyag doboz,amibe ez a két cső bele volt dugva. A doboz szerintem azért van benne hogy ne szívjon levegőt a rendszer. A kérdésem az lenne hogy csinált-e már valaki hasonlót...és hogy lehetne ezeket a csöveket visszarakni a helyükre. A válaszokat előre is köszönöm! Csak benzinesen volt hasonló szerelésem, a "szívó ág" a dobozból szívja az üzemanyagot a "visszatérő ág" meg a dobozra van rádugva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Digger Elküldve Augusztus23, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2013 Sziasztok! TDI kontra VTEC! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus23, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2013 Sziasztok! TDI kontra VTEC! Állat :D :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Augusztus23, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2013 Sziasztok. Valós izzítás viszajelzőt csinált már valaki? Vectra A2 TC4EE1 1,7TD-hez érdekelne! A legjobb az lenne,ha a gyári visszajelző működne valós időben! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus23, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2013 Sziasztok. Valós izzítás viszajelzőt csinált már valaki? Vectra A2 TC4EE1 1,7TD-hez érdekelne! A legjobb az lenne,ha a gyári visszajelző működne valós időben! Szóval Isuzu motorhoz... De neked miért nem felel meg úgy, ahogy gyárilag van? Nem akkor kell indítani, mikor kialudt az izzítás, hanem amikor már rendesen izzanak a gyertyák. Ezt pedig a lámpa kialvása jelzi. Meleg motornál meg egyből kialszik, akkor meg egyből lehet indítani. Egyébként pofon egyszerű a dolog, megcsapolod a gyertya hídra menő vezetéket, és bekötöd egy visszajelző lámpára, vagy a műszerfalba. Adsz neki tetstet is aztán kész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Augusztus24, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2013 Köszönöm. Én is erre a megoldásra jutottam,csak nem akkartam egy 6mm2 kábelt megvágni. Nálam a visszajelző max 2mp-ig világít. Ez alatt tuti nem melegszik fel a gyertya még nyáron sem! A relé kattanása hideg motornál kb 10-12mp. Az utánizzítás nálam eléri a 2 percet is ,bár már szarok a gyertyák! Gondoltam a izzító elektronikától megy a visszajelzőbe egy vezeték azt átkötöm az izzítóreléhez és késsz! Meg is találtam tegnap,ha lekötöm az elektrónikáról akkor már ráadásnál nem világít,de nem merem a a reléhez kötni,ki tudja mit teszek tönkre. Esetleg aki csinált hasonlót megírja,hogyan kell kivitelezni. Ha nem lessz más akkor én is a hídról visszem,bár szerintem itt elég nagy az áramerősség! Sőt!!! Egy talán mondeo-s oldalon olvastam, hogy központizár nyitásánál már izzít a kocsi.Ez sem rossz ötlet. Távirányítóval kinyitom az autót akkár 15m-ről és mire odaérek,már indítható is a verda! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus24, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2013 Köszönöm. Én is erre a megoldásra jutottam,csak nem akkartam egy 6mm2 kábelt megvágni. Nálam a visszajelző max 2mp-ig világít. Ez alatt tuti nem melegszik fel a gyertya még nyáron sem! A relé kattanása hideg motornál kb 10-12mp. Az utánizzítás nálam eléri a 2 percet is ,bár már szarok a gyertyák! Gondoltam a izzító elektronikától megy a visszajelzőbe egy vezeték azt átkötöm az izzítóreléhez és késsz! Meg is találtam tegnap,ha lekötöm az elektrónikáról akkor már ráadásnál nem világít,de nem merem a a reléhez kötni,ki tudja mit teszek tönkre. Esetleg aki csinált hasonlót megírja,hogyan kell kivitelezni. Ha nem lessz más akkor én is a hídról visszem,bár szerintem itt elég nagy az áramerősség! Sőt!!! Egy talán mondeo-s oldalon olvastam, hogy központizár nyitásánál már izzít a kocsi.Ez sem rossz ötlet. Távirányítóval kinyitom az autót akkár 15m-ről és mire odaérek,már indítható is a verda! voltak ilyen próbálkozások, de ahányszor kimész a kocsiba valamiért, ahányszor kinyitod szellőztetni, ahányszor csak bedobod a szatyrot a csomiba izzít egyet. Évente 2x cserélhetsz gyertyákat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Augusztus24, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2013 Így IGAZ!!!!!!! Marad a visszajelző! Ezt szeretném megcsinálni, már utálok fülelni, főleg ha családal indulok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Augusztus24, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2013 Így IGAZ!!!!!!! Marad a visszajelző! Ezt szeretném megcsinálni, már utálok fülelni, főleg ha családal indulok! Akkor számolj:D:D:D:D Nekem le van szakadva az egyik jeladóról a vezeték, azóta mindig ugyan annyit izzít ha hideg, ha meleg, azaz a max. időt. Viszont, ha tudom, hogy meleg a motor egyből indítok és leveszi róla az áramot, rámértem. Húzd szét azt a jeladót (csak le ne szakítsd) és próbáld ki, nem 2 másodpercig fog világítani, hanem közelebb a 10hez és annyi idő bőven elég is neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus26, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2013 Köszönöm. Én is erre a megoldásra jutottam,csak nem akkartam egy 6mm2 kábelt megvágni. Nálam a visszajelző max 2mp-ig világít. Ez alatt tuti nem melegszik fel a gyertya még nyáron sem! A relé kattanása hideg motornál kb 10-12mp. Az utánizzítás nálam eléri a 2 percet is ,bár már szarok a gyertyák! Gondoltam a izzító elektronikától megy a visszajelzőbe egy vezeték azt átkötöm az izzítóreléhez és késsz! Meg is találtam tegnap,ha lekötöm az elektrónikáról akkor már ráadásnál nem világít,de nem merem a a reléhez kötni,ki tudja mit teszek tönkre. Esetleg aki csinált hasonlót megírja,hogyan kell kivitelezni. Ha nem lessz más akkor én is a hídról visszem,bár szerintem itt elég nagy az áramerősség! Sőt!!! Egy talán mondeo-s oldalon olvastam, hogy központizár nyitásánál már izzít a kocsi.Ez sem rossz ötlet. Távirányítóval kinyitom az autót akkár 15m-ről és mire odaérek,már indítható is a verda! Miért zavar téged, hogy nagy itt az átfolyó áram erőssége? Ami valóban nagy. Nem azt mondtam, hogy szakítsd meg a gyertyahídra menő vastag kábelt és köss vele valamit sorosan, hanem megcsapolással vegyél le innen áramot, amit a visszajelzőre kötsz. Párhuzamos kapcsolás. Ugyanezt a jelet leveheted akár az izzítógyerták reléjéről is. Az izzításvezérlő elektronikáról viszont nem javaslom megtáplálni a visszajelzőt, mert nem biztos, hogy van akkora teljesítmény itt, ami elbírja a relét is, meg a visszajelzőt is (kivéve, LED-es a visszajelző). Lehet hogy van, de lehet hogy nincs. A relé viszont 30 vagy 40 Ampert kapcsol, itt nincs teljesítmény probléma. Egyébként még mindig nem értem, miért nem felel meg neked a gyári rendszer, illetve kezdem érteni, mert írod, hogy szarok a gyertyák. Na erre viszont csak időleges megoldás lesz a plusz visszajelző beépítése. Egyébként ha nem hiszed, hogy 2-3 mp alatt felizzanak a gyertyák, akkor vedd ki őket, és tápláld meg az akksiról, akkor majd elhiszed :) Egy jó gyertya felizzik pirosra, tök felesleges tovább izzítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus26, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2013 Akkor számolj:D:D:D:D Nekem le van szakadva az egyik jeladóról a vezeték, azóta mindig ugyan annyit izzít ha hideg, ha meleg, azaz a max. időt. Viszont, ha tudom, hogy meleg a motor egyből indítok és leveszi róla az áramot, rámértem. Húzd szét azt a jeladót (csak le ne szakítsd) és próbáld ki, nem 2 másodpercig fog világítani, hanem közelebb a 10hez és annyi idő bőven elég is neki. Akkor honnan tudja az izzítás vezérlő, hogy meleg a motor? A hőkapcsoló 55 fok alatt szakadás, 55 fok felett pedig rövidzár. Ha szakadás, akkor folyamatosan izzít a gép, egészen addig amíg a másik feltétel vagy feltételek nem teljesülnek (5 perc eltelte). HA meleg a motor, akkor rövidre kéne zárni a vezetékét, ezt csinálja a hőkapcsoló. Egyébként ez ám a spórolás. Most megspórolod a kb 5000 Ft-os jeladót, de majd mikor ki kell cserélni az összes gyertyát a felesleges hosszú izzítások miatt, Egy gyertya kb 5000 Ft x 4 db, a feleslegesen hosszú izzítás miatt előbb mennek tönkre :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Augusztus26, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2013 Akkor honnan tudja az izzítás vezérlő, hogy meleg a motor? A hőkapcsoló 55 fok alatt szakadás, 55 fok felett pedig rövidzár. Ha szakadás, akkor folyamatosan izzít a gép, egészen addig amíg a másik feltétel vagy feltételek nem teljesülnek (5 perc eltelte). HA meleg a motor, akkor rövidre kéne zárni a vezetékét, ezt csinálja a hőkapcsoló. Egyébként ez ám a spórolás. Most megspórolod a kb 5000 Ft-os jeladót, de majd mikor ki kell cserélni az összes gyertyát a felesleges hosszú izzítások miatt, Egy gyertya kb 5000 Ft x 4 db, a feleslegesen hosszú izzítás miatt előbb mennek tönkre :) Nem tudja, mindig hidegnek véli, de ez nem spórolás (amúgy van vagy 12ezer, de mind1), hanem nekem nincs szükségem rá, mivel tudom mikor meleg, mikor hideg a motor és ha meleg egyből indítok, így olyankor nem izzít tovább, abban a pillanatban leveszi az áramot, ahogy elfordítom indító állapotra a kulcsot, ha hideg, akkor meg megvárom a relé kattanást vagy elszámolok 6-7 másodpercig. Ja azt hozzá teszem, hogy ez "A" vectra és mellesleg nem olyan a vezérlője mint a "B" vectráé. Végül már 4 éve van nálam a gép, azóta így van és talán egy gyertyát cseréltem, mind Beru. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus27, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2013 Nem tudja, mindig hidegnek véli, de ez nem spórolás (amúgy van vagy 12ezer, de mind1), hanem nekem nincs szükségem rá, mivel tudom mikor meleg, mikor hideg a motor és ha meleg egyből indítok, így olyankor nem izzít tovább, abban a pillanatban leveszi az áramot, ahogy elfordítom indító állapotra a kulcsot, ha hideg, akkor meg megvárom a relé kattanást vagy elszámolok 6-7 másodpercig. Ja azt hozzá teszem, hogy ez "A" vectra és mellesleg nem olyan a vezérlője mint a "B" vectráé. Végül már 4 éve van nálam a gép, azóta így van és talán egy gyertyát cseréltem, mind Beru. De van utóizzítás is, miután elindult a motor, és valameddig be nem melegszik. Ez a valameddig való bemelegedés 55 fok, és ezt a jelet szolgáltatja az a bizonyos jeladó :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Augusztus27, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2013 Így van! Nálam kulcsfordítás után kb 10-12mp az izzítás.(15-20C-ban) Relé kattan,indítok,majd kb 1-1,5km megtétele után újra kattan a relé ekkor ér véget az utóizzítás! Szerintem ha a gyertyákat kicserélem minőségire, az izzítás/utóizzítás is rövidebb lessz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
afopisz Elküldve Augusztus27, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2013 Sziasztok! A gépem eszegeti az olajat kb 1000km/1liter kártel gáza elég nagy(x17dtl motor) Lassan megbontom és majd kiderül hogy elég lesz-e neki egy gyűrűzés. Gondoltam azért felkészülök a legrosszabbra és körbe nézzek mennyiért mennek ezek a motorok,hát elkeserítő áron adják őket. A legjobb ajánlat idáig 90 ezeré volt ami csak a csupasz blokkot tartalmazza meg a henger fejet. Szerintem az ilyenek elégé elvannak szállva az árakkal.Ismerősöm mondta hogy ennyiért már komplett autót lehet behozni osztrákból és abba benne is a motor és kilehet próbálni. Plusz még ehhez a 90-hez teszek egy picit és akkor már a régit felújít atom,szóval nem értem miért adják ennyiért ezeket a motorokat.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
free0228 Elküldve Augusztus27, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2013 Sziasztok! A gépem eszegeti az olajat kb 1000km/1liter kártel gáza elég nagy(x17dtl motor) Lassan megbontom és majd kiderül hogy elég lesz-e neki egy gyűrűzés. Gondoltam azért felkészülök a legrosszabbra és körbe nézzek mennyiért mennek ezek a motorok,hát elkeserítő áron adják őket. A legjobb ajánlat idáig 90 ezeré volt ami csak a csupasz blokkot tartalmazza meg a henger fejet. Szerintem az ilyenek elégé elvannak szállva az árakkal.Ismerősöm mondta hogy ennyiért már komplett autót lehet behozni osztrákból és abba benne is a motor és kilehet próbálni. Plusz még ehhez a 90-hez teszek egy picit és akkor már a régit felújít atom,szóval nem értem miért adják ennyiért ezeket a motorokat.... Hát igen, elég elszállt árak vannak. Ennyi pénzért már tényleg lehet komplett autót is venni, amiben még a motor is jó állapotban van. Nekem is ilyen dobog a géptető alatt már másfél éve, igaz 305 ekm volt benne mikor belekerült, most 362nél jár. Müködik és ez a lényeg. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Augusztus27, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2013 Nálam TC4EE1 356.000km! Kartergáz 0. 6000km-után olajfogyás nem mérhető! Vizem a tartályban 1 év után is pontossan ugyanott áll! Az olajat évente cserélem,és minden féle szűrőt is! Nagyon jó motor ez!!!!! Én pont ezért vettem. ISI meg már elérte az 500.000km is! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Augusztus27, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2013 De van utóizzítás is, miután elindult a motor, és valameddig be nem melegszik. Ez a valameddig való bemelegedés 55 fok, és ezt a jelet szolgáltatja az a bizonyos jeladó :) Az elképzelhető, de így viszont csak jót tett az én esetemben a gyertyáknak, mivel nincs utóizzítás, ergo nem használódik annyira:) "ISI meg már elérte az 500.000km is! :D": így van és tökéletesen működik most is, 10 ezrenként van olajcserém általában vagy hamarabb, ez alatt semmit nem kér a motor olajból, kartergáz nekem sincs. Nem akarom agyon dicsérni, de elég jó kis konstrukció lett anno, kis hiba lehetőséggel, ha oda van rá figyelve, hidegen nem hajtva, kimegy a világból. Anno olvastam egy Astra f isuzuról, munkás autó volt és 1 milliót ütötte majdnem a futott kilómétere, bár, akkor már azt írta a pali, hogy 150 km/h volt a vége és eszegette az oajat.:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Augusztus28, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2013 Használt motort venni elég nagy lutri, ami Astra-t én vettem, direkt megnéztem a kartergázát vételnél, nem volt neki....ellenben evett másfél liter olajat/1000km. Szétszedésnél a gyűrűk eléggé kivoltak. Meg kit udja mivel gyűrűzték meg a motort, amit venni akar az ember, lehet, még nincs kartergáza, de eszik 1L olajat/4000e km, ami 30000km múlva már 1000km-nél lesz. Érdemes szétszedni, és mérni-mérni, mindent!!!! Ha belefér még a gyűrűzhetőségbe, akkor a legjobb gyűrűkkel összerakni. Bontóból meg a fontosabb alaktrészeket megvenni, ha kopottak a hengerfejhez. Mert az tuti kopott. Így kijöhet akár 30-40 ezer Forintból is. Nekem ennyibe van, csak gagyi gyűrűt raktam bele...azóta is verem a fejem a falba. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus28, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2013 Így van! Nálam kulcsfordítás után kb 10-12mp az izzítás.(15-20C-ban) Relé kattan,indítok,majd kb 1-1,5km megtétele után újra kattan a relé ekkor ér véget az utóizzítás! Szerintem ha a gyertyákat kicserélem minőségire, az izzítás/utóizzítás is rövidebb lessz! Az utóizzítás nem ettől függ. 55 fok vagy 5 perc, vagy 20 km/h sebesség elérése. Nekem van egy lágy hangú, olajat nem fogyasztó, kis kartergázú motorom (donor kocsiban), aminél ha hideg télen, indítás után lekötöm az utóizzítást, a motor elkezd fulladozni, és leáll. Ez részben adagoló beállítás kérdése is, de véleményem szerint szükséges az utóizzítás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus28, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2013 Sziasztok! A gépem eszegeti az olajat kb 1000km/1liter kártel gáza elég nagy(x17dtl motor) Lassan megbontom és majd kiderül hogy elég lesz-e neki egy gyűrűzés. Gondoltam azért felkészülök a legrosszabbra és körbe nézzek mennyiért mennek ezek a motorok,hát elkeserítő áron adják őket. A legjobb ajánlat idáig 90 ezeré volt ami csak a csupasz blokkot tartalmazza meg a henger fejet. Szerintem az ilyenek elégé elvannak szállva az árakkal.Ismerősöm mondta hogy ennyiért már komplett autót lehet behozni osztrákból és abba benne is a motor és kilehet próbálni. Plusz még ehhez a 90-hez teszek egy picit és akkor már a régit felújít atom,szóval nem értem miért adják ennyiért ezeket a motorokat.... Ha motort veszel mindenképpen kipróbálhatót válassz. Csupasz fűzött blokkot henegrfejjel együtt nem tudsz kipróbálni, ráfordítasz egy csomó munkát, összerakod, kiderül, hogy szar, akkor megszívtad. Még az sem elég, ha esetleg indítható. Komplett külföldi autót vegyél, amivel lehet menni. Vétel előtt jól meg kell hajtani valami mezei úton, hogy megy-e rendesen, nem-e melegszik, vagy nem-e hengerfejes. Ha minden OK, akkor meg lehet venni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
afopisz Elküldve Augusztus28, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2013 Használt motort venni elég nagy lutri, ami Astra-t én vettem, direkt megnéztem a kartergázát vételnél, nem volt neki....ellenben evett másfél liter olajat/1000km. Szétszedésnél a gyűrűk eléggé kivoltak. Meg kit udja mivel gyűrűzték meg a motort, amit venni akar az ember, lehet, még nincs kartergáza, de eszik 1L olajat/4000e km, ami 30000km múlva már 1000km-nél lesz. Érdemes szétszedni, és mérni-mérni, mindent!!!! Ha belefér még a gyűrűzhetőségbe, akkor a legjobb gyűrűkkel összerakni. Bontóból meg a fontosabb alaktrészeket megvenni, ha kopottak a hengerfejhez. Mert az tuti kopott. Így kijöhet akár 30-40 ezer Forintból is. Nekem ennyibe van, csak gagyi gyűrűt raktam bele...azóta is verem a fejem a falba. Igen lutri,de azért meg nézegettem hogy még is mennyiért mennek de elkeserítettek mert ennyiért már tényleg fel újítom. Amúgy mikor megvettem a gépet ennek se volt semmi kártel gáza.de útána egyből kicseréltem az olajat,szűröket,vezérlést utána jött elő a kártel gáz,ha meleg motornál leveszem az olajbetöltött jobban füstöl mint a kipufogó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts