Szabyka Elküldve Június22, 2005 Megoszt Elküldve Június22, 2005 Szabyka ! Ezt a késő őszi kora téli sokára elalvó olajnyomás lámpát nekem is csinálta az enyém. Olajcsere előtt állt, gondoltam sűrű is, öreg is cserét neki. És a friss olajjal ugyanúgy csinálta. De csak olyan +3-4 fok alatt, felette nem. Okostojás ismerősök szerint az olajnyomás jeladó csere megoldja a gondot. Francot, uygyanúgy csinálta tovább az új olajnyomás gombával is. És a helyzet hétről hétre csak rosszabb lett, kiegészülve annyival, hogy egyszer-egyszer alacsony fordulaton is bevillogott az olajnyomás lámpám. De mindig csak hideg motornál, üzemmelegnél sohasem. Na ekkor lett elegem belőle és féltem hogy egyszer megáll, irány egy olyan emberke aki már látott Opelt. Megmértük az olajnyomását órával, hideg motornál alapjáraton 0,5 bar sem volt...... De üzemmelegnél simán volt 2-3 is. Hát olajszivattyú csere lett beőle, mindez karácsony előtt 2 héttel. Azóta semmi bajom vele. Nekem ezt hozta karácsonyra a kisautóm, ettől függetlenül imádom ! Ja mindez nem elrettentő példa és nem azért írtam hogy megijesszek bárkit is, csupán tanmese az oljajnyomás lámpa jelzésének komolyan vételéről. Köszönöm a tanácsod, mindenképp megnézetem órával,d e csak akkor ősszel vagy télen tudom :lol: Mennyi volt a szivattyu ? Javitani/tisztitani/felujitani lehet ha az lenne a gebasz ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Johnatano Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 Megnézetheted most is, veszteni nem vesztesz vele semmit sem. Én egy rossz olajgombára tákolt olajnyomásmérő órával néztem amit a nyomás jeladó gomba helyére kell becsavarni kb. 5 perc aknáról. Egyébként a gyári szivattyú új ára Opel szervízben 68.000 lett volna, én nem gyárit raktam bele, ami 34.000 volt kedvezménnyel. Ez tartalmazott egy szivattyú alá való tömítést és egy első főtengely szimmeringet is, ami már ráfért, mert könyezett. Ehhez kellett az olajteknő tömítés, amiből két darab is van, mert az enyém már az úgynevezett osztott teknős, amiből csak gyárit kaptam, a kettő volt 7.000. Eredetileg egy nem osztott teknős tömítést is rámsóztak, azóta is a garázsban figyel, ha érdekel valakit.... És ha már úgy is szét volt borítva és ismeretlen mennyiség volt a vezérszíjamban azt is kapott újat + munkadíj. Hát mit mondjak elvitte a karácsnyra szánt pénzemet.... De azóta jól alszom !!!! És ez a lényeg. Egyébként a szivattyút elvileg lehet javítani is, tisztítani nem volt értelme mert az olajon kívül minden tiszta volt benne. Ellenben van benne vagy 2-3 golyós+rugós nyomást szabályozó szelep. Szerte szét szedtük a szivattyút, de azon sem kopás, sem törés a szelepeken sem volt kopás, rugók épek elképzelni sem tudtuk mi volt a baja. Egy külső és egy belső fogazású fogaskerék pár bolyong a belsejében, amit a szivattyún lévő szám alapján lehet külön is cserélni. Csakhát nem tudtuk, hogy most mi csinálja a galibát ezért döntöttünk a komplett csere mellett. Egyébiránt az autósboltban ahonnan a szivattyút vettem említette az eladó srác, hogy nem az első X17DTL szivattyút rendeli az elmúlt két évben és egyiket sem komplett generálhoz vették. Van hogy megadja magát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fekosz Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 Hát skacik örülök ha heti 20-30 liter gazoilt tudok szerezni, de az el is megy :lol: Jah Opel olajjal csinalta azt a téli későn megjövő olajnyomást ... Most kipróbálom a Valvoline olajat vagy a Q8-at .... Jövő héten úgyis olaj csere ... Hali! Az én 1.7 dr motorú kocsimba a ROWE 10 W40 GTS-es került. Nekem bejött. Olaj nem fogy, kenés tökéletes. 6 e kilóméterenként cserélem, mivel sokba került a generál! Ez olcsóbb így, mint generáloztatni. Az olaj szinte semmit nem szineződik el a futott km-k után. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 Egy külső és egy belső fogazású fogaskerék pár bolyong a belsejében, amit a szivattyún lévő szám alapján lehet külön is Na ez szállítja az oilt, valszeg elkoptak, :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 Egy külső és egy belső fogazású fogaskerék pár bolyong a belsejében, amit a szivattyún lévő szám alapján lehet külön is Na ez szállítja az oilt, valszeg elkoptak, :roll: Na de akkor miért csak hidegen nem volt olajnyomás :?: :?: Kopáskor melegen nem szokott lenni nyomás - ugyebár melegen hígabb az olaj és visszafolyik a fogaskerekek közt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fekosz Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 Na de akkor miért csak hidegen nem volt olajnyomás :?: :?: Kopáskor melegen nem szokott lenni nyomás - ugyebár melegen hígabb az olaj és visszafolyik a fogaskerekek közt. :idea: Hőtágulás :idea: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 :idea: Hőtágulás :idea: Jó a kérdés, sőt túl jó, szerintem a hideg sűrübb oilt nem tudta a szívattyú felnyomni mert nem tudott megfelelő szívást kialakítani ezáltal csak lüktetve nyomott és keveset ,majd mire megtört az oil kialakult a megfeleő szívóerő és lelégtelenítete magát a szívattyú. Szerintem Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 A régi OFF autómnál is 3-4 mp után aludt ki az olajnyomásvisszajelző. De ott biztosra tudom, hogy azért, mert meg volt kopva a főtengelycsapágy és mindig visszaejtette az olajat. Főtengelyfelújítás után rendbejött. Ja, és ott gyenge volt az olajnyomás melegen :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ujjzol Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 Hi! Egy ásónyomnyit visszatérve az előző, vizhő témához... Az én '92-es 17DR mocimban a víz, műszer szerint, üzemi hőfokon ~ 80°C, 90-nél kapcsol a venti (fokozatot még nem tapasztaltam, de itt nem olyan hangos), 110-nél van a piros mező. Akkor most hogy is van ez cartársak...? :lol: Most a leves, vagy a tányér görbe...? :lol: Üdv.: ujjzol Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 Hi! Egy ásónyomnyit visszatérve az előző, vizhő témához... Az én '92-es 17DR mocimban a víz, műszer szerint, üzemi hőfokon ~ 80°C, 90-nél kapcsol a venti (fokozatot még nem tapasztaltam, de itt nem olyan hangos), 110-nél van a piros mező. Akkor most hogy is van ez cartársak...? :lol: Most a leves, vagy a tányér görbe...? :lol: Üdv.: ujjzol Nekem 93-as vas,pont olyan mint a tiéd és nekem is hasonló értéken vannak a hőfokok,de nekem venti eddig nem kapcsolt még be,legalábbis ezen a nyáron még nem! :shock: Vizet nem forralja,de valahol a rendszerben megkellene mérni egy digit hőmérővel!Hol lehet betteni egy szondát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Psziho Elküldve Június23, 2005 Megoszt Elküldve Június23, 2005 Vizet nem forralja,de valahol a rendszerben megkellene mérni egy digit hőmérővel!Hol lehet betteni egy szondát? Van lézeres hőmérő vagy mifene az nem jó ?Ott mér ahova vílágítanak vele ! Én autószerelőnél találkoztam ilyennel ! Biztos ismersz felszereltebb műhelyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ujjzol Elküldve Június24, 2005 Megoszt Elküldve Június24, 2005 Nekem 93-as vas,pont olyan mint a tiéd és nekem is hasonló értéken vannak a hőfokok,de nekem venti eddig nem kapcsolt még be,legalábbis ezen a nyáron még nem! :shock: Vizet nem forralja,de valahol a rendszerben megkellene mérni egy digit hőmérővel!Hol lehet betteni egy szondát? Egyébként nekem sem kapcsolt még be üzemszerűen a venti, csak egy út után próbaként hagytam álló helyzetben járni. Akkor kapcsolt be a venti ahogy (műszer szerint) 90°C fölé ment a hőmérséklet. Vizem sem forrt még fel hál'Isten soha. Üdv.: ujjzol Link to comment Megosztás: More sharing options...
opeltds Elküldve Június24, 2005 Megoszt Elküldve Június24, 2005 sziazstok! a isuzi didel astárn kell szelep hézagot állítani mert az olvastam hogy kelll! és ha igen akkor hogy mert az értékeket tudom de hogy ugy mont a skodán? (1hengerbe szelep váltás akkor a 4-esbe állítom 2szelep v akkor a 3ast igy tovább) de az opelnél máskép kell? köszönöm szépen alöre is! sziasztok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabyka Elküldve Június24, 2005 Megoszt Elküldve Június24, 2005 sziazstok! a isuzi didel astárn kell szelep hézagot állítani mert az olvastam hogy kelll! és ha igen akkor hogy mert az értékeket tudom de hogy ugy mont a skodán? (1hengerbe szelep váltás akkor a 4-esbe állítom 2szelep v akkor a 3ast igy tovább) de az opelnél máskép kell? köszönöm szépen alöre is! sziasztok! Hogyhogy azt olvastad hogy kell ? Miért kellene ??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Június24, 2005 Megoszt Elküldve Június24, 2005 sziazstok! a isuzi didel astárn kell szelep hézagot állítani mert az olvastam hogy kelll! és ha igen akkor hogy mert az értékeket tudom de hogy ugy mont a skodán? (1hengerbe szelep váltás akkor a 4-esbe állítom 2szelep v akkor a 3ast igy tovább) de az opelnél máskép kell? köszönöm szépen alöre is! sziasztok! Hátcsak igy tovább!de korongod vané?nameg stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Június25, 2005 Megoszt Elküldve Június25, 2005 Hátcsak igy tovább!de korongod vané?nameg stb. Vazze az isuzu nem hidro tőkés :?: :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Johnatano Elküldve Június25, 2005 Megoszt Elküldve Június25, 2005 Megoldódott a hűtőventillátor problémám. A hűtőben lévő jeladó volt a ludas. Még eredeti volt szegénykém, mostanra gondolta úgy, hogy itt a vég számára. Kétfokozatú jeladó volt benne, 90-95 és 100-105 hőfok értékű, sikerült ugyanilyet találnom bele. Annyi a dolog szépséghibája, hogy az a bizonyos ellenállás, ami a ventillátor sebességét tudja kétfoklozatúvá tenni valszeg nekem is beteg, mert az alacsonyabb hőmérsékleti értéken nem indul el a venti, csak a magasabbon. Köszi mindenkinek, aki írt a témában! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Június25, 2005 Megoszt Elküldve Június25, 2005 Megoldódott a hűtőventillátor problémám. A hűtőben lévő jeladó volt a ludas. Még eredeti volt szegénykém, mostanra gondolta úgy, hogy itt a vég számára. Kétfokozatú jeladó volt benne, 90-95 és 100-105 hőfok értékű, sikerült ugyanilyet találnom bele. Annyi a dolog szépséghibája, hogy az a bizonyos ellenállás, ami a ventillátor sebességét tudja kétfoklozatúvá tenni valszeg nekem is beteg, mert az alacsonyabb hőmérsékleti értéken nem indul el a venti, csak a magasabbon. Köszi mindenkinek, aki írt a témában! EZ biztos betegség ,tipus hiba a DTL-nél :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabyka Elküldve Június25, 2005 Megoszt Elküldve Június25, 2005 Nekem 95-nél kapcsol a venti de akkor a 2. fokozaton pörög ... :? Viszont ma csináltam egy 4.83L-es fogyit tök boldog vagyok :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.7DTL Elküldve Július1, 2005 Megoszt Elküldve Július1, 2005 Voltam ugymond nyaralni :( Romániába tankoltam 49,06l gázolajat (Mátrába) most tartok 763km nél és még csak most fogja elérni a tartalék fölötti első szintet szerintem rekordot döntök pedig több mint 200km hegyi út van benne :lol: Az még kb 200km :lol:)))))) Tök boldog vok :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabyka Elküldve Július2, 2005 Megoszt Elküldve Július2, 2005 Voltam ugymond nyaralni :( Romániába tankoltam 49,06l gázolajat (Mátrába) most tartok 763km nél és még csak most fogja elérni a tartalék fölötti első szintet szerintem rekordot döntök pedig több mint 200km hegyi út van benne :lol: Az még kb 200km :lol:)))))) Tök boldog vok :lol: Gratula :lol: Nekem most a városi fogyim, igaz havert huzattam is 7.2L szerintem az sem rossz azért :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Július2, 2005 Megoszt Elküldve Július2, 2005 Megoldódott a hűtőventillátor problémám. A hűtőben lévő jeladó volt a ludas. Még eredeti volt szegénykém, mostanra gondolta úgy, hogy itt a vég számára. Kétfokozatú jeladó volt benne, 90-95 és 100-105 hőfok értékű, sikerült ugyanilyet találnom bele. Annyi a dolog szépséghibája, hogy az a bizonyos ellenállás, ami a ventillátor sebességét tudja kétfoklozatúvá tenni valszeg nekem is beteg, mert az alacsonyabb hőmérsékleti értéken nem indul el a venti, csak a magasabbon. Köszi mindenkinek, aki írt a témában! Az ilyen jeladó akkor gondolom 3 vezetékes.. :shock: Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Július3, 2005 Megoszt Elküldve Július3, 2005 Gratula :( Nekem most a városi fogyim, igaz havert huzattam is 7.2L szerintem az sem rossz azért :lol: Hmmm... Enyém is ugyanennyi, pedig benzines. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ujjzol Elküldve Július3, 2005 Megoszt Elküldve Július3, 2005 Hmmm... Enyém is ugyanennyi, pedig benzines. :lol: Ez huzós volt cseppet... :axe: :laughing1: Üdv.: ujjzol Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július3, 2005 Megoszt Elküldve Július3, 2005 Ez huzós volt cseppet... :axe: :laughing1: Üdv.: ujjzol Hát ha tartja az 50-et és nem gyorsulja le a trabikat a kereszteződésből,akkor lehet! :twisted: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts