zotya975 Elküldve Július21, 2013 Megoszt Elküldve Július21, 2013 Magának a generátornak a testkábele? És a légzsákvilágitásra esetleg tipp? Inkább az akku és a homlokfal közötti testkábal, mert a légzsák akkor szokott jelezni ha lekötik majd visszateszik az akkut a sarukra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jocotds Elküldve Július21, 2013 Megoszt Elküldve Július21, 2013 Magának a generátornak a testkábele? És a légzsákvilágitásra esetleg tipp? Az akksitól menő testkábelt érdemes végig nézni, a légzsákhibát is okozhatja a testkábel hibája. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bond1 Elküldve Július21, 2013 Megoszt Elküldve Július21, 2013 Rendben akkor egy kicsit megcsiszolom a sarut,végignézem a kábelt,befujjam esetled wd40es csodaszerrel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július21, 2013 Megoszt Elküldve Július21, 2013 Rendben akkor egy kicsit megcsiszolom a sarut,végignézem a kábelt,befujjam esetled wd40es csodaszerrel? A WD40 NEM elektromos dolgokra való. Sztem is a generátornál keresendő a probléma, a diesel onnan kapja a fordszámjelet. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Július22, 2013 Megoszt Elküldve Július22, 2013 sziasztok,nemtudom mennyire irok jo helyre, lenyeg,hogy 1.7td isuzu motoros astram van, es mostanaban menet kozben szokott olyat csinalni,hogy a fordulatszammero fel le ugral. szo szerint 0-5000 kozott es kozben a motoron is erezheto ez,mintha le akarna fulladni. van nekem bekotve egy kapcsolo amivel a huto ventillatorat tudom kapcsolni,ha azt bekapcsolom jaratom ugy 10percig utana visszaal hibatlanul.de ma tortent, hogy jottem dogozni, elkezdett ugralni a fordulates kigyulladt a legzsak emblemaja is (legzsakos kormanyom van) Ez generátor fesz. szabályzó gyanús. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július22, 2013 Megoszt Elküldve Július22, 2013 sziasztok,nemtudom mennyire irok jo helyre, lenyeg,hogy 1.7td isuzu motoros astram van, es mostanaban menet kozben szokott olyat csinalni,hogy a fordulatszammero fel le ugral. szo szerint 0-5000 kozott es kozben a motoron is erezheto ez,mintha le akarna fulladni. van nekem bekotve egy kapcsolo amivel a huto ventillatorat tudom kapcsolni,ha azt bekapcsolom jaratom ugy 10percig utana visszaal hibatlanul.de ma tortent, hogy jottem dogozni, elkezdett ugralni a fordulates kigyulladt a legzsak emblemaja is (legzsakos kormanyom van) Először azt kéne kideríteni, hogy a motor fordulatszám is ingadozik-e, vagy csak a fordulatszámmérő. A két esetben teljesen máshol kell keresni a hibát. Isuzu dieselnél nem jellemző a dadogás, vagy az ingadozó motorjárás, ha mégis ilyesmit produkál, ott valami komoly üzemanyag ellátási gond van, ami lehet adagoló gond is, de ez aztán végképp nem jellemző. A generátor viszont nem valami robosztus cucc sajnos, innen megy a fordulatszám jel is. Ha vizet kap a generátor, akkor a jeladó meg szokott bolondulni, de amint kiszárad, meg is javul egyből. Nagyobb esőben, vagy kiadós mosás után szokott nekem ilyesmit produkálni. Én nem tudtam megjavítani, nem láttam rajta semmi hibát, pedig többször is kaptam szét már a generátort dióda hiba miatt. Két generátorral is ugyanez a helyzet. Nekem azzal tűnt el a hiba szinte teljesen, hogy most van egy alsó generátorvédő burkolat, ami védi a generátort a latyaktól (Vectra B). Viszont ennek a motorműküdésre nincsen semmi hatása! Szerintem nálad töltés gond is van, ami lehet test probléam is, ahogy írják! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Július25, 2013 Megoszt Elküldve Július25, 2013 Hát van egy kis különbség egy Kolbenschmidt, megy egy Bosch porlasztócsúcs között... Pedig az ember gondolná, azért egy KS cucc nem olyan gagyi. Akkor milyen lehet egy superdiesel??? Jajjj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július25, 2013 Megoszt Elküldve Július25, 2013 Hát van egy kis különbség egy Kolbenschmidt, megy egy Bosch porlasztócsúcs között... Pedig az ember gondolná, azért egy KS cucc nem olyan gagyi. Akkor milyen lehet egy superdiesel??? Jajjj. ??? cseréltél? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Július25, 2013 Megoszt Elküldve Július25, 2013 ??? cseréltél? Már régebben, a vateráról vettem Kolbenschmidt porlasztócsúcsot, de csak 3 darab volt az illetőnek. De itt is vett már valaki ilyet. És hogy az 1 darab még rossz volt, abban látszott, hogy rángatott a motor bizonyos fordulaton, motorféknél. Már akkor néztem, hogy a fúvókatűt ha kihúztam a porlaztóházból, hajszálkarcos volt az oldala. Evvel a Bosch-al meg csinálhatok akármit, semmi karc nem lesz rajta. Akkor jól láttam a VW fórumon, hogy valakinek a KS 26000km-t bírt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Már régebben, a vateráról vettem Kolbenschmidt porlasztócsúcsot, de csak 3 darab volt az illetőnek. De itt is vett már valaki ilyet.És hogy az 1 darab még rossz volt, abban látszott, hogy rángatott a motor bizonyos fordulaton, motorféknél.Már akkor néztem, hogy a fúvókatűt ha kihúztam a porlaztóházból, hajszálkarcos volt az oldala.Evvel a Bosch-al meg csinálhatok akármit, semmi karc nem lesz rajta.Akkor jól láttam a VW fórumon, hogy valakinek a KS 26000km-t bírt.Mennyit bír egy porlasztócsúcs általában? Az enyémmel már én mentem 190 ezret. De mikor vettem, az autót, már akkor sem volt új. :) Semmi baja, egyszer sem nyúltunk hozzá. És az adagolóhoz sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Mennyit bír egy porlasztócsúcs általában? Az enyémmel már én mentem 190 ezret. De mikor vettem, az autót, már akkor sem volt új. :) Semmi baja, egyszer sem nyúltunk hozzá. És az adagolóhoz sem. A gyári Bosch biztos kibír jópár százezret, vettem már huszonéves dízelt, amin nem látszott a porlasztóházon a szétszedés nyoma. De amiért most belenyúltam, már látszott, hogy valaki szétszedte ezen az Astrán, valami FD márkájút rakott bele, már hugyozott mind, csörgött tőle a motor, füstölt, gyenge volt. Pedig ez is amit kivettem, olyan volt mint az üvegvágó. Van valami trükkje a használt porlasztócsúcsokat rendbehozni. Ha tudnám, nem vettem volna másikat. :( A Kolbenschmidt az kalap kaka, csodálkoznék, ha még a 26000-et is bírná. Ez is kb olyan, mint a napokban guberáltam a csavarjaim között, és találtam közötte egy M8-as csavart, a fején a 8.8 nyomással. Egy gond volt csak vele, alumíniumból volt. :) Már nem lepődök meg semmin, a műanyag vezérműtengelyes, meg az alu hengerfalas gépek világában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 A gyári Bosch biztos kibír jópár százezret, vettem már huszonéves dízelt, amin nem látszott a porlasztóházon a szétszedés nyoma.De amiért most belenyúltam, már látszott, hogy valaki szétszedte ezen az Astrán, valami FD márkájút rakott bele, már hugyozott mind, csörgött tőle a motor, füstölt, gyenge volt.Pedig ez is amit kivettem, olyan volt mint az üvegvágó. Van valami trükkje a használt porlasztócsúcsokat rendbehozni. Ha tudnám, nem vettem volna másikat. :(A Kolbenschmidt az kalap kaka, csodálkoznék, ha még a 26000-et is bírná.Ez is kb olyan, mint a napokban guberáltam a csavarjaim között, és találtam közötte egy M8-as csavart, a fején a 8.8 nyomással. Egy gond volt csak vele, alumíniumból volt. :)Már nem lepődök meg semmin, a műanyag vezérműtengelyes, meg az alu hengerfalas gépek világában.Bosch az adagoló, és a csúcsok is szerintem. Mióta nálam van, 190 ezer km, és 6 év, nem volt hozzányulva. És ez egy 17 éves autó. Igaz tavaly hengerfejtömítés csere volt, és a hf is síkolva volt. Tehát akkor kivették szerintem, de nem kellett bántani. Sok mai autó nem menne el ennyit komoly beavatkozás nélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Bosch az adagoló, és a csúcsok is szerintem. Mióta nálam van, 190 ezer km, és 6 év, nem volt hozzányulva. És ez egy 17 éves autó. Igaz tavaly hengerfejtömítés csere volt, és a hf is síkolva volt. Tehát akkor kivették szerintem, de nem kellett bántani. Sok mai autó nem menne el ennyit komoly beavatkozás nélkül. Ha Bosch, avval nem lesz gond. Csak a gázolajszűrőt cseréld néha. Van különbség rendesen acél és acél között, ha az ember magának csinálja az autót, érdemes mindig a gyárit beletenni. Még ha bontott, az is tovább bírja 1000x, mint egy új XYZ. Bár ez is csak a régebbi autókra igaz, mérnökuraknak ki lett adva, eszükbe ne jusson túl tartósat tervezni, mert mehetnek zöldségesnek piacra. Van amikor ez túl jól sikerül, lásd Renault Laguna, Megane, és dízel társai, amiken a porlasztókat kb 30 ezrenként kellett cserélni, de legalább volt vagy 25e Ft darabja. Én meg asszem jól megszívtam a tarabusi gyűrűkkel, elkezdte zabálni az olajat...:( kemény 8e km után. Hát mindig tanul az ember, rendszerint a saját hülyeségén. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Bosch az adagoló, és a csúcsok is szerintem. Mióta nálam van, 190 ezer km, és 6 év, nem volt hozzányulva. És ez egy 17 éves autó. Igaz tavaly hengerfejtömítés csere volt, és a hf is síkolva volt. Tehát akkor kivették szerintem, de nem kellett bántani. Sok mai autó nem menne el ennyit komoly beavatkozás nélkül. 215E van a céges fiatomban (1.3jtd) és 140-nél cseréltek egy turbót, mert jégdugót nyelt. Semmihez nem nyúltunk még komolyabban, pedig van egy kis tuning is rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MaDRoL Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Sziasztok ismét! Szerintetek elég csak a vezérműszíjat kicserélni, vagy a vízpumpa stb (45.000 ft) -os kört kell mindenképp futni. Nevelőfaternak 1.8-as zafira-ja van, nála csak vezérműszíjat cseréltek, és minden ok a mai napig, de sokan rémisztgetnek, hogy mindenképp egyben kell kicserélni. Valakinek ezzel tapasztalat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Sziasztok ismét! Szerintetek elég csak a vezérműszíjat kicserélni, vagy a vízpumpa stb (45.000 ft) -os kört kell mindenképp futni. Nevelőfaternak 1.8-as zafira-ja van, nála csak vezérműszíjat cseréltek, és minden ok a mai napig, de sokan rémisztgetnek, hogy mindenképp egyben kell kicserélni. Valakinek ezzel tapasztalat? A feszítōket, vezetōgörgōket, vízpumpát, mindent erre a cserepeiódusra terveztek. Ha bármelyik megáll, megszorul, félrevisz, akkor tök fölösleges volt magát a szíjat is cserélni, mert úgyis szétrepül a p.csába. Még a cserélt görgōknél is láttam olyat ami beállt, és vitte az egész hóbelebancot. Az enyémen mindig voltak cserélve, re csere után kézzel megforgatva is érezhetōen sz.rok voltak már a cuccok, aki azokat benne hagyja még egy körre, az meg is érdemli... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
MaDRoL Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 A feszítōket, vezetōgörgōket, vízpumpát, mindent erre a cserepeiódusra terveztek. Ha bármelyik megáll, megszorul, félrevisz, akkor tök fölösleges volt magát a szíjat is cserélni, mert úgyis szétrepül a p.csába. Még a cserélt görgōknél is láttam olyat ami beállt, és vitte az egész hóbelebancot. Az enyémen mindig voltak cserélve, re csere után kézzel megforgatva is érezhetōen sz.rok voltak már a cuccok, aki azokat benne hagyja még egy körre, az meg is érdemli... Köszönöm a gyors reagálást, akkor nyilvánvalóan egyben kell kicseréltetnem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Július28, 2013 Megoszt Elküldve Július28, 2013 Köszönöm a gyors reagálást, akkor nyilvánvalóan egyben kell kicseréltetnem. Ez is olyan, hogy amilyen márkájút raksz bele, addig bírja. Van vízpumpa 6 ezerért, meg van 15 ezerért is. Meg a szíjfeszességet jól állítsák be. Az enyémen valami szerelő cserélte, 15e km-rel a vétel előtt, és teljesen laza volt a szíj. Gondolom elfelejtette, hogy kell állni a nyílnak a feszítőgörgőn. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atom Elküldve Július28, 2013 Megoszt Elküldve Július28, 2013 Sziasztok. Ismét kérdés,x17dt isuzu,a generátornál van egy vastag kábel,a betáp,ugyan azon a 6os kivezetésen van egy vékonyabb szál,ami megy valahova,vagyis csak ment,mert a generátortól kb 15 cm-re el van vágva. Elég gyárinak tűnik az a szál,csak jó lenne tudni hová megy.... Valakinek ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
afopisz Elküldve Július31, 2013 Megoszt Elküldve Július31, 2013 Hali! Elég tanácstalan vagyok egy kis segítség kellene! Volt régebben egy olyan hibám hogy mikor be melegedet a gépem(x17dtl )elérte az üzemi hőfokot és pl bementem a boltba 5 perc után indítanám és alig teker az önindító.Olyan mint ha az aksi le volna merülve. akkor ki takarítottam az önindítót és úgy tűnt jó de akkor se volt az igazi melegbe,most meg már melegen alig teker. Szerintetek mi lehet a baj?Valaki járt már így? Akkumulátor ki lőve mivel szomszéd új akujával is ugyan így csinálja. Tanácstalan vagyok..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Augusztus1, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2013 Hali! Elég tanácstalan vagyok egy kis segítség kellene! Volt régebben egy olyan hibám hogy mikor be melegedet a gépem(x17dtl )elérte az üzemi hőfokot és pl bementem a boltba 5 perc után indítanám és alig teker az önindító.Olyan mint ha az aksi le volna merülve. akkor ki takarítottam az önindítót és úgy tűnt jó de akkor se volt az igazi melegbe,most meg már melegen alig teker. Szerintetek mi lehet a baj?Valaki járt már így? Akkumulátor ki lőve mivel szomszéd új akujával is ugyan így csinálja. Tanácstalan vagyok..... Másik önindítóval próbáltad? :) Lehet, a kitakarítás nem elég neki, volt már olyan, hogy a forgórész tekercselése oxidálódott a forrasztásoknál, az még a könnyebb dolog, de lehet, a tekercselésen belül már nem oké valami, valami volt tulajnak nem indult a gép rendesen, és kínozta az önindítót. Önindítóra tippelek, szenvedtem én is másik dízel autón ugyanilyen tünetekkel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afopisz Elküldve Augusztus1, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2013 Másik önindítóval próbáltad? :) Lehet, a kitakarítás nem elég neki, volt már olyan, hogy a forgórész tekercselése oxidálódott a forrasztásoknál, az még a könnyebb dolog, de lehet, a tekercselésen belül már nem oké valami, valami volt tulajnak nem indult a gép rendesen, és kínozta az önindítót. Önindítóra tippelek, szenvedtem én is másik dízel autón ugyanilyen tünetekkel. Nem próbáltam másikkal,ezt mikor szét szedtem elég szutykos volt,de elég jó állapotúak a keféi,gondolom előző tulaj cserélte. Szerintem az önindító lehet a ludas,mert másik akuval ami tuti jó azzal is ezt csinálja.Érdekes hogy ha bemelegszik utána nem akar csak baromi lassan tekerni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Augusztus1, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2013 Nem próbáltam másikkal,ezt mikor szét szedtem elég szutykos volt,de elég jó állapotúak a keféi,gondolom előző tulaj cserélte. Szerintem az önindító lehet a ludas,mert másik akuval ami tuti jó azzal is ezt csinálja.Érdekes hogy ha bemelegszik utána nem akar csak baromi lassan tekerni.... Hát igen, a meleggel nő az ellenállás is, valószínű még egy 500ah akku is lassan tekerné. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus1, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2013 Hát igen, a meleggel nő az ellenállás is, valószínű még egy 500ah akku is lassan tekerné. Meg lehetne nézni a test, és egyéb kábelokat és csatlakozási pontokat az akku-önindító, testelési pontok között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afopisz Elküldve Augusztus1, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2013 Meg lehetne nézni a test, és egyéb kábelokat és csatlakozási pontokat az akku-önindító, testelési pontok között. Már át néztem nem találtam hibát! Azt viszont észre vettem hogy amikor (bemelegszik a kocsi)és lassan teker az önindító akkor az akku kábelek elégé melegek. Valahogy ha át melegszik az önindító akkor nagyobb a felvétele de hogy miért.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts