Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Ha nem volt tiszta a hűtővíz, az még nem olyan nagy baj, gondolom az előző tulaj eléggé elhanyagolta, 2-3 évig nincs lecserélve, akkor ilyen lesz. Vagy ha csak simán desztillált víz van benne, az is hajlamos elszíneződésre, korrodálja a hűtőrendszert. Menjen neki egy alapos tisztítás neki, aztán új fagyálló.

A víz fogyása nem jó jel, mert hengerfej tömítés hibára utal, ami az Isuzuknál típushiba. Persze ha nem máshol folyik el!Nem feltétlenül füstöl nagyon fehéren, száraz időben pl nem is biztos, hogy észre lehet venni. Párás nedves időben viszont, ha a motor bemelegedése után sem áll meg a kipuffogó gőzölése, az hengerfej hibára utal. Ezt erősíti, a hőfok ingadozása, hirtelen elkezd melegedni, majd visszahűl, a fűtés hol elmegy, hol visszajön. Csövek kemények, szinte el akarnak durranni.

Az olaj nem fogyást egyelőre ne kiabáld el. Ha májusban vetted, akkor olyan túl sokat nem mehettél vele. 1-2 ezer km alatt nem derül ki az olajfogyás, főleg nem frissen cserélt olajjal. Ha már ez alatt is jelentősen fogy az már nagy baj.

Nekem olajcsere után kb 2000 km-ig nem csökken semmit az olajszint. Majd onnantól kezdve elkezd fogyni, és kb 1000 km-enként 2 decit elfogyaszt.

Ha a szelepfedélnél nyomja ki, az nem jó jel, mert valószínű kartergáz van, ami viszi magával kifelé az olajat is. Elsősorban a szívócsőbe megy a karetrgáz visszavezető csövön keresztül, de talál magának utat a vetemedett szelepfedél és a tömítés között is ki a szabadba.

Ez milyen autó egyébként? Astra vagy Vectra? Hova tűnt az intercooler? Nem hiányzik az onnan? Úgy tudom, 1,7-es TD Isuzu motort nem szereltek cooler nélkül. Nem akarod pótolni?

Megmondom őszintén nem néztem utána a coolernek, hogy van-e. Ezt az információt kaptam hogy nincs. Én sajna nem vagyok a téma szakrétője.

Márciusban vettem, nem májusban. Oljacsere óta 2100 km ment bele és eddig nem fogyott semmi belőle. Fehér füstöt még sosem láttam, hogy jönne belőle még ilyen esős időben sem. Csak kormol, de azt piszkosul míg nem meleg. Miután elérte a 90 fokot utána már nem vészes.

A vízhőfok nem ugrál csak gyorsan melegszik. Ilyenkor mikor 15 fok van kint, 4-5 km alatt városban felmegy 90 fokra és olyan 94-95 foknál megáll. Ha nagyon meleg van, mint április végén akkor városban 100 fölött van ugyanúgy 5 km-en. Autópályán klímával kiment pirosba is. Fűtés folyamatosan van, a fűtéscsövek nem kemények.

Viszont a víz nem folyik sehol.

Egyébként B vectra-ról van szó.

A hűtő átmosásán én is gondolkodtam már, valamint a termosztát lecserélésén. Jövő héten viszem szerelőhöz, kiváncsi vagyok mit mond rá. Ezek alapján akkor jó lenne a szerelővel levetetni a hengerfejet és tömítéseket cserélni.

Köszönöm a válaszokat!

Üdv, mcwizard.

Link to comment
Megosztás:

Megmondom őszintén nem néztem utána a coolernek, hogy van-e. Ezt az információt kaptam hogy nincs. Én sajna nem vagyok a téma szakrétője.

Márciusban vettem, nem májusban. Oljacsere óta 2100 km ment bele és eddig nem fogyott semmi belőle. Fehér füstöt még sosem láttam, hogy jönne belőle még ilyen esős időben sem. Csak kormol, de azt piszkosul míg nem meleg. Miután elérte a 90 fokot utána már nem vészes.

A vízhőfok nem ugrál csak gyorsan melegszik. Ilyenkor mikor 15 fok van kint, 4-5 km alatt városban felmegy 90 fokra és olyan 94-95 foknál megáll. Ha nagyon meleg van, mint április végén akkor városban 100 fölött van ugyanúgy 5 km-en. Autópályán klímával kiment pirosba is. Fűtés folyamatosan van, a fűtéscsövek nem kemények.

Viszont a víz nem folyik sehol.

Egyébként B vectra-ról van szó.

A hűtő átmosásán én is gondolkodtam már, valamint a termosztát lecserélésén. Jövő héten viszem szerelőhöz, kiváncsi vagyok mit mond rá. Ezek alapján akkor jó lenne a szerelővel levetetni a hengerfejet és tömítéseket cserélni.

Köszönöm a válaszokat!

Üdv, mcwizard.

Ez a hőfok nekem nagyon magasnak tűnik. Alapból 91-92 fokon már kapcsolni kellene a hűtőventilátoroknak elöl, az első fokozatnak. Nálad ha 94-95 fokon van, akkor folyamatosan mennie kellene a két ventinek. Szóval ott valami nincs rendben. Ha nem mennek a ventik, azt jelenti, hogy a hűtő nem meleg annyira, mint a motor, nem nyitott ki a termosztát, vagy hengerfejes a motor. Vagy rossz a vízhőfok jelző műszer vagy szenzor, és nem 100 fokos a motor.

Ha megy a klíma, akkor meg pláne nem szabadna melegednie annyira, mert alapból pörög két ventilátor elől ami hűti a klímahűtőt és a vízhűtőt is.

Nekem menet közben, mikor a hűtő kapja a menetszelet, akkor 82-83 fok környékén van óra szerint az üzemi hőfok, akár -10 fok van kint, akár 30. Akár klímázok, akár nem. Ha a menetszél megszűnik, mert pl dugóban vagy lámpánál állok kánikulában, akkor elkezd felfelé kúszni a hőfok, 92-nél kapcsol a venti, visszahűti, 88-nál kikapcsol, és ezt az ingázást csinálja a hőfok, venti ki-bekapcsol, amíg dugóban araszolok. 92 fok fölé egyszerűen nem engedi melegedni a vizet.

A hengerfejet azért csak úgy nem szedegetjük le, csak ha tényleg gond van vele. A termosztátot viszont első körben én mindenképp ellenőrizném. Jobban mondva cserélném, mert ha már ki van véve a régi, akkor nem érdemes visszarakni.

Link to comment
Megosztás:

Megmondom őszintén nem néztem utána a coolernek, hogy van-e. Ezt az információt kaptam hogy nincs. Én sajna nem vagyok a téma szakrétője.

Márciusban vettem, nem májusban. Oljacsere óta 2100 km ment bele és eddig nem fogyott semmi belőle. Fehér füstöt még sosem láttam, hogy jönne belőle még ilyen esős időben sem. Csak kormol, de azt piszkosul míg nem meleg. Miután elérte a 90 fokot utána már nem vészes.

A vízhőfok nem ugrál csak gyorsan melegszik. Ilyenkor mikor 15 fok van kint, 4-5 km alatt városban felmegy 90 fokra és olyan 94-95 foknál megáll. Ha nagyon meleg van, mint április végén akkor városban 100 fölött van ugyanúgy 5 km-en. Autópályán klímával kiment pirosba is. Fűtés folyamatosan van, a fűtéscsövek nem kemények.

Viszont a víz nem folyik sehol.

Egyébként B vectra-ról van szó.

A hűtő átmosásán én is gondolkodtam már, valamint a termosztát lecserélésén. Jövő héten viszem szerelőhöz, kiváncsi vagyok mit mond rá. Ezek alapján akkor jó lenne a szerelővel levetetni a hengerfejet és tömítéseket cserélni.

Köszönöm a válaszokat!

Üdv, mcwizard.

Én még azt megcsinálnám a helyedben, hogy valamilyen hőmérővel megbizonyosodnék róla, hogy nem csak a műszer mutat-e hülyeséget, pl. nem megfelelő hőgomba/műszeregység kombináció miatt. Vannak ezek a "lézeres" hőmérők, ami érintés nélkül is megméri a hőmérsékletet, egy olyannal kéne a műszeregység hőgombája körül mérni, mennyi is az annyi.

Link to comment
Megosztás:

Igen, erre gondoltam én is, bár én olcsóbban találtam, az csak kb 220 ezer Forint volt.

Gondolom kígyózó sorok vannak a bolt előtt, csodálom hogy én még nem vettem(kettőt) :)

Vannak ilyen túrd magad bontók, Budapesten pl a bonci bontó a keresztúri úton, vagy a harmat úton a Szira bontó. Vagy még az Érdi bontóban is jófej figura az eladó, lehet vele beszélni, a két vasút között.

Még jó hogy lehet kapni.... :)

Hát nekem innen Veszprémből csak ezért felmenni nem igazán buli, elöször meg probálom itt a környékbeliket, hátha.

Link to comment
Megosztás:

Még jó hogy lehet kapni.... :)

Hát nekem innen Veszprémből csak ezért felmenni nem igazán buli, elöször meg probálom itt a környékbeliket, hátha.

Szia Veszprémből. :)

Valahol, valamikor olvastam, hogy ezt valahogy fel lehet ujitani. Ha jól emlékszem, valami Lada cuccal. De lehet hogy tévedek. Ennyit biztos nem adnék érte. Akkor inkább megoldanám bovdennel. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia Veszprémből. :)

Valahol, valamikor olvastam, hogy ezt valahogy fel lehet ujitani. Ha jól emlékszem, valami Lada cuccal. De lehet hogy tévedek. Ennyit biztos nem adnék érte. Akkor inkább megoldanám bovdennel. :)

http://www.arujegyzek.hu/elektromos_es_gyujtas/3

Kis faragással létrehozható belőle, ami kell! :)

Na ez már azért lényegesebben jobb ár, mint a másik. :)

Ha nem sikerül megoldani, akkor marad ez a variáció .

Link to comment
Megosztás:

Nekem még van egy a kiszedett blokkon. Mondjuk kb 4 éve nem mozdult meg, és a vákum renCer nyitva van, mert a szivattyút leszedtem róla, úgyhogy nem biztos, hogy sokkal beljebb vagy vele :lol: :D Legközelebb, ha ott vagyok, megnézem, mozdul -e még valamit. Nyáron szét kéne már szedni azt a motort... már tuti minden lepusztult róla, ennyi állás után, azt se tudom, minek őrizgetem :D

Link to comment
Megosztás:

A vaterán is van egy pár ilyen adagoló, biztos lehet velük beszélni. :)

Helló!

Volna pár kérdésem.Még jó múltkor beszéltük hogy meg gyűrűzted a gépedet.Azóta kb mennyit mentél el vele?Mi a tapasztalatod?Erősebb valamivel?jobban indul?Kártel gáza van?Vagy volt előtte?

Bocs a sok kérdésért de kicsit el bizonyítottak a nyűrűzésel hogy nem fogja sokáig bírni,és pár ezer kilométer útán megint zabálni fogja az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Volna pár kérdésem.Még jó múltkor beszéltük hogy meg gyűrűzted a gépedet.Azóta kb mennyit mentél el vele?Mi a tapasztalatod?Erősebb valamivel?jobban indul?Kártel gáza van?Vagy volt előtte?

Bocs a sok kérdésért de kicsit el bizonyítottak a nyűrűzésel hogy nem fogja sokáig bírni,és pár ezer kilométer útán megint zabálni fogja az olajat.

Hali,

Hát kb 6000-et mentem vele azóta csak, egyszer elfelejtettem visszatenni az olajsapkát, akkor kihányt kb fél liter olajat, de nem öntöttem utána, utána meg folyamatosan nézem én is, de nem fogy semmi. A főtengelyszimeringnél folyik, a vezérlésnél eléggé, meg a féknek a vákumpumpánál. De az ilyentől alig észrevehető a fogyás.

Hát, én is remélem nem fog fogyni, nagyon f-sz voltam, mert csak pár ezer Forinttal lett volna több a Goetze gyűrű, így Tarabusi-t tettem bele.

Bár amit kivettem belőle gyűrűket, az Goetze volt, eléggé meg voltak kopva. Nem tudom, a gyári gyűrűk milyen márkájúak, lehet, ez még az volt?

A lényeg az, hogy ne legyen nagyon megkopva a henger fala, nálam eléggé minimálisan volt csak.

Nekem rettenet módon zabálta az olajat előtte a motor, de kiderült, félbe volt törve egy szívószelepnek a vezetője. Ott szívta be az olajat.

Cseréltem hengerfejet, de ha már úgyis szét volt már ennyire szedve, akkor meggyűrűztem.

Nem érzem, hogy erősebb lenne a motor, sőt, most Bosch adagolót tettem rá, előtte Lucas volt, avval erősebb volt érezhetően.

Kartergáz nincs, még....kissé félek a Tarabusi gyűrűktől. Pedig vagy 80 helyre rá van írva a dobozára, meg a papírjaira, hogy best ring, stb...:)

A szakál metálnál kedvezménnyel valami 11000Ft volt.

Mondjuk ahogy én hajtom az autóimat....mint egy öreg krotyli kb. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.