Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

A gázteló a régi 17DR-en is megvan, de ott a bowden végén csak egy rugó volt...a DTL-en dupla van...

Maúgy érdekes, hogy mennyi minden megegyezik a két mocin, van alaktrészbázisom! :P

Egyébként mi volt a bűne a DR-nek, ami miatt lecserélted?

Link to comment
Megosztás:

Szokott lenni a rugók mellett egy kis teleszkóp is még a gázkaron, ami fékezi annak mozgását. A rugók meg azt kompenzálják ki, hogy a vezető ne érezze mindezt a gázpedálon keresztül :) Környezetvédelmi oka is van ennek az egésznek, kerülni kell a hirtelen üzemállapot változást. Olyankor nyomja ki a motor a legtöbb károsanyagot. E gáznál megoldja az elektronika.

Az az érdekes, hogy a csörgősebb motoron nincs ilyen kis teleszkóp. A másikon van.

Annyi előnyét vettem észre, hogyha húzom a fülét a kocsinak, intenzíven gyorsítok sebességváltáskor egy pillanatra megtartja a fordulatot az a kis teleszkóp, ezáltal nem esik vissza a fordulat, így nem a kocsi lendületének kell a motor fordulatszámot visszaállítania, ami a gyorsítás lendületéből vesz vissza.

Szóval váltáskor pont kb pont annyit esik vissza a motor fordulatszám, amit a következő sebességi fokozat megkíván. Jó cucc :)

Link to comment
Megosztás:

A gázteló a régi 17DR-en is megvan, de ott a bowden végén csak egy rugó volt...a DTL-en dupla van...

Maúgy érdekes, hogy mennyi minden megegyezik a két mocin, van alaktrészbázisom! :P

Az Isuzunál a bowdennek csak a gázpedál felőli végén van dupla rugó. Egyik a gázbenyomásnál, másik a gázelvételként funkcionál csillapításként. Meg ugye a gázteleszkóp az adagolón. már amelyik motoron van ilyen.

Link to comment
Megosztás:

üdv. kéne egy kis segítség. X17DTL motor van a kocsimba, amin vezérműtengelyt cseréltünk. hengerfejet nem szedtük le hanem csináltunk egy szerszámot amivel a szelepet le lehet nyomni és csavarhúzóval (mágnessel kampós csavarhúzóval stb) kitudtuk jáccani az összes himbát igy a vez, tengely szíjkerekét le kellett szedni amin se ék, sesemmi. az "új" tengely 75lovas G astrából való és úgy tettem rá a szijkereket, hogy az 1.es henger "bütykeit egyenlően felfele állítottam. na ez az amit nem tudom hogy jól csináltam-e? a motor sokkal könnyebben indul és erősebb is de úgy kormol mint egy traktor. és még egy dolog ha esetleg jártas ebbe valaki. a kormolás az miatt is lehet hogy nincs elég turbonyomás. vettem órát, de 0.5 nél nemigazán akar feljebb menni. vettem szabályzót, hiába. ha a WG szelepről eggy az egybe lehuzom a nyomás csövet és ledugózom, még úgyse megy 0.8 fölé, pedig ahogy a "diesel tuning" topic ban olvastam akkor felkéne mennie akár 2bar ra is. ha valaki tud segíteni köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Végülis kardáncsuklós crowa toldóval nem lehetetlen :)

De mindegy is, nem tervezem levenni a szívósort, mert akkor ha el akarom indítani a motort próbára, akkor mindig vissza kell szerelni. Így meg csak alá kell bújjak a kocsinak, 4-ból 1 csavart kicsit szívás megengedni, de a többi már könnyű az adagolón.

Megerősítve a nehezen mozduló adagoló, a szerelő is úgy emlékszik, hogy nagyobb erő kellett, ahhoz, hogy megmozduljon az adagoló. Ha már sikerült megmozgatni, akkor már kézzel mozgatható, állítható az előtöltés.

Link to comment
Megosztás:

üdv. kéne egy kis segítség. X17DTL motor van a kocsimba, amin vezérműtengelyt cseréltünk. hengerfejet nem szedtük le hanem csináltunk egy szerszámot amivel a szelepet le lehet nyomni és csavarhúzóval (mágnessel kampós csavarhúzóval stb) kitudtuk jáccani az összes himbát igy a vez, tengely szíjkerekét le kellett szedni amin se ék, sesemmi. az "új" tengely 75lovas G astrából való és úgy tettem rá a szijkereket, hogy az 1.es henger "bütykeit egyenlően felfele állítottam. na ez az amit nem tudom hogy jól csináltam-e? a motor sokkal könnyebben indul és erősebb is de úgy kormol mint egy traktor. és még egy dolog ha esetleg jártas ebbe valaki. a kormolás az miatt is lehet hogy nincs elég turbonyomás. vettem órát, de 0.5 nél nemigazán akar feljebb menni. vettem szabályzót, hiába. ha a WG szelepről eggy az egybe lehuzom a nyomás csövet és ledugózom, még úgyse megy 0.8 fölé, pedig ahogy a "diesel tuning" topic ban olvastam akkor felkéne mennie akár 2bar ra is. ha valaki tud segíteni köszönöm.

Valahol pár oldallal előrébb leírtam a német dízelnek a vezérlésállítását, pár hónapja csináltam, de már teljesen elfelejtettem...:)

Asszem a második bütyöknek kell felfele állni, illetve van a vez. tengely két végén egy-egy kis luk, annak is legfelül kell állnia.

A bordáskeréknek meg jelen kell állni a vezérműburkolaton lévő jellel.

A turbó részt azt nem vágom. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Pár napja furcsa fémes csörgést hallotta a jobb első kerék felől. Először azt hittem, a fékpofa zörög. De fékezés közben is zörgött, rossz uton.Ma alánéztem, és megvolt a zenélő alkatrész. :)

Egy teljes karika, a rugó aljából. :)

Érdekes, de ugyanolyan magas most is a jobb oldla, mint a bal. :)

Kiszedtem a karikát, és elcsendesedett.

Az lenne a kérdésem, nincs valakinek felesleges dízel első rugó párja?

köszi. :)

Link to comment
Megosztás:

Bent és próbakör is megvolt.

Valaki csinálna nekem képeket a hűtő felfogatásáról közelről?

A 17DR hűtőjének felfogató fülei nem igazán passzolnak.

Hát, a fotón is látszik, elég érdekes helyen van a hűtő tartója :)

A felfogatás helyének pont szemben kéne lennie a hűtő tartóbakjaival.

Milyen hűtő van ezen? :)

Link to comment
Megosztás:

Valahol pár oldallal előrébb leírtam a német dízelnek a vezérlésállítását, pár hónapja csináltam, de már teljesen elfelejtettem... :)

Asszem a második bütyöknek kell felfele állni, illetve van a vez. tengely két végén egy-egy kis luk, annak is legfelül kell állnia.

A bordáskeréknek meg jelen kell állni a vezérműburkolaton lévő jellel.

A turbó részt azt nem vágom. :)

értem. köszönöm a segítséget írok ha valami nem oké :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hát, a fotón is látszik, elég érdekes helyen van a hűtő tartója :)

A felfogatás helyének pont szemben kéne lennie a hűtő tartóbakjaival.

Milyen hűtő van ezen? :)

Ma túrtam a bontóban és elég sokféle rögzítő fület gyártott az opel. :)

Találtam olyat, ami bal oldara illik, de a jobbosra sajnos nem. Szal holnap egy szegecsanyát rögzítek a homlokfalra és megoldom a dolgot. :)

Szerintetek a hűtőrendszerben mennyi lehet az üzemi nyomás?

A könyv 1.3bar-t ír.

Viszont az is írja, hogy a kupak bizonyos nyomás felett elengedi a belső nyomást.

Lehet rossz lenne a kupakom?

Üzem közben összetudom nyomni a csöveket, de keményebbek, mint hidegen.

Lehet hozok a bontóból egy rossz kupakot és egy nyomásmérő órát belebuherálok, megmérem az üzemi nyomást.

Ugyanezt fogom tenni a turbónyomással is.

Amúgy érzésre jól megy. Mentem pár kört motorháztető nélkül, vicces volt milyen furán néznek az emberek. :D

Még légszűrőházzal is hallani a túrót...lehet nem müxik a wastegate szelep? :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Ma túrtam a bontóban és elég sokféle rögzítő fület gyártott az opel. :)

Találtam olyat, ami bal oldara illik, de a jobbosra sajnos nem. Szal holnap egy szegecsanyát rögzítek a homlokfalra és megoldom a dolgot. :)

Szerintetek a hűtőrendszerben mennyi lehet az üzemi nyomás?

A könyv 1.3bar-t ír.

Viszont az is írja, hogy a kupak bizonyos nyomás felett elengedi a belső nyomást.

Lehet rossz lenne a kupakom?

Üzem közben összetudom nyomni a csöveket, de keményebbek, mint hidegen.

Lehet hozok a bontóból egy rossz kupakot és egy nyomásmérő órát belebuherálok, megmérem az üzemi nyomást.

Ugyanezt fogom tenni a turbónyomással is.

Amúgy érzésre jól megy. Mentem pár kört motorháztető nélkül, vicces volt milyen furán néznek az emberek. :D

Még légszűrőházzal is hallani a túrót...lehet nem müxik a wastegate szelep? :icon11:

Ez üzemszerű. Ha a kupak levételnél szisszen, akkor megtartja a nyomást. Általában azzal van baj, hogy nem tartja meg a nyomást a kupak és elengedi a legkisebbet is, ezért felforr a víz.

Link to comment
Megosztás:

Ez üzemszerű. Ha a kupak levételnél szisszen, akkor megtartja a nyomást. Általában azzal van baj, hogy nem tartja meg a nyomást a kupak és elengedi a legkisebbet is, ezért felforr a víz.

Én is ezen agyaltam, betudom nyomni a csöveket kézzel, de keményebbek melegen.

Link to comment
Megosztás:

Megerősítve a nehezen mozduló adagoló, a szerelő is úgy emlékszik, hogy nagyobb erő kellett, ahhoz, hogy megmozduljon az adagoló. Ha már sikerült megmozgatni, akkor már kézzel mozgatható, állítható az előtöltés.

Írtam, valószínű átfutottál rajta, de nálam nem azzal van a baj, hogy nem mozdult meg az adagoló. Viszonylag könnyen megmozdult, viszont csak kb 2-2 mm-t tudok rajta fordítani, többet nem enged, valószínű a csövek nem engedik. Ahhoz kerestem a megerősítést, hogy forgathatom erősebben is, anélkül, hogy valami nagyobb kárt csinálnék, nem fog valami törni, vagy repedni :)

Link to comment
Megosztás:

Írtam, valószínű átfutottál rajta, de nálam nem azzal van a baj, hogy nem mozdult meg az adagoló. Viszonylag könnyen megmozdult, viszont csak kb 2-2 mm-t tudok rajta fordítani, többet nem enged, valószínű a csövek nem engedik. Ahhoz kerestem a megerősítést, hogy forgathatom erősebben is, anélkül, hogy valami nagyobb kárt csinálnék, nem fog valami törni, vagy repedni :)

mehet az erőltetett menet, a csövek kibírnak annyit, el tudnak mozdulni. Az adagolóállító mechanikát fogja annyira az idő vasfoga, hogy nem akar elmozdulni a megszokott helyéről (összekorrodált egy kicsit).

Link to comment
Megosztás:

Írtam, valószínű átfutottál rajta, de nálam nem azzal van a baj, hogy nem mozdult meg az adagoló. Viszonylag könnyen megmozdult, viszont csak kb 2-2 mm-t tudok rajta fordítani, többet nem enged, valószínű a csövek nem engedik. Ahhoz kerestem a megerősítést, hogy forgathatom erősebben is, anélkül, hogy valami nagyobb kárt csinálnék, nem fog valami törni, vagy repedni :)

Az előző adagolóm az lucas volt, most bosch van rajta, a nyomócsövek naná, hogy nem stimmeltek hozzá. Úgyhogy mindegyiket hajlítgattam jó sokat, már vártam, mikor törik el valamelyik, és akkor k. anyukázhatok megint....

De nem, kibírta simán, szóval bírják ezek a kiképzést. Azt se nagyon értem, miért teszik közéjük azokat a műanyag merevítőket, ami már egy 20 éves autón nem merevít semmit, szétmállik mindegyik, ha próbálom szétnyitni őket.

Link to comment
Megosztás:

Az előző adagolóm az lucas volt, most bosch van rajta, a nyomócsövek naná, hogy nem stimmeltek hozzá. Úgyhogy mindegyiket hajlítgattam jó sokat, már vártam, mikor törik el valamelyik, és akkor k. anyukázhatok megint....

De nem, kibírta simán, szóval bírják ezek a kiképzést. Azt se nagyon értem, miért teszik közéjük azokat a műanyag merevítőket, ami már egy 20 éves autón nem merevít semmit, szétmállik mindegyik, ha próbálom szétnyitni őket.

Ha hiszed, ha nem, azoknak elég fontos szerepe van. :) A csövek folyamatosan kitágulnak - összeszűkülnek, miközben át van préselve rajtuk az üzemanyag. Ezekkel a merevítésekkel előzik meg, hogy idő előtt elfáradjanak, és eltörjenek. Éppen ezért nem is nagyon szabad őket hajlítgatni, ha nem muszáj. Hivatalosan a porlasztókat is csak úgy szabadna szerelni, hogy leoldod a cső mindkét hollandiját, és lekapod a csövet. Nem pedig félrehajlítod. :)

Isuzun egyébként fém merevítők vannak, és a csövek kettesével vannak összeszorítva egymással, azt hiszem, pont az egymással ellentétesen dolgozó hengereké.

Link to comment
Megosztás:

Ha hiszed, ha nem, azoknak elég fontos szerepe van. :) A csövek folyamatosan kitágulnak - összeszűkülnek, miközben át van préselve rajtuk az üzemanyag. Ezekkel a merevítésekkel előzik meg, hogy idő előtt elfáradjanak, és eltörjenek. Éppen ezért nem is nagyon szabad őket hajlítgatni, ha nem muszáj. Hivatalosan a porlasztókat is csak úgy szabadna szerelni, hogy leoldod a cső mindkét hollandiját, és lekapod a csövet. Nem pedig félrehajlítod. :)

Isuzun egyébként fém merevítők vannak, és a csövek kettesével vannak összeszorítva egymással, azt hiszem, pont az egymással ellentétesen dolgozó hengereké.

Pár dízel ketyerét már láttam, de menet közben eltörni ilyen csövet még nem nagyon.

Nem egyszerű ám hajlítgatni, meg elég vastagok, egy csövet ráhúzok, és úgy.

Igen, elvileg akkor minden porlasztójavítás után lehetne ezeket a csöveket is cserélni, meg a roppanógyűrűket is.

Amikor még 5000km van az autóban, szervízintervallumnál ha hiba van ezt biztos megteszik(papíron), de ilyen öreg vackoknál már nagy marhaság lenne.

Csak ismerni kell, mi mennyit bír, elég pénztárcakímélő dolog. :)

Link to comment
Megosztás:

Pár dízel ketyerét már láttam, de menet közben eltörni ilyen csövet még nem nagyon.

Ismerősömnek csináltam G astra X17DTL elektromos adagolócserét mechanikusra...mondtam neki, hogy a bontóból hozza el a csövek rögzítését, mert törni fognak...egerből hívott egy héttel utána, hogy a 3-as hengernél ömlik a gázolaj...

Nálam teszt körök megvoltak, egy bajom van, de sejtem hol a hiba:

3-4 órás állás után dadogva indul, hidegen és melegen is.

Indít, dadog, pici gázra kisimul...tuti valahol falsot szív az üarendszerem és fellevegősödik állás közben, mert ha utána leállítom és újraindít, akkor pöcre indul és semmi dadogás.

Szal holnap szerválok új rézgyűrűket az áteresztőfejek alá.

Link to comment
Megosztás:

Ismerősömnek csináltam G astra X17DTL elektromos adagolócserét mechanikusra...mondtam neki, hogy a bontóból hozza el a csövek rögzítését, mert törni fognak...egerből hívott egy héttel utána, hogy a 3-as hengernél ömlik a gázolaj...

Nálam teszt körök megvoltak, egy bajom van, de sejtem hol a hiba:

3-4 órás állás után dadogva indul, hidegen és melegen is.

Indít, dadog, pici gázra kisimul...tuti valahol falsot szív az üarendszerem és fellevegősödik állás közben, mert ha utána leállítom és újraindít, akkor pöcre indul és semmi dadogás.

Szal holnap szerválok új rézgyűrűket az áteresztőfejek alá.

A visszacsapószelepet az üzemanyagcsőben meghagytad?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.