Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Ja, ez a kétféle módszer van az adagolókon, nekem hogy nem megy az előtöltés állítás hidegindításnál, nyomok gázt hozzá, csak nem túl egészséges a motornak, ha nem találom el, mekkorát nyomjak rajta.

Az előtöltés hidegindításnál nagyon sokat számít, volt egy 1.8d Fordom, azon -20 fokban is kb fél főtengely fordulatra elindult a motor. Épp hogy csak fordított a főtengelyen az önindító.

Annak a motorja nagyon érzékeny volt az előtöltésre.

De nem is volt benne akkora kuplungszerkezet, mint ezekben az Opelokban, szerintem ez még egy IFA-ba is jó lenne. :)

Hát igen, sokmindennek jónak kell lenni a hidegindításhoz, a legfontosabb, hogy ne engedje vissza az anyagot az adagoló. Második az izzítók, előtöltés, porlasztócsúcsok állapota, önindító ne legyen testzárlatos, akku, legutolsó a kompresszió a motorban.

Példa volt erre a 405-ös pözsóm, kopottak voltak a gyűrűk benne, bár jobb is, hogy nem cseréltem ki, mert most avval szenvednék, és már megőrültem volna vele. Ment, mint a golyó, de evett 1 liter olajat kb 700km-en. Jól is indult hidegben is, de akkora kartergáza volt, hogy tiszta takony volt az egész motortér mindig.

Egy hatalmas előnye volt annak a pözsónak, az önindítóját kb 3 perc alatt lehetett levenni. :)

Na meg a tetőkárpit...b.zi franciáknál úgy látszik jobb ragasztó van a boltokban, mint a németeknél.

A kopogósabb motornak van már egy "kevéske" kartergáza, és 1000 km-en elfogy kb 1,5-2 deci olaj.

És ami még feltűnő, ennek olyan kellemes füstje van hidegen melegen, nem büdös. Ez a másik, amire még nagy hatása van az előtöltésnek. Minél nagyobbra van véve, annál környezetvédőbb a motor.

A másik motornak, ami lágyan jár, orrfacsaró büdös füstje van hidegen melegen. Viszont nem kormol ez se, csak ha padló van nyomva neki.

Link to comment
Megosztás:

A kopogósabb motornak van már egy "kevéske" kartergáza, és 1000 km-en elfogy kb 1,5-2 deci olaj.

És ami még feltűnő, ennek olyan kellemes füstje van hidegen melegen, nem büdös. Ez a másik, amire még nagy hatása van az előtöltésnek. Minél nagyobbra van véve, annál környezetvédőbb a motor.

A másik motornak, ami lágyan jár, orrfacsaró büdös füstje van hidegen melegen. Viszont nem kormol ez se, csak ha padló van nyomva neki.

Mindkettő katalizátoros (és jó is a katalizátoruk)?

Link to comment
Megosztás:

Mindkettő katalizátoros (és jó is a katalizátoruk)?

A donornak használt kocsi aminek büdös a füstje, de lágyan jár, ausztriából származik, nemtudom, milyen állapotú a katalizátor. 285 ezret futott a kocsi.

A kopogósabb motoron lévő kati az biztos, hogy jó, de hidegindítás után még nemigen dolgozik a katalizátor, vagy tévedek?

Link to comment
Megosztás:

Ma szétkaptam a két motor kuplungszerkezetét.

Csináltam pár képet a két tárcsáról és a két szerkezetről, lendkerékről.

Ahhoz képest, hogy az autósbolt webshopok cikkszámra megegyező szerkezetet hoznak mindkét motorhoz, a valóságban eltérnek egymástól.

Az "új" motoron lévő kuplungtárcsa szerintem marad (Sachs szerkezet, GM tárcsa), van még bőven 1mm az első szegecsfejig, nem sokkal rosszabb, mint a két éves LUK kuplungom, ami a régi mocin van.

Elmostam a váltót kívülről, a kinyomót kivettem, holnap veszek újat, kell még 2 liter váltóolaj és aszem a kihajtás szimmeringjeit is kicserélem, ha már hozzáférek...

Link to comment
Megosztás:

Ja, ez a kétféle módszer van az adagolókon, nekem hogy nem megy az előtöltés állítás hidegindításnál, nyomok gázt hozzá, csak nem túl egészséges a motornak, ha nem találom el, mekkorát nyomjak rajta.

Az előtöltés hidegindításnál nagyon sokat számít, volt egy 1.8d Fordom, azon -20 fokban is kb fél főtengely fordulatra elindult a motor. Épp hogy csak fordított a főtengelyen az önindító.

Annak a motorja nagyon érzékeny volt az előtöltésre.

De nem is volt benne akkora kuplungszerkezet, mint ezekben az Opelokban, szerintem ez még egy IFA-ba is jó lenne. :)

Hát igen, sokmindennek jónak kell lenni a hidegindításhoz, a legfontosabb, hogy ne engedje vissza az anyagot az adagoló. Második az izzítók, előtöltés, porlasztócsúcsok állapota, önindító ne legyen testzárlatos, akku, legutolsó a kompresszió a motorban.

Példa volt erre a 405-ös pözsóm, kopottak voltak a gyűrűk benne, bár jobb is, hogy nem cseréltem ki, mert most avval szenvednék, és már megőrültem volna vele. Ment, mint a golyó, de evett 1 liter olajat kb 700km-en. Jól is indult hidegben is, de akkora kartergáza volt, hogy tiszta takony volt az egész motortér mindig.

Egy hatalmas előnye volt annak a pözsónak, az önindítóját kb 3 perc alatt lehetett levenni. :)

Na meg a tetőkárpit...b.zi franciáknál úgy látszik jobb ragasztó van a boltokban, mint a németeknél.

Nos, ma aláfeküdtem a kocsinak, és állítgattam az előtöltésen. Alulról kellett felnyúljak a motor mögé egy 12mm-es crowa fejjel, meg hozzá egy 15 cm hosszú hosszabbítóval, hogy elérjem a belső adagoló rögzítő csavart. A túloldali csavarhoz könnyen hozzáfértem. Alul még van egy konzol, ami tartja az egészet, ott két csavart kellett meglazítani. Plusz mínusz 2 mm-t tudtam fordítani az adagolón, jobban nem mertem erőltetni. Gondolom a fém nyomócsövek fogják. Előre állítva picit csörgősebb lett a motor, de visszavéve nem változott semmit a hangja. Vagy még mindig sok az előtöltés, vagy nem tudom...

Link to comment
Megosztás:

Nos, ma aláfeküdtem a kocsinak, és állítgattam az előtöltésen. Alulról kellett felnyúljak a motor mögé egy 12mm-es crowa fejjel, meg hozzá egy 15 cm hosszú hosszabbítóval, hogy elérjem a belső adagoló rögzítő csavart. A túloldali csavarhoz könnyen hozzáfértem. Alul még van egy konzol, ami tartja az egészet, ott két csavart kellett meglazítani. Plusz mínusz 2 mm-t tudtam fordítani az adagolón, jobban nem mertem erőltetni. Gondolom a fém nyomócsövek fogják. Előre állítva picit csörgősebb lett a motor, de visszavéve nem változott semmit a hangja. Vagy még mindig sok az előtöltés, vagy nem tudom...

Ja, akkor itt az adagoló döntésével kell állítani az előtöltést. Hát a német motorokon ez kicsit egyszerűbb.

Igen, amikor nekem még vackok voltak a porlasztócsúcsok, akkor volt az, hogy visszább vettem, mert csörgött, de nem a hangja változott, hanem sokkal jobban füstölt, meg dadogott alapjáraton a motor.

Hát nem kis különbség van egy jó, meg egy rossz porlasztócsúcs között.

Eddig nem foglalkoztam vele, bár egyszer, amikor nagyon rángatott egy verkli, akkor cseréltem ki rajta 1 darabot.

Mondjuk ezelőtt még az utolsó tippem az lett volna, hogy nem jó ékes hengerfejtömítést raktam be, azért kelepel jobban a motor. Vagy mert meg lett gyűrűzve, és elvileg nagyobb lett a kompresszió.

Biztosra 4 jó porlasztót kellene berakni, ha nincs porlasztóvizsgáló cucc a közelben, akkor a kifordított nyomócsövekre felcsavarozni a porlasztókat, és nézni, milyet ködölnek indítózáskor.

Nekem is kellene még 1 darab porlasztócsúcsot kukázni valahonnan, mert csak 3 jó van benne, 1 kifejezetten szar, tünete, hogy motorféknél bizonyos fordulaton rángat a motor.

Link to comment
Megosztás:

Ja, akkor itt az adagoló döntésével kell állítani az előtöltést. Hát a német motorokon ez kicsit egyszerűbb.

Igen, amikor nekem még vackok voltak a porlasztócsúcsok, akkor volt az, hogy visszább vettem, mert csörgött, de nem a hangja változott, hanem sokkal jobban füstölt, meg dadogott alapjáraton a motor.

Hát nem kis különbség van egy jó, meg egy rossz porlasztócsúcs között.

Eddig nem foglalkoztam vele, bár egyszer, amikor nagyon rángatott egy verkli, akkor cseréltem ki rajta 1 darabot.

Mondjuk ezelőtt még az utolsó tippem az lett volna, hogy nem jó ékes hengerfejtömítést raktam be, azért kelepel jobban a motor. Vagy mert meg lett gyűrűzve, és elvileg nagyobb lett a kompresszió.

Biztosra 4 jó porlasztót kellene berakni, ha nincs porlasztóvizsgáló cucc a közelben, akkor a kifordított nyomócsövekre felcsavarozni a porlasztókat, és nézni, milyet ködölnek indítózáskor.

Nekem is kellene még 1 darab porlasztócsúcsot kukázni valahonnan, mert csak 3 jó van benne, 1 kifejezetten szar, tünete, hogy motorféknél bizonyos fordulaton rángat a motor.

A német motoron hogy lehet állítani a töltést?

A tegnapi töltés álíltáshoz annyit, hogy most vagy túl keveset tudtam (mertem) állítani: visszaszámolva kb 150 mm-es sugáron kb 2 mm-t, ami kb 0,85 fok forgatás az adagolón. Ennyi még nem jelent számottevő változást, igaz? A kipuffogógázon semmi változást nem vettem még észre.

Ha kicsit kilazítanám a hollandi csavarokat az adagolón, akkor talán jobban engedne?

A porlasztócsúcsok be lettek anno vizsgálva. Ha rosszak lennének, akkor azért más tünetet is produkálna a motor, nem? Ez meg se nem rángat, se nem füstöl, se nem dadog, se nem fullad, motorféken, se padlógázon. Hidegen-melegen kiválóan indul. A zöldkártyán töredékét produkálja a megengedett füstölésnek. Semmilyen üzemállapotban nem problémázik semmin, csak kemény a hangja a típustársaihoz hasonlítva, és ez az egy ami zavar.

Link to comment
Megosztás:

A porlasztócsúcsok be lettek anno vizsgálva. Ha rosszak lennének, akkor azért más tünetet is produkálna a motor, nem? Ez meg se nem rángat, se nem füstöl, se nem dadog, se nem fullad, motorféken, se padlógázon. Hidegen-melegen kiválóan indul. A zöldkártyán töredékét produkálja a megengedett füstölésnek. Semmilyen üzemállapotban nem problémázik semmin, csak kemény a hangja a típustársaihoz hasonlítva, és ez az egy ami zavar.

Tesóm B vekije is keményebb mint az enyém, nem lehet, hogy ezt a porlasztó tűzkarika okozza?

Link to comment
Megosztás:

Tesóm B vekije is keményebb mint az enyém, nem lehet, hogy ezt a porlasztó tűzkarika okozza?

Konkrétan mire gondolsz? Még nem szedtem szét porlasztócsúcsot, de vannak valami hézagoló karikák vagy alátétek tudtommal, amivel be van lőve a porlasztási kép, illetve végnyomás.

Link to comment
Megosztás:

A német motoron hogy lehet állítani a töltést?

A tegnapi töltés álíltáshoz annyit, hogy most vagy túl keveset tudtam (mertem) állítani: visszaszámolva kb 150 mm-es sugáron kb 2 mm-t, ami kb 0,85 fok forgatás az adagolón. Ennyi még nem jelent számottevő változást, igaz? A kipuffogógázon semmi változást nem vettem még észre.

Ha kicsit kilazítanám a hollandi csavarokat az adagolón, akkor talán jobban engedne?

A porlasztócsúcsok be lettek anno vizsgálva. Ha rosszak lennének, akkor azért más tünetet is produkálna a motor, nem? Ez meg se nem rángat, se nem füstöl, se nem dadog, se nem fullad, motorféken, se padlógázon. Hidegen-melegen kiválóan indul. A zöldkártyán töredékét produkálja a megengedett füstölésnek. Semmilyen üzemállapotban nem problémázik semmin, csak kemény a hangja a típustársaihoz hasonlítva, és ez az egy ami zavar.

A német dízelen az adagoló bordáskerekén van 3 csavar, azt kell fellazítani, és lehet állítani plusz minusz 2 fogat kb.

Jól indul a dízel vacak porlasztókkal is, csak az enyém pl gyenge volt, füstölt, kelepelt.

Próbálj többet visszavenni belőle, az előtöltés állítgatással, ha jók a porlasztók, egy Ford dízelt úgy beállítottam, hogy nem lehetett rajta hallani, hogy dízel. Mondjuk nem is ment. :)

Link to comment
Megosztás:

A német dízelen az adagoló bordáskerekén van 3 csavar, azt kell fellazítani, és lehet állítani plusz minusz 2 fogat kb.

Jól indul a dízel vacak porlasztókkal is, csak az enyém pl gyenge volt, füstölt, kelepelt.

Próbálj többet visszavenni belőle, az előtöltés állítgatással, ha jók a porlasztók, egy Ford dízelt úgy beállítottam, hogy nem lehetett rajta hallani, hogy dízel. Mondjuk nem is ment. :)

Az lesz, próbálok majd még visszavenni. Egyébként ahogy számolgattam, kb 0,85-1 fok körül tudtam állítani rajta, ami a főtengelyen mérve ennek fele. Ez pedig annyira minimális, hogy nem is veszi észre a motor.

Az enyém pedig csak kelepel, füstöt az istennek sem lehet kicsalogatni belőle...

Nézd meg, ezt, így indul -2fokban 1 napi állás után:

http://w3.enternet.hu/tadam/2011.02.26.wmv

A nyakamat rá, hogy a porlasztócsúcsokkal semmi baj nincs :)

Igazából fel sem tűnt az elején ez a kelepelő hang, csak amikor megvettem a másik kocsit, akkor döbbentem rá, hogy egy Isuzu tud ennél jóval finomabban járni (hidegen is), és mennyivel jobban is tud menni.

Link to comment
Megosztás:

Az lesz, próbálok majd még visszavenni. Egyébként ahogy számolgattam, kb 0,85-1 fok körül tudtam állítani rajta, ami a főtengelyen mérve ennek fele. Ez pedig annyira minimális, hogy nem is veszi észre a motor.

Az enyém pedig csak kelepel, füstöt az istennek sem lehet kicsalogatni belőle...

Nézd meg, ezt, így indul -2fokban 1 napi állás után:

http://w3.enternet.hu/tadam/2011.02.26.wmv

A nyakamat rá, hogy a porlasztócsúcsokkal semmi baj nincs :)

Igazából fel sem tűnt az elején ez a kelepelő hang, csak amikor megvettem a másik kocsit, akkor döbbentem rá, hogy egy Isuzu tud ennél jóval finomabban járni (hidegen is), és mennyivel jobban is tud menni.

Nem jön be nálam a videjó. :)

Mondom, elindul teljesen rossz porlasztókkal is a dízelmotor pöccre még -30 fokban is, egyértelmű jele a rossz porlasztóknak a füstölés.

Sajnos ez olyan, hogy játszani kell vele, pontosan be kell lőni a hiba okát, bosszantó tud lenni a feleslegesen kiadott zsozsó.

Én is úgy voltam, hogy hogy lehet, hogy minden jó, mégis vacak az egész? :)

Az enyém most jó, olyan alapjárata van, mint egy vekker, jól húz, kis fordulaton is, nem csörög, pláne ha még a maradék egy vacak csúcsot is kicserélném, akkor már nem is rázkódna. :)

Ha jobban csörög egy dízel, az csak előtöltés hiba lehet, vagy porlasztócsúcs.

Vagy van benne egy csörgőkígyó. :) hihihi

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan mire gondolsz? Még nem szedtem szét porlasztócsúcsot, de vannak valami hézagoló karikák vagy alátétek tudtommal, amivel be van lőve a porlasztási kép, illetve végnyomás.

Nem a csúcsnál, hanem a porlasztó ház és a hengerfej között valami réz gyűrű van+ valami "bakokat" is emlegetett egyszer nekem anno egy szerelő, de azt nem tudom micsoda lehet.

Link to comment
Megosztás:

Nem jön be nálam a videjó. :)

Mondom, elindul teljesen rossz porlasztókkal is a dízelmotor pöccre még -30 fokban is, egyértelmű jele a rossz porlasztóknak a füstölés.

Sajnos ez olyan, hogy játszani kell vele, pontosan be kell lőni a hiba okát, bosszantó tud lenni a feleslegesen kiadott zsozsó.

Én is úgy voltam, hogy hogy lehet, hogy minden jó, mégis vacak az egész? :)

Az enyém most jó, olyan alapjárata van, mint egy vekker, jól húz, kis fordulaton is, nem csörög, pláne ha még a maradék egy vacak csúcsot is kicserélném, akkor már nem is rázkódna. :)

Ha jobban csörög egy dízel, az csak előtöltés hiba lehet, vagy porlasztócsúcs.

Vagy van benne egy csörgőkígyó. :) hihihi

Csak másold be a címsorba ezt:

w3.enternet.hu/tadam/2011.02.26.wmv

Valamiért szarakodik a tárhelyem, és csak ha bemásolod, akkor hajlandó megnyitni képet, videót.

Mint láthatod, ezt a motort képtelenség füstölésre bírni... Ha jó porlasztókról beszélünk, akkor az egyik képzeletbeli oldalon a kopogás+jó hidegindulás, másik oldalon a lágyabb járás+füstölés van. Valahol a kettő között azt a részt kellene megtalálnom, ahol már nem kopog, de még nem is füstöl.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.