Adam1 Elküldve Április26, 2013 Megoszt Elküldve Április26, 2013 Ja, ez a kétféle módszer van az adagolókon, nekem hogy nem megy az előtöltés állítás hidegindításnál, nyomok gázt hozzá, csak nem túl egészséges a motornak, ha nem találom el, mekkorát nyomjak rajta. Az előtöltés hidegindításnál nagyon sokat számít, volt egy 1.8d Fordom, azon -20 fokban is kb fél főtengely fordulatra elindult a motor. Épp hogy csak fordított a főtengelyen az önindító. Annak a motorja nagyon érzékeny volt az előtöltésre. De nem is volt benne akkora kuplungszerkezet, mint ezekben az Opelokban, szerintem ez még egy IFA-ba is jó lenne. :) Hát igen, sokmindennek jónak kell lenni a hidegindításhoz, a legfontosabb, hogy ne engedje vissza az anyagot az adagoló. Második az izzítók, előtöltés, porlasztócsúcsok állapota, önindító ne legyen testzárlatos, akku, legutolsó a kompresszió a motorban. Példa volt erre a 405-ös pözsóm, kopottak voltak a gyűrűk benne, bár jobb is, hogy nem cseréltem ki, mert most avval szenvednék, és már megőrültem volna vele. Ment, mint a golyó, de evett 1 liter olajat kb 700km-en. Jól is indult hidegben is, de akkora kartergáza volt, hogy tiszta takony volt az egész motortér mindig. Egy hatalmas előnye volt annak a pözsónak, az önindítóját kb 3 perc alatt lehetett levenni. :) Na meg a tetőkárpit...b.zi franciáknál úgy látszik jobb ragasztó van a boltokban, mint a németeknél. A kopogósabb motornak van már egy "kevéske" kartergáza, és 1000 km-en elfogy kb 1,5-2 deci olaj. És ami még feltűnő, ennek olyan kellemes füstje van hidegen melegen, nem büdös. Ez a másik, amire még nagy hatása van az előtöltésnek. Minél nagyobbra van véve, annál környezetvédőbb a motor. A másik motornak, ami lágyan jár, orrfacsaró büdös füstje van hidegen melegen. Viszont nem kormol ez se, csak ha padló van nyomva neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április26, 2013 Megoszt Elküldve Április26, 2013 A kopogósabb motornak van már egy "kevéske" kartergáza, és 1000 km-en elfogy kb 1,5-2 deci olaj. És ami még feltűnő, ennek olyan kellemes füstje van hidegen melegen, nem büdös. Ez a másik, amire még nagy hatása van az előtöltésnek. Minél nagyobbra van véve, annál környezetvédőbb a motor. A másik motornak, ami lágyan jár, orrfacsaró büdös füstje van hidegen melegen. Viszont nem kormol ez se, csak ha padló van nyomva neki. Mindkettő katalizátoros (és jó is a katalizátoruk)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április26, 2013 Megoszt Elküldve Április26, 2013 Mindkettő katalizátoros (és jó is a katalizátoruk)? A donornak használt kocsi aminek büdös a füstje, de lágyan jár, ausztriából származik, nemtudom, milyen állapotú a katalizátor. 285 ezret futott a kocsi. A kopogósabb motoron lévő kati az biztos, hogy jó, de hidegindítás után még nemigen dolgozik a katalizátor, vagy tévedek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
afopisz Elküldve Április27, 2013 Megoszt Elküldve Április27, 2013 Sziasztok!Tiszta boldog vagyok!Ilyen hidegbe egy fordulatra indult ma a gépem!Pedig elég hideg az a mínusz 39 fok amit ki írt a masinám kijelzője:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április27, 2013 Megoszt Elküldve Április27, 2013 Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április27, 2013 Megoszt Elküldve Április27, 2013 Viszont hétfőig áll a project, mert kinyomócsapágyat nem árulnak a tesco-ban! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Április28, 2013 Megoszt Elküldve Április28, 2013 Valamit csak adnak ott, amit be lehet rakni helyette. :) Lehet egy jóképességű 4 napos zsömle tovább bírja. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április28, 2013 Megoszt Elküldve Április28, 2013 Viszont hétfőig áll a project, mert kinyomócsapágyat nem árulnak a tesco-ban! :D Praktiker, Mőbelix, Lidl? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április28, 2013 Megoszt Elküldve Április28, 2013 Ma szétkaptam a két motor kuplungszerkezetét. Csináltam pár képet a két tárcsáról és a két szerkezetről, lendkerékről. Ahhoz képest, hogy az autósbolt webshopok cikkszámra megegyező szerkezetet hoznak mindkét motorhoz, a valóságban eltérnek egymástól. Az "új" motoron lévő kuplungtárcsa szerintem marad (Sachs szerkezet, GM tárcsa), van még bőven 1mm az első szegecsfejig, nem sokkal rosszabb, mint a két éves LUK kuplungom, ami a régi mocin van. Elmostam a váltót kívülről, a kinyomót kivettem, holnap veszek újat, kell még 2 liter váltóolaj és aszem a kihajtás szimmeringjeit is kicserélem, ha már hozzáférek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április28, 2013 Megoszt Elküldve Április28, 2013 Szóval: 17DR lendkerék: X17DTL lendkerék és a két kuplungszerkezet: Itt jól látszik, mennyi van még a tárcsákban: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április28, 2013 Megoszt Elküldve Április28, 2013 Ja, ez a kétféle módszer van az adagolókon, nekem hogy nem megy az előtöltés állítás hidegindításnál, nyomok gázt hozzá, csak nem túl egészséges a motornak, ha nem találom el, mekkorát nyomjak rajta. Az előtöltés hidegindításnál nagyon sokat számít, volt egy 1.8d Fordom, azon -20 fokban is kb fél főtengely fordulatra elindult a motor. Épp hogy csak fordított a főtengelyen az önindító. Annak a motorja nagyon érzékeny volt az előtöltésre. De nem is volt benne akkora kuplungszerkezet, mint ezekben az Opelokban, szerintem ez még egy IFA-ba is jó lenne. :) Hát igen, sokmindennek jónak kell lenni a hidegindításhoz, a legfontosabb, hogy ne engedje vissza az anyagot az adagoló. Második az izzítók, előtöltés, porlasztócsúcsok állapota, önindító ne legyen testzárlatos, akku, legutolsó a kompresszió a motorban. Példa volt erre a 405-ös pözsóm, kopottak voltak a gyűrűk benne, bár jobb is, hogy nem cseréltem ki, mert most avval szenvednék, és már megőrültem volna vele. Ment, mint a golyó, de evett 1 liter olajat kb 700km-en. Jól is indult hidegben is, de akkora kartergáza volt, hogy tiszta takony volt az egész motortér mindig. Egy hatalmas előnye volt annak a pözsónak, az önindítóját kb 3 perc alatt lehetett levenni. :) Na meg a tetőkárpit...b.zi franciáknál úgy látszik jobb ragasztó van a boltokban, mint a németeknél. Nos, ma aláfeküdtem a kocsinak, és állítgattam az előtöltésen. Alulról kellett felnyúljak a motor mögé egy 12mm-es crowa fejjel, meg hozzá egy 15 cm hosszú hosszabbítóval, hogy elérjem a belső adagoló rögzítő csavart. A túloldali csavarhoz könnyen hozzáfértem. Alul még van egy konzol, ami tartja az egészet, ott két csavart kellett meglazítani. Plusz mínusz 2 mm-t tudtam fordítani az adagolón, jobban nem mertem erőltetni. Gondolom a fém nyomócsövek fogják. Előre állítva picit csörgősebb lett a motor, de visszavéve nem változott semmit a hangja. Vagy még mindig sok az előtöltés, vagy nem tudom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Nos, ma aláfeküdtem a kocsinak, és állítgattam az előtöltésen. Alulról kellett felnyúljak a motor mögé egy 12mm-es crowa fejjel, meg hozzá egy 15 cm hosszú hosszabbítóval, hogy elérjem a belső adagoló rögzítő csavart. A túloldali csavarhoz könnyen hozzáfértem. Alul még van egy konzol, ami tartja az egészet, ott két csavart kellett meglazítani. Plusz mínusz 2 mm-t tudtam fordítani az adagolón, jobban nem mertem erőltetni. Gondolom a fém nyomócsövek fogják. Előre állítva picit csörgősebb lett a motor, de visszavéve nem változott semmit a hangja. Vagy még mindig sok az előtöltés, vagy nem tudom... Ja, akkor itt az adagoló döntésével kell állítani az előtöltést. Hát a német motorokon ez kicsit egyszerűbb. Igen, amikor nekem még vackok voltak a porlasztócsúcsok, akkor volt az, hogy visszább vettem, mert csörgött, de nem a hangja változott, hanem sokkal jobban füstölt, meg dadogott alapjáraton a motor. Hát nem kis különbség van egy jó, meg egy rossz porlasztócsúcs között. Eddig nem foglalkoztam vele, bár egyszer, amikor nagyon rángatott egy verkli, akkor cseréltem ki rajta 1 darabot. Mondjuk ezelőtt még az utolsó tippem az lett volna, hogy nem jó ékes hengerfejtömítést raktam be, azért kelepel jobban a motor. Vagy mert meg lett gyűrűzve, és elvileg nagyobb lett a kompresszió. Biztosra 4 jó porlasztót kellene berakni, ha nincs porlasztóvizsgáló cucc a közelben, akkor a kifordított nyomócsövekre felcsavarozni a porlasztókat, és nézni, milyet ködölnek indítózáskor. Nekem is kellene még 1 darab porlasztócsúcsot kukázni valahonnan, mert csak 3 jó van benne, 1 kifejezetten szar, tünete, hogy motorféknél bizonyos fordulaton rángat a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Ja, akkor itt az adagoló döntésével kell állítani az előtöltést. Hát a német motorokon ez kicsit egyszerűbb. Igen, amikor nekem még vackok voltak a porlasztócsúcsok, akkor volt az, hogy visszább vettem, mert csörgött, de nem a hangja változott, hanem sokkal jobban füstölt, meg dadogott alapjáraton a motor. Hát nem kis különbség van egy jó, meg egy rossz porlasztócsúcs között. Eddig nem foglalkoztam vele, bár egyszer, amikor nagyon rángatott egy verkli, akkor cseréltem ki rajta 1 darabot. Mondjuk ezelőtt még az utolsó tippem az lett volna, hogy nem jó ékes hengerfejtömítést raktam be, azért kelepel jobban a motor. Vagy mert meg lett gyűrűzve, és elvileg nagyobb lett a kompresszió. Biztosra 4 jó porlasztót kellene berakni, ha nincs porlasztóvizsgáló cucc a közelben, akkor a kifordított nyomócsövekre felcsavarozni a porlasztókat, és nézni, milyet ködölnek indítózáskor. Nekem is kellene még 1 darab porlasztócsúcsot kukázni valahonnan, mert csak 3 jó van benne, 1 kifejezetten szar, tünete, hogy motorféknél bizonyos fordulaton rángat a motor. A német motoron hogy lehet állítani a töltést? A tegnapi töltés álíltáshoz annyit, hogy most vagy túl keveset tudtam (mertem) állítani: visszaszámolva kb 150 mm-es sugáron kb 2 mm-t, ami kb 0,85 fok forgatás az adagolón. Ennyi még nem jelent számottevő változást, igaz? A kipuffogógázon semmi változást nem vettem még észre. Ha kicsit kilazítanám a hollandi csavarokat az adagolón, akkor talán jobban engedne? A porlasztócsúcsok be lettek anno vizsgálva. Ha rosszak lennének, akkor azért más tünetet is produkálna a motor, nem? Ez meg se nem rángat, se nem füstöl, se nem dadog, se nem fullad, motorféken, se padlógázon. Hidegen-melegen kiválóan indul. A zöldkártyán töredékét produkálja a megengedett füstölésnek. Semmilyen üzemállapotban nem problémázik semmin, csak kemény a hangja a típustársaihoz hasonlítva, és ez az egy ami zavar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 A porlasztócsúcsok be lettek anno vizsgálva. Ha rosszak lennének, akkor azért más tünetet is produkálna a motor, nem? Ez meg se nem rángat, se nem füstöl, se nem dadog, se nem fullad, motorféken, se padlógázon. Hidegen-melegen kiválóan indul. A zöldkártyán töredékét produkálja a megengedett füstölésnek. Semmilyen üzemállapotban nem problémázik semmin, csak kemény a hangja a típustársaihoz hasonlítva, és ez az egy ami zavar. Tesóm B vekije is keményebb mint az enyém, nem lehet, hogy ezt a porlasztó tűzkarika okozza? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Tesóm B vekije is keményebb mint az enyém, nem lehet, hogy ezt a porlasztó tűzkarika okozza? Konkrétan mire gondolsz? Még nem szedtem szét porlasztócsúcsot, de vannak valami hézagoló karikák vagy alátétek tudtommal, amivel be van lőve a porlasztási kép, illetve végnyomás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 A német motoron hogy lehet állítani a töltést? A tegnapi töltés álíltáshoz annyit, hogy most vagy túl keveset tudtam (mertem) állítani: visszaszámolva kb 150 mm-es sugáron kb 2 mm-t, ami kb 0,85 fok forgatás az adagolón. Ennyi még nem jelent számottevő változást, igaz? A kipuffogógázon semmi változást nem vettem még észre. Ha kicsit kilazítanám a hollandi csavarokat az adagolón, akkor talán jobban engedne? A porlasztócsúcsok be lettek anno vizsgálva. Ha rosszak lennének, akkor azért más tünetet is produkálna a motor, nem? Ez meg se nem rángat, se nem füstöl, se nem dadog, se nem fullad, motorféken, se padlógázon. Hidegen-melegen kiválóan indul. A zöldkártyán töredékét produkálja a megengedett füstölésnek. Semmilyen üzemállapotban nem problémázik semmin, csak kemény a hangja a típustársaihoz hasonlítva, és ez az egy ami zavar. A német dízelen az adagoló bordáskerekén van 3 csavar, azt kell fellazítani, és lehet állítani plusz minusz 2 fogat kb. Jól indul a dízel vacak porlasztókkal is, csak az enyém pl gyenge volt, füstölt, kelepelt. Próbálj többet visszavenni belőle, az előtöltés állítgatással, ha jók a porlasztók, egy Ford dízelt úgy beállítottam, hogy nem lehetett rajta hallani, hogy dízel. Mondjuk nem is ment. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Bent: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 A német dízelen az adagoló bordáskerekén van 3 csavar, azt kell fellazítani, és lehet állítani plusz minusz 2 fogat kb. Jól indul a dízel vacak porlasztókkal is, csak az enyém pl gyenge volt, füstölt, kelepelt. Próbálj többet visszavenni belőle, az előtöltés állítgatással, ha jók a porlasztók, egy Ford dízelt úgy beállítottam, hogy nem lehetett rajta hallani, hogy dízel. Mondjuk nem is ment. :) Az lesz, próbálok majd még visszavenni. Egyébként ahogy számolgattam, kb 0,85-1 fok körül tudtam állítani rajta, ami a főtengelyen mérve ennek fele. Ez pedig annyira minimális, hogy nem is veszi észre a motor. Az enyém pedig csak kelepel, füstöt az istennek sem lehet kicsalogatni belőle... Nézd meg, ezt, így indul -2fokban 1 napi állás után: http://w3.enternet.hu/tadam/2011.02.26.wmv A nyakamat rá, hogy a porlasztócsúcsokkal semmi baj nincs :) Igazából fel sem tűnt az elején ez a kelepelő hang, csak amikor megvettem a másik kocsit, akkor döbbentem rá, hogy egy Isuzu tud ennél jóval finomabban járni (hidegen is), és mennyivel jobban is tud menni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Bent: Eljöhetnél hozzám is valamelyik hétvégén ezzel a motor emelővel, aztán átdobnánk a finomabban járó és erősebb motort egy délután alatt a donor kocsiból a sajátomba a kelepelő helyett :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Eljöhetnél hozzám is valamelyik hétvégén ezzel a motor emelővel, aztán átdobnánk a finomabban járó és erősebb motort egy délután alatt a donor kocsiból a sajátomba a kelepelő helyett :) Oda adom kölcsön, csináld egyedül...nekem már fáj a derekam! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Oda adom kölcsön, csináld egyedül...nekem már fáj a derekam! :D Legközelebb használd az emelőt és ne az emelőt emeld. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Az lesz, próbálok majd még visszavenni. Egyébként ahogy számolgattam, kb 0,85-1 fok körül tudtam állítani rajta, ami a főtengelyen mérve ennek fele. Ez pedig annyira minimális, hogy nem is veszi észre a motor. Az enyém pedig csak kelepel, füstöt az istennek sem lehet kicsalogatni belőle... Nézd meg, ezt, így indul -2fokban 1 napi állás után: http://w3.enternet.hu/tadam/2011.02.26.wmv A nyakamat rá, hogy a porlasztócsúcsokkal semmi baj nincs :) Igazából fel sem tűnt az elején ez a kelepelő hang, csak amikor megvettem a másik kocsit, akkor döbbentem rá, hogy egy Isuzu tud ennél jóval finomabban járni (hidegen is), és mennyivel jobban is tud menni. Nem jön be nálam a videjó. :) Mondom, elindul teljesen rossz porlasztókkal is a dízelmotor pöccre még -30 fokban is, egyértelmű jele a rossz porlasztóknak a füstölés. Sajnos ez olyan, hogy játszani kell vele, pontosan be kell lőni a hiba okát, bosszantó tud lenni a feleslegesen kiadott zsozsó. Én is úgy voltam, hogy hogy lehet, hogy minden jó, mégis vacak az egész? :) Az enyém most jó, olyan alapjárata van, mint egy vekker, jól húz, kis fordulaton is, nem csörög, pláne ha még a maradék egy vacak csúcsot is kicserélném, akkor már nem is rázkódna. :) Ha jobban csörög egy dízel, az csak előtöltés hiba lehet, vagy porlasztócsúcs. Vagy van benne egy csörgőkígyó. :) hihihi Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Legközelebb használd az emelőt és ne az emelőt emeld. :D I used the force...master. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Április30, 2013 Megoszt Elküldve Április30, 2013 Konkrétan mire gondolsz? Még nem szedtem szét porlasztócsúcsot, de vannak valami hézagoló karikák vagy alátétek tudtommal, amivel be van lőve a porlasztási kép, illetve végnyomás. Nem a csúcsnál, hanem a porlasztó ház és a hengerfej között valami réz gyűrű van+ valami "bakokat" is emlegetett egyszer nekem anno egy szerelő, de azt nem tudom micsoda lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április30, 2013 Megoszt Elküldve Április30, 2013 Nem jön be nálam a videjó. :) Mondom, elindul teljesen rossz porlasztókkal is a dízelmotor pöccre még -30 fokban is, egyértelmű jele a rossz porlasztóknak a füstölés. Sajnos ez olyan, hogy játszani kell vele, pontosan be kell lőni a hiba okát, bosszantó tud lenni a feleslegesen kiadott zsozsó. Én is úgy voltam, hogy hogy lehet, hogy minden jó, mégis vacak az egész? :) Az enyém most jó, olyan alapjárata van, mint egy vekker, jól húz, kis fordulaton is, nem csörög, pláne ha még a maradék egy vacak csúcsot is kicserélném, akkor már nem is rázkódna. :) Ha jobban csörög egy dízel, az csak előtöltés hiba lehet, vagy porlasztócsúcs. Vagy van benne egy csörgőkígyó. :) hihihi Csak másold be a címsorba ezt: w3.enternet.hu/tadam/2011.02.26.wmv Valamiért szarakodik a tárhelyem, és csak ha bemásolod, akkor hajlandó megnyitni képet, videót. Mint láthatod, ezt a motort képtelenség füstölésre bírni... Ha jó porlasztókról beszélünk, akkor az egyik képzeletbeli oldalon a kopogás+jó hidegindulás, másik oldalon a lágyabb járás+füstölés van. Valahol a kettő között azt a részt kellene megtalálnom, ahol már nem kopog, de még nem is füstöl. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts