Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

91-es technikáról beszélünk akkor készültek a gyári előirások, lehet hogy közben haladt a világ de a motor ugyanaz maradt. Bele lehet magyarázni olajkatalógusokat meg a szerelő aszondta, de hát végülis mindenki saját magát csapja be szerintem.

Akkor még jóval szarabb olajok voltak, mint most. Nemrég néztem egy 60-as évekbeli filmet a youtube-n az akkori autók üzemeltetéséről. Azoknál 2000 km-enként kellett cserélni az olajat, mert az akkori olajok annyit bírtak. Meg téli-nyári olajat kellett használni, mert nem tudtak többfokozatút készíteni.

Ugyanez igaz a 90-es évekre is. Az akkori olajokhoz írták elő a 7500-as csereperiódust.

Egyébként utánnanéztem, az olajcsereperiódusnak, ami a gyári adatok szerint:

17D - 7500 km (gyártva 1992)

17DR - 7500 km (gyártva 1993-1994)

X17DTL - 15000 km / vagy 1 év (gyártva 1995-1998)

X17DT Isuzu - 1991 - 1994.06 hóig: 7500 km, 1994.06 hótól 15000 km vagy 1 év (1991-1998)

A DTL-nél persze lehet cserélgetni az olajat 7500 kmenként is, csak nincs értelme.

Persze mindenki csinálja a saját belátása szerint.

Link to comment
Megosztás:

Akkor még jóval szarabb olajok voltak, mint most. Nemrég néztem egy 60-as évekbeli filmet a youtube-n az akkori autók üzemeltetéséről. Azoknál 2000 km-enként kellett cserélni az olajat, mert az akkori olajok annyit bírtak. Meg téli-nyári olajat kellett használni, mert nem tudtak többfokozatút készíteni.

Ugyanez igaz a 90-es évekre is. Az akkori olajokhoz írták elő a 7500-as csereperiódust.

Egyébként utánnanéztem, az olajcsereperiódusnak, ami a gyári adatok szerint:

17D - 7500 km (gyártva 1992)

17DR - 7500 km (gyártva 1993-1994)

X17DTL - 15000 km / vagy 1 év (gyártva 1995-1998)

X17DT Isuzu - 1991 - 1994.06 hóig: 7500 km, 1994.06 hótól 15000 km vagy 1 év (1991-1998)

A DTL-nél persze lehet cserélgetni az olajat 7500 kmenként is, csak nincs értelme.

Persze mindenki csinálja a saját belátása szerint.

DR-ben tartom a 7500-at, és csere után, érezhető/hallható a változás. Nem sz.r olajat használok bele, azt is elhiszem, hogy ugyan ez az olaj egy mostani motorban elmegy 30ezret, de a DR-ben egyszerűen jobban elhasználódik. Nem végeztem vegyelemzést a leengedett olajból, lehet hogy akár 10ezerig is el lehetne menni vele, de hogy 2500 km-en kissebbségiskedjek... nekem megér ennyit, hogy a motorom ilyen is maradjon.

Link to comment
Megosztás:

Akkor még jóval szarabb olajok voltak, mint most. Nemrég néztem egy 60-as évekbeli filmet a youtube-n az akkori autók üzemeltetéséről. Azoknál 2000 km-enként kellett cserélni az olajat, mert az akkori olajok annyit bírtak. Meg téli-nyári olajat kellett használni, mert nem tudtak többfokozatút készíteni.

Ugyanez igaz a 90-es évekre is. Az akkori olajokhoz írták elő a 7500-as csereperiódust.

Egyébként utánnanéztem, az olajcsereperiódusnak, ami a gyári adatok szerint:

17D - 7500 km (gyártva 1992)

17DR - 7500 km (gyártva 1993-1994)

X17DTL - 15000 km / vagy 1 év (gyártva 1995-1998)

X17DT Isuzu - 1991 - 1994.06 hóig: 7500 km, 1994.06 hótól 15000 km vagy 1 év (1991-1998)

A DTL-nél persze lehet cserélgetni az olajat 7500 kmenként is, csak nincs értelme.

Persze mindenki csinálja a saját belátása szerint.

Nekem a 97-es az eredeti papírjai szerint 7500...

Link to comment
Megosztás:

Én 15 ezret megyek egy olajjal, és szűrővel de hosszú távon használom a kocsit, ezért túlnyomórészt üzemmeleg állapotban megy. Eközben 3 liter megy utántöltésre. A lecserélt olaj mindig kiváló állapotban van, csak korom fekete. 15 e km bőven benne van egy 5W40-es full szintetikus olajban, merthogy én ilyent használok.

(30 e km-enként megy új légszűrő és pollenszűrő, 60 e km-enként új gázolajszűrő, nekem ez a bevált recept.)

Egyébként azzal nem teljesen értek egyet, hogy az új motorok finomabban bánnak az olajjal. Egyrészről azokba sokkal jobb minőségű olaj megy. Másrészt amit az olaj DPF kiégetés közben kap, azt szerintem nem teszi zsebre. Kipuffogóüzemben is van üzemanyag befecskendezés olyankor, ennek az üzemanyagnak egy része a motorolajat hígítja. Ezért is nem csökkent a motorolaj szint az új modern dieselekben. :)

Link to comment
Megosztás:

Én 15 ezret megyek egy olajjal, és szűrővel de hosszú távon használom a kocsit, ezért túlnyomórészt üzemmeleg állapotban megy. Eközben 3 liter megy utántöltésre. A lecserélt olaj mindig kiváló állapotban van, csak korom fekete. 15 e km bőven benne van egy 5W40-es full szintetikus olajban, merthogy én ilyent használok.

(30 e km-enként megy új légszűrő és pollenszűrő, 60 e km-enként új gázolajszűrő, nekem ez a bevált recept.)

Egyébként azzal nem teljesen értek egyet, hogy az új motorok finomabban bánnak az olajjal. Egyrészről azokba sokkal jobb minőségű olaj megy. Másrészt amit az olaj DPF kiégetés közben kap, azt szerintem nem teszi zsebre. Kipuffogóüzemben is van üzemanyag befecskendezés olyankor, ennek az üzemanyagnak egy része a motorolajat hígítja. Ezért is nem csökkent a motorolaj szint az új modern dieselekben. :)

Bakker, ezek szerint igen strapabíró ez a motor. :)

Én csak városi használat mellett 7500-nál olajcsere, 5000 kilométerenként légszűrő, pollenszűrő. Gázolajszűrő 20 000 km után.

Lehet, hogy túlzás, de nem is egy hatalmas költség...

Jah, mondjuk 10W40 LIQUI MOLY olajat használva, semmi utántöltéssel.

Link to comment
Megosztás:

Bakker, ezek szerint igen strapabíró ez a motor. :)

Én csak városi használat mellett 7500-nál olajcsere, 5000 kilométerenként légszűrő, pollenszűrő. Gázolajszűrő 20 000 km után.

Lehet, hogy túlzás, de nem is egy hatalmas költség...

Jah, mondjuk 10W40 LIQUI MOLY olajat használva, semmi utántöltéssel.

Nem különösebben, csak be vannak tartva a gyári csere előírások (egy kivételével, de erről később).

Az olajfogyasztás nem változott 100 e km óta, amióta megvettem. Akkor is 1 liter / 5000 km volt.

Légszűrőre és pollenszűrőre 30 e km, a gyári javaslat. Ez nekem 1 év.

Gázolajszűrőre is 30 e, de nekem patyolat tiszta 60 e km után is. Mivel nem kannázom az olajat, nem kerül bele szennyeződés, illetve minimális. A tank tiszta, és mindig az időjárásnak megfelelő gázolaj van benne, ami nem kristályosodik ki a szűrőben. A vizet néha le szoktam engedni, illetve csak próbálom, mert sose jön belőle semmi. Ezek után úgy ítéltem meg, hogy a cserével több a kár, mint a haszon, a cserekor több szennyeződés jut bele, mint amennyi alapból van benne :) Dugulás sosem volt.

Egyébként azt nem mondanám, hogy olyan olcsó mulatság ez a sok cucc. Én a MANN szűrőkre esküszöm, nekem azok váltak be. Kb a 18 e Ft-ot súrolja alulról (kedvezménnyel), ha minden kell. Namost ezt megejteni minden 7500 km-en, kb el is veszne a diesel előnye.

Nem az, hogy sajnálom rá a pénzt, de ami felesleges, az felesleges :)

Link to comment
Megosztás:

Én Valvoline durablend 10w40-et használok az isuzum-ba, papírforma szerint fél milliót elkerültük:) ~ 12ezernél cserélem az olajat, olajszűrőt, a légszűrőt, gázolajszűrőt 2.dik olajcsere után. Ez alatt az olajfogyasztása 0 deciliter, nem tudom, hogy de nekem semmit nem kér utántölteni. Szűrök kizárólag Knecht.

Link to comment
Megosztás:

Vagy ha versenyautónak nézik szegényt. ;) Láttunk rá példát Vadkerten. :P

Én már az elején mondtam, hogy nem kéne, de hát erősre itta magát! :D

Tudjátok mit? :)

Inkább nem mondom. Hazajövök 3 hét után a sváboktól, és ezt kell olvasnom? :)

Azóta ki lett cserélve dizeles himbára. 100 ezret ment a benzinessel. :)

Link to comment
Megosztás:

Tudjátok mit? :)

Inkább nem mondom. Hazajövök 3 hét után a sváboktól, és ezt kell olvasnom? :)

Azóta ki lett cserélve dizeles himbára. 100 ezret ment a benzinessel. :)

Nem kell ebből többet látni, mint ami. ;) :devlish:

A lényeg, hogy jó lett a tuning himba eddig is. :icon1:

Amúgy, megérte a kirándulás, lesz folytatás? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fórumlakók :)

Amennyiben nem vesztitek tolakodásnak, bemutatkoznék (igaz a regisztrációm régebbi, de most kezdem itt a fórumozást).

Tisztességes nevem Attila, Budapesten lakom (párhuzamosan Budaörsön is). Régi imádott kadett gsi-met cseréltem x17dtl astrára kb 2,5 hónapja.

Igyekeztem olvasgatni a fórumot, illetve a topicot de lassan kifolyik a szemem így nézzétek el nekem, ha van olyan észrevételem, kérdésem ami már elhangzott.

96-os német motoros 3 ajtós bórdó diesel astrával furikázom. van pár kérdőjel bennem....

Azt olvasgattam, hogy ez a német dízel sz*r. Erről nyilván még nem tudok saját véleményt alkotni (mellesleg igyekszem vigyázni rá).

A fordulatszám mérő indításkor kb 500-as fordulaton megakad és elkezd ékszíj csikorgás hangot adni, durván 1 perc után elmúlik. Ha a hátsó ablak fűtését bekapcsolom, akkor nem múlik, csak időszakosan (20 km után is képes ismét nyikorogni).

Ha lepadlózom (szigorúan meleg motornál) picit füstöl, de ezt csak este látom, nappal nem észrevehető.

Mivel turbós autóm nem volt még, ezért vártam némi hangot (turbó fütyülést pl.), de nem történt meg. 4000-es fordulatig toltam neki, nem fütyült, de még csak nem is ment :D.

2012 júliusában került az országba, meglehetősen szép állapotú kívül-belül (nagítóval néztem át).

Ha jól olvastam, 300e km-t megy el a motor.... namost az enyém lassan 258ezernél jár. Vannak valami különös előjele annak, hogy döglődik?

A régi kadettemben 220ezer van, nem füstöl, olajat sem eszi. (csak példa. de cserébe 10 liter lecsúszik neki)

A fogyasztás.... nekem furcsa :D itt a városban 6,1 L/100 km. Nem tudom, hogy mennyire jó ez dízel viszonylatban, de az előzőhöz képest majd a fele.

Van esetleg valami olyan dolog, amire ti személy szerint figyeltek, vagy érdemes figyelni?

Köszi előre is, hogy elolvastok:)

Üdv,

Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fórumlakók :)

Amennyiben nem vesztitek tolakodásnak, bemutatkoznék (igaz a regisztrációm régebbi, de most kezdem itt a fórumozást).

Tisztességes nevem Attila, Budapesten lakom (párhuzamosan Budaörsön is). Régi imádott kadett gsi-met cseréltem x17dtl astrára kb 2,5 hónapja.

Igyekeztem olvasgatni a fórumot, illetve a topicot de lassan kifolyik a szemem így nézzétek el nekem, ha van olyan észrevételem, kérdésem ami már elhangzott.

96-os német motoros 3 ajtós bórdó diesel astrával furikázom. van pár kérdőjel bennem....

Azt olvasgattam, hogy ez a német dízel sz*r. Erről nyilván még nem tudok saját véleményt alkotni (mellesleg igyekszem vigyázni rá).

A fordulatszám mérő indításkor kb 500-as fordulaton megakad és elkezd ékszíj csikorgás hangot adni, durván 1 perc után elmúlik. Ha a hátsó ablak fűtését bekapcsolom, akkor nem múlik, csak időszakosan (20 km után is képes ismét nyikorogni).

Ha lepadlózom (szigorúan meleg motornál) picit füstöl, de ezt csak este látom, nappal nem észrevehető.

Mivel turbós autóm nem volt még, ezért vártam némi hangot (turbó fütyülést pl.), de nem történt meg. 4000-es fordulatig toltam neki, nem fütyült, de még csak nem is ment :D.

2012 júliusában került az országba, meglehetősen szép állapotú kívül-belül (nagítóval néztem át).

Ha jól olvastam, 300e km-t megy el a motor.... namost az enyém lassan 258ezernél jár. Vannak valami különös előjele annak, hogy döglődik?

A régi kadettemben 220ezer van, nem füstöl, olajat sem eszi. (csak példa. de cserébe 10 liter lecsúszik neki)

A fogyasztás.... nekem furcsa :D itt a városban 6,1 L/100 km. Nem tudom, hogy mennyire jó ez dízel viszonylatban, de az előzőhöz képest majd a fele.

Van esetleg valami olyan dolog, amire ti személy szerint figyeltek, vagy érdemes figyelni?

Köszi előre is, hogy elolvastok:)

Üdv,

Attila

Ez egy baromság. Az a sz.r, ami sz.r, nem az ami ilyen/vagy olyan. Ha kinyomják a szemét, vagy kályhaolajjal járnak vele, az isuzu is sz.r lesz, ha meg vigyáznak rá, akkor ez se. A fordulatszámmérős megállás, szíj nyekergés: csúszik az ékszíj. A fordulatszámmérő a generátorról kapja a jelet, így, ha csúszik a szíj, akkor a jel is fals lesz. Első körben cserélj szíjat, ha így sem nyert, akkor a szíjtárcsa van megkopva, akkor arra kell rámozdulni, vagy csak egyszerűen rádobni egy egyel szélesebb szíjat. Az hogy egy motor mennyit megy el, megint nem ilyen kijelenthető dolog. Egyrészt, elég kevés esélyt adnék arra, hogy az autóban 258 ezer van. Egyrészt úgyse igaz, másrészt ha igen, akkor se jelent semmit. Egy nullkilométeres autót ha alám teszel ingyen, 50 ezer alatt használhatatlan f.sra tudom hajtani, ugyan úgy, ahogy egy régi dízelt 500.000 alatt sem. Nem km függő, hogy egy motor milyen állapotban van. Kb az van rá a legkevesebb befolyással. 6 liter, az kb átlagos, városi, volt már 3.7-em, volt már 7.5-em is. Ha összeszoktok, lesz kevesebb ennél, szinte biztos vagyok benne. Turbós motor: hidegen nem tol, hajtás után visszahűt, olajra figyel. Kb ennyi. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez egy baromság. Az a sz.r, ami sz.r, nem az ami ilyen/vagy olyan. Ha kinyomják a szemét, vagy kályhaolajjal járnak vele, az isuzu is sz.r lesz, ha meg vigyáznak rá, akkor ez se. A fordulatszámmérős megállás, szíj nyekergés: csúszik az ékszíj. A fordulatszámmérő a generátorról kapja a jelet, így, ha csúszik a szíj, akkor a jel is fals lesz. Első körben cserélj szíjat, ha így sem nyert, akkor a szíjtárcsa van megkopva, akkor arra kell rámozdulni, vagy csak egyszerűen rádobni egy egyel szélesebb szíjat. Az hogy egy motor mennyit megy el, megint nem ilyen kijelenthető dolog. Egyrészt, elég kevés esélyt adnék arra, hogy az autóban 258 ezer van. Egyrészt úgyse igaz, másrészt ha igen, akkor se jelent semmit. Egy nullkilométeres autót ha alám teszel ingyen, 50 ezer alatt használhatatlan f.sra tudom hajtani, ugyan úgy, ahogy egy régi dízelt 500.000 alatt sem. Nem km függő, hogy egy motor milyen állapotban van. Kb az van rá a legkevesebb befolyással. 6 liter, az kb átlagos, városi, volt már 3.7-em, volt már 7.5-em is. Ha összeszoktok, lesz kevesebb ennél, szinte biztos vagyok benne. Turbós motor: hidegen nem tol, hajtás után visszahűt, olajra figyel. Kb ennyi. ;)

Első körben csak a szíj feszességét kellene ellenőrizni :) Az egyel nagyobb szíj pedig kissé problémás, mert ha 10-es ékszíj van rajta, akkor 13-as nagy lesz, közte nincs más, 13-as szíj helyett pedig nemtudom mit lehetne rárakni. Szerintem nincs 14-es :) A generátor szíjtárcsáját kellene akkor cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Első körben csak a szíj feszességét kellene ellenőrizni :) Az egyel nagyobb szíj pedig kissé problémás, mert ha 10-es ékszíj van rajta, akkor 13-as nagy lesz, közte nincs más, 13-as szíj helyett pedig nemtudom mit lehetne rárakni. Szerintem nincs 14-es :) A generátor szíjtárcsáját kellene akkor cserélni.

Van, nekem most 11-es van fenn :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Első körben csak a szíj feszességét kellene ellenőrizni :) Az egyel nagyobb szíj pedig kissé problémás, mert ha 10-es ékszíj van rajta, akkor 13-as nagy lesz, közte nincs más, 13-as szíj helyett pedig nemtudom mit lehetne rárakni. Szerintem nincs 14-es :) A generátor szíjtárcsáját kellene akkor cserélni.

én kérek elnézést, nem tudom mit használok két éve. :D
Link to comment
Megosztás:

Azt a túlméretes szíjat, ami már az agyonkopott szíjtárcsádba sem jó. :D

deee, ha éppen nem úszik, vagy nincs lelazulva, akkor tök jó. :D viszont mióta nincs fönt se a koptató, se a gumi lifegö vackok nincsenek teljesen egyben a kormányösszekötötöl, azóta kicsit vízérzékeny a kéccülék. :lol:
Link to comment
Megosztás:

ÜDV!

Kérdezni szeretnék, mégpedig, hogy egy 1.7d astrán, vagy 1.6 kadetton, hogyan kell vezérlést állítani? Itt elsősorban a vezérműtengely érdekelne. A könyv szerint kell hozzá valami speckó szerzszám, ami a vákumszivattyú helyére megy. Enélkül hogyan lehetne? Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Engem meg az érdekelne hogy X17DTL-en a nagykönyv szerint nem automata a szíjfeszítő, hanem célszerszámmal kell belőni a szíj feszességet. Erre van valami házi megoldás vagy mindenki így lövi be? Dzsoni???? :icon1:

Köv héten cserélem, addig tojok rá! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.