Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

De ha még ez sem működne, akkor szelepfedél le, és ahol "mérlegállásban" van 4-es hengeren a szívó és a kipuffogószelep, akkor van az 1-es henger felső holtpontban, amihez képest a befecskedezést állítani kell.

Lehet így van ahogy írod, de akkor is igaz ez ha a hengerfej le lett cserélve?

Levettem a régi hengerfejet. Ráraktam az újat, új veztengellyel. A veztengelyről a bordás kerék le volt szedve, így azt találomra felcsavaroztam a helyére. Ugye a dieselnél nincs az a megvezetőtüske ami a tengely végén van és csak egyféle képen lehetne felrakni a bordás kereket.

Link to comment
Megosztás:

Lehet így van ahogy írod, de akkor is igaz ez ha a hengerfej le lett cserélve?

Levettem a régi hengerfejet. Ráraktam az újat, új veztengellyel. A veztengelyről a bordás kerék le volt szedve, így azt találomra felcsavaroztam a helyére. Ugye a dieselnél nincs az a megvezetőtüske ami a tengely végén van és csak egyféle képen lehetne felrakni a bordás kereket.

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást és a tanácsokat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is folyt anno a Bosch-ból az üzemanyag, egy tömítést kellett cserélni a nyomócső tömb alatt, nem vészes az ára, csak sokat kell szerelni. :)

Az öregemnek anno volt egy 85-ös Kadettja, bosch adagolóval, mindig hatalmas gázolajtócsa volt alatta. És még télen is pöc-röff. Pedig még az önindító is vacak volt. Kapott egy nyomástartó szelepet az adagoló elé, az elég volt neki. Ha folyik az enyémből nem érdekel, csak ne hordja félre a szíjat. :( Bár akkor is csak egy alátétet fogok tenni az adagoló egyik csavarja alá.

Link to comment
Megosztás:

Halihó.....reggel volt egy kis affér, mentünk kifelé a céges trakival 100-as tempóban , amikor jött a telefon hogy sietni kell, gyorsítottam 130-ra , amúgy ez volt a vége....valami baj lehet vele gyorsabban kéne mennie. De 3 percen bellól forrt a víz lassítottam, majd egy nagy pssssszt....hallatszott, és ez a cső le volt csúszva a motortérben. Azt hittem vízcső, de a víz nem fogyott a tartályból...visszanyomtam és mentem tovább. Milyen cső ez?

944700-20130313-emmErQ.jpg

Link to comment
Megosztás:

Pedig az pont a hűtőből visszatérő vízcső, ami a blokkba megy.

Csövet vissza, indít és figyeld kemény lesz-e a cső.

Ha igen, akkor HF-es lesz a verda.

Ha nem, akkor vegyél rá rendes AWAB bilincset.

Kösz...a vízcső alatta megy ez csak simán olajos belül....ez az, a traki nem bírja a padlózást??? :D

944812-20130313-E8bDQX.jpg

Link to comment
Megosztás:

Kösz...a vízcső alatta megy ez csak simán olajos belül....ez az, a traki nem bírja a padlózást??? :D

944812-20130313-E8bDQX.jpg

Intercoolerre menő cső, tehát van benne nyomás ha tölt a turbó. Ha nagyon olajos, akkor hajlamos lecsúszni.

Erősebb bilincs kell átmeneti megoldásként. Valószínű a turbó ereszti a kelleténél jobban az olajat...

Anno egy utólagos turbós hondában is csak utólag derült ki hogy már rottyon van a turbó, és szétcsúsztak a szilikoncsövek az intercooler környékén, annyira nyomta az olajat. Lehetett látni ha le volt szedve a kompresszorház, ahogy így szépen sugárban kinyomja a sík tárcsán az olajat nagyobb gázfröccsnél...

Link to comment
Megosztás:

A csörgő hangot hidegen, vagy melegen is adja?

Nekem két Isuzu blokkos gépen van, leírom, hogy viselkednek, hátha magadra ismersz valamelyikkel:

B Vectra: Egy izzítás (3 mp) után viszonylag könnyen indul (ha nagyon hideg van akkor rúg egyet kettőt), pár másodpercig iszonyat módon csörög. Ha indítás után lekötöm az izzítógyertyákat, nem zavarja. Gázadásra csörög, melegedés után valamennyit halkul, de minden üzemállapotban marad az a kultúrálatlanul járó hangos diesel hang. A fordulatot nehezen veszi, menni megyeget, de nem túl meggyőző. A turbót nem hallani hogy fütyül, 2600 felett érezni, hogy elkezd húzni. A füstje teljesen színtelen, és kifejezetten nem kellemetlen szagú. Olajfogyasztás 1 liter / 5 ezer km. Kartergáz nagy (állandóan kitör a szelepfedél tömítés, az olajbetöltő sabka és a kertergáz elvezető csövek illesztéseinél)

Szerintem nagy az előtöltés, ezért az iszonyú kopogás, viszont környezetbarátabb, és hidegen kevésbé érzi meg az utóizzítás hiányát.

------

Donor (szintén B Vectra): Egy izzítás (3 mp) után pöcre indul akkor is ha két hete kint rohad mínuszokban. Hidegen alapjáraton szépen lágyan jár. Hidegen gázadásra kicsit csörög, de nem vészes. Ha indítás után lekötöm az izzítógyertyákat, akkor elkezd csörögni, majd elkezd fulladozni, és füstölni. Amint bemelegszik, szépen lágyan jár, egy valóban finoman járó diesel. Gázadásra szépen veszi a fordulatot, nem csörög, és gond nélkül belepörög az 5000-es fordulatba is. 2200-tól fütyül a turbó, és megy, mint a meszes. Füstje az a tipikus orrfacsaró diesel füst, de nem látható, és nem is kormol! Olajfogyasztás nem észrevehető, kartergáz minimális. Futásteljesítmény: bevallott 285 ezer km.

Optimálisan van beállítva az előtöltés, ezért van az, hogy hidegen kell neki az utóizzítás, mert viszonylag későn kapja az anyagot, aminek kell az a plusz hő, hogy berobbanjon. Mikor már megvan a kellő hőfelesleg, jól bemelegedett a motor, akkor lágyan jár.

Hát igazából egyik sem jelentkezik.

A lényeg, hogy könnyen indul hidegben is, amikor hideg akkor hallom az erős diesel kopogást, amikor melegszik akkor kicsit halkabb, de szerintem nem olyan mint kellene.

Magasabb fordulaton már nem hallani, turbónak szép hangja van, már hallható 2000 rpm körül is.

Alacsony tartományban is meggyőzően megy 1500-tól is már éledezik.

Könnyen veszi a fordulatot.

Szerintem szelephézag gond lesz, mert ezek a jelenségek majdnem arra utalnak,

Mindenesetre esedékes lesz a vezérlés csere, tehát akkor lehet az élőtöltést, szelephézagot is ellenőrizni.

Link to comment
Megosztás:

Hát igazából egyik sem jelentkezik.

A lényeg, hogy könnyen indul hidegben is, amikor hideg akkor hallom az erős diesel kopogást, amikor melegszik akkor kicsit halkabb, de szerintem nem olyan mint kellene.

Magasabb fordulaton már nem hallani, turbónak szép hangja van, már hallható 2000 rpm körül is.

Alacsony tartományban is meggyőzően megy 1500-tól is már éledezik.

Könnyen veszi a fordulatot.

Szerintem szelephézag gond lesz, mert ezek a jelenségek majdnem arra utalnak,

Mindenesetre esedékes lesz a vezérlés csere, tehát akkor lehet az élőtöltést, szelephézagot is ellenőrizni.

Hát az ismétlés a tudás atyja... na de ennyiszer? :S

Link to comment
Megosztás:

Hát igazából egyik sem jelentkezik.

A lényeg, hogy könnyen indul hidegben is, amikor hideg akkor hallom az erős diesel kopogást, amikor melegszik akkor kicsit halkabb, de szerintem nem olyan mint kellene.

Magasabb fordulaton már nem hallani, turbónak szép hangja van, már hallható 2000 rpm körül is.

Alacsony tartományban is meggyőzően megy 1500-tól is már éledezik.

Könnyen veszi a fordulatot.

Szerintem szelephézag gond lesz, mert ezek a jelenségek majdnem arra utalnak,

Mindenesetre esedékes lesz a vezérlés csere, tehát akkor lehet az élőtöltést, szelephézagot is ellenőrizni.

Az előtöltést talán igen, de a szelephézagot attól függetlenül lehet ellenőrizni. Lekapod a szelepfedelet és eléd tárul minden. Egyébként igen nagynak kell lennie a hézagnak ahhoz, hogy hallható hangot okozzon :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Már írtam a fórumba egy hibával kapcsolatosan,most megoldódni látszott de újak jöttek a helyére. X17dtl motorkódos Astra

Fennálló hiba ami volt: Hidegen nagyon nehezen indult,traktoros hang, nem volt erő a motorban, a víz nem melegedett üzemi hőfokra sem! 1000km-ett futott frissen cserélt vezérléssel! Szerviz: önindító,de minden áron...de betekerte , rám akartak tukmálni 30e-ért egy felújítottat.Sokalltam érte nagyon pláne hogy nem is az a baja..előtöltésen állítottak ,így könnyebben indult...hoztam is a kocsit! Otthon végignéztük a porlasztókat,a harmadik hengerbe nem ment! Csúcsere,nem ment ,eltörte a tűt a csúcsban, 322-es jelzés a csúcson, szerintem nem erre volt méretezve. 309 jelölésű bele,megmaradt. de a harmadik henger nem ment. porlasztócsere 2-3. most sem ment.pedig anyag volt és a 2es porlasztója működött.Telefon öreg szakiknak. Szelepfedelet levettük, a 3-as hengernél mindkét szelephimba el volt törve...csere,megolajozás!!!

Eddig úgy néz ki, hogy megy minden henger, viszont

Miért füstöl kéket a kocsi? Mikor kicseréltük a himbákat megolajoztuk őket, innen folyhat be annyi olaj a hengerhez ,hogy az kékes füstöt okozzon,vagy esetleg komolyabb a baj?

Mi okozhatja a himbatörést?

Olajcsere 10e kilométerrel ezelőtt volt utoljára

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Már írtam a fórumba egy hibával kapcsolatosan,most megoldódni látszott de újak jöttek a helyére. X17dtl motorkódos Astra

Fennálló hiba ami volt: Hidegen nagyon nehezen indult,traktoros hang, nem volt erő a motorban, a víz nem melegedett üzemi hőfokra sem! 1000km-ett futott frissen cserélt vezérléssel! Szerviz: önindító,de minden áron...de betekerte , rám akartak tukmálni 30e-ért egy felújítottat.Sokalltam érte nagyon pláne hogy nem is az a baja..előtöltésen állítottak ,így könnyebben indult...hoztam is a kocsit! Otthon végignéztük a porlasztókat,a harmadik hengerbe nem ment! Csúcsere,nem ment ,eltörte a tűt a csúcsban, 322-es jelzés a csúcson, szerintem nem erre volt méretezve. 309 jelölésű bele,megmaradt. de a harmadik henger nem ment. porlasztócsere 2-3. most sem ment.pedig anyag volt és a 2es porlasztója működött.Telefon öreg szakiknak. Szelepfedelet levettük, a 3-as hengernél mindkét szelephimba el volt törve...csere,megolajozás!!!

Eddig úgy néz ki, hogy megy minden henger, viszont

Miért füstöl kéket a kocsi? Mikor kicseréltük a himbákat megolajoztuk őket, innen folyhat be annyi olaj a hengerhez ,hogy az kékes füstöt okozzon,vagy esetleg komolyabb a baj?

Mi okozhatja a himbatörést?

Olajcsere 10e kilométerrel ezelőtt volt utoljára

Köszönöm a segítséget!

Alapból 10E-nél olajcsere.

Másrészt a leírtak alapján szerintem a vezérlés nem jól lett összerakva.

Himbát csak akkor töri, ha dugó felüti a szelepet, a dízelben gyárilag kikönnyített himba van, ha gubanc van, azt törje, ne mást.

Link to comment
Megosztás:

Alapból 10E-nél olajcsere.

Másrészt a leírtak alapján szerintem a vezérlés nem jól lett összerakva.

Himbát csak akkor töri, ha dugó felüti a szelepet, a dízelben gyárilag kikönnyített himba van, ha gubanc van, azt törje, ne mást.

Vagy ha versenyautónak nézik szegényt. ;) Láttunk rá példát Vadkerten. :P

Link to comment
Megosztás:

Beindult végre a verdám! Kicsit kopogós volt a hangja de mentem vele kb 30km-et ás szépen beállt-ült minden a helyére. Szép hangja lett. Már amennyire lehet egy 20 éves autónak. Nem tudom hogyan csinálta a szerelő de a hf-et nem vette le. Kicsit lehúzásnak érzem az egészet. 25pénzht kért. Most már mindegy. Legalább működik és szép a hangja is. És az is biztos, hogy nem a saját váltója van fent. A kódját elfelejtettem megnézni. Holnap meglesem. Jól gondolom, hogy F13- as váltó illik a DR motorhoz? Ezen kívül még melyiket lehet feltenni amelyik csereszavatos? A mostaninak a rögzítési pontjai sem stimmelnek.

Link to comment
Megosztás:

Beindult végre a verdám! Kicsit kopogós volt a hangja de mentem vele kb 30km-et ás szépen beállt-ült minden a helyére. Szép hangja lett. Már amennyire lehet egy 20 éves autónak. Nem tudom hogyan csinálta a szerelő de a hf-et nem vette le. Kicsit lehúzásnak érzem az egészet. 25pénzht kért. Most már mindegy. Legalább működik és szép a hangja is. És az is biztos, hogy nem a saját váltója van fent. A kódját elfelejtettem megnézni. Holnap meglesem. Jól gondolom, hogy F13- as váltó illik a DR motorhoz? Ezen kívül még melyiket lehet feltenni amelyik csereszavatos? A mostaninak a rögzítési pontjai sem stimmelnek.

F13 jó a DR-nek. Rögzítési pontok nem stimmelnek? Hol?

Link to comment
Megosztás:

F13 jó a DR-nek. Rögzítési pontok nem stimmelnek? Hol?

Mostani váltónak az alján- az olajteknő felől- van egy rögzítési pont ami nem stimmel a motor blokkal. Meg a kukucskáló ablak három rögzítési helyéből csak kettő stimmel a váltóval. Olyan mintha ez a takaró lemez nem is a most fent lévő váltóé lenne. A lendkerék sem stimmel. Nem található az "OT" jelzés. F13- as váltó a gyári váltója ennek a blokknak ha jól sejtem. De jó még valamelyik hozzá? Mondjuk a DTL vagy TD blokké jó hozzá egy az egyben? Kuplungozni is kellene nyáron a kocsit. Akkor viszont már szeretnék egy hozzáillő váltót venni.

Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Mostani váltónak az alján- az olajteknő felől- van egy rögzítési pont ami nem stimmel a motor blokkal. Meg a kukucskáló ablak három rögzítési helyéből csak kettő stimmel a váltóval. Olyan mintha ez a takaró lemez nem is a most fent lévő váltóé lenne. A lendkerék sem stimmel. Nem található az "OT" jelzés. F13- as váltó a gyári váltója ennek a blokknak ha jól sejtem. De jó még valamelyik hozzá? Mondjuk a DTL vagy TD blokké jó hozzá egy az egyben? Kuplungozni is kellene nyáron a kocsit. Akkor viszont már szeretnék egy hozzáillő váltót venni.

Köszi a segítséget.

Ha működik a kocsi akkor mindennek hozzáillőnek kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Beindult végre a verdám! Kicsit kopogós volt a hangja de mentem vele kb 30km-et ás szépen beállt-ült minden a helyére. Szép hangja lett. Már amennyire lehet egy 20 éves autónak. Nem tudom hogyan csinálta a szerelő de a hf-et nem vette le. Kicsit lehúzásnak érzem az egészet. 25pénzht kért. Most már mindegy. Legalább működik és szép a hangja is. És az is biztos, hogy nem a saját váltója van fent. A kódját elfelejtettem megnézni. Holnap meglesem. Jól gondolom, hogy F13- as váltó illik a DR motorhoz? Ezen kívül még melyiket lehet feltenni amelyik csereszavatos? A mostaninak a rögzítési pontjai sem stimmelnek.

Én is sokkalom azt a pénzt...

Link to comment
Megosztás:

Mostani váltónak az alján- az olajteknő felől- van egy rögzítési pont ami nem stimmel a motor blokkal. Meg a kukucskáló ablak három rögzítési helyéből csak kettő stimmel a váltóval. Olyan mintha ez a takaró lemez nem is a most fent lévő váltóé lenne. A lendkerék sem stimmel. Nem található az "OT" jelzés. F13- as váltó a gyári váltója ennek a blokknak ha jól sejtem. De jó még valamelyik hozzá? Mondjuk a DTL vagy TD blokké jó hozzá egy az egyben? Kuplungozni is kellene nyáron a kocsit. Akkor viszont már szeretnék egy hozzáillő váltót venni.

Köszi a segítséget.

A gyári váltó F13WR374 lenne, keresd meg a feliratot a bal kerékjárat felőli oldalán, abból kiderül (néha nehéz megtalálni, elég halvány).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mostani váltónak az alján- az olajteknő felől- van egy rögzítési pont ami nem stimmel a motor blokkal. Meg a kukucskáló ablak három rögzítési helyéből csak kettő stimmel a váltóval. Olyan mintha ez a takaró lemez nem is a most fent lévő váltóé lenne. A lendkerék sem stimmel. Nem található az "OT" jelzés. F13- as váltó a gyári váltója ennek a blokknak ha jól sejtem. De jó még valamelyik hozzá? Mondjuk a DTL vagy TD blokké jó hozzá egy az egyben? Kuplungozni is kellene nyáron a kocsit. Akkor viszont már szeretnék egy hozzáillő váltót venni.

Köszi a segítséget.

F13 való rá, de a hosszabbik. Ami a kisbenzineseken volt, az is teljesen jól rámegy, csak pörögni fog mint állat. A sajátjával 100-nál forog vagy 2000-2200 körül, a?

Röviddel meg 3 fölött... egyértelmüen nem dízelre való.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.