Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Hú de kéne nekem segítség valakitől, elakadtam nagyon, a vezérlést raknám össze, és van a feszítőgörgő, de nem tudom, hogy a francba kell a helyére tenni. 17DR motor. Forgatom jobbra balra, de nem tudom elérni, hogy a legnagyobat feszítse a feszítő, a vízpumpához meg nem akarok nyúlni. Előtte is jó volt a szíjfeszesség.

Meg még az adagolóval is szívok, a Lucas bordáskerekét tettem rá a bosch-ra, és persze, hogy a kettő jele nem ugyanaz....:(

Szóval aki mostanában csinált ilyet, amikor jelen van a Bosch adagoló, akkor....szóval körbeforgatva 4-et ugrik az adagoló bordáskereke, és az első hengerhez kell állítani ugye az adagolót, de amikor nehezen fordul át a bordáskerék, akkor hol van olyankor a jelen az adagoló? Na nem könnyű elmagyarázni...ehhez mutogatni is kellene...:)

Szóval mivel jelre nem tudom állítani az adagolót, mert az nincs, de tudom, hogy melyik nyomócsövön hugyozik az adagoló, csak azt nem, hogy a gyújtás pillanatában hol kell állnia a bordákeréknek. Na, csak kinyőgtem. :)

Köszike. :)

Link to comment
Megosztás:

Hú de kéne nekem segítség valakitől, elakadtam nagyon, a vezérlést raknám össze, és van a feszítőgörgő, de nem tudom, hogy a francba kell a helyére tenni. 17DR motor. Forgatom jobbra balra, de nem tudom elérni, hogy a legnagyobat feszítse a feszítő, a vízpumpához meg nem akarok nyúlni. Előtte is jó volt a szíjfeszesség.

Meg még az adagolóval is szívok, a Lucas bordáskerekét tettem rá a bosch-ra, és persze, hogy a kettő jele nem ugyanaz.... :(

Szóval aki mostanában csinált ilyet, amikor jelen van a Bosch adagoló, akkor....szóval körbeforgatva 4-et ugrik az adagoló bordáskereke, és az első hengerhez kell állítani ugye az adagolót, de amikor nehezen fordul át a bordáskerék, akkor hol van olyankor a jelen az adagoló? Na nem könnyű elmagyarázni...ehhez mutogatni is kellene... :)

Szóval mivel jelre nem tudom állítani az adagolót, mert az nincs, de tudom, hogy melyik nyomócsövön hugyozik az adagoló, csak azt nem, hogy a gyújtás pillanatában hol kell állnia a bordákeréknek. Na, csak kinyőgtem. :)

Köszike. :)

A Bosch Bordáskereke megvan?Mert ha igen akkor össze lehet őket jelölni.

Link to comment
Megosztás:

A Bosch Bordáskereke megvan?Mert ha igen akkor össze lehet őket jelölni.

Nem sajnos az az adagoló Kadettról való, annak meg más a bordáskereke, ritkábbak a fogak rajta, a vez. szíja is más teljesen.

De már sikerült megoldanom, a szíjfeszítőnek van egy vágása, abba kell a fület betenni, akkor feszíti a legnagyobbat.

Most csak kérdés, hogy jó helyre állítottam-e az adagolót, de úgyis lehet 3 fogat plusz minusz állítani rajta. Legfeljebb jó nagy utóltöltés lesz rajta.

Link to comment
Megosztás:

Nem sajnos az az adagoló Kadettról való, annak meg más a bordáskereke, ritkábbak a fogak rajta, a vez. szíja is más teljesen.

De már sikerült megoldanom, a szíjfeszítőnek van egy vágása, abba kell a fület betenni, akkor feszíti a legnagyobbat.

Most csak kérdés, hogy jó helyre állítottam-e az adagolót, de úgyis lehet 3 fogat plusz minusz állítani rajta. Legfeljebb jó nagy utóltöltés lesz rajta.

Értem!

Egyébként én is gondban vagyok!Már be indul az ujj adagolóval de hülyén jár a motorja még nem mentem vele de be indítva hullámzik a mutorja,elég érdekesen jár..........

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos semmi fűtés nincs az autómban. Tud valaki segíteni abban, hogy hol kezdjem a hiba keresését?

A termosztátot nemrég cseréltem, bíztam abban, hogy megoldást hoz. Sajnos semmi változás.

Tegnap hosszabb úton voltam. Mikor megálltam belenéztem a motortérbe. A hűtőm bal fele meleg volt, ahol felső vízcső csatlakozik, a jobb fele és az alsó vízcső viszont teljesen hideg volt. Ez normális jelenség? A kiegyenlítőben a vízszint normális. Ami kérdés bennem felmerült: 1. el van vízkövesedve a fütőradiátorom? (De ennyire?) 2. Ki van akadva a fűtéskapcsoló tekerője? (Nem tudom hogyan műkid, mit vezérel.)

Link to comment
Megosztás:

Értem!

Egyébként én is gondban vagyok!Már be indul az ujj adagolóval de hülyén jár a motorja még nem mentem vele de be indítva hullámzik a mutorja,elég érdekesen jár..........

Ha az előtöltést rakod jobbra balra, akkor nem változik? Jó helyre van téve az adagoló, jelen van?

Kompressziót mértél a motoron?

Még ami lehet, a porlasztók, hogy nem porlasztanak, hanem hugyoznak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos semmi fűtés nincs az autómban. Tud valaki segíteni abban, hogy hol kezdjem a hiba keresését?

A termosztátot nemrég cseréltem, bíztam abban, hogy megoldást hoz. Sajnos semmi változás.

Tegnap hosszabb úton voltam. Mikor megálltam belenéztem a motortérbe. A hűtőm bal fele meleg volt, ahol felső vízcső csatlakozik, a jobb fele és az alsó vízcső viszont teljesen hideg volt. Ez normális jelenség? A kiegyenlítőben a vízszint normális. Ami kérdés bennem felmerült: 1. el van vízkövesedve a fütőradiátorom? (De ennyire?) 2. Ki van akadva a fűtéskapcsoló tekerője? (Nem tudom hogyan műkid, mit vezérel.)

Nem lehet, valaki telerakta lenmagliszttel a hűtőt? :)

Milyen a hűtővíz? Én leengedném, megnézném milyen így elsőre.

Meg nem nagy macera kiszedni a hűtőt, belül látszódna, milyen volt az előélete.

Nekem ez az első autóm az eddigi rakás után, aminek teljesen rozsdamentes a blokkja a vízjáratokban. Csak az utolsó tulaj lakta le úgy 1 év alatt, szerintem még benne is lakott...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos semmi fűtés nincs az autómban. Tud valaki segíteni abban, hogy hol kezdjem a hiba keresését?

A termosztátot nemrég cseréltem, bíztam abban, hogy megoldást hoz. Sajnos semmi változás.

Tegnap hosszabb úton voltam. Mikor megálltam belenéztem a motortérbe. A hűtőm bal fele meleg volt, ahol felső vízcső csatlakozik, a jobb fele és az alsó vízcső viszont teljesen hideg volt. Ez normális jelenség? A kiegyenlítőben a vízszint normális. Ami kérdés bennem felmerült: 1. el van vízkövesedve a fütőradiátorom? (De ennyire?) 2. Ki van akadva a fűtéskapcsoló tekerője? (Nem tudom hogyan műkid, mit vezérel.)

A radiátort át lehet mosni a motortérben lekötöd a két csövét a szélvédő alatt aztán trisóval meg forró vízzel átmosod.

A hideg-meleg választó zsalu az anyósoldali lábtérben van fent középen, nézd meg hogy mozgatja -e a kart a bowden.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha az előtöltést rakod jobbra balra, akkor nem változik? Jó helyre van téve az adagoló, jelen van?

Kompressziót mértél a motoron?

Még ami lehet, a porlasztók, hogy nem porlasztanak, hanem hugyoznak.

Na ma állítottam az előtöltésén és most nem hullámzik a motorja de kicsit keményen jár a motorja.

Úgy látszik lassan össze áll a gép,ja azt nem is mondtam hogy mi után lecseréltem az adagolót ellenőriztem a vezérlés jeleit láttam hogy középütt log lefelé a kipufogó cső,

lekaptam a rendszert és elég rossz állapotban volt a közép dob lehetett volna még talán össze hegeszteni taknyolni de úgy döntöttem inkább lecserélem egy újra,na de ez sem volt egyszerű...

Próbáltunk a haverral egy párat de ezek az után gyártott dobok nem teljesen pontosak,végül találtunk egyet ami kis átalakítással jó lett:)

Link to comment
Megosztás:

Na ma állítottam az előtöltésén és most nem hullámzik a motorja de kicsit keményen jár a motorja.

Úgy látszik lassan össze áll a gép,ja azt nem is mondtam hogy mi után lecseréltem az adagolót ellenőriztem a vezérlés jeleit láttam hogy középütt log lefelé a kipufogó cső,

lekaptam a rendszert és elég rossz állapotban volt a közép dob lehetett volna még talán össze hegeszteni taknyolni de úgy döntöttem inkább lecserélem egy újra,na de ez sem volt egyszerű...

Próbáltunk a haverral egy párat de ezek az után gyártott dobok nem teljesen pontosak,végül találtunk egyet ami kis átalakítással jó lett:)

Én nem is kísérleteztem szétszedni a kipuf.csöveket, amikor szétszedtem a motort, egyből a kipufogósort csavaroztam le a hengerfejről. Ezekre az Opelokra úgy rá tud gyógyulni a kipuf. rendszer, hogy két napig kell szenvedni a szétszedéssel. A francia kacatoknak ennyi az előnye, azoknál nagyon jól vannak rögzíve a csövek, könnyen oldhatóak.

Bár mondjuk az Opellel közlekedni szoktak, nem szerelni. :)

Mondom én, aki már másfél hónapja rak össze egy motort...:(

Már csak egy üzemanyagcsövet kell cserélni, aztán lehet indítani. Lehetne, de nem merem, mert attól félek, agyvérzést kapok...

Link to comment
Megosztás:

Én nem is kísérleteztem szétszedni a kipuf.csöveket, amikor szétszedtem a motort, egyből a kipufogósort csavaroztam le a hengerfejről. Ezekre az Opelokra úgy rá tud gyógyulni a kipuf. rendszer, hogy két napig kell szenvedni a szétszedéssel. A francia kacatoknak ennyi az előnye, azoknál nagyon jól vannak rögzíve a csövek, könnyen oldhatóak.

Bár mondjuk az Opellel közlekedni szoktak, nem szerelni. :)

Mondom én, aki már másfél hónapja rak össze egy motort... :(

Már csak egy üzemanyagcsövet kell cserélni, aztán lehet indítani. Lehetne, de nem merem, mert attól félek, agyvérzést kapok...

:)(Ezekre az Opelokra úgy rá tud gyógyulni a kipuf. rendszer, hogy két napig kell szenvedni a szétszedéssel.)

DE RÁ ÁMMMM!A Hátsó kipufogó dobot úgy kellet le flexelnem a közép dob csővérül az istené nem akart szét jönni,utána még a dob-ban maradt csonkot sem volt egyszerű ki feszegetni:)

Link to comment
Megosztás:

:)(Ezekre az Opelokra úgy rá tud gyógyulni a kipuf. rendszer, hogy két napig kell szenvedni a szétszedéssel.)

DE RÁ ÁMMMM!A Hátsó kipufogó dobot úgy kellet le flexelnem a közép dob csővérül az istené nem akart szét jönni,utána még a dob-ban maradt csonkot sem volt egyszerű ki feszegetni:)

Ezt én is eljátszottam egyszer, csak nekem nem kellett flexelni, beletört a cső a dobba :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.