Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

A blokk felőli oldalán van egy kis kar, az tesz rá némi előtöltést. Azt az e kadetton a kartonpapír műszerfalba süllyesztett wc fogantyúval lehet mozgatni, az tuti nem romlik el, legfeljebb csak hogy kiszakad a műszerfalból a bowdenház. :)

Én személy szerint azért nem szimpatizálok a lucas adagolókkal, mert ahhoz a javítókészlet elég drága, meg kb 300 darab mütyűrből áll, azt mind ki kellene cserélni, mert ott szívhat levegőt, illetve ha levegőt kap, akkor elég látványos tüneteket produkál. A Bosch a levegőt simán kiköhögi magából, aztán éli tovább az életét. Könnyű rajta tömítést cserélni, ha folyik, de ritkán szokott.

Végülis jó az a lucas adagoló is, elvileg kicsit kevesebbet fogyaszt vele a motor, meg elmegy az is nagyon sokat. El nem nagyon kopnak ezek az adagolók, csak a tömítések mennek szét bennük idővel.

Link to comment
Megosztás:

Hah, a jó kis kadett adagoló, örök darab. :)

Láttam már ilyet astrán, csak az illető nehezményezte, hogy reggel motorháztető ki, dúsító ráhúz, majd ha bemelegedett, akkor ugyanez vissza. :)

Bár én bowdenesre oldanám meg, aztán az utastérből macerálnám.

Jó kis adagolók ezek, tovább bírják minden másnál.

na igen én vagyok az az illető és még mindig így indítom a gépet :) ahogy már előttem is írták ez egy kadett 1.6D adagoló. Simán jó a 17DR Astrára csak hát annyi a kényelmetlenség, hogy a hidegindítást mechanikusan kell megoldani. Viszont szinte elnyűhetetlenek ezek az adagolók és egyszerű mint egy bot.

Link to comment
Megosztás:

7618774823_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

az igen még soha nem láttam ilyen szép tiszta motort! Te minden nap vikszolod vagy csak nem jársz vele? :) Lenne egy nagy kérésem.... Le tudnád nekem olvasni a porlasztócsúcs házadról a típusszámot? Amilyen szép tiszta nem lesz nehéz dolgod. Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

az igen még soha nem láttam ilyen szép tiszta motort! Te minden nap vikszolod vagy csak nem jársz vele? :) Lenne egy nagy kérésem.... Le tudnád nekem olvasni a porlasztócsúcs házadról a típusszámot? Amilyen szép tiszta nem lesz nehéz dolgod. Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

A blokk felőli oldalán van egy kis kar, az tesz rá némi előtöltést. Azt az e kadetton a kartonpapír műszerfalba süllyesztett wc fogantyúval lehet mozgatni, az tuti nem romlik el, legfeljebb csak hogy kiszakad a műszerfalból a bowdenház. :)

Én személy szerint azért nem szimpatizálok a lucas adagolókkal, mert ahhoz a javítókészlet elég drága, meg kb 300 darab mütyűrből áll, azt mind ki kellene cserélni, mert ott szívhat levegőt, illetve ha levegőt kap, akkor elég látványos tüneteket produkál. A Bosch a levegőt simán kiköhögi magából, aztán éli tovább az életét. Könnyű rajta tömítést cserélni, ha folyik, de ritkán szokott.

Végülis jó az a lucas adagoló is, elvileg kicsit kevesebbet fogyaszt vele a motor, meg elmegy az is nagyon sokat. El nem nagyon kopnak ezek az adagolók, csak a tömítések mennek szét bennük idővel.

Ezért akartam én is rátenni inkább Bosch-t,de akkor marad a Lucas felújítása.Inkább azt újíttatom fel.mint pár ezerrel kevesebbért vegyek 1 használt Boscht aminek kitudja milyen lehet a belseje.Asszem a fejújítottra még garit is adnak.Egyébként 8 éve van nállam a verda,de eddig semmi gondom nem volt motorikus téren vele,dehát a Lucast sem végtelenre tervezték sajnos :-( Asszem majdnem napra pontosan 1 éve kapott új csúcsokat,amit ott lőttek be padon ahová nemsokára viszem az adagolót,úgyhogy még lehet hogy emlékezni is fognak rám :D Ha elkészültem a projektel megosztom a tapasztalataim.

Link to comment
Megosztás:

A blokk felőli oldalán van egy kis kar, az tesz rá némi előtöltést. Azt az e kadetton a kartonpapír műszerfalba süllyesztett wc fogantyúval lehet mozgatni, az tuti nem romlik el, legfeljebb csak hogy kiszakad a műszerfalból a bowdenház. :)

Johhny képén úgy látom, hogy a Bosch-nál meg pont a blokkal ellentétes oldalon van az a kar, amit meghúz a vákuumos cucc.

Link to comment
Megosztás:

egen. Idönként meg is ragad, és nem ejti vissza az alapjáratot.

Nálam soha nem csinált ilyet. Az a kis teleszkóp sincs rajta, de nem is hiányzik.

5 év, 180 ezer km mióta nálam van. Óra szerint 300 000, de 11 évesen vettem 120 ezerrel. Tudjuk ez mit jelent. :D

Az adagoló bontatlan, és hibátlan. :icon1: BOSCH

Link to comment
Megosztás:

Nálam soha nem csinált ilyet. Az a kis teleszkóp sincs rajta, de nem is hiányzik.

5 év, 180 ezer km mióta nálam van. Óra szerint 300 000, de 11 évesen vettem 120 ezerrel. Tudjuk ez mit jelent. :D

Az adagoló bontatlan, és hibátlan. :icon1: BOSCH

nekem az elözö is csinálta idönként, meg kb évente ez is eljátsza egyszer. Mondjuk az elsö nem visszaejtés után takarítom, és akkor egy évig elvan. Az elsö motoromnál, még nem tudtam hogy mi ez, csak azt hogy 1100 az alapjárat, aztán beállítottam... :lol: az elsö motormosás után pedig a fordulatszámmérö már mutatni se tudta, csak egy picit megemelkedett a mutató. Akkor rájöttem hogy mi lehet ez :D Több DR-es ismerösömnél is volt ugyan ez, egy lájtos mosás után pedig működött is rendesen. Pedig takarítva van a motorterem rendesen, ez mégis megragad néha.
Link to comment
Megosztás:

nekem az elözö is csinálta idönként, meg kb évente ez is eljátsza egyszer. Mondjuk az elsö nem visszaejtés után takarítom, és akkor egy évig elvan. Az elsö motoromnál, még nem tudtam hogy mi ez, csak azt hogy 1100 az alapjárat, aztán beállítottam... :lol: az elsö motormosás után pedig a fordulatszámmérö már mutatni se tudta, csak egy picit megemelkedett a mutató. Akkor rájöttem hogy mi lehet ez :D Több DR-es ismerösömnél is volt ugyan ez, egy lájtos mosás után pedig működött is rendesen. Pedig takarítva van a motorterem rendesen, ez mégis megragad néha.

Nekem Isuzu csinálta azt, hogy nem ejtette vissza az alapjáratot 1100 alá, csak ha hirtelen léptem le a gázról. Mint kiderült, elgyengült a gázkar visszahúzó rugója az adagolón. Nagyon nem akartam piszkálni, mert teljesen hozzáférhetetlen helyen, a blokk mögött van, ellentétben a német motorokkal. Egy plusz rugó beiktatásával orvosoltam a problémát, épp annyira erős csak, hogy a gázt ne legyen nehezebb benyomni, viszont azért térjen vissza a kar alaphelyzetbe.

Az autót 140 ezerrel vettem, 13 évesen, most van benne 230 ezer. De a donor kocsiban lévő valós 285 ezer km-es motor állapotából kiindulva, a két motor állapotát összehasonlítva az enyémben még + minimum 150-200 e lehet. A fenti apróbb problémától eltekintve viszont az adagoló teljesen hibátlan. Bosch adagoló.

Ennek a lelke szerintem 3 dolog. Ne legyen túlfeszítve a szíj, ne kapjon szemetes gázolajat, és ne álljon használatlanul szárazon túl sokat (kiszáradnak a tömítések, újra használatba vételkor elkezd folyatni, falsot szívni.).

Link to comment
Megosztás:

Ó emberek, ez a lucas adagoló....tegnap óta is kijött vagy 3 marék hajam. A falu vége táblától 3km-t vontattuk az autót, addig folyamatosan rángatott az autó, hatalmas fehér füst, azt hittem kiszakad a motor. A végére nagynehezen kilevegősödött, de valamiért még mindig belevegősödik. Nem merem bolygatni az üzemanyagrendszert már, mert megint lehet vontatni 3km-t. Pedig azt hittem megtaláltam a hibát...visszacsapó szelep is van, teljesen tip-top a csövek a tanktól az adagolóig, mégis...

Szerencsétlen komám meg a g astrájával, amire vigyáz(na) kénytelen rángatni engem. :)

Az a tünete, ha alapjáraton jár a motor, elkezd dadogni, fehér füst, de ha megyek vele rendesen, akkor semmi baj, csak alapjáraton. Eddigi tapasztalat alapján elmegy olyankor az adagolóból a nyomás, és olyankor máshol, más mennyiséget porlaszt. Szóval teljesen más, mint a Bosch.

Régen cseréltem már szárnylapátot lucas adagolóban, ez az, ami szívja a tankból a nedüt, meg csinálja a nyomást az adagolóházban. Csak megszűnt a bolt, ahol ilyesmit lehetett kapni...nem tudom ma már hol lehet. :(

Link to comment
Megosztás:

Ó emberek, ez a lucas adagoló....tegnap óta is kijött vagy 3 marék hajam. A falu vége táblától 3km-t vontattuk az autót, addig folyamatosan rángatott az autó, hatalmas fehér füst, azt hittem kiszakad a motor. A végére nagynehezen kilevegősödött, de valamiért még mindig belevegősödik. Nem merem bolygatni az üzemanyagrendszert már, mert megint lehet vontatni 3km-t. Pedig azt hittem megtaláltam a hibát...visszacsapó szelep is van, teljesen tip-top a csövek a tanktól az adagolóig, mégis...

Szerencsétlen komám meg a g astrájával, amire vigyáz(na) kénytelen rángatni engem. :)

Az a tünete, ha alapjáraton jár a motor, elkezd dadogni, fehér füst, de ha megyek vele rendesen, akkor semmi baj, csak alapjáraton. Eddigi tapasztalat alapján elmegy olyankor az adagolóból a nyomás, és olyankor máshol, más mennyiséget porlaszt. Szóval teljesen más, mint a Bosch.

Régen cseréltem már szárnylapátot lucas adagolóban, ez az, ami szívja a tankból a nedüt, meg csinálja a nyomást az adagolóházban. Csak megszűnt a bolt, ahol ilyesmit lehetett kapni...nem tudom ma már hol lehet. :(

Nem akarlak elszomorítani,de nekem is ezt csinálta mielőtt végleg beadta a kulcsot.Nagyon nehéz reggeli indulás,alapjárat elfogy de magasabb fordulaton semmi hiba,és végül nem tudom beindítani.A nyomócsövekből 1 szikra gázolaj sem jön.Marad a felújítás.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak elszomorítani,de nekem is ezt csinálta mielőtt végleg beadta a kulcsot.Nagyon nehéz reggeli indulás,alapjárat elfogy de magasabb fordulaton semmi hiba,és végül nem tudom beindítani.A nyomócsövekből 1 szikra gázolaj sem jön.Marad a felújítás.

Tudom, persze, van egypár variáció, amiért ezt csinálja. Már nézegetek Bosch adagolókat, komám mondta, hogy van neki 2, csak nem találja még.

Mondjuk egy bosch adagoló se egy aranyálom, ha már állt egy sufniban 5 évet.

Egyszer vettem egy ilyet, volt kézipumpa, és csak akkor indult el a motor, ha felpumpáltam vele az adagolót. Egyébként nem szívott magától. A Boschnál a szárnylapátok hajlamosak beragadni, ha ledugózatlanul elteszi valaki. Főleg szárazon, egy párás sufniban, az a tuti. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Sajnos turbó csere előtt állok.

Használt turbó vételekor mire érdemes figyelni?

Másik típusról, turbó barkácsolás nélkül esetleg fel rakható-e?

Motor típus? Tengelye ne kotyogjon, ne szoruljon+lapátok épek legyenek. Lehet farigcsálni, de sok értelme nem igen lesz, ha előkamrás akkor meg változós nem ajánlott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok dieselesek,segítségeteket kérném,hidegben nagyon jól indul az autóm,kb 10 mp jár,utána ledadog,es gázpumpálás nélkül,leáll! Mi lehet a gond?

Ez egy 2000 évj,1.7 dti,G astra caravan(ISUZU),55 KW

Előtte f astra caravanom volt 9 évig,Isuzu diesel,423000 km-el adtam el,hibátlan motorral!!!! Pöcc-röff volt a kicsikém!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok dieselesek,segítségeteket kérném,hidegben nagyon jól indul az autóm,kb 10 mp jár,utána ledadog,es gázpumpálás nélkül,leáll! Mi lehet a gond?

Ez egy 2000 évj,1.7 dti,G astra caravan(ISUZU),55 KW

Előtte f astra caravanom volt 9 évig,Isuzu diesel,423000 km-el adtam el,hibátlan motorral!!!! Pöcc-röff volt a kicsikém!

Hát az 55 kW-os dti az már nem az a 8 szelepes isuzu motor, mibe 423 ezer km belemegy hibátlanul...

Link to comment
Megosztás:

Hát az 55 kW-os dti az már nem az a 8 szelepes isuzu motor, mibe 423 ezer km belemegy hibátlanul...

Az vicc,hogy a motorjában 35000 km van,rokontól vettem,ő csináltatott rajta motorgenerált,új dugók,új turbo,főtengely,adagoló,stb!Az a baj,hogy ezt ,ár telerakták mindenféle elektronikával!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.