Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Az igen :)

Én a mögöttünk lévő évben 29.500 km-t tettem meg, ez alatt 4,98 liter/100km volt az átlag fogyasztás. B Veki Isuzu motorral.

2011-ben 33.400 km, és 4,79 liter/100 km.

2010: 16.900 km, 5.17 l/100km

2012-ben egy zsebbe nyúlós generátor felújítás volt, 50 e Ft értékben, mint rendellenes meghibásodás.

Valamint egy sikeres manuális klíma beszerelés, de ez már az én saját hülyeségem volt.

Olaj/olajszűrő csere 15 ezrenként, total 5W40-es olajjal. Légszűrő és pollenszűrő csere minden második, üzemanyag szűrő csere minden negyedik olajcserekor. Ezeken kívül minden ami jól működik (pl fékolaj, váltóolaj), nem piszkáljuk :) Ezt a jó és egyben gazdaságos receptet követem :)

Hát a futári meló már csak ilyen szakma, km falós rendesen!! :) Fogyasztás szerintem így is jó, mivel nem az a fajta vagyok, aki minden címnél leállítja a kocsit, és azért elég sokat ketyeg egy helyben. :) Jah azt elfelejtettem írni hogy x17dtl német motoros (68le) gépről van szó. Remélem az elkövetkező évben is bírja majd ezt a megfeszített munka tempót. :)

Egyúttal kívánok minden fórumozónak Boldog Új Évet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 96- s évjáratú F- Astra Isuzum. Nemrég figyeltem fel, hogy hidegen az indítás után dadog a motor. Ugyan nem illik hidegen pörgetni, de ha párszor megteszem abbahagyja.

Tegnap éjjel direkt kint hagytam az udvaron, hát se jobb- se rosszabb a helyzet.

Nem tudom van- e köze, de ősz végén én cseréltem a gázolaj szűrőt. Nem volt kannában gázolajam, ezért üresen tettem vissza.

Amíg nem telt fel (a motor járása közben) akkor is így ki- kihagyott a motor.

Október végén komplett vezérlést cseréltettem. Az tuti, hogy semmit nem méregettek indikátorórával, stb....Csak összejelölték a főtengelyt, vezérmű tengelyt......

Vagy nem ilyen egyszerű a helyzet?

Németországból hozták be 5- 6 éve, én akkor vettem meg. Egy stóc kilóméteróra állásos számlám van. Most 217 000km

van benne.

Kezdjem keresgélni, kiméregetni az izzítógyertyákat?....stb...

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Isuzu dízelen mennyire megy fel nektek a vízhőfok, és mennyire tartja stabilan? Dimbes-dombos vidéken használom az enyémet (Vác-Rétság), és a lejteken eléggé lehűl (kék tetejéig), nem tudom mennyire jó ez így.

köszi

Péter

Szia!

Az én Isuzu Astrámnál beáll 90 fok környékére. A minap Ausztriában "dombokon" jártam, de kb. 2 millimétert ment feljebb.

A lejtőn lefelé maradt 90- n. Sosem takargattam a hűtőmet. Lehet termosztát cseréd lesz?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 96- s évjáratú F- Astra Isuzum. Nemrég figyeltem fel, hogy hidegen az indítás után dadog a motor. Ugyan nem illik hidegen pörgetni, de ha párszor megteszem abbahagyja.

Tegnap éjjel direkt kint hagytam az udvaron, hát se jobb- se rosszabb a helyzet.

Nem tudom van- e köze, de ősz végén én cseréltem a gázolaj szűrőt. Nem volt kannában gázolajam, ezért üresen tettem vissza.

Amíg nem telt fel (a motor járása közben) akkor is így ki- kihagyott a motor.

Október végén komplett vezérlést cseréltettem. Az tuti, hogy semmit nem méregettek indikátorórával, stb....Csak összejelölték a főtengelyt, vezérmű tengelyt......

Vagy nem ilyen egyszerű a helyzet?

Németországból hozták be 5- 6 éve, én akkor vettem meg. Egy stóc kilóméteróra állásos számlám van. Most 217 000km

van benne.

Kezdjem keresgélni, kiméregetni az izzítógyertyákat?....stb...

Előre is köszi a segítséget!

Az isuzu úgy rémlik, nem utóizzít. De ha nem az izzítógyertyák, akkor szerintem a porlasztócsúcsok kezdhettek el brunyálni, és a nem rendesen elporlasztott anyag annyira nem viselkedik jól. Az izzítógyertyákat egyszerűen le tudod tesztelni, kiveszed, adsz neki 12V-ot, aztán ha rendesen pirosodik, akkor jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 96- s évjáratú F- Astra Isuzum. Nemrég figyeltem fel, hogy hidegen az indítás után dadog a motor. Ugyan nem illik hidegen pörgetni, de ha párszor megteszem abbahagyja.

Tegnap éjjel direkt kint hagytam az udvaron, hát se jobb- se rosszabb a helyzet.

Nem tudom van- e köze, de ősz végén én cseréltem a gázolaj szűrőt. Nem volt kannában gázolajam, ezért üresen tettem vissza.

Amíg nem telt fel (a motor járása közben) akkor is így ki- kihagyott a motor.

Október végén komplett vezérlést cseréltettem. Az tuti, hogy semmit nem méregettek indikátorórával, stb....Csak összejelölték a főtengelyt, vezérmű tengelyt......

Vagy nem ilyen egyszerű a helyzet?

Németországból hozták be 5- 6 éve, én akkor vettem meg. Egy stóc kilóméteróra állásos számlám van. Most 217 000km

van benne.

Kezdjem keresgélni, kiméregetni az izzítógyertyákat?....stb...

Előre is köszi a segítséget!

Esélyes, hogy izzítógyertya lesz. Az enyém is pontosan ezt csinálta, amíg ki nem lettek cserélve az izzítógyertyák. Utóizzít az isuzu is :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 96- s évjáratú F- Astra Isuzum. Nemrég figyeltem fel, hogy hidegen az indítás után dadog a motor. Ugyan nem illik hidegen pörgetni, de ha párszor megteszem abbahagyja.

Tegnap éjjel direkt kint hagytam az udvaron, hát se jobb- se rosszabb a helyzet.

Nem tudom van- e köze, de ősz végén én cseréltem a gázolaj szűrőt. Nem volt kannában gázolajam, ezért üresen tettem vissza.

Amíg nem telt fel (a motor járása közben) akkor is így ki- kihagyott a motor.

Október végén komplett vezérlést cseréltettem. Az tuti, hogy semmit nem méregettek indikátorórával, stb....Csak összejelölték a főtengelyt, vezérmű tengelyt......

Vagy nem ilyen egyszerű a helyzet?

Németországból hozták be 5- 6 éve, én akkor vettem meg. Egy stóc kilóméteróra állásos számlám van. Most 217 000km

van benne.

Kezdjem keresgélni, kiméregetni az izzítógyertyákat?....stb...

Előre is köszi a segítséget!

100%, hogy valamelyik izzítógyertya szart be. Vedd ki mindent, és ellenőrizd őket. Először egyenként, pillanatok alatt pirosra kell izzania a végüknek. Ha valamelyik tök süket, akkor meg is van a probléma. Ha egyesével próbálva mind jónsk tűnik, akkor szereld fel a hídra az összeset, amiről a +12V-ot kapják, adj mindegyiknek testet és így próba. Ugyanis ha valamelyik már gyengébb, mint a többi, akkor a többi elszívja előle az áramot, nem izzik fel rendesen a motorban.

Lehet hitetlenkedni, de ezzel beszívtam én is. Hengerfej felújítás után, meg lettek bolygatva a dolgok, gyertyák ,porlasztó szelepek minden kiszerelve, majd korrektül felújítva. A projekt még nyáron kezdődött, de tél lett, mire elkészült a motor. Összeszereltük, már kint mínuszok voltak, jöhet a próba. Hidegen az egyik henger nem indult, csak hosszas járatás után volt hajlandó abbahagyni a rángatózást. Elsőként kizártuk, melyik henger a rossz, az izzítógyertyáját ellenőriztük, egymagában próbálva működött, mondom ######a, itt biztos valami el lett fuserálva a HF felújítása során. Jó, akkor kezdjük a legegyszerűbb dolgoktól: Porlasztót tisztítottunk, majd vissza, semmi javulás. Majd cseréltünk fel két henger között porlasztót, semmi változás a hiba a rossz hengerben maradt. Kompressziót mértünk, minden jót mutatott, a rossz henger mégsem indult. Már le akartuk venni a hengerfejet újra, akkor jött az ötlet, hogy a híddal próbáljuk ki az összes gyertyát egyszerre. Persze, hogy nem izzott fel a hibás hengeré :) Már az őrület határán voltunk, haverom majdnem elhajította jó messzire az összeset a híddal együtt, csere után minden megjavult.

Nem mondom, hogy vegyél 4 új egyformát, mert drága, és én sem tenném, de úgy lenne az igazi. Akkor minden hengerben egyforma lenne az izzítás.

Egyébként ha pár másodperc alatt megszűnik a rángatás, kisimul a motor járása, akkor valószínű, hogy az adott gyertya nem tök süket, csak gyengébb már.

Link to comment
Megosztás:

Srácok van egy x-akta hozzá kéne szólni.

opel astra f 92-1.7d. német motoros motorkod 17dr

ízzitást mi vezérli (relét) honnan tudja a relé mikor meleg,hideg a motor.

Egy hőgomba van a motorban,és nincs átkötve.

A hiba az az hogy forro motornál is végig ízzítja azt a 40 másodpercet.-5 fölöt nem kapcsol le az izzitás.

Most relé ki be ezt a játékot játszuk.Voltam kettő víllamósági szerelönél és nem tudnak hozászolni.

Mind a kettő a hőgombát hibáztatja ami nincs a motorban azt mondják hiányzik de nem tudják megmutatni a helyét hogy honnan hiányzik.

Link to comment
Megosztás:

100%, hogy valamelyik izzítógyertya szart be. Vedd ki mindent, és ellenőrizd őket. Először egyenként, pillanatok alatt pirosra kell izzania a végüknek. Ha valamelyik tök süket, akkor meg is van a probléma. Ha egyesével próbálva mind jónsk tűnik, akkor szereld fel a hídra az összeset, amiről a +12V-ot kapják, adj mindegyiknek testet és így próba. Ugyanis ha valamelyik már gyengébb, mint a többi, akkor a többi elszívja előle az áramot, nem izzik fel rendesen a motorban.

Lehet hitetlenkedni, de ezzel beszívtam én is. Hengerfej felújítás után, meg lettek bolygatva a dolgok, gyertyák ,porlasztó szelepek minden kiszerelve, majd korrektül felújítva. A projekt még nyáron kezdődött, de tél lett, mire elkészült a motor. Összeszereltük, már kint mínuszok voltak, jöhet a próba. Hidegen az egyik henger nem indult, csak hosszas járatás után volt hajlandó abbahagyni a rángatózást. Elsőként kizártuk, melyik henger a rossz, az izzítógyertyáját ellenőriztük, egymagában próbálva működött, mondom ######a, itt biztos valami el lett fuserálva a HF felújítása során. Jó, akkor kezdjük a legegyszerűbb dolgoktól: Porlasztót tisztítottunk, majd vissza, semmi javulás. Majd cseréltünk fel két henger között porlasztót, semmi változás a hiba a rossz hengerben maradt. Kompressziót mértünk, minden jót mutatott, a rossz henger mégsem indult. Már le akartuk venni a hengerfejet újra, akkor jött az ötlet, hogy a híddal próbáljuk ki az összes gyertyát egyszerre. Persze, hogy nem izzott fel a hibás hengeré :) Már az őrület határán voltunk, haverom majdnem elhajította jó messzire az összeset a híddal együtt, csere után minden megjavult.

Nem mondom, hogy vegyél 4 új egyformát, mert drága, és én sem tenném, de úgy lenne az igazi. Akkor minden hengerben egyforma lenne az izzítás.

Egyébként ha pár másodperc alatt megszűnik a rángatás, kisimul a motor járása, akkor valószínű, hogy az adott gyertya nem tök süket, csak gyengébb már.

Hm, igen, egy frissen összerakott motor csodákat képes művelni. :)

Én a hengerfej alá tettem egy rongyot, leszedtem róla a vezérműtengelyt, és az egyik szelep becsípte a rongyot. Néztem miért van hozzáragadva, kitéptem belőle okosan, aztán meg is feledkeztem róla. Feltettem a blokkra, majd amikor össze lett rakva, elindult, de olyan hangja volt kb, mint egy gőzhajónak, úgy fújtatott az egész, ahogy kifújt a nem záródó szelepnél. :) Aztán csak kiköhögte magából a rongydarabot, és már járt rendesen. Ez egy 1.9-es dízel pözsó volt, amitől mindenkit óva intek. :)

Amúgy reméljük csak izzítóbaj van, reméljük nem levegősödés, hogy elereszti a nyomást az adagoló. Kézipumpával ha rá lehet ilyenkor pumpálni, akkor ez történt. A levegősödés helyét megtalálni dízelnél....fuj.

Link to comment
Megosztás:

Hm, igen, egy frissen összerakott motor csodákat képes művelni. :)

Én a hengerfej alá tettem egy rongyot, leszedtem róla a vezérműtengelyt, és az egyik szelep becsípte a rongyot. Néztem miért van hozzáragadva, kitéptem belőle okosan, aztán meg is feledkeztem róla. Feltettem a blokkra, majd amikor össze lett rakva, elindult, de olyan hangja volt kb, mint egy gőzhajónak, úgy fújtatott az egész, ahogy kifújt a nem záródó szelepnél. :) Aztán csak kiköhögte magából a rongydarabot, és már járt rendesen. Ez egy 1.9-es dízel pözsó volt, amitől mindenkit óva intek. :)

Amúgy reméljük csak izzítóbaj van, reméljük nem levegősödés, hogy elereszti a nyomást az adagoló. Kézipumpával ha rá lehet ilyenkor pumpálni, akkor ez történt. A levegősödés helyét megtalálni dízelnél....fuj.

Pedig úgy hallottam, azok a motorok elnyűhetetlenek...

Link to comment
Megosztás:

Pedig úgy hallottam, azok a motorok elnyűhetetlenek...

Igen, sajna én is így hallottam, jól is vannak összerakva, hasonlít is nagyon az astra gm-es dízeléhez, csak épp a karterszellőztetése úgy van megoldva, hogy....katasztrófa. Egy idő utána felzabálja a motorolajat, aztán megszorul az egész. Elég sok francia autóba rakták bele, csak mindegyiken más bigyók vannak ráaggatva, a 405-ös pözsóén van a legszerencsétlenebbül megoldva szerintem. Nálam másfél liter olajat evett 1000km-en, a henger fala, és a gyűrűk nem voltak nagyon kopottak, egy hengerét leszámítva, ott egy dugó elfogyott 5 tized mm-ert. Gondolom az előző tulaj is opelből ült át pözsóba, azért szívta meg. Megszorult neki valahol, nekem meg persze hogy nem mondta. :( És még csak nem is a motorral volt bajom azon az autón, az volt a legkevesebb.... :)))

Link to comment
Megosztás:

Srácok van egy x-akta hozzá kéne szólni.

opel astra f 92-1.7d. német motoros motorkod 17dr

ízzitást mi vezérli (relét) honnan tudja a relé mikor meleg,hideg a motor.

Egy hőgomba van a motorban,és nincs átkötve.

A hiba az az hogy forro motornál is végig ízzítja azt a 40 másodpercet.-5 fölöt nem kapcsol le az izzitás.

Most relé ki be ezt a játékot játszuk.Voltam kettő víllamósági szerelönél és nem tudnak hozászolni.

Mind a kettő a hőgombát hibáztatja ami nincs a motorban azt mondják hiányzik de nem tudják megmutatni a helyét hogy honnan hiányzik.

Nincs benne semmi ilyesféle hőgomba, a relé egy időzített relé, mely magát szabályozza, ha a megfelelő izzítógyertya van hozzárendelve a helyes működés 30-40mp.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem 1 Opel Astra F Caravanom vagy és az érdekelne hogy hogyan tudom benne kicserélni a bal első hangszorot? Le kell szednem hozzá a kárpitot vagy mi?

Köszi a választ hello!

Igen, le kell szedni hozzá a kárpitot.

837700-20130103-l8y3VM.jpg

A kapaszkodó alatt van 2 csavar, az ajtó alsó élén 3, és a kapaszkodó felső részénél található ovális kipattintható műanyag alatt (vagy tükörállító gomb/ablakemelő kapcsoló) alatt mégegy. Ha ki van tekerve az összes csavar a kárpitot el kell "tépni" az ajtótól mert műanyag patentok fogják. Mondjuk ez a hideg nem a legideálísabb idő erre a műveletre, sanszos hogy pár patent el fog törni. Visszarakáskor kicsit carakodni kell az ajtónyitó karral és az ajtózáró gombal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap vettem meg életem 2. autóját (Az első egy Renault R19-es volt 1.4 benzin)

ami történetesen egy kombi Opel F Astra 1996-os 1.7 TD Isuzu motros.

Mivel eddig még nem volt Dizeles autóm és Opelem se, megszeretném kérdezni Tőletek, hogy:

Mire figyeljek oda igazán?

Mik a tipus hibák?

Olaj, szűrő csere mennyi időnként kell neki?

és hogy tehetem hűséges társamma amig nálam lesz?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv: Csaba

Link to comment
Megosztás:

Hm, igen, egy frissen összerakott motor csodákat képes művelni. :)

Én a hengerfej alá tettem egy rongyot, leszedtem róla a vezérműtengelyt, és az egyik szelep becsípte a rongyot. Néztem miért van hozzáragadva, kitéptem belőle okosan, aztán meg is feledkeztem róla. Feltettem a blokkra, majd amikor össze lett rakva, elindult, de olyan hangja volt kb, mint egy gőzhajónak, úgy fújtatott az egész, ahogy kifújt a nem záródó szelepnél. :) Aztán csak kiköhögte magából a rongydarabot, és már járt rendesen. Ez egy 1.9-es dízel pözsó volt, amitől mindenkit óva intek. :)

Amúgy reméljük csak izzítóbaj van, reméljük nem levegősödés, hogy elereszti a nyomást az adagoló. Kézipumpával ha rá lehet ilyenkor pumpálni, akkor ez történt. A levegősödés helyét megtalálni dízelnél....fuj.

Isuzu adagolója nem szokott levegősödni. Illetve ha úgy rángat, hogy egyik henger nem indul, csak később, akkor tutira izzítógyertya gond van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap vettem meg életem 2. autóját (Az első egy Renault R19-es volt 1.4 benzin)

ami történetesen egy kombi Opel F Astra 1996-os 1.7 TD Isuzu motros.

Mivel eddig még nem volt Dizeles autóm és Opelem se, megszeretném kérdezni Tőletek, hogy:

Mire figyeljek oda igazán?

Mik a tipus hibák?

Olaj, szűrő csere mennyi időnként kell neki?

és hogy tehetem hűséges társamma amig nálam lesz?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv: Csaba

Semmi extra dolgot nem kíván. Hidegen ne hajtsd, 1500-2000-es fordulat körül használd. Szóval ne pörgesd, de ne is erőltesd magas fokozatban alapjárat közelében. Ha hosszabb ideig hajtottad 2500 fordulat felett, akkor ne állítsd le azonnal, hagyd a turbót visszahűlni. Olajcsere használattól függően 10 vagy 15 ezrenként, 10W40 vagy 5W40-es olajjal. Ha kúton tankolsz, és előtted nem kannázták tele szeméttel a tankot, akkor egy üzemanyagszűrő bőven elmegy 60 e km-t is.

Én a következő dolgokat cserélném, most azonnal: Vezérlés, ékszíjak (mindenhova Gates), feszítő görgők, vízpumpa, termosztát, hűtőfolyadék, olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, üzemanyag szűrő, és a tartályban lévő fékfolyadék.

Lehet, hogy pl vízpumpa cseréje feleslegesnek tűnik, mert nincs a vezérlésben, de ha az ékszíjak lent vannak, akkor könnyen cserélhető. A hűtővíznél ugyanez, de a vízpumpa cseréhez le kell engedni a vizet. És akkor az újat beleönteni ugyanolyan "bonyolult, mint a régit". Ugyanez a termosztátnál, ha le van engedve a víz a vízpumpa miatt, akkor a termo-t cserélni 5 perc.

Ezek cseréje együtt kb 65 e Ft anyag, és 3 órás munka otthon, de ha megvannak, akkor 100 e km-ig garantáltan nem kell az autóhoz nyúlnod.

Link to comment
Megosztás:

Semmi extra dolgot nem kíván. Hidegen ne hajtsd, 1500-2000-es fordulat körül használd. Szóval ne pörgesd, de ne is erőltesd magas fokozatban alapjárat közelében. Ha hosszabb ideig hajtottad 2500 fordulat felett, akkor ne állítsd le azonnal, hagyd a turbót visszahűlni. Olajcsere használattól függően 10 vagy 15 ezrenként, 10W40 vagy 5W40-es olajjal. Ha kúton tankolsz, és előtted nem kannázták tele szeméttel a tankot, akkor egy üzemanyagszűrő bőven elmegy 60 e km-t is.

Én a következő dolgokat cserélném, most azonnal: Vezérlés, ékszíjak (mindenhova Gates), feszítő görgők, vízpumpa, termosztát, hűtőfolyadék, olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, üzemanyag szűrő, és a tartályban lévő fékfolyadék.

Lehet, hogy pl vízpumpa cseréje feleslegesnek tűnik, mert nincs a vezérlésben, de ha az ékszíjak lent vannak, akkor könnyen cserélhető. A hűtővíznél ugyanez, de a vízpumpa cseréhez le kell engedni a vizet. És akkor az újat beleönteni ugyanolyan "bonyolult, mint a régit". Ugyanez a termosztátnál, ha le van engedve a víz a vízpumpa miatt, akkor a termo-t cserélni 5 perc.

Ezek cseréje együtt kb 65 e Ft anyag, és 3 órás munka otthon, de ha megvannak, akkor 100 e km-ig garantáltan nem kell az autóhoz nyúlnod.

Köszönöm Adam1 a válaszod!, és megfogadom amiket irtál, bár nem vagyok egy autoszerelő tipus, de vannak barátaim akik értenek hozzá, velük megcsináljuk ezeket amiket felsoroltál.

Mégegyszer Köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk, ha normálisan bemelegszik most a hidegekben fölösleges termosztátot cserélned szerintem, mivel ami jó azt ne bolygassuk+vízpumpát sem érdemes szerintem, ha nem folyat (a kettő egy minőségibből kb. 20ezer, de a te döntésed ártani nem ártasz neki:)). Fagyállót megméred hány fokos, olaj+vezérlés+szűrők cseréje aztán jól van és inkább 10w40-es-t bele az való ezekbe. Hidegen egyik dízel motort sem ajánlatos pörgetni az a 2000 elég, kényelmesen haladva nem kell nagyon sok idő a bemelegedéshez. Turbóról meg annyit, hogy vízhűtéses nem fog az beállni, ha pörgősebb tempó után nem járatod 5 percig, fél perc aztán kész.

Link to comment
Megosztás:

Isuzu adagolója nem szokott levegősödni. Illetve ha úgy rángat, hogy egyik henger nem indul, csak később, akkor tutira izzítógyertya gond van.

Hát, olyan adagolóval még nem találkoztam, ami nem levegősödne. :)

A Bosch-okban a nyomástartó szelep golyója szokott beragadni, meg az összes o gyűrűnél engedi a gázolajat idővel, ahol csak tudja. Főleg a tengely szimeringnél, ha nem vitonból van a szimering, szeretnek ezen spórolni pár száz forintot a szerelők, aztán meg 30000 után ereszt megint.

A Lucas/Cav-oknál meg a szárnylapát nem szív fel elég anyagot, vagy annál is van egy rakat tömítés, ahol tud engedni. Az meg elég érzékeny a háznyomásra, amire van külön egy nyomásállító csavar is rajta, ha tekergeti az ember, akkor változik az előtöltés.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk, ha normálisan bemelegszik most a hidegekben fölösleges termosztátot cserélned szerintem, mivel ami jó azt ne bolygassuk+vízpumpát sem érdemes szerintem, ha nem folyat (a kettő egy minőségibből kb. 20ezer, de a te döntésed ártani nem ártasz neki:)). Fagyállót megméred hány fokos, olaj+vezérlés+szűrők cseréje aztán jól van és inkább 10w40-es-t bele az való ezekbe. Hidegen egyik dízel motort sem ajánlatos pörgetni az a 2000 elég, kényelmesen haladva nem kell nagyon sok idő a bemelegedéshez. Turbóról meg annyit, hogy vízhűtéses nem fog az beállni, ha pörgősebb tempó után nem járatod 5 percig, fél perc aztán kész.

Erre csak annyit mondok, hogy mikor én vezérlést cseréltem, nem cseréltem vízpumpát. Viszont rá két napra elkezdett folyatni. Valószínű a vezérlés csere, majd ékszíj megfeszítés közben meg lett bolygatva, és az addig nem folyató cucc elkezdett könnyezni. Következő hétvégén megint autószereléssel töltöttem a délelőttöt. Csak azért mondom, hogy érdemes cserélni, mert utána megint szopkodni vele elég gáz, újra lebontani az ékszíjakat, légszűrőt mindent, megint egy fél délelőttöt kitevő meló. Majd később meg a termosztát miatt újra. Aki nem tudja megcsinálni, annak újra haverokat hívni, vagy szerelőhöz vinni, ha nem is plusz költség, de kellemetlen.

A vízhűtés nem segít az általános turbó problémán, a forró turbóval való motor leállításon. A forró turbó csapágyon megáll megáll az olaj keringés, és odaég az olaj. Ezen még az új ezres ford motoron lévő elektromos vízszivattyú sem segít. Az olajat kéne keringetni, nem a vizet.

Nincs olyan motor, amibe jobban való a 10W40, mint az 5W40. A 10W mellett csak egy dolog van, az ára.

Link to comment
Megosztás:

Erre csak annyit mondok, hogy mikor én vezérlést cseréltem, nem cseréltem vízpumpát. Viszont rá két napra elkezdett folyatni. Valószínű a vezérlés csere, majd ékszíj megfeszítés közben meg lett bolygatva, és az addig nem folyató cucc elkezdett könnyezni. Következő hétvégén megint autószereléssel töltöttem a délelőttöt. Csak azért mondom, hogy érdemes cserélni, mert utána megint szopkodni vele elég gáz, újra lebontani az ékszíjakat, légszűrőt mindent, megint egy fél délelőttöt kitevő meló. Majd később meg a termosztát miatt újra. Aki nem tudja megcsinálni, annak újra haverokat hívni, vagy szerelőhöz vinni, ha nem is plusz költség, de kellemetlen.

A vízhűtés nem segít az általános turbó problémán, a forró turbóval való motor leállításon. A forró turbó csapágyon megáll megáll az olaj keringés, és odaég az olaj. Ezen még az új ezres ford motoron lévő elektromos vízszivattyú sem segít. Az olajat kéne keringetni, nem a vizet.

Nincs olyan motor, amibe jobban való a 10W40, mint az 5W40. A 10W mellett csak egy dolog van, az ára.

Van olyan vezérlés ahol a vízpumpát körbetekerve állítod be az előfeszítést, így aztán ha 4-5 évig egy pozícóban volt a pumpa és alatta a tömítés nagy az eséje hogy az új szíjhoz eltekerve nem fog rendesen tömíteni. Ha a pumpát nem is de alatta a tömítést jó azért cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Van olyan vezérlés ahol a vízpumpát körbetekerve állítod be az előfeszítést, így aztán ha 4-5 évig egy pozícóban volt a pumpa és alatta a tömítés nagy az eséje hogy az új szíjhoz eltekerve nem fog rendesen tömíteni. Ha a pumpát nem is de alatta a tömítést jó azért cserélni.

Mindjárt megkapod, hogy az ugysem lesz jó. Cserélni kell vele a szelepfedelet is. :D

Link to comment
Megosztás:

Erre csak annyit mondok, hogy mikor én vezérlést cseréltem, nem cseréltem vízpumpát. Viszont rá két napra elkezdett folyatni. Valószínű a vezérlés csere, majd ékszíj megfeszítés közben meg lett bolygatva, és az addig nem folyató cucc elkezdett könnyezni. Következő hétvégén megint autószereléssel töltöttem a délelőttöt. Csak azért mondom, hogy érdemes cserélni, mert utána megint szopkodni vele elég gáz, újra lebontani az ékszíjakat, légszűrőt mindent, megint egy fél délelőttöt kitevő meló. Majd később meg a termosztát miatt újra. Aki nem tudja megcsinálni, annak újra haverokat hívni, vagy szerelőhöz vinni, ha nem is plusz költség, de kellemetlen.

A vízhűtés nem segít az általános turbó problémán, a forró turbóval való motor leállításon. A forró turbó csapágyon megáll megáll az olaj keringés, és odaég az olaj. Ezen még az új ezres ford motoron lévő elektromos vízszivattyú sem segít. Az olajat kéne keringetni, nem a vizet.

Nincs olyan motor, amibe jobban való a 10W40, mint az 5W40. A 10W mellett csak egy dolog van, az ára.

Persze igazat adok abban, hogy megint megbontani stb., de pl. a vízpumpát nem nagy kunc "A" vekibe cserélni főleg, ha klíma nélküli, pár csavar és lazul a szíj, tárcsa pumpa le fel az új, szerintem 1-1,5 óra alatt meg van kezdőként is:) Vizet alul a coolernél tudod elég jól leengedni egy bilincs. Nem tudom mennyire melegszik fel a turbó le kellene egyszer mérni:)Szerintem vörösen nem fognak izzani ezek a turbók nem lesz ott 300 fok, hogy odasüljön, aztán kitudja. 5-15 ezer huf körül tudsz venni már ilyet, én pl. kettőt bespájzoltam már:D:D Kettő éve emelt nyomással közlekedem, pár hónapja leszedtem a turbót semmi rendellenességet nem tapasztaltam, ez nem olyan kényes mint néhány garrett. Olajról meg annyit, hogy a 10-es ha jól tudom minusz 30 fokig szivattyúzható, annyi meg itt nem igen lesz, remélem.

Link to comment
Megosztás:

Van olyan vezérlés ahol a vízpumpát körbetekerve állítod be az előfeszítést, így aztán ha 4-5 évig egy pozícóban volt a pumpa és alatta a tömítés nagy az eséje hogy az új szíjhoz eltekerve nem fog rendesen tömíteni. Ha a pumpát nem is de alatta a tömítést jó azért cserélni.

Isuzu szerencsére nem olyan. Kint van, az egyik ékszíj hajtja. Nem egy nagy dolog cserélni, de dolgozó lány idegesítő, ha a vezérlés csere után kezd el folyatni. Ha már vettem egy autót, és lecseréltem minden szart, ami vétel után kötelező, akkor nem egy 7 e Ft-os alkatrészen fogok spórolni.

Link to comment
Megosztás:

Hellósztok, egy éve vettem egy külföldről behozott astra f caravan-t isuzu motoros . Amikor elindítom az autót hidegen elkezd gondolom valamelyik ékszíj ciceregni de ez később megszűnik. Kérdésem hogy ezt a szíj feszítésével lehet orvosolni? Ha igen hogyan?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.