free0228 Elküldve December31, 2012 Megoszt Elküldve December31, 2012 Az igen :) Én a mögöttünk lévő évben 29.500 km-t tettem meg, ez alatt 4,98 liter/100km volt az átlag fogyasztás. B Veki Isuzu motorral. 2011-ben 33.400 km, és 4,79 liter/100 km. 2010: 16.900 km, 5.17 l/100km 2012-ben egy zsebbe nyúlós generátor felújítás volt, 50 e Ft értékben, mint rendellenes meghibásodás. Valamint egy sikeres manuális klíma beszerelés, de ez már az én saját hülyeségem volt. Olaj/olajszűrő csere 15 ezrenként, total 5W40-es olajjal. Légszűrő és pollenszűrő csere minden második, üzemanyag szűrő csere minden negyedik olajcserekor. Ezeken kívül minden ami jól működik (pl fékolaj, váltóolaj), nem piszkáljuk :) Ezt a jó és egyben gazdaságos receptet követem :) Hát a futári meló már csak ilyen szakma, km falós rendesen!! :) Fogyasztás szerintem így is jó, mivel nem az a fajta vagyok, aki minden címnél leállítja a kocsit, és azért elég sokat ketyeg egy helyben. :) Jah azt elfelejtettem írni hogy x17dtl német motoros (68le) gépről van szó. Remélem az elkövetkező évben is bírja majd ezt a megfeszített munka tempót. :) Egyúttal kívánok minden fórumozónak Boldog Új Évet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dzsozi Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Sziasztok! Van egy 96- s évjáratú F- Astra Isuzum. Nemrég figyeltem fel, hogy hidegen az indítás után dadog a motor. Ugyan nem illik hidegen pörgetni, de ha párszor megteszem abbahagyja. Tegnap éjjel direkt kint hagytam az udvaron, hát se jobb- se rosszabb a helyzet. Nem tudom van- e köze, de ősz végén én cseréltem a gázolaj szűrőt. Nem volt kannában gázolajam, ezért üresen tettem vissza. Amíg nem telt fel (a motor járása közben) akkor is így ki- kihagyott a motor. Október végén komplett vezérlést cseréltettem. Az tuti, hogy semmit nem méregettek indikátorórával, stb....Csak összejelölték a főtengelyt, vezérmű tengelyt...... Vagy nem ilyen egyszerű a helyzet? Németországból hozták be 5- 6 éve, én akkor vettem meg. Egy stóc kilóméteróra állásos számlám van. Most 217 000km van benne. Kezdjem keresgélni, kiméregetni az izzítógyertyákat?....stb... Előre is köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dzsozi Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Sziasztok, Isuzu dízelen mennyire megy fel nektek a vízhőfok, és mennyire tartja stabilan? Dimbes-dombos vidéken használom az enyémet (Vác-Rétság), és a lejteken eléggé lehűl (kék tetejéig), nem tudom mennyire jó ez így. köszi Péter Szia! Az én Isuzu Astrámnál beáll 90 fok környékére. A minap Ausztriában "dombokon" jártam, de kb. 2 millimétert ment feljebb. A lejtőn lefelé maradt 90- n. Sosem takargattam a hűtőmet. Lehet termosztát cseréd lesz? Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Sziasztok! Van egy 96- s évjáratú F- Astra Isuzum. Nemrég figyeltem fel, hogy hidegen az indítás után dadog a motor. Ugyan nem illik hidegen pörgetni, de ha párszor megteszem abbahagyja. Tegnap éjjel direkt kint hagytam az udvaron, hát se jobb- se rosszabb a helyzet. Nem tudom van- e köze, de ősz végén én cseréltem a gázolaj szűrőt. Nem volt kannában gázolajam, ezért üresen tettem vissza. Amíg nem telt fel (a motor járása közben) akkor is így ki- kihagyott a motor. Október végén komplett vezérlést cseréltettem. Az tuti, hogy semmit nem méregettek indikátorórával, stb....Csak összejelölték a főtengelyt, vezérmű tengelyt...... Vagy nem ilyen egyszerű a helyzet? Németországból hozták be 5- 6 éve, én akkor vettem meg. Egy stóc kilóméteróra állásos számlám van. Most 217 000km van benne. Kezdjem keresgélni, kiméregetni az izzítógyertyákat?....stb... Előre is köszi a segítséget! Az isuzu úgy rémlik, nem utóizzít. De ha nem az izzítógyertyák, akkor szerintem a porlasztócsúcsok kezdhettek el brunyálni, és a nem rendesen elporlasztott anyag annyira nem viselkedik jól. Az izzítógyertyákat egyszerűen le tudod tesztelni, kiveszed, adsz neki 12V-ot, aztán ha rendesen pirosodik, akkor jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jocotds Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Sziasztok! Van egy 96- s évjáratú F- Astra Isuzum. Nemrég figyeltem fel, hogy hidegen az indítás után dadog a motor. Ugyan nem illik hidegen pörgetni, de ha párszor megteszem abbahagyja. Tegnap éjjel direkt kint hagytam az udvaron, hát se jobb- se rosszabb a helyzet. Nem tudom van- e köze, de ősz végén én cseréltem a gázolaj szűrőt. Nem volt kannában gázolajam, ezért üresen tettem vissza. Amíg nem telt fel (a motor járása közben) akkor is így ki- kihagyott a motor. Október végén komplett vezérlést cseréltettem. Az tuti, hogy semmit nem méregettek indikátorórával, stb....Csak összejelölték a főtengelyt, vezérmű tengelyt...... Vagy nem ilyen egyszerű a helyzet? Németországból hozták be 5- 6 éve, én akkor vettem meg. Egy stóc kilóméteróra állásos számlám van. Most 217 000km van benne. Kezdjem keresgélni, kiméregetni az izzítógyertyákat?....stb... Előre is köszi a segítséget! Esélyes, hogy izzítógyertya lesz. Az enyém is pontosan ezt csinálta, amíg ki nem lettek cserélve az izzítógyertyák. Utóizzít az isuzu is :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Sziasztok! Van egy 96- s évjáratú F- Astra Isuzum. Nemrég figyeltem fel, hogy hidegen az indítás után dadog a motor. Ugyan nem illik hidegen pörgetni, de ha párszor megteszem abbahagyja. Tegnap éjjel direkt kint hagytam az udvaron, hát se jobb- se rosszabb a helyzet. Nem tudom van- e köze, de ősz végén én cseréltem a gázolaj szűrőt. Nem volt kannában gázolajam, ezért üresen tettem vissza. Amíg nem telt fel (a motor járása közben) akkor is így ki- kihagyott a motor. Október végén komplett vezérlést cseréltettem. Az tuti, hogy semmit nem méregettek indikátorórával, stb....Csak összejelölték a főtengelyt, vezérmű tengelyt...... Vagy nem ilyen egyszerű a helyzet? Németországból hozták be 5- 6 éve, én akkor vettem meg. Egy stóc kilóméteróra állásos számlám van. Most 217 000km van benne. Kezdjem keresgélni, kiméregetni az izzítógyertyákat?....stb... Előre is köszi a segítséget! 100%, hogy valamelyik izzítógyertya szart be. Vedd ki mindent, és ellenőrizd őket. Először egyenként, pillanatok alatt pirosra kell izzania a végüknek. Ha valamelyik tök süket, akkor meg is van a probléma. Ha egyesével próbálva mind jónsk tűnik, akkor szereld fel a hídra az összeset, amiről a +12V-ot kapják, adj mindegyiknek testet és így próba. Ugyanis ha valamelyik már gyengébb, mint a többi, akkor a többi elszívja előle az áramot, nem izzik fel rendesen a motorban. Lehet hitetlenkedni, de ezzel beszívtam én is. Hengerfej felújítás után, meg lettek bolygatva a dolgok, gyertyák ,porlasztó szelepek minden kiszerelve, majd korrektül felújítva. A projekt még nyáron kezdődött, de tél lett, mire elkészült a motor. Összeszereltük, már kint mínuszok voltak, jöhet a próba. Hidegen az egyik henger nem indult, csak hosszas járatás után volt hajlandó abbahagyni a rángatózást. Elsőként kizártuk, melyik henger a rossz, az izzítógyertyáját ellenőriztük, egymagában próbálva működött, mondom ######a, itt biztos valami el lett fuserálva a HF felújítása során. Jó, akkor kezdjük a legegyszerűbb dolgoktól: Porlasztót tisztítottunk, majd vissza, semmi javulás. Majd cseréltünk fel két henger között porlasztót, semmi változás a hiba a rossz hengerben maradt. Kompressziót mértünk, minden jót mutatott, a rossz henger mégsem indult. Már le akartuk venni a hengerfejet újra, akkor jött az ötlet, hogy a híddal próbáljuk ki az összes gyertyát egyszerre. Persze, hogy nem izzott fel a hibás hengeré :) Már az őrület határán voltunk, haverom majdnem elhajította jó messzire az összeset a híddal együtt, csere után minden megjavult. Nem mondom, hogy vegyél 4 új egyformát, mert drága, és én sem tenném, de úgy lenne az igazi. Akkor minden hengerben egyforma lenne az izzítás. Egyébként ha pár másodperc alatt megszűnik a rángatás, kisimul a motor járása, akkor valószínű, hogy az adott gyertya nem tök süket, csak gyengébb már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csokoládé Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Srácok van egy x-akta hozzá kéne szólni. opel astra f 92-1.7d. német motoros motorkod 17dr ízzitást mi vezérli (relét) honnan tudja a relé mikor meleg,hideg a motor. Egy hőgomba van a motorban,és nincs átkötve. A hiba az az hogy forro motornál is végig ízzítja azt a 40 másodpercet.-5 fölöt nem kapcsol le az izzitás. Most relé ki be ezt a játékot játszuk.Voltam kettő víllamósági szerelönél és nem tudnak hozászolni. Mind a kettő a hőgombát hibáztatja ami nincs a motorban azt mondják hiányzik de nem tudják megmutatni a helyét hogy honnan hiányzik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 100%, hogy valamelyik izzítógyertya szart be. Vedd ki mindent, és ellenőrizd őket. Először egyenként, pillanatok alatt pirosra kell izzania a végüknek. Ha valamelyik tök süket, akkor meg is van a probléma. Ha egyesével próbálva mind jónsk tűnik, akkor szereld fel a hídra az összeset, amiről a +12V-ot kapják, adj mindegyiknek testet és így próba. Ugyanis ha valamelyik már gyengébb, mint a többi, akkor a többi elszívja előle az áramot, nem izzik fel rendesen a motorban. Lehet hitetlenkedni, de ezzel beszívtam én is. Hengerfej felújítás után, meg lettek bolygatva a dolgok, gyertyák ,porlasztó szelepek minden kiszerelve, majd korrektül felújítva. A projekt még nyáron kezdődött, de tél lett, mire elkészült a motor. Összeszereltük, már kint mínuszok voltak, jöhet a próba. Hidegen az egyik henger nem indult, csak hosszas járatás után volt hajlandó abbahagyni a rángatózást. Elsőként kizártuk, melyik henger a rossz, az izzítógyertyáját ellenőriztük, egymagában próbálva működött, mondom ######a, itt biztos valami el lett fuserálva a HF felújítása során. Jó, akkor kezdjük a legegyszerűbb dolgoktól: Porlasztót tisztítottunk, majd vissza, semmi javulás. Majd cseréltünk fel két henger között porlasztót, semmi változás a hiba a rossz hengerben maradt. Kompressziót mértünk, minden jót mutatott, a rossz henger mégsem indult. Már le akartuk venni a hengerfejet újra, akkor jött az ötlet, hogy a híddal próbáljuk ki az összes gyertyát egyszerre. Persze, hogy nem izzott fel a hibás hengeré :) Már az őrület határán voltunk, haverom majdnem elhajította jó messzire az összeset a híddal együtt, csere után minden megjavult. Nem mondom, hogy vegyél 4 új egyformát, mert drága, és én sem tenném, de úgy lenne az igazi. Akkor minden hengerben egyforma lenne az izzítás. Egyébként ha pár másodperc alatt megszűnik a rángatás, kisimul a motor járása, akkor valószínű, hogy az adott gyertya nem tök süket, csak gyengébb már. Hm, igen, egy frissen összerakott motor csodákat képes művelni. :) Én a hengerfej alá tettem egy rongyot, leszedtem róla a vezérműtengelyt, és az egyik szelep becsípte a rongyot. Néztem miért van hozzáragadva, kitéptem belőle okosan, aztán meg is feledkeztem róla. Feltettem a blokkra, majd amikor össze lett rakva, elindult, de olyan hangja volt kb, mint egy gőzhajónak, úgy fújtatott az egész, ahogy kifújt a nem záródó szelepnél. :) Aztán csak kiköhögte magából a rongydarabot, és már járt rendesen. Ez egy 1.9-es dízel pözsó volt, amitől mindenkit óva intek. :) Amúgy reméljük csak izzítóbaj van, reméljük nem levegősödés, hogy elereszti a nyomást az adagoló. Kézipumpával ha rá lehet ilyenkor pumpálni, akkor ez történt. A levegősödés helyét megtalálni dízelnél....fuj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Hm, igen, egy frissen összerakott motor csodákat képes művelni. :) Én a hengerfej alá tettem egy rongyot, leszedtem róla a vezérműtengelyt, és az egyik szelep becsípte a rongyot. Néztem miért van hozzáragadva, kitéptem belőle okosan, aztán meg is feledkeztem róla. Feltettem a blokkra, majd amikor össze lett rakva, elindult, de olyan hangja volt kb, mint egy gőzhajónak, úgy fújtatott az egész, ahogy kifújt a nem záródó szelepnél. :) Aztán csak kiköhögte magából a rongydarabot, és már járt rendesen. Ez egy 1.9-es dízel pözsó volt, amitől mindenkit óva intek. :) Amúgy reméljük csak izzítóbaj van, reméljük nem levegősödés, hogy elereszti a nyomást az adagoló. Kézipumpával ha rá lehet ilyenkor pumpálni, akkor ez történt. A levegősödés helyét megtalálni dízelnél....fuj. Pedig úgy hallottam, azok a motorok elnyűhetetlenek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Pedig úgy hallottam, azok a motorok elnyűhetetlenek... Igen, sajna én is így hallottam, jól is vannak összerakva, hasonlít is nagyon az astra gm-es dízeléhez, csak épp a karterszellőztetése úgy van megoldva, hogy....katasztrófa. Egy idő utána felzabálja a motorolajat, aztán megszorul az egész. Elég sok francia autóba rakták bele, csak mindegyiken más bigyók vannak ráaggatva, a 405-ös pözsóén van a legszerencsétlenebbül megoldva szerintem. Nálam másfél liter olajat evett 1000km-en, a henger fala, és a gyűrűk nem voltak nagyon kopottak, egy hengerét leszámítva, ott egy dugó elfogyott 5 tized mm-ert. Gondolom az előző tulaj is opelből ült át pözsóba, azért szívta meg. Megszorult neki valahol, nekem meg persze hogy nem mondta. :( És még csak nem is a motorral volt bajom azon az autón, az volt a legkevesebb.... :))) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Srácok van egy x-akta hozzá kéne szólni. opel astra f 92-1.7d. német motoros motorkod 17dr ízzitást mi vezérli (relét) honnan tudja a relé mikor meleg,hideg a motor. Egy hőgomba van a motorban,és nincs átkötve. A hiba az az hogy forro motornál is végig ízzítja azt a 40 másodpercet.-5 fölöt nem kapcsol le az izzitás. Most relé ki be ezt a játékot játszuk.Voltam kettő víllamósági szerelönél és nem tudnak hozászolni. Mind a kettő a hőgombát hibáztatja ami nincs a motorban azt mondják hiányzik de nem tudják megmutatni a helyét hogy honnan hiányzik. Nincs benne semmi ilyesféle hőgomba, a relé egy időzített relé, mely magát szabályozza, ha a megfelelő izzítógyertya van hozzárendelve a helyes működés 30-40mp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Feka-Opel29 Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Sziasztok! Nekem 1 Opel Astra F Caravanom vagy és az érdekelne hogy hogyan tudom benne kicserélni a bal első hangszorot? Le kell szednem hozzá a kárpitot vagy mi? Köszi a választ hello! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok! Nekem 1 Opel Astra F Caravanom vagy és az érdekelne hogy hogyan tudom benne kicserélni a bal első hangszorot? Le kell szednem hozzá a kárpitot vagy mi? Köszi a választ hello! Igen, le kell szedni hozzá a kárpitot. A kapaszkodó alatt van 2 csavar, az ajtó alsó élén 3, és a kapaszkodó felső részénél található ovális kipattintható műanyag alatt (vagy tükörállító gomb/ablakemelő kapcsoló) alatt mégegy. Ha ki van tekerve az összes csavar a kárpitot el kell "tépni" az ajtótól mert műanyag patentok fogják. Mondjuk ez a hideg nem a legideálísabb idő erre a műveletre, sanszos hogy pár patent el fog törni. Visszarakáskor kicsit carakodni kell az ajtónyitó karral és az ajtózáró gombal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csuky Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok! Tegnap vettem meg életem 2. autóját (Az első egy Renault R19-es volt 1.4 benzin) ami történetesen egy kombi Opel F Astra 1996-os 1.7 TD Isuzu motros. Mivel eddig még nem volt Dizeles autóm és Opelem se, megszeretném kérdezni Tőletek, hogy: Mire figyeljek oda igazán? Mik a tipus hibák? Olaj, szűrő csere mennyi időnként kell neki? és hogy tehetem hűséges társamma amig nálam lesz? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv: Csaba Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Hm, igen, egy frissen összerakott motor csodákat képes művelni. :) Én a hengerfej alá tettem egy rongyot, leszedtem róla a vezérműtengelyt, és az egyik szelep becsípte a rongyot. Néztem miért van hozzáragadva, kitéptem belőle okosan, aztán meg is feledkeztem róla. Feltettem a blokkra, majd amikor össze lett rakva, elindult, de olyan hangja volt kb, mint egy gőzhajónak, úgy fújtatott az egész, ahogy kifújt a nem záródó szelepnél. :) Aztán csak kiköhögte magából a rongydarabot, és már járt rendesen. Ez egy 1.9-es dízel pözsó volt, amitől mindenkit óva intek. :) Amúgy reméljük csak izzítóbaj van, reméljük nem levegősödés, hogy elereszti a nyomást az adagoló. Kézipumpával ha rá lehet ilyenkor pumpálni, akkor ez történt. A levegősödés helyét megtalálni dízelnél....fuj. Isuzu adagolója nem szokott levegősödni. Illetve ha úgy rángat, hogy egyik henger nem indul, csak később, akkor tutira izzítógyertya gond van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok! Tegnap vettem meg életem 2. autóját (Az első egy Renault R19-es volt 1.4 benzin) ami történetesen egy kombi Opel F Astra 1996-os 1.7 TD Isuzu motros. Mivel eddig még nem volt Dizeles autóm és Opelem se, megszeretném kérdezni Tőletek, hogy: Mire figyeljek oda igazán? Mik a tipus hibák? Olaj, szűrő csere mennyi időnként kell neki? és hogy tehetem hűséges társamma amig nálam lesz? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv: Csaba Semmi extra dolgot nem kíván. Hidegen ne hajtsd, 1500-2000-es fordulat körül használd. Szóval ne pörgesd, de ne is erőltesd magas fokozatban alapjárat közelében. Ha hosszabb ideig hajtottad 2500 fordulat felett, akkor ne állítsd le azonnal, hagyd a turbót visszahűlni. Olajcsere használattól függően 10 vagy 15 ezrenként, 10W40 vagy 5W40-es olajjal. Ha kúton tankolsz, és előtted nem kannázták tele szeméttel a tankot, akkor egy üzemanyagszűrő bőven elmegy 60 e km-t is. Én a következő dolgokat cserélném, most azonnal: Vezérlés, ékszíjak (mindenhova Gates), feszítő görgők, vízpumpa, termosztát, hűtőfolyadék, olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, üzemanyag szűrő, és a tartályban lévő fékfolyadék. Lehet, hogy pl vízpumpa cseréje feleslegesnek tűnik, mert nincs a vezérlésben, de ha az ékszíjak lent vannak, akkor könnyen cserélhető. A hűtővíznél ugyanez, de a vízpumpa cseréhez le kell engedni a vizet. És akkor az újat beleönteni ugyanolyan "bonyolult, mint a régit". Ugyanez a termosztátnál, ha le van engedve a víz a vízpumpa miatt, akkor a termo-t cserélni 5 perc. Ezek cseréje együtt kb 65 e Ft anyag, és 3 órás munka otthon, de ha megvannak, akkor 100 e km-ig garantáltan nem kell az autóhoz nyúlnod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csuky Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Semmi extra dolgot nem kíván. Hidegen ne hajtsd, 1500-2000-es fordulat körül használd. Szóval ne pörgesd, de ne is erőltesd magas fokozatban alapjárat közelében. Ha hosszabb ideig hajtottad 2500 fordulat felett, akkor ne állítsd le azonnal, hagyd a turbót visszahűlni. Olajcsere használattól függően 10 vagy 15 ezrenként, 10W40 vagy 5W40-es olajjal. Ha kúton tankolsz, és előtted nem kannázták tele szeméttel a tankot, akkor egy üzemanyagszűrő bőven elmegy 60 e km-t is. Én a következő dolgokat cserélném, most azonnal: Vezérlés, ékszíjak (mindenhova Gates), feszítő görgők, vízpumpa, termosztát, hűtőfolyadék, olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, üzemanyag szűrő, és a tartályban lévő fékfolyadék. Lehet, hogy pl vízpumpa cseréje feleslegesnek tűnik, mert nincs a vezérlésben, de ha az ékszíjak lent vannak, akkor könnyen cserélhető. A hűtővíznél ugyanez, de a vízpumpa cseréhez le kell engedni a vizet. És akkor az újat beleönteni ugyanolyan "bonyolult, mint a régit". Ugyanez a termosztátnál, ha le van engedve a víz a vízpumpa miatt, akkor a termo-t cserélni 5 perc. Ezek cseréje együtt kb 65 e Ft anyag, és 3 órás munka otthon, de ha megvannak, akkor 100 e km-ig garantáltan nem kell az autóhoz nyúlnod. Köszönöm Adam1 a válaszod!, és megfogadom amiket irtál, bár nem vagyok egy autoszerelő tipus, de vannak barátaim akik értenek hozzá, velük megcsináljuk ezeket amiket felsoroltál. Mégegyszer Köszönöm szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Mondjuk, ha normálisan bemelegszik most a hidegekben fölösleges termosztátot cserélned szerintem, mivel ami jó azt ne bolygassuk+vízpumpát sem érdemes szerintem, ha nem folyat (a kettő egy minőségibből kb. 20ezer, de a te döntésed ártani nem ártasz neki:)). Fagyállót megméred hány fokos, olaj+vezérlés+szűrők cseréje aztán jól van és inkább 10w40-es-t bele az való ezekbe. Hidegen egyik dízel motort sem ajánlatos pörgetni az a 2000 elég, kényelmesen haladva nem kell nagyon sok idő a bemelegedéshez. Turbóról meg annyit, hogy vízhűtéses nem fog az beállni, ha pörgősebb tempó után nem járatod 5 percig, fél perc aztán kész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Isuzu adagolója nem szokott levegősödni. Illetve ha úgy rángat, hogy egyik henger nem indul, csak később, akkor tutira izzítógyertya gond van. Hát, olyan adagolóval még nem találkoztam, ami nem levegősödne. :) A Bosch-okban a nyomástartó szelep golyója szokott beragadni, meg az összes o gyűrűnél engedi a gázolajat idővel, ahol csak tudja. Főleg a tengely szimeringnél, ha nem vitonból van a szimering, szeretnek ezen spórolni pár száz forintot a szerelők, aztán meg 30000 után ereszt megint. A Lucas/Cav-oknál meg a szárnylapát nem szív fel elég anyagot, vagy annál is van egy rakat tömítés, ahol tud engedni. Az meg elég érzékeny a háznyomásra, amire van külön egy nyomásállító csavar is rajta, ha tekergeti az ember, akkor változik az előtöltés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Mondjuk, ha normálisan bemelegszik most a hidegekben fölösleges termosztátot cserélned szerintem, mivel ami jó azt ne bolygassuk+vízpumpát sem érdemes szerintem, ha nem folyat (a kettő egy minőségibből kb. 20ezer, de a te döntésed ártani nem ártasz neki:)). Fagyállót megméred hány fokos, olaj+vezérlés+szűrők cseréje aztán jól van és inkább 10w40-es-t bele az való ezekbe. Hidegen egyik dízel motort sem ajánlatos pörgetni az a 2000 elég, kényelmesen haladva nem kell nagyon sok idő a bemelegedéshez. Turbóról meg annyit, hogy vízhűtéses nem fog az beállni, ha pörgősebb tempó után nem járatod 5 percig, fél perc aztán kész. Erre csak annyit mondok, hogy mikor én vezérlést cseréltem, nem cseréltem vízpumpát. Viszont rá két napra elkezdett folyatni. Valószínű a vezérlés csere, majd ékszíj megfeszítés közben meg lett bolygatva, és az addig nem folyató cucc elkezdett könnyezni. Következő hétvégén megint autószereléssel töltöttem a délelőttöt. Csak azért mondom, hogy érdemes cserélni, mert utána megint szopkodni vele elég gáz, újra lebontani az ékszíjakat, légszűrőt mindent, megint egy fél délelőttöt kitevő meló. Majd később meg a termosztát miatt újra. Aki nem tudja megcsinálni, annak újra haverokat hívni, vagy szerelőhöz vinni, ha nem is plusz költség, de kellemetlen. A vízhűtés nem segít az általános turbó problémán, a forró turbóval való motor leállításon. A forró turbó csapágyon megáll megáll az olaj keringés, és odaég az olaj. Ezen még az új ezres ford motoron lévő elektromos vízszivattyú sem segít. Az olajat kéne keringetni, nem a vizet. Nincs olyan motor, amibe jobban való a 10W40, mint az 5W40. A 10W mellett csak egy dolog van, az ára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Erre csak annyit mondok, hogy mikor én vezérlést cseréltem, nem cseréltem vízpumpát. Viszont rá két napra elkezdett folyatni. Valószínű a vezérlés csere, majd ékszíj megfeszítés közben meg lett bolygatva, és az addig nem folyató cucc elkezdett könnyezni. Következő hétvégén megint autószereléssel töltöttem a délelőttöt. Csak azért mondom, hogy érdemes cserélni, mert utána megint szopkodni vele elég gáz, újra lebontani az ékszíjakat, légszűrőt mindent, megint egy fél délelőttöt kitevő meló. Majd később meg a termosztát miatt újra. Aki nem tudja megcsinálni, annak újra haverokat hívni, vagy szerelőhöz vinni, ha nem is plusz költség, de kellemetlen. A vízhűtés nem segít az általános turbó problémán, a forró turbóval való motor leállításon. A forró turbó csapágyon megáll megáll az olaj keringés, és odaég az olaj. Ezen még az új ezres ford motoron lévő elektromos vízszivattyú sem segít. Az olajat kéne keringetni, nem a vizet. Nincs olyan motor, amibe jobban való a 10W40, mint az 5W40. A 10W mellett csak egy dolog van, az ára. Van olyan vezérlés ahol a vízpumpát körbetekerve állítod be az előfeszítést, így aztán ha 4-5 évig egy pozícóban volt a pumpa és alatta a tömítés nagy az eséje hogy az új szíjhoz eltekerve nem fog rendesen tömíteni. Ha a pumpát nem is de alatta a tömítést jó azért cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Van olyan vezérlés ahol a vízpumpát körbetekerve állítod be az előfeszítést, így aztán ha 4-5 évig egy pozícóban volt a pumpa és alatta a tömítés nagy az eséje hogy az új szíjhoz eltekerve nem fog rendesen tömíteni. Ha a pumpát nem is de alatta a tömítést jó azért cserélni. Mindjárt megkapod, hogy az ugysem lesz jó. Cserélni kell vele a szelepfedelet is. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Erre csak annyit mondok, hogy mikor én vezérlést cseréltem, nem cseréltem vízpumpát. Viszont rá két napra elkezdett folyatni. Valószínű a vezérlés csere, majd ékszíj megfeszítés közben meg lett bolygatva, és az addig nem folyató cucc elkezdett könnyezni. Következő hétvégén megint autószereléssel töltöttem a délelőttöt. Csak azért mondom, hogy érdemes cserélni, mert utána megint szopkodni vele elég gáz, újra lebontani az ékszíjakat, légszűrőt mindent, megint egy fél délelőttöt kitevő meló. Majd később meg a termosztát miatt újra. Aki nem tudja megcsinálni, annak újra haverokat hívni, vagy szerelőhöz vinni, ha nem is plusz költség, de kellemetlen. A vízhűtés nem segít az általános turbó problémán, a forró turbóval való motor leállításon. A forró turbó csapágyon megáll megáll az olaj keringés, és odaég az olaj. Ezen még az új ezres ford motoron lévő elektromos vízszivattyú sem segít. Az olajat kéne keringetni, nem a vizet. Nincs olyan motor, amibe jobban való a 10W40, mint az 5W40. A 10W mellett csak egy dolog van, az ára. Persze igazat adok abban, hogy megint megbontani stb., de pl. a vízpumpát nem nagy kunc "A" vekibe cserélni főleg, ha klíma nélküli, pár csavar és lazul a szíj, tárcsa pumpa le fel az új, szerintem 1-1,5 óra alatt meg van kezdőként is:) Vizet alul a coolernél tudod elég jól leengedni egy bilincs. Nem tudom mennyire melegszik fel a turbó le kellene egyszer mérni:)Szerintem vörösen nem fognak izzani ezek a turbók nem lesz ott 300 fok, hogy odasüljön, aztán kitudja. 5-15 ezer huf körül tudsz venni már ilyet, én pl. kettőt bespájzoltam már:D:D Kettő éve emelt nyomással közlekedem, pár hónapja leszedtem a turbót semmi rendellenességet nem tapasztaltam, ez nem olyan kényes mint néhány garrett. Olajról meg annyit, hogy a 10-es ha jól tudom minusz 30 fokig szivattyúzható, annyi meg itt nem igen lesz, remélem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Van olyan vezérlés ahol a vízpumpát körbetekerve állítod be az előfeszítést, így aztán ha 4-5 évig egy pozícóban volt a pumpa és alatta a tömítés nagy az eséje hogy az új szíjhoz eltekerve nem fog rendesen tömíteni. Ha a pumpát nem is de alatta a tömítést jó azért cserélni. Isuzu szerencsére nem olyan. Kint van, az egyik ékszíj hajtja. Nem egy nagy dolog cserélni, de dolgozó lány idegesítő, ha a vezérlés csere után kezd el folyatni. Ha már vettem egy autót, és lecseréltem minden szart, ami vétel után kötelező, akkor nem egy 7 e Ft-os alkatrészen fogok spórolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dzsonz Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Hellósztok, egy éve vettem egy külföldről behozott astra f caravan-t isuzu motoros . Amikor elindítom az autót hidegen elkezd gondolom valamelyik ékszíj ciceregni de ez később megszűnik. Kérdésem hogy ezt a szíj feszítésével lehet orvosolni? Ha igen hogyan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts