Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Akkor kell bele egy termosztát. Ha meg szeretném nézni, hogy nem enged -e át a termosztátom (évente egyszer-kétszer rámjön... :lol: ) Akkor általában meg szoktam unni a hűtő tetejét fogdosni. Jópár perc járatás kell neki, és akkor sem langyosodnia kell, hanem hirtelen felforrósodnia. 3 csavar a cseréje. Próbálj meg wahlert szerezni, vagy valami más normális márkát és nézd meg, hogy adják -e hozzá a tömítést a peremére. A bárdis QH és társai már akkor átengednek amikor még a dobozban vannak... :D

Eredményes volt a beavatkozás, köszönöm a segítséget mégegyszer.

Most szépen működik a dúsító, az autó is könnyen indult reggel.

Tehát a hiba a következő volt:

El volt repedve a vákuumcső alul.

A repedés miatt nem volt vákuum, ezért folyamatos dúsítással ment a motor,

amíg valaki el nem követte azt a kontárságot, hogy megspanolta a bowdent,

kiiktatva ezzel a dúsító működését.

Holnap megveszem a termosztátot és kicserélem.

Vizet mennyit és hol érdemes leengednem a cseréhez?

Link to comment
Megosztás:

Eredményes volt a beavatkozás, köszönöm a segítséget mégegyszer.

Most szépen működik a dúsító, az autó is könnyen indult reggel.

Tehát a hiba a következő volt:

El volt repedve a vákuumcső alul.

A repedés miatt nem volt vákuum, ezért folyamatos dúsítással ment a motor,

amíg valaki el nem követte azt a kontárságot, hogy megspanolta a bowdent,

kiiktatva ezzel a dúsító működését.

Holnap megveszem a termosztátot és kicserélem.

Vizet mennyit és hol érdemes leengednem a cseréhez?

Igazán nincs mit. Viszonylag magasan van a termosztát, úgyhogy nem folyik el sok. Én a kiegyenlítõbõl szoktam leengedni, meg visszatekerem a tartály kupakját. Így elég kevés, és az is lassan bugyog ki, így el lehet tömni a csövet, miután leveszed a termosztátház fölsõ felét.
Link to comment
Megosztás:

Igazán nincs mit. Viszonylag magasan van a termosztát, úgyhogy nem folyik el sok. Én a kiegyenlítõbõl szoktam leengedni, meg visszatekerem a tartály kupakját. Így elég kevés, és az is lassan bugyog ki, így el lehet tömni a csövet, miután leveszed a termosztátház fölsõ felét.

Így van. Max. egy két deci folyik el. Nekem nem is kellett pótolni semennyit.

Link to comment
Megosztás:

Igazán nincs mit. Viszonylag magasan van a termosztát, úgyhogy nem folyik el sok. Én a kiegyenlítõbõl szoktam leengedni, meg visszatekerem a tartály kupakját. Így elég kevés, és az is lassan bugyog ki, így el lehet tömni a csövet, miután leveszed a termosztátház fölsõ felét.

Még nem jutottam el a városba termosztátért, de a régit azért kivettem, hogy kimérjem.

Digit hőmérővel mérve 82-83 C-foknál kezd nyitni, a teljes nyitottságot pedig 89-90 C-foknál éri el.

Akkor ez gondolom 82 C-fokos lehet, a 17DR-be pedig 92 C-fokos van előírva.

A másik gond, hogy se alatta, se felette nem volt semmilyen tőmítés.

Így simán mozog a helyén a termosztát és feltételezem, hogy emiatt a pereme körül engedi át már a langyos vizet is.

A gumi tömítésnek felül kellene lennie ugye?

A termosztát ház és a fedele között nincs más tömítés?

Link to comment
Megosztás:

Még nem jutottam el a városba termosztátért, de a régit azért kivettem, hogy kimérjem.

Digit hőmérővel mérve 82-83 C-foknál kezd nyitni, a teljes nyitottságot pedig 89-90 C-foknál éri el.

Akkor ez gondolom 82 C-fokos lehet, a 17DR-be pedig 92 C-fokos van előírva.

A másik gond, hogy se alatta, se felette nem volt semmilyen tőmítés.

Így simán mozog a helyén a termosztát és feltételezem, hogy emiatt a pereme körül engedi át már a langyos vizet is.

A gumi tömítésnek felül kellene lennie ugye?

A termosztát ház és a fedele között nincs más tömítés?

Nem . A tömítés a termosztát peremére megy rá. Az egy gumi gyűrű. Úgy képzeld el, mint a szélvédő kédergumiját.

Igen, nincs másik tömítés.

Link to comment
Megosztás:

Nem . A tömítés a termosztát peremére megy rá. Az egy gumi gyűrű. Úgy képzeld el, mint a szélvédő kédergumiját.

Igen, nincs másik tömítés.

Köszi, értem!

Tehát alul-felül tömít.

Most már komolyan szeretnék megismerkedni azzal, aki szerelte ezt az autót az előző gazdájánál.

Link to comment
Megosztás:

Még nem jutottam el a városba termosztátért, de a régit azért kivettem, hogy kimérjem.

Digit hőmérővel mérve 82-83 C-foknál kezd nyitni, a teljes nyitottságot pedig 89-90 C-foknál éri el.

Akkor ez gondolom 82 C-fokos lehet, a 17DR-be pedig 92 C-fokos van előírva.

A másik gond, hogy se alatta, se felette nem volt semmilyen tőmítés.

Így simán mozog a helyén a termosztát és feltételezem, hogy emiatt a pereme körül engedi át már a langyos vizet is.

A gumi tömítésnek felül kellene lennie ugye?

A termosztát ház és a fedele között nincs más tömítés?

Így kéne, hogy kinézzen:

dscf3848_800x533.jpg

A tömítés a termosztát peremére megy rá, ls mivel kicsit magasabb, mint a neki kiképzett hely, ezért a termosztátház fedele ehhez nyomódik, ez tömíti azt is. Ha Gates termosztátot veszel, ezt a hozzá adott gumigyűrűt mérd meg előtte, hogy beférjen a helyére, mert én annak idején olyat kaptam hozzá, ami nagyobb átmérőjű volt a kelleténél.

Link to comment
Megosztás:

Így kéne, hogy kinézzen:

dscf3848_800x533.jpg

A tömítés a termosztát peremére megy rá, ls mivel kicsit magasabb, mint a neki kiképzett hely, ezért a termosztátház fedele ehhez nyomódik, ez tömíti azt is. Ha Gates termosztátot veszel, ezt a hozzá adott gumigyűrűt mérd meg előtte, hogy beférjen a helyére, mert én annak idején olyat kaptam hozzá, ami nagyobb átmérőjű volt a kelleténél.

Köszönöm, figyelni fogok rá. Levettem a csőről a fedelet, akkor biztos, ami biztos, magammal is viszem.

WAHLER-t vennék.

Azért érdekes, hogy amit kivettem, azon nem volt ilyen, sőt semmilyen, csak a ház és a fedél közé kentek tömítő-ragasztót.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, figyelni fogok rá. Levettem a csőről a fedelet, akkor biztos, ami biztos, magammal is viszem.

WAHLER-t vennék.

Azért érdekes, hogy amit kivettem, azon nem volt ilyen, sőt semmilyen, csak a ház és a fedél közé kentek tömítő-ragasztót.

Igen... mondtam hogy szeretik a kereskedésekben nem adni a termosztáthoz a gumikarikát, gondolom a szakjózsi se kapott, ezért megpróbálta helyettesíteni tömítő trutyival... A ház peremére amúgy sem kell semmi ragacs, mert a gumigyűrű teljesen jól letömíti.

Link to comment
Megosztás:

Igen... mondtam hogy szeretik a kereskedésekben nem adni a termosztáthoz a gumikarikát, gondolom a szakjózsi se kapott, ezért megpróbálta helyettesíteni tömítő trutyival... A ház peremére amúgy sem kell semmi ragacs, mert a gumigyűrű teljesen jól letömíti.

Valamikor nagyon régen, talán kb 10 éve cseréltem az 1.6 D kadetten, de már nem emlékeztem hogyan van ez a tömítés a termosztáton. Már csak abban bízom, hogy tömítéssel betett termosztáttal még fűtés is lesz az autóban, mert most nem sok van. Csak azt nem értem hogyan mutat a vízhőfokmérőm 95 C-fokot, mikor csak langyos az alsó vízcsövem, ami kijön a hűtőből.

Link to comment
Megosztás:

Valamikor nagyon régen, talán kb 10 éve cseréltem az 1.6 D kadetten, de már nem emlékeztem hogyan van ez a tömítés a termosztáton. Már csak abban bízom, hogy tömítéssel betett termosztáttal még fűtés is lesz az autóban, mert most nem sok van. Csak azt nem értem hogyan mutat a vízhőfokmérőm 95 C-fokot, mikor csak langyos az alsó vízcsövem, ami kijön a hűtőből.

Azt én se, csak tippem van. Lehet hogy nem a műszeregységhez való érzékelő van betéve, vagy pl.: műszeregység csere volt (fordulatszámmérősítés, nemtudomvisszatekerniazórátmertgyökérvagyokinkábbkicserélem, stb. miatt) és nem cserélték az érzékelőt vele együtt. Meddig van skálázva a hőmérőműszer, és milyen osztással?

Link to comment
Megosztás:

Azt én se, csak tippem van. Lehet hogy nem a műszeregységhez való érzékelő van betéve, vagy pl.: műszeregység csere volt (fordulatszámmérősítés, nemtudomvisszatekerniazórátmertgyökérvagyokinkábbkicserélem, stb. miatt) és nem cserélték az érzékelőt vele együtt. Meddig van skálázva a hőmérőműszer, és milyen osztással?

Ilyen van benne. Nem tudom, hogy ez eredeti e, 94-es az autó.http://www.polomester.hu/17DR.jpg Nem tudok képet ide beilleszteni. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Ez a sajátja. Akkor viszont szerintem a jeladója lehet a bűnös, de várjuk meg a termosztátcserét, kíváncsi vagyok, utána mit fog mutatni. :rolleyes:

Betettem az termosztátot. Szépen működik! Amikor kinyit, akkor pont 100 C-fokot mutat az órám. Elmentem próbaútra, stabilan tartotta végig ezt az értéket, csak egy nagyon kicsi ingadozás volt észlelhető, talán 05-1 mm a mutatón.

A fűtésem javult, de még nem az igazi. Úgy érzem, hiába tekerem a kapcsolót, hogy a változtassam a légáramlás irányát, az nem nagyon reagál rá. Mintha minden állásba egyformán nyomná a levegőt az ablakra, alul és középen egyaránt.

A következő a középkonzol kiszerelése lesz? Valaki, valahol, valamikor valamit rosszul rakott össze, ha esetleg szét volt szedve? Másik dolog: Tetőkárpit leszedése és visszaszerelése nagy bonyodalom lehet? Szét van csúszva, vagy el van törve a csövem, ami a hátsó ablakspricnire viszi a vizet és minden mennyiség az utastérben landol.

Link to comment
Megosztás:

Betettem az termosztátot. Szépen működik! Amikor kinyit, akkor pont 100 C-fokot mutat az órám. Elmentem próbaútra, stabilan tartotta végig ezt az értéket, csak egy nagyon kicsi ingadozás volt észlelhető, talán 05-1 mm a mutatón.

A fűtésem javult, de még nem az igazi. Úgy érzem, hiába tekerem a kapcsolót, hogy a változtassam a légáramlás irányát, az nem nagyon reagál rá. Mintha minden állásba egyformán nyomná a levegőt az ablakra, alul és középen egyaránt.

A következő a középkonzol kiszerelése lesz? Valaki, valahol, valamikor valamit rosszul rakott össze, ha esetleg szét volt szedve? Másik dolog: Tetőkárpit leszedése és visszaszerelése nagy bonyodalom lehet? Szét van csúszva, vagy el van törve a csövem, ami a hátsó ablakspricnire viszi a vizet és minden mennyiség az utastérben landol.

Most akkor végig 100 fokot mutat stabilan az órád? Mert akkor sztem nem hozzávaló hőgomba van a kocsiban. Ha nem lax túl messze, elcserélem Veled egy ahhoz valóra... :rolleyes:

Az ablakmosó csöve gyárilag nem a tetőkárpit alatt megy, hanem van az ajtók felett kialakítva egy csatorna a tetőben, abban megy a cső. Elvileg ha mindkét vége ki van szabadítva a csőnek, és nincs teljesen eltörve, akkor a régi csővel be lehet húzni az új csövet a jobb első A-oszloptól a csomiajtóig.

Link to comment
Megosztás:

Most akkor végig 100 fokot mutat stabilan az órád? Mert akkor sztem nem hozzávaló hőgomba van a kocsiban. Ha nem lax túl messze, elcserélem Veled egy ahhoz valóra... :rolleyes:

Az ablakmosó csöve gyárilag nem a tetőkárpit alatt megy, hanem van az ajtók felett kialakítva egy csatorna a tetőben, abban megy a cső. Elvileg ha mindkét vége ki van szabadítva a csőnek, és nincs teljesen eltörve, akkor a régi csővel be lehet húzni az új csövet a jobb első A-oszloptól a csomiajtóig.

Hát sajnos 184 km a távolság köztünk. Én Nagykanizsa mellett lakom, de azért köszönöm a felajánlott lehetőséget.

Kell mennem a bontóba, legfeljebb hozok egy hőgombát, szerintem is azzal lesz baj, hogy nem ebbe való. Levettem azt a kis harmonika gumicsövet amiben bemegy a csom.ajtóba a cső, de onnan nem értem el. Megpróbálom holnap előről megtolni valamivel. Köszönöm a tippet hozzá!

Link to comment
Megosztás:

Hát sajnos 184 km a távolság köztünk. Én Nagykanizsa mellett lakom, de azért köszönöm a felajánlott lehetőséget.

Kell mennem a bontóba, legfeljebb hozok egy hőgombát, szerintem is azzal lesz baj, hogy nem ebbe való. Levettem azt a kis harmonika gumicsövet amiben bemegy a csom.ajtóba a cső, de onnan nem értem el. Megpróbálom holnap előről megtolni valamivel. Köszönöm a tippet hozzá!

Akkor R-Team vagy Trio Autóbontó lesznek a te barátadi :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudja nekem mondani valaki, hogy az alábbi képen mi látható? Ugyanis, az egyik csatlakozója ennek a valaminek, letört, és nem tudom, milyen néven keressem! Az adagoló elején van, és ha minden igaz, a dúsításhoz van köze!

Köszi!

A pontos hivatalos nevét nem tudom, de ha minden igaz, akkor ez egy mechanikus vákuumkapcsoló, amit az adagolón lévő gázkar nyit/zár. A dúsító karját mozgató vákuumos szabályzót(?) működteti. Gázpedál lenyomásakor megnyilik a benne lévő szelep, hogy a vákuum eljusson a szabályzóban, megakadályozva ezzel a fordulaton történő dúsítást.

Van még egy hőre nyíló vákuumkapcsoló is beiktatva a rendszerbe, ami a termosztátház oldalán van. Ez pedig valahogy úgy működik, hogy a megfefelő motorhő elérésekor nyitja a vákuum útját, hogy a dúsítás megszűnjön.

Ez az én teljesen amatör véleményem és elgondolásom erről. Én is szívesen fogadnám, ha valaki szakszerűen fogalmazva megmondná az igazságot ennek működéséről, funkciójáról.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudja nekem mondani valaki, hogy az alábbi képen mi látható? Ugyanis, az egyik csatlakozója ennek a valaminek, letört, és nem tudom, milyen néven keressem! Az adagoló elején van, és ha minden igaz, a dúsításhoz van köze!

Köszi!

Az enyémen pont az a csatlakozó ragasztott, de szerintem nincs köze a dúsításhoz, inkább az egr szelepet vezérli. Kimentem megnézni,a vákum vezrélő hőgombától jön a cső egy " T" elágon keresztül az alapjárat vákuum dobjához, és a kék sapkás valamihez,de a vákum vezrélő melegen enged át, akkor hogy vezérli az egr szelepet. Vagy, össze vissza vannak rádugdosva a csövek. Eddig nem bosszantott a dolog, de valaki megmondhatná a tutit.

Bocs félre vezettelek így már van értelme az egr szelep vezérlésének.

Ha valami nagy baromságot írtam javítsatok ki.

Link to comment
Megosztás:

Valamelyik henger izzítógyertyája rossz, ezért az a henger kihagy, csak később kezd el "dolgozni" addig meg ugrál mint egy bakkecske. Ez egyre rosszabb lesz, ahogy egyre hidegebbek lesznek a reggelek.

Ezt elég könnyű kizárni, kiveszed és megnézed az izzítógyertyákat.

A másik problémát meg szerintem az adagoló hibája okozza. Van benne egy kis egyszerű mechanikus szabályzó, ami motorféküzemben csökkenti az üzemanyagot. Namost ha ez nem működik megfelelően, több gázt ad, mint kellene, nem megfelelő a motorfék, ebből van a rángatás.

Én a következőt csinálnám. Először meggyőződnék, nem-e az izzítás a szar. Ha nem, akkor beállíttatnám a porlasztók porlasztási képét és végnyomását. Ha ez sem segít, akkor meg az adagolót beállíttatnám próba padon. Így jó eséllyel megszűnik mindkét probléma.

Hali!

A gondom nekem is hasonló (az első, a rángatózás nincs), de én biztos vagyok benne, hogy a gyertyáim jók! Ebben az esetben mik a lehetőségek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Isuzu dízelen mennyire megy fel nektek a vízhőfok, és mennyire tartja stabilan? Dimbes-dombos vidéken használom az enyémet (Vác-Rétság), és a lejteken eléggé lehűl (kék tetejéig), nem tudom mennyire jó ez így.

köszi

Péter

Nekem - B Vectrában - 82-83 fokon dolgozik a motor, lejtők aljára visszahűl még 80 fokig is. De ez alá sosem megy. Ha húzom a fülét, akkor felmegy 87-88 fokig is. Ha fűtök, akkor jobban, ha nem akkor kevésbé. Ha megállok, alapjárton jár a motor, és megy a fűtés akkor is.

Ez teljesen normális, 85 fokos a termosztát az Isuzuban, még a szerelők egy része is rávágja, hogy az rossz, márpedig annak 95 fokon kell dolgoznia, mert diesel. Nem így van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.