Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Mitől állhat be a motor? semmi jele nem volt.jól ment, olaj sem fogyott,nem volt hangos. egyik pillanatról a másikra ez előfordulhat?Köszi a segítséget.

Ezt nem tudom igy megmondani. Lehet más is a gond. Meg kell bontani, aztán kiderül. Lehet hogy magának a motornak nincs is baja. Bármi lehet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv:-) Tegnap a kocsim megadta magát :-( azt mondja a szerelő aki a segítségemre jött hogy megszorult a motor mert valószínű hengerfejes és befolyt a víz a motorba.tény hogy folydogált,csöpögött a víz de vízpumpa alatt.Valós lehet amit mondót a szerelő?

Mennyibe fájhat ennek a javítása? előre is köszönöm a választ:-)

Attól beállhatott a motor, ha elfogyott a víz, és hűtés híjján megsült az egész. Viszont ezt észre kellett volna venned abból, hogy a hőfokmérő az egekbe szökött.

Ezen kívül még attól mehet szét, ha elfogy az olaj, nincs olajnyomás. Mástól nemigen mehet annyira tropára, hogy ne legyen érdemes javítani. E két esetben viszont olyan költsége van a talpra állításnak, hogy nem éri meg vele foglalkozni.

Link to comment
Megosztás:

Attól beállhatott a motor, ha elfogyott a víz, és hűtés híjján megsült az egész. Viszont ezt észre kellett volna venned abból, hogy a hőfokmérő az egekbe szökött.

Ezen kívül még attól mehet szét, ha elfogy az olaj, nincs olajnyomás. Mástól nemigen mehet annyira tropára, hogy ne legyen érdemes javítani. E két esetben viszont olyan költsége van a talpra állításnak, hogy nem éri meg vele foglalkozni.

Mondjuk ennek némileg ellent mondok, mármint a "hőfokmérő az egekbe szökött", nekem mikor elszállt egy vízcső én pont az ellenkezőjét tapasztaltam szinte leesett nullára a hőfok, mivel nem volt mit mérnie, bár én minden apró rendellenességre megállok, akkor is ezt tettem:D. Az tény, hogy megszorulhat a vízhiánytól, jobb esetben himba tört "csak"+hf. Hengerfej repedésnél nem jelenti azt, hogy olaj legyen a kiegyenlítőben, ha nem olajtér szakad. Megbontás után biztos többet láttok majd.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy reggelente hidegen indítom a motort, be is indul, 3 hosszú izzítás után, de ugy jár utána amotor mintha hol kapna gázolajat hol nem...a problémát ugy szoktam orvosolni, hogy folyamatosan 1500-2000 között prögetem a motort egy fél őpercig és utána abba marad a jelenség, szerintetek ez mért van?

Másik kérdésem pedig az lenne hogy haladok kb 50-el 4-ikbe elengedem a gázt, 1500fordulattól lefelefé elkezd ugrálni illetve rángatni mint egy baklkecske...erre viszont vagy kuplung kinyomás vagy gáz adás a megoldás...

légyszíke segítsetek még a nagy hidegek előtt, köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy reggelente hidegen indítom a motort, be is indul, 3 hosszú izzítás után, de ugy jár utána amotor mintha hol kapna gázolajat hol nem...a problémát ugy szoktam orvosolni, hogy folyamatosan 1500-2000 között prögetem a motort egy fél őpercig és utána abba marad a jelenség, szerintetek ez mért van?

Másik kérdésem pedig az lenne hogy haladok kb 50-el 4-ikbe elengedem a gázt, 1500fordulattól lefelefé elkezd ugrálni illetve rángatni mint egy baklkecske...erre viszont vagy kuplung kinyomás vagy gáz adás a megoldás...

légyszíke segítsetek még a nagy hidegek előtt, köszi!

Valamelyik henger izzítógyertyája rossz, ezért az a henger kihagy, csak később kezd el "dolgozni" addig meg ugrál mint egy bakkecske. Ez egyre rosszabb lesz, ahogy egyre hidegebbek lesznek a reggelek.

Ezt elég könnyű kizárni, kiveszed és megnézed az izzítógyertyákat.

A másik problémát meg szerintem az adagoló hibája okozza. Van benne egy kis egyszerű mechanikus szabályzó, ami motorféküzemben csökkenti az üzemanyagot. Namost ha ez nem működik megfelelően, több gázt ad, mint kellene, nem megfelelő a motorfék, ebből van a rángatás.

Én a következőt csinálnám. Először meggyőződnék, nem-e az izzítás a szar. Ha nem, akkor beállíttatnám a porlasztók porlasztási képét és végnyomását. Ha ez sem segít, akkor meg az adagolót beállíttatnám próba padon. Így jó eséllyel megszűnik mindkét probléma.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ennek némileg ellent mondok, mármint a "hőfokmérő az egekbe szökött", nekem mikor elszállt egy vízcső én pont az ellenkezőjét tapasztaltam szinte leesett nullára a hőfok, mivel nem volt mit mérnie, bár én minden apró rendellenességre megállok, akkor is ezt tettem:D. Az tény, hogy megszorulhat a vízhiánytól, jobb esetben himba tört "csak"+hf. Hengerfej repedésnél nem jelenti azt, hogy olaj legyen a kiegyenlítőben, ha nem olajtér szakad. Megbontás után biztos többet láttok majd.

Ez attól függ, hol van a hőfokmérő. Nekem Isuzu motor van, annak közel van a hengerfejhez, nálam elkezdett felfelé kúszni, mikor kireped egy cső és elfolyt a víz. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megpróbálom körülírni a gondomat... :unsure:

Az 1.7 túródízel Astrámnak a Bosch adagolóján van egy vákuum szelep (szemből nézve a légbeömlő csöve alatt), aminek az egyik kis csöve letört. Sajna nem tudom pontosan a nevét, annyit tudok, hogy a dúsításhoz van valami köze.

Kérdésem lényege, mi a neve pontosan, lehet-e külön ilyen valamit kapni, és kb mennyit kóstálhat kemény magyar forintban?

Ja, és még annyi, hátha jobban ráismer valaki, hogy van egy kék kupak féleség ezen a szelepen!

Bármilyen választ köszönettel veszek! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Helló Mindenki!

Olyan kérdésem lenne, x17dtl motorkódos astránál, csak a motortérebn van üzemanyagszűrője, vagy a tankban is van szűrő? A kocsi 95-ös, még a fémtankos kivitel. Esetleg ha van benne, 1 cikkszámot ha tudnátok adni megköszönném.

További szép estét!

Csak az az egy van, a motortérben. De az jó nagy. Én két évente cserélem. Pedig sokat megyek. Évi 35 ezer minimum.

Jó nagy az a szűrő, nem nagyon tömődik el.

Link to comment
Megosztás:

Csak az az egy van, a motortérben. De az jó nagy. Én két évente cserélem. Pedig sokat megyek. Évi 35 ezer minimum.

Jó nagy az a szűrő, nem nagyon tömődik el.

Én is. Minden 4-edik olajcserénél (60 e km). Aki nem kannázik, hanem kúton tankol, annak bőven elég ilyen ritkán, így is tök tiszta, mikor cserélem, egy darab kosz nincs benne. És a paraffin sem kristályosodik ki benne.

Akkor van gond, ha télen nyári gázolajat, vagy "mediterránabb" országból származó téli gázolajat használunk. Ezek nem -20 fokra vannak adalékolva.

Link to comment
Megosztás:

Én is. Minden 4-edik olajcserénél (60 e km). Aki nem kannázik, hanem kúton tankol, annak bőven elég ilyen ritkán, így is tök tiszta, mikor cserélem, egy darab kosz nincs benne. És a paraffin sem kristályosodik ki benne.

Akkor van gond, ha télen nyári gázolajat, vagy "mediterránabb" országból származó téli gázolajat használunk. Ezek nem -20 fokra vannak adalékolva.

Szavaiddal élve, én kannáztam, ha éppen hozzájutottam olcsóbb cucchoz. De azt is harisnyán engedtük át. De így is becsúszott valami, mert adódott 1 dugulásom, szűrő nekem is tiszta volt, ezért kérdeztem h van e még benne másik szűrő is. Hát mint kiderült, a szűrő elé utólagosan berakott visszacsapó szelepben akadt meg a retek, ami dugulást okozott. De most már jó, hálisten. Km futásban nálam sincs hiány, ebben az évben 42 e km-nél tartok.:) a futári meló....

Link to comment
Megosztás:

Szavaiddal élve, én kannáztam, ha éppen hozzájutottam olcsóbb cucchoz. De azt is harisnyán engedtük át. De így is becsúszott valami, mert adódott 1 dugulásom, szűrő nekem is tiszta volt, ezért kérdeztem h van e még benne másik szűrő is. Hát mint kiderült, a szűrő elé utólagosan berakott visszacsapó szelepben akadt meg a retek, ami dugulást okozott. De most már jó, hálisten. Km futásban nálam sincs hiány, ebben az évben 42 e km-nél tartok. :) a futári meló....

Sajnos hiába szűröd bármin keresztül, abba mindig kerül valami retek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

9 évig voltam boldog tulajdonosa egy 1.6-os diesel Kadettnek.

Nemrég került hozzám egy 60 LE-s 1.7D motoros F Astra (17Dr)

A Kadetten volt kézi dúsító, amit kellett is használni télen hidegindításnál.

Az Astrán nincs ilyen. Valami automata szerkezet van helyette.

Tudja valaki, hogy ez miként működik?

Lehetséges, hogy az enyémen sehogy, mert az a kis kallantyú az adagoló oldalán elől,

amiről azt gondolom, hogy az lenne az automata dúsító, nem mozdul soha, kézzel sem lehet megmozdítani.

Minden választ és segítséget előre is köszönök.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

9 évig voltam boldog tulajdonosa egy 1.6-os diesel Kadettnek.

Nemrég került hozzám egy 60 LE-s 1.7D motoros F Astra (17Dr)

A Kadetten volt kézi dúsító, amit kellett is használni télen hidegindításnál.

Az Astrán nincs ilyen. Valami automata szerkezet van helyette.

Tudja valaki, hogy ez miként működik?

Lehetséges, hogy az enyémen sehogy, mert az a kis kallantyú az adagoló oldalán elől,

amiről azt gondolom, hogy az lenne az automata dúsító, nem mozdul soha, kézzel sem lehet megmozdítani.

Minden választ és segítséget előre is köszönök.

A vákumszivattyúról jön egy cső az adagoló elejéhez, egy kis hengeres cuccba, ami a másik végén egy bowdennel mozgatja az adagoló karját. Amíg hidegnek érzi magát, addig dúsít, aztán vissza engedi. Ez a vákumos cucc, van hogy megragad és nem is nehéz magához téríteni (kis birigéciolos mosás, és jó) de ha már nagyon régóta nem működik, és az előző tulaj sz.rt rá, akkor el tudom képzelni, hogy a kar, amit mozgatna berohadt, és ezért nem tudod te sem mozgatni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A vákumszivattyúról jön egy cső az adagoló elejéhez, egy kis hengeres cuccba, ami a másik végén egy bowdennel mozgatja az adagoló karját. Amíg hidegnek érzi magát, addig dúsít, aztán vissza engedi. Ez a vákumos cucc, van hogy megragad és nem is nehéz magához téríteni (kis birigéciolos mosás, és jó) de ha már nagyon régóta nem működik, és az előző tulaj sz.rt rá, akkor el tudom képzelni, hogy a kar, amit mozgatna berohadt, és ezért nem tudod te sem mozgatni. :rolleyes:

Nagyon szépen köszönöm, rögtön meg is nézem!

Elméletileg ez is okozhat indítási nehézséget reggelente ugye?

Az izzítógyertyákat bemértem, mindegyik jónak tűnt.

Melegen azonnal indul izzítás nélkül is.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm, rögtön meg is nézem!

Elméletileg ez is okozhat indítási nehézséget reggelente ugye?

Az izzítógyertyákat bemértem, mindegyik jónak tűnt.

Melegen azonnal indul izzítás nélkül is.

Nem tudom, nekem amikor megragadt, akkor mindig abban az állapotban ragadt meg, hogy folyamatosan dúsított :D Még a porlasztócsúcsokra is ránézhetsz, azoktól is tud gyengén hidegindulni.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, nekem amikor megragadt, akkor mindig abban az állapotban ragadt meg, hogy folyamatosan dúsított :D Még a porlasztócsúcsokra is ránézhetsz, azoktól is tud gyengén hidegindulni.

Na, megnéztem!

Amit találtam, az elég érdekes volt.

Azért nem lehetett mozdítani a kallantyút, mert teljesen ki volt feszítve, úgy volt rögzítve a bowden a csavarral.

Kilazítottam a rögzítőcsavart a bowdenen, visszaengedtem a kallantyút alapállásba és úgy rögzítettem.

Most az van, hogy vákumra kb 15-20 mm-et húz a kallantyún. Ez a dúsító állapot?

Ha leveszem a vákuumcsövet, akkor vissza megy és megemelkedik a fordulat.

Elméletileg nem dúsítás alatt kellene a fordulatnak emelkedni?

Link to comment
Megosztás:

Na, megnéztem!

Amit találtam, az elég érdekes volt.

Azért nem lehetett mozdítani a kallantyút, mert teljesen ki volt feszítve, úgy volt rögzítve a bowden a csavarral.

Kilazítottam a rögzítőcsavart a bowdenen, visszaengedtem a kallantyút alapállásba és úgy rögzítettem.

Most az van, hogy vákumra kb 15-20 mm-et húz a kallantyún. Ez a dúsító állapot?

Ha leveszem a vákuumcsövet, akkor vissza megy és megemelkedik a fordulat.

Elméletileg nem dúsítás alatt kellene a fordulatnak emelkedni?

Kimegyek, és megnézem az enyémet, hogy mi van a hogy van, mert kezdenek egymásnak ellentmondó dolgok eszembe jutni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kimegyek, és megnézem az enyémet, hogy mi van a hogy van, mert kezdenek egymásnak ellentmondó dolgok eszembe jutni :lol:

Köszi, kíváncsi vagyok hogyan kell ennek működnie.

Ja még annyi volt, hogy kb 3 centi hosszan el volt repedve az a gumicsövem alul, ami rámegy arra a kis hengeres cuccra, amiből kijön a bowden, ami mozgatja a dúsító kallantyúját, így az nem is működhetett volna.

Lehet azért spanolták be a bowdent, hogy inkább mindig legyen dúsítás, mint soha?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, kíváncsi vagyok hogyan kell ennek működnie.

Ja még annyi volt, hogy kb 3 centi hosszan el volt repedve az a gumicsövem alul, ami rámegy arra a kis hengeres cuccra, amiből kijön a bowden, ami mozgatja a dúsító kallantyúját, így az nem is működhetett volna.

Lehet azért spanolták be a bowdent, hogy inkább mindig legyen dúsítás, mint soha?

Nahszóval, úgy látom, hogy dúsításnál engedi a bowdent, így van emelt alapjárat. Amikor már elérte a szerinte elég meleget hozzá, akkor húzza meg és akkor áll vissza alacsonyabbra az alapjárat. Nekem ugyan most meleg, tehát folyamatosan húzta, de ha kézzel visszanyomtam a kart, akkor emelte az alapjáratot.

Link to comment
Megosztás:

Nahszóval, úgy látom, hogy dúsításnál engedi a bowdent, így van emelt alapjárat. Amikor már elérte a szerinte elég meleget hozzá, akkor húzza meg és akkor áll vissza alacsonyabbra az alapjárat. Nekem ugyan most meleg, tehát folyamatosan húzta, de ha kézzel visszanyomtam a kart, akkor emelte az alapjáratot.

Nagyon szépen köszönöm, hogy megnézted!

Lehet, hogy az én motorom is már elég meleg volt ahhoz, hogy ne legyen dúsítás,

ezért indítás után rögtön ráhúzott.

Akkor elméletileg a megspanolt bowdennel ki volt iktatva a dúsítás lehetősége eddig.

Mégegyszer nagyon szépen köszönöm a segítségedet!

Sajnos vannak még más érdekességek is, ezek felderítése folyamatban van.

Szerelő szerint minden rendben, akitől tegnap elhoztam az autót.

Nekem viszont nem tetszik, hogy a termosztát és a hűtő közötti cső melegszik legelőször.

Ez olyan gyanus, mintha nem lenne benne termosztát, vagy nyitva lenne állandóan.

A szerelő szerint ez normális jelenség.

A hőfokmérő a műszerfalon kb 90-97 mozog, az autóban viszont alig van fűtés,

az alsó vízcső szinte fel sem melegszik, csak langyos lesz hosszú úton is.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm, hogy megnézted!

Lehet, hogy az én motorom is már elég meleg volt ahhoz, hogy ne legyen dúsítás,

ezért indítás után rögtön ráhúzott.

Akkor elméletileg a megspanolt bowdennel ki volt iktatva a dúsítás lehetősége eddig.

Mégegyszer nagyon szépen köszönöm a segítségedet!

Sajnos vannak még más érdekességek is, ezek felderítése folyamatban van.

Szerelő szerint minden rendben, akitől tegnap elhoztam az autót.

Nekem viszont nem tetszik, hogy a termosztát és a hűtő közötti cső melegszik legelőször.

Ez olyan gyanus, mintha nem lenne benne termosztát, vagy nyitva lenne állandóan.

A szerelő szerint ez normális jelenség.

A hőfokmérő a műszerfalon kb 90-97 mozog, az autóban viszont alig van fűtés,

az alsó vízcső szinte fel sem melegszik, csak langyos lesz hosszú úton is.

Akkor kell bele egy termosztát. Ha meg szeretném nézni, hogy nem enged -e át a termosztátom (évente egyszer-kétszer rámjön... :lol: ) Akkor általában meg szoktam unni a hűtő tetejét fogdosni. Jópár perc járatás kell neki, és akkor sem langyosodnia kell, hanem hirtelen felforrósodnia. 3 csavar a cseréje. Próbálj meg wahlert szerezni, vagy valami más normális márkát és nézd meg, hogy adják -e hozzá a tömítést a peremére. A bárdis QH és társai már akkor átengednek amikor még a dobozban vannak... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.