Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

csak azért mert kicsiny városomban csak BOSCH csúcsot árulnak darabja 12ezer. Ennyit meg nekem nem ér... Az MTZ-hez meg megkapom darabját 2500-ba az egyik haveromtól. Szóval csak ezért érdekel...

Ebay-en 8e+posta körüli áron láttam már garnitúrát (azaz 4db-ot!) Astrához, esetleg nézz körül ott is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem egy vectra a van, de dízel TC4EE1 es motorral. Pár hete van egy olyan hibám, hogy visszafolyik az olaj a motorból a teknőbe pár órás állás alatt. Ez a hiba tök hirtelen jött, nem volt előjel stb. Azóta cseréltem olajat olajszűrőt, de nem oldódott meg a probléma. Ha indítok akkor kb 3-4 másodperc mire elalszik a visszajelző, ha akkor leállítom a következő indítózásnál már elalszik. Hosszú távon nem villan ki, ha megpróbálom "lefullasztani" akkor sem. Szerelők azt mondják: "nem gond, jó az úgy". Lóf.szt, nem jó úgy!! Hallom a hangján hogy addig nincs kenés!! Egy hónapja még nem ilyen volt!! Nem tudom a hiba okát, már régóta nálam van a kocsi, de ilyen még nem volt. Olajat rendszeresen cseréltem, karban volt tartva. Havi szinten rengeteget megyek, és nem akarom hogy cserbe hagyjon az ország bármely pontján. Nincs valakinek isuzu motorhoz szerelési könyv, esetleg robbantott ábrák?? Hol találom az olajgombát?? Hol lehet benne a nyomásszabályzó szelep mint az opel motoroknál?

Válaszaitokat előre is kössz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem egy vectra a van, de dízel TC4EE1 es motorral. Pár hete van egy olyan hibám, hogy visszafolyik az olaj a motorból a teknőbe pár órás állás alatt. Ez a hiba tök hirtelen jött, nem volt előjel stb. Azóta cseréltem olajat olajszűrőt, de nem oldódott meg a probléma. Ha indítok akkor kb 3-4 másodperc mire elalszik a visszajelző, ha akkor leállítom a következő indítózásnál már elalszik. Hosszú távon nem villan ki, ha megpróbálom "lefullasztani" akkor sem. Szerelők azt mondják: "nem gond, jó az úgy". Lóf.szt, nem jó úgy!! Hallom a hangján hogy addig nincs kenés!! Egy hónapja még nem ilyen volt!! Nem tudom a hiba okát, már régóta nálam van a kocsi, de ilyen még nem volt. Olajat rendszeresen cseréltem, karban volt tartva. Havi szinten rengeteget megyek, és nem akarom hogy cserbe hagyjon az ország bármely pontján. Nincs valakinek isuzu motorhoz szerelési könyv, esetleg robbantott ábrák?? Hol találom az olajgombát?? Hol lehet benne a nyomásszabályzó szelep mint az opel motoroknál?

Válaszaitokat előre is kössz!

Isuzunál természetes, ha kicsit hosszabb állás után kell pár másodperc mire elalszik a visszajelző, ezt megkérdezheted más isuzu motoros kollégától is, mivel a gomba elég távol van a szivattyútól. Azt kétlem, hogy hallod, hogy nincs kenés, mivel mindig marad mindenhol olaj leállítás után, ugye ez nem hidrotőkés, hanem lapkás azért csattogósabb főleg hidegen, szerintem azt hallod. Az olajszűrő mellett van, balról becsavarva a motorblokkba, közvetlenül a hengerfej alá a gomba. Nézd meg a vezetéket.
Link to comment
Megosztás:

Isuzunál természetes, ha kicsit hosszabb állás után kell pár másodperc mire elalszik a visszajelző, ezt megkérdezheted más isuzu motoros kollégától is, mivel a gomba elég távol van a szivattyútól. Azt kétlem, hogy hallod, hogy nincs kenés, mivel mindig marad mindenhol olaj leállítás után, ugye ez nem hidrotőkés, hanem lapkás azért csattogósabb főleg hidegen, szerintem azt hallod. Az olajszűrő mellett van, balról becsavarva a motorblokkba, közvetlenül a hengerfej alá a gomba. Nézd meg a vezetéket.

Köszönöm a gyors választ. Féltem tőle hogy az, alig férek hozzá :-(. Olvastam hogy sok embernél természetes, de nálam egyik napról a másikra jött a hiba. Előtte már indítózás alatt kialudt. És nekem vissza is folyik az olaj! Ha pár óra állás után veszem le az olajszűrőt akkor már nem sok olaj van benne, olajszűrő olyan mint amit 6éve használok, na meg az olajcsere előtti szűrővel mentem kb 6000 kilométert, aztán jött a hiba. . És kopogósabb az első 4-5 másodpercben. Hol van ezekben nyomásszabályzó szelep, illetve visszacsapó, ha egyáltalán van???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem egy vectra a van, de dízel TC4EE1 es motorral. Pár hete van egy olyan hibám, hogy visszafolyik az olaj a motorból a teknőbe pár órás állás alatt. Ez a hiba tök hirtelen jött, nem volt előjel stb. Azóta cseréltem olajat olajszűrőt, de nem oldódott meg a probléma. Ha indítok akkor kb 3-4 másodperc mire elalszik a visszajelző, ha akkor leállítom a következő indítózásnál már elalszik. Hosszú távon nem villan ki, ha megpróbálom "lefullasztani" akkor sem. Szerelők azt mondják: "nem gond, jó az úgy". Lóf.szt, nem jó úgy!! Hallom a hangján hogy addig nincs kenés!! Egy hónapja még nem ilyen volt!! Nem tudom a hiba okát, már régóta nálam van a kocsi, de ilyen még nem volt. Olajat rendszeresen cseréltem, karban volt tartva. Havi szinten rengeteget megyek, és nem akarom hogy cserbe hagyjon az ország bármely pontján. Nincs valakinek isuzu motorhoz szerelési könyv, esetleg robbantott ábrák?? Hol találom az olajgombát?? Hol lehet benne a nyomásszabályzó szelep mint az opel motoroknál?

Válaszaitokat előre is kössz!

Isuzu motor akkor jó, ha ilyen. De nemcsak a TC4EE1, hanem a 16 szelepes DTI is.

Csinálhatja hidegen is, melegen is. A leghosszabb ideig akkor nincs olajnyomás indítás után, ha meleg motor után állt az autó 1-2 órát. Ez a "hiba" nem most jött elő, csak most vetted észre.

Link to comment
Megosztás:

Isuzunál természetes, ha kicsit hosszabb állás után kell pár másodperc mire elalszik a visszajelző, ezt megkérdezheted más isuzu motoros kollégától is, mivel a gomba elég távol van a szivattyútól. Azt kétlem, hogy hallod, hogy nincs kenés, mivel mindig marad mindenhol olaj leállítás után, ugye ez nem hidrotőkés, hanem lapkás azért csattogósabb főleg hidegen, szerintem azt hallod. Az olajszűrő mellett van, balról becsavarva a motorblokkba, közvetlenül a hengerfej alá a gomba. Nézd meg a vezetéket.

De, jól hallható, mikor jut el az olaj mindenhova, mert akkor kicsit elcsendesedik. Ez így normális, több 100 ezer km-t elfutnak ezek a motorok, nem kell aggódni.

Link to comment
Megosztás:

De, jól hallható, mikor jut el az olaj mindenhova, mert akkor kicsit elcsendesedik. Ez így normális, több 100 ezer km-t elfutnak ezek a motorok, nem kell aggódni.

Amig elalszik pár másodperc után nem érdemes vele foglalkozni, nekem lassan 500ezer km-nél jár és nincs vele gond 12-13ezer km-ként cserélem az olajat (valvoline durablend 10w40) semmit nem kell utánönteni ez alatt. Én nem hallok semmi csendesedést hidegindításnál, annyi, hogy melegen halkabb már.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végig olvastam az eddigi két?? hozzászólást a dízel topichoz. Az előttem hozzászóló uriembernek írnám meg a magam rém :twisted: történetét. Kezdetnek a paraméterek Opel Astra TD 50kW/68Le (X17DTL motorkód) Caravan 1996 dec, tehát az Opel blokkos turbódízel, mondhatnám túródízel. Németországból származó 135 ezerrel vettem tavaly februárban most 158-9 ezer van benne. Az én fogyasztásom 5,7 liter télen 5,9 nem igen zavarom a kocsit, ha külföldre megyek akkor állok 140-re (úgy fullra pakolva eszik 6,5 litert) egyébként 110-130 között hajtom. Mindig ügyelek a bemelegítésre. Story: a fogyasztásom felugrott 6,1 literre úgy két hónapja, majd múlt hétfőn kinyomta a hengerfejtömítést a hármas henger előre a hűtő felé, bentről nem lehetett hallani viszont mikor az ajtót kinyitottam olyan hangja volt mintha légkalapács menne a motortérben. Észre sem vettem menet közben, a kocsinak így is volt ereje húzott mint máskor, de mikor kiszálltam kaput nyitni :shock: ...

Tehát szétszedtük egy haverral új tömítés hengerfejcsavarok készítve, aztán mikor szétjött látuk hogy a hármas henger gátrepedéses :( :( (a két szelep közötti öntvény átrepedt) a kettesnél pedig 2mm-es kezdődő repedés tündököl :cry: , az örvénykamrák kör alakú cserélhető acélbetétek a hengerfejben szintén kukák :cry: .

Ha hozzáértő olvassa a fórumot legyszi ajánljon nekem jó hengerfej felújítással foglalkozó helyeket, néhány már van de szeretnék minél több ajánlatot kérni.

A történet nagyon szomorú, mert a kocsit nagyon rendbe tettem ez alatt(meg is szerettem) az egy év alatt azt hiszem motorikusan és minden tekintetben mindent megtettem érte, a karosszéri pedig mindig tökéletes volt. De ha típushibás a motorja összrakás után sajnos el kell hogy adjam.

Lizard

horgasz

Link to comment
Megosztás:

horgasz: Nekem is pontosan ez az évjáratú -és ugyan ez a tipusú- német motoros Opelom van Csodálkozom a hibáról amit irsz. Ugyan is ennyi km-rel ennél motornál kivételes. Én véleményem szerint kicsit tul gyorsan hajtod . ez a turbó amivel ez rendelkezik ez szinte semmi! Szerintem a 100-110 km- nél nemszebad ezeket jobban eröltetni. Én azt ajánlanám hogy egy bontott hengerfejet vegyél bele és azt nézesd át mielőtt beszereled. Ha már itt vagyok szeretnék kérdezni valamit A turbó mogőtt van egy ugynevezett labda amit valami vákum ellenében működtet egy rövid rudazatot ami a kipufogóban nyit-zár egy pillangószelepet. ez valahogy nekem nemműködik. Azt kérdezném,hogy neked hogyan reagál ez a szelep nyitogatás? kb mennyi gáznál kezd ez a rudazat működni?

Link to comment
Megosztás:

horgasz: Nekem is pontosan ez az évjáratú -és ugyan ez a tipusú- német motoros Opelom van Csodálkozom a hibáról amit irsz. Ugyan is ennyi km-rel ennél motornál kivételes. Én véleményem szerint kicsit tul gyorsan hajtod . ez a turbó amivel ez rendelkezik ez szinte semmi! Szerintem a 100-110 km- nél nemszebad ezeket jobban eröltetni. Én azt ajánlanám hogy egy bontott hengerfejet vegyél bele és azt nézesd át mielőtt beszereled. Ha már itt vagyok szeretnék kérdezni valamit A turbó mogőtt van egy ugynevezett labda amit valami vákum ellenében működtet egy rövid rudazatot ami a kipufogóban nyit-zár egy pillangószelepet. ez valahogy nekem nemműködik. Azt kérdezném,hogy neked hogyan reagál ez a szelep nyitogatás? kb mennyi gáznál kezd ez a rudazat működni?

Ugye tudod, hogy egy 2004-es hozzászólásra válaszoltál, egy azóta megszűnt felhasználónak? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tudtátok, hogy az F Astrákból ismert 17DTL motornak volt elektronikus adagolós verziója is Astra G-ben (Bosch EDC 15 M)? Elektromos gázpedállal, meg mindennel. Ugyanúgy 68 LE, meg 132 Nm.

Hmm elektromos gázpedállal? Akkor az akár tempomatot is tudhat... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hmm elektromos gázpedállal? Akkor az akár tempomatot is tudhat... :rolleyes:

Jáájáá. Meg lehet hozzá szerezni gázpedál-tuningot is :D Viszont, az a része érdekelne, hogy ha G-ben is ugyan ez volt, akkor milyen környezetvédelmi besorolása van, illetve milyen különbségek vannak a kettő között még.

Link to comment
Megosztás:

Jáájáá. Meg lehet hozzá szerezni gázpedál-tuningot is :D Viszont, az a része érdekelne, hogy ha G-ben is ugyan ez volt, akkor milyen környezetvédelmi besorolása van, illetve milyen különbségek vannak a kettő között még.

A kormos Ribivel maradj csondbe! :)

Az enyem tisztabb es megis piros matricam van :angry:

Link to comment
Megosztás:

A kormos Ribivel maradj csondbe! :)

Az enyem tisztabb es megis piros matricam van :angry:

Szemre legalábbis tisztább, Jani... Szeretem, mikor mindenki a dízelt szidja, mert annak látható füstje van amikor éppen füstöl, de még mindig tartom, hogy inkább nagy, emberi szervezet által is kiszűrhető részecskéket kérek, mint olyat, ami még a bőrömön is átjön... Ha kiszámolod, hogy adott liter anyagból, mennyi kerül felhasználásra, mekkora hatásfokkal dolgozik, megint csak a dízel ereget kevesebbet...

Link to comment
Megosztás:

Szemre legalábbis tisztább, Jani... Szeretem, mikor mindenki a dízelt szidja, mert annak látható füstje van amikor éppen füstöl, de még mindig tartom, hogy inkább nagy, emberi szervezet által is kiszűrhető részecskéket kérek, mint olyat, ami még a bőrömön is átjön... Ha kiszámolod, hogy adott liter anyagból, mennyi kerül felhasználásra, mekkora hatásfokkal dolgozik, megint csak a dízel ereget kevesebbet...

Ma mar csak darabot es litert szamolok....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.