Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Mindez mennyivel kerül drágábba, mint egy 1 liter mezei gázolaj? Illetve mennyibe kerül az adalék?
800ft az adalék 60ml. Én csak azt vettem észre jobban indul, ismerősöm octaviába ugyan ezt az adalékot használja és neki régen kigyorsításókor rángatót kicsit és mióta használja az adalékot nem rángat neki . Lehet hogy valamennyivel többre jön ki a tankolás de beszéltem több autószerelővel és mindegyik azt mondta hosszabb távon megéri használni :
  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok, a google segítségével botlottam bele a forumba pár perce, kár hogy eddig nem tudtam a létezéséről...

Segítséget szeretnék kérni, vki tudna segíteni abban hogy, hogyan lehet kiszerelni az üzemanyag tartályt?

1995-ös 1.7D F Astrám van, és ma hazafelé jövet megállt az autó, tipikus jelekből sejtettem hogy azért mert nem kap üzemanyagot, szétszedtem a gázolajszűrő előtt és el volt tömődve a furat vmi fekete sár szerű cuccal. Kipiszkáltam, és gondoltam belefújok a csőbe hátha van benne még kosz, de baromi nehezen tudtam csak megfújni, a sokadik próbálkozásra(tanksapkát már az elején levettem). Aztán kicseréltem a gázolajszűrőt és fel akartam tölteni egy kézi üzemanyagpumpa segítségével amit arra a csőre kötöttem ami a tankba megy de nagy szenvedés árán tudtam csak annyi üzemanyagot pumpálni hogy feltöltsem a szűrőt és összerakjam az egészet. Viszont csodák csodájára elsőre beindult és 20km-en át meg sem állt hazáig... Most ki kéne szedni a tankot és megpróbálni kipucolni.

Elküldve

Sziasztok, a google segítségével botlottam bele a forumba pár perce, kár hogy eddig nem tudtam a létezéséről...

Segítséget szeretnék kérni, vki tudna segíteni abban hogy, hogyan lehet kiszerelni az üzemanyag tartályt?

1995-ös 1.7D F Astrám van, és ma hazafelé jövet megállt az autó, tipikus jelekből sejtettem hogy azért mert nem kap üzemanyagot, szétszedtem a gázolajszűrő előtt és el volt tömődve a furat vmi fekete sár szerű cuccal. Kipiszkáltam, és gondoltam belefújok a csőbe hátha van benne még kosz, de baromi nehezen tudtam csak megfújni, a sokadik próbálkozásra(tanksapkát már az elején levettem). Aztán kicseréltem a gázolajszűrőt és fel akartam tölteni egy kézi üzemanyagpumpa segítségével amit arra a csőre kötöttem ami a tankba megy de nagy szenvedés árán tudtam csak annyi üzemanyagot pumpálni hogy feltöltsem a szűrőt és összerakjam az egészet. Viszont csodák csodájára elsőre beindult és 20km-en át meg sem állt hazáig... Most ki kéne szedni a tankot és megpróbálni kipucolni.

Milyen kivitel, szedán ötajtós, caravan? Nincs abban a csőben visszacsapó nszelep, és azért nem lehet megfújni a tank felé? :rolleyes:

Elküldve

Milyen kivitel, szedán ötajtós, caravan? Nincs abban a csőben visszacsapó nszelep, és azért nem lehet megfújni a tank felé? :rolleyes:

Caravan. Egy adagolóssal beszéltem, azt mondta hogy elvileg nincs rajta szelep.

Elküldve

Caravan. Egy adagolóssal beszéltem, azt mondta hogy elvileg nincs rajta szelep.

Caravan..két fémpánt tartja a tankot, a hátsó lökös előtt allul vannak a csavarok. Meg persze a tankbeömlő csöveinek a bilincseit kelll leoldan, csöveket lehúzni, gázolaj csöveket amik a motor felé-jönnek mennek, szintjelző csatiját. A tankbeömlő felöli fémpánton van egy gumituskó olyan paralologramma alakú azt majd ne felejtsd el visszarakni.

Elküldve

Hali!

Mitől lehet hogy az gépem hidegen nagyon nehezen indul, 2 ízzitás+forgatás aztán megin 2 ízzitás és utána indul be?

mert kompresszió sztem van benne elég, erős és gyorsul elég jól, nem is füstöl. Ízzitógyertyák újak. Én a porlasztókra gondolok, vagy arra lelevegősödik az üzemanyagrendszer mikor sokáig áll és azér induk neheze.

1.7D 1992. előre is köszi

Elküldve

Hali!

Mitől lehet hogy az gépem hidegen nagyon nehezen indul, 2 ízzitás+forgatás aztán megin 2 ízzitás és utána indul be?

mert kompresszió sztem van benne elég, erős és gyorsul elég jól, nem is füstöl. Ízzitógyertyák újak. Én a porlasztókra gondolok, vagy arra lelevegősödik az üzemanyagrendszer mikor sokáig áll és azér induk neheze.

1.7D 1992. előre is köszi

Próbálj betenni egy visszacsapószelepet az üzemanyag vezetékbe az adagoló elé, ez megoldást jelenthet a lelevegősödésre, autósboltokban kapható.

Elküldve
Caravan. Egy adagolóssal beszéltem, azt mondta hogy elvileg nincs rajta szelep.
Hali nekem is ez volt a gondom, levettem a tankot átmosattam benzinnel, de nagyon nehezen lehet a tankba a szűrőt kitakarítani, érdemes pár óráig állni hagyni benne a benzint.
Elküldve

Próbálj betenni egy visszacsapószelepet az üzemanyag vezetékbe az adagoló elé, ez megoldást jelenthet a lelevegősödésre, autósboltokban kapható.

a porlasztócsúcs hibájától előfordulhat hogy nehezen indul?
  • 2 weeks later...
Elküldve

sziasztok!Nem tud valaki okosat mondani arra hogy inditás után miért megy a fordulatom le kb 600-ra,aztán pár másodperc után felmegy 1000-re,és miután a motor bemelegedett lemegy 850-re. isuzu motor.

Elküldve

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne ha a hengerfejtömitésnél kifujná a vizet akkor nem kéne hogy a viz mutatója is feljeb menjen ? 4dikbe lepadloztam és azota pár helyen lett olaj folyás csak a turbo mögött nem tudom eldönteni olaj folyás van vagy viz . A hütöm meg egy fém vizcsö aminek az egyik vége a turbo mögött van az ereszt de a viz nem fogy csak pár deci 100km allat válaszokat elöre is köszönöm

Elküldve

Az olajat nem kell leengedni. Annyi kifolyik, amennyi a turbóban van, azt majd pótolod. A vizet viszont le kell engedni. A kipuffogócsonkkal együtt vedd le a turbót, úgy a legegyszerűbb (előtte lekötöd mindkét olajcsövet, vízcsövet, és a vízcső rögzítését.. Plusz alul lekötöd a kipuffogócsövet.

Majd írd le, hogy mire jutottál, mert ha kijön a jóidő, nekem is esedékes lesz.

3 szor el kellett olvasnom ezt az írásjelek nélküli katyvasz-t, akarom mondani "cicerói" körmondatot, hogy megértsem, de sikerült...

Szóval, szívókönyöknek hívják, amiről te beszélsz, és annak hidegnek kell lennie, a rajta átáramló hideg levegő hűti vissza, miközben megy a motor. Ez azért jó, mert a turbó által töltött, a cooler által visszahűtött levegő nem melegszik vissza, hanem hideg marad, amikor az égéstérbe lép, ezzel növeli a motor hatásfokát.

Ha leállítod a forró motort, pár perc alatt felmelegszik a szívókönyök.

Nem ettől gőzöl a kipuffogó. -10 fok alatt nálam is gőzöl, de 0..-5 fok körül nem.

Cserélted már a turbó mögöti csövet ami szivárgot ?
Elküldve

Sziasztok!

Remélem van itt a fórumon adagolós szaki, mert nagyon speciális kérdésem lenne. Az asztrámon kadett adagoló van és én már baromira unom, hogy úgy néz ki nálam egy hidegindítás, hogy motorháztető fel, dúsítót ráhúz, majd indít és miután bemelegszik dúsítót vissza, motorháztetőt lecsuk és indulás

Na szóval vettem egy bontott bosch adagolót amin rajta van ez a hidegindító "hidraulika" vagy tudom is én minek hívják. a kérdésem az lenne, hogy rá tudom-e operálni az én kis kedett adagolómra?

és valaki elárulhatná a működési elvét is. én rákötöttem a 12V-ra aztán úgy felforrósodott, hogy majdnem szétégette a kezem mikor hozzáértem. Kitekertem ezt a fűtőelemet és ez nem csupán fűt hanem van benne egy bizbasz amit kitol magából hogy lezárja a járatot. Na már most az adagolóból megy bele egy nyomócső amibe nyomás van vagy vákum mert ezt se tudom eldönteni.

Szóval kérem szépen valaki homályosítson már fel a témával kapcsolatban!

thumb-1297_4F907424.jpg thumb-E640_4F907424.jpg

Elküldve

sziasztok!Nem tud valaki okosat mondani arra hogy inditás után miért megy a fordulatom le kb 600-ra,aztán pár másodperc után felmegy 1000-re,és miután a motor bemelegedett lemegy 850-re. isuzu motor.

adagolóra tippelek, hideg dúsító részénél lesz gond.
Elküldve

adagolóra tippelek, hideg dúsító részénél lesz gond.

És szerinted csak a ddúsitót kellene belőni rajta,vagy az adagoló belsejében lehet hiba,
Elküldve

És szerinted csak a ddúsitót kellene belőni rajta,vagy az adagoló belsejében lehet hiba,

Miután bemelegedik és beáll rendesen, ahogy írtad 850-re, akkor több mint falószínű, hogy a dúsító résszel lesz a gond. Az normális, ha elindítod és míg be nem melegszik magasabb (nekem pl. indítás után pár másodpercre rá emeli meg az alapjáratot, igaz nekem hidegen 1300 körül-melegen 1000 van mivel rá van állítva az adagolóra). De, hogy leesik 600-ra aztán pár sec múlva 1000 az nem igazán nyerő. Nézz rá még az adagolón az alapjárati csavarokra lehet, hogy ki van tekerve nagyon a szabályzó csavar és ezért tud leesni 600-ra. Egy adagolóssal lehet érdemes lenne megnézetned, viszont, ha nem okoz semmi hibát, azaz nem áll le, könnyen indul stb. csak indításkor leesik 600ra, aztán melegedés után beáll én lehet nem foglalkoznék vele.
Elküldve
Miután bemelegedik és beáll rendesen, ahogy írtad 850-re, akkor több mint falószínű, hogy a dúsító résszel lesz a gond. Az normális, ha elindítod és míg be nem melegszik magasabb (nekem pl. indítás után pár másodpercre rá emeli meg az alapjáratot, igaz nekem hidegen 1300 körül-melegen 1000 van mivel rá van állítva az adagolóra). De, hogy leesik 600-ra aztán pár sec múlva 1000 az nem igazán nyerő. Nézz rá még az adagolón az alapjárati csavarokra lehet, hogy ki van tekerve nagyon a szabályzó csavar és ezért tud leesni 600-ra. Egy adagolóssal lehet érdemes lenne megnézetned, viszont, ha nem okoz semmi hibát, azaz nem áll le, könnyen indul stb. csak indításkor leesik 600ra, aztán melegedés után beáll én lehet nem foglalkoznék vele.
óké köszi szépen
Elküldve

óké köszi szépen

Nem lehet, hogy csak az utóizzítás okozza?

Miután kikapcsol az utóizzítás a fordulatszám magasabb lett, ezt télen jól látható is.

Elküldve
Nem lehet, hogy csak az utóizzítás okozza? Miután kikapcsol az utóizzítás a fordulatszám magasabb lett, ezt télen jól látható is.
Nem mert én azt kilöttem,az aksimat nagyon őlte kb 4-5 percig utóizzított.
Elküldve

srácok nekem továbbra is felmegy 100fokra a víz hőmérséklet és félek, hogy egyszer túlmelegszik, pl ma 10percet álltam dugóba és pikk-pakk fölment 100fokra...(4ik termosztát van már benne és semmi változás) egyébként van nekem bekötve egy direkt kapcsoló a ventilátorhoz, szal ha már majdnem eléri a 100fokot, akkor egyből bekapcsolom és visszahűtöm 90-95 közé....X17DTL egyébként, köszönöm!

Elküldve

srácok nekem továbbra is felmegy 100fokra a víz hőmérséklet és félek, hogy egyszer túlmelegszik, pl ma 10percet álltam dugóba és pikk-pakk fölment 100fokra...(4ik termosztát van már benne és semmi változás) egyébként van nekem bekötve egy direkt kapcsoló a ventilátorhoz, szal ha már majdnem eléri a 100fokot, akkor egyből bekapcsolom és visszahűtöm 90-95 közé....X17DTL egyébként, köszönöm!

Ha a venti rögtön visszahűti, akkor a víz kering a hűtőben is, akkor meg a termosztátnak semmi baja. Hőgombát csekkolj, vagy várjál szépen türelmesen, mert a 2 fokozatú 105-nél fog kapcsolni. :rolleyes:

Elküldve

srácok nekem továbbra is felmegy 100fokra a víz hőmérséklet és félek, hogy egyszer túlmelegszik, pl ma 10percet álltam dugóba és pikk-pakk fölment 100fokra...(4ik termosztát van már benne és semmi változás) egyébként van nekem bekötve egy direkt kapcsoló a ventilátorhoz, szal ha már majdnem eléri a 100fokot, akkor egyből bekapcsolom és visszahűtöm 90-95 közé....X17DTL egyébként, köszönöm!

Régen nekem is felment 100 fokra aztán rákötötem kézire a ventilátort és már 95foknál bekapcsoltam. Most februárba kiderült hengerfejes volt már az autó , meg folyatot a hütö
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.