Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Van reléje, az akksi mellett levő fekete relédobozban, ahol az izzítás reléje is van (legalábbis 17DR-ben ott van). Meg van egy hőgombája is a szűrőn, az kapcsolja a relét, azt ki tudod mérni multiméterrel, ilyen hidegekben rövidzárt kéne mérned rajta. Ha szakadást mérsz rajta, próbáld meg rövidrezárni a csati lábait, ha így megjelenik a 12V a fűtésen, akkor csak az a hőgomba döglött.

A csati rövidre zárása jó ötlet,ki is próbálom holnap!Viszont az akksi melletti "fekete doboz"-ban asszem csak 1 relé van,de nem vagyok benne biztos.Ezt is kiderítem holnap.Mennyire kell ennek melegnek lenni??Gondolom a tojás nem sülne meg rajta :D :D :D

Akinek jó ez a herkentyű az tapasztalt rendkívül jó hidegindítást e miatt??

Link to comment
Megosztás:

akkor már tudom hogy mi célt szolgál viszont még mindig nem árultad el, hogy hol helyezkedik el! Igen azt is tom, hogy elvileg 130 bar körül kéne nyisson viszont én étolajjal hatom az meg bébi dzsúzzz sűrű és kisebb nyomás alatt csak pisil bármelyik csúcs vele

Nekem az omega simán ette az étolajat viszont ha haszált akkor illik benzinel keverni , a tüzkarika a HF-és a porlasztó között van ha kiszeded izzitsad fel gázlángban és akkor visszalágyul és ujból felhaszálható

Link to comment
Megosztás:

Nekem az omega simán ette az étolajat viszont ha haszált akkor illik benzinel keverni , a tüzkarika a HF-és a porlasztó között van ha kiszeded izzitsad fel gázlángban és akkor visszalágyul és ujból felhaszálható

szóval azt mondod, hogy valahogy ki lehet szedni a a hengerfej porlasztócsúcs házának a furatából azt a már igen csak elhasználódott karikát aminek a szélei le vannak kopva szinte már a peremig?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy isuzu motoros astrám lenne egy olyan kérdésem a turbó mögött van egy fém vizcsó azt cserélte már valaki nekem már anyira enged hogy heti 1l fagyállot utána kell öntenem

Nekem is ugyanez a gondom, annyiból jobb a helyzet, hogy csak szivárog. Egyelőre nem vészen november óta kb fél liter folyt el, még nem öntöttem utánna. De idegesítő, hogy szinte minden reggel látom a tócsát a kocsi alatt, néha pedig teljesen száraz az alja :)

Már nézegettem, de csak a turbo leszerelése után lehet hozzáférni sajnos. Egyébként ott van egy vastag, meg egy vékony vízcső. A vastagabbik a kis kör része, a vékonyabbik, pedig a turbó csapágyának vízhűtése. Nekem ott ereszt, ahol a vastagabbik cső egy T-vel beágazik a vízhűtőtől jövő csőbe, a vízpumpa mellett.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Igen azt is tom, hogy elvileg 130 bar körül kéne nyisson viszont én étolajjal hatom az meg bébi dzsúzzz sűrű és kisebb nyomás alatt csak pisil bármelyik csúcs vele

Nem lehet, hogy ez a probléma? Lehet, hogy gázolajjal kéne kipróbálni :)

Az étolaj+a kétszeres befecskendező nyomás nem fogja szétküldeni az adagolót rövid időn belül?

Utánna meg lehet majd mondani, hogy szar szemét opel...

Link to comment
Megosztás:

Ó kösz hogy irtál most sokat segitetél akkor biztos a turbot lekell szedni ahoz lekell engedni az olajat ? a kipufogosort is le kell szedni ? nekem tavaly juniusba kezdödött a szivárgás szerintem idáig birta hétvégén vagy jövöhéten szétszedjük szereztem egy másik csövet az nem folyatt .

Még egy kérdés irtad hogy a vékonyabik a turbocsapágyakat hüti olyan broblémám van ami megy a legszürötö müanyag csö arra az izére ami az izzitogyertyák mögött van a másik végére meg a turbotol megy egy csö valamelyik isuzunál müanyagbol van valamelyiknél fémböl és ugye annak melegmotornál melegnek kéne lenni nekem néha melegmotornál hideg és fehéren füstöl nagyon szerinted ennek a csönek köze lehet hozzá vagy más irányba gondolkodjak a vizet nem foralja azt meg hogy eszi e azt meg ugye most nem tudom a folyás miatt de akkor füstöl mikor az izzito relé késön katanik én az izitogyertyákra vaggy a rellére gondolok meg olyan mint ha olyankor egy henger nem menne holnap megprobálom a gyertyákat bemérni jok e légszi valamit irjál köszi

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy ez a probléma? Lehet, hogy gázolajjal kéne kipróbálni :)

Az étolaj+a kétszeres befecskendező nyomás nem fogja szétküldeni az adagolót rövid időn belül?

Utánna meg lehet majd mondani, hogy szar szemét opel...

ez a harmadik adagoló ami rajta van :D Szóval egy idő után megeszi az adagolót ez tény, de a bontóból 10 körül már kapsz kadett adagolót. Most is az van rajta ugyan úgy megy vele csak azt nem szeretem, hogy hidegindításnál mindig fel kell nyitnom a motorháztetőt és kézzel ráhúzni a dúsítást.

Most vettem vaterán új csúcsokat potom 900/db arán

Valaki meg tudja nekem mondani, hogy mit jelentenek a számok rajta?

P2140159_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : alcsaba
Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy ér enyit a étolajozás? A motorodat tönkreteszed . Folyton szerelni kell , és folyamatossan kockáztatod hogy lefoglalják az autót és még meg is cseszik a szádat a fináncok ????

Egyébként én a gyári beállitást választanám , a porlasztónyomásnál és az adagolót sem árt próbapadra tenni hiszen nem látsz bele .

Az étolajhoz szoktak motorolajat is tenni a kenés miatt és benzint az indulás segitésére .

Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy ér enyit a étolajozás? A motorodat tönkreteszed . Folyton szerelni kell , és folyamatossan kockáztatod hogy lefoglalják az autót és még meg is cseszik a szádat a fináncok ????

Egyébként én a gyári beállitást választanám , a porlasztónyomásnál és az adagolót sem árt próbapadra tenni hiszen nem látsz bele .

Az étolajhoz szoktak motorolajat is tenni a kenés miatt és benzint az indulás segitésére .

Hatalmas spórolás mondhatom :) Cserébe állandóan szívni kell a kocsival, adagolót venni, cserélni is kb fél nap. Plusz a csúcsokkal való állandó szívás. Nem beszélve a lebukás állandó veszélye.

Ha valaki étolajjal akar spórolni, akkor felesbe kell keverni gázolajjal, vagy fűtőolajjal, hozzákeverve egy kis benzint.

Egyébként így nem is lehet segíteni egy car társon, ha felvet egy problémát, de nem írja le részletesen a dolog hátterét.

Ez kábé olyan, mintha leírnám, hogy nem indul a motor, hiába indítózok mi a gond? De ha néha el is indul, akkor sem megy a kocsi, és a fékpedál megnyomására pörög fel. Aztán szépen lassan kiderül, hogy gázolaj helyett belehugyoztam a tankba, plusz a motort tévedésből a csomagtartóba szereltem be, és a gázt a fékre kötöttem rá...

Link to comment
Megosztás:

Ó kösz hogy irtál most sokat segitetél akkor biztos a turbot lekell szedni ahoz lekell engedni az olajat ? a kipufogosort is le kell szedni ? nekem tavaly juniusba kezdödött a szivárgás szerintem idáig birta hétvégén vagy jövöhéten szétszedjük szereztem egy másik csövet az nem folyatt .

Az olajat nem kell leengedni. Annyi kifolyik, amennyi a turbóban van, azt majd pótolod. A vizet viszont le kell engedni. A kipuffogócsonkkal együtt vedd le a turbót, úgy a legegyszerűbb (előtte lekötöd mindkét olajcsövet, vízcsövet, és a vízcső rögzítését.. Plusz alul lekötöd a kipuffogócsövet.

Majd írd le, hogy mire jutottál, mert ha kijön a jóidő, nekem is esedékes lesz.

Még egy kérdés irtad hogy a vékonyabik a turbocsapágyakat hüti olyan broblémám van ami megy a legszürötö müanyag csö arra az izére ami az izzitogyertyák mögött van a másik végére meg a turbotol megy egy csö valamelyik isuzunál müanyagbol van valamelyiknél fémböl és ugye annak melegmotornál melegnek kéne lenni nekem néha melegmotornál hideg és fehéren füstöl nagyon szerinted ennek a csönek köze lehet hozzá vagy más irányba gondolkodjak a vizet nem foralja azt meg hogy eszi e azt meg ugye most nem tudom a folyás miatt de akkor füstöl mikor az izzito relé késön katanik én az izitogyertyákra vaggy a rellére gondolok meg olyan mint ha olyankor egy henger nem menne holnap megprobálom a gyertyákat bemérni jok e légszi valamit irjál köszi

3 szor el kellett olvasnom ezt az írásjelek nélküli katyvasz-t, akarom mondani "cicerói" körmondatot, hogy megértsem, de sikerült...

Szóval, szívókönyöknek hívják, amiről te beszélsz, és annak hidegnek kell lennie, a rajta átáramló hideg levegő hűti vissza, miközben megy a motor. Ez azért jó, mert a turbó által töltött, a cooler által visszahűtött levegő nem melegszik vissza, hanem hideg marad, amikor az égéstérbe lép, ezzel növeli a motor hatásfokát.

Ha leállítod a forró motort, pár perc alatt felmelegszik a szívókönyök.

Nem ettől gőzöl a kipuffogó. -10 fok alatt nálam is gőzöl, de 0..-5 fok körül nem.

Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy ér enyit a étolajozás? A motorodat tönkreteszed . Folyton szerelni kell , és folyamatossan kockáztatod hogy lefoglalják az autót és még meg is cseszik a szádat a fináncok ????

Egyébként én a gyári beállitást választanám , a porlasztónyomásnál és az adagolót sem árt próbapadra tenni hiszen nem látsz bele .

Az étolajhoz szoktak motorolajat is tenni a kenés miatt és benzint az indulás segitésére .

egy adagoló ára 1000km alatt megtérül. Nem az a baj hanem ez a sok szerelgetés. Nem tudja normálisan szétporlasztani ezt a dermedt olajat szóval a hidegindítás katasztrófa. Már úgy szoktam, hogy bedugom a gázperzselőt alá. Úgy jobban indul. Miután bemelegedett nincs vele gond a világból is kimegy. Nagyon kéne bele egy állófűtés, csak az egy vagyon. Még arra gondoltam, hogy gázolajjal kéne leállítani, csak az se tökéletes mivel az adagolóban van még kb 2-3 deci olaj szóval nekem minimum egy fél liter gázolajat kéne betáplálnom, hogy a csúcsokig eljusson. Az meg több mint 200Ft leállításonként. Ja és a fináncoktól nagyon félek. Elkobozni nem fogják csak jól megbasszák a seggem kb 100 gurigára

Link to comment
Megosztás:

Az olajat nem kell leengedni. Annyi kifolyik, amennyi a turbóban van, azt majd pótolod. A vizet viszont le kell engedni. A kipuffogócsonkkal együtt vedd le a turbót, úgy a legegyszerűbb (előtte lekötöd mindkét olajcsövet, vízcsövet, és a vízcső rögzítését.. Plusz alul lekötöd a kipuffogócsövet. Majd írd le, hogy mire jutottál, mert ha kijön a jóidő, nekem is esedékes lesz. 3 szor el kellett olvasnom ezt az írásjelek nélküli katyvasz-t, akarom mondani "cicerói" körmondatot, hogy megértsem, de sikerült... Szóval, szívókönyöknek hívják, amiről te beszélsz, és annak hidegnek kell lennie, a rajta átáramló hideg levegő hűti vissza, miközben megy a motor. Ez azért jó, mert a turbó által töltött, a cooler által visszahűtött levegő nem melegszik vissza, hanem hideg marad, amikor az égéstérbe lép, ezzel növeli a motor hatásfokát. Ha leállítod a forró motort, pár perc alatt felmelegszik a szívókönyök. Nem ettől gőzöl a kipuffogó. -10 fok alatt nálam is gőzöl, de 0..-5 fok körül nem.
hát ez az hogy eddig nekem is -10fok körül gözölt de most +3romba is , és csak néha csinálja teljes üzem meleg motornál is csinálja a vizet nem foralja ma kiderült az ujaksim se jó
Link to comment
Megosztás:

hát ez az hogy eddig nekem is -10fok körül gözölt de most +3romba is , és csak néha csinálja teljes üzem meleg motornál is csinálja a vizet nem foralja ma kiderült az ujaksim se jó

Lehet egy indiszkrét kérdésem? Elolvasod, amit írtál, hogy értelmes-e, mielőtt kattintasz az "Elküld" gombra?

Összevissza csapongasz egy mondaton belül...

Link to comment
Megosztás:

Lehet egy indiszkrét kérdésem? Elolvasod, amit írtál, hogy értelmes-e, mielőtt kattintasz az "Elküld" gombra?

Összevissza csapongasz egy mondaton belül...

Segítek ;)

"

Hát ez az, hogy eddig nekem is csak -10fok körül gőzölt de, most már + 3-ban is. Néha csinálja teljesen üzemmeleg motornál is, de a vizet nem forralja. Ma kiderült, hogy az új akksim sem jó.

"

Fordította: Én. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Titeket egyébként nem zavar az eféle írásmód?

Szerintem aki nyilvános fórumba ír, kérdez illetve segítséget kér, az vehetné a fáradságot arra, hogy mindezt normálisan tegye meg, nem? Vannak mondatközi, mondatvégi írásjelek, nagybetűk, stb.

Olyan k....va nehéz ezeket használni?

Link to comment
Megosztás:

Titeket egyébként nem zavar az eféle írásmód?

Volt már vita róla többször, hogy ér cseszegetni, vagy nem. Oka van vagy nem (pl.: külföldiek) de mindig az lett a vége, hogy mi mindenkivel kötözködünk, és nem akarunk segíteni, csak b.szogatni. (persze... ezért vagyunk itt... <_< ) szóval a vége úgyis sértődés, meg egymáscseszegetés, úgyhogy szerintem egyszerűbb átsiklani fölötte. Én általában megpróbálom kijavítani, újabban már nem is szólok, csak az idézetben kijavítom. Emberek vannak itt nah. Evvan. (szprájt) :D

Link to comment
Megosztás:

Titeket egyébként nem zavar az eféle írásmód?

Szerintem aki nyilvános fórumba ír, kérdez illetve segítséget kér, az vehetné a fáradságot arra, hogy mindezt normálisan tegye meg, nem? Vannak mondatközi, mondatvégi írásjelek, nagybetűk, stb.

Olyan k....va nehéz ezeket használni?

Részemről, amiből az első 5 szó után nem értek semmit, azt nem is olvasom tovább. Azt még megértem, hogy valaki ékezet nélkül ír, mert vannak olyan gépek, de az msn írásmódot nem feltétlenül akarom megérteni. ;) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Részemről, amiből az első 5 szó után nem értek semmit, azt nem is olvasom tovább. Azt még megértem, hogy valaki ékezet nélkül ír, mert vannak olyan gépek, de az msn írásmódot nem feltétlenül akarom megérteni. ;) :icon1:

Dedós szintre alacsonyítják a topikot az ilyen hozzászólások, ennek a megfékezése szerintem a moderátorok dolga lenne.a képpel idézésre egyből ugranak, talán erre is kellene.

Elkezdi olvasni az ember, és a második sor után azt mondja, na mi a f... baja is van ennek?

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Valaki nem tudja a caravanba a csomagtartó hangszóró méreteit,beépítési mélységét?Milyet érdemes be szerelni? Szét vannak málva a hangszórók kéne cserélni:-) köszi

De. Elektromos topicban, többen is tudják hogy egyrészt ugyan az a 16-feles mint előre, másrészt ugyan úgy kiemelőkerettel 58mm mély.

Link to comment
Megosztás:

Dedós szintre alacsonyítják a topikot az ilyen hozzászólások, ennek a megfékezése szerintem a moderátorok dolga lenne.a képpel idézésre egyből ugranak, talán erre is kellene. Elkezdi olvasni az ember, és a második sor után azt mondja, na mi a f... baja is van ennek?

Nagyon sokáig, a moderátorok, egyenként javítgatták, figyelmeztették, az ilyen hozzászólások "tulajdonosait". Annyi szidalmazás-cseszegetés, anyázás lett belőle, hogy inkább abbahagyták, mert a topic inkább arról szólt, hogy miért is javítják ki, nem arról, amiről a hozzászólások. Legegyszerűbb, ha nem válaszolsz arra, ami zavar. Akkor vagy rájön az ember, hogy úgy kéne kérdezni, hogy értsék is a kérdést, vagy nem kérdez többet. De fejezzük be, mert mi is f.ssá offoljuk a topicot ;)

Link to comment
Megosztás:

Titeket egyébként nem zavar az eféle írásmód?

Szerintem aki nyilvános fórumba ír, kérdez illetve segítséget kér, az vehetné a fáradságot arra, hogy mindezt normálisan tegye meg, nem? Vannak mondatközi, mondatvégi írásjelek, nagybetűk, stb.

Olyan k....va nehéz ezeket használni?

Van akinek igen nagy nehézséget jelent, mert azt szokta meg, hogy csak az a fontos, hogy ő értse, más nem számít!

Én már leszoktam a hasonló zavaró hibák kifogásolásáról, mert csak a durva rendreutasítást kaptam érte.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! 1.7-es Isuzu motoros Astrámhoz kéne nekem főtengely végi ékszíjtárcsa, amit használtan nem találok sehol, újonan baromi sokba kerül, 30 ropit nem ér meg! Ami most van rajta, az ferdén jár, rángatja az ékszíjat, és féltem miatta a generátor és a főtengely csapágyazását is!

Tudnátok ötletelni, hol találok ilyet olcsón,, és főleg használhatót!

Előre is köszönöm!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! 1.7-es Isuzu motoros Astrámhoz kéne nekem főtengely végi ékszíjtárcsa, amit használtan nem találok sehol, újonan baromi sokba kerül, 30 ropit nem ér meg! Ami most van rajta, az ferdén jár, rángatja az ékszíjat, és féltem miatta a generátor és a főtengely csapágyazását is!

Tudnátok ötletelni, hol találok ilyet olcsón,, és főleg használhatót!

Előre is köszönöm!!!!

Klímás vagy klíma nélküli kell?

Nézz körül vaterán, vagy racing bazáron, van olyan, aki a motort megbontva árulja.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon sokáig, a moderátorok, egyenként javítgatták, figyelmeztették, az ilyen hozzászólások "tulajdonosait". Annyi szidalmazás-cseszegetés, anyázás lett belőle, hogy inkább abbahagyták, mert a topic inkább arról szólt, hogy miért is javítják ki, nem arról, amiről a hozzászólások. Legegyszerűbb, ha nem válaszolsz arra, ami zavar. Akkor vagy rájön az ember, hogy úgy kéne kérdezni, hogy értsék is a kérdést, vagy nem kérdez többet. De fejezzük be, mert mi is f.ssá offoljuk a topicot ;)

Hányszor kaptam én szidást, mikor mertem szólni, hogy tessék magyarul írni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.