Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Ezzel mit akarsz mondani, hogy kapcsolódik ide?

Ezeken kívül biztonságtechnikai okokból is, hogy ne csússzon meg a kerék motorféknél (ne álljon le a motor pl. jégen motorfékezve), de pont azért került oda az a lengéscsillapító, hogy a gáz elvételét lelassítsa.

Téli közlekedésnél van értelme, hogy gáz elvételkor ne alakuljon ki hirtelen motorfék, ami az első kerék megcsúszásához vezet, durvább esetben meg is áll a motor és aki nem tudja, hogy kuplung be, az bent is van az árokban. ;) Volt pár baleset régebben, a nagyobb motorfék miatt. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ha ezt marhaságot olyas valaki találja leírni, aki még sose ül autóban, oké, na de Te? :)

Nálam nincs ez a fordulatszám megtartás, és mechanikus dieselem van. A nyomatékosabb volta miatt nagyobb motorfékkel bír, mint egy benzines. Viszont 1-es fokozatot kivéve nem tudom elképzelni, hogy megcsússzon a kerék, ha lelépek a gázról. Hacsaknem tükörjégen. 1-ben pedig ki a fársz közlekedik? Épp az a lényeg, hogy csúszós úton a motorféket kihasználva lehet a legjobban lassítani, megállni, ha a fékek blokkolnának.

Mitől állna meg a motor? Ha meg akar állni, azon nem segít a fordulatszám megtartás.

A sebességváltás megkönnyítése érdekében lehet ez, jobban lehet vele gyorsítani, gyorsabban végig lehet neki pakolni a fokozatokat. Én ezt a különbséget vettem észre a két teljesen azonos kocsi között.

A másik ok a környezetvédelem. A hirtelen gázadás és gázelvétel kerülendő ebből a szempontból.

Link to comment
Megosztás:

A legjobb akksi sem tud mit leadni, ha előtte nincs feltöltve. A töltésre mindenképp rá kéne nézni, mert ha már ott probléma van, akkor másik akksival sem jársz jobban. Nincs lehetőséged kivenni az akksit és töltőre akasztani egy éjszakára? Ha egy éjszakás töltés után jól indul, akkor már egyértelmű hogy milyen irányba kell indulni :rolleyes:

Kimértem mindent! A hideg akku álló motornál 11,8 V körül mozog, járó motornál 14,1 V körül. Ebből arra következtetek, hogy a generátor tuti jó, az aksi nemtudom... Mennyinek kell lennie álló motornál az aksi feszültségének?

Link to comment
Megosztás:

Kimértem mindent! A hideg akku álló motornál 11,8 V körül mozog, járó motornál 14,1 V körül. Ebből arra következtetek, hogy a generátor tuti jó, az aksi nemtudom... Mennyinek kell lennie álló motornál az aksi feszültségének?

Minimum 12,3

Az alatt károsodik az akku hosszabb távon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy nehezen indul az autóm(X17DTL). Ki lettek cserélva az izzítók, az izzító relé, fel lett újítva az adagoló, de a helyzet semmit sem változott. Az önindító teker de nem indul, csak nagyon nehezen. Meleg motorral sem indul pöccre. Mi lehet a gond szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy nehezen indul az autóm(X17DTL). Ki lettek cserélva az izzítók, az izzító relé, fel lett újítva az adagoló, de a helyzet semmit sem változott. Az önindító teker de nem indul, csak nagyon nehezen. Meleg motorral sem indul pöccre. Mi lehet a gond szerintetek?

Hogy inditasz? izzitás,lámpa elalszik,vársz 10-15 mp-t majd mégegyszer ugyanez?nálam ez volt a gond ilyen esetben mert mondta a szerelőm hogy ennek a tipusnak a izzitóreléje rövid és igy kell működtetni meg hogy ha a lámpa kialudt az csak egy dolog mert meg kell várni az utóizzítást is de azt nem jelzi..

Bocs lehet alap de nálam ezért nem indult,illetve nehézkesen..

Link to comment
Megosztás:

Hogy inditasz? izzitás,lámpa elalszik,vársz 10-15 mp-t majd mégegyszer ugyanez?nálam ez volt a gond ilyen esetben mert mondta a szerelőm hogy ennek a tipusnak a izzitóreléje rövid és igy kell működtetni meg hogy ha a lámpa kialudt az csak egy dolog mert meg kell várni az utóizzítást is de azt nem jelzi..

Bocs lehet alap de nálam ezért nem indult,illetve nehézkesen..

Ezt mondták nekem is és azóta úgy indítok, de változást még nem vettem észre.
Link to comment
Megosztás:

Ezt mondták nekem is és azóta úgy indítok, de változást még nem vettem észre.

Előtöltés beállítás is okozhatja, ill. elhasználódott ("pisilő") porlasztócsúcsok. Utóbbiak cseréje dieseles szakműhelyben célszerű, mivel beállítást is igényel.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

nemrég regeltem az oldalra, az asszony "C" corsája miatt. nekem egy diesel 1.7DR-em van. '92-es a kicsike 400e km-el. most már ides-tova 2 éve van nálam, az apám brigádjában dolgozó emberkétől vettem 200e forintért. munkás autó volt, így egy kicsit fostam, hogy lepukkant lesz. de nem, az ürge kabantartotta, hiszen mindig használva volt. ő adta azt a tippet is, hogy hidegebb időknél öntsek benzin a gázolajba: 20 literhez 2 decit. "tutti lesz",mondta és tényleg bevált. semmi baja a kocsinak, ezt onnan tudom, hogy elvittem az érdi adagolóshoz, átnézetni és azt mondta, hogy meglepően jó börben van a moci. szóval, úgy tünik, ez a mix beválik. azt is mondta a szerelő, hogy a benya tisztítja a csúcskat, az adagolot és az egész rendszert is. próbáljátok ki, hátha bejön valakinek, vagy kérek véleményt az ügyről.

köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

nemrég regeltem az oldalra, az asszony "C" corsája miatt. nekem egy diesel 1.7DR-em van. '92-es a kicsike 400e km-el. most már ides-tova 2 éve van nálam, az apám brigádjában dolgozó emberkétől vettem 200e forintért. munkás autó volt, így egy kicsit fostam, hogy lepukkant lesz. de nem, az ürge kabantartotta, hiszen mindig használva volt. ő adta azt a tippet is, hogy hidegebb időknél öntsek benzin a gázolajba: 20 literhez 2 decit. "tutti lesz",mondta és tényleg bevált. semmi baja a kocsinak, ezt onnan tudom, hogy elvittem az érdi adagolóshoz, átnézetni és azt mondta, hogy meglepően jó börben van a moci. szóval, úgy tünik, ez a mix beválik. azt is mondta a szerelő, hogy a benya tisztítja a csúcskat, az adagolot és az egész rendszert is. próbáljátok ki, hátha bejön valakinek, vagy kérek véleményt az ügyről.

köszi

Ha jól tudom, akár 30%-ban is keverhető benzin a gázolajba, mondjuk én 10% fölé nem mennék ezzel. Annak az érdi adagolósnak az elérhetőségét, címét meg tudnád adni priviben?

Link to comment
Megosztás:

meg adom nyilvánosan is, szerintem nagyon jó szakember, bár azt mondják, nem olcsó, de korrekt és garit is vállal a munkájára, ami igen ritka mostanság.

érd, jegyző utca vége (bosch adagoló javítás tábla). telcsit most nem tudok adni, mert kitöröltem véletlenül. de meg lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy nehezen indul az autóm(X17DTL). Ki lettek cserélva az izzítók, az izzító relé, fel lett újítva az adagoló, de a helyzet semmit sem változott. Az önindító teker de nem indul, csak nagyon nehezen. Meleg motorral sem indul pöccre. Mi lehet a gond szerintetek?

Izzító rendszeren kívül okozhatja még: Tömítetlen az üzemanyagrendszer és visszafolyik, ellevegősödik a gázolaj. Mire kidolgozza, addig sokat kell tekertetni. Vagy már kopott motor, nincs elég kompressziós végnyomás.

Egyébként ez a mostani hideg minden diesel autót megvisel, nemcsak a régieket, az újakat is.

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Van valakinek ötlete arra,hogy miért nem fűti a szűrőmet a verda??A fűtőszál nem szakadt,viszont delej nincs a csatijában.-16-ban jól jönne 1 kis fűtés a szűrőben.Sajnos az akksim is megsínylette ezt,viszont unix-ék már adtak is 1 bosch-t ,40 rugó minusz 25%ért :D :D Van ennek valami reléje vagy biztije??Infó valakinek erről??

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Van valakinek ötlete arra,hogy miért nem fűti a szűrőmet a verda??A fűtőszál nem szakadt,viszont delej nincs a csatijában.-16-ban jól jönne 1 kis fűtés a szűrőben.Sajnos az akksim is megsínylette ezt,viszont unix-ék már adtak is 1 bosch-t ,40 rugó minusz 25%ért :D :D Van ennek valami reléje vagy biztije??Infó valakinek erről??

Van reléje, az akksi mellett levő fekete relédobozban, ahol az izzítás reléje is van (legalábbis 17DR-ben ott van). Meg van egy hőgombája is a szűrőn, az kapcsolja a relét, azt ki tudod mérni multiméterrel, ilyen hidegekben rövidzárt kéne mérned rajta. Ha szakadást mérsz rajta, próbáld meg rövidrezárni a csati lábait, ha így megjelenik a 12V a fűtésen, akkor csak az a hőgomba döglött.

Link to comment
Megosztás:

piros pont annak aki meg tudja mondani, hogy mitől kokszosodik be ennyire a porlasztócsúcsom!

Ez úgy csillogott mint a Salamon töke mikor beraktam. k.b.: 150-200 Km-t ha mentem vele...

P2070150_www.kepfeltoltes.hu_.jpg P2070156_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amikor porlasztó csúcsot cserél a szerelő, kellene tűzkarikát is cserélni , vagy legalább a régit visszatenni . Mert így 50.000 km után már teljesen össze fog gyógyulni és nem jön szét az istennek sem.
Link to comment
Megosztás:

Amikor porlasztó csúcsot cserél a szerelő, kellene tűzkarikát is cserélni , vagy legalább a régit visszatenni . Mert így 50.000 km után már teljesen össze fog gyógyulni és nem jön szét az istennek sem.

a csúcsokat én cserélem, nincs pénzem szerelőre. Már sok embert kérdeztem és ezen a porlasztócsúcson nem lehet tűzkarikát cserélni mert már így van kialakítva. Vagy ez a tűzkarika az előkamránál van?

Kérnék szépen egy kis felvilágosítást ezzel kapcsolatban!

Link to comment
Megosztás:

a csúcsokat én cserélem, nincs pénzem szerelőre. Már sok embert kérdeztem és ezen a porlasztócsúcson nem lehet tűzkarikát cserélni mert már így van kialakítva. Vagy ez a tűzkarika az előkamránál van?

Kérnék szépen egy kis felvilágosítást ezzel kapcsolatban!

A porlasztókat hozzá kell igazitani a csucsokhoz ami adagolos csinál ,

Link to comment
Megosztás:

A porlasztókat hozzá kell igazitani a csucsokhoz ami adagolos csinál ,

azért ennyire nem vagyok amatőr. Csináltam egy házi porlasztócsúcs tesztelőt egy olajemelőből. eddig tényleg nem voltak beállítva a csúcsok de azt vettem észre mióta be vannak azóta is így bekokszolódik a csúcs vége, pedig 250 bár-on porlaszt gyönyörűen. Nem tom mi lehet az oka de nagyon idegesítő, hogy 100km-enként ki kell szedni és meg kell tisztítani a csúcsokat különben nem indul a kocsi. visszatérve a tűzkarikára az hol helyezkedik el és mi célt szolgál?

Link to comment
Megosztás:

azért ennyire nem vagyok amatőr. Csináltam egy házi porlasztócsúcs tesztelőt egy olajemelőből. eddig tényleg nem voltak beállítva a csúcsok de azt vettem észre mióta be vannak azóta is így bekokszolódik a csúcs vége, pedig 250 bár-on porlaszt gyönyörűen. Nem tom mi lehet az oka de nagyon idegesítő, hogy 100km-enként ki kell szedni és meg kell tisztítani a csúcsokat különben nem indul a kocsi. visszatérve a tűzkarikára az hol helyezkedik el és mi célt szolgál?

A tüzkarika tömit Ó nagymester :)

A porlasztócsucsok 135-143bar szivó és 142-165bar , valamivel kevesebb mint 250...szinte a fele :)

Link to comment
Megosztás:

A tüzkarika tömit Ó nagymester :)

A porlasztócsucsok 135-143bar szivó és 142-165bar , valamivel kevesebb mint 250...szinte a fele :)

akkor már tudom hogy mi célt szolgál viszont még mindig nem árultad el, hogy hol helyezkedik el! Igen azt is tom, hogy elvileg 130 bar körül kéne nyisson viszont én étolajjal hatom az meg bébi dzsúzzz sűrű és kisebb nyomás alatt csak pisil bármelyik csúcs vele

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.