Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Porlasztócsúcs csere előtt állok...

A gép 1.7 DR motoros Bosch adagolóval.

Valaki tudja a gyári porlasztócsúcs számát?

Monark csúcsal érdemes próbálkozni? Pozitív/negatív tapasztalat?

Hi!

Remélem nem házilag akarod cserélni, mert ez nem csak annyiból áll, hogy a régit kiveszed, újat berakod, hanem be kell állíttatni a porlasztási képét dieseles szakemberrel.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Remélem nem házilag akarod cserélni, mert ez nem csak annyiból áll, hogy a régit kiveszed, újat berakod, hanem be kell állíttatni a porlasztási képét dieseles szakemberrel.

Nem házilag csinálom. Szakember cseréli... A probléma az, hogy nem tudom milyen fajtát.. A golfomba teljesen jó volt a Monark, csak az astra "érzékenységét" nem ismerem.

Link to comment
Megosztás:

Mivel sajna nincsen indikátor órám csak a fülemre hagyatkozhatok! Ha ebben tudnál segíteni, azt nagyon megköszönöm!

Nem. Egy jó diesel szerelőre tudsz hagyatkozni.

Vagy arra gondolsz, írjam le, hogy mit kellene hallanod, ha jól van beállítva az előtöltés?

Link to comment
Megosztás:

Nem. Egy jó diesel szerelőre tudsz hagyatkozni.

Vagy arra gondolsz, írjam le, hogy mit kellene hallanod, ha jól van beállítva az előtöltés?

Szervízben sokszor hallom, ahogy különböző korú, autójú, nemű emberkék, állnak sorban a munkafelvételen, és rendkívüli profizmussal utánoznak kattogásokat-recsegéseket-zörgéseket. "az a bajaaaa, hogy olyan hangja van hogy prfőprfőprfőprfő-tkktkktkk-gghhrfffff... ezt mennyibe kerülne megcsinálni?" "megnézzük hogy mi a baja, és akkor adunk árajánla...""DEÉNMONDOMHOGYAZABAJAHOGY-prfőtkkgrhhhkffff!!!!" Ilyenkor örülük, hogy csak külsősként vagyok a cégnél :rolleyes: :huh: Próbáld meg elmesélni milyen hangja kell legyen :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szervízben sokszor hallom, ahogy különböző korú, autójú, nemű emberkék, állnak sorban a munkafelvételen, és rendkívüli profizmussal utánoznak kattogásokat-recsegéseket-zörgéseket. "az a bajaaaa, hogy olyan hangja van hogy prfőprfőprfőprfő-tkktkktkk-gghhrfffff... ezt mennyibe kerülne megcsinálni?" "megnézzük hogy mi a baja, és akkor adunk árajánla...""DEÉNMONDOMHOGYAZABAJAHOGY-prfőtkkgrhhhkffff!!!!" Ilyenkor örülük, hogy csak külsősként vagyok a cégnél :rolleyes: :huh: Próbáld meg elmesélni milyen hangja kell legyen :lol:

Még valami eszembe jutott, amitől nehezen indulhat, szóljatok hozzá, lehet-e ez a baj. Arra gondoltam, hogy gyenge az aksim, és nem forgatja meg eléggé. Sajnos most nincs időm kimérni, mert vizsgára tanulok, de ha jól emlékszem alig érte el a 12V-ot, mikor utoljára mértem. EZ lehet gond? Köszi

Link to comment
Megosztás:

Még valami eszembe jutott, amitől nehezen indulhat, szóljatok hozzá, lehet-e ez a baj. Arra gondoltam, hogy gyenge az aksim, és nem forgatja meg eléggé. Sajnos most nincs időm kimérni, mert vizsgára tanulok, de ha jól emlékszem alig érte el a 12V-ot, mikor utoljára mértem. EZ lehet gond? Köszi

Az lehet gond...de az oxidos kábelcsatlakozásokon több feszültség tud esni mint gondolnád. Érdemes leszedni a sarukat és megtisztítani. Vagy önindító perselyei kiszáradtak, kenés nélkül meg nem olyan könnyen forog. Viszont ha alig érte el a 12 voltot akkor lehet érdemes lenne a generátorodra is ránézni.

Link to comment
Megosztás:

Még valami eszembe jutott, amitől nehezen indulhat, szóljatok hozzá, lehet-e ez a baj. Arra gondoltam, hogy gyenge az aksim, és nem forgatja meg eléggé. Sajnos most nincs időm kimérni, mert vizsgára tanulok, de ha jól emlékszem alig érte el a 12V-ot, mikor utoljára mértem. EZ lehet gond? Köszi

Az simán lehet gond, de nem kérdeztem meg, hogy könnyen teker -e? :huh: Lehet hogy az régebben volt :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Látod ez igaz, de még nincs 3 éves az aksi, nem is gondoltam rá! Lehet csere kellene! Pénteken lemérem a generátort is!

A legjobb akksi sem tud mit leadni, ha előtte nincs feltöltve. A töltésre mindenképp rá kéne nézni, mert ha már ott probléma van, akkor másik akksival sem jársz jobban. Nincs lehetőséged kivenni az akksit és töltőre akasztani egy éjszakára? Ha egy éjszakás töltés után jól indul, akkor már egyértelmű hogy milyen irányba kell indulni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A legjobb akksi sem tud mit leadni, ha előtte nincs feltöltve. A töltésre mindenképp rá kéne nézni, mert ha már ott probléma van, akkor másik akksival sem jársz jobban. Nincs lehetőséged kivenni az akksit és töltőre akasztani egy éjszakára? Ha egy éjszakás töltés után jól indul, akkor már egyértelmű hogy milyen irányba kell indulni :rolleyes:

Esetleg,ha az akku kialakítása olyan,akkor nézd meg mennyi elektrolit van a cellákban.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg,ha az akku kialakítása olyan,akkor nézd meg mennyi elektrolit van a cellákban.

Ezzel mire gondoltál? A tetején van 6 kupak a 6 cellához. Fel kéne öntenem desztillált vízzel? Bár asszem ez a nyáron már megtörtént. Mit csináljak vele egészen pontosan. Sajnos töltőm nincsen, de tanácsotokra kölcsönkérem csütörtökön egy haveromtól! Köszi a tanácsokat!!!!

Link to comment
Megosztás:

Ezzel mire gondoltál? A tetején van 6 kupak a 6 cellához. Fel kéne öntenem desztillált vízzel? Bár asszem ez a nyáron már megtörtént. Mit csináljak vele egészen pontosan. Sajnos töltőm nincsen, de tanácsotokra kölcsönkérem csütörtökön egy haveromtól! Köszi a tanácsokat!!!!

Konkrétan arra gondoltam, hogy tekerd ki azokat a kupakokat és nézd meg mennyi folyadék van benne. Értelemszerűen ha kevés van benne akkor tölts utána. Kb 15 mm-re lepje el a folyadék a lemezeket.

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenki!

Olyan gondom, és Kérdésem lenne, hogy mi okozhat rángatást alacsony fordulaton?x17dt 68 le astrárol lenne szó. 2. és 3. fokozotban alacsony forduloton rángat a gép,de ha intenziven gyorsitok, akkor 1-2 másodperc alatt megszünik. de ha alacsonyan tartom akor van hogy elkell engednem a gázt és ujra gázt adni h megszünjön. De az érdekes az h csak 2. és 3. fokozatban csinálja. Erre valami tipp?

Link to comment
Megosztás:

Mennyire alacsony fordulaton?

Amúgy ha találsz megoldást szerintem jónéhányunkat érdekelni fogja, mivel ebbe a problémába jópáran belefutottunk és még senki sem talált megnyugtató választ.

Nálam ~1000-1300rpm között jelentkezik és szintén 2-3. fokozatban, leginkább motorfék (tolóüzem) üzemmódban. Mióta nem engedem a fordulatot motorfékezve ~1300 alá esni, hanem visszaváltok nem rángat...

Link to comment
Megosztás:

Mivel az én gépemben nincs f.sz.mérö, igy csak saccolni tudom, ami szerintem ahogy irtad te is 1000-1500 közé tehetö.De nem az a szint mikor a motor az erőlködéstöl rángat alcsony fordulaton. Meg ahogy megfigyeltem inkább felfele kapcsolásnál jelentkezik.

Agr-t még nemtakaritotam ki rajta, de egy probát megér.

Link to comment
Megosztás:

Isuzu dieseleseknek egy kis érdekesség: Igazából először kérdezni akartam tőletek, nem tudjátok-e a választ arra a kérdésre, hogy mi a frászkarika az adagolón a bejelölt cucc.

Van amelyik adagolón rajta van, van amelyiken nincs, nekem pl a kocsimon nincs, de a külföldi papíros donor vekimen rajta van.

A két kocsi közt annyi különbség van, hogy a donor kocsi gázadáskor megtartja a fordulatot egy pillanatra, úgy mint az Ecotec motorok. Ez leginkább sebességváltáskor érezhető. A rendszámos vekim viszont nem teszi ezt.

Aztán ezt összekombinálva plusz a képeket nézegetve jöttem rá, hogy ez egy mini kis lengéscsillapító, nem engedi visszaugrani a gázkart olyan hamar, emiatt tartja meg fordulatot motor.

"Lengéscsillapító" nélküli adagoló:

X17DT_01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

X17DT_02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

"Lengéscsillapítós" adagoló:

X17DT_04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

X17DT_05_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Isuzu dieseleseknek egy kis érdekesség: Igazából először kérdezni akartam tőletek, nem tudjátok-e a választ arra a kérdésre, hogy mi a frászkarika az adagolón a bejelölt cucc.

Van amelyik adagolón rajta van, van amelyiken nincs, nekem pl a kocsimon nincs, de a külföldi papíros donor vekimen rajta van.

A két kocsi közt annyi különbség van, hogy a donor kocsi gázadáskor megtartja a fordulatot egy pillanatra, úgy mint az Ecotec motorok. Ez leginkább sebességváltáskor érezhető. A rendszámos vekim viszont nem teszi ezt.

Aztán ezt összekombinálva plusz a képeket nézegetve jöttem rá, hogy ez egy mini kis lengéscsillapító, nem engedi visszaugrani a gázkart olyan hamar, emiatt tartja meg fordulatot motor.

"Lengéscsillapító" nélküli adagoló:

"Lengéscsillapítós" adagoló:

És akkor még van egy harmadik is, amikor nem lengéscsillapítós akármi van ott, hanem csak egy csupasz rugó. Igazából annak lett betudva, hogy eszetlen gázadásnál, vagy gázról leugrásnál kicsit csillapítsa a hirtelen mozgást, de hogy eredetileg, biztosan miért is van ott, azt nem sikerült még megfejteni :rolleyes: Időnként feljön a kérdés, elmélkedünk rajta pár napot, aztán megunjuk, és pár hónappal később megint előjön :D

Link to comment
Megosztás:

És akkor még van egy harmadik is, amikor nem lengéscsillapítós akármi van ott, hanem csak egy csupasz rugó. Igazából annak lett betudva, hogy eszetlen gázadásnál, vagy gázról leugrásnál kicsit csillapítsa a hirtelen mozgást, de hogy eredetileg, biztosan miért is van ott, azt nem sikerült még megfejteni :rolleyes: Időnként feljön a kérdés, elmélkedünk rajta pár napot, aztán megunjuk, és pár hónappal később megint előjön :D

A rugó az alap, hogy ott van, minden B Vectránál, a gázpedálhoz van beépítve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.