Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Szasztok. Minap észre vettem, hogy kicsit log a turbo tengelye. Ez kb 1mm. Valoszinű cerés lesz vagy fel kell újittatni.

Kérdésem csináltatott már valaki ilyen felújitást, menyibe kerül, és milyen tartos? Vagy vegyek egy bontottat? 40ezerért kinálgatnak itt az ország szélén.

Ha még megy egy darabig, akkor ne bolygasd. :lol:

Ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz. :D

Szerencsére még nem volt részem turbo felújításban, ne is legyen mostanában... Mi a garancia, hogy az a 40.000Ft-os bontott nincs rosszabb állapotban, mint a Tiéd? Én elgondolkodnék egy felújításon. Bár az sem olcsó mulatság, neten elég könnyen találhatsz műhelyt. Ha vevő (pénz) orientáltak, akár még árajánlatot is kérhetsz a Tiéd felújítására.

120. az új 140.

Link to comment
Megosztás:

120. az új 140.

Én "csak" felújítókészleteket néztem, meg egy-két cég honlapján a tól-ig ajánlatokat. Bár találtam olyat is ami komplett felújítást ígér ~80.000Ft-tól. Ez se kis pénz mondjuk.

Ilyen minimális külömbség esetén azonban nemigen éri meg a felújítás.

Link to comment
Megosztás:

Én "csak" felújítókészleteket néztem, meg egy-két cég honlapján a tól-ig ajánlatokat. Bár találtam olyat is ami komplett felújítást ígér ~80.000Ft-tól. Ez se kis pénz mondjuk.

Ilyen minimális a külömbség esetén azonban nem biztos, hogy megéri a felújítás.

Pont ennyiért lhet hozni komplett autót külföldről...

Kiveszed a turbót, és eladod 20.000-el olcsóbban, vagy ha szerencséd (és türelmed) van, akkor még nyerhetsz is az üzleten. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pont ennyiért lhet hozni komplett autót külföldről...

Kiveszed a turbót, és eladod 20.000-el olcsóbban, vagy ha szerencséd (és türelmed) van, akkor még nyerhetsz is az üzleten. :lol:

Igazi biznicmen veszett el benned. :devlish: Gyanítom, hogy az én olajkályhám se volt sokkal több Hansi-éknál, oszt mire hozzámkerült inflálódott a Forint... :D Mondjuk az a turbo is erős lutri.

Vaterán találtam Opel turbot, már 20E-ért is. Képzlem a bele milyen lehet, bár kitudja...

Link to comment
Megosztás:

Szasztok. Minap észre vettem, hogy kicsit log a turbo tengelye. Ez kb 1mm. Valoszinű cerés lesz vagy fel kell újittatni.

Kérdésem csináltatott már valaki ilyen felújitást, menyibe kerül, és milyen tartos? Vagy vegyek egy bontottat? 40ezerért kinálgatnak itt az ország szélén.

Nem eszi az olajat? Mert azért 1 mm már elég durva lógás :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz. :icon13:

Szerencsére még nem volt részem turbo felújításban, ne is legyen mostanában... Mi a garancia, hogy az a 40.000Ft-os bontott nincs rosszabb állapotban, mint a Tiéd? Én elgondolkodnék egy felújításon. Bár az sem olcsó mulatság, neten elég könnyen találhatsz műhelyt. Ha vevő (pénz) orientáltak, akár még árajánlatot is kérhetsz a Tiéd felújítására.

Megnézi, hogy lóg-e annyira mint az övé :lol:

Általános szenvedés az, hogy a bontott az júúúúúúj, attól szétesik minden, de aki meg bontott már, illetve tudja hogy honnan kell jó bontott alkatrészeket szerezni, az meg tapasztalatból tudja, hogy sokszor sokkal jobb egy bontott gyári, mint egy új utángyártott.

Igazi biznicmen veszett el benned. :icon13: Gyanítom, hogy az én olajkályhám se volt sokkal több Hansi-éknál, oszt mire hozzámkerült inflálódott a Forint... :devlish: Mondjuk az a turbo is erős lutri.

Vaterán találtam Opel turbot, már 20E-ért is. Képzlem a bele milyen lehet, bár kitudja...

Talán mert nem az első, hibátlan állapotban lévő astráját bontja, lehet hogy látott már olyat :D :devlish: A vaterás cuccokat hagyjuk, ott árulnak szívódízelhez turbót, fordulatszámmérő nélküli, de szegénységjelzővel viszont ellátott műszeregységet, meg egyéb érdekességeket... :D

Link to comment
Megosztás:

Nem eszi az olajat? Mert azért 1 mm már elég durva lógás :lol:

Kb 4000 km alatt evett meg 1litert. Az interkuler hütő tiszta nem olajos.Karter gőzt nem látni. Igazából az tünt fel, hogy eltünt a turbos hangja. Régen 2800-3000 furdulat felett lehetett hallani a jelegzetes halkan fügyülő hangot, most nincs hang. Ennek elenére szerintem erő rendben. Aszt hallottam ha szétesik a turbo károsithatja a motort. Az interkuler hütő nem védi meg?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Nemrég találtam rá erre a nagyszerű fórumra és gondoltam beköszönök.

2010 nyarán vettem meg az Astra 1.7 td 1998as német fejlesztésű 68 lovast.

Látszólag jó állapot kívűl-belül aztán jötttek a gondok..

Volt már vezérléscsere de azt amúgy is kellet a kora miatt,főtengelyszimmering,a múltkor leszakadt a kipufogóm,aztán elment a szervóolaj és kiderült hogy szervószivattyú kezd bekrepálni,adagoló ereszti az olajat,8 litert bever,ja és a hengerfejtömités is ereszt...

Ez a mi kálváriánk és nem hiszem hogy vége lesz..

Tud valaki adagoló-felújítót Győrben vagy a környéken :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Nemrég találtam rá erre a nagyszerű fórumra és gondoltam beköszönök.

2010 nyarán vettem meg az Astra 1.7 td 1998as német fejlesztésű 68 lovast.

Látszólag jó állapot kívűl-belül aztán jötttek a gondok..

Volt már vezérléscsere de azt amúgy is kellet a kora miatt,főtengelyszimmering,a múltkor leszakadt a kipufogóm,aztán elment a szervóolaj és kiderült hogy szervószivattyú kezd bekrepálni,adagoló ereszti az olajat,8 litert bever,ja és a hengerfejtömités is ereszt...

Ez a mi kálváriánk és nem hiszem hogy vége lesz..

Tud valaki adagoló-felújítót Győrben vagy a környéken :lol:

Ahogy itt mondani szokták: "gúgli a barátod" és íme: http://www.eutudakozo.hu/tevekenyseg/adagoloszivattyuk/hu/

vagy: http://www.interdiesel.hu/ és így tovább....

Link to comment
Megosztás:

Kb 4000 km alatt evett meg 1litert. Az interkuler hütő tiszta nem olajos.Karter gőzt nem látni. Igazából az tünt fel, hogy eltünt a turbos hangja. Régen 2800-3000 furdulat felett lehetett hallani a jelegzetes halkan fügyülő hangot, most nincs hang. Ennek elenére szerintem erő rendben. Aszt hallottam ha szétesik a turbo károsithatja a motort. Az interkuler hütő nem védi meg?

Ha a szívó oldali része esik szét, akkor teleszórhatja a motort a törmelékekkel.

Ha a kipuffogó oldali rész, akkor meg eltömítheti a katalizátort. Utóbbi a gyakoribb, mert ott iszonyat forróság van, szétéghetnek a lapátok.

Link to comment
Megosztás:

Ha a szívó oldali része esik szét, akkor teleszórhatja a motort a törmelékekkel.

Ha a kipuffogó oldali rész, akkor meg eltömítheti a katalizátort. Utóbbi a gyakoribb, mert ott iszonyat forróság van, szétéghetnek a lapátok.

Katalizátor már nincs. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is az izzítással van gondom 1 évesek a gyertyáim van hogy működik van hogy nem.Én az időzítő hibájára gyanakszom.Olvastam a szerelési könyvben hogy hiba esetén valaminek jelezni kellene a hibát, egy másodpercenként villog valami ha az izzítógyertya rossz négy másodpercenként ha az időzítő.De nekem nem villog semmi pedig nekem is úgy indul hidegben a motor hogy nem megy csak két henger füstöl és gázadással indul a többi heger.

Link to comment
Megosztás:

Azt azért tegyük hozzá, hogy egy porlasztócsúcs cseréje nem csak annyiból áll, mint egy gyertyáé, hogy kicsavar-becsavar-kész, hanem az új csúcsot be kell állíttatni az adagolóhoz. Úgyhogy első körben mindenképpen dieseles szakembert kéne felkeresni, aki megnézi az adagoló beállítását (pl. előtöltés eléggé beleszól az indításba), aztán a csúcsokat, és csak akkor cseréltetni vele, ha szükséges.

Én kis naív pedig azt hittem,hogy kicsavar-becsavar és mindenki örül.Hát nem így történt!Sikerült vennem a vaterán 1 garnitúra Kolbenschmidt csúcsot kemény 900 Huf/db áron 1 év garival.Gondoltam,ha még garit is adnak vele akkor túl szar nem lehet.Na,cimbora műhelyében porlasztó kiteker,csúcsok kicserél,visszaszerel és indít.Háát nem kimondottan erre az eredményre számítottam :lol: :D Természetesen megmértük őket mielőtt visszaszereltük,és 2 kicsit többet nyomott.Mondom hátha nem nagy gond :devlish: Hát az!Úgy hullámzott az alapjárat hogy ilyet még nem hallottam.És menet közben is olyan hangja volt gyorsuláskor mint 1 háromhengeres benzinesnek.Mondom f###a.Azt hozzá kell tennem,hogy a benne lévő Bosch csúcsok szarrá voltak kopva tehát azok nem mehettek vissza.Mondom akkor másnap irány az adagolós műhely.Belőtték mind a 4 porlasztót(nyomás,kép)+kicserélték a tűzkarikát és a tömítő alátétet is amit ők adtak.Mindezt kb. 30 perc alatt és 4 db ezresért.Örültem mint majom a farkának :devlish: :icon13: Hazamentem összeszerel,indít,és láss csodát alapjárat kisimulva és jó kis mérges hangja lett a verdának.Viszont nagy hidegben még mindíg nem úgy indul mint ahogy én szeretném,ezért lehet hogy adagolót is cserélek.Az előbefecskendezés jó helyen van,mert azt belőtték műszerrel az ősszel.Tehát marad a garázsban lévő Bosch adagoló.Bosch felújításról valakinek infója esetleg(ár,tartósság,erdmény)???

Link to comment
Megosztás:

Halihó srácok

Kinek mennyi ideig izzít a gépállat? Nekem kb 30 másodprcig izzít, akkor hallom a kattanást a motortérből az ksi mellől. Ezt a relét mtavaly cseréltem gyárira. a gép x17dtl bosch izzítókkal. Nekem soknak tűnik ez az idő

Örülj neki. Mennyivel jobb 3x izzítani 10 másodpercet...? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Halihó srácok

Kinek mennyi ideig izzít a gépállat? Nekem kb 30 másodprcig izzít, akkor hallom a kattanást a motortérből az ksi mellől. Ezt a relét mtavaly cseréltem gyárira. a gép x17dtl bosch izzítókkal. Nekem soknak tűnik ez az idő

Örülj neki! Azt jelenti jó az izzítórendszered. Enyém max. 10s és nuku kattanás, ellenben.

Dáwid! Passzpiros, lehet, hogy még a gyári gyertyák vannak benn. A kiméréshez le kell kötni a vezetékelését, de a belső két gyertyához még 8 ujjpercel is alig lehet hozzáférni...

Link to comment
Megosztás:

Örülj neki! Azt jelenti jó az izzítórendszered. Enyém max. 10s és nuku kattanás, ellenben.

Dáwid! Passzpiros, lehet, hogy még a gyári gyertyák vannak benn. A kiméréshez le kell kötni a vezetékelését, de a belső két gyertyához még 8 ujjpercel is alig lehet hozzáférni...

Egen... És akkor még érdemes lenne kiveni is, mert hiába izzít valamennyire, ha már sz.rrá van égve, és csak a vége pislákol. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Örülj neki! Azt jelenti jó az izzítórendszered. Enyém max. 10s és nuku kattanás, ellenben.

így is 3x kell izzítanom :lol:

Dáwid! Passzpiros, lehet, hogy még a gyári gyertyák vannak benn. A kiméréshez le kell kötni a vezetékelését, de a belső két gyertyához még 8 ujjpercel is alig lehet hozzáférni...

12 csőkulcsas 2 perc alatt ki lehet venni :D

Link to comment
Megosztás:

Én kis naív pedig azt hittem,hogy kicsavar-becsavar és mindenki örül.Hát nem így történt!Sikerült vennem a vaterán 1 garnitúra Kolbenschmidt csúcsot kemény 900 Huf/db áron 1 év garival.Gondoltam,ha még garit is adnak vele akkor túl szar nem lehet.Na,cimbora műhelyében porlasztó kiteker,csúcsok kicserél,visszaszerel és indít.Háát nem kimondottan erre az eredményre számítottam :lol: :D Természetesen megmértük őket mielőtt visszaszereltük,és 2 kicsit többet nyomott.Mondom hátha nem nagy gond :devlish: Hát az!Úgy hullámzott az alapjárat hogy ilyet még nem hallottam.És menet közben is olyan hangja volt gyorsuláskor mint 1 háromhengeres benzinesnek.Mondom f###a.Azt hozzá kell tennem,hogy a benne lévő Bosch csúcsok szarrá voltak kopva tehát azok nem mehettek vissza.Mondom akkor másnap irány az adagolós műhely.Belőtték mind a 4 porlasztót(nyomás,kép)+kicserélték a tűzkarikát és a tömítő alátétet is amit ők adtak.Mindezt kb. 30 perc alatt és 4 db ezresért.Örültem mint majom a farkának :devlish: :icon13: Hazamentem összeszerel,indít,és láss csodát alapjárat kisimulva és jó kis mérges hangja lett a verdának.Viszont nagy hidegben még mindíg nem úgy indul mint ahogy én szeretném,ezért lehet hogy adagolót is cserélek.Az előbefecskendezés jó helyen van,mert azt belőtték műszerrel az ősszel.Tehát marad a garázsban lévő Bosch adagoló.Bosch felújításról valakinek infója esetleg(ár,tartósság,erdmény)???

Az adagolóval annyi gond lehet, hogy tömítetlen, és fellevegősödik. De ha ez kizárható, akkor nem adagoló a rossz.

Próbáld meg kicsit korábbra venni az előtöltést. Attól könnyebben fog indulni hidegen, viszont kopogósabb lesz a járása.

Nekem is hasonló a történet, hengerfej felújítás után be lett állítva jelre az előtöltés (előtte előbbre volt állítva), kultúráltabb lett a motor járása, halkabb, viszont hidegen nehezebben indul: kb 1 mp tekerés. A régi, előbbre hozott előtöltéssel kb 0,5 mp tekerés volt.

Link to comment
Megosztás:

Én kis naív pedig azt hittem,hogy kicsavar-becsavar és mindenki örül.Hát nem így történt!Sikerült vennem a vaterán 1 garnitúra Kolbenschmidt csúcsot kemény 900 Huf/db áron 1 év garival.Gondoltam,ha még garit is adnak vele akkor túl szar nem lehet.Na,cimbora műhelyében porlasztó kiteker,csúcsok kicserél,visszaszerel és indít.Háát nem kimondottan erre az eredményre számítottam :lol: :D Természetesen megmértük őket mielőtt visszaszereltük,és 2 kicsit többet nyomott.Mondom hátha nem nagy gond :devlish: Hát az!Úgy hullámzott az alapjárat hogy ilyet még nem hallottam.És menet közben is olyan hangja volt gyorsuláskor mint 1 háromhengeres benzinesnek.Mondom f###a.Azt hozzá kell tennem,hogy a benne lévő Bosch csúcsok szarrá voltak kopva tehát azok nem mehettek vissza.Mondom akkor másnap irány az adagolós műhely.Belőtték mind a 4 porlasztót(nyomás,kép)+kicserélték a tűzkarikát és a tömítő alátétet is amit ők adtak.Mindezt kb. 30 perc alatt és 4 db ezresért.Örültem mint majom a farkának :devlish: :icon13: Hazamentem összeszerel,indít,és láss csodát alapjárat kisimulva és jó kis mérges hangja lett a verdának.Viszont nagy hidegben még mindíg nem úgy indul mint ahogy én szeretném,ezért lehet hogy adagolót is cserélek.Az előbefecskendezés jó helyen van,mert azt belőtték műszerrel az ősszel.Tehát marad a garázsban lévő Bosch adagoló.Bosch felújításról valakinek infója esetleg(ár,tartósság,erdmény)???

Az adagolót ugyanúgy nem javallott házilag cserélni, mert az előtöltést is be kell állítani, ha csak leveszed a helyéről, már akkor is. Izzítással minden rendben? Gyertyák jók, vársz elég időt vele (nem elég addig, amíg az izzításjelző lámpa világít)? Levegősödésen esetleg segíthet egy visszacsapó szelep beépítése az üzemanyagvezetékbe.

Link to comment
Megosztás:

Az adagolót ugyanúgy nem javallott házilag cserélni, mert az előtöltést is be kell állítani, ha csak leveszed a helyéről, már akkor is. Izzítással minden rendben? Gyertyák jók, vársz elég időt vele (nem elég addig, amíg az izzításjelző lámpa világít)? Levegősödésen esetleg segíthet egy visszacsapó szelep beépítése az üzemanyagvezetékbe.

Visszacsapó már beépítve,és a gyertyák sincsenek még fél évesek.Most Lucas van rajta ezért szeretném Bosch-ra cserélni hátha történne valami érdembeli változás.Az előtöltés növelést már eljátszottam,borzasztó hangja volt :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

...vagy simán egy átlátszó cső az adagoló és a szűrőház közé és rögtön látod, hogy van-e nafta vagy nincs. :rolleyes:

Valaki, aki nagy adagolós fenegyerek (esetleg Isuzu-s) nem tudna felnyomni egy-két képet erről az adagoló beállításról, hogy miként csinálja?!

Előre is nagyon köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.