Tiv. Elküldve December21, 2011 Elküldve December21, 2011 monos írta: Nem gázolaj füst.de nem is olyan mintha valami műanyag égne.de elég büdös. Nem gőz az a füst? Talán lyukas a radiátor, ás gőzölög a hűtővized.
J0hnny Elküldve December21, 2011 Elküldve December21, 2011 Esetleg kipuffgáz a törött rezonátorcsőtől...
astrásgyerek Elküldve December21, 2011 Elküldve December21, 2011 J0hnny írta: Esetleg kipuffgáz a törött rezonátorcsőtől... Ezt nem mertem beírni. :lol: Nekem ez játszik. :devlish: Mióta megvettem, azóta cserélem. :devlish: akkor még jó állapotban volt, azóta :D csak annyi, hogy akkor is érződik, ha nem is megy a fűtés, csak úgy kavarja be a szél, leginkább a váltó-kézifék részen jön be néha érezhetően.
bond1 Elküldve December21, 2011 Elküldve December21, 2011 skacok, nekem megint nem indul a kocsim reggelente:( most állt egy helyben -3 fokban a kocsi 13 órát, és olyan nehezen akart beindulni, hogy ihaj....akksi jó, gyertyák jók....áramot nem szívja sehol semmi( még milliampert se vagy mi a tökömet.,...) szal elvileg fogyasztó nincs a kocsin kikapcsolt állapotban, esetleg erre ötlet??? jah és hozzáteszem hogy apué 93 1.7DR(asszem ez a szívó dízel jele) neki ugyanez....friss akksi, friss gyertyák....
Dáwid Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 astrásgyerek írta: Ugyanez van nekem is, de új szíjjal is csinálja. :devlish: Kopott a tárcsa, vadászom az utódját... lenne egy, csak le kéne szedni, de hóba esőbe nem volt kedvem... de muszáj lesz, mindegy, már úgyis megeszi ezt az új szíjat is addigra. :devlish: Teszel rá egy túlméretes szíjat addig amíg nem találsz tárcsát, és addig is van töltésed. :lol: 1 évig volt "ideiglenesen" szélesebb szíj fönt, a kopott tárcsa miatt :icon13: (aztán cseréltem a generátorral együtt :icon13: :D ) bond1 írta: skacok, nekem megint nem indul a kocsim reggelente:( most állt egy helyben -3 fokban a kocsi 13 órát, és olyan nehezen akart beindulni, hogy ihaj....akksi jó, gyertyák jók....áramot nem szívja sehol semmi( még milliampert se vagy mi a tökömet.,...) szal elvileg fogyasztó nincs a kocsin kikapcsolt állapotban, esetleg erre ötlet??? jah és hozzáteszem hogy apué 93 1.7DR(asszem ez a szívó dízel jele) neki ugyanez....friss akksi, friss gyertyák.... Nem ugyan ott tankoltatok véletlenül? :D
FPepe Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 bond1 írta: skacok, nekem megint nem indul a kocsim reggelente:( most állt egy helyben -3 fokban a kocsi 13 órát, és olyan nehezen akart beindulni, hogy ihaj....akksi jó, gyertyák jók....áramot nem szívja sehol semmi( még milliampert se vagy mi a tökömet.,...) szal elvileg fogyasztó nincs a kocsin kikapcsolt állapotban, esetleg erre ötlet??? jah és hozzáteszem hogy apué 93 1.7DR(asszem ez a szívó dízel jele) neki ugyanez....friss akksi, friss gyertyák.... Egy kis dermedésgátló vagy 10% benzin lehet jót tenne neki :lol:
epk947 Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 ramiusz írta: Ezen is vadizsír a szíj. Alig egy hónapos. A szervoszíjjal együtt lett cserélve, mindkettő a végét járta, de különösen a generátoré. A tácsát nem láttam kopottnak, segítettem a maesto-nak amikor cserélte. Jó szerelő, de ő sem polip... :lol: Abból gondolom, hogy laza a szíj, hogy majd 2cm-t be tudom nyomni. Mindegy ha viszem ojajat cserélni - januárban meg szeretném végre eljteni - megspanoltatom vele. Addig meg indulás előtt megy az akku szoptatóra. Remélem az akku nem deglik meg, belenézni nem tudok, gondozásmentes Energizer-t tett bele Hansi odaát a sógoréknál. Ha jó az ékszíjtárcsa és az ékszíj sem valami olcsó darab, akkor utánhúzás nélkül ki kell bírnia 60 ezer km-t. (Nálam legalább is így van.)
ttibcsi Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 Sziasztok! Vettem Ausztriában egy X17DTL Caravan-t úgyhogy csatlakoztam hozzátok. A szervízkönyv és az óra szerint is 171000 km van benne. A szervízkönyvben megfigyeltem, hogy 10000-15000 km-enként volt cserélve az olaj. Ez normális? Nem 7500-anként kell? Kicsit nehezen indul, tovább kell tekertetni az önindítót, mint más autóknál (az izzítógyertyák újak) és szürkén füstöl, de menet közben nem látom a tükörben. Ezek természetes dolgok? Egyébként nagyon szép állapotban van az autó, a szigorított műszakin is egyből átment.
Dáwid Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 ttibcsi írta: Sziasztok! Vettem Ausztriában egy X17DTL Caravan-t úgyhogy csatlakoztam hozzátok. A szervízkönyv és az óra szerint is 171000 km van benne. A szervízkönyvben megfigyeltem, hogy 10000-15000 km-enként volt cserélve az olaj. Ez normális? Nem 7500-anként kell? Kicsit nehezen indul, tovább kell tekertetni az önindítót, mint más autóknál (az izzítógyertyák újak) és szürkén füstöl, de menet közben nem látom a tükörben. Ezek természetes dolgok? Egyébként nagyon szép állapotban van az autó, a szigorított műszakin is egyből átment. inkább 7.500-10.000 között kéne cserélni. Az izzításnál próbáld meg, hogy nem addig izzítasz, amíg a sárga lámpa világít, hanem vársz még utána egy darabig (olyan 30-40 másodpercig izzít, a sárga lámpa a műszerfalon, úgyis csak világít amíg neki tetszik :lol: ) Egy nagyon halk kattanást lehet hallani amikor az a relé lekattan. Próbáld meg hogy nem addig izzítasz, amíg a visszajelző világít, hanem egy 20-30 másodpercig, és próbáld meg, hogy akkor hogy indul. (tudnak ezek szépen is indulni, ha rendben vannak http://auto.indavideo.hu/video/17_DR_hideginditas :D )
ttibcsi Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 Melegen is ugyanúgy indul mint hidegen. Mi lehet a baj? Tegyek be egy visszacsapó szelepet?
Dáwid Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 ttibcsi írta: Melegen is ugyanúgy indul mint hidegen. Mi lehet a baj? Tegyek be egy visszacsapó szelepet? Például. Önindító teker rendesen, vagy hallani rajta hogy nem kapkodja magát? :lol:
ttibcsi Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 Dáwid írta: Például. Önindító teker rendesen, vagy hallani rajta hogy nem kapkodja magát? :lol: Az önindító gyorsan teker, nem erőlködik.
ttibcsi Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 Vezérműszíjat milyen intervallumban kell cserélni? Valahol azt írták, hogy 120.000 km-enként. Ez igaz?
FPepe Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 ttibcsi írta: Vezérműszíjat milyen intervallumban kell cserélni? Valahol azt írták, hogy 120.000 km-enként. Ez igaz? 60000km-enként a vezérléssel összefüggő többi dologgal együtt (feszítő- és terelőgörgő, vízpumpa).
Tiv. Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 FPepe írta: 60000km-enként a vezérléssel összefüggő többi dologgal együtt (feszítő- és terelőgörgő, vízpumpa). Jó az a 120 ezer. :lol: 90 ezernél cseréltem a nyáron, és minden gyári állapotú volt. Vizpumpa is, és a görgők is. Annyi, hogy a vez.szíjról lekopott a felirat. 60 ezer, a 16 szelepeseknél van.
monos Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 Üdv. Újabb fejlemény.mára már nem volt fűtésem reggelre.való színű hogy az lehet zárlatos és az füstölt tegnap. Jó hír hogy nem szopja le az aksit.:-) -4fokba állt tegnap óta és simán indul. az viszont zavar hogy a hőfok jelző 100 és a piros tartomány között állt be stabilan. mintha az lenne a természetes helye. néha vissza ment 98köré aztán vissza állt az 100 fölé picivel. De semmi jele nincs hogy forrna a víz. Január elején úgy le pattintom egy tisztességes szerelőhöz hogy csak csuda. csak bírja ki ezt a pár napot.Imádkozom érte:-)
astrásgyerek Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 Tiv. írta: Jó az a 120 ezer. :icon13: 90 ezernél cseréltem a nyáron, és minden gyári állapotú volt. Vizpumpa is, és a görgők is. Annyi, hogy a vez.szíjról lekopott a felirat. Most vett az egyik ismerősöm dízel astrát, lecseréltek mindent rajta, de 20.000 km után szíjszakadás. Gates szíj + minden minőségi mnet bele. van ilyen, meg olyan tapasztalat is, nekem is 70.000 után lett cserélve (meg kitudja mikor volt előtte az előző gazdinál... :lol: ) úgyhogy simán kibír ennyit, ha jó, és ha jól van beszerelve, valamint jók a beszerelt alkatrészek... Én inkább ezentúl 60.000enként cserélem, az a biztos. :icon13: ttibcsi írta: .... A szervízkönyv és az óra szerint is 171000 km van benne. A szervízkönyvben megfigyeltem, hogy 10000-15000 km-enként volt cserélve az olaj. Ez normális? Nem 7500-anként kell? Kicsit nehezen indul, tovább kell tekertetni az önindítót, mint más autóknál (az izzítógyertyák újak) és szürkén füstöl, de menet közben nem látom a tükörben. Ezek természetes dolgok? Egyébként nagyon szép állapotban van az autó, a szigorított műszakin is egyből átment. De 7500anként kéne. :D a 15 egy kicsit soknak tűnik nekem. :devlish: Főleg ha 0 km-es kora óta így cserélték, én ha ezt tudom, lehet nem vettem volna meg. :devlish: (direktre kötöttem a visszajelzőt, így már a valós értéket mutatja.)
bond1 Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 FPepe írta: Egy kis dermedésgátló vagy 10% benzin lehet jót tenne neki :lol: 45 liter gázolajhoz 4.5 liter benzin? nemsok az kicsit??egy önindító felújítás "generálás" az mennyibe fáj szerintetek? mert lehet két ünnep között arra meg egy olajcserére bekéne fizetnem, ha kiakarom húzni a telet..:D
J0hnny Elküldve December22, 2011 Elküldve December22, 2011 bond1 írta: 45 liter gázolajhoz 4.5 liter benzin? nemsok az kicsit??egy önindító felújítás "generálás" az mennyibe fáj szerintetek? mert lehet két ünnep között arra meg egy olajcserére bekéne fizetnem, ha kiakarom húzni a telet..:lol: Első körben egy visszacsapó szelepet raknék a gázolajszűrő és az adagoló közé. Apropó: mikor volt utoljára szűrő cserélve? A gyári könyv szerint 5% benzint lehet télen egy teli tankhoz keverni. Nálam még 2T olaj is kerül bele, jót tesz adagoló kenésének. Másrészt ellenőrizném az elektromos rendszert: önindító tápvezetéke, fő test kábelek kontaktusa stb.stb. Én kicseréltem őket, átforrasztott rézsarus kábelek kerültek be, a gyári kábelek elég gagyik. 10Ohm körüli átmeneti ellenállás a kasztni és az akksi között 400-500A-es hidegindítási áramfelvételnél elég rossz végeredményt ad...áltsuli fizikaóra Ohm törvény... :D Az önindítót általában csak ki kell takarítani, hőálló zsírral összerakni és a szénkeféit cserélni.
FPepe Elküldve December23, 2011 Elküldve December23, 2011 J0hnny írta: Első körben egy visszacsapó szelepet raknék a gázolajszűrő és az adagoló közé. Apropó: mikor volt utoljára szűrő cserélve? A gyári könyv szerint 5% benzint lehet télen egy teli tankhoz keverni. Nálam még 2T olaj is kerül bele, jót tesz adagoló kenésének. Másrészt ellenőrizném az elektromos rendszert: önindító tápvezetéke, fő test kábelek kontaktusa stb.stb. Én kicseréltem őket, átforrasztott rézsarus kábelek kerültek be, a gyári kábelek elég gagyik. 10Ohm körüli átmeneti ellenállás a kasztni és az akksi között 400-500A-es hidegindítási áramfelvételnél elég rossz végeredményt ad...áltsuli fizikaóra Ohm törvény... :lol: Az önindítót általában csak ki kell takarítani, hőálló zsírral összerakni és a szénkeféit cserélni. Én a kezelési könyvben 30%-ot olvastam (93. oldal), de ezen nem fogunk összeveszni :D Ekkora áramoknál már tized Ohmok is elég rendes feszültségesést okoznak.
J0hnny Elküldve December23, 2011 Elküldve December23, 2011 FPepe írta: Ekkora áramoknál már tized Ohmok is elég rendes feszültségesést okoznak. Nekem mondod? Gyulladt már ki a Dezsőke... :D :lol:
bond1 Elküldve December23, 2011 Elküldve December23, 2011 J0hnny írta: Első körben egy visszacsapó szelepet raknék a gázolajszűrő és az adagoló közé. Apropó: mikor volt utoljára szűrő cserélve? A gyári könyv szerint 5% benzint lehet télen egy teli tankhoz keverni. Nálam még 2T olaj is kerül bele, jót tesz adagoló kenésének. Másrészt ellenőrizném az elektromos rendszert: önindító tápvezetéke, fő test kábelek kontaktusa stb.stb. Én kicseréltem őket, átforrasztott rézsarus kábelek kerültek be, a gyári kábelek elég gagyik. 10Ohm körüli átmeneti ellenállás a kasztni és az akksi között 400-500A-es hidegindítási áramfelvételnél elég rossz végeredményt ad...áltsuli fizikaóra Ohm törvény... :lol: Az önindítót általában csak ki kell takarítani, hőálló zsírral összerakni és a szénkeféit cserélni. Visszacsapo szelep can benne, az a baj,hogy én nem értek ahhoz,h egyáltalán az öninditot,h kell kiszedni,aztán még tízesztogatni is meg kwféket cserélni...hajajj...:D ez már tul megy s képességeimen;)
Dáwid Elküldve December23, 2011 Elküldve December23, 2011 J0hnny írta: Nekem mondod? Gyulladt már ki a Dezsőke... :D :lol: Jah, gyári kábelek nálam is adtak már füstjeleket :devlish:
J0hnny Elküldve December23, 2011 Elküldve December23, 2011 Dáwid írta: Jah, gyári kábelek nálam is adtak már füstjeleket :lol: Nekem a műszerfal alól jött! :D
Dáwid Elküldve December23, 2011 Elküldve December23, 2011 J0hnny írta: Nekem a műszerfal alól jött! :lol: Nekem meg a remekül "felújított" önindítóm állt be, és ezt némi füstöléssel is jelezte a kábelek felé... De visszavittem hogy húzzák a f.szukar, úgyhogy adtak egy másik "felújítottat" szép tiszta vót (kívül, ugyanis fél évvel később amikor leszedtem magamnak, hogy mostmár téleg mi a sz. ez az autó alatt, akkor azért néztem szépeket.... Kertész utcába ne akarjon senki önindítót-generátort felújíttatni, mert vagy felgyújtják az autót, vagy csak kívülről eltakarított alkatrészt árulnak felújítás címszóval...)
Recommended Posts