Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Akkor is hitetlen vagyok ;) :lol:

Hy all.Nekem is német motoros 1.7 td m van.elméletileg lehetséges a 150-160 km/h közütti érték.Nekem vagy egy 160as képem,de a gps és a kilóméter óra jelzése között lehet kb 7-8 km/h eltérés.(fordulatszámmérőm nincs mert nem olyan órával szerelték anno) A történethez hozzá tartozik az is hogy az én Astrám is pict piszkált,vagyis inkább az előző gazdája baromi mocsok jól érti a diesel opel és vw,audi adagoló,turbó meg maga a motor beállításait.Az enyém se eszik 5,5 meg 5 körül ahogy ezt sokan írogatják.Az enyém is van hogy benyalja szerintem a 6 litert,volt hogy 6,5et de ha odalépek neki megy is és nem gondolkozik pl gyorsforgalmi uton előzésnél.mert tudom ha menni kell neki megy is.Kocra én sem szoktam neki nyomni.Van h néha kiégetés meg ugye a sok városi közlekedés miatt kicsit megtúráztatom és ahol lehet (van ilyen hely erre felé) ott meglövöm.De összességében az ami kárpótól azért hogy ez nem egy BMW ami 2 kilót is megy,az az hogy nagyon nyomatékos a motor és nagyon szerethető módon tud menni.Meg is szoktam mert pl volt hogy benzines autóba átülve indulásnál lefullattam a fenébe mert nekem megszokott hogy én nem nyomok gázt,csak felengedem a kuplungot induláskor.:-)

Link to comment
Megosztás:

Hy all.Nekem is német motoros 1.7 td m van.elméletileg lehetséges a 150-160 km/h közütti érték.Nekem vagy egy 160as képem,de a gps és a kilóméter óra jelzése között lehet kb 7-8 km/h eltérés.(fordulatszámmérőm nincs mert nem olyan órával szerelték anno) A történethez hozzá tartozik az is hogy az én Astrám is pict piszkált,vagyis inkább az előző gazdája baromi mocsok jól érti a diesel opel és vw,audi adagoló,turbó meg maga a motor beállításait.Az enyém se eszik 5,5 meg 5 körül ahogy ezt sokan írogatják.Az enyém is van hogy benyalja szerintem a 6 litert,volt hogy 6,5et de ha odalépek neki megy is és nem gondolkozik pl gyorsforgalmi uton előzésnél.mert tudom ha menni kell neki megy is.Kocra én sem szoktam neki nyomni.Van h néha kiégetés meg ugye a sok városi közlekedés miatt kicsit megtúráztatom és ahol lehet (van ilyen hely erre felé) ott meglövöm.De összességében az ami kárpótól azért hogy ez nem egy BMW ami 2 kilót is megy,az az hogy nagyon nyomatékos a motor és nagyon szerethető módon tud menni.Meg is szoktam mert pl volt hogy benzines autóba átülve indulásnál lefullattam a fenébe mert nekem megszokott hogy én nem nyomok gázt,csak felengedem a kuplungot induláskor.:-)

Nem azt mondtam hogy nem tud 160 körüli sebességet elérni egy dízel (a kollégáé mondjuk pont Isuzu, nem DTL), az enyém is tudja tartani a (gps szerint) 165-öt a hosszú váltóval, csak nem szokta... De a gps szerinti 194 egy 1,4 8v-től nekem kicsit elvadultnak tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Nem azt mondtam hogy nem tud 160 körüli sebességet elérni egy dízel (a kollégáé mondjuk pont Isuzu, nem DTL), az enyém is tudja tartani a (gps szerint) 165-öt a hosszú váltóval, csak nem szokta... De a gps szerinti 194 egy 1,4 8v-től nekem kicsit elvadultnak tűnik.

Mondjuk személy szerint egy ilyen öreg kocsit nemigen kínoznék, hogy mi a végsebessége. Dízelt meg pláne. Ezt nem kötekedésnek szánom, csak megjegyeztem. Amúgy a sebességmérőkről meg a GPS-ekről annyit, hogy nemrég összemértem az órám és a Nokia 5230-am GPS-ét. A verda órája rászegezve az 50 Km/h-ra, ekkor a GPS 47 Km/h-t mutatott. ;) Mondjuk különösképpen nem érdekel mennyit téved, nem hinném, hogy 10-20 Km/h-t csalna.

...De a gps szerinti 194 egy 1,4 8v-től nekem kicsit elvadultnak tűnik.

Áááá dehogy. Megy az még többet is. Gyorsítórakétával, lejtőn lefelé... :lol:

Link to comment
Megosztás:

c14nz-vel ment közeli ismerősöm 194-et...:lol:

Én is sokszor elértem anno a 190-es jelet a céges c14nz-vel Németországban. Ez nem jelenti a tényleges sebességet tudom, de az azért jellemző volt, hogy igen kevés autó előzött meg, szinte végig a belső sávban jöttem a dán határtól Ausztriáig, vagy a belga határtól Ausztriáig. Kellet is nyomnom ahhoz, hogy folyamatos vezetéssel haza érjek 16 óra alatt a francia tengerparttól Budapestre.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk személy szerint egy ilyen öreg kocsit nemigen kínoznék, hogy mi a végsebessége. Dízelt meg pláne. Ezt nem kötekedésnek szánom, csak megjegyeztem. Amúgy a sebességmérőkről meg a GPS-ekről annyit, hogy nemrég összemértem az órám és a Nokia 5230-am GPS-ét. A verda órája rászegezve az 50 Km/h-ra, ekkor a GPS 47 Km/h-t mutatott. :) Mondjuk különösképpen nem érdekel mennyit téved, nem hinném, hogy 10-20 Km/h-t csalna.

Áááá dehogy. Megy az még többet is. Gyorsítórakétával, lejtőn lefelé... ;)

Nem azt mondtam hogy nem tud 160 körüli sebességet elérni egy dízel (a kollégáé mondjuk pont Isuzu, nem DTL), az enyém is tudja tartani a (gps szerint) 165-öt a hosszú váltóval, csak nem szokta... De a gps szerinti 194 egy 1,4 8v-től nekem kicsit elvadultnak tűnik.

Sok mindent lehet rám mondani, de azt nem, hogy ölöm az autómat. :lol: Motorcserekor viszont igenis kipróbáltam. Az előző, aminek lógott a bele, óra szerint 145-150 körül mászott. Az újat járatás, és 2. olajcsere után megnéztem, és GPS szerint tudta amit írtam. Az hogy megnéztem, nem azt jelenti hogy így használom.

Link to comment
Megosztás:

Sok mindent lehet rám mondani, de azt nem, hogy ölöm az autómat. :lol: Motorcserekor viszont igenis kipróbáltam. Az előző, aminek lógott a bele, óra szerint 145-150 körül mászott. Az újat járatás, és 2. olajcsere után megnéztem, és GPS szerint tudta amit írtam. Az hogy megnéztem, nem azt jelenti hogy így használom.

Csatlakozom.Szerencsére az én automban még mindig a gyári moci van.Az első tulaj aki megvette anno alap felszereltséggel 10 évig használta templombajáráshoz a közbe iktatott piactéri vásárlással.A második tulaj 5 évig használta ő tette bele a nagyját.Én a harmadik tulaj vagyok 218ezer kilométerrel vettem át és azóta kb 11 ezret tettem bele.De mind idáig az a tapasztalat hogy ez a motor még ha úgy is használom mint a második tulaj aki nagyrészt gyorsforgalmi utakon járt vele (kb 120-130 as tempo) még akkor is kibír még ugyan ennyi kilométert.Én sem gyilkolom,szeretem nagyon és vigyázok rá,és tudom is hogy szeret menni és mi az ami már sok.Szerencsére erős és nyomatékos motor.Hiába csak (87 paci) forgalmi szerint persze csak 50KW.:-)

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk személy szerint egy ilyen öreg kocsit nemigen kínoznék, hogy mi a végsebessége. Dízelt meg pláne. Ezt nem kötekedésnek szánom, csak megjegyeztem. Amúgy a sebességmérőkről meg a GPS-ekről annyit, hogy nemrég összemértem az órám és a Nokia 5230-am GPS-ét. A verda órája rászegezve az 50 Km/h-ra, ekkor a GPS 47 Km/h-t mutatott. :P Mondjuk különösképpen nem érdekel mennyit téved, nem hinném, hogy 10-20 Km/h-t csalna.

Áááá dehogy. Megy az még többet is. Gyorsítórakétával, lejtőn lefelé... :)

Az 5230 nekem is kevesebben tér el az órától, mint a rendes GPS ( bemértem én is 4-5 GPS-el, és mindegyiknél kevesebbet mutatott az 5230) .

Egy telefonnal mért adat azért nem olyan hiteles, mint egy "normális" GPS-é.

....

Hiába csak (87 paci) forgalmi szerint persze csak 50KW.:-)

DTL? 87 paci? ;)

67 az. :lol: Az isuzu is csak 82.

Nem azt mondtam hogy nem tud 160 körüli sebességet elérni egy dízel (a kollégáé mondjuk pont Isuzu, nem DTL), az enyém is tudja tartani a (gps szerint) 165-öt a hosszú váltóval, csak nem szokta... De a gps szerinti 194 egy 1,4 8v-től nekem kicsit elvadultnak tűnik.

Változatlanul azt mondom, hogy ha meg van piszkálva, vagy hosszú váltó van alatta elképzelhető, de ennyit egy alap összeállításnál nem tévednek a gyárban. :)

Link to comment
Megosztás:

Az 5230 nekem is kevesebben tér el az órától, mint a rendes GPS ( bemértem én is 4-5 GPS-el, és mindegyiknél kevesebbet mutatott az 5230) .

Egy telefonnal mért adat azért nem olyan hiteles, mint egy "normális" GPS-é.

DTL? 87 paci? ;)

67 az. :lol: Az isuzu is csak 82.

Változatlanul azt mondom, hogy ha meg van piszkálva, vagy hosszú váltó van alatta elképzelhető, de ennyit egy alap összeállításnál nem tévednek a gyárban. :)

Annyi az pedig.Forgalmi szerint sima 1,7 D ként gurult le a gyártósorról.A német gyártósorrol és nem a magyarról.Alap felszereltséggel.A második tulaj kapta rendbe :el.ablakok,távir.központi,riaszto,vonohorog.A moci pedig kapott még egy turbót,coolert,olajhűtőt,servot és egy jol belőtt adagolót.Semmi optika tunning,semmi túlzás hogy pl.torony merevítő,60as csövezés ezek nincsenek.

Link to comment
Megosztás:

Annyi az pedig.Forgalmi szerint sima 1,7 D ként gurult le a gyártósorról.A német gyártósorrol és nem a magyarról.Alap felszereltséggel.A második tulaj kapta rendbe :el.ablakok,távir.központi,riaszto,vonohorog.A moci pedig kapott még egy turbót,coolert,olajhűtőt,servot és egy jol belőtt adagolót.Semmi optika tunning,semmi túlzás hogy pl.torony merevítő,60as csövezés ezek nincsenek.

Mi a motorkódod?

Ha sima 1.7D, akkor nem volt rajta turbó, és ezt az előző gazdája tette rá? Milyen turbót tett rá, astráét, vagy valami másét?

Forgalmi szerint csak a DTL 50 kW-os.

Idézet ebből a cikkből.

"Az általunk kipróbált Astra-motor a kezdetben 57, később 60 lóerőt tudó szívódízel továbbfejlesztése. Az Isuzu által fejlesztett 82 lóerős 1686 köbcentis, a tulajdonosok által agyondicsért intercooleres motor mellett ez az alacsony turbónyomású, épp-hogy-csak-érezhetően turbós jellegű, a réginél 14 köbcentivel nagyobb és ugyanannyi lóerővel gyengébb csettegő '94-től kerülhetett az Astrák motorterébe. A két motor katalógus szerint egyformán fogyaszt - a gyengébb egyetlen előnye, hogy olcsóbb volt, mint az Isuzu."

ITT pedig megvannak a motortípusok is.

Link to comment
Megosztás:

Annyi az pedig.Forgalmi szerint sima 1,7 D ként gurult le a gyártósorról.A német gyártósorrol és nem a magyarról.Alap felszereltséggel.A második tulaj kapta rendbe :el.ablakok,távir.központi,riaszto,vonohorog.A moci pedig kapott még egy turbót,coolert,olajhűtőt,servot és egy jol belőtt adagolót.Semmi optika tunning,semmi túlzás hogy pl.torony merevítő,60as csövezés ezek nincsenek.

Ez a 87 LE hogy jött ki? Méréssel? :lol:

Ha 1.7D, akkor 42 vagy 44 kw, azaz 57 vagy 60 LE. Inkább utóbbi volt az F Astrákban.

Ha 50 kw, akkor meg 67 LE és a turbós kivitel.

Link to comment
Megosztás:

Nem azt mondtam hogy nem tud 160 körüli sebességet elérni egy dízel (a kollégáé mondjuk pont Isuzu, nem DTL), az enyém is tudja tartani a (gps szerint) 165-öt a hosszú váltóval, csak nem szokta... De a gps szerinti 194 egy 1,4 8v-től nekem kicsit elvadultnak tűnik.

Udi C14SE-jével karcoltunk 200-at GPS szerint ketten, pályán...a rohadt rendőrváltó! :lol: Iszonyat hosszú az 5.

Link to comment
Megosztás:

Udi C14SE-jével karcoltunk 200-at GPS szerint ketten, pályán...a rohadt rendőrváltó! :) Iszonyat hosszú az 5.

És a 82 paci sem mellékes, 60al nem biztos, hogy meglett volna a 200, nem?

Honnan lehet (ha lehet egyáltalán még) ilyen hosszú váltót szerezni?

(törött rendőrautókban esélyes, hogy ilyen van? :lol: )

Ez a 87 LE hogy jött ki? Méréssel? ;)

Ha 1.7D, akkor 42 vagy 44 kw, azaz 57 vagy 60 LE. Inkább utóbbi volt az F Astrákban.

Ha 50 kw, akkor meg 67 LE és a turbós kivitel.

Ha méréssel, akkor is ott az 50 kw a forgalmiban, az meg ugye dtl.

Link to comment
Megosztás:

És a 82 paci sem mellékes, 60al nem biztos, hogy meglett volna a 200, nem?

Még szép. A C14NZ meg a C14SE közti teljesítmény különbség igazából itt jön ki, a végsebességben. Normál használat mellett annyira nem nagy a különbség.

Nekem ugyan Corsa van, 1.2 45 LE, de az is simán eljárkál 90-100-as tempóval. Viszont a végsebességhez teljesítmény kell.

Ha méréssel, akkor is ott az 50 kw a forgalmiban, az meg ugye dtl.

Ha meg DTL, az meg alapból szervokormányos szerintem, nameg minek rá másik turbó, másik cooler, és másik olajhűtő?

Link to comment
Megosztás:

Hát nincs más magyarázat csak az hogy az én Opelom egy "keverék korcs"Apja egy Roti,az anyja meg egy tacsi.Na akkor tisztázzuk.:

Akkor.Forgalmi szerint Tipus :Astra 1.7 D

1700 cm3 - 50 kw - a motor kód viszont már dtl X17DTL

Szóval nekem abban volt igazam hogy sima D de már akkor semmit sem értek én sem mert tényleg DTL a motor kód alapján.Akkor hogy van ez?Teljesen hülyének érzem magam.De ezek szerint van is esély arra hogy az vagyok?:-)Én azért bizonygattam a sima D t.De akkor uj mocit kapott volna már a gép.Én erre még nem figyeltem fel.Nem értem.

Az auto sem volt eladó amikor én megvettemDe sógi barátja és ő rábeszélte mert ugy is akart nagyobbat,mert idáig ez az 1,7 Astra volt a legkisebb autója.De a szívéhez nőtt és azért nem is adta el.A történethez hozzá tartozik az is hogy a koma filózófiája hogy nőt,telefont,autót 1-2 évnél tovább ne tarts meg.:-)

Nem volt servos a tulaj szerint,állítása szerint egy Omega servoját kapta meg,el is bír a kis géppel.:-)De a sok utólag beszerelt extra sem gagyi minőségű.Műszakilag,szerkezetileg a megvétel óta sem költöttem rá.Habár kezdtem egy fűtőradi cserével a 2. hónapban,de hát arról senki sem tehet hogy elfáradt és eresztett.Habár a lyukat azóta se találtuk meg rajta.De mindenesetre kapott egy újat.Szerencsére akkor már nem kellett fűteni.Ezen felül csak a kötelező szervíz (olaj,szűrők,vezérlés lett cserélve)Futómű,motor,fékek,elektromos cuccok mind rendben azóta is - pedig minden napi használatban van nállam is a gép.Most is pöcre indul habár még nincsenek olyan hidegek így ez az állítás lehet változna ha hidegebb lenne.(de remélem nem)

Az olajhűtő pedig nem egy hülye megoldás,hasznos dolog még ha apróságnak is tűnik.A cooler lehetne esetleg nagyobb is de szerintem bőven elég.A turbó ugye Garett de arról nem tudok nyilatkozni hogy pontosan miről és mikor került fel.Én így vettem át.servoval,olajhűtővel,turbóval.A lóerő értéket pedig tőlle hallotam.

Senkit sem akartam megvezetni semmi vel sem.,de ugy tünik magamat vezettem meg.De hogy a picsbe nem vettem észre hogy a motor kód DTL:?

Link to comment
Megosztás:

Hát nincs más magyarázat csak az hogy az én Opelom egy "keverék korcs"Apja egy Roti,az anyja meg egy tacsi.Na akkor tisztázzuk.:

Akkor.Forgalmi szerint Tipus :Astra 1.7 D

1700 cm3 - 50 kw - a motor kód viszont már dtl X17DTL

Szóval nekem abban volt igazam hogy sima D de már akkor semmit sem értek én sem mert tényleg DTL a motor kód alapján.Akkor hogy van ez?Teljesen hülyének érzem magam.De ezek szerint van is esély arra hogy az vagyok?:-)Én azért bizonygattam a sima D t.De akkor uj mocit kapott volna már a gép.Én erre még nem figyeltem fel.Nem értem.

Az auto sem volt eladó amikor én megvettemDe sógi barátja és ő rábeszélte mert ugy is akart nagyobbat,mert idáig ez az 1,7 Astra volt a legkisebb autója.De a szívéhez nőtt és azért nem is adta el.A történethez hozzá tartozik az is hogy a koma filózófiája hogy nőt,telefont,autót 1-2 évnél tovább ne tarts meg.:-)

Nem volt servos a tulaj szerint,állítása szerint egy Omega servoját kapta meg,el is bír a kis géppel.:-)De a sok utólag beszerelt extra sem gagyi minőségű.Műszakilag,szerkezetileg a megvétel óta sem költöttem rá.Habár kezdtem egy fűtőradi cserével a 2. hónapban,de hát arról senki sem tehet hogy elfáradt és eresztett.Habár a lyukat azóta se találtuk meg rajta.De mindenesetre kapott egy újat.Szerencsére akkor már nem kellett fűteni.Ezen felül csak a kötelező szervíz (olaj,szűrők,vezérlés lett cserélve)Futómű,motor,fékek,elektromos cuccok mind rendben azóta is - pedig minden napi használatban van nállam is a gép.Most is pöcre indul habár még nincsenek olyan hidegek így ez az állítás lehet változna ha hidegebb lenne.(de remélem nem)

Az olajhűtő pedig nem egy hülye megoldás,hasznos dolog még ha apróságnak is tűnik.A cooler lehetne esetleg nagyobb is de szerintem bőven elég.A turbó ugye Garett de arról nem tudok nyilatkozni hogy pontosan miről és mikor került fel.Én így vettem át.servoval,olajhűtővel,turbóval.A lóerő értéket pedig tőlle hallotam.

Senkit sem akartam megvezetni semmi vel sem.,de ugy tünik magamat vezettem meg.De hogy a picsbe nem vettem észre hogy a motor kód DTL:?

Lehet, hogy téged átrázott csúnyán az előző tulaj, lehet, hogy szándékosan, lehet hogy szándékon kívül. Nekem is volt egy ismerősőm, aki váltig állította, hogy a 82LE-s, X20DTL motoros B Vectrája az szívó diesel. Egészen addig amíg meg nem mutattam neki a turbót :lol:

Mondjuk, ha tennél fel néhány képet a turbóról meg a környékéről, akkor kiderülne, hogy gyári-e vagy maszek. Meg úgy általánosságban a motorról :D Az X17DTL gyári turbója is Garrett (hasonlóan sok más európai dieselhez) szóval ez nem különösebb információ.

A szervoról annyit, hogy én jobban örülnék a helyedben, ha ez egy másik ugyanilyen de gyári szervós F Astráról származna, nyugodtabb lennék. Nem túl jó hír, hogy egy omega B-ről lett rá faragva az Astrára.

Minden esetre a forgalmi szerint DTL, ami gyári szervós, olajhűtős, és cooleres :devlish:

A ccm pedig el van írva. A D-2es oszlopban az 1.7D nem olyan nagy hiba. Láttam már ilyet.

Link to comment
Megosztás:

A DTL 1698 cm3 és 50 kw.

Valami nagyon csúnyán el van írva nálad ezek szerint! :D

A 3ból csak 2 helyen van elrontva ezek szerint! :lol:

A forgalmi szerint nem találtunk alkatrészt a motorhoz, aztán Pista bácsi beleunt hogy nem hasonlitanak a képek az általam kért alkatrészre, na mutasd a sz@rod felkiáltással kinyittatta a motorháztetőt és megmutatta a titkot a blokk oldalán.

A közlekedés felügyeletnél 2000Ft körül fizettem hogy ne 82le szerepeljen a forgalmiba. ez is csak a teljesitmény adó miatt

érdekelt. Sajna azóta kitanultam. 413526-20111218-JCJ9HB.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.