Adam1 Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 A középső szellőzőből nekem is hidegebb levegő jön. Ez gyárilag ilyen. Bár ha zavar, akkor szedd ki a rácsot, és látof hogy vizszintesen ketté van osztva a bejövö rész. Amelyikből hideg levegő jön, tömj bele egy darab szivacsot. Nálam is igy van. És már meleg a bejövő levegő. Ez még az E Kadettból megmaradt (rossz) örökség... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Ez bizony nem volt meg :) :P :lol: De a képet azt hogyan állítod be,mert a nyomást azt tudom,hogy a kis hézagoló alátéttel ami a rugó alatt van de a képet??? :lol: ;) :) Van erre egy speciális teszt asztal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Ez bizony nem volt meg :) :P :lol: De a képet azt hogyan állítod be,mert a nyomást azt tudom,hogy a kis hézagoló alátéttel ami a rugó alatt van de a képet??? :lol: ;) :) Ezt jobb egy diesel szakszervizre bízni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabchee Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Ezt jobb egy diesel szakszervizre bízni... Akkor jövőhéten felkeresek 1et :lol: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ttibcsi Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Sziasztok! A következő problémával zaklatnálak benneteket. Szeretnék vásárolni egy F Astrát dízelt. Mit kell megnézni rajta vásárláskor? Mi az amit nehezen vagy nem lehet javítani rajta? Mi az ami nagyon drága hozzá? Melyik fajtát vegyem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Sziasztok! A következő problémával zaklatnálak benneteket. Szeretnék vásárolni egy F Astrát dízelt. Mit kell megnézni rajta vásárláskor? Mi az amit nehezen vagy nem lehet javítani rajta? Mi az ami nagyon drága hozzá? Melyik fajtát vegyem? Szerintem ha vissza olvasol kicsit, megfogod a kérdésekre kapni a válaszokat. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Sziasztok! A következő problémával zaklatnálak benneteket. Szeretnék vásárolni egy F Astrát dízelt. Mit kell megnézni rajta vásárláskor? Mi az amit nehezen vagy nem lehet javítani rajta? Mi az ami nagyon drága hozzá? Melyik fajtát vegyem? Igazából két motor közül érdemes választni, Isuzu és DTL. Nem gondolom, hogy manapság érdemes lenne beruházni egy 1.7DR-be, már csak azért sem mert szerintem néhány év és teljesen kitiltják őket a forgalomból (fekete-piros matrica). A két turbósról annyit, hogy az Isuzu jóval fürgébb, mint a DTL, nekem B Veki van, amit elég jól visz, pedig az nehezebb kasztni, mint az F Astra. A két motor kb egyformán fogyaszt. Egyikkel se szokott lenni nagy probléma, kimennek a világból, hogyha nincsenek széthajtva. Az Isuzu néha szeret hengerfejes lenni (nálam tömítés csere megoldotta) ezen kívül más gond nem volt vele. A kartergáz meleg motornál sokmindent elárul a motor állapotáról. A DTL-esek meg leírják a típushibákat. Összességében az Isuzu motor egy magasabb szintű technikát képvisel, annak minden előnyével és hátrányával. Az F Astrások lehet, hogy most megköveznek, de én a helyedben már B Vekit nézegetnék. Szinte ugyanabban az árban, megkapod már, és modernebb autó, mint külsőleg, mint belsőleg. Alapfelszereltség a távirányítós központi zár, légzsák, és az ABS. Jó eséllyel benne van a villanyablak is. Persze, ha Caravan 1,7 diesel F Astrát keresel, akkor tekintsd semmisnek ezt az utolsó bekezdést. Mert az 1.7-es motorral B vekiből nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Igazából két motor közül érdemes választni, Isuzu és DTL. Nem gondolom, hogy manapság érdemes lenne beruházni egy 1.7DR-be, már csak azért sem mert szerintem néhány év és teljesen kitiltják őket a forgalomból (fekete-piros matrica). A két turbósról annyit, hogy az Isuzu jóval fürgébb, mint a DTL, nekem B Veki van, amit elég jól visz, pedig az nehezebb kasztni, mint az F Astra. A két motor kb egyformán fogyaszt. Egyikkel se szokott lenni nagy probléma, kimennek a világból, hogyha nincsenek széthajtva. Az Isuzu néha szeret hengerfejes lenni (nálam tömítés csere megoldotta) ezen kívül más gond nem volt vele. A kartergáz meleg motornál sokmindent elárul a motor állapotáról. A DTL-esek meg leírják a típushibákat. Összességében az Isuzu motor egy magasabb szintű technikát képvisel, annak minden előnyével és hátrányával. Az F Astrások lehet, hogy most megköveznek, de én a helyedben már B Vekit nézegetnék. Szinte ugyanabban az árban, megkapod már, és modernebb autó, mint külsőleg, mint belsőleg. Alapfelszereltség a távirányítós központi zár, légzsák, és az ABS. Jó eséllyel benne van a villanyablak is. Persze, ha Caravan 1,7 diesel F Astrát keresel, akkor tekintsd semmisnek ezt az utolsó bekezdést. Mert az 1.7-es motorral B vekiből nincs. Elárulom, hogy az ex-Caravanunk, ami 17DR motoros kék matricával rohangál most is :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Igazából két motor közül érdemes választni, Isuzu és DTL. Nem gondolom, hogy manapság érdemes lenne beruházni egy 1.7DR-be, már csak azért sem mert szerintem néhány év és teljesen kitiltják őket a forgalomból (fekete-piros matrica). A környezetszennyező DR-ek hordták Lurdy talira a GSI-seket, meg a benzinesek jó részét szmogriadókor, mert mi kék matricások vagyunk ;) :) A 2001-es benzines Zafira ugyan abba a környezetvédelmi besorolásba tartozik, amibe én a DR-el. :lol: nem tartom valószínűnek, hogy a közeljövőben kitiltanak :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 A környezetszennyező DR-ek hordták Lurdy talira a GSI-seket, meg a benzinesek jó részét szmogriadókor, mert mi kék matricások vagyunk ;) :) A 2001-es benzines Zafira ugyan abba a környezetvédelmi besorolásba tartozik, amibe én a DR-el. :lol: nem tartom valószínűnek, hogy a közeljövőben kitiltanak :) Érdekes, elvileg 4-es alattiba kellene tartozniuk, legalábbis a motorkódjuk szerint. X-es az Euro2, ami számmal kezdődik, az opelék szerint nem tartozik ebbe bele. Viszont az 17D az tutira piros/fekete, azon EGR tuning sincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Érdekes, elvileg 4-es alattiba kellene tartozniuk, legalábbis a motorkódjuk szerint. X-es az Euro2, ami számmal kezdődik, az opelék szerint nem tartozik ebbe bele. Viszont az 17D az tutira piros/fekete, azon EGR tuning sincs. Csak a sima 17D. Kati+EGR már átrúgta juró2-be (ill. magyarisztán4-be) :lol: (a C-sek sem számmal kezdődnek, mégis pirosak ;) ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Csak a sima 17D. Kati+EGR már átrúgta juró2-be (ill. magyarisztán4-be) :lol: (a C-sek sem számmal kezdődnek, mégis pirosak ;) ) De a C az opelék szerint az Euro1. Az meg nálunk 2-es, ezért piros. Monjduk van ebben a rendszerben más furcsaság is, a Z14XE Opelék szerint Euro4-es, nálunk meg csak 6 os besorolás, ami Euro3-at jelent (+kék matrica) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 A környezetszennyező DR-ek hordták Lurdy talira a GSI-seket, meg a benzinesek jó részét szmogriadókor, mert mi kék matricások vagyunk ;) :) A 2001-es benzines Zafira ugyan abba a környezetvédelmi besorolásba tartozik, amibe én a DR-el. :lol: nem tartom valószínűnek, hogy a közeljövőben kitiltanak :) A kékeket nem is, a pirosakra meg a feketékre gondoltam. De szerintem pár év múlva úgyis kitalálják, hogy az Euro2 pirosat kap, az Euro3, Euro4 lesz a kék, az Euro5 meg afölött marad zöld. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 A boltokban ne is várd, hogy bármit is meg tudnak mondani. Amit a keresőjük kiad, azt tudják ismételgetni, addig tart a tudományuk. Tovább egy mm-rel se! Nem nyit ki egyáltalán, vagy nem zár le? Próbáld meg megtisztítani, amennyire lehet, és forró vízben megfőzni. Egyébként kurvára alattomos dolog ez a termosztát, mert nekem fogalmam sem volt róla, hogy ilyen is van ehhez a motorhoz. Azt meg ki a franc tudja, hogy működik-e? Végtére is semmi jele nincsen annak se, ha állandóan zárva van, meg annak se, hogy nyitva maradt. Bár mondjuk előbbi a rosszabb. A víz úgyis bemelegszik 5-8 km alatt üzemi hőfokra, hogy addig hűti az amúgy is hideg motorolajat, hát "nagy" ügy! Szóval én végső esetben kibuherálnám a helyedben onnan, és visszaszerelném termosztát nélkül a csonkot!. Ha nincs beállítva a csavar a hideg alapjárati dúsítón, akkor ki is lehet iktatni teljesen. Azt sem veszi észre a motor, mert hidegen is elketyeg annyi üzemanyaggal, mint melegen. Hát a régi termosztát ami benne volt, az egy kicsit kukás volt, eléggé rozsdás/dzsuvás, oxidos, stb. Annak annyi, annál is inkább, mert kiütöttem a helyéről, és az nem tett jót neki (muszáj volt, mennie kellett a kocsinak). (Bocs, telefonos) Itt már megpróbáltam fogóval kiszedni, nem ment. ;) A hideg járati dúsítóm működik, és érdekes módon működött előzőleg is. Amíg nem volt bekötve (azt hittem, hogy ott záródik rövidre a vízkör, és kikötöttem), miután bemelegedett a motor az alapjárat 1000 körülire emelkedett. Bekötve meleg motornál picit ugyan magasabb az alapjárat, mint hidegen, de még a tartományon belül van. Itt van a termosztátház felfogatási helye, látni a kis termosztátház helyét is. Ez meg a termosztátház: Természetesen ma reggel munkába menet eldurrant az egyik csövem, láttam is rajta, hogy gázos, de azt hittem, hogy kibírja, amíg megjön a másik. Hát tévedtem... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Természetesen ma reggel munkába menet eldurrant az egyik csövem, láttam is rajta, hogy gázos, de azt hittem, hogy kibírja, amíg megjön a másik. Hát tévedtem... :lol: Nekem is így kezdődött. Először azt hittem, csak a csövek vannak elöregedve, de hengerfej tömítés lett a vége. 20 ezer km-rel az első cső eldurranás után. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Nekem is így kezdődött. Először azt hittem, csak a csövek vannak elöregedve, de hengerfej tömítés lett a vége. 20 ezer km-rel az első cső eldurranás után. Hát az a cső kb szita volt. Alig mertem hajlítani, mert féltem, hogy elreped végleg. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Hello mindenki! Meg tudná valaki mondani, hogy mennyi lehet X17DTL motor estén a nívópálca minimun és maximum jelzése közötti mennyiség? (magyarán hány liter) Valamint mennyi a fenti - kisturbós OPEL - motor természetes olajfogy(aszt)ása? Történt ugyanis, hogy amikor hozzám került a gépsárkány, a nívón a minimum és a maximum között félúton volt az olajszint. Azóta mentem ~2.000 Km-t. A napokban a biztonság kedvéért ránéztem és meglepődve tapasztaltam, hogy a minimum alatt van. Vagyis kicsit csócsál. Lehet, hogy a turbo körül mehet el? Mivel nem vettem észre, hogy büdösebb, vagy színesebb lenne a kipufogógáza és a cső végén se jelent meg olajnyom. Max. korom... :lol: Valamint milyen 10W 40 olajjal érdemes utántölteni, egyelőre nem akarok cserélni, majd 1-2 hónap múlva valami normálisra. Mondjuk Castrol, vagy valami hasonló minőség. Az okait nem akarom részletezni, legyen elég, hogy nagyon megharagudott rám Anyegin elvtárs. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Hello mindenki! Meg tudná valaki mondani, hogy mennyi lehet X17DTL motor estén a nívópálca minimun és maximum jelzése közötti mennyiség? (magyarán hány liter) Valamint mennyi a fenti - kisturbós OPEL - motor természetes olajfogy(aszt)ása? Történt ugyanis, hogy amikor hozzám került a gépsárkány, a nívón a minimum és a maximum között félúton volt az olajszint. Azóta mentem ~2.000 Km-t. A napokban a biztonság kedvéért ránéztem és meglepődve tapasztaltam, hogy a minimum alatt van. Vagyis kicsit csócsál. Lehet, hogy a turbo körül mehet el? Mivel nem vettem észre, hogy büdösebb, vagy színesebb lenne a kipufogógáza és a cső végén se jelent meg olajnyom. Max. korom... :lol: Valamint milyen 10W 40 olajjal érdemes utántölteni, egyelőre nem akarok cserélni, majd 1-2 hónap múlva valami normálisra. Mondjuk Castrol, vagy valami hasonló minőség. Az okait nem akarom részletezni, legyen elég, hogy nagyon megharagudott rám Anyegin elvtárs. ;) Sztem Metabondot neki, Futó Gabi (Opel16V) el is vinné neked sztem, úgy tudom, Ő jár arrafelé. Egyébként mindkét alkalommal ugyanott nézted az olajszintet (autó vízszintesen állt)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Hello mindenki! Meg tudná valaki mondani, hogy mennyi lehet X17DTL motor estén a nívópálca minimun és maximum jelzése közötti mennyiség? (magyarán hány liter) Valamint mennyi a fenti - kisturbós OPEL - motor természetes olajfogy(aszt)ása? Történt ugyanis, hogy amikor hozzám került a gépsárkány, a nívón a minimum és a maximum között félúton volt az olajszint. Azóta mentem ~2.000 Km-t. A napokban a biztonság kedvéért ránéztem és meglepődve tapasztaltam, hogy a minimum alatt van. Vagyis kicsit csócsál. Lehet, hogy a turbo körül mehet el? Mivel nem vettem észre, hogy büdösebb, vagy színesebb lenne a kipufogógáza és a cső végén se jelent meg olajnyom. Max. korom... :lol: Valamint milyen 10W 40 olajjal érdemes utántölteni, egyelőre nem akarok cserélni, majd 1-2 hónap múlva valami normálisra. Mondjuk Castrol, vagy valami hasonló minőség. Az okait nem akarom részletezni, legyen elég, hogy nagyon megharagudott rám Anyegin elvtárs. :) Inkább valami mááááááást ;) :P Mobil, Meta, Valvo, Q8, de kásztrolt inkább ne :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Egyébként mindkét alkalommal ugyanott nézted az olajszintet (autó vízszintesen állt)? Másodszor ~99,75%-ban vízszintes helyen állt a kocsi, az elsőnél kicsit lejtett hátrafelé. Az tűnt fel, hogy pár napja a reggeli nemszeretem indulásoknál nem aludt el rögtön a beröffenés után az olajnyomás lampicskum. Az elsőnél ráfogtam, a zergeba...szó hidegre, a másodiknál már kicsit elgondolkodtam, a harmadiknál konkrétan beszartam... Egy kocsim se csinált eddig ilyet, eddig Polly se. Igaz Ő az első olajkályhám. Úgy tudom kicsit csipegetheti a DTL motor (is) az olajat, pláne 14 évesen, ezért kérdeztem. Kopott szerintem nem lehet a motor, még sohasem volt megbontva, legalábbis nyoma a blokkon nincs, olajpára, vagy szivárgás nyomát sehol sem látom, se a blokkon, se a váltótömbön, se a kocsi alatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Abban a blokkban simán lehet 300-400EKm, a 2000km/fél liter olajfogyi nem számít rossznak, főleg hogy azt sem tudod milyen olaj van benne. Venni kell félszintetikus 10w40-et és a cseréig utántölteni, hidegen félnívón kell lennie. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Abban a blokkban simán lehet 300-400EKm, a 2000km/fél liter olajfogyi nem számít rossznak, főleg hogy azt sem tudod milyen olaj van benne. Venni kell félszintetikus 10w40-et és a cseréig utántölteni, hidegen félnívón kell lennie. Én 118.950 Km-rel hoztam el a kereskedőtől, most 120.párszáz Km-en áll a számláló. (tudom kereskedő soha nem mond igazat, mindig hazudik és állandóan tekerget) Hogy Pollynak mennyi a valós futásteljesítménye inkább passzolom. Állítólag valami osztrák nyanyáé volt előttem, szerintem inkább valami gumicsizmás stájer paraszté lehetett, mivel a leg lehetetlenebb, leg eldugottabb helyekről is kerül elő még mindig kukoricapölhe. ;) A légszűrőház aljából pl. majd fél marékkal. Az utolsó szervizét 2011. július 26-án végezték egy Rassach nevű ~2,5 utcás Stájerországi faluban. Akkor cseréltek motorolajat és szűrőt, fékolajat (sanszos, mivel új a tartályban a lötty) levegőszűrőt, meg elvégeztek pár ellenőrzést. Legalábbis a légszűrőházon lévő matrica alapján. A kormánynak még megvannak a barázdái, az alján vagy fél centi az alvázvédő, rozsda még nyomokban se volt rajt amikor csáposon alánéztünk. A motort még nem szedték se ki se szét, mint írtam nyoma nincs a kárpit sincs szétülve, szinte gyári. A gyári féktárcsák nagy valószínűséggel most estek le róla, úgy rá volt rohadva a kerékagyra. A fenti nem magyarázkodás akar lenni, ennyire nem vagyok én sem naív. :lol: A tippet köszönöm, mielőbb veszek oilt és beletöltöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Én 118.950 Km-rel hoztam el a kereskedőtől, most 120.párszáz Km-en áll a számláló. (tudom kereskedő soha nem mond igazat, mindig hazudik és állandóan tekerget) Hogy Pollynak mennyi a valós futásteljesítménye inkább passzolom. Állítólag valami osztrák nyanyáé volt előttem, szerintem inkább valami gumicsizmás stájer paraszté lehetett, mivel a leg lehetetlenebb, leg eldugottabb helyekről is kerül elő még mindig kukoricapölhe. :) A légszűrőház aljából pl. majd fél marékkal. Az utolsó szervizét 2011. július 26-án végezték egy Rassach nevű ~2,5 utcás Stájerországi faluban. Akkor cseréltek motorolajat és szűrőt, fékolajat (sanszos, mivel új a tartályban a lötty) levegőszűrőt, meg elvégeztek pár ellenőrzést. Legalábbis a légszűrőházon lévő matrica alapján. A kormánynak még megvannak a barázdái, az alján vagy fél centi az alvázvédő, rozsda még nyomokban se volt rajt amikor csáposon alánéztünk. A motort még nem szedték se ki se szét, mint írtam nyoma nincs a kárpit sincs szétülve, szinte gyári. A gyári féktárcsák nagy valószínűséggel most estek le róla, úgy rá volt rohadva a kerékagyra. A fenti nem magyarázkodás akar lenni, ennyire nem vagyok én sem naív. ;) A tippet köszönöm, mielőbb veszek oilt és beletöltöm. 14 éves az autó. Azért a svábok nem 9 ezret mennek évente, pláne nem egy dizellel. Az enyémben óra szerint 130 ezer volt mikor megvettem 4 éve. Ezalatt a 4 év alatt, én tettem bele 140 ezret. Most mutat 270 körül. de szerintem közelebb van az 500 hoz, mint a 400 hoz. Megbontva sosem volt, és a reggeli hidegindításokat sok benzines megirigyelhetné. :lol: Olajat 10 ezer alatt, talán ha egy litert megeszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 A fenti nem magyarázkodás akar lenni, ennyire nem vagyok én sem naív. :lol: Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket. ;) Valószínű, hogy egy 118 ezret futott X17DTL-be töltögetni kellene az olajat, nem? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Hello mindenki! Meg tudná valaki mondani, hogy mennyi lehet X17DTL motor estén a nívópálca minimun és maximum jelzése közötti mennyiség? (magyarán hány liter) Valamint mennyi a fenti - kisturbós OPEL - motor természetes olajfogy(aszt)ása? ... Itt az utolsó két mondatban a válasz. :) Olajat pedig kellene cserélni, ha még nem volt. :) Valamikor ránézhetünk, ha nem lesz ilyen hideg. :P :lol: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts