Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Van egy új izzítórelém, ha érdekel... ;)

Köszi a válaszokat! Ma megnéztem személyesen is, üzemmeleg motornál kb. 15mp múlva lekapcsol az izzítás, viszont hideg motornál csak beindulás után, ami azért sok az akksinak ebben a hidegben. Érdekel a relé, ha 17DR-hez való :lol:

Link to comment
Megosztás:

85 fokos termosztát való bele. Le is teszteltem, hőmérő szerint 86 fokon nyit.

Nekem műszer szerint 80-81 fok körül tartja a hőfokot. A motor iszonyat nehezen melegszik be, 8-10 km kell neki, attól függően, mennyire nyomom neki.

Alapjárat közeli városozásnál még tovább tart. A a hűtőre menő cső nem melegszik.

Van egy úgynevezett kis hűtőkör, amiben a hűtőt kihagyva kering a víz amíg zárva van a termosztát. Ennek része az a leágazás ami a radiátorhoz, az olajszűrőhöz és az adagolóhoz megy. Nemtudom mi van az alatt a csonk alatt, de véleményem szerint tök felesleges levenned. Az egész hűtőkör magától légtelenedik, ha fel van öntve vízzel.

Miből gondolod hogy levegős?

Erre 80-88 fok van írva, a boltban motorszám alapján adták, az ő rendszerükben 80 fokosként volt regisztrálva. Kivitel szerint olyan, mint ami a kézikönyvben van.

Itt írtam, hogy miből gondolom. Fűtés-hűtés topik, remélem jó a link. Több ötletem nincsen sajnos.

Fölötte vannak a termosztátok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat! Ma megnéztem személyesen is, üzemmeleg motornál kb. 15mp múlva lekapcsol az izzítás, viszont hideg motornál csak beindulás után, ami azért sok az akksinak ebben a hidegben. Érdekel a relé, ha 17DR-hez való :lol:

De ebben mi a rossz? A visszajelző lámpa elalvása után izzítania kell tovább, mert a lámpa csak azt jelzi, hogy már eléggé felmelegedett az izzítógyertya, indítható a motor. Itt nem szabadna leállnia az izzításnak.

Sőt, a motor elindulása után tovább kell izzítania (ezt hívják utóizzításnak) hogy miért? Környezetvédelmi, meg műszaki oka is van. Segíti a motort a mielőbbi felmelegedésben.

Link to comment
Megosztás:

De ebben mi a rossz? A visszajelző lámpa elalvása után izzítania kell tovább, mert a lámpa csak azt jelzi, hogy már eléggé felmelegedett az izzítógyertya, indítható a motor. Itt nem szabadna leállnia az izzításnak.

Sőt, a motor elindulása után tovább kell izzítania (ezt hívják utóizzításnak) hogy miért? Környezetvédelmi, meg műszaki oka is van. Segíti a motort a mielőbbi felmelegedésben.

Ilyen lenne ezekben a motorokban is? Nekem így működik, de régebben ez nem annyira volt szokás, vagy tévedek?

Link to comment
Megosztás:

Erre 80-88 fok van írva, a boltban motorszám alapján adták, az ő rendszerükben 80 fokosként volt regisztrálva. Kivitel szerint olyan, mint ami a kézikönyvben van.

Itt írtam, hogy miből gondolom. Fűtés-hűtés topik, remélem jó a link. Több ötletem nincsen sajnos.

Fölötte vannak a termosztátok. :lol:

Hol sikerült hozzájutnod ilyen termosztáthoz? és mennyibe került? Mert ez a gyári, amit én égen földön nem találtam.

Azért 80-88 fokos, mert a kicsi rész nyit 80-on, a nagy meg 88-on. Ilyen termosztát kellene nekem is!

Az utángyártott szarok meg 84-87 fok között nyitnak, és nem két körösek.

Link to comment
Megosztás:

De ebben mi a rossz? A visszajelző lámpa elalvása után izzítania kell tovább, mert a lámpa csak azt jelzi, hogy már eléggé felmelegedett az izzítógyertya, indítható a motor. Itt nem szabadna leállnia az izzításnak.

Sőt, a motor elindulása után tovább kell izzítania (ezt hívják utóizzításnak) hogy miért? Környezetvédelmi, meg műszaki oka is van. Segíti a motort a mielőbbi felmelegedésben.

Igen, de 35-40 másodperc múlva le kéne lőnie az izzítást, ha nem indítóztak :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hol sikerült hozzájutnod ilyen termosztáthoz? és mennyibe került? Mert ez a gyári, amit én égen földön nem találtam.

Azért 80-88 fokos, mert a kicsi rész nyit 80-on, a nagy meg 88-on. Ilyen termosztát kellene nekem is!

Az utángyártott szarok meg 84-87 fok között nyitnak, és nem két körösek.

Unix. Itt a cikkszáma, rá tudsz keresni. nem egy nagy összeg... Cikkszám: 489109

Miért van benne két kör?

A buborékhoz mit szólsz? Alapjárat, negyed óra után.

Ha a csövet összenyomom kézzel, akkor a szint változik...

Link to comment
Megosztás:

háj! azt mért van, hogy a kék fölé nem megy a vízhőfok mutatója? igaz 2ezer fölé nem nagyon pörgetem a fordulatot se...de mondjuk ha dugóba állok egy 20 percet akkor egyből fent van 100fokon:D mért van ez?:lol: még egy nem ideszóló kérdés, dehátha, 170/65 r14es gumikba mekkora nyomás kell?;)

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék tőletek, mert nekem is ez a problémám. Hőgombát kicseréltem...nem javult meg...termosztátot kicseréltem...attól se lett jó...kartonpapír a hűtő elé...attól is csak álló helyében melegszik....mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Unix. Itt a cikkszáma, rá tudsz keresni. nem egy nagy összeg... Cikkszám: 489109

Köszi, megtaláltam. Gondoltam, hogy a WAHLER márkájú lesz, ami valójában NTC.

A Unix keresője Astra F-hez hozza a 489109 és a 489108 cikkszámút is (Vectra A-hoz is). Vectra B-hez pedig naná, hogy csak az utóbbit, ami egykörös, és 85 fokos! Pedig ugyanaz a motor!

Ezért tudtam csak ez utóbbit venni. Hülye kereső! Na mindegy, legközelkebb ha kell, akkor a 109-eset veszem.

Egyébként a Gatesnek is van ilyen dupla, csak az k... drága :lol:

Ezt megelőzően szintén NTC volt az autóban, ugyanilyen kinézetű, mint a te régid. Az olyan volt, hogy 82 fokon elkezdett kinyílni, és először egy kis felületen nyílt csak ki, majd 88 fok környékén elkezdett jobban kinyílni a nagy rés is. Csak hát azt megette az idő vasfoga.

Miért van benne két kör?

Hát elvileg azért, hogy finomabban legyen szabályozva, 80 foknál kinyílik egy kis átjáró, szépen lassan elkezdi kapni a hideg vizet a motor, de nem annyira, hogy visszahűtse. Nem pedig úgy, hogy egyből kinyit a nagy átjáró, aztán nyakába kapja a motor a hideg vizet. Isuzunál ezért becsapós a termosztáttól jövő csövet nézegetni, hogy melegszik-e, mert melegedni fog szépen lassan, és az nem azt jelenti, hogy a termosztát szar!

A buborékhoz mit szólsz? Alapjárat, negyed óra után.

Ha a csövet összenyomom kézzel, akkor a szint változik...

Hát, nemtudom, nekem akkor csinált ilyet a motor, amikor hengerfejes volt. Összevissza fűtött, egyszecsak elment az egész fűtés, miközben a motor meleg volt.

Buborékolt, meg levegősödött a hűtőrendszer.

Link to comment
Megosztás:

Hát, nemtudom, nekem akkor csinált ilyet a motor, amikor hengerfejes volt. Összevissza fűtött, egyszecsak elment az egész fűtés, miközben a motor meleg volt.

Buborékolt, meg levegősödött a hűtőrendszer.

Hát én reménykedek, hogy nem hengerfejes. Annak lenne nyoma nem? Mittudomén, füstölne, olajos lenne a hűtővíz, esetleg fogyna folyamatosan. Ezek meg nincsenek...

Gondolom az jó olcsó mulatság volt...

Link to comment
Megosztás:

Hát én reménykedek, hogy nem hengerfejes. Annak lenne nyoma nem? Mittudomén, füstölne, olajos lenne a hűtővíz, esetleg fogyna folyamatosan. Ezek meg nincsenek...

Gondolom az jó olcsó mulatság volt...

Volt más nyoma is, igen. Iszonyat nyomás a hűtőrendszerben, majdnem szétrobbantak a csövek. Ette a hűtővizet, meg gőzölt a kipuffogó, ha le volt szorítva a kiegyenlítő tartály. Más baja nem volt. Szerencsére csak a tömítés ment el, a HF-et nem kellett hegeszteni, csak fel lett újítva egy picit. De sokkal jobb lett a motor, mint volt, erősebb, nyomatékosabb. Most szedi a lábát, ha lépem neki. Nem volt olyan vészes, mint gondoltam, 65-öt fizettem.

Link to comment
Megosztás:

Volt más nyoma is, igen. Iszonyat nyomás a hűtőrendszerben, majdnem szétrobbantak a csövek. Ette a hűtővizet, meg gőzölt a kipuffogó, ha le volt szorítva a kiegyenlítő tartály. Más baja nem volt. Szerencsére csak a tömítés ment el, a HF-et nem kellett hegeszteni, csak fel lett újítva egy picit. De sokkal jobb lett a motor, mint volt, erősebb, nyomatékosabb. Most szedi a lábát, ha lépem neki. Nem volt olyan vészes, mint gondoltam, 65-öt fizettem.

Köszi. Viszont ma kiderült, hogy miért nincs fűtés. Valamelyik előző tulaj megkeverte a csövezést, és nagy okosan - mint kiderült - az olajhűtő termosztát csonkjára kötötte a fűtést. Kiszereltem a kérdéses csonkot, és meglepődve tapasztaltam, hogy van alatta egy termosztát besajtolva a csonkba. Persze tiszta dzsuva volt, nem is nyitott.

A boltban kiderült, hogy az nem a fűtésé, hanem az olajhűtésé, tehát eddig direktbe kapta a hűtővizet az oil... :lol:

Potom 36.000-be kerülne egy új. A régi természetesen szar...

olajtermoszt_t_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(Ilyen robbantott ábrákat hol lehetne szerezni???

Viszont az Isuzu tulajoktól kérnék egy segítséget: valaki nézzem meg legyen szíves, hogy a radiátor gumicsövei hova vannak kötve a rendszerben.

termoszt_th_z_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt a termosztátház, hátha segít.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Viszont ma kiderült, hogy miért nincs fűtés. Valamelyik előző tulaj megkeverte a csövezést, és nagy okosan - mint kiderült - az olajhűtő termosztát csonkjára kötötte a fűtést. Kiszereltem a kérdéses csonkot, és meglepődve tapasztaltam, hogy van alatta egy termosztát besajtolva a csonkba. Persze tiszta dzsuva volt, nem is nyitott.

A boltban kiderült, hogy az nem a fűtésé, hanem az olajhűtésé, tehát eddig direktbe kapta a hűtővizet az oil... ;)

Potom 36.000-be kerülne egy új. A régi természetesen szar...

<a href=http://kepfeltoltes.hu/111126/olajtermoszt_t_www.kepfeltoltes.hu_.jpg/img]

(Ilyen robbantott ábrákat hol lehetne szerezni???

Viszont az Isuzu tulajoktól kérnék egy segítséget: valaki nézzem meg legyen szíves, hogy a radiátor gumicsövei hova vannak kötve a rendszerben.

%7Boption%7Dhttp://kepfeltoltes.hu/111126/termoszt_th_z_www.kepfeltoltes.hu_.jpg/img]

Itt a termosztátház, hátha segít.

Köszönöm.

Bejelöltem, hogy nálam mi hova megy. Az olajhűtőhöz menő másik cső abból a csonkból jön ki, ami a másik papíron meg van jelölve, meg oda van írva mellé a cikkszám.

Ha fűtés nem volt, az azért is cumi, mert az adagolóra sem ment rá a melegvíz, ergo a hiodegalapjárati emelő állandóan nyomva tartotta a gázkart, a motor emeltebb alapjáraton járt. PErsze ha be volt állítva úgy a csavarja.

Igazi ezermester tulaja lehetett ennek a szerncsétlen autónak előtted :lol:

Bontóban keressél ilyen csonkot, vagy racing bazáron. Mondjuk nem lesz könnyű, mert jó motorról nem fogják ezt csak úgy lebontani. Raknál fel erről is képet? Érdekelne. Másik lehetőség, hogy venni kell olyan hőfokos termosztátot, ami van benne, és bele faragni abba a csonkba.

%7Boption%7Dhttp://kepfeltoltes.hu/thumb/111126/termoszt_th_z_www_kepfeltoltes_hu__www.kepfeltoltes.hu_.jpg' alt='termoszt_th_z_www_kepfeltoltes_hu__www.kepfeltoltes.hu_.jpg'>

Link to comment
Megosztás:

Bejelöltem, hogy nálam mi hova megy. Az olajhűtőhöz menő másik cső abból a csonkból jön ki, ami a másik papíron meg van jelölve, meg oda van írva mellé a cikkszám.

Ha fűtés nem volt, az azért is cumi, mert az adagolóra sem ment rá a melegvíz, ergo a hiodegalapjárati emelő állandóan nyomva tartotta a gázkart, a motor emeltebb alapjáraton járt. PErsze ha be volt állítva úgy a csavarja.

Igazi ezermester tulaja lehetett ennek a szerncsétlen autónak előtted ;)

Bontóban keressél ilyen csonkot, vagy racing bazáron. Mondjuk nem lesz könnyű, mert jó motorról nem fogják ezt csak úgy lebontani. Raknál fel erről is képet? Érdekelne. Másik lehetőség, hogy venni kell olyan hőfokos termosztátot, ami van benne, és bele faragni abba a csonkba.

http://kepfeltoltes.hu/thumb/111126/termos...ltoltes.hu_.jpg

Kösz a képet, bekötöttem a csöveket, elvileg így. Már csak az a kérdés, hogy a radiátornál melyik a bemenő? Most úgy van, hogy felülre kötöttem az adagoló felső felére menő csövet. Mármint a termosztátházon.

Egyébként nem is értem, hogy mi a fenének kötötték át a csövezést. Talán észrevették, hogy rossz a termosztát, és nem akarták megfőzni az olajat? Csakhát úgy meg az olajkör kapta direktbe a vizet (bár most is ideiglenesen)...

Képeket fogok feltenni, csak haverom csinálta őket a telójával. Elkérem majd.

A másik termosztáttal az a baj, hogy ezen semmi jelzés nincs, a boltban sem tudták megmondani a hőfokot. De elvileg ugyebár 80 körül kéne lennie...

Ja igen, az adagoló érdekes módon működött rendesen...

Volt olyan próbám, hogy ledugóztam a rámenő csöveket, és úgy meg emelkedett volt az alapjárat... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kösz a képet, bekötöttem a csöveket, elvileg így. Már csak az a kérdés, hogy a radiátornál melyik a bemenő? Most úgy van, hogy felülre kötöttem az adagoló felső felére menő csövet. Mármint a termosztátházon.

Hát, azt sajnos meg nem mondom. A sajna a radiátornál sem látszik.

Csak tippelni tudok: feltételezem az olajhűtőnek a bemenője a termosztátos csonk. A visszafolyója pedig a T leágazás. Ebből következően a fűtésnél is a T leágazósnak kell lennie a visszafolyónak, tehát a másik meg az elmenő. Szerintem próbáld meg összerakni így.

Egyébként nem is értem, hogy mi a fenének kötötték át a csövezést. Talán észrevették, hogy rossz a termosztát, és nem akarták megfőzni az olajat? Csakhát úgy meg az olajkör kapta direktbe a vizet (bár most is ideiglenesen)...

Vagy szét volt szedve a motor, és mikor visszarakták, nem tudták mit hova kell visszakötni. Bár, elég nehéz elrontani, mert a csövek adott hosszúak, adják magukat, hogy hova kell visszamenniük.

Ez a termosztátos dolog amúgy azért van, hogy mikor már meleg a víz (az olaj meg jóval később melegszik fel) kinyit az a termosztát, akkor a 80 fokos "forró" víz egyből kezdje melegíteni az olajat is.

Ellenkező esetben, ha az olaj túl meleg lenne, akkor meg meg a hűtővíz üzemi hőfokára hűtse vissza. Bár, véleményem szerint ez nem egy kihegyezett motor, ahol az olaj akkora igénybevételnek lenne kitéve, minden körülmények között a víz a melegebb. Ellenkező esetben ehhez a motorhoz is terveztek volna egy levegőhűtéses hőcserélőt az olajnak (mint a DTL-nél)

Szóval inkább az első eset játszik.

Link to comment
Megosztás:

A másik termosztáttal az a baj, hogy ezen semmi jelzés nincs, a boltban sem tudták megmondani a hőfokot. De elvileg ugyebár 80 körül kéne lennie...

A boltokban ne is várd, hogy bármit is meg tudnak mondani. Amit a keresőjük kiad, azt tudják ismételgetni, addig tart a tudományuk. Tovább egy mm-rel se!

Nem nyit ki egyáltalán, vagy nem zár le? Próbáld meg megtisztítani, amennyire lehet, és forró vízben megfőzni.

Egyébként kurvára alattomos dolog ez a termosztát, mert nekem fogalmam sem volt róla, hogy ilyen is van ehhez a motorhoz. Azt meg ki a franc tudja, hogy működik-e? Végtére is semmi jele nincsen annak se, ha állandóan zárva van, meg annak se, hogy nyitva maradt. Bár mondjuk előbbi a rosszabb. A víz úgyis bemelegszik 5-8 km alatt üzemi hőfokra, hogy addig hűti az amúgy is hideg motorolajat, hát "nagy" ügy! Szóval én végső esetben kibuherálnám a helyedben onnan, és visszaszerelném termosztát nélkül a csonkot!.

Ja igen, az adagoló érdekes módon működött rendesen...

Volt olyan próbám, hogy ledugóztam a rámenő csöveket, és úgy meg emelkedett volt az alapjárat... :lol:

Ha nincs beállítva a csavar a hideg alapjárati dúsítón, akkor ki is lehet iktatni teljesen.

Azt sem veszi észre a motor, mert hidegen is elketyeg annyi üzemanyaggal, mint melegen.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Nem rég szert tettem egy 1.7 Caravanra(x17dtl)

Olyan problémám van hogy termosztátot kellene benne cserélni.Állítólag otthon is elvégezhető folyamat nem nagy ördöngösség.Hogy s miként kell ezt csinálni?

Corsámban 16000ft cserélték a szervizben.Szeretném ezt a költséget le faragni:)

Miért van az hogy az oldalsó szélőzesből jön langyos levegő a középsőből meg nem,csak hideg?

Válaszokat előre is köszönöm:-)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Nem rég szert tettem egy 1.7 Caravanra(x17dtl)

Olyan problémám van hogy termosztátot kellene benne cserélni.Állítólag otthon is elvégezhető folyamat nem nagy ördöngösség.Hogy s miként kell ezt csinálni?

Corsámban 16000ft cserélték a szervizben.Szeretném ezt a költséget le faragni:)

Miért van az hogy az oldalsó szélőzesből jön langyos levegő a középsőből meg nem,csak hideg?

Válaszokat előre is köszönöm:-)

3 csavar a termosztát csere, és max 5 perc. Szemből nézve, bal első sarkán van a hengerfejen. Egy vastag cső megy rá.

A középső szellőzőből nekem is hidegebb levegő jön. Ez gyárilag ilyen. Bár ha zavar, akkor szedd ki a rácsot, és látof hogy vizszintesen ketté van osztva a bejövö rész. Amelyikből hideg levegő jön, tömj bele egy darab szivacsot. Nálam is igy van. És már meleg a bejövő levegő.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. srácok!

Kellene 1 kis segítség nekem.Ma kicseréltem a porlasztócsúcsaimat a verdában(17DR) és a csere után olyan jelenség jött elő,hogy hullámzik a fordulat.Kis és nagy gázon egyaránt.Na annyira nem,de nekem zavarja a fülem.A régi csúccsal nem voltak ilyen problémák.Az esetleg közre játszhat benne hogy 2 porlasztó 150 bar-t nyom az előírt 130 helyett??Egyébként a Kolbenschmidt csúcsról tudtok valamit??Az tudom,hogy csapszeg és dugattyúgyűrű minőségük az jó.Ezért mertem a csúcsot is választani tőlük.1 év garit adtak rá,tehát szerintem túl szar nem lehet.Várom az építő jellegű hozzászólásokat :lol: ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv. srácok!

Kellene 1 kis segítség nekem.Ma kicseréltem a porlasztócsúcsaimat a verdában(17DR) és a csere után olyan jelenség jött elő,hogy hullámzik a fordulat.Kis és nagy gázon egyaránt.Na annyira nem,de nekem zavarja a fülem.A régi csúccsal nem voltak ilyen problémák.Az esetleg közre játszhat benne hogy 2 porlasztó 150 bar-t nyom az előírt 130 helyett??Egyébként a Kolbenschmidt csúcsról tudtok valamit??Az tudom,hogy csapszeg és dugattyúgyűrű minőségük az jó.Ezért mertem a csúcsot is választani tőlük.1 év garit adtak rá,tehát szerintem túl szar nem lehet.Várom az építő jellegű hozzászólásokat :lol: ;)

A csúcsokat tudtommal be is kell állítani cserekor, nem csak betekerni a régi helyére. Ez megvolt nálad?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.