Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Túl vagyok a motorcserén.A motortartó gumibak alu konzolját esélyem sem volt a helyén levenni. Forgattuk mint bohóc a

gombócot, de kijött.A másik csupasz motor be.Az extrák ( szivó, kipufogó csonk, adagoló...) felszerelése után

inditás,és valami istentelen dizeles nagyon hangos, viszont egyenletes motor hang fogadott.Előtöltést állitottam.

A nagyon hangos dizeles hang megszűnt, és nagyon megy.De jó ez nekem? A kiszerelt motor 5.sebességi fokozatba

43 km/h tól is kis túlzással húzott,na ez nem, ennél a motornál,vagy beállitásnál váltogatni kell, mert rángat,és

gyorsitáskor nem gyengén füstöl. Más.Az adagoló tengelye csapágyas ami nyilván nem tesz jót neki,és a vezérműszij

is lelóg a bordáskerékről ezért a vezető görgő pereme eszegeti a szijjat. Valaki javitott e már otthon ilyen jellegű hibát?

További szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Túl vagyok a motorcserén.A motortartó gumibak alu konzolját esélyem sem volt a helyén levenni. Forgattuk mint bohóc a

gombócot, de kijött.A másik csupasz motor be.Az extrák ( szivó, kipufogó csonk, adagoló...) felszerelése után

inditás,és valami istentelen dizeles nagyon hangos, viszont egyenletes motor hang fogadott.Előtöltést állitottam.

A nagyon hangos dizeles hang megszűnt, és nagyon megy.De jó ez nekem? A kiszerelt motor 5.sebességi fokozatba

43 km/h tól is kis túlzással húzott,na ez nem, ennél a motornál,vagy beállitásnál váltogatni kell, mert rángat,és

gyorsitáskor nem gyengén füstöl. Más.Az adagoló tengelye csapágyas ami nyilván nem tesz jót neki,és a vezérműszij

is lelóg a bordáskerékről ezért a vezető görgő pereme eszegeti a szijjat. Valaki javitott e már otthon ilyen jellegű hibát?

További szép napot!

Lehet, húgy túl kicsi előtöltést állítottál be neki, ettől lágyabb lesz a hangja, viszont elhúzódik az égés, főleg magasabb fotdulaton, ezért füstöl kegyetlenül.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Lehet, húgy túl kicsi előtöltést állítottál be neki, ettől lágyabb lesz a hangja, viszont elhúzódik az égés, főleg magasabb fotdulaton, ezért füstöl kegyetlenül.

Hogy mennyit azt nem tudom, a bordás kerék csavarjainál 1-2 mm. De 5,6 ra jött ki a fogyi.

Nem rossz, köszi. Viszont azon agyalok, venni kéne egy sz@rt aztán jól szétszedni.

Link to comment
Megosztás:

A hengerfej javítás miatt meg lettek bontva a porlasztók, a résolaj elvezetők, meg a porlasztókra menő csövek.

Az összeszerelés után mentem vele kb 100 km-t, a bal szélső porlasztócsúcs könnyezi a gázolajat ahogy a képen látszik, a hollandi és a résolaj elvezető leszorító anya között.

IMG01921-20111121-2034-_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A szivárgó gázolajtól a hollandi fele magasságig nedves volt.

Szombaton húztunk a hollandi anyán egy picit, viszont az alatta lévő leszorító anyához nem fértünk hozzá.

Azóta mentem kb 200 km-t, nem annyira mint a ráhúzás előtt, de megint gázolajos! Mi a frászt kezdjek vele? Nem merem után húzni, mert attól félek valami engedni fog! Feltételezem hogy nem a résolajnál ereszt ami max 1-2 bar, hanem a hollandinál, ami 150-200 bar.

Link to comment
Megosztás:

??? . Vagy csak vissza lazitani az adagolón is és a porlasztón is és először a porlasztón meghúzni hogy tuti a helyére menjen.

Az adagolóról nem lett levéve a cső szerintem. Látni nem láttam, mikor szerelték, csak annyit, hogy amikor a HF le volt véve, akkor a csövek ott álltak a helyükön.

De megpróbáljuk, majd hétvégén. Csak azt a k...szívótorkot megint le kell venni, hogy hozzá lehessen férni...

A résolaj visszavezetőnél nem szivároghat? Nem igazán vágom, hogy ott hogy van megoldva a tömítés...

Link to comment
Megosztás:

háj! azt mért van, hogy a kék fölé nem megy a vízhőfok mutatója? igaz 2ezer fölé nem nagyon pörgetem a fordulatot se...de mondjuk ha dugóba állok egy 20 percet akkor egyből fent van 100fokon:D mért van ez?:lol: még egy nem ideszóló kérdés, dehátha, 170/65 r14es gumikba mekkora nyomás kell?;)

Link to comment
Megosztás:

háj! azt mért van, hogy a kék fölé nem megy a vízhőfok mutatója? igaz 2ezer fölé nem nagyon pörgetem a fordulatot se...de mondjuk ha dugóba állok egy 20 percet akkor egyből fent van 100fokon:D mért van ez?:lol: még egy nem ideszóló kérdés, dehátha, 170/65 r14es gumikba mekkora nyomás kell?;)

Termosztát csere

2.2bar

Link to comment
Megosztás:

pedig fűteni fűt mint az isten nyila, csak a vízhőfok nem megy fel olyanyira.... 2.2 bar elől hátul?;) köszi;)

Nekem is fűtött gyönyörűen a rossz termosztáttal is, de az újjal még jobban.

Tapogasd meg, hogy hirtelen melegszik el a hűtőd, vagy szép lassan fokozatosan langyosodik. (ahol a termosztát felől rámegy a cső a sarokban)

Ha hirtelen elönti a forróság alapjáraton járatás után (hidegtől függően kb 5-10 perc) akkor adott a probléma. :)

Mikor volt cserélve? (ha 1-2 éve, vagy nem tudod mikor, akkor szerintem cserélj!) Fogyasztásban is meg fog látszani. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az Isuzu tulajoktól kérdezném elsősorban, de ha más is tudja, az is jó. ;)

Szóval mennyi a vízhőfokotok mostanság? Most cseréltem termosztátot, volt egy kis kavar, lényeg az, hogy elvileg a belevaló van benne most. 80 fokos, a hőfokom nem is megy feljebb. Konkrétan a kék sáv és a 90-es vonal között vagyok félúton. Valaki azt mondta, hogy ez jó nekem. Tényleg? :lol:

A másik a fűtéssel kapcsolatban kicsit rágódtam a megfelelő topikban, viszont volna egy kérdésem.

DSC_6373_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A bekarikázott csőcsonk a radiátor visszajövője. Egész közel a motorblokkhoz, van ott mindenféle elágazás még, meg csövek is. Mint látjátok levehető, van valami egész vékony tömítés alatta.

Mi a fene ez a csonk, és mi van alatta? Hova megy?

(Csak azért mert nem légtelenedik a radiátor ágam, és ki akarom ezt pucoválni, hátha. Csak figyelje-e elpattanó rugókra, membránra, vagy kicsi kínaira, mikor leszedem?)

Link to comment
Megosztás:

Az Isuzu tulajoktól kérdezném elsősorban, de ha más is tudja, az is jó. ;)

Szóval mennyi a vízhőfokotok mostanság? Most cseréltem termosztátot, volt egy kis kavar, lényeg az, hogy elvileg a belevaló van benne most. 80 fokos, a hőfokom nem is megy feljebb. Konkrétan a kék sáv és a 90-es vonal között vagyok félúton. Valaki azt mondta, hogy ez jó nekem. Tényleg? :lol:

85 fokos termosztát való bele. Le is teszteltem, hőmérő szerint 86 fokon nyit.

Nekem műszer szerint 80-81 fok körül tartja a hőfokot. A motor iszonyat nehezen melegszik be, 8-10 km kell neki, attól függően, mennyire nyomom neki.

Alapjárat közeli városozásnál még tovább tart. A a hűtőre menő cső nem melegszik.

A másik a fűtéssel kapcsolatban kicsit rágódtam a megfelelő topikban, viszont volna egy kérdésem.

%7Boption%7Dhttp://kepfeltoltes.hu/111123/DSC_6373_www.kepfeltoltes.hu_.jpg/img]

A bekarikázott csőcsonk a radiátor visszajövője. Egész közel a motorblokkhoz, van ott mindenféle elágazás még, meg csövek is. Mint látjátok levehető, van valami egész vékony tömítés alatta.

Mi a fene ez a csonk, és mi van alatta? Hova megy?

(Csak azért mert nem légtelenedik a radiátor ágam, és ki akarom ezt pucoválni, hátha. Csak figyelje-e elpattanó rugókra, membránra, vagy kicsi kínaira, mikor leszedem?)

Van egy úgynevezett kis hűtőkör, amiben a hűtőt kihagyva kering a víz amíg zárva van a termosztát. Ennek része az a leágazás ami a radiátorhoz, az olajszűrőhöz és az adagolóhoz megy. Nemtudom mi van az alatt a csonk alatt, de véleményem szerint tök felesleges levenned. Az egész hűtőkör magától légtelenedik, ha fel van öntve vízzel.

Miből gondolod hogy levegős?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is fűtött gyönyörűen a rossz termosztáttal is, de az újjal még jobban.

Tapogasd meg, hogy hirtelen melegszik el a hűtőd, vagy szép lassan fokozatosan langyosodik. (ahol a termosztát felől rámegy a cső a sarokban)

Ha hirtelen elönti a forróság alapjáraton járatás után (hidegtől függően kb 5-10 perc) akkor adott a probléma. :)

Mikor volt cserélve? (ha 1-2 éve, vagy nem tudod mikor, akkor szerintem cserélj!) Fogyasztásban is meg fog látszani. :lol:

pontosan egy éve volt cserélve, de nem én csináltam, esetleg tudnátok képet linkelni, hogy merre keressem, hogy néz ki:D és mekkora munka ez? én paraszt fejjel is megtudom csinálni, vagy esetleg vigyem el tudóshoz?;)

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a tapasztaltabb dieseles cartársakhoz: az ex-Caravanunknak (17DR) most olyan problémája van, hogy az izzítás egész addig megy benne, amíg a motor be nem indul, magyarán nem áll le a gyújtás ráadása után úgy fél perccel, ahogy régebben tette. Érdekelne, hogy valaki találkozott-e már ilyennel, és mi okozta?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a tapasztaltabb dieseles cartársakhoz: az ex-Caravanunknak (17DR) most olyan problémája van, hogy az izzítás egész addig megy benne, amíg a motor be nem indul, magyarán nem áll le a gyújtás ráadása után úgy fél perccel, ahogy régebben tette. Érdekelne, hogy valaki találkozott-e már ilyennel, és mi okozta?

hát, ha csak a narancssárga izzitószál kint marad még pluszba olyan 30 másodpercig, akkor az relé, kint az aksi melletti dobozban....

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a tapasztaltabb dieseles cartársakhoz: az ex-Caravanunknak (17DR) most olyan problémája van, hogy az izzítás egész addig megy benne, amíg a motor be nem indul, magyarán nem áll le a gyújtás ráadása után úgy fél perccel, ahogy régebben tette. Érdekelne, hogy valaki találkozott-e már ilyennel, és mi okozta?

Találkoztam bizony, nálam is ezt csinálta... relécsere volt a megoldás...

Illetve nekem felváltva csinálta, hogy hol izzított ész nélkül, hol egyáltalán nem.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a tapasztaltabb dieseles cartársakhoz: az ex-Caravanunknak (17DR) most olyan problémája van, hogy az izzítás egész addig megy benne, amíg a motor be nem indul, magyarán nem áll le a gyújtás ráadása után úgy fél perccel, ahogy régebben tette. Érdekelne, hogy valaki találkozott-e már ilyennel, és mi okozta?

Szerintem is bepusztult a relé. Van ismerősöm akinek 4 izzítógyertyáját is megölte, mert folyamatosan izzított, mondjuk az még járó motornál is.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a tapasztaltabb dieseles cartársakhoz: az ex-Caravanunknak (17DR) most olyan problémája van, hogy az izzítás egész addig megy benne, amíg a motor be nem indul, magyarán nem áll le a gyújtás ráadása után úgy fél perccel, ahogy régebben tette. Érdekelne, hogy valaki találkozott-e már ilyennel, és mi okozta?

Van egy új izzítórelém, ha érdekel... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.