astrásgyerek Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Sokat számít, hogy kannázod a gázolajat, vagy mindig kúton tankolsz. Kannázva sosem lehet olyan tisztán tartani a rendszert, mint kúton tankolva. Lehet, hogy a kutak sem egyformák, én 99,9%-ban mindig ugyanannál a MOL kútnál tankolok. Számít bizony. ;) De ez van. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kid Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Sziasztok, Érdeklôdnék, hogy X17DTL motorkódú astrának a gyári 68 Le-t hogyan lehetne egy kicsit feljebb tornászni, nem versenyautót szeretnék varázsolni belôle, csak egy kicsivel erôsebb járgányt. Ha esetleg valaki költöztetett egy kis Jeddy lovagot már az ilyen motorral ellátott astrájába az legyen szíves megosztani. Azért érdekelne mert valószínüleg most fog menni az autó motorgenerálra, mivel már kezd elég kopottas lenni a motor, vez.tengely így 308000 km után és hát ha egy kalap alá lehetne hozni a két dolgot. De ha esetleg valaki már csnáltatott az autón motorfelújítást az meg oszthatná, hogy mire számítsak anyagiakban kb mennyibe fog ez jönni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Sziasztok, Érdeklôdnék, hogy X17DTL motorkódú astrának a gyári 68 Le-t hogyan lehetne egy kicsit feljebb tornászni, nem versenyautót szeretnék varázsolni belôle, csak egy kicsivel erôsebb járgányt. Ha esetleg valaki költöztetett egy kis Jeddy lovagot már az ilyen motorral ellátott astrájába az legyen szíves megosztani. Azért érdekelne mert valószínüleg most fog menni az autó motorgenerálra, mivel már kezd elég kopottas lenni a motor, vez.tengely így 308000 km után és hát ha egy kalap alá lehetne hozni a két dolgot. De ha esetleg valaki már csnáltatott az autón motorfelújítást az meg oszthatná, hogy mire számítsak anyagiakban kb mennyibe fog ez jönni. Nem érdemes tuningolni, ez nem arra való, látványos (tapasztalható) javulást nem tudsz elérni, csak füstölés/magasabb fogyasztás árán. ;) Olvass vissza pár oldalt, nemrég beszéltünk is róla! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kid Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Nem érdemes tuningolni, ez nem arra való, látványos (tapasztalható) javulást nem tudsz elérni, csak füstölés/magasabb fogyasztás árán. ;) Olvass vissza pár oldalt, nemrég beszéltünk is róla! ;) Esetleg egy motorgenerál, mennyibôl jön ki azt nem tudja valaki most nem pontis összeg csak hozzávetôlegesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Esetleg egy motorgenerál, mennyibôl jön ki azt nem tudja valaki most nem pontis összeg csak hozzávetôlegesen. Egy rendes motorgenerál árából, tudsz venni komplett alkatrész autót. ;) Egy szintén DR motorral szerelt kollégával egyszerre kezdtük, ő generálozott, én cseréltem. Nekem 3 nap alatt kész lett, neki több mint egy hónap volt. Nekem 100 körül állt meg a művelet, neki 400 fölött. És még mindig vannak kusza dolgok a motorháztető alatt (volt vagy 2 éve a történés) És akkor ez még egy DR, itt nem kellett foglalkozni a turbó részekkel ;) Én mindenképp, a csere mellett lennék, ha újra probléma lenne, igaz igényel némi vadászatot, de ha az ember talál egy szép, szigorúan kipróbálható motort, akkor jobban ki lehet jönni belőle. De most akkor milyen állapotban van az a motor? Ha generálon gondolkozol akkor miért akarsz tuningolni? Vagy a generált szánnád tuningnak?, vagy most mi van? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Esetleg egy motorgenerál, mennyibôl jön ki azt nem tudja valaki most nem pontis összeg csak hozzávetôlegesen. 100 fölött jóval!! ;) Támogatom Dáwid fenti hozzászólását, donort neki, 150ből veszel kompletten, és még el is adhatod belőle ami neked nem kell majd. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kid Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Egy rendes motorgenerál árából, tudsz venni komplett alkatrész autót. ;) Egy szintén DR motorral szerelt kollégával egyszerre kezdtük, ő generálozott, én cseréltem. Nekem 3 nap alatt kész lett, neki több mint egy hónap volt. Nekem 100 körül állt meg a művelet, neki 400 fölött. És még mindig vannak kusza dolgok a motorháztető alatt (volt vagy 2 éve a történés) És akkor ez még egy DR, itt nem kellett foglalkozni a turbó részekkel ;) Én mindenképp, a csere mellett lennék, ha újra probléma lenne, igaz igényel némi vadászatot, de ha az ember talál egy szép, szigorúan kipróbálható motort, akkor jobban ki lehet jönni belőle. De most akkor milyen állapotban van az a motor? Ha generálon gondolkozol akkor miért akarsz tuningolni? Vagy a generált szánnád tuningnak?, vagy most mi van? :lol: Köszi elgondolkodtató az ötlet csak azért tartok ettôl a megoldástól, mivel túlzottan nem értek hozzá, és így benne van a pakliban, hogy kifogok valami rosszabb állapotut. Generálozni azért szeretnék, mert a szerelôm említette, hogy kissé kopott a vez.tengely ki kéne cserélni, én meg úgy gondoltam ha csere érett, akkor már bontsuk meg a motort és ami esetleg csere érett azt cseréljük most ne késôbb keljen. Mondjuk ez lesz az elsô telünk együtt az autóval, de amikor éjszaka mentem melózni, és volt minusz 1-2 fok akkor már kellett egy kis gázadás is az indításhoz. Nem tudom, hogy ez normális-e nincsen összehasonlítási alapom, meg még soha nem is volt diesel autóm. De meg kedveltem ezt az autót és gondoltam rendbe hozom. Tuningnak nem a generált szánnám, és nem is egy kihegyezett motort szeretnék benne kattogni csak szintén az miatt, hogy ha már meg van bontva és esetleg nem egy nagy befektetés akkor miért ne. Csak érdeklôdés szintjén tettem fel a kérdést nem ragaszkodok hozzá foggal körömmel. De az viszont érdekelne, még hogy ha be tudok szerezni egy jó állapotban lévô külföldi papíros bonor autót akkor a motorcsere után ezt hogy tudom lepapírozni, és esetleg bele megy-e az isuzu diesel is vagy ragaszkodjak a német td-hez mert akkor könnyebb átiratni az önkormányzatnál a forgalmiba a motorszámot Köszönöm az eddigi hozzászólásaitokat, és segítségetek Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Köszi elgondolkodtató az ötlet csak azért tartok ettôl a megoldástól, mivel túlzottan nem értek hozzá, és így benne van a pakliban, hogy kifogok valami rosszabb állapotut. Generálozni azért szeretnék, mert a szerelôm említette, hogy kissé kopott a vez.tengely ki kéne cserélni, én meg úgy gondoltam ha csere érett, akkor már bontsuk meg a motort és ami esetleg csere érett azt cseréljük most ne késôbb keljen. Mondjuk ez lesz az elsô telünk együtt az autóval, de amikor éjszaka mentem melózni, és volt minusz 1-2 fok akkor már kellett egy kis gázadás is az indításhoz. Nem tudom, hogy ez normális-e nincsen összehasonlítási alapom, meg még soha nem is volt diesel autóm. De meg kedveltem ezt az autót és gondoltam rendbe hozom. Tuningnak nem a generált szánnám, és nem is egy kihegyezett motort szeretnék benne kattogni csak szintén az miatt, hogy ha már meg van bontva és esetleg nem egy nagy befektetés akkor miért ne. Csak érdeklôdés szintjén tettem fel a kérdést nem ragaszkodok hozzá foggal körömmel. De az viszont érdekelne, még hogy ha be tudok szerezni egy jó állapotban lévô külföldi papíros bonor autót akkor a motorcsere után ezt hogy tudom lepapírozni, és esetleg bele megy-e az isuzu diesel is vagy ragaszkodjak a német td-hez mert akkor könnyebb átiratni az önkormányzatnál a forgalmiba a motorszámot Köszönöm az eddigi hozzászólásaitokat, és segítségetek Ha ugyan olyan motort teszel bele, akkor egyrészt sokkal egyszerűbb/olcsóbb lepapírozni. (esetleg ha már ne látszik a szám rendesen, akkor vizsgánál is le-kódozzák, és onnantól kezdve nem motorszám, hanem motorkód szerepel a forgalmiban is. (így 6ezerből megúszod a papírozást cakkpakk) Másrészt pedig az isuzu annyira más, hogy kegyetlen sokat kéne építeni, hogy belemenjen. Én mindenképp maradnék a DTL-nél ;) Mielőtt nekiállsz motort bontatni, előtte azért meg kéne nézni, hogy egyáltalán érdemes -e, gondolok itt pl.: egy kompresszió mérésre, olajat, vizet fogyasztja/keveri -e stb. Azért mert valaki szerint egy vez.tengely kopott, én még nem bontanék meg egy motort ;) Ha nem indul túl jól, akkor első körben amit megnéznék az izzítógyertyák csúcsok, üzemanyag szűrő-és annak fűtése, illetve hogy nem levegősödik -e vissza az ü.a. cső. Motort megbontani, csak a legvégső esetben kéne :lol: Nekem így indult 2 éve :lol: http://auto.indavideo.hu/video/17_DR_hideginditas (jáááj de furcsa ezt a belsőt látni :lol: :lol: :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kid Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Ha ugyan olyan motort teszel bele, akkor egyrészt sokkal egyszerűbb/olcsóbb lepapírozni. (esetleg ha már ne látszik a szám rendesen, akkor vizsgánál is le-kódozzák, és onnantól kezdve nem motorszám, hanem motorkód szerepel a forgalmiban is. (így 6ezerből megúszod a papírozást cakkpakk) Másrészt pedig az isuzu annyira más, hogy kegyetlen sokat kéne építeni, hogy belemenjen. Én mindenképp maradnék a DTL-nél ;) Mielőtt nekiállsz motort bontatni, előtte azért meg kéne nézni, hogy egyáltalán érdemes -e, gondolok itt pl.: egy kompresszió mérésre, olajat, vizet fogyasztja/keveri -e stb. Azért mert valaki szerint egy vez.tengely kopott, én még nem bontanék meg egy motort ;) Ha nem indul túl jól, akkor első körben amit megnéznék az izzítógyertyák csúcsok, üzemanyag szűrő-és annak fűtése, illetve hogy nem levegősödik -e vissza az ü.a. cső. Motort megbontani, csak a legvégső esetben kéne :lol: Nekem így indult 2 éve :lol: http://auto.indavideo.hu/video/17_DR_hideginditas (jáááj de furcsa ezt a belsőt látni :lol: :lol: :lol: ) Hát ezaz ha az enyém így indulna akkor nem lenne semmi gond Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Üdv Urak! Néminemű fűtési gondjaim támadtak (a megfelelő topikban írtam is róla), van egy alkatrész, amit nem tudok hova tenni. Fent középtájékon, jobbra fent a gázbovden, a tűzfal felől fotózva, kb a gázolajszűrő felől. Ha jól sejtem, akkor ez valamiféle hidegindítós segédlet lehet. Az a bajom, hogy addig a pontig, ahol elágaznak a radiátorra menő vastag fűtéscsövek odáig melegek. Ezek a vékony csövek is melegek, amik ebbe a nagy hengeres izébe mennek. Az elágazástól viszont tök hideg mindkét csövem, és a radiátor is, ergó nincs fűtés. A radiátort kimostam, nem tűnik eldugultnak. Namármost létezik az, hogy mondjuk ebben a hegeres izében direktbe áramlik a folyadék a vékony csöveken keresztül, és emiatt nem folyik le a radiátorhoz? Ha ezt a valamit kikötöm, és a két csövecskét ledugózom (tehát a fűtéscsövek nem lesznek "rövidre zárva"), és úgy megyek pár kilométert, hogy megnézzem fűt-e a gépezet, akkor lehet valami gond belőle? Valaki tudna nekem segíteni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Köszi elgondolkodtató az ötlet csak azért tartok ettôl a megoldástól, mivel túlzottan nem értek hozzá, és így benne van a pakliban, hogy kifogok valami rosszabb állapotut. Generálozni azért szeretnék, mert a szerelôm említette, hogy kissé kopott a vez.tengely ki kéne cserélni, én meg úgy gondoltam ha csere érett, akkor már bontsuk meg a motort és ami esetleg csere érett azt cseréljük most ne késôbb keljen. Vezérműtengely csere kb fél nap, és még a hengerfejet sem kell levenni. Azért ez nagyon más téma, mint a motor generál ;) A motor generál meg pár naptól több hónapig is húzódhat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 100 fölött jóval!! ;) Támogatom Dáwid fenti hozzászólását, donort neki, 150ből veszel kompletten, és még el is adhatod belőle ami neked nem kell majd. :lol: A donorautó az rizikós, mert lehet, hogy kifogsz egy rosszat, és akkor ott lesz nálad két ugyanolyan szar, amivel semmit sem tudsz kezdeni. Donorautót kirpóbálni nem tudod olyan alaposan, mint egy papíros használt autót. Papaíros használt autónál is fennáll a veszélye, hogy később/hosszabb távon jön ki egy hiba, donorautónál ez különösen igaz. Max elindítod, de mondjuk kipróbálni, meghajtani nem igazán tudod. Egyébként meg miért is donbak ki egy autót donornak, pl Ausztriában? Hát nem éppen azért mert annyira jó. Oké, ha mondjuk összetörött a hátulja, és az eleje sértetlen, de ugye valószínű ez 15 évvel ezelőtt történt, 50 ezer km futásteljesítmény mellett, és egész eddig a fészerben állt az autó? ;) Ne álltassuk magunkat. :lol: Persze lehet kifogni jót is, csak az esélye kicsi. Azt se gondold, hogy az alkatrészeit olyan könnyű eladni. Nekem B Veki van de a pár ezer Ft-os cuccokat kivéve a kutyának sem kell semmi, ami értékesebb. Pedig mondom B Veki. A könyöklő az elment belőle, a motor az kelendő LENNE, aztán ennyi. Plusz még azokat a cuccokat keresik, ami sérült az autón (lökhárító) :lol: Amit keresnek, az ilyen 1000 Ft-os cuccok, mint az index búra, meg a motorháztető szigetelés. Aztán ennyi. Ilyenekért nem érdemes megfognom a csavarhúzót. :lol: A felújítás az a biztos, még ha drágább is, de az eredmény legalább szinte garantált. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Valaki tudna nekem segíteni? Nekem azért csinál ilyet a gépezet, mert hengerfejes lett a motor. Beledolgozik a víztérbe, ezért nem lehet rászorítani a kiegyenlítő tartály kupakot. Így viszont nincs a kellő nyomás alatt a víztér, ezért a fűtés hol elmegy, hol visszajön. Az isuzun is hasonlóan van megoldva a fűtéscsövezés. Az elágazásig meleg, onnan befelé meg langyos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Nekem azért csinál ilyet a gépezet, mert hengerfejes lett a motor. Beledolgozik a víztérbe, ezért nem lehet rászorítani a kiegyenlítő tartály kupakot. Így viszont nincs a kellő nyomás alatt a víztér, ezért a fűtés hol elmegy, hol visszajön. Az isuzun is hasonlóan van megoldva a fűtéscsövezés. Az elágazásig meleg, onnan befelé meg langyos. Értem. Hát nekem az elágazástól hideg mindkét ága. Ha azt a kütyüt kikötöm ideiglenesen lehet tőle valami gondom? Ha esetleg hengerfejes, azt hogy lehet észrevenni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 A donorautó az rizikós, mert lehet, hogy kifogsz egy rosszat, és akkor ott lesz nálad két ugyanolyan szar, amivel semmit sem tudsz kezdeni. Donorautót kirpóbálni nem tudod olyan alaposan, mint egy papíros használt autót. Papaíros használt autónál is fennáll a veszélye, hogy később/hosszabb távon jön ki egy hiba, donorautónál ez különösen igaz. Max elindítod, de mondjuk kipróbálni, meghajtani nem igazán tudod. Egyébként meg miért is donbak ki egy autót donornak, pl Ausztriában? Hát nem éppen azért mert annyira jó. Oké, ha mondjuk összetörött a hátulja, és az eleje sértetlen, de ugye valószínű ez 15 évvel ezelőtt történt, 50 ezer km futásteljesítmény mellett, és egész eddig a fészerben állt az autó? :lol: Ne álltassuk magunkat. :lol: Persze lehet kifogni jót is, csak az esélye kicsi. Azt se gondold, hogy az alkatrészeit olyan könnyű eladni. Nekem B Veki van de a pár ezer Ft-os cuccokat kivéve a kutyának sem kell semmi, ami értékesebb. Pedig mondom B Veki. A könyöklő az elment belőle, a motor az kelendő LENNE, aztán ennyi. Plusz még azokat a cuccokat keresik, ami sérült az autón (lökhárító) :lol: Amit keresnek, az ilyen 1000 Ft-os cuccok, mint az index búra, meg a motorháztető szigetelés. Aztán ennyi. Ilyenekért nem érdemes megfognom a csavarhúzót. :lol: A felújítás az a biztos, még ha drágább is, de az eredmény legalább szinte garantált. Sokkal könnyebb egy jó motordonornak való autót találni, mint komplett papíros használ tautót. ;) Ha egy motordonornál szét van rohadva a bódé, teszel rá magasról, ahogy az sem zavar, ha a fehér autón 30 centis rozsdafolyások vannak, olyan csámpás a futóműve hogy koppig kitekert kormánnyal is a másik irányba kanyarodik, vagy hogy szét van égetve cigivel a belseje. De ha keres az ember, jobb külföldi donorokat lehet találni, mint magyar használ tautót. Az enyém is a németektől jött haza, igaz s.ggbe volt verve elég randán, de a beltér, a motortér, minden, olyan patika volt, amilyet itthon nem látni, még márka fanatikusok autóiban se nagyon. Egyszerűen valahogy más az emberek hozzáállása, és ez a használati tárgyaikon is erősen meglátszik. Komplett autót én sem vennék, mert nagyon sok dolog az életben nem fog elmenni, hosszú távú befektetésre meg nincs pénzem, de hogy egy DR-nél, vagy egy DTL-nél nem kezdenék el egy komplett generált az tuti. Abból a pénzből amennyiből igazán rendbe lehetne tenni, 3 motort teszek bele :lol: Az már más kérdés, hogy az említett problémáért nem hogy donor motort, hanem még komolyabb javítást se biztos hogy igényel. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Értem. Hát nekem az elágazástól hideg mindkét ága. Ha azt a kütyüt kikötöm ideiglenesen lehet tőle valami gondom? Ott az adagolóban víz egy bemiatallt melegít, hogy a dúsító mechanika tudja, hogy mikor hideg és mikor meleg a motor. Mikor kell plusz gázt adni az emelt alapjárathoz. Az isuzunál ezt szolgálja. Valószínűsítem, hogy a DTL-nél is. Szóval baja nem lesz rövid távon, csak annyi, hogy végig emelt alapjáraton fog menni a motor. Ha esetleg hengerfejes, azt hogy lehet észrevenni? Kőkemények a csövek, beledolgozik a víztérbe a motor. Buborékol a kiegyenlítő, fehéres füstöt ereget az autó. Meg összefüggéstelenül melegszik, majd visszahűl a motor. Ezek könnyen észrevehető dolgok, de én csak teljesen véletlenül vettem észre. Ha nem nézegetem jobban, hogy mi a fene van, miért füstöl az autó, akkor az iszonyatos nyomástól eldurranő cső, és elfolyó hűtővíz állított volna meg valahol útközben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Sokkal könnyebb egy jó motordonornak való autót találni, mint komplett papíros használ tautót. ;) Ha egy motordonornál szét van rohadva a bódé, teszel rá magasról, ahogy az sem zavar, ha a fehér autón 30 centis rozsdafolyások vannak, olyan csámpás a futóműve hogy koppig kitekert kormánnyal is a másik irányba kanyarodik, vagy hogy szét van égetve cigivel a belseje. De ha keres az ember, jobb külföldi donorokat lehet találni, mint magyar használ tautót. Az enyém is a németektől jött haza, igaz s.ggbe volt verve elég randán, de a beltér, a motortér, minden, olyan patika volt, amilyet itthon nem látni, még márka fanatikusok autóiban se nagyon. Egyszerűen valahogy más az emberek hozzáállása, és ez a használati tárgyaikon is erősen meglátszik. Komplett autót én sem vennék, mert nagyon sok dolog az életben nem fog elmenni, hosszú távú befektetésre meg nincs pénzem, de hogy egy DR-nél, vagy egy DTL-nél nem kezdenék el egy komplett generált az tuti. Abból a pénzből amennyiből igazán rendbe lehetne tenni, 3 motort teszek bele :lol: Az már más kérdés, hogy az említett problémáért nem hogy donor motort, hanem még komolyabb javítást se biztos hogy igényel. ;) Elméletileg igaz. Csak az a bökkenő, mint írtam, hogy ráolvasással tudsz operálni, körbeszaglászod, elindítod, kicsit túráztatod a motort. Ennyi. Simán eladnám neked vagy bárkinek a hengerfejes motoromat jóként, mert álló helyzetben a motort járatva semmi probléma nem látszik, azonban jól meghajtva keveredik a víz olajjal. Már nem egyszer csináltam meg, hogy kitisztítottam a kiegyenlítő tartályt, meg kicseréltem a vizet a rendszer átmosása után. Amíg meg nem hajtottam rendesen, semmi gyanus dolog nem látszott benne. Ha pl gallyra van törve a hátulja, nem tudod kipróbálni az autót. Pedig ugye pont azok lehetnek potenciálisan jók, amiknek összetörték a hátulját, és nem foglalkoztak a javításával. Csak akkor vennéd észre, hogyha beépítetted az autódba és mennél vele egy próbautat amin lépnéd neki egy kicsit. Aztán ki tudja, hogy a hengerfej repedt, vagy csak a tömítés égett át. Ezért mondom, hogy rizikós, persze szerencséd lehet ettől még. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Ott az adagolóban víz egy bemiatallt melegít, hogy a dúsító mechanika tudja, hogy mikor hideg és mikor meleg a motor. Mikor kell plusz gázt adni az emelt alapjárathoz. Az isuzunál ezt szolgálja. Valószínűsítem, hogy a DTL-nél is. Szóval baja nem lesz rövid távon, csak annyi, hogy végig emelt alapjáraton fog menni a motor. Kőkemények a csövek, beledolgozik a víztérbe a motor. Buborékol a kiegyenlítő, fehéres füstöt ereget az autó. Meg összefüggéstelenül melegszik, majd visszahűl a motor. Ezek könnyen észrevehető dolgok, de én csak teljesen véletlenül vettem észre. Ha nem nézegetem jobban, hogy mi a fene van, miért füstöl az autó, akkor az iszonyatos nyomástól eldurranő cső, és elfolyó hűtővíz állított volna meg valahol útközben. Köszi a választ, már van min elindulni. A kikötést azért kérdeztem, mert akkor lekötöm azt a két csövet, ledugózom őket, így a radiátor felé tud csak áramolni a víz. Ezzel ki lehet zárni, hogy mondjuk ott záródik rövidre a vízkör. Valamint van egy corsa hűtőm, azt valahogy be tudnám kötni, hogy az melegszik-e. Ezzel a radiátorhibát viszonylag könnyen ki tudom szűrni. A jelenségek amiket írtál nem állnak fent, viszont szöget ütött a fejemben, hogy mi van, ha a kupakom nem áll a helyzet magaslatán...? Elvileg akkor sincs túlnyomáson a rendszer, és talán lehet ez a tünet nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Köszi a választ, már van min elindulni. A kikötést azért kérdeztem, mert akkor lekötöm azt a két csövet, ledugózom őket, így a radiátor felé tud csak áramolni a víz. Ezzel ki lehet zárni, hogy mondjuk ott záródik rövidre a vízkör. Valamint van egy corsa hűtőm, azt valahogy be tudnám kötni, hogy az melegszik-e. Ezzel a radiátorhibát viszonylag könnyen ki tudom szűrni. A jelenségek amiket írtál nem állnak fent, viszont szöget ütött a fejemben, hogy mi van, ha a kupakom nem áll a helyzet magaslatán...? Elvileg akkor sincs túlnyomáson a rendszer, és talán lehet ez a tünet nem? Ja hogy neked Isuzud van ;) Akkor veheted biztosra, amít írtam. Viszont van még egy leágazás ugyanebből a csőből, kicsit közelebb a motorhoz, az olajhűtőhöz. Szerintem kezd a kupak cserével. Nem egy nagy összeg az ára. Vagy próbaképpen zárd le úgy a kupakot, hogy ne tudjon elmenni a nyomás. Ennek a módszernek a hátránya, hogy ha véletlenül valami túlnyomás keletkezik a rendszerben, akkor a legggyengébb láncsszem fogja elfosni magát valahol, magyarul az a vízcső, amelyik legjobban el van öregedve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Ja hogy neked Isuzud van ;) Akkor veheted biztosra, amít írtam. Viszont van még egy leágazás kicsit közelebb a motorhoz, az olajhűtő. Szerintem kezd a kupak cserével. Nem egy nagy összeg az ára. Vagy próbaképpen zárd le úgy a kupakot, hogy ne tudjon elmenni a nyomás. Ennek a módszernek a hátránya, hogy ha véletlenül valami túlnyomás keletkezik a rendszerben, akkor a legggyengébb láncsszem fogja elfosni magát valahol, magyarul az a vízcső, amelyik legjobban el van öregedve. Reggel rágumizok egy zacsit a kupakra, és kipróbálom... ;) Esetleg nem tudod véletlenül, hogy hol találok valami leírást/rajzot a csövezésről? (A bibliámban nincs benne, de még utalás sem, hogy minek hova kéne mennie...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Reggel rágumizok egy zacsit a kupakra, és kipróbálom... ;) Esetleg nem tudod véletlenül, hogy hol találok valami leírást/rajzot a csövezésről? (A bibliámban nincs benne, de még utalás sem, hogy minek hova kéne mennie...) Nemtudom sajnos. Elvileg úgy kell lennie ahogy nálad is van, csak nem alakították át a csövezésedet ;) Amíg nem nyit a termosztát addig úgy kering a víz, hogy szivattyú->motor->termosztátház>-csövezés a fűtéshez, adagolóhoz,olajhűtőhöz->vissza a termosztátház->turbó alatti cső->szivattyú. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November8, 2011 Megoszt Elküldve November8, 2011 Ha tudnátok, hogy milyen autókat árulnak bagópénzért németországban... Meghúzzák az oldalát, és egyszerűen olyan drágán javítják (ott ám iszonyat ára van a javításnak - tesómék is romániába hordják az autót javíttatni, németországból, még az utiköltséggel is simán félár alatt van), hogy vagy eladja pár euróért, csak hogy szabaduljon tőle (igen ilyen van németországban ;) ) mintsem hogy fizessen érte, hogy bezúzzák. (ja és bezúzatni is telitankos autókat visznek autórádióval, jó gumikkal, meg minden, haverom kint dolgozik egy autóbontóban, annyit kocsiokázik, amennyit akar, megmarad nekik a benzin ha leengedik, az is borravaló szintjén van.) Itt akkor sem dobunk el egy autót, ha kilehelte a lelkét, inkább javíttatjuk, tákolgatjuk. Ott olyanokat selejteznek ki, hogy itt simán átmenne műszakin különösebb javítás nélkül is! Kinek hogy: (kinek mi számít jobban) - tuti, a tuti, ha felújíttatod, akkor biztosabb, (ez a drágább, időigényesebb megoldás) - ha veszel bele egy másik motort (ne adj isten donorautót) akkor olcsóbban kijössz. (ez az olcsóbb, könnyebb, gyorsabb megoldás) Én donor párti vagyok, tapasztalat... pl: 65ért vettem, és ez jött ki a végén. És még ennyi megvan belőle. (nomeg az enyém megkapta a komplett belsőt - el.ablak, tükör, lábtér fűtés, könyöklős-fejtámlás hátsó ülések + 4 nagyonjó téligumit, 2év alatt jártam el őket.) Szóval ki lehet fogni jó kis donorokat, csak résen kell lenni. ;) Persze ahogy említve is volt, mellé lehet fogni, éppen ezért viszünk magunkkal hozzáértő embereket! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve November9, 2011 Megoszt Elküldve November9, 2011 Ha tudnátok, hogy milyen autókat árulnak bagópénzért németországban... Meghúzzák az oldalát, és egyszerűen olyan drágán javítják (ott ám iszonyat ára van a javításnak - tesómék is romániába hordják az autót javíttatni, németországból, még az utiköltséggel is simán félár alatt van), hogy vagy eladja pár euróért, csak hogy szabaduljon tőle (igen ilyen van németországban ;) ) mintsem hogy fizessen érte, hogy bezúzzák. (ja és bezúzatni is telitankos autókat visznek autórádióval, jó gumikkal, meg minden, haverom kint dolgozik egy autóbontóban, annyit kocsiokázik, amennyit akar, megmarad nekik a benzin ha leengedik, az is borravaló szintjén van.) Itt akkor sem dobunk el egy autót, ha kilehelte a lelkét, inkább javíttatjuk, tákolgatjuk. Ott olyanokat selejteznek ki, hogy itt simán átmenne műszakin különösebb javítás nélkül is! Kinek hogy: (kinek mi számít jobban) - tuti, a tuti, ha felújíttatod, akkor biztosabb, (ez a drágább, időigényesebb megoldás) - ha veszel bele egy másik motort (ne adj isten donorautót) akkor olcsóbban kijössz. (ez az olcsóbb, könnyebb, gyorsabb megoldás) Én donor párti vagyok, tapasztalat... pl: 65ért vettem, és ez jött ki a végén. És még ennyi megvan belőle. (nomeg az enyém megkapta a komplett belsőt - el.ablak, tükör, lábtér fűtés, könyöklős-fejtámlás hátsó ülések + 4 nagyonjó téligumit, 2év alatt jártam el őket.) Szóval ki lehet fogni jó kis donorokat, csak résen kell lenni. ;) Persze ahogy említve is volt, mellé lehet fogni, éppen ezért viszünk magunkkal hozzáértő embereket! :lol: Egyszer egy osztrák ismerőssel mentem ki ausztriába. Útközbe nekünk jött egy másik autó. Az audinak amivel mi mentünk, az egyik ajtó cserés lett, a másik ajtót pedig lábbal ki lehetett volna nyomni. Kérdeztem az ismerőst, hogy mikor csináltatja meg? Ő erre, hogy nem csináltatja meg mert nagyon drága. Használja még egy ideig, és utána beviszi a bontóba. A másik, hogy otthon volt neki egy E kadett az udvaron. Teljesen hibátlan volt az autó, csak már nem használta, mert ott volt az audi. Azt mondta nekem, hogy vigyem el, nem kell neki érte egy fillér se, csak vigyem el az udvaráról, mert ha bontóba viszi akkor még neki kell érte fizetnie. Csak azért nem hoztam el, mert nem volt jogsim, és már itthon nehéz lett volna az üzembe helyezés. Ez kb. 1999-2000 környékén volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November9, 2011 Megoszt Elküldve November9, 2011 Nemtudom sajnos. Elvileg úgy kell lennie ahogy nálad is van, csak nem alakították át a csövezésedet ;) Amíg nem nyit a termosztát addig úgy kering a víz, hogy szivattyú->motor->termosztátház>-csövezés a fűtéshez, adagolóhoz,olajhűtőhöz->vissza a termosztátház->turbó alatti cső->szivattyú. Reggel kipróbáltam, hogy "ledugóztam" a kupakot (konkrétan gumikesztyűt szorítottam rá a kupakkal). De semmi eredmény. Ami viszont érdekes volt, hogy megállás után röktön lecsavartam a kupakod (persze rongyal), de nem volt semmi szisszenés, vagy nyomásváltozásra utaló dolog.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November9, 2011 Megoszt Elküldve November9, 2011 De ha keres az ember, jobb külföldi donorokat lehet találni, mint magyar használ tautót. Az enyém is a németektől jött haza, igaz s.ggbe volt verve elég randán, de a beltér, a motortér, minden, olyan patika volt, amilyet itthon nem látni, még márka fanatikusok autóiban se nagyon. Egyszerűen valahogy más az emberek hozzáállása, és ez a használati tárgyaikon is erősen meglátszik. Az enyém osztrák volt, bele volt cigizve, ki voltak égetve az ülések, még a tetőkárpit is. ;) Ami ugye nem véletlen dolog, hanem parasztság. Az azért látszik, hogy a karbantartásra, javításra oda figyelnek. A motorja látszik hogy rendben volt tartva, még közel a 300-hoz sincs kartegráza, és nagyon finoman jár. Sokat használták, a km futás mellett a karosszéria is sok helyen rohadásnak indult, ezek mindegyike javítgatva volt, és nem is mostanában, a javított részeket is kiverte már a rozsda. Sárvédő íveket, küszöböket, ajtók alját, tető az első szélvédő bal oldali sarkában. Szélvédő sem eredeti benne. Pedig még egy évvel fiatalabb is, mint a sajátom. Ami a hátsó sárvédő íveket kivéve seholsem rozsdásodik. Csak ugye ez nem F Astra, hanem 1,7 TD B Veki, ami olyan ritka, mint a fehér holló. Még bontóban sincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts