Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Ha kap, akkor talán azért rángat. ;) ;)

Motorféknél 0 töltés kellene legyen addig, amíg vissza nem esik a fordulat alapjáratra. Ha előbb is kap üzemanyagot, akkor ott "robbanás" is lesz nem csak motorfék.

Igen, de ez régen a karburátoros autóknál is így volt. A motor alapjáraton akar forogni, de a kerekek gyorsabban forgatják ettől lesz motorfék. Persze ez a fékező hatás kisebb, mintha elvennék az üzemanyagot, de ezt a dolgot a ellesúlyozza a 22:1 körüli kompresszióviszony.

Kb ugyanaz a motorfék hatás, mint a benzinesnél elvett anyaggal.

El lehetne venni a gázolajat motorfék üzemben, nem lett volna nagy dolog, valamiért mégsem tették.

Link to comment
Megosztás:

Rántagás azért lehet, mert a motor valamiért 1300-1500 körül akar forogni miközben motorfékezel. Így ha az alá csökken a fordulat, akkor elkezd rángatni.

De a fura csak az, hogy egy bizonyos tartományban, alatta is, és felette is hibátlanul motorfékez. Kb 200-300 fordulatnyi tartományban. (1500 körül).

Link to comment
Megosztás:

Igen, de ez régen a karburátoros autóknál is így volt. A motor alapjáraton akar forogni, de a kerekek gyorsabban forgatják ettől lesz motorfék. Persze ez a fékező hatás kisebb, mintha elvennék az üzemanyagot, de ezt a dolgot a ellesúlyozza a 22:1 körüli kompresszióviszony.

Kb ugyanaz a motorfék hatás, mint a benzinesnél elvett anyaggal.

El lehetne venni a gázolajat motorfék üzemben, nem lett volna nagy dolog, valamiért mégsem tették.

Ezt nem értem, akkor mit csinálnak, amikor elveszem a gázt? Továbbra is van befecskendezés? ;)

Mire jó az? ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem értem, akkor mit csinálnak, amikor elveszem a gázt? Továbbra is van befecskendezés? ;)

Mire jó az? ;)

Alapjárati befecskendezés van. Hogy miért? Ez jó kérdés. Annyi biztos, hogy így nem olyan erős a motorfék, mintha teljesen el lenne véve az üzemanyag.

Link to comment
Megosztás:

Ma találkoztam a szerelőmmel, nem semmi fazon, az eddig betonkemény kuplungom már majdnem vajpuhán jár. Egyelőre elég volt némi kenőanyag a kuplungbowdenre. A bowden amúgy jó, csak kissé kiszáradt a váltócsatlakozásnál.

Ha már ott voltam rákérdeztem erre a rángatós dologra, elmondtam milyen körülmények között jelentkezik - sikerült is reprodukálni - az ő véleménye szerint nincs gáz és ez természetes jelenség lesz. Mivel a motorom - kisturbós X17DTL - még akkor is turbodízel, ha fél verébnyi a turbója. Ezért kisebb a kompressziója, mint a sima szivódízelé. A hiányzó levegőt a túrbónak kell pótolni - végülis ezért is van a motoron - azonban az alacsony fordulatszám - 950-1300 - kevés a turbónak, hogy felépítse a szükséges nyomást. Ezért - gondolom én - fuldoklik a motor a kevés levegőtől, mivel az adagoló ilyenkor is tolja be az olajat, szemben a benzines befecskendezőrendszerrel, ami ilyenkor ugye elveszi a naftát.

A megoldás a rángatás elkerülésére a srác szerint - kipróbáltam és bejött - az, hogy visszakapcsolok egy fokozatot. Tehát ha pl. megyek 60 Km/h-val 4. fokozatban forog a főtengelyem kb. 1700-at. Elkezdek motorfékezni alapjáratközeli fordulaton, kb. 1000-1300rpm, és szépen jön a rángatás, de már lassítja a motorfék a szekeret, kb. 40 Km/h-ra. Ekkor, mielőtt komolyabban rángatna, visszaváltok 3-ba, kicsit emelkedik a fordulatszám és lőn nincs rángatás. Majd 2-be, végül üzemi fékkel megálok.

Lehet nem ez a legjobb, legprofesszinálisabb megoldás, de mint írtam nálam bevált. Igaz hamarosan szétkapja a kuplungot és lehet kiderül még pár turpisság... ;)

Bocs, ha nagx hülyeségeket írtam.

Én elhiszem, hogy a dízel alacsony fordulaton is "húz", de azért szerintem senki ne kívánja attól a szerencsétlen Ottó motortól, hogy már 1000-es fordulaton is "húzzon"! Ilyen alacsony fordulaton szerintem természetesen rángat. A sebességváltót, bocsi, NYOMATÉKVÁLTÓT azért találták ki, hogy tessék használni! Akinek herótja van tőle, az meg vegyen"óttomata" váltóóósat!

Link to comment
Megosztás:

Én elhiszem, hogy a dízel alacsony fordulaton is "húz", de azért szerintem senki ne kívánja attól a szerencsétlen Ottó motortól, hogy már 1000-es fordulaton is "húzzon"! Ilyen alacsony fordulaton szerintem természetesen rángat. A sebességváltót, bocsi, NYOMATÉKVÁLTÓT azért találták ki, hogy tessék használni! Akinek herótja van tőle, az meg vegyen"óttomata" váltóóósat!

Ebben igazad van.

De nekem 1500 alatt simán jó a motorfék, ott nem rángat be (1000-1500 között), csak amikor már nagyon lent van, ez az az eset, amit te is írtál.

Az én problémám ez:

Nekem is csinál olyat 1600-1800 fordulat között, hogy berángat, ha ráfékezek, és leesik a fordulat 1600 alá, más kisimultan lassul. Nem tudom miért van ez, haverom szerint (szerelő) kuplung baj lehet. ;)

(mint kiderült nem kuplung baj, de hamarosan lesz pénz a kuplungcserére, és akkor megmondom, hogy milyen is volt az állapota...)

1600 fölött még javába kéne legyen motorfék. Ha a fent említett módszerrel lassítok az autón (így lemegy a fordulat 1600-ra), akkor megint van szép egyenletes motorfék.

Link to comment
Megosztás:

Én elhiszem, hogy a dízel alacsony fordulaton is "húz", de azért szerintem senki ne kívánja attól a szerencsétlen Ottó motortól, hogy már 1000-es fordulaton is "húzzon"! Ilyen alacsony fordulaton szerintem természetesen rángat. A sebességváltót, bocsi, NYOMATÉKVÁLTÓT azért találták ki, hogy tessék használni! Akinek herótja van tőle, az meg vegyen"óttomata" váltóóósat!

Ha jól emlékszem DTL motorról volt szó, nem bezinesről.

Én ha 50-el megyek 5-ben, akkor kb 1200-1300 körül forog a motor, Ha ilyenkor lelépek a gázról, nincs rángatás, egészen addig, amíg le nem lassulok addig, hogy a fordulatszám visszaessen alapjáratig, ez kb 40 km/h. Ha tovább lassítok, akkor persze már berángat, de az mondjuk logikus, hogy 1200 alá nem engedem esni a fordulatszámot, mert ott már se motorfék a megálláshoz, se erő a gyorsításhoz nincsen. Inkább visszaváltok, vagy kiveszem üresbe és üzemifékkel állok meg.

Link to comment
Megosztás:

Nem rángat. De ha 60 ról akarok megállni, nem 5. ben motorfékezek, hanem visszatolom 3.ba, és fékezek.

Folyamatos lassításról beszélek. :lol: kb 100-ról, és 50-el megyek tovább. (lakott területre érek be, és elveszem a gázt a tábla előtt, szépen lelassítanám motorfékkel 50-re (nah jó, 55re ;) ), és így haladnék tovább. Én ilyen esetről beszélek! Ha meg akarok állni, kinyomom kuplungal, kiveszem üresbe, és lefékeztem, nem rángattatom szét. :lol:

Ha jól emlékszem DTL motorról volt szó, nem bezinesről.

Én ha 50-el megyek 5-ben, akkor kb 1200-1300 körül forog a motor, Ha ilyenkor lelépek a gázról, nincs rángatás, egészen addig, amíg le nem lassulok addig, hogy a fordulatszám visszaessen alapjáratig, ez kb 40 km/h. Ha tovább lassítok, akkor persze már berángat, de az mondjuk logikus, hogy 1200 alá nem engedem esni a fordulatszámot, mert ott már se motorfék a megálláshoz, se erő a gyorsításhoz nincsen. Inkább visszaváltok, vagy kiveszem üresbe és üzemifékkel állok meg.

nah akkor mégegyszer leírom, lasstás, elérem az 1800-as fordulatot, innen rángat 1600-ig, majd kisimul, és érezhetően motorfékkel tovább lassul egészen 1200 ig kb, onnan kinyomom, sőt, én ki szoktam nyomni már a rángatáskor, inkább kopjon a fék, úgyis cserész lesz (az is ;) ).

Link to comment
Megosztás:

Folyamatos lassításról beszélek. :lol: kb 100-ról, és 50-el megyek tovább. (lakott területre érek be, és elveszem a gázt a tábla előtt, szépen lelassítanám motorfékkel 50-re (nah jó, 55re ;) ), és így haladnék tovább. Én ilyen esetről beszélek! Ha meg akarok állni, kinyomom kuplungal, kiveszem üresbe, és lefékeztem, nem rángattatom szét. :lol:

nah akkor mégegyszer leírom, lasstás, elérem az 1800-as fordulatot, innen rángat 1600-ig, majd kisimul, és érezhetően motorfékkel tovább lassul egészen 1200 ig kb, onnan kinyomom, sőt, én ki szoktam nyomni már a rángatáskor, inkább kopjon a fék, úgyis cserész lesz (az is ;) ).

Így már más. :lol:

Én akár 40-el is tudok gurulni 5. ben folyamatosan, akkor sem rángat.

Sőt, alapjáraton, gázadás nélkül simán el tudok indulni, és sima uton, akár 5. ig is fel tudok kapcsolni ugy, hogy hozzá sem érek a gázpedálhoz. Persze nem igy járok, csak kiváncsiságból kipróbáltam a héten. De pl parkolásnál, tolatáskor egyik lábam a féken, másik a kuplungon. Alapjáraton tolatok be a helyre, közben folyamatosan fékezek. Ilyenkor sem rángat.

Link to comment
Megosztás:

Így már más. :lol:

Én akár 40-el is tudok gurulni 5. ben folyamatosan, akkor sem rángat.

Sőt, alapjáraton, gázadás nélkül simán el tudok indulni, és sima uton, akár 5. ig is fel tudok kapcsolni ugy, hogy hozzá sem érek a gázpedálhoz. Persze nem igy járok, csak kiváncsiságból kipróbáltam a héten. De pl parkolásnál, tolatáskor egyik lábam a féken, másik a kuplungon. Alapjáraton tolatok be a helyre, közben folyamatosan fékezek. Ilyenkor sem rángat.

Ezeket tudja az enyém is. (csak kb 55 körül rángat)

Kis fordulaton nekem sem rángat, ()simán megy 40-el) csak motorféknél kekeckedik velem.

Más:

Muszáj cseréljek gázolajszűrőt, és ki kell mossam a tankot. Ma nem tudtam vele menni 110-nél gyorsabban, egyszerűen nem kapott anyagot. ;) Érződött, hogy húz mint az állat, és egyszercsak megtorpan, és nem megy jobban. ;) Megnéztem a kis szűrőt, ami a gázolajszűrő elé van betéve, konkrétan fekete volt. szerintem feladta a szűrő a tankban, ilyen még sosem volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati befecskendezés van. Hogy miért? Ez jó kérdés. Annyi biztos, hogy így nem olyan erős a motorfék, mintha teljesen el lenne véve az üzemanyag.

Úgy tudom motorféknél 0 befecskendezés van. Lehetne befecsi a motor hűtése, vagy a katalizátor hőntartása miatt. Ezeken kívül biztonságtechnikai okokból is, hogy ne csússzon meg a kerék motorféknél (ne álljon le a motor pl. jégen motorfékezve), de pont azért került oda az a lengéscsillapító, hogy a gáz elvételét lelassítsa.

A rángatás alacsonyabb fordulatnál attól lehet, hogy előbb elkezdődik a befecsi, mint ahogy elérné a motor az alapjárati értéket (illetve nem azt, hanem egy kicsit magasabbat), és az adagoló előbb nyitja az alapjárati rést.

Szerintem otthon annyit lehet tenni, hogy beállítjuk az alapjáratot hidegen (1200) és melegen (850 körül motortól függően) megfelelőre, a többi állításhoz már mérőóra miegymás kell.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Néminemű fűtési gondjaim támadtak (a megfelelő topikban írtam is róla), van egy alkatrész, amit nem tudok hova tenni.

raditortl_195712.jpg

Fent középtájékon, jobbra fent a gázbovden, a tűzfal felől fotózva, kb a gázolajszűrő felől.

Ha jól sejtem, akkor ez valamiféle hidegindítós segédlet lehet. Az a bajom, hogy addig a pontig, ahol elágaznak a radiátorra menő vastag fűtéscsövek odáig melegek. Ezek a vékony csövek is melegek, amik ebbe a nagy hengeres izébe mennek. Az elágazástól viszont tök hideg mindkét csövem, és a radiátor is, ergó nincs fűtés. A radiátort kimostam, nem tűnik eldugultnak.

Namármost létezik az, hogy mondjuk ebben a hegeres izében direktbe áramlik a folyadék a vékony csöveken keresztül, és emiatt nem folyik le a radiátorhoz?

Ha ezt a valamit kikötöm, és a két csövecskét ledugózom (tehát a fűtéscsövek nem lesznek "rövidre zárva"), és úgy megyek pár kilométert, hogy megnézzem fűt-e a gépezet, akkor lehet valami gond belőle?

Link to comment
Megosztás:

Ezeket tudja az enyém is. (csak kb 55 körül rángat)

Kis fordulaton nekem sem rángat, ()simán megy 40-el) csak motorféknél kekeckedik velem.

Más:

Muszáj cseréljek gázolajszűrőt, és ki kell mossam a tankot. Ma nem tudtam vele menni 110-nél gyorsabban, egyszerűen nem kapott anyagot. ;) Érződött, hogy húz mint az állat, és egyszercsak megtorpan, és nem megy jobban. ;) Megnéztem a kis szűrőt, ami a gázolajszűrő elé van betéve, konkrétan fekete volt. szerintem feladta a szűrő a tankban, ilyen még sosem volt. :lol:

Vagy csak az a kis szűrő tömődött el. Az a leggyengébb láncszem. Tök felesleges. Persze ettől még cserélni kell a nagy gázolajszűrőt, én is ilyenkor cserélem, tél előtt mindig. De az a kicsi szar nagyon nem kell oda. Minek szűrt üzemanyagot engedni, a gyárilag oda tervezett fél literes szűrőbe? Csak hogy eggyel több alkatrész szopathasson. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vagy csak az a kis szűrő tömődött el. Az a leggyengébb láncszem. Tök felesleges. Persze ettől még cserélni kell a nagy gázolajszűrőt, én is ilyenkor cserélem, tél előtt mindig. De az a kicsi szar nagyon nem kell oda. Minek szűrt üzemanyagot engedni, a gyárilag oda tervezett fél literes szűrőbe? Csak hogy eggyel több alkatrész szopathasson. :lol:

Holnap lefényképezem a szűrőt, ha érkezek odáig, a szép átlátszó szűrő konkrétan fekete... ;)

Kb 5-6 alkalommal takarítom egy évben, mindíg gyűlik bele valamennyi, ez mind a gázolajszűrőben landolna.

Lehet csak magamat nyugtatom vele, de nekem jó hogy ott van. ;)

Ez az a kis szűrő.

Link to comment
Megosztás:

Holnap lefényképezem a szűrőt, ha érkezek odáig, a szép átlátszó szűrő konkrétan fekete... ;)

Kb 5-6 alkalommal takarítom egy évben, mindíg gyűlik bele valamennyi, ez mind a gázolajszűrőben landolna.

Lehet csak magamat nyugtatom vele, de nekem jó hogy ott van. ;)

Ez az a kis szűrő.

Mert ott a helye. :lol:

Igy nem kell sosem gázolajszűrőt cserélned, mert semmi kosz nem jut bele. De ez a kis szar, tud meglepetést okozni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom motorféknél 0 befecskendezés van. Lehetne befecsi a motor hűtése, vagy a katalizátor hőntartása miatt. Ezeken kívül biztonságtechnikai okokból is, hogy ne csússzon meg a kerék motorféknél (ne álljon le a motor pl. jégen motorfékezve), de pont azért került oda az a lengéscsillapító, hogy a gáz elvételét lelassítsa.

A rángatás alacsonyabb fordulatnál attól lehet, hogy előbb elkezdődik a befecsi, mint ahogy elérné a motor az alapjárati értéket (illetve nem azt, hanem egy kicsit magasabbat), és az adagoló előbb nyitja az alapjárati rést.

Szerintem otthon annyit lehet tenni, hogy beállítjuk az alapjáratot hidegen (1200) és melegen (850 körül motortól függően) megfelelőre, a többi állításhoz már mérőóra miegymás kell.

Mechanikus adagolónál van befecskendezés motorféknél is. Nincs semmi elektronika, ami érzékelné, hogy most motorféküzem. Tehát abba sem marad a befecskendezés, tehát nincs mi elkezdődjön, mikor befejeződik a motorfék.

Link to comment
Megosztás:

Holnap lefényképezem a szűrőt, ha érkezek odáig, a szép átlátszó szűrő konkrétan fekete... ;)

Kb 5-6 alkalommal takarítom egy évben, mindíg gyűlik bele valamennyi, ez mind a gázolajszűrőben landolna.

Lehet csak magamat nyugtatom vele, de nekem jó hogy ott van. ;)

Ez az a kis szűrő.

Nekem semmi gondom nem volt a gázolajszűrővel, amikor cseréltem, akkor is szinte makulátlan volt. Vízteleníteni is próbáltam többször, de semmi nem jött belőle.

Úgyhogy maradok a kétévente való cserénél :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az hogy van, hogy az F astrába az 1.7-es isuzu motor az 82 le, a G astrába az 1.7-es isuzu motor pedig csak 75 le-s???

F Astrában a 8 szelepes Isuzu motor van, X17DT, kamrás befecskendezéssel.

G Astrában a 16 szelepes Isuzu motor van Y17DT - közvetlen befecskendezés elektronikusan vezérelt adagolóval.

A számok csalnak, mert ha sokkal nem is, de érezhetően jobban megy a 75 LE-s motor a G Astrában.

Ha kicsit a számok mögé nézel, láthatod, hogy az Y17DT 4000-en adja le a 75 LE-t, az X17DT meg 4400-on.

A max nyomatéka is kb 2000 körül jelentkezik, míg az X17DT 2400-on.

Link to comment
Megosztás:

F Astrában a 8 szelepes Isuzu motor van, X17DT, kamrás befecskendezéssel.

G Astrában a 16 szelepes Isuzu motor van Y17DT - közvetlen befecskendezés elektronikusan vezérelt adagolóval.

A számok csalnak, mert ha sokkal nem is, de érezhetően jobban megy a 75 LE-s motor a G Astrában.

Ha kicsit a számok mögé nézel, láthatod, hogy az Y17DT 4000-en adja le a 75 LE-t, az X17DT meg 4400-on.

A max nyomatéka is kb 2000 körül jelentkezik, míg az X17DT 2400-on.

Értem. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem semmi gondom nem volt a gázolajszűrővel, amikor cseréltem, akkor is szinte makulátlan volt. Vízteleníteni is próbáltam többször, de semmi nem jött belőle.

Úgyhogy maradok a kétévente való cserénél :lol:

Én évente cserélem. Ma vettem meg a gázolajszűrőt. 900 Ft, ezen nincs mit spórolni. Megkérdeztem, egy kis előszűrő meg 300 ft. Itt még olcsóbb is, csak 260.

Az öregem meg ma kitakarította a kis előszűrőt, így nem tudom lefényképezni, de azt mondja, hogy csuda hogy egyáltalán ment az autó, annyira televolt trutyival. Nagyon jól megy most, a tegnapihoz képest (érzésre) +10 LE. ;) és így már a 140 sem okozott gondot neki 5 személyel tartósan. A tegnap egyedül nem tudtam feljebb tornászni 110-nél. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.