Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Az adagoló tetején - ha jól tudom - kéne lennie egy teleszkópszerű dolognak, az rajta van, és jó is?

Erre gondolsz?

nekem csak egy rugó van ott. Az ilyen teleszkópféleség helyett.

A helyzet az, hogy szerintem nem ez lehet a baj, mert ha pl 100-ról elkezdem visszaengedni motorfékkel, akkor nem csinálja, csak alacsonya fordulaton, 2000 alatt, megfigyelésem szerint az enyém 1800-1500 között, 1500 alatt újra jó minden, és nem rángat. Ehhez meg nem sok köze van már ennek a visszatartónak.

Nem jól gondolom? ;)

Nézzétek meg, hogy a visszafolyó cső oda folyik-e vissza abba a kis tálkába, amiből szív az adagoló, asszem Zotyának volt ilyen problémája.

Köszi, megnézzük.

Link to comment
Megosztás:

Erre gondolsz?

nekem csak egy rugó van ott. Az ilyen teleszkópféleség helyett.

A helyzet az, hogy szerintem nem ez lehet a baj, mert ha pl 100-ról elkezdem visszaengedni motorfékkel, akkor nem csinálja, csak alacsonya fordulaton, 2000 alatt, megfigyelésem szerint az enyém 1800-1500 között, 1500 alatt újra jó minden, és nem rángat. Ehhez meg nem sok köze van már ennek a visszatartónak.

Nem jól gondolom? ;)

Lehet, hogy igazad van, csak rémlik, hogy valakinek régen (évekkel ezelőtt) volt ilyen problémája, és ez volt a megoldás, tett rá egy ilyen telót.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy igazad van, csak rémlik, hogy valakinek régen (évekkel ezelőtt) volt ilyen problémája, és ez volt a megoldás, tett rá egy ilyen telót.

Ez akkor lenne gond (szerintem) ha hírtelen engedjük vissza a gázt, nem? vagy épp ellenkezőleg? tompítja a hírtelen visszaengedést? :lol:

Már így vettem ezzel a rugóval. ;) Bontóba nem adják külön. ;) már vettem volna.

Link to comment
Megosztás:

Az adagoló tetején - ha jól tudom - kéne lennie egy teleszkópszerű dolognak, az rajta van, és jó is?

Nézzétek meg, hogy a visszafolyó cső oda folyik-e vissza abba a kis tálkába, amiből szív az adagoló, asszem Zotyának volt ilyen problémája.

rajta van a teleszkóp (dúsító) működik is, mert kb kuplung cseréjénél volt cserélve, de érted az a gyanus hogy egyszerre 3 embernek is ez a probléma merült fel...itt valami más lesz:D lehet itt járnak közöttünk....és figyelnek minket! ááááh jönnek az idegenek...;)

Link to comment
Megosztás:

Nem is kínlódok azzal, megszoktam már, kuplungolj olyankor.

Mekkora az alapjáratod? nincs véletlenül lecsúszva egy vákumcső? (nekem akkor evett többet) :lol:

Jobban érdekel az, hogy miért nem szívja fel az üzemanyagot a tankból emelkedőn az autóm. ;) De hétvégén szétkapjuk a tankot, ha minden igaz. Remélem meglesz a hiba. ;)

alapjárat, hát kb 900 tartósan....vákumcső nemhiszem, már amit lehetett húzni, szétlehetett húzni már mind megtettem...:lol: mint a hülyegyerek...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez akkor lenne gond (szerintem) ha hírtelen engedjük vissza a gázt, nem? vagy épp ellenkezőleg? tompítja a hírtelen visszaengedést? :lol:

Már így vettem ezzel a rugóval. ;) Bontóba nem adják külön. ;) már vettem volna.

bontóba nem adják igen, én is csak rendelni tudtam, de azt is úgy, hogy hát per pillanat magyarországon nicnsen seholse újjonan, talán 2 hét múlva hoznak németországból ,mondom jó kössz...hozták is szépen 12.500 Ft-ért, de ha tudom, hogy ilyen tip top rugó is helyettesíti.....

Link to comment
Megosztás:

bontóba nem adják igen, én is csak rendelni tudtam, de azt is úgy, hogy hát per pillanat magyarországon nicnsen seholse újjonan, talán 2 hét múlva hoznak németországból ,mondom jó kössz...hozták is szépen 12.500 Ft-ért, de ha tudom, hogy ilyen tip top rugó is helyettesíti.....

Az a kis teleszkóp volt 12.500?

Nekem nincs rajta, csak a helye van meg. De egyáltalán nem okoz semmi problémát a hiánya. Az biztos, hogy nem adnék érte pénzt.

Link to comment
Megosztás:

Az a kis teleszkóp volt 12.500?

Nekem nincs rajta, csak a helye van meg. De egyáltalán nem okoz semmi problémát a hiánya. Az biztos, hogy nem adnék érte pénzt.

Az adagolómon rajt van az a teleszkóp mégis rángat. Nálam stabilan 950-1300rpm között jelentkezik, gyakorlatilag az összes fokozatban, tolóüzemben halmozottan. Volt, hogy majdnem megharaptam a kormányt. ;) Ha menet közben leveszem a gázról a lábam, szépen visszaejti a fordulatot, akkor nem rángat be, csak motorféknél.

Egyelőre úgy kezelem a problémát, hogy 1300rpm-ig visszakapcsolásokkal motorfékezek, aztán üzemi fékkel lassítok/állok meg. Tavasszal úgyis fékfelújítás lesz, eléggé kivállasodtak a tárcsáim ;)

Link to comment
Megosztás:

Az adagolómon rajt van az a teleszkóp mégis rángat. Nálam stabilan 950-1300rpm között jelentkezik, gyakorlatilag az összes fokozatban, tolóüzemben halmozottan. Volt, hogy majdnem megharaptam a kormányt. ;) Ha menet közben leveszem a gázról a lábam, szépen visszaejti a fordulatot, akkor nem rángat be, csak motorféknél.

Egyelőre úgy kezelem a problémát, hogy 1300rpm-ig visszakapcsolásokkal motorfékezek, aztán üzemi fékkel lassítok/állok meg. Tavasszal úgyis fékfelújítás lesz, eléggé kivállasodtak a tárcsáim ;)

Pedig itt más hiba nemigen lehet, mint nem kap elég üzemanyagot.

Link to comment
Megosztás:

Ebben igazad van, bár amiket felsoroltál, annak kb fele csak a fedélzeti miatt van, ami ha nem működne, attól még mindig nem rohadna le az autó. ;) De pl az újabbakban a szervokormány is elektromos, aminek az elfordulásérzékelő szenzorja hajlamos lerohadni akár 10 éves korában is. Ismerősi körben hallottam olyan autóról is, (Mitsubishi) aminek 4 éves korában (gari lejárta után ;) ) kellett egy közel 100 ezer Ft-os elektronikai panelt cserélni, mert összevissza villogott az index, kinyitott a csomagtérajtó amikor nem keleltt volna, meg ilyen finomságok :lol:

A C20NE-hez F Astránál tudtommal extra "hosszú" váltó van. Mennyit pörög a motor 100 km/h-nál?

2100-at.

Link to comment
Megosztás:

Ma találkoztam a szerelőmmel, nem semmi fazon, az eddig betonkemény kuplungom már majdnem vajpuhán jár. Egyelőre elég volt némi kenőanyag a kuplungbowdenre. A bowden amúgy jó, csak kissé kiszáradt a váltócsatlakozásnál.

Ha már ott voltam rákérdeztem erre a rángatós dologra, elmondtam milyen körülmények között jelentkezik - sikerült is reprodukálni - az ő véleménye szerint nincs gáz és ez természetes jelenség lesz. Mivel a motorom - kisturbós X17DTL - még akkor is turbodízel, ha fél verébnyi a turbója. Ezért kisebb a kompressziója, mint a sima szivódízelé. A hiányzó levegőt a túrbónak kell pótolni - végülis ezért is van a motoron - azonban az alacsony fordulatszám - 950-1300 - kevés a turbónak, hogy felépítse a szükséges nyomást. Ezért - gondolom én - fuldoklik a motor a kevés levegőtől, mivel az adagoló ilyenkor is tolja be az olajat, szemben a benzines befecskendezőrendszerrel, ami ilyenkor ugye elveszi a naftát.

A megoldás a rángatás elkerülésére a srác szerint - kipróbáltam és bejött - az, hogy visszakapcsolok egy fokozatot. Tehát ha pl. megyek 60 Km/h-val 4. fokozatban forog a főtengelyem kb. 1700-at. Elkezdek motorfékezni alapjáratközeli fordulaton, kb. 1000-1300rpm, és szépen jön a rángatás, de már lassítja a motorfék a szekeret, kb. 40 Km/h-ra. Ekkor, mielőtt komolyabban rángatna, visszaváltok 3-ba, kicsit emelkedik a fordulatszám és lőn nincs rángatás. Majd 2-be, végül üzemi fékkel megálok.

Lehet nem ez a legjobb, legprofesszinálisabb megoldás, de mint írtam nálam bevált. Igaz hamarosan szétkapja a kuplungot és lehet kiderül még pár turpisság... ;)

Bocs, ha nagx hülyeségeket írtam.

Link to comment
Megosztás:

A benzines. A dizel kap.

Ha kap, akkor talán azért rángat. ;) ;)

Motorféknél 0 töltés kellene legyen addig, amíg vissza nem esik a fordulat alapjáratra. Ha előbb is kap üzemanyagot, akkor ott "robbanás" is lesz nem csak motorfék.

Link to comment
Megosztás:

Ma találkoztam a szerelőmmel, nem semmi fazon, az eddig betonkemény kuplungom már majdnem vajpuhán jár. Egyelőre elég volt némi kenőanyag a kuplungbowdenre. A bowden amúgy jó, csak kissé kiszáradt a váltócsatlakozásnál.

Ha már ott voltam rákérdeztem erre a rángatós dologra, elmondtam milyen körülmények között jelentkezik - sikerült is reprodukálni - az ő véleménye szerint nincs gáz és ez természetes jelenség lesz. Mivel a motorom - kisturbós X17DTL - még akkor is turbodízel, ha fél verébnyi a turbója. Ezért kisebb a kompressziója, mint a sima szivódízelé. A hiányzó levegőt a túrbónak kell pótolni - végülis ezért is van a motoron - azonban az alacsony fordulatszám - 950-1300 - kevés a turbónak, hogy felépítse a szükséges nyomást. Ezért - gondolom én - fuldoklik a motor a kevés levegőtől, mivel az adagoló ilyenkor is tolja be az olajat, szemben a benzines befecskendezőrendszerrel, ami ilyenkor ugye elveszi a naftát.

A megoldás a rángatás elkerülésére a srác szerint - kipróbáltam és bejött - az, hogy visszakapcsolok egy fokozatot. Tehát ha pl. megyek 60 Km/h-val 4. fokozatban forog a főtengelyem kb. 1700-at. Elkezdek motorfékezni alapjáratközeli fordulaton, kb. 1000-1300rpm, és szépen jön a rángatás, de már lassítja a motorfék a szekeret, kb. 40 Km/h-ra. Ekkor, mielőtt komolyabban rángatna, visszaváltok 3-ba, kicsit emelkedik a fordulatszám és lőn nincs rángatás. Majd 2-be, végül üzemi fékkel megálok.

Lehet nem ez a legjobb, legprofesszinálisabb megoldás, de mint írtam nálam bevált. Igaz hamarosan szétkapja a kuplungot és lehet kiderül még pár turpisság... ;)

Bocs, ha nagx hülyeségeket írtam.

Eddig is ezt csináltam én is.

De pl Tivnek nem rángat, pedig az is DTL. ;)

Link to comment
Megosztás:

srácok senkinek semmi megoldás még mindig a gáz elvétele után ugrálás(kecskézéses) dologra? mert nekem szerelő még mindig nem jött rá....:lol: a másik: elkezdtem pizzafutárkodni a vassal és olyankor bőven megeszi a 8-9 litert, ez létezik? X17DTL a motor...

én is a kuplunggal játszom...több odafigyelést igényel mint egy benzines vezetése az biztos, de egy idő után megszokja az ember ;)

Nekem is elég tréül fogyaszt városban, más mondta, hogy a városi /Pesti/ fogyasztása kb 5.5 max 6 lityi, nekem beszürcsöli a 6-7.5 - öt is...

Valami nem stimmel szerintem...

Reméltem, hogy a vezérmű tengely - görgő - vízpumpa - szíj csere után jobb lesz, de nem ;) maradt a fogyasztás, és a rángatás is...

Ráadásul nekem néha elég lassan gyorsul még önmagához képest is, néha rángat, olyankor kuplung kicsit benyom (mint a versenyautókon szokás csinálni duplakuplungolás) moci kicsit felpörget kupi vissza, és akkor vééégre kilő... egyből ráad a turbó is és megvan a gyorsulás :lol: :lol: és a biciklisek imáikba foglalnak :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma találkoztam a szerelőmmel, nem semmi fazon, az eddig betonkemény kuplungom már majdnem vajpuhán jár. Egyelőre elég volt némi kenőanyag a kuplungbowdenre. A bowden amúgy jó, csak kissé kiszáradt a váltócsatlakozásnál.

Ha már ott voltam rákérdeztem erre a rángatós dologra, elmondtam milyen körülmények között jelentkezik - sikerült is reprodukálni - az ő véleménye szerint nincs gáz és ez természetes jelenség lesz. Mivel a motorom - kisturbós X17DTL - még akkor is turbodízel, ha fél verébnyi a turbója. Ezért kisebb a kompressziója, mint a sima szivódízelé. A hiányzó levegőt a túrbónak kell pótolni - végülis ezért is van a motoron - azonban az alacsony fordulatszám - 950-1300 - kevés a turbónak, hogy felépítse a szükséges nyomást. Ezért - gondolom én - fuldoklik a motor a kevés levegőtől, mivel az adagoló ilyenkor is tolja be az olajat, szemben a benzines befecskendezőrendszerrel, ami ilyenkor ugye elveszi a naftát.

A megoldás a rángatás elkerülésére a srác szerint - kipróbáltam és bejött - az, hogy visszakapcsolok egy fokozatot. Tehát ha pl. megyek 60 Km/h-val 4. fokozatban forog a főtengelyem kb. 1700-at. Elkezdek motorfékezni alapjáratközeli fordulaton, kb. 1000-1300rpm, és szépen jön a rángatás, de már lassítja a motorfék a szekeret, kb. 40 Km/h-ra. Ekkor, mielőtt komolyabban rángatna, visszaváltok 3-ba, kicsit emelkedik a fordulatszám és lőn nincs rángatás. Majd 2-be, végül üzemi fékkel megálok.

Lehet nem ez a legjobb, legprofesszinálisabb megoldás, de mint írtam nálam bevált. Igaz hamarosan szétkapja a kuplungot és lehet kiderül még pár turpisság... ;)

Bocs, ha nagx hülyeségeket írtam.

Szerintem több sebből vérik ez az eszmefuttatás. Aki ezt mondta, az alapvető dolgokkal nincs tisztában a motor működését illetően. Olyan, hogy kompresszió, igazából nem is létezik. Kompresszióviszony van, meg kompressziós végnyomás.

Az 17DTLnek a kompresszióviszonya kisebb (DTL: 22:1, szívó: 23:1). Térfogat a dugattyú alsó holtpontjában, illetve a Térfogat a dugattyú felső holtpontjában, ennek aránya a kompresszióviszony. Ennek rohadtul semmi köze nincs a beszívott levegő mennyiségéhez ;) A beszívott levegő mennyiségét a lökettérfogat határozza meg. (az előzőben leírt két térfogat különbsége). Mindkét motor 1700 ccm, ezért (ha már a DTL-t és a DR-t hasonlítjuk, és a DTL-ről képzeletben levesszük a turbót) ugyanannyi levegőt szív be, se többet, se kevesebbet.

A sűrítésben van különbség. Ha egy szívódieselt, és egy turbós dieselt hasoníltunk össze úgy, hogy képzeletben levesszük a turbót, akkor a nagyobb sürítés hatására nagyobb lesz a kompressziós végnyomás, amibe befecskendezik az üzemanyagot. Az elégő üzemanyag nagyobb nyomással tolja le a dugattyút. Nagyobb kompresszióviszony esetén a motor járása valamivel traktorosabb lesz, az egész fordulatszám tartományban nyomatékosabb lesz a motor. Érezni is, mert ugye a jó öreg szívó dieselekkel el lehet vele indulni 2-ben, míg egy mai 17:1-es kompresszióviszonyú Common Rail diesellel még 1-ben is le lehet fulladni. Lényegében a magasabb kompresszióviszonnyal pótolják a turbót a motoron, már amennyire ez pótolni tudja.

A turbó pedig nem pótol semmiféle hiányzó levegőt. Hanem a beszívottnál többet kényszerít be a hengertérbe, több levegőhöz több üzemanyagot lehet betolni, ezáltal erősebb lesz a motor.

Nemtom, de az ilyene szerelőre nem szívesen bíznám az autómat, aki alapvető dolgokkal nincs tisztában.

A diesel motor az nem fog fuldokolni a többlet üzemanyagtól. Hanem keményen elkezd füstölni/kormolni, mint a tuningolt autók.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.