astrásgyerek Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Az adagoló tetején - ha jól tudom - kéne lennie egy teleszkópszerű dolognak, az rajta van, és jó is? Erre gondolsz? nekem csak egy rugó van ott. Az ilyen teleszkópféleség helyett. A helyzet az, hogy szerintem nem ez lehet a baj, mert ha pl 100-ról elkezdem visszaengedni motorfékkel, akkor nem csinálja, csak alacsonya fordulaton, 2000 alatt, megfigyelésem szerint az enyém 1800-1500 között, 1500 alatt újra jó minden, és nem rángat. Ehhez meg nem sok köze van már ennek a visszatartónak. Nem jól gondolom? ;) Nézzétek meg, hogy a visszafolyó cső oda folyik-e vissza abba a kis tálkába, amiből szív az adagoló, asszem Zotyának volt ilyen problémája. Köszi, megnézzük. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Erre gondolsz? nekem csak egy rugó van ott. Az ilyen teleszkópféleség helyett. A helyzet az, hogy szerintem nem ez lehet a baj, mert ha pl 100-ról elkezdem visszaengedni motorfékkel, akkor nem csinálja, csak alacsonya fordulaton, 2000 alatt, megfigyelésem szerint az enyém 1800-1500 között, 1500 alatt újra jó minden, és nem rángat. Ehhez meg nem sok köze van már ennek a visszatartónak. Nem jól gondolom? ;) Lehet, hogy igazad van, csak rémlik, hogy valakinek régen (évekkel ezelőtt) volt ilyen problémája, és ez volt a megoldás, tett rá egy ilyen telót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Lehet, hogy igazad van, csak rémlik, hogy valakinek régen (évekkel ezelőtt) volt ilyen problémája, és ez volt a megoldás, tett rá egy ilyen telót. Ez akkor lenne gond (szerintem) ha hírtelen engedjük vissza a gázt, nem? vagy épp ellenkezőleg? tompítja a hírtelen visszaengedést? :lol: Már így vettem ezzel a rugóval. ;) Bontóba nem adják külön. ;) már vettem volna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bond1 Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Az adagoló tetején - ha jól tudom - kéne lennie egy teleszkópszerű dolognak, az rajta van, és jó is? Nézzétek meg, hogy a visszafolyó cső oda folyik-e vissza abba a kis tálkába, amiből szív az adagoló, asszem Zotyának volt ilyen problémája. rajta van a teleszkóp (dúsító) működik is, mert kb kuplung cseréjénél volt cserélve, de érted az a gyanus hogy egyszerre 3 embernek is ez a probléma merült fel...itt valami más lesz:D lehet itt járnak közöttünk....és figyelnek minket! ááááh jönnek az idegenek...;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bond1 Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Nem is kínlódok azzal, megszoktam már, kuplungolj olyankor. Mekkora az alapjáratod? nincs véletlenül lecsúszva egy vákumcső? (nekem akkor evett többet) :lol: Jobban érdekel az, hogy miért nem szívja fel az üzemanyagot a tankból emelkedőn az autóm. ;) De hétvégén szétkapjuk a tankot, ha minden igaz. Remélem meglesz a hiba. ;) alapjárat, hát kb 900 tartósan....vákumcső nemhiszem, már amit lehetett húzni, szétlehetett húzni már mind megtettem...:lol: mint a hülyegyerek...:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bond1 Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Ez akkor lenne gond (szerintem) ha hírtelen engedjük vissza a gázt, nem? vagy épp ellenkezőleg? tompítja a hírtelen visszaengedést? :lol: Már így vettem ezzel a rugóval. ;) Bontóba nem adják külön. ;) már vettem volna. bontóba nem adják igen, én is csak rendelni tudtam, de azt is úgy, hogy hát per pillanat magyarországon nicnsen seholse újjonan, talán 2 hét múlva hoznak németországból ,mondom jó kössz...hozták is szépen 12.500 Ft-ért, de ha tudom, hogy ilyen tip top rugó is helyettesíti..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November3, 2011 Megoszt Elküldve November3, 2011 bontóba nem adják igen, én is csak rendelni tudtam, de azt is úgy, hogy hát per pillanat magyarországon nicnsen seholse újjonan, talán 2 hét múlva hoznak németországból ,mondom jó kössz...hozták is szépen 12.500 Ft-ért, de ha tudom, hogy ilyen tip top rugó is helyettesíti..... Az a kis teleszkóp volt 12.500? Nekem nincs rajta, csak a helye van meg. De egyáltalán nem okoz semmi problémát a hiánya. Az biztos, hogy nem adnék érte pénzt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve November3, 2011 Megoszt Elküldve November3, 2011 Az a kis teleszkóp volt 12.500? Nekem nincs rajta, csak a helye van meg. De egyáltalán nem okoz semmi problémát a hiánya. Az biztos, hogy nem adnék érte pénzt. Az adagolómon rajt van az a teleszkóp mégis rángat. Nálam stabilan 950-1300rpm között jelentkezik, gyakorlatilag az összes fokozatban, tolóüzemben halmozottan. Volt, hogy majdnem megharaptam a kormányt. ;) Ha menet közben leveszem a gázról a lábam, szépen visszaejti a fordulatot, akkor nem rángat be, csak motorféknél. Egyelőre úgy kezelem a problémát, hogy 1300rpm-ig visszakapcsolásokkal motorfékezek, aztán üzemi fékkel lassítok/állok meg. Tavasszal úgyis fékfelújítás lesz, eléggé kivállasodtak a tárcsáim ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November3, 2011 Megoszt Elküldve November3, 2011 Az adagolómon rajt van az a teleszkóp mégis rángat. Nálam stabilan 950-1300rpm között jelentkezik, gyakorlatilag az összes fokozatban, tolóüzemben halmozottan. Volt, hogy majdnem megharaptam a kormányt. ;) Ha menet közben leveszem a gázról a lábam, szépen visszaejti a fordulatot, akkor nem rángat be, csak motorféknél. Egyelőre úgy kezelem a problémát, hogy 1300rpm-ig visszakapcsolásokkal motorfékezek, aztán üzemi fékkel lassítok/állok meg. Tavasszal úgyis fékfelújítás lesz, eléggé kivállasodtak a tárcsáim ;) Pedig itt más hiba nemigen lehet, mint nem kap elég üzemanyagot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November3, 2011 Megoszt Elküldve November3, 2011 Az a kis teleszkóp volt 12.500? Nekem nincs rajta, csak a helye van meg. De egyáltalán nem okoz semmi problémát a hiánya. Az biztos, hogy nem adnék érte pénzt. Egyetértek! Főleg ennyit! ;) Marad a rugó... Pedig itt más hiba nemigen lehet, mint nem kap elég üzemanyagot. De egyik DTL sem? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Ebben igazad van, bár amiket felsoroltál, annak kb fele csak a fedélzeti miatt van, ami ha nem működne, attól még mindig nem rohadna le az autó. ;) De pl az újabbakban a szervokormány is elektromos, aminek az elfordulásérzékelő szenzorja hajlamos lerohadni akár 10 éves korában is. Ismerősi körben hallottam olyan autóról is, (Mitsubishi) aminek 4 éves korában (gari lejárta után ;) ) kellett egy közel 100 ezer Ft-os elektronikai panelt cserélni, mert összevissza villogott az index, kinyitott a csomagtérajtó amikor nem keleltt volna, meg ilyen finomságok :lol: A C20NE-hez F Astránál tudtommal extra "hosszú" váltó van. Mennyit pörög a motor 100 km/h-nál? 2100-at. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Egyetértek! Főleg ennyit! ;) Marad a rugó... De egyik DTL sem? ;) Mi mástól rángathat? :lol: Esetleg EGR szelep probléma? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Mi mástól rángathat? :lol: Esetleg EGR szelep probléma? Nálam lefalazva. ;) Előtte jobban rángatott. :lol: Motorféknél rángat, akkor annak a valaminek elvileg már semmi köze hozzá, nem? Ha jól tudom, motorféknél nem kap üzemanyagot. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Nálam lefalazva. ;) Előtte jobban rángatott. :lol: Motorféknél rángat, akkor annak a valaminek elvileg már semmi köze hozzá, nem? Ha jól tudom, motorféknél nem kap üzemanyagot. ;) A benzines. A dizel kap. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 A benzines. A dizel kap. Akkor rosszul tudtam. ;) Emiatt lehet? Neked is csinálja? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Akkor rosszul tudtam. ;) Emiatt lehet? Neked is csinálja? ;) Mit? :lol: Az enyém nem rángat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Mit? ;) Az enyém nem rángat. Jó neked! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Jó neked! ;) Az élet apró örömei. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Akkor rosszul tudtam. ;) Emiatt lehet? Neked is csinálja? ;) Akkor nem kap megfelelő mennyiségű üzemanyagot. Vagy többet, vagy kevesebbet kap. Még az se mondhatom, hogy falsot szív mert az nemigen zavarná meg a dieselt :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Akkor nem kap megfelelő mennyiségű üzemanyagot. Vagy többet, vagy kevesebbet kap. Még az se mondhatom, hogy falsot szív mert az nemigen zavarná meg a dieselt :lol: És azon hol lehet szabályozni? ;) Vagy mitől lehet? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Ma találkoztam a szerelőmmel, nem semmi fazon, az eddig betonkemény kuplungom már majdnem vajpuhán jár. Egyelőre elég volt némi kenőanyag a kuplungbowdenre. A bowden amúgy jó, csak kissé kiszáradt a váltócsatlakozásnál. Ha már ott voltam rákérdeztem erre a rángatós dologra, elmondtam milyen körülmények között jelentkezik - sikerült is reprodukálni - az ő véleménye szerint nincs gáz és ez természetes jelenség lesz. Mivel a motorom - kisturbós X17DTL - még akkor is turbodízel, ha fél verébnyi a turbója. Ezért kisebb a kompressziója, mint a sima szivódízelé. A hiányzó levegőt a túrbónak kell pótolni - végülis ezért is van a motoron - azonban az alacsony fordulatszám - 950-1300 - kevés a turbónak, hogy felépítse a szükséges nyomást. Ezért - gondolom én - fuldoklik a motor a kevés levegőtől, mivel az adagoló ilyenkor is tolja be az olajat, szemben a benzines befecskendezőrendszerrel, ami ilyenkor ugye elveszi a naftát. A megoldás a rángatás elkerülésére a srác szerint - kipróbáltam és bejött - az, hogy visszakapcsolok egy fokozatot. Tehát ha pl. megyek 60 Km/h-val 4. fokozatban forog a főtengelyem kb. 1700-at. Elkezdek motorfékezni alapjáratközeli fordulaton, kb. 1000-1300rpm, és szépen jön a rángatás, de már lassítja a motorfék a szekeret, kb. 40 Km/h-ra. Ekkor, mielőtt komolyabban rángatna, visszaváltok 3-ba, kicsit emelkedik a fordulatszám és lőn nincs rángatás. Majd 2-be, végül üzemi fékkel megálok. Lehet nem ez a legjobb, legprofesszinálisabb megoldás, de mint írtam nálam bevált. Igaz hamarosan szétkapja a kuplungot és lehet kiderül még pár turpisság... ;) Bocs, ha nagx hülyeségeket írtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 A benzines. A dizel kap. Ha kap, akkor talán azért rángat. ;) ;) Motorféknél 0 töltés kellene legyen addig, amíg vissza nem esik a fordulat alapjáratra. Ha előbb is kap üzemanyagot, akkor ott "robbanás" is lesz nem csak motorfék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November5, 2011 Megoszt Elküldve November5, 2011 Ma találkoztam a szerelőmmel, nem semmi fazon, az eddig betonkemény kuplungom már majdnem vajpuhán jár. Egyelőre elég volt némi kenőanyag a kuplungbowdenre. A bowden amúgy jó, csak kissé kiszáradt a váltócsatlakozásnál. Ha már ott voltam rákérdeztem erre a rángatós dologra, elmondtam milyen körülmények között jelentkezik - sikerült is reprodukálni - az ő véleménye szerint nincs gáz és ez természetes jelenség lesz. Mivel a motorom - kisturbós X17DTL - még akkor is turbodízel, ha fél verébnyi a turbója. Ezért kisebb a kompressziója, mint a sima szivódízelé. A hiányzó levegőt a túrbónak kell pótolni - végülis ezért is van a motoron - azonban az alacsony fordulatszám - 950-1300 - kevés a turbónak, hogy felépítse a szükséges nyomást. Ezért - gondolom én - fuldoklik a motor a kevés levegőtől, mivel az adagoló ilyenkor is tolja be az olajat, szemben a benzines befecskendezőrendszerrel, ami ilyenkor ugye elveszi a naftát. A megoldás a rángatás elkerülésére a srác szerint - kipróbáltam és bejött - az, hogy visszakapcsolok egy fokozatot. Tehát ha pl. megyek 60 Km/h-val 4. fokozatban forog a főtengelyem kb. 1700-at. Elkezdek motorfékezni alapjáratközeli fordulaton, kb. 1000-1300rpm, és szépen jön a rángatás, de már lassítja a motorfék a szekeret, kb. 40 Km/h-ra. Ekkor, mielőtt komolyabban rángatna, visszaváltok 3-ba, kicsit emelkedik a fordulatszám és lőn nincs rángatás. Majd 2-be, végül üzemi fékkel megálok. Lehet nem ez a legjobb, legprofesszinálisabb megoldás, de mint írtam nálam bevált. Igaz hamarosan szétkapja a kuplungot és lehet kiderül még pár turpisság... ;) Bocs, ha nagx hülyeségeket írtam. Eddig is ezt csináltam én is. De pl Tivnek nem rángat, pedig az is DTL. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hanns Elküldve November5, 2011 Megoszt Elküldve November5, 2011 srácok senkinek semmi megoldás még mindig a gáz elvétele után ugrálás(kecskézéses) dologra? mert nekem szerelő még mindig nem jött rá....:lol: a másik: elkezdtem pizzafutárkodni a vassal és olyankor bőven megeszi a 8-9 litert, ez létezik? X17DTL a motor... én is a kuplunggal játszom...több odafigyelést igényel mint egy benzines vezetése az biztos, de egy idő után megszokja az ember ;) Nekem is elég tréül fogyaszt városban, más mondta, hogy a városi /Pesti/ fogyasztása kb 5.5 max 6 lityi, nekem beszürcsöli a 6-7.5 - öt is... Valami nem stimmel szerintem... Reméltem, hogy a vezérmű tengely - görgő - vízpumpa - szíj csere után jobb lesz, de nem ;) maradt a fogyasztás, és a rángatás is... Ráadásul nekem néha elég lassan gyorsul még önmagához képest is, néha rángat, olyankor kuplung kicsit benyom (mint a versenyautókon szokás csinálni duplakuplungolás) moci kicsit felpörget kupi vissza, és akkor vééégre kilő... egyből ráad a turbó is és megvan a gyorsulás :lol: :lol: és a biciklisek imáikba foglalnak :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November5, 2011 Megoszt Elküldve November5, 2011 Ma találkoztam a szerelőmmel, nem semmi fazon, az eddig betonkemény kuplungom már majdnem vajpuhán jár. Egyelőre elég volt némi kenőanyag a kuplungbowdenre. A bowden amúgy jó, csak kissé kiszáradt a váltócsatlakozásnál. Ha már ott voltam rákérdeztem erre a rángatós dologra, elmondtam milyen körülmények között jelentkezik - sikerült is reprodukálni - az ő véleménye szerint nincs gáz és ez természetes jelenség lesz. Mivel a motorom - kisturbós X17DTL - még akkor is turbodízel, ha fél verébnyi a turbója. Ezért kisebb a kompressziója, mint a sima szivódízelé. A hiányzó levegőt a túrbónak kell pótolni - végülis ezért is van a motoron - azonban az alacsony fordulatszám - 950-1300 - kevés a turbónak, hogy felépítse a szükséges nyomást. Ezért - gondolom én - fuldoklik a motor a kevés levegőtől, mivel az adagoló ilyenkor is tolja be az olajat, szemben a benzines befecskendezőrendszerrel, ami ilyenkor ugye elveszi a naftát. A megoldás a rángatás elkerülésére a srác szerint - kipróbáltam és bejött - az, hogy visszakapcsolok egy fokozatot. Tehát ha pl. megyek 60 Km/h-val 4. fokozatban forog a főtengelyem kb. 1700-at. Elkezdek motorfékezni alapjáratközeli fordulaton, kb. 1000-1300rpm, és szépen jön a rángatás, de már lassítja a motorfék a szekeret, kb. 40 Km/h-ra. Ekkor, mielőtt komolyabban rángatna, visszaváltok 3-ba, kicsit emelkedik a fordulatszám és lőn nincs rángatás. Majd 2-be, végül üzemi fékkel megálok. Lehet nem ez a legjobb, legprofesszinálisabb megoldás, de mint írtam nálam bevált. Igaz hamarosan szétkapja a kuplungot és lehet kiderül még pár turpisság... ;) Bocs, ha nagx hülyeségeket írtam. Szerintem több sebből vérik ez az eszmefuttatás. Aki ezt mondta, az alapvető dolgokkal nincs tisztában a motor működését illetően. Olyan, hogy kompresszió, igazából nem is létezik. Kompresszióviszony van, meg kompressziós végnyomás. Az 17DTLnek a kompresszióviszonya kisebb (DTL: 22:1, szívó: 23:1). Térfogat a dugattyú alsó holtpontjában, illetve a Térfogat a dugattyú felső holtpontjában, ennek aránya a kompresszióviszony. Ennek rohadtul semmi köze nincs a beszívott levegő mennyiségéhez ;) A beszívott levegő mennyiségét a lökettérfogat határozza meg. (az előzőben leírt két térfogat különbsége). Mindkét motor 1700 ccm, ezért (ha már a DTL-t és a DR-t hasonlítjuk, és a DTL-ről képzeletben levesszük a turbót) ugyanannyi levegőt szív be, se többet, se kevesebbet. A sűrítésben van különbség. Ha egy szívódieselt, és egy turbós dieselt hasoníltunk össze úgy, hogy képzeletben levesszük a turbót, akkor a nagyobb sürítés hatására nagyobb lesz a kompressziós végnyomás, amibe befecskendezik az üzemanyagot. Az elégő üzemanyag nagyobb nyomással tolja le a dugattyút. Nagyobb kompresszióviszony esetén a motor járása valamivel traktorosabb lesz, az egész fordulatszám tartományban nyomatékosabb lesz a motor. Érezni is, mert ugye a jó öreg szívó dieselekkel el lehet vele indulni 2-ben, míg egy mai 17:1-es kompresszióviszonyú Common Rail diesellel még 1-ben is le lehet fulladni. Lényegében a magasabb kompresszióviszonnyal pótolják a turbót a motoron, már amennyire ez pótolni tudja. A turbó pedig nem pótol semmiféle hiányzó levegőt. Hanem a beszívottnál többet kényszerít be a hengertérbe, több levegőhöz több üzemanyagot lehet betolni, ezáltal erősebb lesz a motor. Nemtom, de az ilyene szerelőre nem szívesen bíznám az autómat, aki alapvető dolgokkal nincs tisztában. A diesel motor az nem fog fuldokolni a többlet üzemanyagtól. Hanem keményen elkezd füstölni/kormolni, mint a tuningolt autók. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts