Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Milyen motor? Dieselnél a generátor adja a fordulatszámjelet, benzinesnél pedig a motorvezérlő.

x17dtl 95ös a kocsi,és most megnemmwndom a generator fajtajat,azt tudom,h amikor az is fellett ujjitva bontoba kerdezte a csavo,h melyik van benne, amibe bele lehet latni, vagy ami teljesen zart, nekem az a belelatos van:)

Link to comment
Megosztás:

Ha ad egy kis plusz anyagot, akkor a turbó is jobban fog tölteni picit, mert azt a kipuffogógáz hajtja. Ha több az anyag, akkor több a kipuffogógáz és jobban pörög a turbó is.

Úgy érdemes tuningolni, hogy teker picit a füstcsavaron, meg a turbó waste-gate szelepén is.

lehet tekert akkor a turbo szelepen is, es azert szalad igy,nemtom;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy olyan dízelbe valót, ami, ad fordulatszámjelet, mert ha nincs hova rádugni, akkor elég nehéz bekötni... (bár eddig úgy tudtam hogy dízelben csak olyan volt, ami fordulatszámjelet is ad)

esetleg letudnad nekem fenykepezni a te generatorodat es hogy hova van radugva a fordulatszammero kabel???

Link to comment
Megosztás:

Ha 0 fokban így indul, mint az enyém, akkor nagy probléma nem lehet :D

http://w3.enternet.hu/tadam/2011.02.26.wmv

15 ezer km-en megeszik kb 2 liter olajat.

2L 15.000 km-en? :) Eléggé szereti akkor.

én most vagyok 11.000nél, és még nem öntöttem utánna, most még éppen nincs a fél jelzésnél, és nem is volt fullosra öntve. 276.000 óra szerint.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon jók, csak vannak típushibái. Szeret hengerfejes lenni. Sztem úgy nézd meg, hogy reggel, mikor még hűvösebb van, Te indítsd be először, legjobb, ha meglepetésszerűen állítasz be, nem megbeszélt időben (nehogy előtted járassák kicsit). Egy dieselről leginkább a hidegindítás árul el sokat, ebből a szempontból jobb télen venni. Ha hidegen (az izzításjelző lámpa kialvása után indítózva) pár fordulat után beindul, és nem fulladnak meg mögötte a koromtól, meg nem csörömpöl túlságosan, akkor talán nem nyúlsz nagyon mellé.

Nekem DTL-van, és nagyon jó.

Februárban vettük, amit FPepe írt, az nagyon is igaz. :D

Nyáron nem nagy cucc beindítani, tegnap feltöltöttem az (alkatrészautónak vásárolt) Isuzu-m akkuját, és 2-3 fordítás után beindult, pedig nem ment már kb 1-2 hónapja, és kopott is a motorja, hidegebb időben kell neki az indítóspray. :)

Még meglepődtem, próbaképp mondom megtekergetem, hátha.... és láss csodát beindult, na gázt azt nyomtam neki rendesen, lökte is a kojtot, de beindult. :D

Én bátran ajánlom az Isuzu motort. Ha nem hengerfejes, és hidegen könnyen indul, akkor nagy gondja nem lehet. Ezek meg ugye könnyen kiderülnek, csak ki kell nyitni a motorháztetőt. Ki kell próbálni, és jól meg kell hajtani miután bemelegedett. Ha hengerfejes a motor, akkor ezután tiszta olaj lesz a kiegyenlítő tartály, még akkor is, ha megpróbálták eltüntetni a nyomait.

A turbót is le kell tesztelni. Álló helyzetben kb 4000-4500-tól lehet hallani a turbó fütyülését. 2-esben kihúzatva olyan 3500-tól. 3-asban és 4-esben padlógáznál már olyan 2500-tól is.

Elindítás után 2-4 mp, mire kialszik az olajnyomás visszajelző. Ez normális. Míg el nem aslzik, addig elég traktor hangja van a motornak, de miután elért az olaj minden szükséges helyre, elhalkul.

Kis kartergáz nem probléma, de az a legjobb, ha egyáltalán nincs.

Ha 0 fokban így indul, mint az enyém, akkor nagy probléma nem lehet :D

http://w3.enternet.hu/tadam/2011.02.26.wmv

15 ezer km-en megeszik kb 2 liter olajat.

Nem kell megijeldni 250-300 ezret futott példányoktól sem, ha igazak rá az előbb mondottak.

köszi a válaszokat skacok.igyekszem nem mellé nyulni:D

Link to comment
Megosztás:

2L 15.000 km-en? :) Eléggé szereti akkor.

én most vagyok 11.000nél, és még nem öntöttem utánna, most még éppen nincs a fél jelzésnél, és nem is volt fullosra öntve. 276.000 óra szerint.

Tudom, hogy nem az igazi, de ez legyen a legnagyobb gondja. Szerencsére ez stagnál már 50 ezer km óta, mióta nálam van, se nem több, se nem kevesebb. És az is mindegy neki, hogy az olaj milyen.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi-bocsi, elpusztult a telefonom, és éppen nem tudok képet feltölteni a mostaniról, igyekszem keríteni képet :lol:

ráér, ha ugyis vennem kell másik generátort...akkor érdekel csak majd( nem kell valakinek egy felújított generátor? cserébe egy olyanért ami nekem kell:D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

nah, eljutottam odaáig, hogy delco generátor van az enyémbe, és arra tutira nem elhet rákötni a fordulatszámmérőt, nah de a bontóba a csávó az olyan szinten hülyének nézett, hogy az nem igaz...asszondi mindegyik generátor ugyanolyan van 5 féle az f astrahoz, de mindegyik ugyanazt tudja...X17DTL a motorom, valaki képet, márkát, opciót nemtom:D köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

nah, eljutottam odaáig, hogy delco generátor van az enyémbe, és arra tutira nem elhet rákötni a fordulatszámmérőt, nah de a bontóba a csávó az olyan szinten hülyének nézett, hogy az nem igaz...asszondi mindegyik generátor ugyanolyan van 5 féle az f astrahoz, de mindegyik ugyanazt tudja...X17DTL a motorom, valaki képet, márkát, opciót nemtom:D köszönöm !

Megcsináltam a képeket! Nem valami jók, csak teló volt nálam.

Képek itt.

A fajtáját nemigazán tudom biztosan, csak ezen a képen látható feliratokból következtettem ki. Szerintem DELCO.

Remélem valamit segít. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Megcsináltam a képeket! Nem valami jók, csak teló volt nálam.

Képek itt.

A fajtáját nemigazán tudom biztosan, csak ezen a képen látható feliratokból következtettem ki. Szerintem DELCO.

Remélem valamit segít. :lol:

Látszik a felirat, hogy Delco Remy :lol:

Egyébként semmi jelentősége a gyártónak, a mi régi dieselünkban pl. Bosch van. Annyi a lényeg, hogy meglegyen rajta a plusz csatlakozás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.