Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
GyIK-ban van leírás róla. (vagy menjünk át a témával egyébbe, vagy villanyosba. Itt már nagyon OFF lettünk)

Majd ha aktuális lesz akkor térjünk rá vissza!

Most még egyenlőre a termosztátomat fogom holnap kicserélni, biztos ami biztos alapon!

Meg még majd boxolnom kell egyet a szerelővel,hogy nézze meg hogy mit nem csinált jól!

Elküldve
Majd ha aktuális lesz akkor térjünk rá vissza!

Most még egyenlőre a termosztátomat fogom holnap kicserélni, biztos ami biztos alapon!

Meg még majd boxolnom kell egyet a szerelővel,hogy nézze meg hogy mit nem csinált jól!

Egyetértek!!! :D

Elküldve
Majd ha aktuális lesz akkor térjünk rá vissza!

Most még egyenlőre a termosztátomat fogom holnap kicserélni, biztos ami biztos alapon!

Meg még majd boxolnom kell egyet a szerelővel,hogy nézze meg hogy mit nem csinált jól!

Nézze, de csak messziről, hátrakötött kézzel :D

Elküldve

Isuzu motornál szedte már valaki le a szelepfedélről a kartergáz visszavezetőnél lévő kis négyzet alakú fém fedelet? Mi van az alatt, illetve minek kellene lennie?

Elküldve

Sziasztok!!

Új vagyok a fórumon, eddig csak olvasgatni jártam fel, de most van egy sztem elég nagy problémám (sztem) az autómmal, és ezért kérek most némi segítséget tőletek!

A szóban forgó autó egy Opel Astra G Caravan 1,7 CDTI 2006.06-ai, 131.000 km-el!

Szóval olyat ad elő, h menet közben leáll..... Semmi előjel nem volt eddig a verdánál ami problémára utalt volna. Úgy kezdődött a dolog, h leparkoltam, aztán nem akart beindulni!

Fél óra pihentetés után meg ismét beindult...na ezt már eljátszotta 2x... A műszerfalon az indításgátló sárga lámpa nem akar elaludni amikor ez a probláma fent áll!

Könyv azt írja, h használjam a pótkulcsot hátha az segít....

a történethez hozzátartozik az is, h mikor vettem, mondta a kereskedő, h a gyári kulcs és az immobilaser nincs összelőve (vagy vmi ilyesmi) és, h ne is használjam, mert menet közben bármikor leállhat! Pótkulcsal nyomom azóta!

Lehet, h csak össze kéne lövetnem a 2 dolgot????

De ez a lámpa (sárga autó benne egy villáskulcs) beindulás után világít egy darabig aztán elalszik. Azt is olvastam róla, h ez a motorvezérlő elektronika meghibásodását is jelezheti...ami asszem elég nagy probláma!!!

Szóval ezek alapján ti mire gondoltok, mi lehet a gáz és mennyire fog fájni a pénztárcámnak, ti mit csinálnátok??

Várom a válaszotokat, köszi előre is!!!!!

Elküldve
Sziasztok!!

Új vagyok a fórumon, eddig csak olvasgatni jártam fel, de most van egy sztem elég nagy problémám (sztem) az autómmal, és ezért kérek most némi segítséget tőletek!

A szóban forgó autó egy Opel Astra G Caravan 1,7 CDTI 2006.06-ai, 131.000 km-el!

Szóval olyat ad elő, h menet közben leáll..... Semmi előjel nem volt eddig a verdánál ami problémára utalt volna. Úgy kezdődött a dolog, h leparkoltam, aztán nem akart beindulni!

Fél óra pihentetés után meg ismét beindult...na ezt már eljátszotta 2x... A műszerfalon az indításgátló sárga lámpa nem akar elaludni amikor ez a probláma fent áll!

Könyv azt írja, h használjam a pótkulcsot hátha az segít....

a történethez hozzátartozik az is, h mikor vettem, mondta a kereskedő, h a gyári kulcs és az immobilaser nincs összelőve (vagy vmi ilyesmi) és, h ne is használjam, mert menet közben bármikor leállhat! Pótkulcsal nyomom azóta!

Lehet, h csak össze kéne lövetnem a 2 dolgot????

De ez a lámpa (sárga autó benne egy villáskulcs) beindulás után világít egy darabig aztán elalszik. Azt is olvastam róla, h ez a motorvezérlő elektronika meghibásodását is jelezheti...ami asszem elég nagy probláma!!!

Szóval ezek alapján ti mire gondoltok, mi lehet a gáz és mennyire fog fájni a pénztárcámnak, ti mit csinálnátok??

Várom a válaszotokat, köszi előre is!!!!!

Ezt sajnos csak tech-2-vel vagy OP-commal lehet helyretenni, keresni kell egy olyan szervízt vagy magán szerelőt, aki rendelkezik ilyennel. :D

Elküldve
Ezt sajnos csak tech-2-vel vagy OP-commal lehet helyretenni, keresni kell egy olyan szervízt vagy magán szerelőt, aki rendelkezik ilyennel. :D

Köszi a választ, de egy kukkot sem értek belőle :S Mi ez a "tech"?? Meg mi az az "op"

Elküldve
Ezt sajnos csak tech-2-vel vagy OP-commal lehet helyretenni, keresni kell egy olyan szervízt vagy magán szerelőt, aki rendelkezik ilyennel. :D

Közben utána néztem mi ez a 2 dolog...Ha jól vettem ki akkor hibakód olvasó program, vagy berendezés ugye?

Ha így van akkor az éppen van a szerelőmnek....meg ezt én is gondoltam, h nem 2 villáskulcs fog vezetni a megoldáshoz :D

Elküldve

Keresgéltem leírást a gázolajszűrő cseréjéről, de nem nagyon találtam. Valaki tudna segíteni nekem, hogy mit, hogyan?

Köszi, üdv!

Elküldve
Keresgéltem leírást a gázolajszűrő cseréjéről, de nem nagyon találtam. Valaki tudna segíteni nekem, hogy mit, hogyan?

Köszi, üdv!

Régi leteker, új felteker, indít, járat egy picit.

Esetleg, ha van teljesen tiszta(!) gázolajod, akkor tölthetsz az új szűrőbe, de én nem szoktam mert az nem szűrt és esetlegesen károsíthatja a nagynyomású kör alkatrészeit. Kicsit fulladozni fog első indításkor, de az adagolóban van annyi nafta, amely elég annyi járatáshoz, hogy feltöltse a szűrőt és légtelenítse a kisnyomású kört.

Elküldve
Keresgéltem leírást a gázolajszűrő cseréjéről, de nem nagyon találtam. Valaki tudna segíteni nekem, hogy mit, hogyan?

Köszi, üdv!

Huhh rengeteg gázolajszűrő cserén és üzemanyag ellátó rész légtelenítésén túl vagyok, de én személy szerint nemtudom hogy ez személykocsiban is így van-e. a c+e biztonságos üzemeltetás oktatatáson belénkverték nagyon :D

Elküldve
Régi leteker, új felteker, indít, járat egy picit.

Esetleg, ha van teljesen tiszta(!) gázolajod, akkor tölthetsz az új szűrőbe, de én nem szoktam mert az nem szűrt és esetlegesen károsíthatja a nagynyomású kör alkatrészeit. Kicsit fulladozni fog első indításkor, de az adagolóban van annyi nafta, amely elég annyi járatáshoz, hogy feltöltse a szűrőt és légtelenítse a kisnyomású kört.

Esetleg még annyit, hogy a csere utáni indításnál célszerű 1500-2000 körüli fordulaton tartani a gépet, amíg a levegőt kijárja magából (abbamarad a rángatózása a motornak), mert alapjáraton lefulladhat, amint odaér az adagolóhoz egy légbuborék, és ilyenkor esetleg elég nehéz újraindítani.

Elküldve
Köszönöm a tanácsokat, akkor a napokban csere!

üdv

Isuzu-s car-társak! Vettem egy ilyen, vadi új Gates termosztátot, ami elvileg 85°C-on nyit (le nem mértem beszerelés előtt). Beszereltem, és akkor jött a meglepi, hogy a műszeregység szerint 80 fok illetve az alatt egy picivel tartja a motor hőfokot. Most ezzel mi a bánatot kezdjek?

Elküldve
Isuzu-s car-társak! Vettem egy ilyen, vadi új Gates termosztátot, ami elvileg 85°C-on nyit (le nem mértem beszerelés előtt). Beszereltem, és akkor jött a meglepi, hogy a műszeregység szerint 80 fok illetve az alatt egy picivel tartja a motor hőfokot. Most ezzel mi a bánatot kezdjek?

nekem 92 fokos, mégis 80 körül van a víz, csak 30 fokban sok padlózáskor megy fel max 90ig:S a 85 fok mondjuk gondolom a teljes nyitásra utal, szóval már 80 fok alatt elkezd kinyitni szépen lassan. Én azt hallottam még, hogy van még egy termosztát az isuzuban egy kisebb ez igaz?

Elküldve
Én azt hallottam még, hogy van még egy termosztát az isuzuban egy kisebb ez igaz?

Állítólag a hengerfejben is van, bontós haverom szívott az 1.5TD corsával így.

Elküldve

milyen izzítógyertyát ajánlatok isuzuba?, Beru volt bent, elég sokáig, de van kis árkülönbség fridcar és unix között, röpke 4ezer huf.

Elküldve
milyen izzítógyertyát ajánlatok isuzuba?, Beru volt bent, elég sokáig, de van kis árkülönbség fridcar és unix között, röpke 4ezer huf.

Nekem most beru van a düzelben. :D

Elküldve
nekem 92 fokos, mégis 80 körül van a víz, csak 30 fokban sok padlózáskor megy fel max 90ig:S.

A műszer és a termosztát nyitása között van egy kis különbség. Én 3-4 fokot tapasztaltam.

A műszer 79-et mutat, a termosztát nyitási hőmérséklete 83 fok volt, ezt bemértem, illetve a lézeres hőmérő is 83 fokot mutatott az egyik forró vizes fémcsövön.

a 85 fok mondjuk gondolom a teljes nyitásra utal, szóval már 80 fok alatt elkezd kinyitni szépen lassan.

A megadott hőmérséklet a nyitás kezdetét jelenti.

Én azt hallottam még, hogy van még egy termosztát az isuzuban egy kisebb ez igaz?

Rászántam ezt a délutánt, hogy megismerjem lelki világát ennek a termosztátnak :D

Az eredeti termosztát, ami benne volt, két szelepes. Van egy kis, és egy nagy átfolyója. Ahogy melegszik fel a termosztátnak az érzékelője, először a kisebb átfolyó nyit, ezután ha melegszik tovább a víz, tovább nyúlik a hőtáguló elem, és kb 1 mm múlva elkezd kinyitni a főátfolyó is.

Lemértem vízben, a mellék átfolyó egészen pontosan 86°C-nál kezd el kinyitni. Ekkor már el tud kezdeni átfolyni a víz a termosztáton, de csak egy viszonylag kicsi résen. 90-91 foknál kezd el kinyitni a nagy átfolyó is, és 100 foknál még nem éri el a maximális nyitottságát. De én csak eddig tudtam mérni.

Az új termosztát - ami mellesleg VERNET gyártmány Gates csomagolásban - csak egyszelepes. Ami nekem jutott, annak egészen pontosan 83°C-nál kezdett el kinyitni a fő átfolyója, és 86°C-nál - aminél az eredeti termosztátnak még csak a mellék átfolyója kezdett el kinyitni - már közel teljesen nyitva volt, szóval ebből adódott, hogy a motort 3-4 fokkal hidegebb hőmérsékleten tartotta.

A mellékág hiánya miatt pedig a motor úgy melegedik be, hogy eléri a 80 fokot a mutató, kinyit a termosztát, megkapja a motor a hideg vizet a nyakába, visszahűl 77-re, termosztát elzár, megint felmegy 80-ra, majd így szépen lassan több ciklus után beáll 79-re.

Az eredeti termosztátnál viszont ez nincs, eléri műszer szerint a 82-t, és itt lecövekel. A mellék ág lassan, fokozatosan kezdi átengedni a vizet, nem pedig a főkör kinyit-bezár, kinyit bezár.

Szóval ennyit az utángyártott alkatrészekről...

IMG01126-20110619-1444_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG01127-20110619-1444_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Sziasztok,

A problémám a következô. X17DTL astra, bosch adagoló. Próbáltam állítani az alapjáraton, de se a hideg se a meleg motor alapjárat állító csavarra sem reagál hiába tekerem semmi változás. Mi lehet a probléma?

A másik kérdésem az lenne, hogy olvastam a kombi astráknál a csomagtartóban található egy szelep, mellyel a hátsó gátló keménysége, és a hasmagassága állítható, annak függvényében hány bar-ra fújtuk fel. Ez a szelep nem mindegyiknél található meg vagy csak az enyémbôl spórolták ki.

Elküldve
Sziasztok,

A problémám a következô. X17DTL astra, bosch adagoló. Próbáltam állítani az alapjáraton, de se a hideg se a meleg motor alapjárat állító csavarra sem reagál hiába tekerem semmi változás. Mi lehet a probléma?

A másik kérdésem az lenne, hogy olvastam a kombi astráknál a csomagtartóban található egy szelep, mellyel a hátsó gátló keménysége, és a hasmagassága állítható, annak függvényében hány bar-ra fújtuk fel. Ez a szelep nem mindegyiknél található meg vagy csak az enyémbôl spórolták ki.

Nincs mindegyikben, csak, ha szintszabályzós hátsó telók vannak gyárilag.

Nekem ez a második astra caravan. Az 1.8-asban nem volt benne, ebben van. :D

Elküldve
Nincs mindegyikben, csak, ha szintszabályzós hátsó telók vannak gyárilag.

Nekem ez a második astra caravan. Az 1.8-asban nem volt benne, ebben van. :D

Ha esetleg csere érett lesz a hátsó gátlóm cserélhetem szintszabályzósra, vagy utólag már ez nagy munka, vagy esetleg be sem szerelhetô

Elküldve
Ha esetleg csere érett lesz a hátsó gátlóm cserélhetem szintszabályzósra, vagy utólag már ez nagy munka, vagy esetleg be sem szerelhetô

A választ átviszem inkább a futóműbe, mert szét lesz rúgva a...... :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.