Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

:D

Jól gondolod... :)

De megmondom havernak, hogy írja le róla, és ha meglesz beírom neked! :D Csak most utazunk el, nem ígérem a mai napra...

én 10nél járok most vele, eddig belement 1 L összesen, most max-on van megint. B)

Muszáj menjek most vele még 2 ezret, mert vezérműcsere volt, és elvitte a pénzt, nomeg sógor nősül, oda is kell zsé, meg az út is... 2500 km 1 hét alatt a minimum... Van még 1 L olajam, figyelgetem, és ha kívánja ráöntöm... ez van, ezt kell szeretni... Ha van rávaló, én 8000nél cserélek amúgy, de most nincsen... :D

Próbáld ki azt, hogyha nem a maxig öntöd.

Én fél felett picivel szoktam tartani az olajszintet, és így mintha kevesebb fogyna.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg az a 15 ezer hülyeség..

Egy hagyományos dízilnél... Hmm..

Egy baromság..

Szerintem meg szintetikus olajjal ez egyáltalán nem hülyeség.

A 15 ezer után leengedett olajam állagra kitűnő állapotú volt.

A motor nem fogyasztott többet a periódus végén, nem kopogott, semmi rendellenességet nem mutatott.

Ráadásul hosszú utakon használom, 10 naponta összejön 1000 km, öt hónap alatt a 15 ezer.

10 ezres cserét egyébként komolyan vehető forrásból még nem hallottam. 7500-at írtak elő a ~95 előtti diesel opelekhez.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld ki azt, hogyha nem a maxig öntöd.

Én fél felett picivel szoktam tartani az olajszintet, és így mintha kevesebb fogyna.

én maxig szoktam önteni, így nem kell annyit nézegetni, a periódus végéig kitart, csak most tettem bele megint (had frissüljön kicsit), mert ugye nem tudom cserélni 10nél most, minimum 2,5 belemegy a héten... majd beszámolok az olajfogyasztásról.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld ki azt, hogyha nem a maxig öntöd.

Én fél felett picivel szoktam tartani az olajszintet, és így mintha kevesebb fogyna.

én maxig szoktam önteni, így nem kell annyit nézegetni, a periódus végéig kitart, csak most tettem bele megint (had frissüljön kicsit), mert ugye nem tudom cserélni 10nél most, minimum 2,5 belemegy a héten... majd beszámolok az olajfogyasztásról.

Én is észre vettem az előző mocinál, hogy ha tele locsoltam, mondván úgyis csak átmegy rajta, akkor hamarabb értünk le, mint ha csak középig öntöttem. Érteni nem értem, de így volt :D

Link to comment
Megosztás:

Én is észre vettem az előző mocinál, hogy ha tele locsoltam, mondván úgyis csak átmegy rajta, akkor hamarabb értünk le, mint ha csak középig öntöttem. Érteni nem értem, de így volt :D

nekem max 1 l megy bele 10.000 alatt, ha maxig öntöm, de általában még annyi sem, 0,5 l az átlagos fogyija 10ezren... :D szerencsére :)

De kipróbálom amit mondtok, szerintem olyan nagy változást nemigen jelenthet...

Link to comment
Megosztás:

nekem max 1 l megy bele 10.000 alatt, ha maxig öntöm, de általában még annyi sem, 0,5 l az átlagos fogyija 10ezren... :D szerencsére :)

De kipróbálom amit mondtok, szerintem olyan nagy változást nemigen jelenthet...

Jóó, persze, de az én motoromnak az átlag olajfogyija már majdnem vetekedett a gázolaj fogyival :D (csak ezért nem, mert pótolt bele vízből is B) ) Ott kicsit feltűnőbb volt.

Link to comment
Megosztás:

Még szerencse, hogy már ez a motorod jobban bevált! B)

Örülök is neki :D Erre nem kell tölteni 2 csere között, még úgy sem, hogy a szelepfedél tömítésemnél könnyezik. Az a rohadt tömítés is megvan már vagy egy hónapja, csak vagy kedvem nincs kicserélni, vagy időm :D

viszont a töltögetésről jut eszembe, a zafira délután már csattogott... öntök bele egy fél kannával :)

Link to comment
Megosztás:

Örülök is neki :) Erre nem kell tölteni 2 csere között, még úgy sem, hogy a szelepfedél tömítésemnél könnyezik. Az a rohadt tömítés is megvan már vagy egy hónapja, csak vagy kedvem nincs kicserélni, vagy időm :D

viszont a töltögetésről jut eszembe, a zafira délután már csattogott... öntök bele egy fél kannával B)

Az enyémen is kellene cserélni azt a tömítést, meg hátul (a motoron) a turbó előtt, a szívórész alatti tömítést, azt mondták az valami sortömítés, vagy mi. Ezt is beiktatom majd! :D csak legyen időm...

Link to comment
Megosztás:

Az enyémen is kellene cserélni azt a tömítést, meg hátul (a motoron) a turbó előtt, a szívórész alatti tömítést, azt mondták az valami sortömítés, vagy mi. Ezt is beiktatom majd! :D csak legyen időm...

Nekem a turbó környékén nem sok gondom van :D

Link to comment
Megosztás:

Igaz..

Még azt elmondom, mielőtt eladtam a vasat jó sokáig nem volt pénzem olajra.

Kb. 12 ezernél cseréltem.

Légszűrőt is, meg mindent.

Szóval, izéééé. A fogyasztásom is fölment vagy 7 literre..

kizárólag valvoline durablendet nyomok bele simán mehet 15ig:) gm már 7000nél rotty volt:S azóta csak VD előírt 7500, de mondjuk lehet a mai olajok jobbak mint a 80-90enes években gyártottak.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg szintetikus olajjal ez egyáltalán nem hülyeség.

A 15 ezer után leengedett olajam állagra kitűnő állapotú volt.

A motor nem fogyasztott többet a periódus végén, nem kopogott, semmi rendellenességet nem mutatott.

Ráadásul hosszú utakon használom, 10 naponta összejön 1000 km, öt hónap alatt a 15 ezer.

10 ezres cserét egyébként komolyan vehető forrásból még nem hallottam. 7500-at írtak elő a ~95 előtti diesel opelekhez.

de ez isuzu:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma regisztráltam nálatok, már nagyon sokat olvasgattam a fórumon!

Nekem 7 éve van egy v6 calibrám, amit most egyenlőre parkolópályára tettem, szeretnék költeni rá(hidrotőkék, vezérlés, karosszéria, stb), de egyenlőre pihen.

Viszont kellett egy munkábajárós autó, amit az ember nem sajnál és kevesset fogyaszt. Így esett a választás egy '93-as 1.7D astra caravanra. 1 hete van nálam az autó és ma egy hosszabb út során elkezdett melegedni. Megnéztem a vizet, hát olaj van benne...:D

A kérdésem az lenne, mire számítsak, mint munka, mint költségek terén?

Lehet elég egy hf tömítés csere, vagy ne álmodozzak?

Válaszotokat előre is köszönöm!

üdv: set79

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma regisztráltam nálatok, már nagyon sokat olvasgattam a fórumon!

Nekem 7 éve van egy v6 calibrám, amit most egyenlőre parkolópályára tettem, szeretnék költeni rá(hidrotőkék, vezérlés, karosszéria, stb), de egyenlőre pihen.

Viszont kellett egy munkábajárós autó, amit az ember nem sajnál és kevesset fogyaszt. Így esett a választás egy '93-as 1.7D astra caravanra. 1 hete van nálam az autó és ma egy hosszabb út során elkezdett melegedni. Megnéztem a vizet, hát olaj van benne...:D

A kérdésem az lenne, mire számítsak, mint munka, mint költségek terén?

Lehet elég egy hf tömítés csere, vagy ne álmodozzak?

Válaszotokat előre is köszönöm!

üdv: set79

Ez csakis a szétszedés után derül ki sajnos. :D

Link to comment
Megosztás:

Értem!

Esetleg tudnál nekem a két végletre egy körülbelüli árat?

Köszi

Ha csak a hf tömítés kell cserélni 50 körl megúszod munkadíjtól függően, de ez mehet lentebb is.

Ha csúnyán bele kell nyúlni lehet 200 felett is, de ez nagyon extrém hiba.

A melegedésen kívül mit vettél még észre?

Mennyi melegszik?

Mennyire olajos a víz?

Nem lehet, hogy egy régebbi tömítéscsere olajmaradéka úszik még a vízben?

Link to comment
Megosztás:

Na most ez úgy volt, hogy mentem és eddig 90 fölé nem nagyon ment a víz, viszont ma 95 fokig ment kint lakotterületen kívül, 100-as tempónál. Félreálltam, levettem a kiegyenlítőtartály kupakját és akkor látom, hogy kevés van benne és olajos! Volt nálam víz, belement vagy 2 liter. Hazajöttem, úgy 100km-re, teljessen jó volt a vízhőfok végig 90 alattit mutatott. Itthon megint levettem a kupakot és tudtam beletenni fél liter vizet. Hozzáteszem, picit szivárog a hűtő is, de sztem ennyire nem.

Nagyon amúgy nem olajos, de kicsit barnás. Sajnos az előéletéről nem tudok, mert kereskedésből való, de mikor megvettem még nem volt ilyen gond, 200km-t jöttem haza pályán, semmi melegedés.

Amúgy mást nem nagyon veszek észre, bár sok összehasonlítási alapom nincs, ez az első dízelem. Hát kb azt a 60 lovat érzem benne, amennyit tudnia kellene, semmi többet! :D Melegen jól indul, hidegen azért teker mire beindul.

Hát egyenlőre ennyi, amit írni tudok róla.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Na most ez úgy volt, hogy mentem és eddig 90 fölé nem nagyon ment a víz, viszont ma 95 fokig ment kint lakotterületen kívül, 100-as tempónál. Félreálltam, levettem a kiegyenlítőtartály kupakját és akkor látom, hogy kevés van benne és olajos! Volt nálam víz, belement vagy 2 liter. Hazajöttem, úgy 100km-re, teljessen jó volt a vízhőfok végig 90 alattit mutatott. Itthon megint levettem a kupakot és tudtam beletenni fél liter vizet. Hozzáteszem, picit szivárog a hűtő is, de sztem ennyire nem.

Nagyon amúgy nem olajos, de kicsit barnás. Sajnos az előéletéről nem tudok, mert kereskedésből való, de mikor megvettem még nem volt ilyen gond, 200km-t jöttem haza pályán, semmi melegedés.

Amúgy mást nem nagyon veszek észre, bár sok összehasonlítási alapom nincs, ez az első dízelem. Hát kb azt a 60 lovat érzem benne, amennyit tudnia kellene, semmi többet! :D Melegen jól indul, hidegen azért teker mire beindul.

Hát egyenlőre ennyi, amit írni tudok róla.

üdv

Vízfolyás nyomokat nem látsz a motortérben? Csövek tövében a bilincseknél? Lehet hogy van egy kis repedés az egyik csövön, vagy lyuk a hűtőn, és nyomás alatt szökik belőle a lé. Ha ennyi vizet megenne, akkor azért azt már látni is kéne szerintem :D

Link to comment
Megosztás:

Hát a hűtőn van valami szivárgás, mert 2 óra állás után, olyan 15cm átmérőjü víz volt alatta. Nyomás alatt nem tudom mennyire eresztheti el. Akkor lehet nem is hengerfejes?

Ha olaj van benne, akkor valami van (vagy legalábbis volt), csak nem biztos hogy annyira vészes a dolog. :D

Első körben inkább a hűtővel kéne foglalkozni, és ha még utána is fogy a lé, akkor tovább gondolkozni.

Link to comment
Megosztás:

Hát a hűtőn van valami szivárgás, mert 2 óra állás után, olyan 15cm átmérőjü víz volt alatta. Nyomás alatt nem tudom mennyire eresztheti el. Akkor lehet nem is hengerfejes?

Sztem először cserélj hűtőt, aztán kiderül. A melegedést okozhatta az is, hogy a kilyukadt hűtő miatt nem volt meg a túlnyomás a rendszerben. A barnás lé lehet egyszerűen rozsdás hűtőfolyadék is, cseréld le sztem a rendszerben az egészet fagyállós, desztillált (ioncserélt) vízzel higított hűtőfolyadékra.

Link to comment
Megosztás:

Hát a hűtőn van valami szivárgás, mert 2 óra állás után, olyan 15cm átmérőjü víz volt alatta. Nyomás alatt nem tudom mennyire eresztheti el. Akkor lehet nem is hengerfejes?

Ez tömítetlenség lesz.

Melegen nyomás alatt jobban szivároghat.

Cserélj termosztátot, 4 izzítógyertyát és egy jó bontott hűtőt. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.