Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok, bocs ha nem minden kérdésem ide vág, a héten szerdán vettem egy astra f caravan-t 1.7D. Legalább is a forgalmiba bejegyzett adatok alapján nekem úgy jött le, hogy egy sima szívó diesel (43 kw 1.7D).

De a bejegyzett motokód x17dtl-el kezdôdik. Akkor ez most sima diesel, vagy turbó diesel?

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az autóban található környezeti hômérséklet mérô nem mûködik. Ennek az érzékelôje hol található.Vagy szokott vele valami tipikus hibaája lenni?

A harmadik és egyben utolsó kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani pécsett, vagy közeli vonzáskörzetében egy szerelôt aki nagyon ismeri ezt a típust mert el szeretném vinni átnézetni a kocsit, és nem szeretném kevésbe hozzá értô de legalább drága szerelôhöz vinni.

Köszönöm a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, bocs ha nem minden kérdésem ide vág, a héten szerdán vettem egy astra f caravan-t 1.7D. Legalább is a forgalmiba bejegyzett adatok alapján nekem úgy jött le, hogy egy sima szívó diesel (43 kw 1.7D).

De a bejegyzett motokód x17dtl-el kezdôdik. Akkor ez most sima diesel, vagy turbó diesel?

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az autóban található környezeti hômérséklet mérô nem mûködik. Ennek az érzékelôje hol található.Vagy szokott vele valami tipikus hibaája lenni?

A harmadik és egyben utolsó kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani pécsett, vagy közeli vonzáskörzetében egy szerelôt aki nagyon ismeri ezt a típust mert el szeretném vinni átnézetni a kocsit, és nem szeretném kevésbe hozzá értô de legalább drága szerelôhöz vinni.

Köszönöm a segítséget

A külső hőmérséklet jeladó a lökösön van elől a vezetőoldalon, egészen lent a koptató előtt. Tipikus hibája, hogy elakad valahol a lökhárító, és leszabják a jeladót, ilyenkor csak a helyét látod, egy másfél centis lyukat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, bocs ha nem minden kérdésem ide vág, a héten szerdán vettem egy astra f caravan-t 1.7D. Legalább is a forgalmiba bejegyzett adatok alapján nekem úgy jött le, hogy egy sima szívó diesel (43 kw 1.7D).

De a bejegyzett motokód x17dtl-el kezdôdik. Akkor ez most sima diesel, vagy turbó diesel?

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az autóban található környezeti hômérséklet mérô nem mûködik. Ennek az érzékelôje hol található.Vagy szokott vele valami tipikus hibaája lenni?

A harmadik és egyben utolsó kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani pécsett, vagy közeli vonzáskörzetében egy szerelôt aki nagyon ismeri ezt a típust mert el szeretném vinni átnézetni a kocsit, és nem szeretném kevésbe hozzá értô de legalább drága szerelôhöz vinni.

Köszönöm a segítséget

Ha X17DTL, akkor turbós, méghozzá a német fajta! :D Nem az Isuzu!

Ilyen a motorja? Mert ha igen, akkor bizony DTL! :D

Link to comment
Megosztás:

Megvolt a vezérműszíj-csere. Képek itt.

kb 70-80 ezer lehetett benne, de még minden jó volt.

BOSCH vezérműszíj - GATES ment bele.

SKF feszítőgörgő - Ugyanilyen (SKF) ment bele.

(nem tudom milyen - no name) terelőgörgő - SKF ment bele.

(nem tudom milyen - no name) vízpumpa - RUVILLE ment bele.

Egyedül a terelőgörgőnek volt már egy kis hangja (ezt levéve tapasztaltuk csak...) No meg ahogy a képeken látszik, a szíj is öregecske volt már, de nem vészesen!

Most egy jó darabig levan a gond! :D

De erősen gondolkozok én is, hogy legközelebb nem 60.000-nél cserélek, hanem majd utána. :D De ez még nem 100%. B) Soká megy még bele +60e. Habár 2 év....

Ja és volt ott egy Vito, amit haver csinál most éppen. Szerintetek? lesz még belőle autó? :D

Az autó előzményei: tetőrevágták, kigyulladt, majd állt az udvaron 3 évig és beállt a motor, belement a víz valahogyan... amúgy az autóban volt vagy 100.000 km max. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma lehúztam a kartergáz visszavezető csövét a gépesről hideg, járó motornál. Hát nem mondom, hogy nem volt némi füst. Igazából nem tudom,h ogy mennyi lenne a normális. Elé tartottam egy papírtörlőt, némi olaj lett rajta. Nyilván relatív a dolog.

Annak a membrános rugós szerkezetnek van valami szerepe (pl nyomás esetén nyit, vagy hasonló)? Kicsit aggaszt, hogy tiszta olaj a levegővisszahűtőből jövő csövem, és a légszűrőház közötti rész. Ott gyárilag nincs tömítés?

Egyébként mértem fogyasztást, 590km-en keresztül mérve 5l/100km. Elégedett vagyok... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma lehúztam a kartergáz visszavezető csövét a gépesről hideg, járó motornál. Hát nem mondom, hogy nem volt némi füst. Igazából nem tudom,h ogy mennyi lenne a normális. Elé tartottam egy papírtörlőt, némi olaj lett rajta. Nyilván relatív a dolog.

Annak a membrános rugós szerkezetnek van valami szerepe (pl nyomás esetén nyit, vagy hasonló)? Kicsit aggaszt, hogy tiszta olaj a levegővisszahűtőből jövő csövem, és a légszűrőház közötti rész. Ott gyárilag nincs tömítés?

Egyébként mértem fogyasztást, 590km-en keresztül mérve 5l/100km. Elégedett vagyok... :D

Te már a második Isuzu-s vagy aki ezt mondja. Én meg a harmadik :D Szóval aggodalomra semmi ok.

A szívó rész a kartergáz visszavezető csőtől kezdve végig olajos. Oda az olaj két helyről kerülhet. A kartergázból lecsapódó olajpára, illetve a turbóból kiszivárgó olaj. Mert ugye a turbonál sem tökéletes a tömítés.

Még új motornál sem, mi meg közel vagyunk a 200 ezerhez :)

Amúgy nálam csak meleg motornál van látható kartergáz, hidegen színtelen, láthatatlan. Csak érezni, hogy picit nyomja ki a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Te már a második Isuzu-s vagy aki ezt mondja. Én meg a harmadik :D Szóval aggodalomra semmi ok.

A szívó rész a kartergáz visszavezető csőtől kezdve végig olajos. Oda az olaj két helyről kerülhet. A kartergázból lecsapódó olajpára, illetve a turbóból kiszivárgó olaj. Mert ugye a turbonál sem tökéletes a tömítés.

Még új motornál sem, mi meg közel vagyunk a 200 ezerhez :D

Amúgy nálam csak meleg motornál van látható kartergáz, hidegen színtelen, láthatatlan. Csak érezni, hogy picit nyomja ki a levegőt.

200-hoz? :D Én szerintem 250-300 körül lehetek, az órában pofátlanul 161e van... :) Hihető...

Nekem is a visszavezetőtől olajos minden, eléggé egyértelműen onnan jön. Mondjuk a légszűrőhöz fogok majd tenni egy papír tömítést, mert ez így nem állapot, hogy csöpög... B)

Link to comment
Megosztás:

200-hoz? :D Én szerintem 250-300 körül lehetek, az órában pofátlanul 161e van... :D Hihető...

Nekem is a visszavezetőtől olajos minden, eléggé egyértelműen onnan jön. Mondjuk a légszűrőhöz fogok majd tenni egy papír tömítést, mert ez így nem állapot, hogy csöpög... :D

enyémben 280 van, az órában! :D :) B)

Kompresszió olyan van benne, hogy alig tudtuk körbeforgatni. :D

Az enyém is olajos, de kit érdekel! :D 5 litert eszik, jól megy, nekem ennyi elég, kis olajat elviselek! :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

200-hoz? :) Én szerintem 250-300 körül lehetek, az órában pofátlanul 161e van... :D Hihető...

Nekem is a visszavezetőtől olajos minden, eléggé egyértelműen onnan jön. Mondjuk a légszűrőhöz fogok majd tenni egy papír tömítést, mert ez így nem állapot, hogy csöpög... :D

Nekem az órában már 330 felett van, nekem csak az olajteknőn van egy pici olaj. Az adagoló is szép tiszta már egy éve. Nincs rajta semmi olaj. Kartergáz az van rendesen.

Nektek az óra hőfokmérője meddig van skálázva? Nekem 110-ig és a hasznaltauton is sok isuzut látok 110-es órával.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 400ezer felett jár már a gépsárkány:) nulla kartergáz, a cső nekem is olajos egy darabig, coolert leszedtem kimostam, de sok olaj nem jött belőle, szóval minimális az az olaj ami eljut odáig. Olajfogyasztás 15ezer km alatt 1-2 deci.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az órában már 330 felett van, nekem csak az olajteknőn van egy pici olaj. Az adagoló is szép tiszta már egy éve. Nincs rajta semmi olaj. Kartergáz az van rendesen.

Nektek az óra hőfokmérője meddig van skálázva? Nekem 110-ig és a hasznaltauton is sok isuzut látok 110-es órával.

És pontosan mér a 110-ig skálázott órád? Ha igen, kíváncsi lennék a hőgombájának a számára, ha egyszer arra jársz.

Link to comment
Megosztás:

És pontosan mér a 110-ig skálázott órád? Ha igen, kíváncsi lennék a hőgombájának a számára, ha egyszer arra jársz.

Hát még először egy termosztát csere kell, azután megnézni, hogy mit is mutat.

Elvileg 100-as órának kéne lennie, de sok isuzuban láttam már 110-est.

astrásgyereknek is isuzu van mégpedig ha jól emlékszem 110-es órával. Átrakta egyszer is próbára a dtl-ből a 100-ast?

Link to comment
Megosztás:

Hát még először egy termosztát csere kell, azután megnézni, hogy mit is mutat.

Elvileg 100-as órának kéne lennie, de sok isuzuban láttam már 110-est.

astrásgyereknek is isuzu van mégpedig ha jól emlékszem 110-es órával. Átrakta egyszer is próbára a dtl-ből a 100-ast?

100-as mind a kettő!

Az 1.6-osé volt 110-es. (azóta már 14SE-ben él tovább :D adtam hozzá a jeladót is.)

ISUZU műszerfalam.

DTL műszerfalam.

Cserélgettem már, igen. De mindkettő mindkettővel ugyanazt mutatja! :D

Link to comment
Megosztás:

100-as mind a kettő!

Az 1.6-osé volt 110-es. (azóta már 14SE-ben él tovább :D adtam hozzá a jeladót is.)

ISUZU műszerfalam.

DTL műszerfalam.

Cserélgettem már, igen. De mindkettő mindkettővel ugyanazt mutatja! :D

Akkor félig jól emlékeztem, csak úgy rémlett az isuzudban van. Termosztátot cseréltél már benne? Műszaki előtt, de legkésőbb ősszel most már tényleg kicserélem. Csak nem tűnik egyszerűnek a művelet a helye miatt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 400ezer felett jár már a gépsárkány:) nulla kartergáz, a cső nekem is olajos egy darabig, coolert leszedtem kimostam, de sok olaj nem jött belőle, szóval minimális az az olaj ami eljut odáig. Olajfogyasztás 15ezer km alatt 1-2 deci.

Én úgy tudom, az isuzuban is 7500-ként kellene olajat cserélni..

Egyébként, 300 ezer km-él, nulla kartergáz, és nulla olajfogyasztással adtam el az autót.

Volt olyan, hogy Budapest-Pécs autópálya fix 140-el, (tehát végig ment a turbó) és akkor sem fogyott az olaj..

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, az isuzuban is 7500-ként kellene olajat cserélni..

Egyébként, 300 ezer km-él, nulla kartergáz, és nulla olajfogyasztással adtam el az autót.

Volt olyan, hogy Budapest-Pécs autópálya fix 140-el, (tehát végig ment a turbó) és akkor sem fogyott az olaj..

95 utániaknál már 15 ezret vagy egy évet írnak.

Nekem elfogy 15 ezer alatt 1,5 liter olaj. Csepegni nem csepeg sehol, teljesen száraz az alja.

Kompresszió jó, mert a leghidegebb időben is pöcre indul. Vagy a turbonál fogy el ez a mennyiség, vagy a szelepszáraknál.

Link to comment
Megosztás:

95 utániaknál már 15 ezret vagy egy évet írnak.

Nekem elfogy 15 ezer alatt 1,5 liter olaj. Csepegni nem csepeg sehol, teljesen száraz az alja.

Kompresszió jó, mert a leghidegebb időben is pöcre indul. Vagy a turbonál fogy el ez a mennyiség, vagy a szelepszáraknál.

Szerintem meg az a 15 ezer hülyeség..

Egy hagyományos dízilnél... Hmm..

Egy baromság..

Link to comment
Megosztás:

thökmindegy. Úgyis akkor cseréli a nép amikor gondolja. Valaki 5000-nél, valaki 20-nál se :D

Igaz..

Még azt elmondom, mielőtt eladtam a vasat jó sokáig nem volt pénzem olajra.

Kb. 12 ezernél cseréltem.

Légszűrőt is, meg mindent.

Szóval, izéééé. A fogyasztásom is fölment vagy 7 literre..

Link to comment
Megosztás:

És gondolom nem írtad le a számát, mikor eladtad?

:D

Jól gondolod... :)

De megmondom havernak, hogy írja le róla, és ha meglesz beírom neked! :D Csak most utazunk el, nem ígérem a mai napra...

Igaz..

Még azt elmondom, mielőtt eladtam a vasat jó sokáig nem volt pénzem olajra.

Kb. 12 ezernél cseréltem.

Légszűrőt is, meg mindent.

Szóval, izéééé. A fogyasztásom is fölment vagy 7 literre..

én 10nél járok most vele, eddig belement 1 L összesen, most max-on van megint. B)

Muszáj menjek most vele még 2 ezret, mert vezérműcsere volt, és elvitte a pénzt, nomeg sógor nősül, oda is kell zsé, meg az út is... 2500 km 1 hét alatt a minimum... Van még 1 L olajam, figyelgetem, és ha kívánja ráöntöm... ez van, ezt kell szeretni... Ha van rávaló, én 8000nél cserélek amúgy, de most nincsen... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.