Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Leírjátok nekem ezt az előtöltés állítást?

Az van hogy műszer nélkül csak a sötétben tapogatózol.

Sok adagolós szaki állít "fülre", én ebben nem hiszek...

Ha mindenképpen szeretnéd, azt tudomásul kell venni hogy a túl nagy előtöltés hamar kicsinálja a főtengely csapágyakat.

A lényeg hogy az adagoló szíjkereke nincs közvetlen kapcsolatban az adagoló tengelyével, a kettőt 3 db M8-as csavar fogja össze.

Először is felső holtpontra kell állítani az 1. hengert. (adagoló szíjkerekének jelölése egyezzen a burkolaton levővel, főtengely dettó...)

Mielőtt fellazítod a 3 csavart az adagoló szíjkerekén, jelöld össze a csavarok és a kerék pozícióját hogy vissza tudj térni az eredetihez...

Miután fellazítottad a csavarokat az adagoló tengelyén levő (ha jól emlékszem 19-es) csavarnál fogva forgasd az adagoló belét az óramutató járásával egyező irányba.

Csak kicsit!

Mondjuk 1mm-t a csavaralátétek által felrajzolt kör kerülete mentén.

Ezután húzd meg a három csavart 25nm-el.

Mehet az indítás meg a próbakör.

Kis illetve nagyobb terheléssel, a teljes fordulatszám tartományban nézd végig hogy jár a motor.

Ez az amit nem igen lehet leírni de ha túl nagyra állítod akkor hallani fogod, nem szabad kopognia a motornak.

Vagy legalábbis nem nagyon :).

Az normális beállítást mérőórával lehet megcsinálni, az adagoló elem fhp-i pozíciójának ellenőrzésével.

A fenti inkább kókány, de rövid távon célra vezethet, ha az előtöltés miatt indul nehezen akkor így kiderülhet.

Aztán utána meg be lehet lőni műszerrel...

Link to comment
Megosztás:

Egyre jobban idegesít, hogy hidegen (reggel, és meló után mikor mennék haza) olyan kib***szott nehezen indul a verda. Akksi, önindító dolgozik szépen, csak nehezen indul el. Visszacsapó szelep van az adagoló és a szűrő között, tehát levegőt kizárnám. Ősszel volt adagolósnál a kocsi, azt mondta a tömítések is mind pöpecek, sehol nem ereszt. Nem akarom most emiatt szerelőhöz vinni, de ha volna valámi varázsige, amit rá lehetne mondani, vagy esetleg valami apróság, amit én meg tudnék csinálni a javulás érdekében (persze anélkül, hogy komolyabb elbaszást végeznék) gondolok itt pl. csavarállítást stb. akkor azt szívesen kipróbálnám. Bosch adagoló van rajta. Van valami tuti ötletetek? Úgy látom vannak itt azért hozzáértő adagolósok.

Próbáld ki, hogy indítózásnál adsz neki egy kis gázt. Ha így könnyebben indul, lehet hogy csak a hidegindító vacakol az adagolón. Egy vákuumdobos cucc emeli az alapjáratot hidegen elvileg (legalábbis Lucasnál, a Bosch-t nem ismerem).

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel megvizsgáltam a füstöt. Indítózás közben nem jön egy deka füst sem, csak amikor már "kezdi elkapni", aztán amikor beindul, akkor böfög egy nagyobb füstfelhőt (konkrétan majdnem feketét). Amikor cseréltem a gyertyákat (ősszel) akkor sógor rájuk mért és kaptak naftát. Bár az igaz, hogy a régi dízel trükk szerint hidegindításnál próbálok relékattanásig várni az izzításnál, de olyan határozott kattanást sosem hallok. Néha talán van egy pici katt, de soxor nem tudom eldönteni, hogy a relé kattant egy picit, vagy a szék reccsent ahogy megfeszülten fülelek benne, és közben koncentrálva jól összeszorítom a farpofáimat :)

Ha benzines lenne az autó egyből azt mondanám rá, hogy nem kap szikrát. Lehet, hogy mégsem izzítanak azok a gyertyák, és azért indul be sokára, mert akkorra melegszik át a henger a nyomástól, a nagy fekete füst pedig az addig befecskendezett de el nem égett nafta következménye?

Akinél ősszel voltam adagolós szaki, az nagyon jó hírű szakember, de szerintem ő is csak rutinból dolgozik, nem pedig mindenféle hiteles műszerekkel. Szóval most már vele szemben is fenntartásaim vannak. Elolvastam most az előtöltés állítást, és azt hiszem inkább nem nyúlok hozzá egymagam.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel megvizsgáltam a füstöt. Indítózás közben nem jön egy deka füst sem, csak amikor már "kezdi elkapni", aztán amikor beindul, akkor böfög egy nagyobb füstfelhőt (konkrétan majdnem feketét). Amikor cseréltem a gyertyákat (ősszel) akkor sógor rájuk mért és kaptak naftát. Bár az igaz, hogy a régi dízel trükk szerint hidegindításnál próbálok relékattanásig várni az izzításnál, de olyan határozott kattanást sosem hallok. Néha talán van egy pici katt, de soxor nem tudom eldönteni, hogy a relé kattant egy picit, vagy a szék reccsent ahogy megfeszülten fülelek benne, és közben koncentrálva jól összeszorítom a farpofáimat :D

Ha benzines lenne az autó egyből azt mondanám rá, hogy nem kap szikrát. Lehet, hogy mégsem izzítanak azok a gyertyák, és azért indul be sokára, mert akkorra melegszik át a henger a nyomástól, a nagy fekete füst pedig az addig befecskendezett de el nem égett nafta következménye?

Akinél ősszel voltam adagolós szaki, az nagyon jó hírű szakember, de szerintem ő is csak rutinból dolgozik, nem pedig mindenféle hiteles műszerekkel. Szóval most már vele szemben is fenntartásaim vannak. Elolvastam most az előtöltés állítást, és azt hiszem inkább nem nyúlok hozzá egymagam.

Ha csak olyankor jön belőle a füst mikor már kezdi elkapni,akkor ott gáz van a kajával :) 2-3 szori főtengely fordulat után már pöfögni kellene.Akkor az nem kap elég kaját az induláshoz.Vagy levegő,vagy dugulás lesz a bibi.Szerintem.Nekem a füstcsavaron(Lucas) van 2 gumigyűrű,Ami az állítgatásomnak köszönhetően nem tömített rendesen.Vagy a házból ment el a nyomás,vagy levegőt szívott be,még nem tudom,de mióta ki lett cserélve kb1.5-öt fordul a főtengely és ketyeg.Előtte meg csak tekerte oszt semmi :D :D Ha meg beindult akkor meg a rázkódástól elkezdtek kitekeredni a kasztniból a csavarok :D :D :D Utána persze kisimult(2-3 perc)minden egyes reggeli indításkor :lol: -_-

Link to comment
Megosztás:

Ha csak olyankor jön belőle a füst mikor már kezdi elkapni,akkor ott gáz van a kajával :) 2-3 szori főtengely fordulat után már pöfögni kellene.Akkor az nem kap elég kaját az induláshoz.Vagy levegő,vagy dugulás lesz a bibi.Szerintem.Nekem a füstcsavaron(Lucas) van 2 gumigyűrű,Ami az állítgatásomnak köszönhetően nem tömített rendesen.Vagy a házból ment el a nyomás,vagy levegőt szívott be,még nem tudom,de mióta ki lett cserélve kb1.5-öt fordul a főtengely és ketyeg.Előtte meg csak tekerte oszt semmi :D :D Ha meg beindult akkor meg a rázkódástól elkezdtek kitekeredni a kasztniból a csavarok :D :D :D Utána persze kisimult(2-3 perc)minden egyes reggeli indításkor :D :lol:

Akkor keressek egy komolyabb adagolóst, akinek vannak műszerei? Vagy esetleg vigyem vissza ehhez a szakihoz és mondjam neki, hogy mégis kérem a tömítésgarnitúra cserét, hiába mondja azt hogy száraz az adagoló---> nem ereszt?

Link to comment
Megosztás:

Akkor keressek egy komolyabb adagolóst, akinek vannak műszerei? Vagy esetleg vigyem vissza ehhez a szakihoz és mondjam neki, hogy mégis kérem a tömítésgarnitúra cserét, hiába mondja azt hogy száraz az adagoló---> nem ereszt?

Nem biztos hogy az adagolóban van a hiba.Lehet a szűrő gumigyűrűje.csőkötés,csövek préselése,tömítőalátét,stb.Van benne visszacsapó szelep?Én tennék be 1-et a szűrő és az adagoló közé.Ha jobban indul vele akkor a szeleptől hátrafelé kel keresni a bajt.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos hogy az adagolóban van a hiba.Lehet a szűrő gumigyűrűje.csőkötés,csövek préselése,tömítőalátét,stb.Van benne visszacsapó szelep?Én tennék be 1-et a szűrő és az adagoló közé.Ha jobban indul vele akkor a szeleptől hátrafelé kel keresni a bajt.

Van benne. Korábban egy átlátszó szűrő volt benne, azt tavaly kicseréltem visszacsapó szelepre.

Link to comment
Megosztás:

Van benne. Korábban egy átlátszó szűrő volt benne, azt tavaly kicseréltem visszacsapó szelepre.

Egy próbalámpával megnézhetnéd azt az izzítást. Nem tart semeddig rákötni, és akkor biztos lehetsz abban, hogy meddig izzít. Mert ha esetleg tul sokat vársz, és a relé csak rövid ideig ad neki áramot, mire elkezdesz indítózni már vissza is hűlnek annyira a gyertyák, hogy nem gyujtanak be. Én is meg akarom csinálni azt, hogy az izzítógyertyáktól viszek áramot a műszerfalhoz, és azt kötöm be az izzító visszajelzőre. Akkor biztos, hogy a tényleges izzítást látom.

Link to comment
Megosztás:

Egy próbalámpával megnézhetnéd azt az izzítást. Nem tart semeddig rákötni, és akkor biztos lehetsz abban, hogy meddig izzít. Mert ha esetleg tul sokat vársz, és a relé csak rövid ideig ad neki áramot, mire elkezdesz indítózni már vissza is hűlnek annyira a gyertyák, hogy nem gyujtanak be. Én is meg akarom csinálni azt, hogy az izzítógyertyáktól viszek áramot a műszerfalhoz, és azt kötöm be az izzító visszajelzőre. Akkor biztos, hogy a tényleges izzítást látom.

Na ezt még kipróbálom! Köszi az ötletet :)

SZERK: Bár a "nincs füst" alapján, ma az a diagnózis jött másoktól, hogy nafta nincs.

Link to comment
Megosztás:

Na ezt még kipróbálom! Köszi az ötletet :)

SZERK: Bár a "nincs füst" alapján, ma az a diagnózis jött másoktól, hogy nafta nincs.

nekem tökéletesen pontosan ugyanezt produkálta az autó mint neked.

Előtöltést beállítottam, utána tökéletes lett...

ha melegen leállítod majd hagyod 20 percet állni utána hány főtengely fordulat után indul el?

Melegen 4.-ben viszi a motor alapjáraton az autót még kis emelkedőn felfele is?

Az van hogy a kopással idővel csökken a ház tápnyomása. Aztán mivel az előtöltést részben az szabályozza, ezért ha nincs nyomás, nincs rendes előtöltés, nincs rendes indulás sem...

Más.

Közkívánatra egy kis csemege a szakmai információkra éhezőknek magyarul: BOSCH VE adagolók

Link to comment
Megosztás:

nekem tökéletesen pontosan ugyanezt produkálta az autó mint neked.

Előtöltést beállítottam, utána tökéletes lett...

ha melegen leállítod majd hagyod 20 percet állni utána hány főtengely fordulat után indul el?Melegen 4.-ben viszi a motor alapjáraton az autót még kis emelkedőn felfele is?

Az van hogy a kopással idővel csökken a ház tápnyomása. Aztán mivel az előtöltést részben az szabályozza, ezért ha nincs nyomás, nincs rendes előtöltés, nincs rendes indulás sem...

Más.

Közkívánatra egy kis csemege a szakmai információkra éhezőknek magyarul: BOSCH VE adagolók

Szinte azonnal!

Laikusként akkor az előtöltést bízzam szakira?

Link to comment
Megosztás:

nekem tökéletesen pontosan ugyanezt produkálta az autó mint neked.

Előtöltést beállítottam, utána tökéletes lett...

ha melegen leállítod majd hagyod 20 percet állni utána hány főtengely fordulat után indul el?

Melegen 4.-ben viszi a motor alapjáraton az autót még kis emelkedőn felfele is?

Az van hogy a kopással idővel csökken a ház tápnyomása. Aztán mivel az előtöltést részben az szabályozza, ezért ha nincs nyomás, nincs rendes előtöltés, nincs rendes indulás sem...

Más.

Közkívánatra egy kis csemege a szakmai információkra éhezőknek magyarul: BOSCH VE adagolók

jó kis anyag, Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szinte azonnal!

Laikusként akkor az előtöltést bízzam szakira?

Hááát....

Ez kb olyan mint az ebay amikor vki azt írja, hogy "ha nem tudod hogy ez kell e neked akkor ne licitálj" :).

Ha nem tudod mit csinálsz akkor könnyen csinálsz bajt...

Egy próbát a fent leírt módon meg lehet ejteni, de ha nem bízol magadban akkor inkább keress egy "szerellőt" akinek elmondod hogy szeretnéd ha műszerrel ellenőrizné az előtöltést, meg a háznyomást.

Én segítenék szívesen de kicsit nagyon messze vagyunk egymástól :D.

Link to comment
Megosztás:

Hááát....

Ez kb olyan mint az ebay amikor vki azt írja, hogy "ha nem tudod hogy ez kell e neked akkor ne licitálj" :).

Ha nem tudod mit csinálsz akkor könnyen csinálsz bajt...

Egy próbát a fent leírt módon meg lehet ejteni, de ha nem bízol magadban akkor inkább keress egy "szerellőt" akinek elmondod hogy szeretnéd ha műszerrel ellenőrizné az előtöltést, meg a háznyomást.

:DÉn segítenék szívesen de kicsit nagyon messze vagyunk egymástól :D.

Az nem lenne haszontalan :D

Mit szólnál, ha februárban (fizu után) rábeszélném asszonyt, hogy kirándulni akar, mondjuk Veszprémbe? :D :D

Link to comment
Megosztás:

nincs valakinek 17DR motorkódu motorhoz vákum rajza?mármint hogy meik vákuumcsö hova is megy eredetileg...mert az enyémben azt egy egész káosz van a vákuum terén...nemis egy csö nem csatlakozik fel sehovacsak szabadon lóg...meg ahogy nézegettem van benne valami utolagos kütyü is beszerelve...az az érdekes hogy mondom nemis egy csö csak lóg a levegöbe, de az auto hidegen/melegen is tökéletesen müködik :) de most van egy kis szabadidöm és azért szeretném rendberakni, nem tetszik ez igy nekem :D de én nem találtam róla sehol semmiféle rajzot :D

Link to comment
Megosztás:

nincs valakinek 17DR motorkódu motorhoz vákum rajza?mármint hogy meik vákuumcsö hova is megy eredetileg...mert az enyémben azt egy egész káosz van a vákuum terén...nemis egy csö nem csatlakozik fel sehovacsak szabadon lóg...meg ahogy nézegettem van benne valami utolagos kütyü is beszerelve...az az érdekes hogy mondom nemis egy csö csak lóg a levegöbe, de az auto hidegen/melegen is tökéletesen müködik :) de most van egy kis szabadidöm és azért szeretném rendberakni, nem tetszik ez igy nekem :D de én nem találtam róla sehol semmiféle rajzot :D

Fényképezd le a motortér eme részét, és megnézzük.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.