Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Na jó, de mi van ha kifelé tekerem? És mi ha befelé? És melyik a füstcsavar? :D

Azzal a csavarral állítod az adagoló nyomóelemén mozgó szabályzóhüvely bázispozícióját.

Amennyiben a pozíciót a löketirányba korrigálod úgy a nyomóelem ürítőfuratát később nyitja ki az átfedés megszűnése, nő a befecskendezett mennyiség.

Na jó.

Magyarul: betekered több anyag, kitekered kevesebb anyag :).

Elküldve
Ez az elektromos készülékekre vonatkozik. Az összes füsttel működik. Ha kijön a füst, elromlik az eszköz :D :)

Így van. Az én autóm addig ok, amig jön belőle a füst. :D

Elküldve
Azzal a csavarral állítod az adagoló nyomóelemén mozgó szabályzóhüvely bázispozícióját.

Amennyiben a pozíciót a löketirányba korrigálod úgy a nyomóelem ürítőfuratát később nyitja ki az átfedés megszűnése, nő a befecskendezett mennyiség.

Na jó.

Magyarul: betekered több anyag, kitekered kevesebb anyag :).

Nagyon jó leírás:

http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/Bosch_VE_Pumps.pdf

Elküldve
Azzal a csavarral állítod az adagoló nyomóelemén mozgó szabályzóhüvely bázispozícióját.

Amennyiben a pozíciót a löketirányba korrigálod úgy a nyomóelem ürítőfuratát később nyitja ki az átfedés megszűnése, nő a befecskendezett mennyiség.

Na jó.

Magyarul: betekered több anyag, kitekered kevesebb anyag :).

Hja, és a "füstcsavar" az az amin mutattam hogy van egy plomba.

Amúgy érzékeny jószág, szóval egyszerre ne tekerj rajta 1/4 fordulatnál többet...

Elküldve
Hja, és a "füstcsavar" az az amin mutattam hogy van egy plomba.

Amúgy érzékeny jószág, szóval egyszerre ne tekerj rajta 1/4 fordulatnál többet...

Kifelé tekerném egy kicsit. :)

Elküldve
Kifelé tekerném egy kicsit. :)

Ott nálad sztem nem ez lesz a megoldás...

Nem anyagot kap az sokat, hanem levegőt keveset...

Légszűrő, turbónyomás, intercooler tisztaság, szívócsőben lerakódott dzsuva, nagyjából ezen a soron mennék végig...

Elküldve
Azzal a csavarral állítod az adagoló nyomóelemén mozgó szabályzóhüvely bázispozícióját.

Amennyiben a pozíciót a löketirányba korrigálod úgy a nyomóelem ürítőfuratát később nyitja ki az átfedés megszűnése, nő a befecskendezett mennyiség.

Na jó.

Magyarul: betekered több anyag, kitekered kevesebb anyag :).

Na bammeg, nem egyszerűbb lett volna csak az utolsó sort leírni...? :D

Elküldve
Na bammeg, nem egyszerűbb lett volna csak az utolsó sort leírni...? :D

ő, izé :)

A doksi ábráit ha valaki megnézi akkor így már azt is fogja tudni hogy mit állít amikor tekeri a csavart.

Vagy nem :D

Elküldve
Lucas adagolóról nincs véletlenül ilyen faxa leírásod??Ez a füstcsavar engem is érdekelne.De persze csak az ésszerűség határain belül.természetesen :D :D :D :D

Azt hiszem csak a Bosch adagolón van füstcsavar. :)

Elküldve
Lucas adagolóról nincs véletlenül ilyen faxa leírásod??Ez a füstcsavar engem is érdekelne.De persze csak az ésszerűség határain belül.természetesen :) :D :D :D

Ahhoz nem van, csak a boschhoz gyűjtöttem doksit abból kifolyólag hogy mindkét autón az van...

Elküldve
Azt hiszem csak a Bosch adagolón van füstcsavar. :)

Valamilyen csavar van az oldalán(a nyomócsövek felől)ami le van plombázva,csak nem tudom mi célt szolgál :D :D :D

Elküldve
Na, hát kérem soha nem indult még így ez az autó mint ma reggel. Konkrétan kb első fordulatra elkapta.

Aztán félmelegen volt szerencsém még párszor indítani, minden alkalommal pöccre, első fordulatra indult.

Tökéletes.

Azaz csak tökéletes lenne ha mindezt nem 0.5mm-es előtöltéssel, de kopogós járással produkálná :).

Felhívtam egy környékbeli autószerelőt, opeles szerelő volt mielőtt maszeknak állt, és sok ilyen gm dízel megfordult már a kezei között...

Kérdeztem tőle tud e egy jó adagolóst a környéken akit tud ajánlani.

negatív...

Azt mondta már annyiszor ráb*ott ő is hogy nem mer mondani semmit. :D

Volt hogy 3-szor fizette ki egy adagoló rendbetételét mire jó lett.

Persze a tulajjal csak egy javítást fizettetett ki, így a difit ő bukta...

Amúgy arra jutottam most nagy fejtörésemben hogy jó eséllyel az adagoló belső nyomása nem megfelelő, ezt kéne ellenőrizni.

Szóval a kérdés nyitott, ki tud profi adagolóst? :D

Talált, süllyedt....

harmadával nagyobb volt a nyomás...

alapjáraton 1.5 helyett 2, 4000 körül 6 helyett 8...

Persze a nyomásszabályozó szelep nagyon trükkös...

az előfeszítő rugót egy beütött tüske támasztja, így ha vmi gebasz van akkor dobhatod ki...

Vagy....

Találsz egy adagolóst aki kitrükközi a tüskét és utána be tudja állítani jól.

Ez történt, úgyhogy most normalizálódott a nyomás, és majdnem teljesen eltűnt a kopogás, most már egy egészséges dízel hangot ad ki az autó.

azért 0.5-ről még visszateszem 0.85-re aztán meglátjuk mi sül ki belőle.

Szeretném ha a gyári értékekkel minden úgy menne ahogy kell...

Elküldve

Egyre jobban idegesít, hogy hidegen (reggel, és meló után mikor mennék haza) olyan kib***szott nehezen indul a verda. Akksi, önindító dolgozik szépen, csak nehezen indul el. Visszacsapó szelep van az adagoló és a szűrő között, tehát levegőt kizárnám. Ősszel volt adagolósnál a kocsi, azt mondta a tömítések is mind pöpecek, sehol nem ereszt. Nem akarom most emiatt szerelőhöz vinni, de ha volna valámi varázsige, amit rá lehetne mondani, vagy esetleg valami apróság, amit én meg tudnék csinálni a javulás érdekében (persze anélkül, hogy komolyabb elbaszást végeznék) gondolok itt pl. csavarállítást stb. akkor azt szívesen kipróbálnám. Bosch adagoló van rajta. Van valami tuti ötletetek? Úgy látom vannak itt azért hozzáértő adagolósok.

Elküldve
Egyre jobban idegesít, hogy hidegen (reggel, és meló után mikor mennék haza) olyan kib***szott nehezen indul a verda. Akksi, önindító dolgozik szépen, csak nehezen indul el. Visszacsapó szelep van az adagoló és a szűrő között, tehát levegőt kizárnám. Ősszel volt adagolósnál a kocsi, azt mondta a tömítések is mind pöpecek, sehol nem ereszt. Nem akarom most emiatt szerelőhöz vinni, de ha volna valámi varázsige, amit rá lehetne mondani, vagy esetleg valami apróság, amit én meg tudnék csinálni a javulás érdekében (persze anélkül, hogy komolyabb elbaszást végeznék) gondolok itt pl. csavarállítást stb. akkor azt szívesen kipróbálnám. Bosch adagoló van rajta. Van valami tuti ötletetek? Úgy látom vannak itt azért hozzáértő adagolósok.

Lehet hogy ezt majd be kéne tenni a gyik-be, lassan kezd összegyűlni az infó :)

Amit én megnéznék sorrendben: (Részben abból kifolyóan hogy mit könnyebb házilag ellenőrizni...)

1. Izzító gyertyák állapota, izzítás vezérlés működése.

2. Indítási előtöltés növelés vezérlése, indítási előtöltés állítás működőképessége.

3. Levegősödés.

3. Akksi, öníndító.

Eddig voltak azok amiket spéci eszköz nélkül ellenőrizni lehet. Aztán még van aszondja hogy:

4. Statikus előtöltés ellenőrzése.

5. kompresszió ellenőrzése

6. porlasztó csúcsok szórásképe, nyitási nyomás

Ha ez mind rendben van akkor nincs az az isten hogy ne induljon jól...

A fenti pontok ellenőrzése egytől egyik megvan itt a dízel fórumban, lehet érdemes lenne összegyűjteni.

Ki ebben az illetékes? :D

Elküldve
Lehet hogy ezt majd be kéne tenni a gyik-be, lassan kezd összegyűlni az infó :)

Amit én megnéznék sorrendben: (Részben abból kifolyóan hogy mit könnyebb házilag ellenőrizni...)

1. Izzító gyertyák állapota, izzítás vezérlés működése.

2. Indítási előtöltés növelés vezérlése, indítási előtöltés állítás működőképessége.

3. Levegősödés.

3. Akksi, öníndító.

Eddig voltak azok amiket spéci eszköz nélkül ellenőrizni lehet. Aztán még van aszondja hogy:

4. Statikus előtöltés ellenőrzése.

5. kompresszió ellenőrzése

6. porlasztó csúcsok szórásképe, nyitási nyomás

Ha ez mind rendben van akkor nincs az az isten hogy ne induljon jól...

A fenti pontok ellenőrzése egytől egyik megvan itt a dízel fórumban, lehet érdemes lenne összegyűjteni.

Ki ebben az illetékes? :D

A két 3. pontot elviekben kizártam. Az 1. is kizárható, mivel mind a négy izzító nem rég lett cserélve. Ez az előtöltés történet nem annyira világos számomra, most is csak azért kezdett el érdekelni a nemindulás, mert napok óta erről csevegtek. Szóval ha szájbarágósan leírnád, hogy melyik csavarral merre kell játszani, akkor próbálkoznék vele egy kicsit.

SZERK: Jó lenne pl az a leírás az adagolóról, (amit vmelyik nap belinkeltél) németül vagy magyarul. Ilyen emberi nyelveken létezik az?

Elküldve
A két 3. pontot elviekben kizártam. Az 1. is kizárható, mivel mind a négy izzító nem rég lett cserélve. Ez az előtöltés történet nem annyira világos számomra, most is csak azért kezdett el érdekelni a nemindulás, mert napok óta erről csevegtek. Szóval ha szájbarágósan leírnád, hogy melyik csavarral merre kell játszani, akkor próbálkoznék vele egy kicsit.

SZERK: Jó lenne pl az a leírás az adagolóról, (amit vmelyik nap belinkeltél) németül vagy magyarul. Ilyen emberi nyelveken létezik az?

A bosch ve leírás esélyes hogy németül létezzen, de én még nem láttam sehol...

(végülis a bosch is német, bár én is német cégnek dolgozom, de minden speckót angolul írunk...)

Az előtöltés állításhoz van precíz, biztonságos módszer és van házi barkács, speciális eszközt nem igénylő, de veszélyes verzió, melyik érdekel? :)

Elküldve
Lehet hogy ezt majd be kéne tenni a gyik-be, lassan kezd összegyűlni az infó :D

...

Ha ez mind rendben van akkor nincs az az isten hogy ne induljon jól...

A fenti pontok ellenőrzése egytől egyik megvan itt a dízel fórumban, lehet érdemes lenne összegyűjteni.

Ki ebben az illetékes? :D

Mindig az az illetékes, aki elhatározza hogy megcsinálja. Aztán bemásolja az alkotását a GyIK társalgóba, és jelentkezik egy Modinál hogy ezt csinálta, és ott van a társalgóban. Aztán ha jó az írás, akkor átcsinálják GyIK-ba :)

Elküldve
A bosch ve leírás esélyes hogy németül létezzen, de én még nem láttam sehol...

(végülis a bosch is német, bár én is német cégnek dolgozom, de minden speckót angolul írunk...)

Az előtöltés állításhoz van precíz, biztonságos módszer és van házi barkács, speciális eszközt nem igénylő, de veszélyes verzió, melyik érdekel? :)

Maradjunk annál, amit én otthon kombinált fogóval, WD40-nel, és bandázs-szalaggal meg tudok oldani (ezek kb. vannak otthon :D ), de emeld ki, hogy mikre figyeljek!

Elküldve
Egyre jobban idegesít, hogy hidegen (reggel, és meló után mikor mennék haza) olyan kib***szott nehezen indul a verda. Akksi, önindító dolgozik szépen, csak nehezen indul el. Visszacsapó szelep van az adagoló és a szűrő között, tehát levegőt kizárnám. Ősszel volt adagolósnál a kocsi, azt mondta a tömítések is mind pöpecek, sehol nem ereszt. Nem akarom most emiatt szerelőhöz vinni, de ha volna valámi varázsige, amit rá lehetne mondani, vagy esetleg valami apróság, amit én meg tudnék csinálni a javulás érdekében (persze anélkül, hogy komolyabb elbaszást végeznék) gondolok itt pl. csavarállítást stb. akkor azt szívesen kipróbálnám. Bosch adagoló van rajta. Van valami tuti ötletetek? Úgy látom vannak itt azért hozzáértő adagolósok.

Azt mondod hogy hogy tekeri,csak nem indul?Kicsi füst jön belőle indítózás közben??Ha igen akkor az adagoló jó szerintem.Az előtöltést kellene meg nézni rajta.Mert akkor kaja van csak nem biztos hogy jókor :) :D

Elküldve
Azt mondod hogy hogy tekeri,csak nem indul?Kicsi füst jön belőle indítózás közben??Ha igen akkor az adagoló jó szerintem.Az előtöltést kellene meg nézni rajta.Mert akkor kaja van csak nem biztos hogy jókor :) :D

Hát konkrétan még nem figyeltem meg indítózás közben, de szerintem igen, és amikor beindul, akkor meg böfög egy nagyobb füstfelhőt. Na azt már szoktam látni :D

Elküldve
Leírjátok nekem ezt az előtöltés állítást?

Azért csak vizsgáld meg az izzítógyertyákat.... lehet, hogy az izzítással van valami gubanc...

Addig szerintem ne nagyon csavargass semmit... :)

Elküldve
Azért csak vizsgáld meg az izzítógyertyákat.... lehet, hogy az izzítással van valami gubanc...

Addig szerintem ne nagyon csavargass semmit... :D

Most mér veszed el a kedvét? :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.