Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

DTL beállítási értéke: 0.83-0.88mm

a légtelenítő csavar M8*1-es, 20mm hosszú

Ha valakit érdekel...

Amúgy ma megvágtam életem első menetét esztergapadon, saját készítésű esztergakéssel :).

Rém büszke vagyok magamra, mert tökéletesen sikerült :D.

Ha kész lesz a km 226-a klón majd mutatok képet...

Let me proudly present:

http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/meroke.jpg

:D

Sikerült eltörnöm egy belső menetvágó esztergakést, úgyhogy gyártottam egy olyat is. :D

Első esztergás menetvágásaim, úgyhogy marha büszke vagyok hogy jól sikerült :D

Hnap sztem lecsekkolom az előbefecskendezést.

Link to comment
Megosztás:

Na itt kérem végzetes félreértések vannak...

Az adagolón két dolog van ami vákuummal kapcsolatos.

Az egyik egy kapcsoló ami az egr-t kapcsolja, ha nincs az autón, akkor ezzel nyilván nem kell foglalkozni...

a másik vákuumos cucc ahogy írtátok emeli az alapjáratot hidegen.

Kényelmes dolog, ha nincs akkor se dől össze a világ...

(az offt autót három éve használom ilyen feature nélkül...)

Nem egy ördöngősség átszerelni.

Én továbbra is azt mondom venni kell egy bontott bosch-t oszt viszlát.

meg lehet nézni racing bazáron, vaterán, ebay.de-n...

Ma voltam az adagolós emberkénél.Mondom 1 kérdés erejéig beugrom hozzá,hogy ránézésre mit mond.Jól meglepett.Élből azt mondta,hogy ez a motor Bosch adagolóval jött ki,mert a szűrő nem tápszivattyús rajta.A Lucas-os motorok pedig mind.Aztán szétnézett az adagoló környékén meglátta azt a vezetéket ami ott lógott céltalanul az az adagoló mellett és azt mondta hogy ez a Bosch-on be lenne kötve.Állítólag az előgyújtásom is legalább 90°-al el van rakva.Azután megnyugtatott hogy az adagolónak semmi baja mert indításkor kicsi füstöt lök és ez pont elég.Végül még azt is hozzátette hogy szerinte azért ingadozik a fordulatom alapjáraton le-fel mert szerinte levegő van az adagolóba,és mindíg szipákol 1 kicsit valahonnan.Én már le ellenőriztem mindent rajta ,(tömítőalátét kilágyít,bilincsek utána húz,stb)de ezek szerint megint be kell avatkoznom.A porlasztók is Bosch gyártmányúak,tehát a feladat adott:Bosch adagolót valahonnan :) :D :D

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam az adagolós emberkénél.Mondom 1 kérdés erejéig beugrom hozzá,hogy ránézésre mit mond.Jól meglepett.Élből azt mondta,hogy ez a motor Bosch adagolóval jött ki,mert a szűrő nem tápszivattyús rajta.A Lucas-os motorok pedig mind.Aztán szétnézett az adagoló környékén meglátta azt a vezetéket ami ott lógott céltalanul az az adagoló mellett és azt mondta hogy ez a Bosch-on be lenne kötve.Állítólag az előgyújtásom is legalább 90°-al el van rakva.Azután megnyugtatott hogy az adagolónak semmi baja mert indításkor kicsi füstöt lök és ez pont elég.Végül még azt is hozzátette hogy szerinte azért ingadozik a fordulatom alapjáraton le-fel mert szerinte levegő van az adagolóba,és mindíg szipákol 1 kicsit valahonnan.Én már le ellenőriztem mindent rajta ,(tömítőalátét kilágyít,bilincsek utána húz,stb)de ezek szerint megint be kell avatkoznom.A porlasztók is Bosch gyártmányúak,tehát a feladat adott:Bosch adagolót valahonnan :D :D :D

Ki volt ez a kurvaokos szakértő? :)

Ha 90°-kal elrakod az előtöltést (előgyújtás max a benzinesnél van :D ) a büdös életben be nem indítod a mocit.

Egyenetlen járás sok mindentől lehet a dízelnél is...

-szarul záró szelepek (elvan fokolva)

-levegős üa rendszer

-rosszul porlasztó csúcsok

Lehet ezt még ragozni...

Egyszer nekem is neki kellen esni és átnézni,hogy hogyan is van befokolva a vezérműtengelyem...

Link to comment
Megosztás:

Ki volt ez a kurvaokos szakértő? :D

Ha 90°-kal elrakod az előtöltést (előgyújtás max a benzinesnél van -_- ) a büdös életben be nem indítod a mocit.

Egyenetlen járás sok mindentől lehet a dízelnél is...

-szarul záró szelepek (elvan fokolva)

-levegős üa rendszer

-rosszul porlasztó csúcsok

Lehet ezt még ragozni...

Egyszer nekem is neki kellen esni és átnézni,hogy hogyan is van befokolva a vezérműtengelyem...

Nem 90° hanem 180,szerinte.Előgyujtás---->Előtöltés,nállam :D :D :lol: Amúgy maximálisan igazad van :D :D Ezt a fokolós témát nállam is el kellene játszani :) :D

Link to comment
Megosztás:

Nem 90° hanem 180,szerinte.Előgyujtás---->Előtöltés,nállam :D :D :lol: Amúgy maximálisan igazad van :D :D Ezt a fokolós témát nállam is el kellene játszani :) :D

Ez azt jelentené, hogy alsó holtpont közelében kapná a dugattyú a nyakába az anyagot :D

Link to comment
Megosztás:

Let me proudly present:

http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/meroke.jpg

:)

Sikerült eltörnöm egy belső menetvágó esztergakést, úgyhogy gyártottam egy olyat is. :D

Első esztergás menetvágásaim, úgyhogy marha büszke vagyok hogy jól sikerült :D

Hnap sztem lecsekkolom az előbefecskendezést.

Hát, megtettem amit megkövetelt a haza...

Lemértem az jelenlegi előtöltést.

azaz csak lemértem volna, de meglepetésemre 1.henger FHP-on konkrétan 0 azaz nulla mm volt a volt a nyomóelem útja.

Ennek ugye 0.83-0.88mm-nek kéne lennie Autodata szerint.

(Szívódízel: 0.8 +- 0.05mm)

megnéztem, a vezérműtengelyt még vagy 10 fokot fordíthattam mire megmozdult a műszer.

Na mondom nézzük miből élünk, beállítottam 0.85-re.

Erre vmi éktelen csörömpöléssel reagált a gép azt hittem szétesik.

Közben leesett, hogy ha nem hajtja az ékszíj a generátort, akkor az nem küldi a jelet az adagolóhoz hogy már elindult a gép, az meg addig nem engedi vissza az előtöltést amíg ez a jel nincs meg...

Na feltettem a generátor ékszíjat, mindjárt el is tűnt az éktelen csörömpölés, de még így is bőven a számomra bántó szint feletti módon kopogott a gép.

visszaállítottam oda ahol eredetileg volt, gyönyörű, kopogásmentes surrogás....

Ezután finoman elkezdtem növelni az előtöltést, 0.5mm-re állítva már kezd "koporászni" (van ilyen szó?: :-)) de még mindig messze van a 0.85mm gyári értéktől.

Egy 5letem van még...

Ha az adagoló háznyomás szabályozója pl nem jól műxik és túl nagy nyomást hoz létre az adagolóban az okozhatja azt hogy stabilan nagyobb előtöltéssel megy a gép mint kéne....

Na ez az a pont ahol azt hiszem nem tok hozzászólni már a témához...

Tud vki veszprém környékén olyan embert aki ilyen szinten tud foglalkozni a dologgal?

Magyarul: mind eszköze, mind szaktudása, mind információja megvan ahhoz hogy ki tudja deríteni hogy mi a gebasz?

Nem tom hogy egy vidéki "adagolós szaki"-nak megvan pl hogy konkrétan ennek az autónak ez az adagolója milyen fordulaton mennyi előtöltéssel megy?

Meg ha neadjisten meg is van neki a diagram le tudja e ellenőrizni?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is olyan szaki kellene,aki nem fülre állítja be,hanem piezo elektromos cuccal beméri pontosan mennyi is az előtöltésem...

Vazzze

tényleg

lényegében csak egy kézi szkóp kell, egy piezo nyomásmérő ami mondjuk 200bar-ig jó, meg egy fhp jelző-detektáló páros, de ezt megoldja egy darab felragasztott tükrös alufólia az egyik keréken meg egy detektor :)

Végülis nem megoldhatatlan....

Szkóp van, öntapadós alufólia van, infra led meg fototranzisztor is van itthon, már csak a nyomásmérő kell. :D

már csak az kéne hogy pontosan hogy kéne kinéznie egy jól beállított motor görbéjének.

Bár ha mondjuk kiátlagoljuk 5 ember görbéjét akik ilyen 5 liter körüli átlaggal járnak az jó referencia lehet :D.

Link to comment
Megosztás:

Nálam van az autó közel három és fél éve, beletettem 110 ezer km-t, de ilyen dolgokkal még sosem foglalkoztam. :) Egyszer volt vezérlés csere, most ujra esedékes. 80 ezer van a vezérlésben. Még a porlasztócsucsok sem lettek kitekerve. Egyszer volt izzítógyertya csere. Ennyi. :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam van az autó közel három és fél éve, beletettem 110 ezer km-t, de ilyen dolgokkal még sosem foglalkoztam. :) Egyszer volt vezérlés csere, most ujra esedékes. 80 ezer van a vezérlésben. Még a porlasztócsucsok sem lettek kitekerve. Egyszer volt izzítógyertya csere. Ennyi. :D

jóvanna, én hipochonder vagyok :D

igazából olvastam hogy vezérműszíj csere után ezt illik beállítani, ezért is néztem rá.

Erre jön ez a totál fals érték.

Én meg nem tom mit csináljak vele...

Na, de ha már itt vagy, jövő héten egy motorhallgatás erejéig össze tudunk futni vp-ben?

Meghallgatnám a tiéd, aztán majd beállítom az enyémet később hogy olyan hangja legyen mint a tiédnek...

Egyelőre jó lesz, aztán ha találok szakit aki tudja a frankót, akkor beállíttatom vele...

Link to comment
Megosztás:

jóvanna, én hipochonder vagyok :)

igazából olvastam hogy vezérműszíj csere után ezt illik beállítani, ezért is néztem rá.

Erre jön ez a totál fals érték.

Én meg nem tom mit csináljak vele...

Na, de ha már itt vagy, jövő héten egy motorhallgatás erejéig össze tudunk futni vp-ben?

Meghallgatnám a tiéd, aztán majd beállítom az enyémet később hogy olyan hangja legyen mint a tiédnek...

Egyelőre jó lesz, aztán ha találok szakit aki tudja a frankót, akkor beállíttatom vele...

Persze. Esetleg egy próbakört is kieszközölnék, mert ezen kivül nem vezettem még ilyen motorral szerelt autót. :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam van az autó közel három és fél éve, beletettem 110 ezer km-t, de ilyen dolgokkal még sosem foglalkoztam. :) Egyszer volt vezérlés csere, most ujra esedékes. 80 ezer van a vezérlésben. Még a porlasztócsucsok sem lettek kitekerve. Egyszer volt izzítógyertya csere. Ennyi. :D

..és akkor hova szarjak? :D

Ettől én még ellenőrizhetem az előtöltésem,nem? :D :D

Link to comment
Megosztás:

jóvanna, én hipochonder vagyok :D

igazából olvastam hogy vezérműszíj csere után ezt illik beállítani, ezért is néztem rá.

Erre jön ez a totál fals érték.

Én meg nem tom mit csináljak vele...

Na, de ha már itt vagy, jövő héten egy motorhallgatás erejéig össze tudunk futni vp-ben?

Meghallgatnám a tiéd, aztán majd beállítom az enyémet később hogy olyan hangja legyen mint a tiédnek...

Egyelőre jó lesz, aztán ha találok szakit aki tudja a frankót, akkor beállíttatom vele...

Ugyanaz a hangja, mint egy MTZ-nek. :D Húú hogy én ezért mit kapok. :)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanaz a hangja, mint egy MTZ-nek. :D Húú hogy én ezért mit kapok. :D

Akkor te nem ültél még az enyémben. Semmi dizel ketyegés, semmi motorhang szinte. :D

Amugy ki is irta kb fél éve, hogy otthagyta az autó palotán? És vontatókötélért telefonált? :) :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor te nem ültél még az enyémben. Semmi dizel ketyegés, semmi motorhang szinte. :D

Amugy ki is irta kb fél éve, hogy otthagyta az autó palotán? És vontatókötélért telefonált? :) :D

Mögötted már mentem. :D Belsőkeringetésnek köszönhetem, hogy nem kaptam a koromból, mikor odaléptél neki. :D

Nem hagyott ott, csak kifogyott a benzin, illetve később kiderült, hogy az AC döglött meg (nem szállít eleged, a mai napig beindul egyébként :lol:) és téged nem hívtalak kötélért. :D Kannába benzin és már ment is. Aztán AC csere, azóta megy. :D

Link to comment
Megosztás:

Mögötted már mentem. :D Belsőkeringetésnek köszönhetem, hogy nem kaptam a koromból, mikor odaléptél neki. :D

Nem hagyott ott, csak kifogyott a benzin, illetve később kiderült, hogy az AC döglött meg (nem szállít eleged, a mai napig beindul egyébként :D) és téged nem hívtalak kötélért. :D Kannába benzin és már ment is. Aztán AC csere, azóta megy. :)

Itt a pont. :D :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam van az autó közel három és fél éve, beletettem 110 ezer km-t, de ilyen dolgokkal még sosem foglalkoztam. :) Egyszer volt vezérlés csere, most ujra esedékes. 80 ezer van a vezérlésben. Még a porlasztócsucsok sem lettek kitekerve. Egyszer volt izzítógyertya csere. Ennyi. :D

Nekem mégis úgy tűnik valamit még kifelejtettél :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.