Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Részben helyesen írtad...

Többféle megoldás létezik arra hogy a görgőtartót hogy bírjuk rá hogy adjon rá előtöltést indításkor.

Az egyik amit te írtál, a másik amit én.

A DTL-en az a hidraulikus rendszer van amit én írtam.

Az adagoló belső tápnyomásának állítását végző nyomásszabályzó szelepben van ugye egy rugó által ellenfeszített dugattyú.

A dugattyú szabad mozgását lehetővé teendő a felette levő tér össze van kötve az alacsony nyomású résszel (lényegében a tápszivattyú szívó oldalával).

A DTL-en ez az összeköttetés egy további mágnesszelepes rendszeren keresztül van megoldva, mely mágnesszelepet a generátorról jövő vezérlőjel kapcsolja.

Ha a mágnesszelep ki van kapcsolva akkor a nyomásszabályzó dugattyúja - persze a saját rugója ellenében- szabadon mozoghat.

Ha azonban a mágnesszelep bekapcsol, akkor elzárja ezt az utat és bejön a képbe egy másodlagos nyomásszabályzó szelep ami a megfelelő ház-nyomás eléréséig nem engedi emelkedni a fő nyomásszabályzó rendszer dugattyúját, így áttételesen elmozdítja a görgőtartót.

remélem így tiszta :)

a ház nyomása meg ha nem levegős a rendszer akkor hamar fel tud épülni, hiszen nincs mit összenyomni...

Az tápszivattyú első mozdulatára elkezd nőni a nyomás.

HA !NEM! levegős sehol a rendszer...

Így már okés lehet.

Sikerült már kinyomozni a rést a pajzson?

Link to comment
Megosztás:

km226-a szerszáma van vkinek?

vagy a méreteket esetleg tudjátok?

ez az az adapter amit be kell csavarni a légtelenítő csavar helyére előtöltés állítás céljából.

illetve amit még nem bírtam kideríteni az az hogy a DTL-nél is 0.8+-0.05mm a beállítási érték mint a szívóknál vagy más.

kicsit kopogós/vartyogós a járása a motornak, leellenőrizném az előtöltést...

Link to comment
Megosztás:

Üdv nektek!

Lucas adagolóban jártas valaki köztünk??Az 1.7 DR rendetlenkedik mostanában.Nehezebben indul reggelente,ha beindult akkor hullámzik az alapjárat 1 rövid ideig.5-10 perc állás után(meleg motor) indításkor minden ok nélkül felpörög a motor,és nagyobb fordulaton jár mint alapjáraton.1-2 perc után beáll alapjáratra,de nagyon idegesít.Eddig semmi hiba nem volt vele(324000 Km).Lehet hogy fel kellene keresnem 1 adagolóst??Van valakinek ötlete??Úgy halottam addig nagyon jó a Lucas míg meg nem kell bontani 1-szer.Mennyibe fáj mostanság 1 adagoló felújítás??Jó lenne ha kihagyhatnám. :) :D :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv nektek!

Lucas adagolóban jártas valaki köztünk??Az 1.7 DR rendetlenkedik mostanában.Nehezebben indul reggelente,ha beindult akkor hullámzik az alapjárat 1 rövid ideig.5-10 perc állás után(meleg motor) indításkor minden ok nélkül felpörög a motor,és nagyobb fordulaton jár mint alapjáraton.1-2 perc után beáll alapjáratra,de nagyon idegesít.Eddig semmi hiba nem volt vele(324000 Km).Lehet hogy fel kellene keresnem 1 adagolóst??Van valakinek ötlete??Úgy halottam addig nagyon jó a Lucas míg meg nem kell bontani 1-szer.Mennyibe fáj mostanság 1 adagoló felújítás??Jó lenne ha kihagyhatnám. :) :D :D

10000-ért tudsz venni egy bontott bosch-t, 5000 a tömítés garnitúra bele kb, és meg van oldva a dolog.

Legalábbis én sztem ebben az irányban gondolkodnék....

Link to comment
Megosztás:

10000-ért tudsz venni egy bontott bosch-t, 5000 a tömítés garnitúra bele kb, és meg van oldva a dolog.

Legalábbis én sztem ebben az irányban gondolkodnék....

Azt meg tudod nekem mondani,hogy a szűrőn mi célt szolgál az a 2 elektromos csatlakozó?? :) :D :D Mert nekem fingom sincs :D :D :D :D Utólagos engedelmeddel felhasználom a képedgazolajpumpa.jpg

Link to comment
Megosztás:

Azt meg tudod nekem mondani,hogy a szűrőn mi célt szolgál az a 2 elektromos csatlakozó?? :) :D :D Mert nekem fingom sincs :D :D :D :D Utólagos engedelmeddel felhasználom a képed http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/gazolajpumpa.jpg

az egyik az egy hőkapcsoló a másik pedig az általa vezérelt fűtés.

4 fok alatt fűti a szűrőt hogy ne dermedjen bele a gázolaj

Link to comment
Megosztás:

Megint okosabb lettem 1 kicsit,hurrá :) :D :D És az le tudom ellenőrizni valahogy,hogy működik-e vagy nem??Mik ki nem derülnek :D :D

-15-ben fogdosod, és ha melegszik akkor működik :D (ha a csatijában mérsz ellenállást, és nincs szakadás, akkor valszeg jó) Ha jól emlékszem csak 5 fok alatt fűti a szűrőt, ha melegebb akkor nem.

Link to comment
Megosztás:

km226-a szerszáma van vkinek?

vagy a méreteket esetleg tudjátok?

ez az az adapter amit be kell csavarni a légtelenítő csavar helyére előtöltés állítás céljából.

illetve amit még nem bírtam kideríteni az az hogy a DTL-nél is 0.8+-0.05mm a beállítási érték mint a szívóknál vagy más.

kicsit kopogós/vartyogós a járása a motornak, leellenőrizném az előtöltést...

DTL beállítási értéke: 0.83-0.88mm

a légtelenítő csavar M8*1-es, 20mm hosszú

Ha valakit érdekel...

Amúgy ma megvágtam életem első menetét esztergapadon, saját készítésű esztergakéssel :).

Rém büszke vagyok magamra, mert tökéletesen sikerült :D.

Ha kész lesz a km 226-a klón majd mutatok képet...

Link to comment
Megosztás:

10000-ért tudsz venni egy bontott bosch-t, 5000 a tömítés garnitúra bele kb, és meg van oldva a dolog.

Legalábbis én sztem ebben az irányban gondolkodnék....

Az igaz,hogy a Bosch adagolóból mindenféle vákum csövek cikáznak szerteszanaszéjjel?? :D Mert nekem a Lucas-on 1 bowden a gáznak,1 villany a mágnesszelepnek oszt cső.De ha cserélni akarom Bosch-ra akkor még vákumcső is kellene hozzá??Van esetleg képe valakinek 1.7DR-ről Bosch adagolóval.Hogy mennyi cső van rajta és hová mennek azok?És,hogy egyáltalán kellenek-e azok nekem.Meg állítólag azon 2 mágnesszelep van,igaz ez??Lehet,hogy nem olyan egyszerú ez a csere :) :D

Link to comment
Megosztás:

Az igaz,hogy a Bosch adagolóból mindenféle vákum csövek cikáznak szerteszanaszéjjel?? :D Mert nekem a Lucas-on 1 bowden a gáznak,1 villany a mágnesszelepnek oszt cső.De ha cserélni akarom Bosch-ra akkor még vákumcső is kellene hozzá??Van esetleg képe valakinek 1.7DR-ről Bosch adagolóval.Hogy mennyi cső van rajta és hová mennek azok?És,hogy egyáltalán kellenek-e azok nekem.Meg állítólag azon 2 mágnesszelep van,igaz ez??Lehet,hogy nem olyan egyszerú ez a csere :) :D

Én ugyan nagyon analfabéta vagyok a témához, de az tuti, hogy valóban egy csomó vákuumcső szaladgál ott. (enyémen most nem mert ősszel az adagolós szaki kiiktatta egy nagy részét.) A vákuum szvattyútól megy egy a termosztátházba becsavart bimetálos vákuumszelepbe, és onnan ki egy az emelt alapjárat szabályozóhoz. Ez szabályozza a hideg megemelt alapjáratot. (Nálam a termosztátházban lévő bimetál szelep megdöglott, ezért ez a rész avn most kiiktatva.) Ez a cső viszont még el is van ágaztatva és még egy helyen csatlakozik az adagolóhoz, amit már nem tudom micsoda. Szerintem Dáwid majd többet (és értelmesebben) tud majd a témához szólni.

Link to comment
Megosztás:

Én ugyan nagyon analfabéta vagyok a témához, de az tuti, hogy valóban egy csomó vákuumcső szaladgál ott. (enyémen most nem mert ősszel az adagolós szaki kiiktatta egy nagy részét.) A vákuum szvattyútól megy egy a termosztátházba becsavart bimetálos vákuumszelepbe, és onnan ki egy az emelt alapjárat szabályozóhoz. Ez szabályozza a hideg megemelt alapjáratot. (Nálam a termosztátházban lévő bimetál szelep megdöglott, ezért ez a rész avn most kiiktatva.) Ez a cső viszont még el is van ágaztatva és még egy helyen csatlakozik az adagolóhoz, amit már nem tudom micsoda. Szerintem Dáwid majd többet (és értelmesebben) tud majd a témához szólni.

Akkor nem is olyan egyszerű a helyzet mint gondoltam :) :D :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem Dáwid majd többet (és értelmesebben) tud majd a témához szólni.

Szerintem meg nem :D Én inkább a kolléga ötlete felé hajlok:

10000-ért tudsz venni egy bontott bosch-t, 5000 a tömítés garnitúra bele kb, és meg van oldva a dolog.

Legalábbis én sztem ebben az irányban gondolkodnék....

2 éve még tuti elvittem volna adagolóshoz, de az utóbbi időben amit összeszívtam mindenféle "felújított" sz.rokkal, amiket kemény tízezrekért csináltak, azóta kb. az egész autóban mindent cserélek. Generátort csapágyazzon a f.szom, van hibátlan 8-ért. 10-ért olyan önindítót kaptam ami -15-ben a benzines Zafiránál is hamarabb pöccentette az amúgy bontottan vett motoromat :D :D Nem szórakozok többet ilyen pénzpumpálós javítgatásokkal :) :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg nem :D Én inkább a kolléga ötlete felé hajlok:

2 éve még tuti elvittem volna adagolóshoz, de az utóbbi időben amit összeszívtam mindenféle "felújított" sz.rokkal, amiket kemény tízezrekért csináltak, azóta kb. az egész autóban mindent cserélek. Generátort csapágyazzon a f.szom, van hibátlan 8-ért. 10-ért olyan önindítót kaptam ami -15-ben a benzines Zafiránál is hamarabb pöccentette az amúgy bontottan vett motoromat :D :D Nem szórakozok többet ilyen pénzpumpálós javítgatásokkal :) :D

De lehet, hogy a cartást Zotya reinkarnációja, és csak javítgatni akar, csak még most tanulja :D Ezzel szemben Te mindíg "csak" jobb autót akarsz magadnak, és nálad a cél szentesíti az eszközt :D

Link to comment
Megosztás:

De lehet, hogy a cartást Zotya reinkarnációja, és csak javítgatni akar, csak még most tanulja :D Ezzel szemben Te mindíg "csak" jobb autót akarsz magadnak, és nálad a cél szentesíti az eszközt :D

Dehogy akarok én javítgatni!!! :D :D :D Csak a legjobb megoldást keresem!! :) :D Van valami ötletetek esetleg,hogy merre induljak jó állapotú bontott adagolót venni???

Link to comment
Megosztás:

Dehogy akarok én javítgatni!!! :D :D :D Csak a legjobb megoldást keresem!! :) :D Van valami ötletetek esetleg,hogy merre induljak jó állapotú bontott adagolót venni???

Érdeklődj a környékbeli bontósoknál, én sajnos Békés megyében nem ismerek. Kecskeméten tudok egyet, nem tudom az mennyire van neked messze?

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődj a környékbeli bontósoknál, én sajnos Békés megyében nem ismerek. Kecskeméten tudok egyet, nem tudom az mennyire van neked messze?

Nemrég voltam Kecskeméten,a cimborámnak csináltattunk spoilereket.Akkor is beugorhattam volna a bontóba,csak akkor még nem volt meg ez a jelenség.Azóta gyengélkedik Lucas :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem is olyan egyszerű a helyzet mint gondoltam :) :D :D :D :D

Na itt kérem végzetes félreértések vannak...

Az adagolón két dolog van ami vákuummal kapcsolatos.

Az egyik egy kapcsoló ami az egr-t kapcsolja, ha nincs az autón, akkor ezzel nyilván nem kell foglalkozni...

a másik vákuumos cucc ahogy írtátok emeli az alapjáratot hidegen.

Kényelmes dolog, ha nincs akkor se dől össze a világ...

(az offt autót három éve használom ilyen feature nélkül...)

Nem egy ördöngősség átszerelni.

Én továbbra is azt mondom venni kell egy bontott bosch-t oszt viszlát.

meg lehet nézni racing bazáron, vaterán, ebay.de-n...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.