Guest gorbi Elküldve Január12, 2011 Elküldve Január12, 2011 ambruzsg írta: Részben helyesen írtad... Többféle megoldás létezik arra hogy a görgőtartót hogy bírjuk rá hogy adjon rá előtöltést indításkor. Az egyik amit te írtál, a másik amit én. A DTL-en az a hidraulikus rendszer van amit én írtam. Az adagoló belső tápnyomásának állítását végző nyomásszabályzó szelepben van ugye egy rugó által ellenfeszített dugattyú. A dugattyú szabad mozgását lehetővé teendő a felette levő tér össze van kötve az alacsony nyomású résszel (lényegében a tápszivattyú szívó oldalával). A DTL-en ez az összeköttetés egy további mágnesszelepes rendszeren keresztül van megoldva, mely mágnesszelepet a generátorról jövő vezérlőjel kapcsolja. Ha a mágnesszelep ki van kapcsolva akkor a nyomásszabályzó dugattyúja - persze a saját rugója ellenében- szabadon mozoghat. Ha azonban a mágnesszelep bekapcsol, akkor elzárja ezt az utat és bejön a képbe egy másodlagos nyomásszabályzó szelep ami a megfelelő ház-nyomás eléréséig nem engedi emelkedni a fő nyomásszabályzó rendszer dugattyúját, így áttételesen elmozdítja a görgőtartót. remélem így tiszta :) a ház nyomása meg ha nem levegős a rendszer akkor hamar fel tud épülni, hiszen nincs mit összenyomni... Az tápszivattyú első mozdulatára elkezd nőni a nyomás. HA !NEM! levegős sehol a rendszer... Így már okés lehet. Sikerült már kinyomozni a rést a pajzson?
ambruzsg Elküldve Január12, 2011 Elküldve Január12, 2011 gorbi írta: Így már okés lehet. Sikerült már kinyomozni a rést a pajzson? még nem, de most hogy benne van a pumpa szépen indul hidegben, nem tud lelevegősödni... de azért ez így nem jó, szóval ki fogom nyomozni...
ambruzsg Elküldve Január12, 2011 Elküldve Január12, 2011 gorbi írta: Így már okés lehet. Sikerült már kinyomozni a rést a pajzson? itten van egy jó leírás: http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/ksb_1.jpg http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/ksb_2.jpg
Guest gorbi Elküldve Január12, 2011 Elküldve Január12, 2011 ambruzsg írta: itten van egy jó leírás: http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/ksb_1.jpg http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/ksb_2.jpg Tényleg jó, köszi.
ambruzsg Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 km226-a szerszáma van vkinek? vagy a méreteket esetleg tudjátok? ez az az adapter amit be kell csavarni a légtelenítő csavar helyére előtöltés állítás céljából. illetve amit még nem bírtam kideríteni az az hogy a DTL-nél is 0.8+-0.05mm a beállítási érték mint a szívóknál vagy más. kicsit kopogós/vartyogós a járása a motornak, leellenőrizném az előtöltést...
gabchee Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 Üdv nektek! Lucas adagolóban jártas valaki köztünk??Az 1.7 DR rendetlenkedik mostanában.Nehezebben indul reggelente,ha beindult akkor hullámzik az alapjárat 1 rövid ideig.5-10 perc állás után(meleg motor) indításkor minden ok nélkül felpörög a motor,és nagyobb fordulaton jár mint alapjáraton.1-2 perc után beáll alapjáratra,de nagyon idegesít.Eddig semmi hiba nem volt vele(324000 Km).Lehet hogy fel kellene keresnem 1 adagolóst??Van valakinek ötlete??Úgy halottam addig nagyon jó a Lucas míg meg nem kell bontani 1-szer.Mennyibe fáj mostanság 1 adagoló felújítás??Jó lenne ha kihagyhatnám. :) :D :D
ambruzsg Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 gabchee írta: Üdv nektek! Lucas adagolóban jártas valaki köztünk??Az 1.7 DR rendetlenkedik mostanában.Nehezebben indul reggelente,ha beindult akkor hullámzik az alapjárat 1 rövid ideig.5-10 perc állás után(meleg motor) indításkor minden ok nélkül felpörög a motor,és nagyobb fordulaton jár mint alapjáraton.1-2 perc után beáll alapjáratra,de nagyon idegesít.Eddig semmi hiba nem volt vele(324000 Km).Lehet hogy fel kellene keresnem 1 adagolóst??Van valakinek ötlete??Úgy halottam addig nagyon jó a Lucas míg meg nem kell bontani 1-szer.Mennyibe fáj mostanság 1 adagoló felújítás??Jó lenne ha kihagyhatnám. :) :D :D 10000-ért tudsz venni egy bontott bosch-t, 5000 a tömítés garnitúra bele kb, és meg van oldva a dolog. Legalábbis én sztem ebben az irányban gondolkodnék....
gabchee Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 De a bontott lehet szar is,nem?? :D :D Lehet,hogy elgurulok vele 200000-et de lehet hogy csak 10000-et.Nem tudom mi tévő legyek :) :D :D
gabchee Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 ambruzsg írta: 10000-ért tudsz venni egy bontott bosch-t, 5000 a tömítés garnitúra bele kb, és meg van oldva a dolog. Legalábbis én sztem ebben az irányban gondolkodnék.... Azt meg tudod nekem mondani,hogy a szűrőn mi célt szolgál az a 2 elektromos csatlakozó?? :) :D :D Mert nekem fingom sincs :D :D :D :D Utólagos engedelmeddel felhasználom a képed
ambruzsg Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 gabchee írta: Azt meg tudod nekem mondani,hogy a szűrőn mi célt szolgál az a 2 elektromos csatlakozó?? :) :D :D Mert nekem fingom sincs :D :D :D :D Utólagos engedelmeddel felhasználom a képed http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/gazolajpumpa.jpg az egyik az egy hőkapcsoló a másik pedig az általa vezérelt fűtés. 4 fok alatt fűti a szűrőt hogy ne dermedjen bele a gázolaj
astrásgyerek Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 gabchee írta: Azt meg tudod nekem mondani,hogy a szűrőn mi célt szolgál az a 2 elektromos csatlakozó?? :) :D :D Mert nekem fingom sincs :D ... Itt megnézheted, hogy belülről hogy is néz ez ki! :D
gabchee Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 astrásgyerek írta: Itt megnézheted, hogy belülről hogy is néz ez ki! :D Megint okosabb lettem 1 kicsit,hurrá :) :D :D És az le tudom ellenőrizni valahogy,hogy működik-e vagy nem??Mik ki nem derülnek :D :D
Dáwid Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 gabchee írta: Megint okosabb lettem 1 kicsit,hurrá :) :D :D És az le tudom ellenőrizni valahogy,hogy működik-e vagy nem??Mik ki nem derülnek :D :D -15-ben fogdosod, és ha melegszik akkor működik :D (ha a csatijában mérsz ellenállást, és nincs szakadás, akkor valszeg jó) Ha jól emlékszem csak 5 fok alatt fűti a szűrőt, ha melegebb akkor nem.
ambruzsg Elküldve Január13, 2011 Elküldve Január13, 2011 ambruzsg írta: km226-a szerszáma van vkinek? vagy a méreteket esetleg tudjátok? ez az az adapter amit be kell csavarni a légtelenítő csavar helyére előtöltés állítás céljából. illetve amit még nem bírtam kideríteni az az hogy a DTL-nél is 0.8+-0.05mm a beállítási érték mint a szívóknál vagy más. kicsit kopogós/vartyogós a járása a motornak, leellenőrizném az előtöltést... DTL beállítási értéke: 0.83-0.88mm a légtelenítő csavar M8*1-es, 20mm hosszú Ha valakit érdekel... Amúgy ma megvágtam életem első menetét esztergapadon, saját készítésű esztergakéssel :). Rém büszke vagyok magamra, mert tökéletesen sikerült :D. Ha kész lesz a km 226-a klón majd mutatok képet...
gabchee Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 ambruzsg írta: 10000-ért tudsz venni egy bontott bosch-t, 5000 a tömítés garnitúra bele kb, és meg van oldva a dolog. Legalábbis én sztem ebben az irányban gondolkodnék.... Az igaz,hogy a Bosch adagolóból mindenféle vákum csövek cikáznak szerteszanaszéjjel?? :D Mert nekem a Lucas-on 1 bowden a gáznak,1 villany a mágnesszelepnek oszt cső.De ha cserélni akarom Bosch-ra akkor még vákumcső is kellene hozzá??Van esetleg képe valakinek 1.7DR-ről Bosch adagolóval.Hogy mennyi cső van rajta és hová mennek azok?És,hogy egyáltalán kellenek-e azok nekem.Meg állítólag azon 2 mágnesszelep van,igaz ez??Lehet,hogy nem olyan egyszerú ez a csere :) :D
pebe Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 gabchee írta: Az igaz,hogy a Bosch adagolóból mindenféle vákum csövek cikáznak szerteszanaszéjjel?? :D Mert nekem a Lucas-on 1 bowden a gáznak,1 villany a mágnesszelepnek oszt cső.De ha cserélni akarom Bosch-ra akkor még vákumcső is kellene hozzá??Van esetleg képe valakinek 1.7DR-ről Bosch adagolóval.Hogy mennyi cső van rajta és hová mennek azok?És,hogy egyáltalán kellenek-e azok nekem.Meg állítólag azon 2 mágnesszelep van,igaz ez??Lehet,hogy nem olyan egyszerú ez a csere :) :D Én ugyan nagyon analfabéta vagyok a témához, de az tuti, hogy valóban egy csomó vákuumcső szaladgál ott. (enyémen most nem mert ősszel az adagolós szaki kiiktatta egy nagy részét.) A vákuum szvattyútól megy egy a termosztátházba becsavart bimetálos vákuumszelepbe, és onnan ki egy az emelt alapjárat szabályozóhoz. Ez szabályozza a hideg megemelt alapjáratot. (Nálam a termosztátházban lévő bimetál szelep megdöglott, ezért ez a rész avn most kiiktatva.) Ez a cső viszont még el is van ágaztatva és még egy helyen csatlakozik az adagolóhoz, amit már nem tudom micsoda. Szerintem Dáwid majd többet (és értelmesebben) tud majd a témához szólni.
gabchee Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 pebe írta: Én ugyan nagyon analfabéta vagyok a témához, de az tuti, hogy valóban egy csomó vákuumcső szaladgál ott. (enyémen most nem mert ősszel az adagolós szaki kiiktatta egy nagy részét.) A vákuum szvattyútól megy egy a termosztátházba becsavart bimetálos vákuumszelepbe, és onnan ki egy az emelt alapjárat szabályozóhoz. Ez szabályozza a hideg megemelt alapjáratot. (Nálam a termosztátházban lévő bimetál szelep megdöglott, ezért ez a rész avn most kiiktatva.) Ez a cső viszont még el is van ágaztatva és még egy helyen csatlakozik az adagolóhoz, amit már nem tudom micsoda. Szerintem Dáwid majd többet (és értelmesebben) tud majd a témához szólni. Akkor nem is olyan egyszerű a helyzet mint gondoltam :) :D :D :D :D
Dáwid Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 pebe írta: Szerintem Dáwid majd többet (és értelmesebben) tud majd a témához szólni. Szerintem meg nem :D Én inkább a kolléga ötlete felé hajlok: ambruzsg írta: 10000-ért tudsz venni egy bontott bosch-t, 5000 a tömítés garnitúra bele kb, és meg van oldva a dolog. Legalábbis én sztem ebben az irányban gondolkodnék.... 2 éve még tuti elvittem volna adagolóshoz, de az utóbbi időben amit összeszívtam mindenféle "felújított" sz.rokkal, amiket kemény tízezrekért csináltak, azóta kb. az egész autóban mindent cserélek. Generátort csapágyazzon a f.szom, van hibátlan 8-ért. 10-ért olyan önindítót kaptam ami -15-ben a benzines Zafiránál is hamarabb pöccentette az amúgy bontottan vett motoromat :D :D Nem szórakozok többet ilyen pénzpumpálós javítgatásokkal :) :D
pebe Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 Dáwid írta: Szerintem meg nem :D Én inkább a kolléga ötlete felé hajlok: 2 éve még tuti elvittem volna adagolóshoz, de az utóbbi időben amit összeszívtam mindenféle "felújított" sz.rokkal, amiket kemény tízezrekért csináltak, azóta kb. az egész autóban mindent cserélek. Generátort csapágyazzon a f.szom, van hibátlan 8-ért. 10-ért olyan önindítót kaptam ami -15-ben a benzines Zafiránál is hamarabb pöccentette az amúgy bontottan vett motoromat :D :D Nem szórakozok többet ilyen pénzpumpálós javítgatásokkal :) :D De lehet, hogy a cartást Zotya reinkarnációja, és csak javítgatni akar, csak még most tanulja :D Ezzel szemben Te mindíg "csak" jobb autót akarsz magadnak, és nálad a cél szentesíti az eszközt :D
gabchee Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 pebe írta: De lehet, hogy a cartást Zotya reinkarnációja, és csak javítgatni akar, csak még most tanulja :D Ezzel szemben Te mindíg "csak" jobb autót akarsz magadnak, és nálad a cél szentesíti az eszközt :D Dehogy akarok én javítgatni!!! :D :D :D Csak a legjobb megoldást keresem!! :) :D Van valami ötletetek esetleg,hogy merre induljak jó állapotú bontott adagolót venni???
pebe Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 gabchee írta: Dehogy akarok én javítgatni!!! :D :D :D Csak a legjobb megoldást keresem!! :) :D Van valami ötletetek esetleg,hogy merre induljak jó állapotú bontott adagolót venni??? Érdeklődj a környékbeli bontósoknál, én sajnos Békés megyében nem ismerek. Kecskeméten tudok egyet, nem tudom az mennyire van neked messze?
Dáwid Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 gabchee írta: Dehogy akarok én javítgatni!!! :D :D :D Csak a legjobb megoldást keresem!! :) :D Van valami ötletetek esetleg,hogy merre induljak jó állapotú bontott adagolót venni??? Minden dízeles-bontós út Debrecenbe vezet :D
öcsibácsi Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 gabchee írta: Van valami ötletetek esetleg,hogy merre induljak jó állapotú bontott adagolót venni??? Astrásgyerek alias Misi, kérdezd meg őt is. :)
gabchee Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 pebe írta: Érdeklődj a környékbeli bontósoknál, én sajnos Békés megyében nem ismerek. Kecskeméten tudok egyet, nem tudom az mennyire van neked messze? Nemrég voltam Kecskeméten,a cimborámnak csináltattunk spoilereket.Akkor is beugorhattam volna a bontóba,csak akkor még nem volt meg ez a jelenség.Azóta gyengélkedik Lucas :)
ambruzsg Elküldve Január14, 2011 Elküldve Január14, 2011 gabchee írta: Akkor nem is olyan egyszerű a helyzet mint gondoltam :) :D :D :D :D Na itt kérem végzetes félreértések vannak... Az adagolón két dolog van ami vákuummal kapcsolatos. Az egyik egy kapcsoló ami az egr-t kapcsolja, ha nincs az autón, akkor ezzel nyilván nem kell foglalkozni... a másik vákuumos cucc ahogy írtátok emeli az alapjáratot hidegen. Kényelmes dolog, ha nincs akkor se dől össze a világ... (az offt autót három éve használom ilyen feature nélkül...) Nem egy ördöngősség átszerelni. Én továbbra is azt mondom venni kell egy bontott bosch-t oszt viszlát. meg lehet nézni racing bazáron, vaterán, ebay.de-n...
Recommended Posts